- Liittynyt
- 10.01.2019
- Viestejä
- 19 409
En tunne noiden ohjeistusta, mutta sen verran hämmentävä väite, onko tosiaan noin.Ambulanssilla vauhtia liukkaalla ja hälytyskeikalla tulee isolla todennäköisyydellä nopeita jarrutuksia, joihin perässä ajava vaikuttaa niin että ambulanssin on pakko ajaa hiljempaa ettei tule peräänajoa ja keikka lopu kesken matkan.
Maalikkona luulisi meilkein päinvastoin, oli perässä roikkuja tai ei, niin pyritään ajamaan niin ettei tarvi ainakaan äkkijarrutella. Hälytys merkit, vilkut ja sireeni tarkoittaa että muu liikenne antaa tilaakin, eli pitäs enemmin vähentää hijentelyn / äkkijarrustusten tarvetta,
Typerää olisi kyllä toimia noin.
Tästä toki samaa mieltä, keksimällä joutuu keksimään mikä olisi sellainen tilanne missä tuo olisi tarpeen.
Joku veikkaisi omaista/läheistä, se ei taida olla mikään peruste, ja joku taisi hyvin sanoakkin että tunnetta päätöksenteossa, joten vielä vähemmän asiaa rattiin. Voi olla ihan oman eduntavoittelua.
Jos ihan kuvitellaan, niin olisiko edes jokin elin/ym. luovutus tapaus peruste tuohon, onko miinuuteista kiinni, ja siltikään riskin arvoinen ? ja olisiko siltikään näin korona aikanaankaan "kuljetus" noin ?
Ja kummassa todennäköisemmin saaja/luovuttaja ?
Lääkäriksi ei epäilty ja jos erikoisosaajat varmaan / toivottavasti ymmärtää ettei kannata auttavaa kättä riskeerata, saati sivullisia.
Kojelautavideot on usein vähän vääristävät tilanne kuvaa, näytti sitä että kuvaava auto hiljensi alussa (tuskin, vaan jatkoi tasaista noeputta), ja sitten kun ohitus tilanne oli niin siirty aiemmasta keskemmälle, tässä kai kyse näkäharasta joka johtu siitä että betonikaide loppu, kertakatselulla jäi sellainen tunne, todennäköisesti toimi juuri päinvastoin.