Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa?

Mieluummin silti istun vanissa kuin micrassa. Joku -59 Bel Air nyt on ihan oma asiansa. Micra tulee vaniin sisään niin nokka menee melkein perseen alle, eikä lyttää jalkoja niinkuin normaaliautossa.

Ruotsinvehkeet on olleet ihan hyvässä maineessa tuon kolariturvallisuuden kanssa. Itellä käyttiksenä toi saappi, pitäisi katsoa miten menestyy nykyään kun aikanaan pesi kaikki muut autot ncapeissa ym.

Loppujenlopuksi mulla ei se kolariturvallisuus ole ekana mielessä autoa hankkiessa. Se kolari on 90% itsestä kiinni, juoppoakin voi usein väistää johonkin penkkaan tms. Jarrut on keksitty ja kaupungissa tuskin vammautuu pahasti 40km/h vauhdeissa jossei nyt ihan suoraan tule ovesta läpi.
 
Kyllä se on ihan sama kuinka hyvä kuski ite on. Se ei todellakaan ole 90% itestä kiinni vaan 100% tuurista kiinni, että päättääkö joku rattijuoppo tai huumekuski tai meteoriitti tipahtaa taivaalta niskaan.
Eli rattijuoppo ajaa sun kaistaa vastaan niin ajat päin? Itse valitsisin sen ojan kuitenkin.

Sittenhän autoa ei tarvitsisi osata hallitakaan lainkaan jos kolarit on tähtien asennosta kiinni.
 
Älä viitsi. Et sinä kerkeä sanoa kissaakaan kun joku hullu voi vääntää sun keulaan puolessa sekunnissa.
 
Siinä vaiheessa kun rattis tulee vastaan puolitoista markkaa lasissa vastaantulijoiden kaistalla mäennyppylän yli kun ajat itse vaikka 100kmh toiseen suuntaan niin voin sanoa että et muuten paljoa väistele... Ehdit EHKÄ kiljaista kuten neiti ja sitten tulee pimeys...
 
Mersun, Passatin ja Teslan valot häikäisee. Mesessä varsinkin se Matrix tms hässäkkä mikä kaipaa softapäivitystä.
 
Mersun, Passatin ja Teslan valot häikäisee. Mesessä varsinkin se Matrix tms hässäkkä mikä kaipaa softapäivitystä.

Aikamoinen saavutus että Teslan ajovalot häikäisee, kun vertaa siihen että kuinka surkeat ne on :think:

Ajoin kerran Teslalla pitkät päällä aivan vahingossa kunnes joku vastaantulija vilkutteli. Helppoa, kun pitkät näyttää samalta kuin oman auton lähivalot. Sitten kun tipautti Teslan lähivaloille, niin aivan kuin bemarin enkeleillä menisi eteenpäin..
 
Aikamoinen saavutus että Teslan ajovalot häikäisee, kun vertaa siihen että kuinka surkeat ne on :think:

Ajoin kerran Teslalla pitkät päällä aivan vahingossa kunnes joku vastaantulija vilkutteli. Helppoa, kun pitkät näyttää samalta kuin oman auton lähivalot. Sitten kun tipautti Teslan lähivaloille, niin aivan kuin bemarin enkeleillä menisi eteenpäin..
No sitten ne ei varmasti häikäise. Anteeksi.
Itseasiassa ne lyhyet häikäisee.
 
Älä viitsi. Et sinä kerkeä sanoa kissaakaan kun joku hullu voi vääntää sun keulaan puolessa sekunnissa.
Se kun on kännissä niin tuskin nanosekunnissa siihen kiskasee.

Eipä tartte kuin Porissa asua niin näitä yllättäen kolmion takaa maantiellentulevia piisaa Porkan ja koko Mäntyluodontien matkalta. Raumantien suhteen väheni kun alikulun tekivät jäähallilta tuleville ja poistivat entisen risteyksen. Paljon autoilijoita jotka jo pysähtyvät kolmion taakse ja sit yhtäkkiä melkein kohdalla lähtevätkin tilanteeseen jossa poljet maantiellä jarrua koittaen löytää tilaa. Autolla jolla olet itse liikkeellä tuossa tilanteessa eniten merkitystä. Jos se on pieni tai matkailuauto niin melkein sääntö noi tapahtumat. Isommalla saat suht rauhassa ajaa. Siin on aika kaukana 10% itsestä kiinni jollei se tarkoita kävelyvauhtiin hidastamista jokaisessa maantien liittymässä jossa kolmion takana odottaa auto. Huumori kaukana kun vedät 80 alueella matkailuautoa hätäjarrutukses sen alkaen poikittain hakeutuun ja kallistuun uhkaavasti yritäen estää kuitenkin osumaa hesarin tuskin mahtuen väliin. Ja vain sen takia kun pitikin yhtäkkiä päästä ennen "hidasta" matkailuautoa tielle. Jos tuossa menet tööttiä laulattaan et täältä tullaan pois alta niin mitä tekee porilainen.. Kostojarrutuksen. Eli voi edes sillä hätyyttää edestä ettei osuu kun osuu sit varmasti.
No nämäpä. Tässä Tampereella olin yksi päivä jalan liikkeellä niin sain vierestä ihastella kun bmw:n katumaasturi tunki myös kolmion kohdalle risteykseen, pysäsi, jahkaili ja sen jälkeen meni carinan tms vanhan rottelon eteen joka tuli 60km/h takaa, sekunnin verran oli varmaan aikaa päättää mitä tekee. Carinakuski kerkesi vaan veivaamaan vastaantulijan kaistalle ja painamaan lisää kaasua. Ja tämä siis keskellä taajamaa kaupungissa.
 
Ja kun kerkesin tänään jo avautumaan kolmion takaa tulijoista niin aamulla olisi taas saanut peltiä ruttuun kalevan nesteen lähellä kun mennään tien yli vaikka toinen tulossa 50km/h ja matkaa risteykseen alle 20m. Pitäisi varmaan tosta kohtaa alkaa ajamaan räikkä pohjassa vaikkei näe ketään ympärillä.
 
Joku vajakki ajoi 80km/h, ja 10m ennen tolppaa hidasti alle 60km/h vauhtiin. Menisivät bussilla jos on noin vaikeaa...
 
Joku vajakki ajoi 80km/h, ja 10m ennen tolppaa hidasti alle 60km/h vauhtiin. Menisivät bussilla jos on noin vaikeaa...

Noita riittää. Tässäkin ketjussa aika monta tapausta ilmoittautunut liikennemerkkisokeiksi. Maantiellä on oikeasti niin harvassa liikennemerkkejä että niistä pitäisi huomata kaikki ja muistaakkin hetken aikaa mikä se edellinen oli hieman keskittymällä ajamiseen. Omasta mielestä kaikki tolppakamerat voisi laittaa metrin ennen rajoituksen nousemista ja metri rajoituksen laskemisen jälkeen.

Toki vielä hölmömpää kuin tarkkaavaisuuden ja ajoon keskittymisen puute on ajaa niin lähellä edelläajavaa että tuo hetkellinen 20km/h hidastus aiheuttaa toimenpiteitä.
 
Noita riittää. Tässäkin ketjussa aika monta tapausta ilmoittautunut liikennemerkkisokeiksi. Maantiellä on oikeasti niin harvassa liikennemerkkejä että niistä pitäisi huomata kaikki ja muistaakkin hetken aikaa mikä se edellinen oli hieman keskittymällä ajamiseen. Omasta mielestä kaikki tolppakamerat voisi laittaa metrin ennen rajoituksen nousemista ja metri rajoituksen laskemisen jälkeen.

Toki vielä hölmömpää kuin tarkkaavaisuuden ja ajoon keskittymisen puute on ajaa niin lähellä edelläajavaa että tuo hetkellinen 20km/h hidastus aiheuttaa toimenpiteitä.
Aiheuttaa se jos edellä ajava ei ala edes kiihdyttämään jarruttamisen jälkeen.
 
Sen ainoan peltipoliisisakon olen itsekin saanut tarkalleen siksi että en muistanut oliko 60 vai 80 rajoitus syrjäkylillä. Ajoin sitten varmuuden vuoksi 70 todellista ja räps :)
 
Noita riittää. Tässäkin ketjussa aika monta tapausta ilmoittautunut liikennemerkkisokeiksi. Maantiellä on oikeasti niin harvassa liikennemerkkejä että niistä pitäisi huomata kaikki ja muistaakkin hetken aikaa mikä se edellinen oli hieman keskittymällä ajamiseen. Omasta mielestä kaikki tolppakamerat voisi laittaa metrin ennen rajoituksen nousemista ja metri rajoituksen laskemisen jälkeen.

Toki vielä hölmömpää kuin tarkkaavaisuuden ja ajoon keskittymisen puute on ajaa niin lähellä edelläajavaa että tuo hetkellinen 20km/h hidastus aiheuttaa toimenpiteitä.
Tuo metri ennen rajoituksen nousemista on ihan ok, mutta siinä en näe mitää järkeä, että kamera tulee heti taulun jälkeen. Mukavaa pimeällä tai mutkan takana seisoa jarrulla kun ei näe rajoitusta ennen kun on niin lähellä, että joutuu jarrulle. Turha jarruttelu on bensan tuhlausta ja sillä ei ole mitään väliä saavunko esim 60 alueelle 70km/h rullaten varsinkin kun se rajoituksen syy, eli risteys on vielä kauempana jolloin on jo 60km/h vauhti.

Tuo hidastelu ja turvaväli joo, normaali turvaväli riittää modernilla automaatilla (=moottorijarrutus löytyy) tai manuskalla, mutta mehumaijalla, joka rullaa kilometrin ilman kaasua ei ole kovin kiva ajaa humppaajien perässä. Tai no, ikuisestihan se mehumaija rullailee. :D

Mun mielestäni ihan hyvin on porukka lukenut liikennemerkkejä täällä? Jossei nyt lasketa sitä, että 90% ajaa +10km/h mittarinopeutta mikä on laillista toimintaa. Ohituksissa ylinopeus ei kai ole laillista, mutta en nyt liikennemerkkisokeudeksi kutsuisi, tietoista toimintaahan tuokin on.
 
Vähän off-topic, mutta kävin pitkästä aikaa kaupungilla pyörällä. Mitä aktuaalista vittua tekee muut pyöräilijät ja kävelijät? Valehtelematta joka toisella oli luuri/pädi naaman edessä ja mentiin niinkuin ei olisi huolta huomisesta. Sitten vielä nämä kuulokkeet korvilla seilaavat, joilla ei näytä olevan mitään käsitystä siitä, mitä ympärillä tapahtuu. Autolla on vittumaista väistellä noita, mutta polkupyörällä meni kyllä toiseen potenssiin.

Syyllistyin kyllä pyöräraivoon, kun seurasin tämmöstä luurihomoa. Jätkä meni siksakkia leveällä pyörätiellä, soitin kelloa ja huusin, että täältä tullaan, varo. Fätbikeri tuskin nosti katsetta luurista ja jatkoi välittämättä muista. Polkaisin ohi mummopyörällä läppäsin ystävällisesti sen samsungipadin huitsin vittuun näppärällä ranneliikkeellä. Huutoa ja vittuilua tuli.

Tuommoset vituttelelee autoilijana/pyöräilijänä eniten. Ei mitään käsitystä, mitä ympärillä
tapahtuu
 
Eilen ärsytti kun aikani odottelin tankille, ja mietin mitä tämä siinä micralla hidastelee edestakasin / veivaa, no oli ajanut väärälle puolelle mittaria. Ei tässä vielä mikään verenpainetta nostanut. Vaihtoi puolta ja tulin itse siihen tankille.

No, odottelin hetken (katsoin puhelimen välissä) että kaveri poistuu tolpalta, mun vuoro. Vittu varmaan lähemmäs minuuttia ellei kahta meni ennenkö se sai sen pistoolin käteensä, etsi hanskoja, availi tankinluukkua, näitä sellasella helvetin hitaalla ajatuksella.

Ensimmäistä kertaa elämässäni meinasin painaa siitä tolpasta "keskeytä" jollekin muulle, että pääsen edes joskus maksamaan ja tankkaamaan.

ps. Tiedättekö siitä keskeytä napin painamisesta automaatilla, voiko siinä vielä vaihtaa mittaria säilyttäen ed. kortin ja maksutiedot? Mitähän olis sälli miettiny ku olisin keskeyttäny ja vaihtanu mittarin toiselle puolen ja tankannu tankin täyteen :D Kaveri kävi kyllä niin hitaalla että olisin ollut jo pitkällä siinä vaiheessa, vaikka tankki vetääkin sen 70L :D
 
Täälläpäin ei ole enään kuin kylmäasemia pääosin, niin ei tankkausparkkihörhöt hirveämmin enää häiritse kun maksu suoritetaan ennen tankkausta.

Joo, näin tietty normaalisti, mutta meillä firman kortti on siellä kassan vihkossa (kuten muillakin) kun ei sitä voi kellekään mukaan antaa, unohtuu vielä taskuun ja saa taas kysellä kellä se viimeks oli.
 
Miksei teillä oo joka autossa kortti?
Käsitin, että tuossa on yhteiskäytössä oleva auto tai useampi. Sitten kun sen autossa olevan kortin ottaa kassalle mukaan, se palautuu helposti vahingossa omaan lompakkoon ja unohtuu sinne. Toisaalta miksi jokaisella auton käyttäjällä ei voisi olla lompakossa korttia? Tietysti jos satunnaisia käyttäjiä on 50 henkilöä, niin mahtaako tuollaisesta rinnakkaiskorttimäärästä tulla ylimääräisiä kuluja? Jos on edes mahdollista?
 
No mutta jos se ois autossa aina niin sillä vois maksaa automaattiin... Meillä on reilu kymmenen autoa ja joka autossa on kahden firman polttiskortit, ei ole vielä jääny tankkaamatta tai pesunesteet ostamatta. :)
Tämähän se olis kätevin vaihtoehto, mutta täytyy muistaa että esim. pienillä yrityksillä tahtoo pelkät korttikulut nousta kohtuuttomiksi, varsinkin kun yrityskorteille harvemmin saa rinnakkaiskortteja (tai sitten nuukaillaan muuten vaan johdossa). Yhdessä edellisessä työpaikassa mentiin kans tähän yhden kortin strategiaan, kun joka autossa oli omat kortit, mutta eri kuskit jotka ei tietenkään muistaneet PIN-koodeja ja terävinä poikina kirjoittivat sen suoraan korttiin tai auton sisälle lapulle. Toimi hyvin kunnes kortti meni hukkaan tai autoon murtauduttiin...:D
 
Eilen ärsytti kun aikani odottelin tankille, ja mietin mitä tämä siinä micralla hidastelee edestakasin / veivaa, no oli ajanut väärälle puolelle mittaria. Ei tässä vielä mikään verenpainetta nostanut. Vaihtoi puolta ja tulin itse siihen tankille.

No, odottelin hetken (katsoin puhelimen välissä) että kaveri poistuu tolpalta, mun vuoro. Vittu varmaan lähemmäs minuuttia ellei kahta meni ennenkö se sai sen pistoolin käteensä, etsi hanskoja, availi tankinluukkua, näitä sellasella helvetin hitaalla ajatuksella.

Ensimmäistä kertaa elämässäni meinasin painaa siitä tolpasta "keskeytä" jollekin muulle, että pääsen edes joskus maksamaan ja tankkaamaan.

ps. Tiedättekö siitä keskeytä napin painamisesta automaatilla, voiko siinä vielä vaihtaa mittaria säilyttäen ed. kortin ja maksutiedot? Mitähän olis sälli miettiny ku olisin keskeyttäny ja vaihtanu mittarin toiselle puolen ja tankannu tankin täyteen :D Kaveri kävi kyllä niin hitaalla että olisin ollut jo pitkällä siinä vaiheessa, vaikka tankki vetääkin sen 70L :D
Keskeytä-nappi tekee sen mitä nimestä voi päätellä eli keskeyttää tankkauksen. Joskus piti joidenkin mopojonnejen tankkaus keskeyttää, kun eivät osanneet päättää mitä sinne tankkiin laitetaan.
 
Bensa asema tuntuu olevan suomalaisille aika vaikea paikka. Käsite jonotus on tuntematon.

Joskus kun jonoa tulee niin kahdesta suunnasta tuppaa autoa samalla pistoolille, yllättäen se menee ensin joka tuli myöhemmin. No, onneksi sitä jonoa harvemmin on niin paljoa että vittumaiseksi menee.
 
Tuntuu kyllä siltä että moni suhmuri olisi ajanut kolarin, jos ei itse ikään kuin suojelisi heitä näiltä tilanteilta ajamalla edes hieman heitä tahdikkaammin. Esimerkiksi kerran merkittävän liukkaalla, mutkittelevalla ja pitkällä tieosuudella talvella vetäydyin nokka perässä kiinni ajavan edestä bussipysäkille ja annoin mennä ohitse, kun alkoi touhu hirvittämään muutaman kilometrin hänen kanssaan ajeltuani.
 
Olipahan taas eilen reissu peräkärryn kanssa. Ohitin moottoritiellä satasen alueella alle 80 ajavan ison BMW:n, X5 tms. maasturi. En edes joutunut ajamaan ylinopeutta kärryn kanssa, vaan jatkoin n. 84 todellista vakkarin kanssa. Otti nähtävästi keski-ikäisen miehen itsetunnolle niin kovasti, että ohitti heti reippaalla vauhdilla, ja palasi eteen heittämään suolavettä lasille. Leveäkaistatiellä veteli niin keskellä, ettei takaa vielä nopeammin tulevilla ollut mahdollisuutta ohittaa, kun itse heitä väliin päästin. Kurvasin tankille ja pääsin urposta eroon.

Toinen sankari ajoi Mondeolla 80:n rajoituksella 65-80. Jarrutti nopeuskameraan - tietysti tasan kameran kohdalla - kun oma navigaattorini näytti 71 km/h. Joka_ikiseen_kameraan. Tuokin piti ohittaa kärryn kanssa, kun alkoi jonoa kertyä taakse.

Kolmas oli VW:n uudehko paku, jonka piti päästä sivutieltä kolmion takaa eteen, jouduin myös jarruttamaan. Kuski ei osannut ilmeisesti numeroita, kun vauhti oli ihan mitä sattuu välillä 40-80 rajoituksesta riippumatta.

Jokaisen ohituksen jälkeen sai ajella useita kymmeniä kilometrejä rauhassa vakionopeudensäätimellä. Jos on ihan pakko olla täysi mulkero tai idiootti, miksi se pitää tulla liikenteeseen näyttämään?

Positiivistakin oli, paluumatkalla helvetillinen räntäsade pimeässä. Etummainen kuski ei uskaltanut ajaa rajoituksen mukaan, mutta siirtyi tauolle kahvilaan kun jonoa alkoi kertymään. Samoin massiivisesta jonosta huolimatta keliä kunnioitettiin, eikä ollut ainuttakaan murhaohitusta.

Tämä Oulu-Haaparanta-Oulu -välillä, johon onneksi on tulossa kunnostuksia parin vuoden sisään.
 
Eilen ärsytti kun aikani odottelin tankille, ja mietin mitä tämä siinä micralla hidastelee edestakasin / veivaa, no oli ajanut väärälle puolelle mittaria. Ei tässä vielä mikään verenpainetta nostanut. Vaihtoi puolta ja tulin itse siihen tankille.

No, odottelin hetken (katsoin puhelimen välissä) että kaveri poistuu tolpalta, mun vuoro. Vittu varmaan lähemmäs minuuttia ellei kahta meni ennenkö se sai sen pistoolin käteensä, etsi hanskoja, availi tankinluukkua, näitä sellasella helvetin hitaalla ajatuksella.

Ensimmäistä kertaa elämässäni meinasin painaa siitä tolpasta "keskeytä" jollekin muulle, että pääsen edes joskus maksamaan ja tankkaamaan.

ps. Tiedättekö siitä keskeytä napin painamisesta automaatilla, voiko siinä vielä vaihtaa mittaria säilyttäen ed. kortin ja maksutiedot? Mitähän olis sälli miettiny ku olisin keskeyttäny ja vaihtanu mittarin toiselle puolen ja tankannu tankin täyteen :D Kaveri kävi kyllä niin hitaalla että olisin ollut jo pitkällä siinä vaiheessa, vaikka tankki vetääkin sen 70L :D

Ja bensaletku kyllä pitäisi yltää vaikka on "väärälle" puolelle ajanutkin (siis jos tarkoitit, että tankin luukku oli väärällä puolella).
 
Aika monessa paikassa ei yletä...
Sitten on näitä systeemeitä, joissa jousi vetää sitä letkua takaisin sinne asemaansa. Hyvä, että sille samalle puolen saa.

Sellasella kolhin kerran maalipintaa jossain Teboililla, kun luukku jäi hivenen kauas. Sai ihan voimien takaa vetää tankin luukulle. Kyllä vitutti, ois tehny mieli antaa vähän palautetta...
En oo kyllä sen koomin noihin enään törmänny. Ehkä ovat tajunneet, että on täys susi systeemi.
 
Helpompaa olisi standardoida tuo luukun sijainti niin ei tarvitsisi aina miettiä mikä auto on alla kun suuntaa pumpulle.
 
Siinä mittaristossa on pieni nuoli polttoainemerkin kohdalla, joka näyttää missä suunnassa se luukku sijaitsee btw.

Car-Gas-Gauge.jpg


Tuohon tyyliin, eli tuossa autossa vasemmalla. Ei toki kaikissa.

Tai sitten ajaa saksalaisella autolla, jossa luukku on 99% oikealla niin ei tarvitse miettiä :)
 
Siinä mittaristossa on pieni nuoli polttoainemerkin kohdalla, joka näyttää missä suunnassa se luukku sijaitsee btw.

Car-Gas-Gauge.jpg


Tuohon tyyliin, eli tuossa autossa vasemmalla. Ei toki kaikissa.

Tai sitten ajaa saksalaisella autolla, jossa luukku on 99% oikealla niin ei tarvitse miettiä :)
Kaikissa ei ole nuolta, mutta tuo letku osoittaa kummalla puolella tankki on. Tuossa siis ilman nuolta tankki olisi oikealla puolella.
 
Mitä jos vain opittaisiin muistamaan missä se tankki on ja thats it?
 
Kaikissa ei ole nuolta, mutta tuo letku osoittaa kummalla puolella tankki on. Tuossa siis ilman nuolta tankki olisi oikealla puolella.

No eipä kyllä osoita, eiköhän se letku ole aina tuossa merkissä oikealla oli tankki sitten auton oikealla tai vasemmalla (varmaan täyttöluukkua tarkoitit). Vai onko joku nähnyt tuon merkin niin, että letku olisi vasemmalla?
 
Kehä 1:n nopeuksista on täälläkin ollut paljon puhetta. Viikonloppuna ajelin sitä pitkästä aikaa välillä Kannelmäki - Itäkeskus kumpaankin suuntaan. Mielenkiintoista oli se, että keskikaistan nopeus oli n. 70 km/h koko matkalla kun oli 80 km/h rajoitus. Eli vasemmalla kaistalla sai mennä ohi 80 km/h todellista o_O Eikä siis ketään ollut takana hiillostamassa eli pystyi ajelemaan "hiljempaa". Tästä huolimatta siellä esiintyi tolppiin jarruttelua.
 
Uuden E-sarjan valot häikäisevät lyhyilläkin todella ärsyttävästi. Samaa vikaa näkynyt uusissa V/S90 volvoissa. Tuli ajeltua viikon sisään 1,5tkm matka-ajoa niin jotenkin alkoi noi paistamaan silmiin ja noita on jopa enemmän liikenteessä kuin DIY-xenon ajajia nykyään.
 
Mitä jos vain opittaisiin muistamaan missä se tankki on ja thats it?

Sen mitä olen tankatessa seurannut, niin useimmiten tankin luukku on löytynyt autovalmistajan kotimaan mallien pelkääjän puolelta. Japanissa ajellaan vasemmalla niin luukku on silloin myös vasemmalla. Tähän löytyy varmasti toki poikkeuksia.
 
Uuden E-sarjan valot häikäisevät lyhyilläkin todella ärsyttävästi. Samaa vikaa näkynyt uusissa V/S90 volvoissa. Tuli ajeltua viikon sisään 1,5tkm matka-ajoa niin jotenkin alkoi noi paistamaan silmiin ja noita on jopa enemmän liikenteessä kuin DIY-xenon ajajia nykyään.
Volvossa on ihan hullun kirkkaat valot. Lähivalot kerran häikäsi peilin kautta motarilla kun ajeli mun takana, kunnes ohi meni.
 
Uuden E-sarjan valot häikäisevät lyhyilläkin todella ärsyttävästi. Samaa vikaa näkynyt uusissa V/S90 volvoissa. Tuli ajeltua viikon sisään 1,5tkm matka-ajoa niin jotenkin alkoi noi paistamaan silmiin ja noita on jopa enemmän liikenteessä kuin DIY-xenon ajajia nykyään.
Mersussa on vielä todella sininen sävy. Välillä saattaa luulla hälytysajoneuvoksi.
 
