Viimekesänä toki muuttu paljon, mutta et avannut että miten se olisi tuon muuttanut, risteys on ilmeisesti jälleen määritelty, se kai sitä historiallista määritelmää laveampi. (tuo toki tehty noiden välissä).
Tiettävästi tuossa risteyksessä on kolissu useammankin kerran, jos kyse olisi valo-ohjelman virheestä niin olisi luullut että tieto olisi siitä valoista vastaavalla kuulunut.
Joten voisi kuvitella että valot toimii oikein (en väitä että faktaa)
Siis ihan oikeasti alat selittämään miten valot ei voi palaa siten, kun faktana kerron niiden toimivan?
Ihan oikeastiko alat selittää että T risteyksessä palaa yhtäaikaa vihreät alhaalta tuleville ja risteävälle tielle (alhaalta katsoen vasemmalta tuleville)
Vai olisiko sittenkin ihan yhtä risteystä koko juttu.
Vai mikä sinulla on tuossa se juju.
Se tiedetään että ilman valoja äkkiseltään muistuttaa niitä vapaa oikearisteyksiä (ei taida kuitenkaan ihan sellainen olla)
Olen samaa mieltä kanssasi aivan täysin, siis teoriassa. Käytännössä tämä ei toteudu.
Etkö tosiaan osaa ajatella sitä tilannetta että jatkuvassa autojonossa 10-20m turvaväleillä alat pitämään isompaa turvaväliä ja siihen ampaisee saman tien takaa tai viereiseltä kaistalta joku? Sitähän se käytännössä on.
Kannattaa joskus kokeilla, jos pinna heti palaa siihen että joku ohittaa, tai vaihtaa kaistaa eteen ja haluaa tehdä kaikkensa estääkseen moinen, niin vaikeaa voi olla.
Mutta siis ihan oikeasti, satasen nopeudessa alle sekunnin turvaväli on jo niin pieni että moiset selittelyt ei nyt oikein toimi.
Jos kyse vielä ruuhkaisesta , suuntaansa kaksikaistaisesta tiestä, niin tuollaiselal käytöksellä estät ne liittymiset tielle, kaistonvaitamiset jne. vaaratamisen lisäksi pyrit tahallaan estämään joutavan ja sujuvan liikenteen.
Kaksikaistaisilla kantateilla toimiikin varmasti ihan hyvin, siellä tosin harvemmin näkyy näitä loppumattomia 10-20m turvavälillä kulkevia autojonoja. Kehällä, motarilla etc. niitä sitten on jatkuvasti.
Kehäteillä ja moottoriteillä turvaväli, turvaväli (*, eikä se ole mikään selitys että kun muut. Ymmärrän että tuosta voi tulla ryhmäpainetta ja vaatia vähän rohkeutta käyttäytyä kunnolla.
(*
Kehäteilla ja moottoriteillä on niitä ramppeja joista liitytään liikennevirtaan, poistutaan tieltä, jne.