Tuossa kaarteessa voit ajaa kesällä noin 50-60 km/h ja talvella 50 km/h. En näe mitään ongelmia.
Edit; katsoin toisesta kulmasta tuota mutkaa, selvästi sitä voi ajaa kesällä vaikka 90 km/h ja talvella liukkauden mukaan lähes yhtä kovaa. Hanaa vaan. Hyvä näkyvyys tuossa vielä eli ei mitään ongelmia.
Jos ei onnistu niin mun puolesta vaikka kortti pois.
Vilasin karttaa, Google katukuva bugitti, ilmankuvien perusteella siinä saattaa olla hyvä näkyvyys. Mutta jos nyt kuvitellaan tuosta ajamista, niin kaarteen kohdalla ehkä alkaa se näkyvyys, missä sitten arvioi mihin tähtään, eli jos kaarteeseen tulee reippaasti, eikä tarvi himmailla, niin ehkä se 90 joillain silloin onnistuu, mutta se ei voi olla oletus, vaan poikkeus.
Mutta vaikka siinä kaarteessa saisi sen vajaa 40, niin matkaa kiihdytyskaistan päähän 250metriä, eli jos ynnää että se satametriä aikaa kiihdyttää ennen kaistaa, niin se jälkeen vielä 50 metriä kenkiä siihen että valkoinen viiva loppuu. Kyllä se 80 saa kerittyä melkein millä vaan, ja siinä satametriä optimointi varaa.
Oleellista on se että on katsonut sen paikan hyvissä ajoin mihin tähtää, jos motarilla turvavälit kunnossa niin ei pitäisi olla ongelmaa, jos se tähtäys osuu siihen toisen perään, niin sitä kiihdytystä voi jatkaa rauhassa siellä varsinaisella kaistalla.
Ongelma on se että turvavälit ei aina ole kunnossa, jolloin sitten joutuu kiilaamaan, ja silloin eduksi että kerätty sitä vauhtia samaan kuin possujunassa. Eli tätä tilannetta kai kuvailtu sillä että motarilla ajavat estävät rampiltatulijoit liittymästä, jolloin heillä se pallo tehdä se tila.
En kuitenkaan ymmärrä mikä siinä on ongelma jos väistän esim. rekkaa kun se tulee rampista ja vasemmalla on tilaa siihen.
Näitäkin yksilöitä on, jotka ajavat oikeaa kaistaa, näkevät että rekka tai vastaava tulee, mutta tohottaa vakarilla vaikka kylkeen "koska oikeus".
Rekan saa motarilla ohittaa, ja ohituksen voi aloittaa turvavälin päästä, niin ei siinä voi vedota edes mihinkään kun se on kielletty.
Eli noi käytännössä on tilanteita, joissa se oikeata ajava kerkiää altapois, tai sitten ohittaa asiallisesti, jos ohotis ei onnistu, esim ohituskaista ruuhkaisuuden takia, niin sitten pitää siihen rekkaan asiallisen turvavälin, eli hiljentää hyvissä ajoin.
Enkä tarkoita että sitä tarvitsisi tehdä mutta kyllä se kertoo paljon liittymiskulttuuristakin jos jatkuvasti oikean kaistan ajajat "joutuvat" väistämään vasurille.
Tyypillin ongelma on ne puuttuvat turvavälit. niin siellä oikella kaistalla, kuin sieltä rampilta tulijoilta.
Video kai poikkeus, mutta en väitä etteikö jossain pätkillä olisi niitä töhöjä jotka osuvat siihen ainokaiseenkin, jos vain sattuu lähimän olemaan.
Videon pistaajaa ymmärrän hyvin, haaste sen verran suuri että häiritsee jos meidän muiden rampilta tulemista, tarkoitain sitä että mutuna tuntuu että kun sen paikan katsot ja seuraat sitä yhtäautoa, niin se saakin päähän tehdä jotain vauhtimuutoksia, kaistanvaihtojen ym. katoaa yhtä-äkkiä siitä peilistä missä juuri oli.