Joo nää on ihan erikseen, tommosista viitsi mennä yli edes polkupyörällä. Onneks noi voi puoliksi kiertää.Jäykähkö alusta, matalaprofiiliset renkaat ja joku sellainen uudenmallinen parkkihalleissa tavattu hidastetöyssy, niin siinä on yhtälö, jonka seurauksena takapenkkiläisillä on ilman mateluvauhtia mehut sylissä hyvin äkkiä vaikka kuinka auto olisi olevinaan "katumaasturi". Harvassa katumaasturissa se maasturiosuus tarkoittaa paljon muuta kuin korkeampaa maavaraa, parempaa näkyvyyttä ja suurempia sisätiloja.
En ole ihan varma onko näistä vielä kapeampia/korkeampia versioita olemassa, mutta tämän tyyppisiä halleissa on kuitenkin alkanut näkymään ja niihin on kyllä pakko hidastaa, kun muuten täräyttää ihan kunnolla.
![]()
Herää myös kysymys mitä sillä katumaasturilla tehdään jossei se kykene vaimentamaan epätasaisuuksia, lukuunottamatta tuota kuvaasi ns. alustaraiskaimesta josta ei viitsi ajaa millään vehkeellä järkevästi.
En minäkään niistä niin reippaasti aja, mutta en mene kävelyvauhtiakaan ja ei mulla puslat sen nopsempaan kulu. Enemmän nivelet ja puslat turpaansa saa perus soratiellä tai sitten kunnan laadukkaan ylöspidon seurauksena tiestö tarjoaa parasta antiaan kunnon routakuoppien muodossa.Tulee itsekin töyssyihin hidasteltua, oli mikä vaan auto alla. Kun noi puslat ym alustan osat tarttee kuitenkin itse maksaa ja vaihdella.
On melko rankkaa puslille ajaa päivittäin reippaasti hidasteista yli. Harvoin muulloin joutuvat yhtä kovalle rasitukselle.
Nyt muuten 250tkm kohdilla jouduin volvoon ekan puslan vaihtamaan, oli ruostunut kehä huonoksi.
