Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa?

Joo, pahimmat tapaukset todella usein edustavat juuri tätä merkkiä, tämä näkyykin vakuutusten hinnoissa.
Eniten itseäni risoo juuri nämä parkkipaikoilla tai suojateiden lähellä "kikkailijat", tuolla liikkuu myös esim.lapsia ja muutenkin suojatonta kevyttä liikennettä.
Leikkisivät edes jossain syrjemässä missä voivat teloa vain oman auton tai itsensä...
No tuo suojatie millä olin itse oli mallia suoraan 90 asteen kulman takaa kävellään suojatielle eli varsin nopeat olla refleksit jos tuohon ajaa normi nopeutta. Itse silti niitä harvoja jotka tuohon vaivautuvat edes hidastamaan. Saati hallista ulos ajaessa kevyen liikenteen väylän ylitykseen. On liian kiire liittyä siihen väliin että ehtiin valoista läpi.
 
Tampereella tuli kanssa lielahden prisman keskikäytävälle hidasteet hillitsemään jonneja. Nyt ne kaahaa sitten sivukäytäviä pitkin kun siellä ei ole bumppeja. Kivaa peruutella esim pesuruudusta pois kun joku tulee mopolla 50kmh takaa. Tosin ei se mua hetkauta jos se siihen auton perään jysähtää, parempi varmaan liueta paikalta jos paukahtaa kun oma syy se kait olisi vaikka tuossa on pakko peruuttaa sokkona hiljalleen siihen ajoväylälle.
 
Kai sieltä kamerat löytyy, josta näkee mopon tulevan 2x rajoitus? Vastaavasta syystä se paikalta liukeneminen voi olla huono idea.
 
Kai sieltä kamerat löytyy, josta näkee mopon tulevan 2x rajoitus? Vastaavasta syystä se paikalta liukeneminen voi olla huono idea.
Perus valvontakamerasta saa olla tyytyväinen jos erottaa auton mallin ja merkin liikkeestä... Saati kilvet autosta tai vielä parempaa moposta. Paska idea karata mutta isolla todennköisyydellä valvontakameroiden takia sitä ei ainakaan jäisi kiinni. Plus kamerat ovat liian usein paskalaatuisia, väärin suunnattu, väärällä optiikalla varustettuja=tulos että näet että jotain tapahtui mutta et yhtään enempää. Valitettavasti on kokemusta noiden selvittelystä. Mikään ei voita paskasti suunniteltua, halvalla toteutettua ja vuosien aikana puoliksi hajonnutta kamerajärjestelmää jota käyttää liian usein henkilö joka ei osaa edes käyttää kyseistä järjestelmää...
 
Kai sieltä kamerat löytyy, josta näkee mopon tulevan 2x rajoitus? Vastaavasta syystä se paikalta liukeneminen voi olla huono idea.
Nojoo, ehkä. Eihän se liukeneminen ikinä hyvä idea ole mutta suomen menot tuntien peruuttaja on aina syypää ihan sama mitä vauhtia kaveri sieltä tulee. En kuitenkaan halua penskojen kaahailun maksumieheksi joutua.

Joku vuosi sieltä painoi joku pitsakuski räikkä pohjassa kun joku peruutti pois pesupaikalta, tiedä sitten kenen syy olisi tuossakin ollut jos olisi kolissut.
 
Nojoo, ehkä. Eihän se liukeneminen ikinä hyvä idea ole mutta suomen menot tuntien peruuttaja on aina syypää ihan sama mitä vauhtia kaveri sieltä tulee. En kuitenkaan halua penskojen kaahailun maksumieheksi joutua.

Joku vuosi sieltä painoi joku pitsakuski räikkä pohjassa kun joku peruutti pois pesupaikalta, tiedä sitten kenen syy olisi tuossakin ollut jos olisi kolissut.
Valitettavasti totta tuokin. Vähintään liikenteen vaarantaminen ja vammantuottamus tms paskaa ihan vain siksi että toinen perseilee. Itse tulin pahoinpidellyksi jengin toimesta kesällä ja en voinut puolustautua koska olisin ollut syytetyn penkillä äkisti. 1vs5 ja et voi käytännössä puolustautua koska olisit itse se joka kärsii eniten. Onneksi prkl osasi edes suojautua. Ihan sama mitä se toinen tekee niin maagisesti pitäisi olla varautunut kaikkeen ja kyetä maagisiin tekoihin kuten esimerkkitapauksessa peruuttajam nähdä autojen läpi se perseilevä sankari.
 
Jotain järkeä saisi käyttää millaiseen väliin yrittää liukkaalla kelillä tulla. Jäi 2m väliä ettei kolahtanut kääntyvän takakonttiin.
 
Miten vaikeaa pysäköinti on kun parkkipaikka on hiukan lumen peitossa. Sen vielä ymmärtää että ruutuun ei ihan osuta. Mutta se että ei edes viitsitä katsoa sinne auton alle ja todeta että kumallinen leveä raidoitus... Ehkä nämä ovat sitten ensikertalaisia jotka eivät muista että ah tuossa taisi mennä suojatie... Tai sitten muistiongelmaisia jotka pitäisi poistaa liikenteestä.
 
En ymmärrä mitä yrität selittää. Suojatiethän on merkitty liikennemerkein, joten lumipeite ei haittaa.

Väänetään sitten rautalangasta niin että tyhmempikin kuten suojatien päälle parkeeraaja ymmärtää:
Tässä oli puhe parkkialueista ja niillä kulkevista suojateistä. Tällä kelillä jo auton alle vilkaistessa näkee suojatien. Eli ei parkkiruutua. Näillehän ei pitäisi parkeerata. Yleensä päivittäistavara kaupoissa käyvät käyvät siellä useammin. Kuten esimerkiksi kesä aikaan jolloin maa on puhdas lumesta ja merkinnät erottaa valoisassa. Tästä täysipäinen ihminen voin olettaa myös muistavan parkkialueen ja suurinpiirtein siellä olevat reitit. Eli ne suojatiet. Joille ei pitäisi parkeerata vaikka joku olisi jo nokan siihen vetänyt.

Itse olen tähän kykenevä, eli jättämään ne kulkureitit avoimeksi. Mutta tietysti, monelle se näyttää olevan mahdoton ongelma. Jonka mahdollisesti selittää muistiongelmat tai sokeus.
 
Parkkeerauksessa ärsyttää kyllä se talvi-ilmiö, että ei katsota yhtään minkälainen väli autojen väliin jää. Heti kun parkkiruudun maalaukset ei ole ohjaamassa niin autojen väliin jää jopa 1,5m välejä.

Takasumuvalokeskustelua jatkaen, tänään tuli vähintäänkin erikoinen yhdistelmä eteen. Audin ilmeisesti Q5 ajeli ajovalot päällä, mutta takavalot oli piemeänä. Puskurissa kuitenkin paloi kaksi sumuvaloa?
 
Väänetään sitten rautalangasta niin että tyhmempikin kuten suojatien päälle parkeeraaja ymmärtää:
Tässä oli puhe parkkialueista ja niillä kulkevista suojateistä. Tällä kelillä jo auton alle vilkaistessa näkee suojatien. Eli ei parkkiruutua. Näillehän ei pitäisi parkeerata. Yleensä päivittäistavara kaupoissa käyvät käyvät siellä useammin. Kuten esimerkiksi kesä aikaan jolloin maa on puhdas lumesta ja merkinnät erottaa valoisassa. Tästä täysipäinen ihminen voin olettaa myös muistavan parkkialueen ja suurinpiirtein siellä olevat reitit. Eli ne suojatiet. Joille ei pitäisi parkeerata vaikka joku olisi jo nokan siihen vetänyt.

Itse olen tähän kykenevä, eli jättämään ne kulkureitit avoimeksi. Mutta tietysti, monelle se näyttää olevan mahdoton ongelma. Jonka mahdollisesti selittää muistiongelmat tai sokeus.
Ai jossakin parkkialueella on suojateitä, joita ei ole merkitty liikennemerkein?
 
Ai jossakin parkkialueella on suojateitä, joita ei ole merkitty liikennemerkein?

En muista, mutta niin selkeä paikka että ei pitäisi tuollaista vaatia. Ja näkyi autojen alta ihan jalkoihin katsomalla. Vielä selkeä paikka alueen läpi suoraan ovelle.
 
Ai jossakin parkkialueella on suojateitä, joita ei ole merkitty liikennemerkein?
Ainakin aiemmin laki salli suojatien merkitsemisen pelkillä tiemerkinnöillä missä tahansa. Yleisesti tuntui olevan kyllä käsitys, että paikalla pitäisi aina olla liikennemerkki, mutta se ei pitänyt paikkaansa.

En tiedä toivatko nämä viimeisimmät tieliikennelain uudistukset jotain parannusta asiaan, mutta käsittääkseni eivät. Jos eivät, niin suojatie voi siis edelleen olla merkitty niin, ettei sitä talvella näe mistään.
 
Voi olla noinkin, uskon kyllä ettei ole välttämättä aina merkkejä. Yleisesti ottaen ne on parkkialueillakin merkitty, ja niin sen pitäisi ollakin.
 
Jokainen varmaan tässä ketjussa on huomannut tämän ilmiön, kun lunta tulee ja kaistaviivat menee lumen alle niin ajellaan missä sattuu ja oikaistaan mutkia vastaatulijan kaistalta. Näin räikeää tapausta en ole aikaisemmin todistanut, että näin hukassa on oman auton ajolinja. Tässä edellä menevä ajaa keskiviivan päällä eikä hänen edellä menevän auton ajolinja aiheuta mitään korjausliikettä edes siinä vaiheessa, kun ollaan oikealle kääntymässä.

 
Paskat renkaat ja lumella pitää paremmin? Valitulta taktiikalta tuo enemmän vaikutti, kun ajolinjasta ei ihmettystä enempää haittaakaan ollut.
 
Jokainen varmaan tässä ketjussa on huomannut tämän ilmiön, kun lunta tulee ja kaistaviivat menee lumen alle niin ajellaan missä sattuu ja oikaistaan mutkia vastaatulijan kaistalta. Näin räikeää tapausta en ole aikaisemmin todistanut, että näin hukassa on oman auton ajolinja. Tässä edellä menevä ajaa keskiviivan päällä eikä hänen edellä menevän auton ajolinja aiheuta mitään korjausliikettä edes siinä vaiheessa, kun ollaan oikealle kääntymässä.



Takana tulevalla kuskilla on ainakin superrefleksit kun vetäisee turvavälin puoleen sekuntiin.
 
Kaikista pahimmat törppöilijät tien päällä on Toyota kuskit sekä Nissan kuskit. Toyota kuskeja ei videokuvan perusteella kiinnosta autoilun lisäksi muiden turvallisuus.
 
Paskat renkaat ja lumella pitää paremmin? Valitulta taktiikalta tuo enemmän vaikutti, kun ajolinjasta ei ihmettystä enempää haittaakaan ollut.
Luulisi sitten ajavan molemman puolen renkaat lumella eikä niin, että toinen puoli on rengasurassa?
 
Paskat renkaat ja lumella pitää paremmin? Valitulta taktiikalta tuo enemmän vaikutti, kun ajolinjasta ei ihmettystä enempää haittaakaan ollut.


Eipä ollut valittu taktiikka vaan liukkauden pelko, taksikortin tarve, jonka takia noin ajoi..katsohan kuinka tämä ryhmittyy kääntyäkseen oikealle. Edelleen samalla ajolinjalla. Ei tietoakaan oikealle ryhmittymisestä, vaan tuhmittuu ääri vasemmalle. Ei yllätä että tojo.
 
Jokainen varmaan tässä ketjussa on huomannut tämän ilmiön, kun lunta tulee ja kaistaviivat menee lumen alle niin ajellaan missä sattuu ja oikaistaan mutkia vastaatulijan kaistalta. Näin räikeää tapausta en ole aikaisemmin todistanut, että näin hukassa on oman auton ajolinja. Tässä edellä menevä ajaa keskiviivan päällä eikä hänen edellä menevän auton ajolinja aiheuta mitään korjausliikettä edes siinä vaiheessa, kun ollaan oikealle kääntymässä.


Kesällä kun näitä näkee niin prätkällä kiva mennä tuosta välistä ohi, yleensä siinä vaiheessa alkaa kiinnostamaan se oma kaista.

Toinen kanssa kun jätetään 10m väliä liikennevaloissa niin menen siihen eteen niin johan alkaa torven soittelu ja huutelu ikkunasta että ei noin saa tehdä, siihen kun vain vastaa että juurihan mä tein niin saa hyviä reaktioita aikaan.
 
Luulisi sitten ajavan molemman puolen renkaat lumella eikä niin, että toinen puoli on rengasurassa?
Sisäkurvin puolella, niin varaa luisua vähän enemmän mutkassa. Noh, ihan sama mitä yritti, hassulta näytti. Äsken lähiristeyksessä yks subaru oli keskellä kahta kaistaa kääntymässä vasemmalle. 1,5 metriä kääntyvän kaistan reunasta.
 
Tampereella tuli kanssa lielahden prisman keskikäytävälle hidasteet hillitsemään jonneja. Nyt ne kaahaa sitten sivukäytäviä pitkin kun siellä ei ole bumppeja.
Kun se oikominen jäisi edes tuohon. Olen nähnyt useamman kerran miten ajokortti ikään ehtineet jonnet peippailee ja oikoo ihan tyhjien ruutujen kautta hidastamatta juurikaan. Kai se on sitten rattimiehen merkki että "osaa" ajaa parkkihallissa mahdollisimman nopeasti?
 
Jälleen toinen toistaan upeampia yksilösuorituksia eilen illalla Kolmostiellä Hämeenkyrön ja Tampereen välillä. Kovasta lumipyrystä huolimatta liikenne eteni suunnilleen 70-80 km/h Tampereen suuntaan, kunnes ohituskaistojen kohdilla heikkohermoisimpien tielläliikkujen vuoksi liikenne hidastuu paikka paikoin viidenkympin tienoille kun nämä järjenjättiläiset änkeävät takaisin pääväylälle. Pöllyävän lumen vuoksi näkyvyys pahimmillaan nollissa ja tienpinta umpijäässä.

Luonnollisesti Ylöjärven Shellin kohdalla nämä samat sankarit seisoivat kiltisti odottamassa liikennevaloissa, joten kyllä kannatti.
 
Yks asia mikä kanssa ihmetyttää näin talvesta toiseen on; miten helvetin vaikeeta se auto on puhistaa siitä lumesta ennen liikkeelle lähtöä konepeltiä ja kattoa myöden. Se on mukava kun se katon lumipatja tulee liikennevaloissa sen takana tulevan keulaan tai jarruttaessa omalle tuulilasille ja näkyvyys tasan nolla... Sama niiden konepellillä olevien lumien kanssa ne on siinä tuulilasilla hetken päästä kun moottori vähän lämmittää peltiä. Ja niin myös ne ikkunat kannattaa putsata lumesta, tänään taas näky sankareita jotka ajo jostain silmänlasin kokosista reijistä sitä autoa :D
 
Joillakin näyttää olevan ihan ulottumiskysymys, sivuilta putsattu ja keskellä kattoa mohikaani. Mut mikään ei piristä niin kuin varikolta lähtevän bussin/rekan katon putsaus, kun nopeus kasvaa tarpeeksi. En tiedä pitäiskö noilla olla jotain velvoitetta putsata sitä kattoa, mutta muutaman kerran nähnyt suht pelottavia "lumivyöryjä".
 
Itseäni ärsyttää nykyisin enää suht harva asia, lienee iän tuoma juttu. Jotakuta pirivieteriä ärsytti sen suunnattomasti se kun joutui ajamaan keskusta-alueella muutaman korttelin matkan perässäni ihan rajoituksen mukaan. Luulin että siellä on isokin hätä, kun räikkä soi useamman kerran, vaan sitten mentiin keskari ulkona ohi valoissa kuitenkin ilman kovin teatraalisia kiihdytyksiä, että mikä lie ollut. Vai sekoittiko nyt johonkin toiseen jolla oli pirivelat pystyssä, mysteerinen case. Tumma superskeida, paikkana Suomen Ateena, eli sama kaupunki jossa olen asununut n. 10% elämästäni, mutta kokenut mm. ainoan oikeasti läheltä menneen auton alle jäämisen n. 100kmh keskustassa punaista päin ajaneen bemarikuskin toimesta, sekä oppinut paljon uutta paranoidien skitsofreenikoiden avohoidon resurssipulasta.
 
Yks asia mikä kanssa ihmetyttää näin talvesta toiseen on; miten helvetin vaikeeta se auto on puhistaa siitä lumesta ennen liikkeelle lähtöä konepeltiä ja kattoa myöden. Se on mukava kun se katon lumipatja tulee liikennevaloissa sen takana tulevan keulaan tai jarruttaessa omalle tuulilasille ja näkyvyys tasan nolla... Sama niiden konepellillä olevien lumien kanssa ne on siinä tuulilasilla hetken päästä kun moottori vähän lämmittää peltiä. Ja niin myös ne ikkunat kannattaa putsata lumesta, tänään taas näky sankareita jotka ajo jostain silmänlasin kokosista reijistä sitä autoa :D

Siitä pidän huolen että lasit on kokonaan auki, mutta en mä katolta ala lumia ottamaan pois, ne lähtee sieltä kun lähtee liikkeelle
 
Ihan mielenkiinnosta, onko se laiskuutta olla putsaamatta? Ja eihän se tarvii kun sen kerran kun noin käy ja ajat sen takia vaikka jonkun yli. Siinä sitten voi lopun ikää miettiä oiskohan ne lumet kannattanu putsata
Itse en pyyhi kuin pahimmat pois konepelliltä ja enemmän sitten lasikatolta (ikkunat toki katson että ovat puhtaat). Maalipintaan asti en ikinä mene mutta joutuu aika hellällä kädellä harjailemaan. Sanoisin isolla osalla laiskuus, osalla pelko maalipinnasta.
 
Itse en pyyhi kuin pahimmat pois konepelliltä ja enemmän sitten lasikatolta (ikkunat toki katson että ovat puhtaat). Maalipintaan asti en ikinä mene mutta joutuu aika hellällä kädellä harjailemaan. Sanoisin isolla osalla laiskuus, osalla pelko maalipinnasta.

Jossain tuolla kansainvälisessä maailmassakin joku ensilumen nähnyt oli maalipinnastaan (eri merkillä) huolissaan. Eipä ole tullut ennen edes vastaan, että joku maalipinnasta olisi lumenpoistossa huolissaan. Kunhan nyt sen verran on tolkkua, ettei millään metallilla maalipintoja raavi...
 
Jossain tuolla kansainvälisessä maailmassakin joku ensilumen nähnyt oli maalipinnastaan (eri merkillä) huolissaan. Eipä ole tullut ennen edes vastaan, että joku maalipinnasta olisi lumenpoistossa huolissaan. Kunhan nyt sen verran on tolkkua, ettei millään metallilla maalipintoja raavi...
Jotkut meistä eivät käytä autojaan harjapesuissa, eivät nojaile autoihinsa, laske mitään maalipinnalle tms. Halutaan pitää auto oikeasti fiininä. Juu on kovavahat pinnassa mutta moni lumiharja on todella karkea jotta saadaan tarpeeksi vahvaksi paksun painavan lumen pois saamiseksi ja se kyllä jättää kivoja jälkiä.
 
Pari viikkoa sitten tuli vähän ikävä olo, kun motarilla katselin taustapeilistä kuinka oman auton katolta lensi jäisiä lumilevyjä. Ennen liikkeelle lähtöä putsasin auton kattoa myöten, mutta pohjakerros oli tiukasti jäätynyt kiinni. Ei viitsisi oikein alkaa autoa moukaroimaankaan, niin en tiedä mitä tuossa tilanteessa sitten tekisi.
 
Pari viikkoa sitten tuli vähän ikävä olo, kun motarilla katselin taustapeilistä kuinka oman auton katolta lensi jäisiä lumilevyjä. Ennen liikkeelle lähtöä putsasin auton kattoa myöten, mutta pohjakerros oli tiukasti jäätynyt kiinni. Ei viitsisi oikein alkaa autoa moukaroimaankaan, niin en tiedä mitä tuossa tilanteessa sitten tekisi.
Omassa tapauksessa kontin kohdalla parhaiten toimii kontin avaus joka johtaa siihen että pakkaan kaiken jään takakonttiin sen liukuessa takaluukun ja takalasin välistä konttiin :D. Katolla noita ei onneksi ole ja konepelliltä lentävät tuulilasiin.
 
Jotkut meistä eivät käytä autojaan harjapesuissa, eivät nojaile autoihinsa, laske mitään maalipinnalle tms. Halutaan pitää auto oikeasti fiininä. Juu on kovavahat pinnassa mutta moni lumiharja on todella karkea jotta saadaan tarpeeksi vahvaksi paksun painavan lumen pois saamiseksi ja se kyllä jättää kivoja jälkiä.
Kai myös peset auton jokaisen käyttökerran jälkeen ja ajat parin sadan metrin päässä edelläajavista ettei lentele nastoja ja kiviä konepeltiin, niistä kun jää aika ikävät jäljet. Ei se lumiharja itsessään mitään jälkiä jätä, se paska siinä auton pinnassa ne jäljet tekee...
 
Kai myös peset auton jokaisen käyttökerran jälkeen ja ajat parin sadan metrin päässä edelläajavista ettei lentele nastoja ja kiviä konepeltiin, niistä kun jää aika ikävät jäljet. Ei se lumiharja itsessään mitään jälkiä jätä, se paska siinä auton pinnassa ne jäljet tekee...
En sentään pese joka välissä :D. Nytkin aivan loskassa ja paskassa. Ja ihan normaalisti ajan. Mielestäni vain tyhmää kerjätä ongelmia. Ennen oli ihan eri meininki maalien kestossa, vesivärit ovat niin ohuita ja mukavan paskoja kestämään ettei niitä halua vahingoittaa jos vain pystyy sen välttämään. On tuossa ollut rehellisest myös ihan koko auton wrap asennus niin saisi jonkun hiukan valkoista törkeämmän värin ilman että auton jälleenmyyntiarvo kärsii.
 
Elämä helpottaa kummasti, kun tajuaa ettei edes oikeat pienet naarmut vaikuta sen paskan vertaa siihen jälleenmyyntiarvoon puhumattakaan jostain lumiharjan jättämistä lähinnä kuvitteellisista jäljistä. 100 tkm ja koko auton keula on täysin hiekkapuhallettu, oli väri mikä tahansa. Kuuluu kyllä ketjun aiheeseen vahvasti, jos tuollaisen seikan takia jättää kunnollisen puhdistuksen autolle tekemättä ennen liikkeellelähtöä.
 
Elämä helpottaa kummasti, kun tajuaa ettei edes oikeat pienet naarmut vaikuta sen paskan vertaa siihen jälleenmyyntiarvoon puhumattakaan jostain lumiharjan jättämistä lähinnä kuvitteellisista jäljistä. 100 tkm ja koko auton keula on täysin hiekkapuhallettu, oli väri mikä tahansa. Kuuluu kyllä ketjun aiheeseen vahvasti, jos tuollaisen seikan takia jättää kunnollisen puhdistuksen autolle tekemättä ennen liikkeellelähtöä.

Tämä!

Omistanut elämäni varrella varmasti kymmeniä erihintaluokan autoja uudesta käytettyihin. Enkä koskaan ole miettinyt, että naarmuttaako lumiharja auton maalipintaa ja jos niin haittaako. En vaan voi ymmärtää jos käyttöautosta puhutaan että joku voi tuommoisista asioista stressata. Toki en nyt missään nimessä erikseen naarmuta autoani. Jotku näyttelyvehkeet sitten erikseen.
 
Elämä helpottaa kummasti, kun tajuaa ettei edes oikeat pienet naarmut vaikuta sen paskan vertaa siihen jälleenmyyntiarvoon puhumattakaan jostain lumiharjan jättämistä lähinnä kuvitteellisista jäljistä. 100 tkm ja koko auton keula on täysin hiekkapuhallettu, oli väri mikä tahansa. Kuuluu kyllä ketjun aiheeseen vahvasti, jos tuollaisen seikan takia jättää kunnollisen puhdistuksen autolle tekemättä ennen liikkeellelähtöä.
Ohut sentin tms lumikerros joka ei edes pudotessaan aiheuttaisi ongelmaa kenellekään vs lumikasa on aika iso ero. Ja ei jälleenmyynti pelkästään mielessä, naarmuinen maalipinta on hirveä katsoa etenkään jos aurinkoista.. Jos pystyn sen ehkäisemään, miksi ei näin tehdä?

EDIT: Jokainen meistä miten tekee... Itselle auto on myös silmäterä joka pidetään kunnossa. Jos se jotakuta haittaa, senkun. Pääasia ettei lähde tuollaisen liikkuvan lumikasan kanssa liikenteeseen ajovalot lumessa ja jäässä, ikkunat umpeen muurautuneena, takapäästä ei valoja edes erota ja ensimmäinen kiihdytys/jarrutus ja kaikki lumi on joko takana tulevan konepellissä tai omalla tuulilasilla.

Yksi mikä ärsyttää kuten jo moni on jo maininnut. Nuo pirun mutkan oikojat. Kaksikaistainen 60kmh tie, oiotaan oikeanpuoleisen kaistan puolelta niin rajusti että ollaan melkein puolessa välissä oikeaa kaistaa ja jos aiot ajaa lähelläkään rajoitusta niin tuolla oikealla kaistalla ajo on tehty mahdottomaksi koska jos menet lumelle jonka päällä lentänyt sohjo ja suola niin ollaankin kaiteessa kiitos aiempien kuskien kaistavalintojen. Pitäisi pudottaa reilusti alinopeuden puolelle että saisi kaivettua ne urat oikaan paikkaan (oikealla kaistalla joka menee jo penkan puolella kyllä ajaisi vaikka satasta nätisti ja liian usein tuntuu että ajetaankin) ja siitäkös jengi tykkäisi kun ajelet itsekkäästi omalla kaistallasi alinopeutta vs ylinopeutta viereisen kaistan puolella.
 
Viimeksi muokattu:
Kai myös peset auton jokaisen käyttökerran jälkeen ja ajat parin sadan metrin päässä edelläajavista ettei lentele nastoja ja kiviä konepeltiin, niistä kun jää aika ikävät jäljet. Ei se lumiharja itsessään mitään jälkiä jätä, se paska siinä auton pinnassa ne jäljet tekee...
Nimen omaan. Ei tee mieli harjata maalipintaa suolavellissä ajelun jälkeen. Pakkaslumi varisee nätisti pois ilmankin.
 
Ohut sentin tms lumikerros joka ei edes pudotessaan aiheuttaisi ongelmaa kenellekään vs lumikasa on aika iso ero. Ja ei jälleenmyynti pelkästään mielessä, naarmuinen maalipinta on hirveä katsoa etenkään jos aurinkoista.. Jos pystyn sen ehkäisemään, miksi ei näin tehdä?

EDIT: Jokainen meistä miten tekee... Itselle auto on myös silmäterä joka pidetään kunnossa. Jos se jotakuta haittaa, senkun. Pääasia ettei lähde tuollaisen liikkuvan lumikasan kanssa liikenteeseen ajovalot lumessa ja jäässä, ikkunat umpeen muurautuneena, takapäästä ei valoja edes erota ja ensimmäinen kiihdytys/jarrutus ja kaikki lumi on joko takana tulevan konepellissä tai omalla tuulilasilla.
Jokainen toki tekee ihan miten haluaa, mutta lumiharjan kohdalla kyllä alkaa itsellä mennä ymmärrys yli, kun ei niillä mitenkään normaalikäytöllä näkyviä naarmuja varsinkaan vahatulle maalipinnalle saa aikaiseksi. Maksimissaan uusi vahakerros päälle ja pinta kiiltää kuin m****u vaikka olis isompaakin naarmua. Mut jatka toki valitulla linjalla, jos ikkunat ovat puhtaat ja muusta pinnasta ei pöllyä lunta näköhaitaksi tai irtoa isompia kappaleita. Tällöin suurin haitta tulee siitä, että saumat ovat täynnä sulanutta ja jäätynyttä moskaa.

OT: Hieman mä juniorina sitä joskus ihmettelin, kun pappa ja mummu ei tulleet käymään keväisin/syksyihin, kun oli viimeiset 100 m likaista hiekkatietä ( :rofl2: ). Osti aina 3 v. välein uuden Ooppelin, myyjät oli jonoksi asti kyttäämässä sitä vaihdokkia omaan myyntiarsenaaliin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
264 814
Viestejä
4 587 808
Jäsenet
75 493
Uusin jäsen
Tyhmäkoneekasaja22

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom