Täh? Käsitinkö oikein, että noudatat tarkoituksella ajotapaa joka tuottaa jatkuvasti vakavia vaaratilanteita ja samaan aikaan luotat siihen, että muut väistävät koska kaikilla muilla on tervettä järkeä ja paremmat taidot? Mitä ihmettä juuri luin? Ainakin jotain otsikon mukaista.
Käsitit, mulla on aina tuolla kaistan päässä vauhtia sen verran, että sen kaistalla ajavan pitää tahallaa yrittää estää minun sinne siirtyminen ja vain kerran on noin käynyt. Em "itsemurhahalkuisen?" sivuvaunu motoristin kanssa.
Yleensä pystyn kyllä liittymään ja sovittamaan vauhtini turvalliseen liittymiseen sopivaksi. Noissa paikoissa ei kannata pelleillä. Itselläni ei ole koskaan mielessäni käynyt estellä liittymistä.
Liitymisessä mielestäni pitää molempien käyttää tervettä järkeä, eikä sitä kaistalle siirtymistä saa estää.
Liittymästä liittyjä tulee kolmion takaa. Sinä joka tulet motarille suhteutat nopeutesi motarilla liikkuviin. Mikäli tulet kylkeen niin silloin se on sinun syysi, koska et noudattanut väistämisvelvollisuutta. En ole kokenut, että Kehä olisi edes vaarallinen paikka vaikka siellä on tullut ajettua nelisen vuotta suhtsäännöllisesti.
Kuten tossa yllä jo totesin, se riippuu myös miten se toinen siinä käyttäytyy.
Ei vaan valinta on sinun kun yrität väkisin väistämisvelvollisena siihen pääväylälle vaikka sinun olisi aikoja sitten ollut mahdollisuus ja ennen kaikkea velvollisuus sovittaa oma nopeutesi siten että, yhä väistämisvelvollisena voit turvallisesti liittyä pääväylään.
Kuten jo totesin siinä lopussa on turha enää kummankaan pelleillä (oikeuksienssa puolesta), vaan pitää toimia johdonmukaisesti, jotta se kolaritilanne estyy.
Ymmärsinkö nyt oikein; runttaat tulemaan kiihdytyskaistalta lappu lattiassa ja pään kääntymättä, koska ei nyt vaan ole aikaa katsella helvetin pieniä peilejä, ja jostain syystä se nyt on vielä sen pääväylää ajavan vika jos kolahtaa koska valinta ja vastuu omasta sekoilusta on päätetty työntää muille?
t
Pääosin ymmärsit väärin, kts ed vastaukset, tossa oli kyse siitä viimeisestä sekunnista, mitä siinä oikeasti taahtuu kun kaista meinaa loppua.
Nyt alkaa olla jo hämmentävän pielessä toiminta ja niiden taustalla olevat periaatteet. Kun olet tilanteessa osapuolena joka on etuajo-oikeutettu, väistät ja kun olet väistämisvelvollisena, ajat päin ja sanot että se oli toisen valinta?
Yli 6k rpm tilanteessakin riittäisi kun tiputtaisit kierroksia tonnilla päästäksesi tasaista vauhtia sääntöjen mukaan ajavan taakse, etkä päin. Velvollisuutesi olisi jopa näyttää ajoissa päätietä ajaville että mihin väliin olet tulossa, eikä niin että sovitat vauhtisi tähdäten jonkun kylkeen.
Toi tapahtui todella lyhyellä kiihdytyskaistalla ja vasen kaista vapaa oli Kehä 3:lla
Tästä provosta vois antaa jo huomautuksen. Tässä on kaikki niin perkuleen paljon pielessä suhteessa vallitsevaan ajojärjestykseen että ei voi olla ajokorttia tämän kirjoittajalla. Tai sitten se on ostettu olikos se nyt Kouvolasta. Videon mersu ajoi päin helvettiä 100% ja kuvaava auto ajoi juuri kuten pitääkin.
En nyt nää kommentoitko minuan kertomustani , mutta vai videon tapahtummia
Ei tämä minun tapaus mikään provo (kts yllä vastaukseni) ollut vaan tosiesikerkki miten voi käydä, kun kiihdyttämällä vauhtiaan (tai ajoi ylinopeutta) estää liittymisen.
Halusin tämän kertoa, kun oletin henkilön jolle vastasin olevan vielä nuori.
Jos joku väistämisvelvollinen kiihdyttää ja näkee oikein vaivaa liittyäkseen ilman vilkkua aivan mun eteen niin, että joudun jarruttamaan väistääkseni häntä, niin töötti ei mielestäni ole turha. Hänellä oli kyllä kiihdytyskaistalla aikaa katsella peiliin ja kuolleeseen kulmaan todetakseen, että minä tulen sieltä kovempaa ja mun takana on tilaa liittyä.
Joo tossa oli kyllä (ulkomuisista katsoin sen eilen) vielä ehkä 1-2 sekkaa aikaa, mutta kyllähän tosta selvästi näki, että hän sieltä on tulossa, eikä mitään tosiasiallista syytä liittymistä estellä ollut.
Missähän kohtaa toi oli.
Varoittamiseen tarkoitettu, töötti ei enää tossa ketään muuta hyödyttänyt kuin, korkeintaan sen painajan henkisiä paineita. Mutta ei se muuten hirveästi haittannut tässä ilmeisti? Joskus vaan noi voi johtaa vaikka kolariin, kun tunteet liikaa kuumenee.