Joku vajakki ajoi 80km/h, ja 10m ennen tolppaa hidasti alle 60km/h vauhtiin. Menisivät bussilla jos on noin vaikeaa...
Minä olen tällainen. Tosin hidastan kyllä jo aikaisemmin. Mutta lähtökohtaisesti aina parikymppiä tiputan ennen tolppaa.
Niinkuin täälläkin on usein sanottu, niin näitä nykytolppia ei laiteta kuin ansakohtiin, jolloin on syytä epäillä että on taas joku koira haudattuna.
Eli jos ajenlen suoraa 80kmh alueella ja edessä on tolppa niin kyllä mä hidastan koska on mahdollista että ei vaan huomannu mahdollista 60km tolppaa.

Ei kiinnosta ottaa 170e pikavoittoa, joten helpompi vaan hidastaa. Jos kyseessä olis joku 50e muistutus niin voisin ajaa vähän rennommin, mutta ei vittu 170e siitä että piilotetaan kameratolppa ison liikenneympyrän kaistaopasteen taakse piiloon.
 
Helpompaa olisi standardoida tuo luukun sijainti niin ei tarvitsisi aina miettiä mikä auto on alla kun suuntaa pumpulle.

Eikä olisi. Asioiden standardointi kymmenien eri toimijoiden välillä on todella vaikeaa.

Ja sittenkin se täysin olematon hyöty joka tuosta on, tulisi parinkymmenen vuoden viiveellä.

Todellinnen byrokratian riemuvoitto tämäkin siis vain.

Ja tässä tulee vastaan vielä se, että se, kummanpuoleinen liikenne on maassa missä auto on suunniteltu, vaikuttaa siihen kummalle puolelle se halutaan laittaa.
 
Viimeksi muokattu:
Minä olen tällainen. Tosin hidastan kyllä jo aikaisemmin. Mutta lähtökohtaisesti aina parikymppiä tiputan ennen tolppaa.
Niinkuin täälläkin on usein sanottu, niin näitä nykytolppia ei laiteta kuin ansakohtiin, jolloin on syytä epäillä että on taas joku koira haudattuna.
Eli jos ajenlen suoraa 80kmh alueella ja edessä on tolppa niin kyllä mä hidastan koska on mahdollista että ei vaan huomannu mahdollista 60km tolppaa.

Ei kiinnosta ottaa 170e pikavoittoa, joten helpompi vaan hidastaa. Jos kyseessä olis joku 50e muistutus niin voisin ajaa vähän rennommin, mutta ei vittu 170e siitä että piilotetaan kameratolppa ison liikenneympyrän kaistaopasteen taakse piiloon.
Jos kaikki tolpat olisi täydellisesti piilossa ja vaihtaisivat paikkoja koko ajan niin ajaisitko jatkuvasti 20km/h alle rajoituksen?

Netistä itseasiassa löytää viralliset asetusohjeet suunnilleen kaikkeen mitä tien varsille asetetaan. Voi käydä lukemassa itse millä perusteella se tolppa vaikka mihinkin laitetaan ettei jää mutu päälle aiheesta.
 
Jos kaikki tolpat olisi täydellisesti piilossa ja vaihtaisivat paikkoja koko ajan niin ajaisitko jatkuvasti 20km/h alle rajoituksen?

Netistä itseasiassa löytää viralliset asetusohjeet suunnilleen kaikkeen mitä tien varsille asetetaan. Voi käydä lukemassa itse millä perusteella se tolppa vaikka mihinkin laitetaan ettei jää mutu päälle aiheesta.
En tietenkään ajaisi. Ajaisin ihan rajoitusten mukaan. Niinkuin ajan nytkin.
Tolppiahan nykyään laitetaan vain sen takia että valtio saa lisää tuloja. Sen takiahan sakkomaksujakin korotettiin. Ei noilla monilla nykytolpilla ole enää mitään tekemistä turvallisuuden kanssa, vaan ovat rahantekokoneita.
 
Eikä olisi. Asioiden standardointi kymmenien eri toimijoiden välillä on todella vaikeaa.

Ja sittenkin se täysin olematon hyöty joka tuosta on, tulisi parinkymmenen vuoden viiveellä.

Todellinnen byrokratian riemuvoitto tämäkin siis vain.

Ja tässä tulee vastaan vielä se, että se, kummanpuoleinen liikenne on maassa missä auto on suunniteltu, vaikuttaa siihen kummalle puolelle se halutaan laittaa.

Nimenomaan, monissa maissahan on bensa-asemia jotka on suunniteltu bussipysäkkien tapaan kadun reunaan, 1-2 pumpulla, joten näissä on helppo tankata kotimaiset autot. Pariisissa noita on ainakin tullut nähtyä, Barcelonassa oli sellaisia kioskityyppisiä asemia mutta nekin samalla periaatteella että niihin ei voi valita miten päin ajaa.

pavement-pumps-small.jpg
 
No eikai tuo nyt kenellekkään oikeasti mikään ongelma ole, millä puolella bensaluukku on? Jos ajaa väärälle puolelle (eikä letku riitä), niin sitten vain ajetaan toiselle puolelle.
 
Stadissa Oulunkylässä on koulu jonka edessä on ylämäessä kolmet töyssyt ja vielä kavennus. Kerrankin paikallaan koska lasten ylikulkua on paljon. Ainoa ongelma ovat ylivarovaiset kuljettajat jotka jarruttavat töyssyihin automaattisesti. Nopeus laskee ensimmäisellä kumpareella huomattavasti eikä ylämäkeen ehdi kasvaa ennen toista ja taas hidastetaan. Toisen kummun jälkeen alkaa kineettinen energia olla loppu ja auto on melkein pysähtynyt. Perässä ajaessa saa jännittää nouseeko kiesi vielä kolmannelle esteelle vai kimmahtaako takaisin. Varovaisesti toki pitää ajaa, mutta joka-aamuinen pakkopysähdys alkaa hiljalleen riepoa näin 300 kerran jälkeen.
 
Uuden E-sarjan valot häikäisevät lyhyilläkin todella ärsyttävästi. Samaa vikaa näkynyt uusissa V/S90 volvoissa. Tuli ajeltua viikon sisään 1,5tkm matka-ajoa niin jotenkin alkoi noi paistamaan silmiin ja noita on jopa enemmän liikenteessä kuin DIY-xenon ajajia nykyään.

Itteä on eniten häirinnyt uudet Aurikset ja Corollat noilla xenoneilla
 
Ei ne kohtuuttomiksi nouse jos laskin pysyy kädessä. Enemmän se säätäminen ja härvääminen maksaa työaikaa kun mitä tilinhoitomaksut on.

Joo, no näkisin, että kortti kassalla on kuitenkin se varmin ja nopein tapa tankata. Ei ole mitään riskiä, että kortti tai pin joutuu hukkaan saati unohtuu. Puhumattakaan, että kuskit tankkais omaa autoa jossain välissä. Aika vähän häsläämistä siinä on jos ei joku vanha herra siinä edellä ala dementoitumaan siinä kesken tankkauksen.

edit: Lisätään vielä, että silloin se säätäminen vasta alkaa kun kuittipaperi on automaatista loppu ja se kuitenkin pitäis saada sieltä mukaan.
 
Toisaalta; Audikuski. Ei pidä sekoittaa niitä oikeisiin ihmisiin.

Tekstisi oli ihan uskottava, kunnes tultiin lainaamaani kohtaan. Älä viitsi yleistää, se osoittaa minun mielestä lapsellista suhtautumista asiaan. Jokaisesta automerkistä löytyy huonoja/idioottimaisia kuskeja.

Ymmärrän, että varmasti tilanne on ollut häiritsevä, ohitusta voi myös aina helpottaa itse kuten Svaiski mainitsi, mutta mistä tiedät vaikka olisi ollut jokin hätä?

Tyhmintä mitä liikenteessä voi tehdä, on olla ennakkoluuloinen tiettyjä automerkkejä kohtaan, näin se vaan menee.
 
Kehällä (1) tulee vastaan vähän väliä näitä kaistakikkailijoita, joilla on niin kova kiire, ettei voi jäädä jonon viimeiseksi, vaikkei olisi ruuhkaakaan. Kiihdytetään ihan saatanasti ja tungetaan johonkin ahtaaseen koloon ja siitä heti seuraavalle kaistalle. Muut sitten saa jarrutella ja väistellä, että nämä minäminät pääsee kotiin 5s nopeammin. Joskus iltasellakin näitä näkee viiden auton jonoissa. Se on pakko päästä jonossa mitalisijoille, vaikka kaistan vaihtaminen olisi huomattavasti helpompaa "jonon" hännillä.

minäminä.png
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 252
Viestejä
4 491 053
Jäsenet
74 171
Uusin jäsen
äänihaitta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom