- Liittynyt
- 03.05.2018
- Viestejä
- 3 360
Totta munassa.Ihan tosissako sä alat uudelle kuskille tällaista idiotismia opettamaan?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Totta munassa.Ihan tosissako sä alat uudelle kuskille tällaista idiotismia opettamaan?
Taustapeili tummalle, peruutuspeilit näyttämääm taivasta, radiosta lempimusaa/ohjelmaa kovalle, vauhtia -10 kmh, niin loppuu perässäroikkumisesta seuraava painostava ja ajamiseen keskittymistä haittaava tunne, ja provosoiva passiivisaggressiivinen koulutuskin tulee kaupan päälle.Joka tapauksessa fiksuinta on jättää nämä puskurissa roikkujat, törkeää ylinoputta kelistä riippumatta suhaavat valojenvilkuttelijat ja muut idiootit "kouluttamatta". Tuohon sekoiluun lähtemällä lähinnä kasvattaa onnettomuusriskiä ja nämä emäkyrvät eivät käytöstään kuitenkaan korjaa, lähinnä provosoituvat enemmän.
Taustapeili tummalle, peruutuspeilit näyttämääm taivasta, radiosta lempimusaa/ohjelmaa kovalle, vauhtia -10 kmh, niin loppuu perässäroikkumisesta seuraava painostava ja ajamiseen keskittymistä haittaava tunne, ja provosoiva passiivisaggressiivinen koulutuskin tulee kaupan päälle.
Eipä tuo itsetäänselvää ole. Itseä vitutti monesti autot missä oli tummeneva taustapeili muttei tummenevia sivupeilejä ja vastaavasti nyt välillä vituttaa liian herkästi tummuvat sivupeiilit. Ei kaikilla ole uusinta uutta ja vaikka olisikin ei se ole mikään takuu että sivupeilit olisivat tummentuvat.Ei kai niitä peilejä tarvi säädellä, kun nykyautoissa tummuu tausta- ja sivupeilit yöaikaan niin, ettei takaa tulevat häikäise.
Ei ole todellakaan itsestäänselvää että sivupeilit tummuu. Paremmissa autoissa voi vielä nostaa takalasin verhon jos valo häikäiseeEi kai niitä peilejä tarvi säädellä, kun nykyautoissa tummuu tausta- ja sivupeilit yöaikaan niin, ettei takaa tulevat häikäise.
Syy miksi esimerkiksi lähi ja kaukovalot ei pala samaan aikaan, on se syy miksi myöskään etusumuvaloja ei pitäisi käyttää ajovalojen kanssa.
Eipä tuo itsetäänselvää ole. Itseä vitutti monesti autot missä oli tummeneva taustapeili muttei tummenevia sivupeilejä ja vastaavasti nyt välillä vituttaa liian herkästi tummuvat sivupeiilit. Ei kaikilla ole uusinta uutta ja vaikka olisikin ei se ole mikään takuu että sivupeilit olisivat tummentuvat.
Tähän myös kiinnitin huomiota. Pätee ensinnäkin perinteiseen erillisten halogeenien järjestelmään, jossa lähivalot palavat viiksen molemmissa asennoissa jatkuvasti ja toinen pari kaukovaloja syttyy ja sammuu. Lisäksi bi-xenon- ja bi-halogen-valaisimet tekevät toiminnallisesti pitkälti tämän saman, oli sitten mukana apukaukovalot tai ei.Palaahan ne monissa autoissa?
Jep, ja H4-valoissakin voidaan asia mieltää myös siten, että lähivalot palavat jatkuvasti. Aktiivisen valonlähteen paikka siirtyy saman valaisimen sisällä, saman peilin jatkaessa yhä fotonien heittoa, vaikkakin eri geometrialla. Periaatteellinen ero lopputuloksen kannalta verrattuna bi-projektoriin on vähäinen, vaikka se H4-lähivalolangan virtapiiri avautuukin valonvaihdossa.Noinhan ei ole ollut sitten H4-aikakauden, ettei lähivalot palaisi yhtäaikaa kaukovalojen kanssa. H4:n kanssakin syy oli lähinnä tekninen.
No voihan se olla hybridin/sähkiksen kuljettaja, joka optimoi kulutusta(tämä myös itseä ärsyttää). Voi olla myöskin vanha pariskunta, joka saapuu kerran viikossa tekemään ruokaostoksensaAi että mikäkö ärsyttää kanssa-autoilijoissa? Varmaan täälläkin sama tullut esiin mutta mainitaan myös: Kirkas talvisää, ei sada lunta, tie aurattu. Tiellä talvellakin 100km/h rajoitus mutta joku ajelee sellasta 65-75km/h vähän seilaten. Miksi? Mikä siinä saa ajamaan reilua alinopeutta vaikka minkäännäköstä syytä ei ole? Olen tullut siihen tulokseen että jotkut ei uskalla ajaa talvella, tämmösten ihmisten pitäisi ehdottomasti jäädä sitten kotiin tai oikeasti harjoitella jossain sitä talviajamista. Monesti kyllä ihan maalaisjärjellä tuolla pärjää mutta kun ei mene joidenkin kalloon.. Huoh
Olin paikassa jossa ei pääse ohi. Meidän puolen ohituskaista päättynyt ja meillä siis yksi kaista käytössä ja toisella puolella vastaavasti ohituskaista (jos ymmärrätte millaista kohtaa tarkoitan). Mielestäni reilu alinopeus on aika iso turvallisuusriski. On se jännä juttu että valtaosa autoilijoista kykenisi ajamaan sitä 100km/h mutta jotkut ei. Ja joo, aika usein nämä hitaat ovat juurikin joku eläkeläispari jollain Yariksen kokoisella kipolla.No voihan se olla hybridin/sähkiksen kuljettaja, joka optimoi kulutusta(tämä myös itseä ärsyttää). Voi olla myöskin vanha pariskunta, joka saapuu kerran viikossa tekemään ruokaostoksensa
maalikylillä(minusta tässä ei ole mitään vikaa). Nopeusero on huomattava näissä, että tämmöisen kuljettajan ohittaminen on todella helppo homma. Ongelmia tulee, jos tämmöisen perään iskeytyy kuljettaja, joka ei uskalla lähteä ohittamaan eikä tajua jättää riittävästi tilaa nopeammille(monesti etelän turistit harrastavat tätä, eli ajavat tappituntumassa vaikka tilaa olisi jättää kunnon turvaväli).
Ei ilmeisesti ole kovin pitkä matka, jos vastaavaa ohituspaikkaa ei enään tullut? Eli herää kysymys: kuinka pitkän ajan elämästäsi menetit tuon tien tukkeen takia?Olin paikassa jossa ei pääse ohi. Meidän puolen ohituskaista päättynyt ja meillä siis yksi kaista käytössä ja toisella puolella vastaavasti ohituskaista (jos ymmärrätte millaista kohtaa tarkoitan). Mielestäni reilu alinopeus on aika iso turvallisuusriski. On se jännä juttu että valtaosa autoilijoista kykenisi ajamaan sitä 100km/h mutta jotkut ei. Ja joo, aika usein nämä hitaat ovat juurikin joku eläkeläispari jollain Yariksen kokoisella kipolla.
Erikoista: sähköauton kuskeja ei harmita ollenkaan istua johdon nokassa 15-45minuuttia tämän tästä, mutta tien päällä ollaan kuin aikakoneella ottamassa menetettyä aikaa kiinniRatin takana jokainen sekunti lasketaan.
No siis loogista tuo tosiaan on. Pitää nyt jostain repiä se latauksessa menetetty aika takaisin . Ei sitä aikaa ikinä liikaa ole.Erikoista: sähköauton kuskeja ei harmita ollenkaan istua johdon nokassa 15-45minuuttia tämän tästä, mutta tien päällä ollaan kuin aikakoneella ottamassa menetettyä aikaa kiinni
Ainakin oman Model 3:n valokuvio on erikoinen kun matrix ominaisuuksia ei ole vielä aktivoitu. Automatiikka kyllä napsii itsellä valot pois herkästi mutta joissain tietyissä mutkissa antaa palaa sen verran pitkään että osa sivulle menevästä valosta kyllä todnäk osuu vastaantulevaan.Tänään näkyi 2 tesla model X:ää pitkät päällä kaupungissa katuvaloalueella tulevan vastaan, onko noissa jotenkin huono automatiikka vai onko kuskeissa vikaa?
Kyse ei ole siitä että menetän aikaa kun en pääse ajamaan sitä mitä haluan vaan se että JOUDUN ajamaan sitä 65km/h kun edellämenijä nyt vaan ei uskalla ajaa. Liikenne sujuis paremmin jos vaan noudatettas niitä rajotuksia.
Jep. No onneksi adaptiivinen vakkari on keksitty mutta nykyisessä autossa sitä ei ole :/ uudessa sittenJep. Se tekee pahaa kun ei saa ajaa itselle mieluista nopeutta.
Parempihan se on ajaa omien taitojen/ajoneuvon rengastuksen tms. mukaan, kuin olla ojassa tai aiheuttaa kolari. Ehkä se onkin maalaisjärki, jonka takia ajavat normaalia hiljempaa.Olen tullut siihen tulokseen että jotkut ei uskalla ajaa talvella, tämmösten ihmisten pitäisi ehdottomasti jäädä sitten kotiin tai oikeasti harjoitella jossain sitä talviajamista. Monesti kyllä ihan maalaisjärjellä tuolla pärjää mutta kun ei mene joidenkin kalloon.. Huoh
Näitä yksilöitä on, joko se maalipinta on surkea ja pienikin harjan jälki sattuu sydämmeen, tai sitten todella vahva jälkimmäinne, jolloin ajatuskin jo sattuu.Jotkut meistä eivät käytä autojaan harjapesuissa, eivät nojaile autoihinsa, laske mitään maalipinnalle tms. Halutaan pitää auto oikeasti fiininä. Juu on kovavahat pinnassa mutta moni lumiharja on todella karkea jotta saadaan tarpeeksi vahvaksi paksun painavan lumen pois saamiseksi ja se kyllä jättää kivoja jälkiä.
Näistä lumijutuista jäi sellainen olo että en aivan pysty kuvitteleen että mikä se tilanne oikeasti.Niin, mitäpä ne katon lumet kuskia itseään haittaisi. Takana tulevan päällehän ne päätyvät.
Olin paikassa jossa ei pääse ohi. Meidän puolen ohituskaista päättynyt ja meillä siis yksi kaista käytössä ja toisella puolella vastaavasti ohituskaista (jos ymmärrätte millaista kohtaa tarkoitan). Mielestäni reilu alinopeus on aika iso turvallisuusriski. On se jännä juttu että valtaosa autoilijoista kykenisi ajamaan sitä 100km/h mutta jotkut ei. Ja joo, aika usein nämä hitaat ovat juurikin joku eläkeläispari jollain Yariksen kokoisella kipolla.
Parempihan se on ajaa omien taitojen/ajoneuvon rengastuksen tms. mukaan, kuin olla ojassa tai aiheuttaa kolari. Ehkä se onkin maalaisjärki, jonka takia ajavat normaalia hiljempaa.
Suomeksi?Näitä yksilöitä on, joko se maalipinta on surkea ja pienikin harjan jälki sattuu sydämmeen, tai sitten todella vahva jälkimmäinne, jolloin ajatuskin jo sattuu.
Mutta ainakin osa heistä kyllä osaa sen auton putsata ajokelpoiseksi, nykyään on niitä lehtipuhaltimiakin.
Eli ääni myös sille että jos näytä kuskin joka ei putsaa autoa, niin näytön kuskin joka ei välitä autostaan pätkääkään.
Rajoitusten noudattamista on ajaa osoitetun nopeusrajoituksen maksimivauhtia tai hieman sitä hiljempaa. Liikenne sujuu parhaiten kun lähdetään ajoissa liikenteeseen eikä oleteta olevan ainoa moukka tien päällä. Sinne liikenteen sekaan kuuluu mahtua kaikki, ei pelkästään -97 syntyneet jotka luulevat olevansa teiden sankareita ja huippukuljettajia. Seassa on vanhempia kuljettajia, vanhempia ja raskaampia ajoneuvoa, siirtoajossa olevia työkoneita, eläimiä, liukkautta ja muuta arvaamatonta. Asennevamma on ainoa mikä sinne ei kuuluisi. Ottaako ihmisillä noin kovasti päähän jos matkallenne kohdistuu pienikin poikkeama?Kyse ei ole siitä että menetän aikaa kun en pääse ajamaan sitä mitä haluan vaan se että JOUDUN ajamaan sitä 65km/h kun edellämenijä nyt vaan ei uskalla ajaa. Liikenne sujuis paremmin jos vaan noudatettas niitä rajotuksia.
Rajoitusten noudattamista on ajaa osoitetun nopeusrajoituksen maksimivauhtia tai hieman sitä hiljempaa. Liikenne sujuu parhaiten kun lähdetään ajoissa liikenteeseen eikä oleteta olevan ainoa moukka tien päällä. Sinne liikenteen sekaan kuuluu mahtua kaikki, ei pelkästään -97 syntyneet jotka luulevat olevansa teiden sankareita ja huippukuljettajia. Seassa on vanhempia kuljettajia, vanhempia ja raskaampia ajoneuvoa, siirtoajossa olevia työkoneita, eläimiä, liukkautta ja muuta arvaamatonta. Asennevamma on ainoa mikä sinne ei kuuluisi. Ottaako ihmisillä noin kovasti päähän jos matkallenne kohdistuu pienikin poikkeama?
Ja hehkutat sitä, että rekka lähtee ohittamaan ohituskaistalle Hienosti menee ohituskaista hukkaan, kun rekka kelaa vauhtia, että pääsee ohitse. Koita nyt tajuta, että -25km/h hitaamman pääsee helposti ohi ja jos on kaide välissä estäen ohituksen; toinen ohikaista tulee muutaman km päästä. Kuinka useasti näet rekan vetävän pysäkille päästämään nopeammat ohi? Liikenteen ei kuulu minäminä-asenne.Näin juuri. Jos kerää jonoa ni silloin on syytä pysähtyä pysäkille hetkeksi ja päästää muut ohi jotka haluavat ajaa rajotuksen mukaan. Ei luulis olevan nii vaikee ymmärtää. Se että ajaa 25km/h alinopeutta hyvissä olosuhteissa ei ainakaan mun mielestä ole hyväksyttävää. Lisäksi olen myös useamman kerran nähnyt ohituskaistalla kun rekka lähtee ohittamaan henkilöautoa. Ei varmasti olisi lähtenyt jos ei olisi ohituskaistaa ollut mutta vituttanut olisi körötellä jonkun hidastelijan takana.
Ja hmm ei sitä ajotaitoa kyllä iällä mitata?
Näitä tilanteita tapahtuu silloin tällöin, kaikki ei samalla kerralla tai samana päivänä. Mistä päättelit että tossa mun tilanteessa olisi ohituskaista tulossa ku en missään sitä maininnut? Ohituskaista oli jo mennyt meidän osalta ja olin sen verran kaukana vielä niin saavutin tämän hidastelijan vasta myöhemmin.Ja hehkutat sitä, että rekka lähtee ohittamaan ohituskaistalle Hienosti menee ohituskaista hukkaan, kun rekka kelaa vauhtia, että pääsee ohitse. Koita nyt tajuta, että -25km/h hitaamman pääsee helposti ohi ja jos on kaide välissä estäen ohituksen; toinen ohikaista tulee muutaman km päästä. Kuinka useasti näet rekan vetävän pysäkille päästämään nopeammat ohi? Liikenteen ei kuulu minäminä-asenne.
Pelkkää keskikaidetta ilman, että tulee ohituskaistaa? Vai itse käännyit läheiselle ABC:lle max 5km tästä suunnattomasta vääryydestä, mitä kohtasit?Näitä tilanteita tapahtuu silloin tällöin, kaikki ei samalla kerralla tai samana päivänä. Mistä päättelit että tossa mun tilanteessa olisi ohituskaista tulossa ku en missään sitä maininnut? Ohituskaista oli jo mennyt meidän osalta ja olin sen verran kaukana vielä niin saavutin tämän hidastelijan vasta myöhemmin.
Eiköhän nämä hidastelijat ovat niitä minä minä tyyppejä
N. 30tkm vuodessa tulee ajettua ja eipä nuo muut liikkujat ole paljoa hidastaneet: ajelen ohi, jos on tarvetta ja jätän väliä jos en. Minä en mitään puolustele, vaan yritän takoa päähäsi, että ainoa asia mihin voit vaikuttaa on oma käytös liikenteessä.En jaksa selittää paikkaa kun sillä ei ole merkitystä, taidat itse ajaa reilua alinopeutta täysin ilman syytä kun näin puolustelet kovasti heitä? ja tohon rekka juttuun vielä kommentoitaakseni, omasta mielestä rekan ei pitäisi koskaan joutua ohittamaan edes ohituskaistalla mutta kyllä sekin perusteltua on jos edellämenijä reilua alinopeutta ajaa. Mut täällähän nämä liikenneasiantuntijat ovatkin
@KpaL Nuo sun ajamat matkat on naurettavan lyhyitä, että todellista etua tulisi matka-aikaan vaarantamatta muita liikkujia. Itse ajan 350km siivua vajaa 60x vuodessa(13-vuotta tätä reittiä, sekä lisäksi 4-vuotta 250km) ja olemattomalla liikenteellä ainoastaan reipas matkavauhdin nosto lyhentää merkittävästi käytettyä aikaa. Huomioikaa, että suurin sallittu nopeus ei ole sama kuin keskinopeus edes hyvissä oloissa, koska rajoituksien vaihtelut, muun liikenteen huomioiminen aiheuttaa nopeasti keskinopeuden laskua. Navigointia käyttämällä saa selville kyseisen ajonopeuden arvion ko. saapumisajasta, joka kyllä houkuttelee ajamaan kovempaa nopeutta. Vilkas liikenne romuttaa nuo arviot todella tehokkaasti ja ilman ronskeja ylinopeuksia niitä ei kiinni saa.
Herra ottaa silmät persreiästä ja tavaa KpaL:n viestin muutamaan kertaan. Noita mainittuja pätkiä on useita ja missään ei mainittu reittiä Tampere - Kuopio. On se kumma, kun pitää vetää mutkia suoriksi, että pääsee mussuttamaanKuopio-Tampere väli on noin 300 km, ei enää naurettavan lyhyt pätkä jos tuota ajaa päivittäin edes takaisin.
Tuo väli on juuri sellainen jossa ohituspaikkoja on aivan käsittämättömän vähän tien vilkkauteen nähden ja jos Yarikset kiihdyttää vähillä suorilla ylinopeuteen on homma joskus varsin ärsyttävää.
Sellainen + 1 tunti suuntaansa on joskus liikenne aiheuttanut yöllä sakkorajan alla ajettuun verrattuna. Kyllä se voi ihsn oikeasti joitskin ärsyttää.
Ei tarvitse tehdä mitään riskiohituksia, kun: osaa ennakoida, tuntee tien ja ohituskohdat, varautuu viivästyksiin(asenne).Taitaa Jarppi harrastaa niitä ns harakiri ohituksia reilusti kun sanoo vaan että ohittaa hidastelijat. Pitää ymmärtää että jos niitä ohituspaikkoja ei vaan tule niin kyllä se jurppii oikeen perkeleesti ajaa jonkun matelijan takana varsinkin jos sen vauhti ei edes pysy tasaisena vaan hidastetaan joka kameratolppaan ja rekkaan mikä tulee vastaan
Se nyt siis on ihan ok sun mielestä ajella reilua alinopeutta vaikka mitään syytä siihen ei ole?Ei tarvitse tehdä mitään riskiohituksia, kun: osaa ennakoida, tuntee tien ja ohituskohdat, varautuu viivästyksiin(asenne).
Monesti noilla varovaisilla kuskeilla ei myöskään vauhti pysy tasaisena, suoralla saadaan jopa lähelle rajoitusta mutta jos ilmaantuu vastaantulija tai mutka niin sitten vauhti tippuu reilusti.
Yksinkertaisesti se vain on rasittavaa ajaa perässä vaikka koittaisi jättää väliäkin, helpommalla pääsee kun ohittaa jatkaen omaa tasaista vauhtia.