- Liittynyt
- 16.10.2016
- Viestejä
- 2 545
Helsingin poliisin varsin selkeät linjaukset, toivottavasti näistä pidetään kiinni.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Helsingin poliisin varsin selkeät linjaukset, toivottavasti näistä pidetään kiinni.
![]()
Helsingin poliisin varsin selkeät linjaukset, toivottavasti näistä pidetään kiinni.
![]()
Ihailtavaa whataboutismia. Pyöräilijäthän aina auton eteen syöksyessään vaarantaa autoilijan hengenKai ne kattoo sitte myös niitä pyöräilijöitä, jotka syöksyvät eteen välittämättä väistämisvelvollisuudesta?
Ne myös vaarantaa oman turvallisuuden lisäksi ihan yleisen liikenneturvallisuuden sillä toilailullaan ja siihen tulisi puuttua siinä missä autoilijoidenkin tötöilyyn.Ihailtavaa whataboutismia. Pyöräilijäthän aina auton eteen syöksyessään vaarantaa autoilijan hengen
Tarkista myös ketjun otsikko.
Helsingin poliisin varsin selkeät linjaukset, toivottavasti näistä pidetään kiinni.
![]()
Ei vaan kohta 1 suojatieperseilyssä auton ratissa on vähemmän vaarallinen jolloin maksettavaa vähemmän.Kävisköhän toi 1 kohta noihin 20kmh nussuttaviin eläkeläisiin/kännykän räplääjiin jotka näkee 5m eteenpäin ja tukkii kaupungin liikenteen ja niihin vasemman kaistan tulppaajiin useampikaistasilla teillä.
Taulukon "giljotiiniin" taitaa mahtua kaikki lain määrittämän pysähtymispakon tilanteet. Luultavasti tuossa pitää olla näkyvyyden ja nopeuden sellainen, ettei kukaan olisi voinut jäädä alle.Ei vaan kohta 1 suojatieperseilyssä auton ratissa on vähemmän vaarallinen jolloin maksettavaa vähemmän.
Vieläkin typerää pelleilyä. Ei pitäisi vaikuttaa lainkaan onko kulkijaa vai ei, kun ratista ei sitä näe giljotiinipaikoissa. Pitäisi olla aina törkeä ja kortti pois.
Ei kai tuo ole vaikeaa, jos siinä mielestäsi liikaa esimerkkejä, niin osalla kuskeja asiat on vaikeampia kuin toisille. ja ei siitä haittaa kenellekkään että jotain esimerkkiä mistä kohtaa seurauksia kaivetaan -> ehkä sitten ollaan huolellisempia.Miten vitussa tuosta on saatu noin vaikeaa?? Ja sitten noista kahdesta eri tilanteesta jos poimitaan esimerkkinä vaikka tuo on suojatiellä ja joutuu pysähtymään tai väistämään ajoneuvoa vs giljotiinin jos ohittaa pysäyttämättä ja jalankulkija....ei vaan ymmärrä.
Ei kai tuo ole vaikeaa, jos siinä mielestäsi liikaa esimerkkejä, niin osalla kuskeja asiat on vaikeampia kuin toisille. ja ei siitä haittaa kenellekkään että jotain esimerkkiä mistä kohtaa seurauksia kaivetaan -> ehkä sitten ollaan huolellisempia.
Toki helppoa kentällä jos olisi vain yksi rangaistus, mutta ihmiset tekee virheitä, osa virheistä on vaarallisempia kuin osa. ja hiljaa ohittaminen ja samalla katsominen on ihan eri asia kuin pimeästä suuremmalla nopeudella ohittaminen . Ehkä poliisi voi printata tuon taskuun, jos menee vaikeaksi.No onhan toi nyt ihan perkeleen vaikea taulukko ja siihen sitten vielä kaikki tulkinnat kentällä päälle ja noista sitten saadaan aivan valtava vääntö aikaiseksi. Jos välttämättä tarvitaan jotain taulukkoa ja eritellä noi kaksi eri tilannetta toisistaan, niin ensimmäiseen voidaan kaikkiin laittaa surutta vähintään toi vakava piittaamattomuus joka kohtaan ja giljotiinihommaan törkeät kaikkiin, kävisi aivan hyvin molempiin.
Toki helppoa kentällä jos olisi vain yksi rangaistus, mutta ihmiset tekee virheitä, osa virheistä on vaarallisempia kuin osa. ja hiljaa ohittaminen ja samalla katsominen on ihan eri asia kuin pimeästä suuremmalla nopeudella ohittaminen . Ehkä poliisi voi printata tuon taskuun, jos menee vaikeaksi.
Kuljettajalle riittää että tiedostaa vaaranpaikat ja sen että noista virheistä voi tulla rangaistuksen, ei tarvi ulkoa muistaa viimeistä saraketta.
Ainoa mikä on niin tuo pitoero on tajuton. Nimimerkillä kerran kolarissa ollut kun oma ei pysähtynyt talvinakeilla kun edellä oleva pysähtyi vaikka omat renkaat olivat tuoreet. Joutuu oikeasti huomioimaan aika isosti. Toinen on että tuntuvat sulavan alle.Ei se vaadi kuin varjoisan pihatien, niin on edelleen 10 senttiä jäätä. Ja yöpakkasia vielä löytyy. Viikon-parin päästä on vasta sakkojen aika jos kelit jatkuu samanlaisena eli jäät sulaa vauhdilla.
Itse tykkään kitkoista juuri sen takia ettei tule kiire koskaan kumpaankaan suuntaan. Ei se lumisade vappuna mikään harvinaisuus ole…
Jos vielä tässä vaiheessa näin niin kyllä se vaatii tienhuollon parantamista eikä mitään nastarenkaita.Ei se vaadi kuin varjoisan pihatien, niin on edelleen 10 senttiä jäätä.
Taulukossa giljotiinista, sakka, vakava piittaamattomuus, törkeä liikenneturvallisuus vaarantaminen.Ei vaan noi rangaistukset silti mene minun suureen päähän ja tämän perusteella tuo giljotiini on se isompi hyihyi: on suojatiellä ja joutuu pysähtymään tai väistämään ajoneuvoa vs giljotiinin jos ohittaa pysäyttämättä ja jalankulkija on suojatiellä tai valmistautuu menemään sinne.
Tiettävästi Suomessa on vielä paljon paikkoja missä tarvitaan talvirenkaita ja he jotka tuollaisissa paikoissa liikkuvat, ehkä myös nastoja käyttävät , eli sen osalta syitää pisaa eteläjä ja länsisuomea myöten.Jos vielä tässä vaiheessa näin niin kyllä se vaatii tienhuollon parantamista eikä mitään nastarenkaita.
Keväällä se ongelma että tiet pehmenee päivällä, joten sille hyvälle renkaalle on enemmän tarvetta ja ei se poistu vaikka sitä hinkkaisi parikertaa päivässä, ja jos ei oma tie, niin mistä sinne nyt jonkin saa edes touhuaan sen takia että joku on tullut väärillä varusteilla. Liika jään ja lumen poisto ei tee tiestä välttämättä kesrengas kelpoista. Muistettava että vain osa suomen teistä on kestopäällystettyjä.Jos vielä tässä vaiheessa näin niin kyllä se vaatii tienhuollon parantamista eikä mitään nastarenkaita.
Ehkä, mutta jos tiellä ajaessa on jäistä, on juuri sillä hetkellä varmaan parempi, että on pitävät renkaat alla. Ei kukaan tule sitä tietä sillä hetkellä hoitamaan.Jos vielä tässä vaiheessa näin niin kyllä se vaatii tienhuollon parantamista eikä mitään nastarenkaita.
Sinäkö sen parannetun tiehuollon maksat josssain perämetsässä? Kerro samalla millä päivämäärällä tien pitää olla sula, jotta huolto on riittävää. Joku kuusien varjostama pätkä notkossa, niin se on jäässä hyvässä lykyssä vielä kuukauden päivät.Jos vielä tässä vaiheessa näin niin kyllä se vaatii tienhuollon parantamista eikä mitään nastarenkaita.
Kyllä se pihatien tapauksessa on ihan asukkaan oma homma tai maksaa joku tekemään. Voin myös suositella taloyhtiöön muuttamista niin ei tarvitse moisille asioille uhrata sekuntiakaan ajatuksistaan (olettaen, että taloyhtiön hallitus hoitaa hommansa...).Sinäkö sen parannetun tiehuollon maksat josssain perämetsässä? Kerro samalla millä päivämäärällä tien pitää olla sula, jotta huolto on riittävää. Joku kuusien varjostama pätkä notkossa, niin se on jäässä hyvässä lykyssä vielä kuukauden päivät.
Nytkin taitaa Vaasassa olla lämpimintä ja ei tarvitse sielläkään kovinkaan pitkälle pääväyliltä mennä, kun sitä jäätä löytyy. Sama se ihan etelässäkin vielä on, jos siitä taloyhtiön pihalta ja ruutukaava-alueelta uskaltautuu kauemmas. 9/10 sulaa mutkaa ei lohduta, jos se 1/10 on pohjoisrinteessä oleva jäätyneiden sulamisvesien liukastama kenttämestarin erikoinen.Kyllä se pihatien tapauksessa on ihan asukkaan oma homma tai maksaa joku tekemään. Voin myös suositella taloyhtiöön muuttamista niin ei tarvitse moisille asioille uhrata sekuntiakaan ajatuksistaan (olettaen, että taloyhtiön hallitus hoitaa hommansa...).
Pohjoisessa tilanne on toki kovasti eri ajankohtien suhteen, mutta alkuperäisen viestin "+15 lämmintä" viittaisi vahvasti eteläisempään suomeen.
Helsingin poliisin varsin selkeät linjaukset, toivottavasti näistä pidetään kiinni.
![]()
Helpottaako jos ajattelee niin että jos sattuu vahinko niin kovempi rangaistus.Enemmän ihmettelen tuota giljotiinin asteikkoa - Mihin hemmettiin sitä rangaistusalennusta tarvitaan, jos tuurilla ei olekaan jalankulkijaa menossa? Rangaistuksen syyhän on juuri se, että ei katso eikä hidasta, ei siihen jalankulkijan läsnäolo mitenkään vaikuta.
Enemmän ihmettelen tuota giljotiinin asteikkoa - Mihin hemmettiin sitä rangaistusalennusta tarvitaan, jos tuurilla ei olekaan jalankulkijaa menossa? Rangaistuksen syyhän on juuri se, että ei katso eikä hidasta, ei siihen jalankulkijan läsnäolo mitenkään vaikuta.
Enemmän ihmettelen tuota giljotiinin asteikkoa - Mihin hemmettiin sitä rangaistusalennusta tarvitaan, jos tuurilla ei olekaan jalankulkijaa menossa? Rangaistuksen syyhän on juuri se, että ei katso eikä hidasta, ei siihen jalankulkijan läsnäolo mitenkään vaikuta.
Nyt en ihan hahmota miksi lainasit minun viestiäni. Enhän minä sakkojen antamista giljotiinikuskeille halua vaan haluan, että hirtetään palleistaan lähimpään lipputankoon (vähintäänkin kuvainnollisesti). Just sen ikäisiä lapsia, että helposti vielä jäävät (isomman) auton konepellin alle piiloon, mutta liikkuvat jo liikenteessä yksin. Onneksi koulumatkalla ei ole giljotiinin mahdollisuutta.Itselleni, tuo giljotiini ei ole vitutuksen kohde, kun olen pysähtynyt suojatien edessä olevan auton viereen aina, joten siitä tuskin tulen sakkoja keräämään tulevaisuudessakaan.
Nyt en ihan hahmota miksi lainasit minun viestiäni. Enhän minä sakkojen antamista giljotiinikuskeille halua vaan haluan, että hirtetään palleistaan lähimpään lipputankoon (vähintäänkin kuvainnollisesti). Just sen ikäisiä lapsia, että helposti vielä jäävät (isomman) auton konepellin alle piiloon, mutta liikkuvat jo liikenteessä yksin. Onneksi koulumatkalla ei ole giljotiinin mahdollisuutta.
Hymiöit unohtu. siis on niitäkin jotka tosissaan ajattelee noin. ja koska kuva muistuttaa aluperäistä, niin tuo voi vaikka levitä jonnekkin parsternakka meemiin.Samoin. Korjattu versio:
![]()
Olisi kyllä ihan perusteltua ylintä lukuunottamatta aloittaa tuosta törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta, mutta onhan noissa tilanteissa joskus aika runsaasti tulkinnanvaraa.
En tiedä mitä 4D shakkia tässä yrität nyt pelata. Ei minua mikään ärsytä. Kunhan totesin, että giljotiinin toteuttamisesta pitäisi minusta rankaista samalla tavalla rankasti riippumatta siitä onko ihminen todella vaarassa vai ei.Ehkä oma viestisi vastasi tähän todella tyhjentävästi. Minua giljotiini ei ärsytä. Sinua ärsyttää.
Sehän siinä se ongelma onkin, että tiellä on autoilijoita, joiden mielestä on ihan normaalia ajaa autonmitan päässä. Jos laajennetaan ajattelua idioottijoukkoon, joka ajaa alle poliisin puuttumisrajan, eli 2 sekunnin päässä, puhutaankin lähes kaikista autoilijoista. Valitettavasti poliisi ei puutu, vaikka Palsternakan twitter-viestiä vastaavassa taulukossa on turvavälit listattu.Jos se perässätulija mielestään ajoi normaalin ajosuoritteen ja edessä tehdään kaikki mahdolliset kevätjuhla-liikkeet näennäisesti ilman järkevää syytä --
Ihan yhtälailla se on ongelma, jos ajaa sitä autoa peräpeiliin tuijottaen ja käyttää huomion kaikennäköiseen epämääräiseen viestittelyyn ja kikkailuun. Ihan varmasti on todella häiritsevästi ja aivan liian lähellä ajavia, mutta jatkuvalla syötöllä ja vähäisessäkin liikenteessä - Aika oudolta kuulostaa. Aiemminkin olen useasti todennut, että satunnaisesti mulkkuun törmää jokainen, mutta jos kohtaamisia tapahtuu jatkuvasti, niin sitten se peili vois olla hyvä vilkaisupaikka. Ei ny helvetti kukaan oikeasti mitään käänteistä ohitusta ala reaalimaailmassa tekemään vaikka teoriassa kuulostaakin huvittavalta. Paljon enemmän noi toilailut vaaraa aiheuttaa kuin se, että joku ajaa mielestäsi liian lähellä perässä. Jos haluaa sen oman vaaransa yhtälöstä minimoida, niin se ehdottamani ryhmittyminen pysäkin kautta toimii aina ja varmasti. Ei tarvitse yhtään mitään erityistä viestitellä sen perskärpäsen kanssa.Sehän siinä se ongelma onkin, että tiellä on autoilijoita, joiden mielestä on ihan normaalia ajaa autonmitan päässä. Jos laajennetaan ajattelua idioottijoukkoon, joka ajaa alle poliisin puuttumisrajan, eli 2 sekunnin päässä, puhutaankin lähes kaikista autoilijoista. Valitettavasti poliisi ei puutu, vaikka Palsternakan twitter-viestiä vastaavassa taulukossa on turvavälit listattu.
Hymiöit unohtu. siis on niitäkin jotka tosissaan ajattelee noin. ja koska kuva muistuttaa aluperäistä, niin tuo voi vaikka levitä jonnekkin parsternakka meemiin.
No toinen äärilaita on sitä mieltä että jotain rangaistuksia tarvitaan vasta sitten jos tapahtuu jotain.
Ei se vaadi kuin varjoisan pihatien, niin on edelleen 10 senttiä jäätä. Ja yöpakkasia vielä löytyy. Viikon-parin päästä on vasta sakkojen aika jos kelit jatkuu samanlaisena eli jäät sulaa vauhdilla.
Itse tykkään kitkoista juuri sen takia ettei tule kiire koskaan kumpaankaan suuntaan. Ei se lumisade vappuna mikään harvinaisuus ole…
Eilen oli Tekniikka&Talous-lehdessä juttua siitä, että kevät on etelässä aika lailla myöhässä.Jos vielä tässä vaiheessa näin niin kyllä se vaatii tienhuollon parantamista eikä mitään nastarenkaita.
Jos suojatien eteen on pysähtynyt auto, niin muille autoilijoille se viestii että sieltä on suojatietä pitkin tulossa joku.Giljotiinista tekee erittäin raskauttavan nimenomaan se, että autoilija ei voi varmuudella tietää onko yli meneminen turvallista vai ei. Eikä tässä nykyään pitäisi olla kellekkään mitään epäselvää. Siksi seuraamus pitää olla sen mukainen ja hyvä että tähän ollaan hiljakseen heräämässä.
En kiistä, olihan tuossa liioittelua, ja ehkä hyvä että kukaan meistä ei ole asiasta päättämässä. Giljotiinista tekee erittäin raskauttavan nimenomaan se, että autoilija ei voi varmuudella tietää onko yli meneminen turvallista vai ei. Eikä tässä nykyään pitäisi olla kellekkään mitään epäselvää. Siksi seuraamus pitää olla sen mukainen ja hyvä että tähän ollaan hiljakseen heräämässä.
Tämä yllätys, luullut että niistä jauhettu jo viimevuosisadalla.Yleisesti suojatiesäännöistä alettiin Suomessa puhua reilu kymmenen vuotta sitten.
Poliisit ja taksikuskit, esimerkki "ammattilaisista" joista ei kannata ottaa mallia. :-(ja poliisit eivät itsekään noudattaneet säntöjä.
Aika tasan samanverran puhutaan nyt kuin vaikka 15 vuotta sitten, tai 25 vuotta sitten.Yleisesti suojatiesäännöistä alettiin Suomessa puhua reilu kymmenen vuotta sitten
Minusta voisi nyt antaa sakkoja liukuhihnalta näille nastoilla ajaville kun on +15 lämmintä. Jos on niin pakko käyttää nastoja niin käyttäkööt sitten välikelin renkaita myös ettei tarvitse ropistella kesäkeleissä pölyä ilmaan kuukausikaupalla. Tuntuu niin käsittämättömälle kun 80% ohiajavista ropistelee kun on t-paita jo päällä.
Uhm... Oletko ajellut talvinakeilla kesää ja todennut että pito on mallia hyi vittu tää ei pysähdy käänny eikä kiihdy? Oletko saanut nastoja tuulilasiin keväällä kun jengi jauhaa ne vikatkin nastat irti kun kumi on pehmeää lämmöstä? Ja nastat jauhavat sen pölyn ja kitkat nostavat sen ilmaan näin kärjistettynä joten ainakin meikäläisen nenä kiittää. Kiva mennä asiakkaalle kun ääni maassa ja koronapelko päällä.Mitä helevetin väliä? Muutenkin ajellaan 80%:sti sulalla tiellä koko talvi. Ja esim. Oulussa ei ole mitään syytä vaihtaa vielä kesärenkaita, vappu on se ajankohta. Suurempi ongelma on se, että katupölyä ei puhdisteta keväällä harjaamalla.
Suurempi ongelma on se, että katupölyä ei puhdisteta keväällä harjaamalla.
No vastasin kritiikkiin, jossa ihmeteltiin nastoilla ajoa kun lämmintä on +15 astetta. Aivan epärelevantti asia, väliin on +15, seuraavalla viikolla sataa 25 cm lunta. Jos nastarenkaat on valittu talviajoon, niin yksi +15 päivä ei siihen voi vaikuttaa, ja varsinkin kun muutenkin koko talvi ajetaan melkein koko ajan sulalla tiellä. Tarvitaanko lisää rautalankaa?Uhm... Oletko ajellut talvinakeilla kesää ja todennut että pito on mallia hyi vittu tää ei pysähdy käänny eikä kiihdy? Oletko saanut nastoja tuulilasiin keväällä kun jengi jauhaa ne vikatkin nastat irti kun kumi on pehmeää lämmöstä? Ja nastat jauhavat sen pölyn ja kitkat nostavat sen ilmaan näin kärjistettynä joten ainakin meikäläisen nenä kiittää. Kiva mennä asiakkaalle kun ääni maassa ja koronapelko päällä.
No vastasin kritiikkiin, jossa ihmeteltiin nastoilla ajoa kun lämmintä on +15 astetta. Aivan epärelevantti asia, väliin on +15, seuraavalla viikolla sataa 25 cm lunta. Jos nastarenkaat on valittu talviajoon, niin yksi +15 päivä ei siihen voi vaikuttaa,
Mitkä helvetin välikelin renkaat? Itse en ainakaan aja millään Formula 1-autolla. Kuulun siihen joukkoon, joka asentaa syksyllä talvirenkaat järkevään aikaan ja keväällä kesärenkaat järkevään aikaan. En vaihda erikseen kesärenkaita yksittäisen +15 -asteisen päivän vuoksi. Herätys nyt reaalimaailmaan! Valita pölystä kunnan katujen ylläpitoon, siellä oikea osoite.Nastarenkaat on tarkoitettu talviajoon, kuten totesit itsekin. Välikeliajoon on joko välikelin renkaat tai kitkarenkaat.