- Liittynyt
- 10.01.2019
- Viestejä
- 19 409
Yleisrajoitus paikkoja on, mutta tuossa kun yritin etsiä katunäkymä linkkiä, niin etelestä ylöspäin lähtiessä en nopeasti löytänyt sopivaa, mutta erään laisen Riihimäeltä.Siis itse tuota periaatetta muistelin sillä oletuksella, että rampilla tulee se pääväylän nopeusrajoitus vastaan, ja siksi kyselinkin että missä tämmöisiä "80 liittymisrampilla, 100/120 pääväylällä" voisi olla, jotta niitä voisi tutkia tarkemmin. Todella outoa laittaa kiihdytyskaistalle eri nopeusrajoitus mitä pääväylälle. Nopsa googletuskin tuo tulosta:
Nämä rampilla 80km/h rajoitus ja pääväylällä 100/120km/h nopeudet sotisivat tuota periaatetta vastaan roppakaupalla.
Rampilla 120 merkki, jonka jälkeen risteys kärkikolmiolla, sen jälkeen ei enään merkkiä.
Onko siinä sitten "bussikaistalla" 80km/h, mutta mikäs kolmion takaa tulevilla 120km/h vei 80km/h, vai motarin.
Eteläänpäin vievät rampit , "bussikaista" 80km/h yleis aiemman opetetun perusteella, ja varsinaiselta rampilla 120km/h merkki ennen kolmiota.
Edit
Joutu menee aika pitkälle, olisko Hämeenlinnan jälkeen ,ei siis kuvassa 80 merkkejä, mutta ei siis mitään merkkejä.
Edit allaolevan jälkeen
Etelään mentäessä "bussikaistaa" 80km/h ja kolmion takaa tulevat 120km/h ?Kyllä tuossa sanoisin (ainakin pohjoiseen mentäessä), että tuossa kärkikolmion jälkeen on myös 120. Kärkikolmio osoittaa vain väistämisvelvollisuutta tuossa, ihan hetki aiemmin ollut 120km/h lätkä siis antaa sen 120km/h nopeusrajoituksen.
Viimeksi muokattu: