Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa?

Taas perinteinen anjoviskuski eli 80kmh alueelle puikkaus eteen ja jäädään ajamaan 60kmh.
 
Mä ajelen päivittäin 68hv Transporterilla eikä mulla ole mitään ongelmaa vetää lutku pohjassa motarin ramppien mutkia jotta saan sen ekoTD:n kiihdytettyä sataseen. En käsitä että mikä siinä mukaan ajamisessa pelottaa niin vitusti ettei voi antaa kunnolla happea jo ennen kuin se suora alkaa. Ei se auto siitä kaadu.
Pakuissa on paljon heikompi ajettavuus.
 
Pakuissa on paljon heikompi ajettavuus.
Pointtisi oli? Juurihan puhuin että ajelen pakulla päivittäin eikä mulla ole mitään ongelmaa sen kanssa. Eikä se ajettavuus nyt niin oleellisesti huonompi ole henkilöautoon verraten ettetkö voisi mutkissa reippaasti ajaa. Jos tollasella T4 Porterilla pärjää liikenteessä niin ihan varmasti millä tahansa henkilöautollakin selviää.
 
Pointtisi oli? Juurihan puhuin että ajelen pakulla päivittäin eikä mulla ole mitään ongelmaa sen kanssa. Eikä se ajettavuus nyt niin oleellisesti huonompi ole henkilöautoon verraten ettetkö voisi mutkissa reippaasti ajaa. Jos tollasella T4 Porterilla pärjää liikenteessä niin ihan varmasti millä tahansa henkilöautollakin selviää.
Kyllä se ajettavuus on osassa pakuja selvästi huonompi, eikä niillä henkilöauton vauhtia viitsi mutkiin ajaa. Varsinkin jos on töyssyjä mutkassa.
 
Aika vähän Suomessa enää on liikenteessä niitä 90-luvun Urvan kingejä, Hiaceja yms. missä se ajettavuus on karmea. Joku Subaru Domingo / SuperCarry / LiteAce tms nyt varmaan voi kaatuakin kunnon runnomisella mutta en edes muista koska olisin sellaista viimeksi nähnyt. Tuollainen T4 mikä itsellä on vertautuu mielestäni aika hyvin uudempikoppaiseen Hiaceen ja hyvin silläkin pärjää. Kyllä se kuskista enemmänkin on kiinni.
 
Kyllä se ajettavuus on osassa pakuja selvästi huonompi, eikä niillä henkilöauton vauhtia viitsi mutkiin ajaa. Varsinkin jos on töyssyjä mutkassa.
Vähän nyt tuntuu siltä ettet ole edes pakettiautoa ajanut kuin mitä vuokrapakua kerran tai kaksi muutossa kun noin jännittää töyssyt ja mutkat?

Kun tuolla pystyy puoliperävaunu rekalla ajamaan mutkissa kovempaa kuin henkilöautot uskaltaa ajaa niin kyllä se ongelma on siinä penkin ja ratin välissä, ei kalustossa.

Nykyajan pakettiauto on ajettavuudeltaan lähes henkilöauto luokkaa ja niissäkin alkaa olemaan kaikki mahdolliset herkut ja turvavarusteet.
 
Vähän nyt tuntuu siltä ettet ole edes pakettiautoa ajanut kuin mitä vuokrapakua kerran tai kaksi muutossa kun noin jännittää töyssyt ja mutkat?

Kun tuolla pystyy puoliperävaunu rekalla ajamaan mutkissa kovempaa kuin henkilöautot uskaltaa ajaa niin kyllä se ongelma on siinä penkin ja ratin välissä, ei kalustossa.

Nykyajan pakettiauto on ajettavuudeltaan lähes henkilöauto luokkaa ja niissäkin alkaa olemaan kaikki mahdolliset herkut ja turvavarusteet.

Ei noissa ajettavuus henkilöautoa silti vastaa. Mutkassa kun ajaa töyssystä alusta tuntuu lähinnä lakulta. Tyhjänä tilanne voi olla toinen, tai toisella mallilla.
 
Aivan turha jankuttaa ettei vastaa henkilöautoa kun sillä ei tässä keskustelussa ole mitään merkitystä pääseekö nyrren kiertämään pakulla aikaan BTG 11min 15sek vaiko 11min 54sek. Ymmärtänet nyt itsekin asian laidan kun tarpeeksi moni sen kertoo.
 
Ymmärtänet itsekkin ettei pakulla viitsi ajaa reippaasti rampin mutkissa niin kuin henkilöautolla. Hidastetöyssyissäkin alusta tuntuu löysältä.
 
Viimeksi muokattu:
Mihin edes vastaat? Alun perin sanoin näin:

Mä ajelen päivittäin 68hv Transporterilla eikä mulla ole mitään ongelmaa vetää lutku pohjassa motarin ramppien mutkia jotta saan sen ekoTD:n kiihdytettyä sataseen. En käsitä että mikä siinä mutkaan ajamisessa pelottaa niin vitusti ettei voi antaa kunnolla happea jo ennen kuin se suora alkaa. Ei se auto siitä kaadu.

Seison edelleen sanojeni takana. Ei niin paskoja pakuja juurikaan nykypäivänä ole liikenteessä joilla tuo ei onnistu. Ja joku Tölkki ei nyt kelpaa esimerkiksi tähän keskusteluun kun niitä näkee ehkä kerran viikossa jos aktiivisesti liikkuu.
 
Mä ajelen päivittäin 68hv Transporterilla eikä mulla ole mitään ongelmaa vetää lutku pohjassa motarin ramppien mutkia jotta saan sen ekoTD:n kiihdytettyä sataseen. En käsitä että mikä siinä mutkaan ajamisessa pelottaa niin vitusti ettei voi antaa kunnolla happea jo ennen kuin se suora alkaa. Ei se auto siitä kaadu.

Jos nollasta lähtee jollain tehottomalla rampin mutkaan kiihdyttään, niin ehkä. Mutta on rampeissa niitä mutkia joita ei kovin kummoisellakkaan tehoilla tallapohjoissa ajeta, tai no teknisesti voi ajaa, mutta kahvimuki ei pysy kojelaudalla, joten ei ihan ongelmatonta.

Onko joku kaivellut millaiset nopeudet suunnittelmissa on noihin mutkiin ajateltu, normikelillä, sään mukaan ainakin hyvin hitaat pahimissa.

Rampeilla tässä nyt tarkoitat sitä väliä kun edelliseltä tietlä erkaannuttu ja ei ole vielä sinne kiihdytyskaistelle päästy. SIltä varalta jos puhutaan eriasioista.


Jos paku tässä se juttu, niin sama toki henkilöautoilla, henkilöautoilla ehkä enemmän niitä joitka jopa haluaa vetää niin että mukit lentelee pitkin.
 
Se on hauskaa kun keksit lisää näitä skenaarioita. Nyt viimeisenä sitten kojelaudalla oleva kahvikuppi estää rampissa ajamisen.
 
mutta kahvimuki ei pysy kojelaudalla, joten ei ihan ongelmatonta.
Jos paku tässä se juttu, niin sama toki henkilöautoilla, henkilöautoilla ehkä enemmän niitä joitka jopa haluaa vetää niin että mukit lentelee pitkin.

Mukeja ei itsellä ole pakussa sisällä, jos joku enegriajuomatölkki, niin otan sen toiseen käteen kurvin ajaksi.
Tavaratilassa nyt jotain 20l öljykanistereita sitomatta, työkalut lihalaatikoissa ja lihalaatikot ruuvattu sidottuun "petiin" kiinni.
Voin kyllä ajaa tolla 130hv:llä, vai onko 125 vai 120(transit custom) talla pohjassa kaikki rampit.. Jopa silloin, kun 450l polttoainesäiliö on täynnä.
Ja aina on kyllä kerinnyt liikenteen sekaan..
 
Eipä tänäänkään jollain vähän vanhemmalla Mercedes Ategolla tms. ollut ongelmia tuolla Kehä 3:lla Petikon liittymästä länteen suhteellisen ruuhkaisaan aikaan tulla sieltä mutkan kautta omaan sopivaan väliin. Tuo liittymä mainittiin tässä jokunen sivu sitten aiemminkin, koska siinä on melko tiukka mutka ja lyhyt kiihdytyskaista, mutta menee sekin ihan hyvin, jos vaan kehällä on edes kohtalaiset turvavälit kunnossa.

Muistaakseni autokoulussa ei toisaalta puhuttu juuri mutkissa ajamisesta, joten joillekin sitten kai jää päälle se himmailutyyli, että jarrutellaan kesken mutkan eikä sinne mennessä muutenkaan ennakoida sopivaa vauhtia.
 
Jos nollasta lähtee jollain tehottomalla rampin mutkaan kiihdyttään, niin ehkä. Mutta on rampeissa niitä mutkia joita ei kovin kummoisellakkaan tehoilla tallapohjoissa ajeta, tai no teknisesti voi ajaa, mutta kahvimuki ei pysy kojelaudalla, joten ei ihan ongelmatonta.

Onko joku kaivellut millaiset nopeudet suunnittelmissa on noihin mutkiin ajateltu, normikelillä, sään mukaan ainakin hyvin hitaat pahimissa.

Rampeilla tässä nyt tarkoitat sitä väliä kun edelliseltä tietlä erkaannuttu ja ei ole vielä sinne kiihdytyskaistelle päästy. SIltä varalta jos puhutaan eriasioista.


Jos paku tässä se juttu, niin sama toki henkilöautoilla, henkilöautoilla ehkä enemmän niitä joitka jopa haluaa vetää niin että mukit lentelee pitkin.

Mulla ei kyllä kahvimuki pysy kojelaudalla missään mutkassa, ilmankos mua hermostuttaakin ne junnaajat.
 
Mitään ongelmaa ei kyllä pakulla ajamisessa ole. Autokoulun suoritin amiksessa vuonna -97 ysärin alun VW Transporterilla. Yli 40 ajotuntia sillä ajoin ja hyvin pysyin muun liikenteen vauhdissa. Armeijassa veivasin talven ja kesän VW Syncrolla. 2000 luvun alussa tein lähetin hommia 5 vuotta Nissan Vanetella. Se oli hirveä ajettava ja muutama peltikolari sattui omasta syystä talvisin mutta hyvin pysyin muun liikenteen mukana kiihdytyksissä, mutkissa ja rampeilla kuorma kyydissä.
Amiksen autokoulusta muistan opettajan opin mutkaan ajaessa, että aina veto päälle ennen mutkaan kääntämistä eli ei kytkintä tai jarrua mutkassa.

Edit. Video lisätty. Joskus voi pakun ratissa tehdä virheitä.

 
Viimeksi muokattu:
Eipä tänäänkään jollain vähän vanhemmalla Mercedes Ategolla tms. ollut ongelmia tuolla Kehä 3:lla Petikon liittymästä länteen suhteellisen ruuhkaisaan aikaan tulla sieltä mutkan kautta omaan sopivaan väliin. Tuo liittymä mainittiin tässä jokunen sivu sitten aiemminkin, koska siinä on melko tiukka mutka ja lyhyt kiihdytyskaista, mutta menee sekin ihan hyvin, jos vaan kehällä on edes kohtalaiset turvavälit kunnossa.

Siinä näkee joka päivä henkilöautoja pysähtyneenä kaistan loppuun kun ei kaasua löytynyt. Ei siinä kohtaan näe juuri koskaan pakusta isompaan pelleilemässä.
 
Siinä näkee joka päivä henkilöautoja pysähtyneenä kaistan loppuun kun ei kaasua löytynyt. Ei siinä kohtaan näe juuri koskaan pakusta isompaan pelleilemässä.

Niillä pikkukipoilla ajajat yleensä on ne kaikista arimmat, joten sitä kaasua ei löydy. Kun puhutaan pakusta tai isommasta, niin yleensä ne kaikista arimmat ei edes sellaisen rattiin uskaltaudu.
 
Ymmärtänet itsekkin ettei pakulla viitsi ajaa reippaasti rampin mutkissa niin kuin henkilöautolla. Hidastetöyssyissäkin alusta tuntuu löysältä.
Motarin ramppiin viitsit ja voit ajaa ihan samaa vauhtia ku henkilöautolla. kunnollisella nykypakulla siinä ei ole yhtään mitään ongelmaa. Tottakai jos sinun reippaasti ajo on aina 200kmh ramppiin niin sitten paku ei ole ihan omillaan.
Alusta tuskin tuntuu löysältä kun on nimenomaan varsin jämäkkä että sinne saa sitä kuormaa niinku pakettiauto on suunniteltu että sinne otettaisiin.
 
Eipä tänäänkään jollain vähän vanhemmalla Mercedes Ategolla tms. ollut ongelmia tuolla Kehä 3:lla Petikon liittymästä länteen suhteellisen ruuhkaisaan aikaan tulla sieltä mutkan kautta omaan sopivaan väliin. Tuo liittymä mainittiin tässä jokunen sivu sitten aiemminkin, koska siinä on melko tiukka mutka ja lyhyt kiihdytyskaista, mutta menee sekin ihan hyvin, jos vaan kehällä on edes kohtalaiset turvavälit kunnossa.

Muistaakseni autokoulussa ei toisaalta puhuttu juuri mutkissa ajamisesta, joten joillekin sitten kai jää päälle se himmailutyyli, että jarrutellaan kesken mutkan eikä sinne mennessä muutenkaan ennakoida sopivaa vauhtia.
Kyllä toi Petikon liittymä länteen on hankala aloittelevalle ja arralle kuskille. Meillä tyssäsi auton osto siihen, oli sen verran tehoton laite koeajossa. Siinä jää kuskille todella vähän aikaa heikkotehoisella autolla "suunnitella" mihin rakoon menee.
 
Siis kumpi Petikon liittymä, tuo ABC:n hujakoilla oleva vai Maskun kohdalla?

Kuinka tehoton auton pitää olla, että osto tyssää yhteen liittymään? Joku Smartti?
 
Siis kumpi Petikon liittymä, tuo ABC:n hujakoilla oleva vai Maskun kohdalla?

Kuinka tehoton auton pitää olla, että osto tyssää yhteen liittymään? Joku Smartti?
Masku eli kehä3 länteen. Oiskohan ollu 1,2 litranen Suzuki Swith. Siinä joutuu kiihtyttämään n. 120-130m matkalla 30kk/h- 90km/H. Joo pääsihän sillä siihen väliin, mutta kaistan päässä lähes oltiin ja jarrulle piti mennä. Siinä vielä ajettiin vieraalla laitteella.
Siinä vaan näki todella hyvin mitä merkitsee, että auto kiihtyy => Auto vaihtui 1.4 litraiseen"Turbo" Vitaraan. Se kiihtyy siinä kyllä reipaasti tohon ylärajaan (voi katsella mieleisensä välin). Peltipoliisi kohta sen jälkeen hillinnee kiireisempiä jonossa.
 
Mitään ongelmaa ei kyllä pakulla ajamisessa ole. Autokoulun suoritin amiksessa vuonna -97 ysärin alun VW Transporterilla. Yli 40 ajotuntia sillä ajoin ja hyvin pysyin muun liikenteen vauhdissa. Armeijassa veivasin talven ja kesän VW Syncrolla. 2000 luvun alussa tein lähetin hommia 5 vuotta Nissan Vanetella. Se oli hirveä ajettava ja muutama peltikolari sattui omasta syystä talvisin mutta hyvin pysyin muun liikenteen mukana kiihdytyksissä, mutkissa ja rampeilla kuorma kyydissä.
Amiksen autokoulusta muistan opettajan opin mutkaan ajaessa, että aina veto päälle ennen mutkaan kääntämistä eli ei kytkintä tai jarrua mutkassa.

Edit. Video lisätty. Joskus voi pakun ratissa tehdä virheitä.


Videon pakun toiminta, näytti kyllä ihan harkitulta teolta. Näki että ei tule enää autoja, ilmeisti paikka oli tuttu. Jotkut sanoisivat "ympäristöteko, saastutti vähemmän aikaa" ja toiset "liikennesäännöistä piittaamaton hulikaani"
 
Siis kumpi Petikon liittymä, tuo ABC:n hujakoilla oleva vai Maskun kohdalla?

Kuinka tehoton auton pitää olla, että osto tyssää yhteen liittymään? Joku Smartti?
Tarkoitin sitä, joka lähtee siitä ABC:n nurkilta heti jyrkällä mutkalla melko lyhyelle kiihdytyskaistalle länteen päin.
 
Kyllä toi Petikon liittymä länteen on hankala aloittelevalle ja arralle kuskille. Meillä tyssäsi auton osto siihen, oli sen verran tehoton laite koeajossa. Siinä jää kuskille todella vähän aikaa heikkotehoisella autolla "suunnitella" mihin rakoon menee.
Meidän yaris hybrid saa tuohon kelattua sen 90km/h helposti kun painaa sen KAASUN POHJAAN! :facepalm:

Työpaikan pakulla saan sen 90km/h helposti kun painaa sen KAASUN POHJAAN!



Eikä tarvitse suunnitella mitään, aika amatööri saa olla jos ei tuon vertaa saa autoa liikahtamaan.
 
Meidän yaris hybrid saa tuohon kelattua sen 90km/h helposti kun painaa sen KAASUN POHJAAN! :facepalm:

Työpaikan pakulla saan sen 90km/h helposti kun painaa sen KAASUN POHJAAN!



Eikä tarvitse suunnitella mitään, aika amatööri saa olla jos ei tuon vertaa saa autoa liikahtamaan.

Oletko katsonut minkälaista se kiihdyttäminen noin keskimäärin on henkilöautokuskeilla? Keskimäärin rampilla eteen sattuu joku arastelija ja vaikka ajaisit 100hp autolla, niin turha kuvitella kaasupohjassa kiihdyttävänsä. Sitten jos itse olet ensimmäisenä, niin takana tuleva jää kauaksi taakse olit vaikka sillä 100hp autolla liikkeellä. Toki muutoma poikkeus vahvistaa säännön.
 
Meidän yaris hybrid saa tuohon kelattua sen 90km/h helposti kun painaa sen KAASUN POHJAAN! :facepalm:

Työpaikan pakulla saan sen 90km/h helposti kun painaa sen KAASUN POHJAAN!



Eikä tarvitse suunnitella mitään, aika amatööri saa olla jos ei tuon vertaa saa autoa liikahtamaan.
Kaasua ei voi painaa pohjaan, koska autosta kuuluu silloin liian raju ääni. Punaraja on ehdoton no-no.
 
Viimeksi muokattu:
Haha ja mulla ei skeidan romussa kiihdytyskaistalla kaasupolkimessa olekkaan muuta asentoa kuin pohjassa, ei tuolla 130 heppasella kaasuekoihmeellä muuten kerkeä. Saa nähdä kestääkö. Ainakin jo 3200km kestänyt :D
 
Oletko katsonut minkälaista se kiihdyttäminen noin keskimäärin on henkilöautokuskeilla? Keskimäärin rampilla eteen sattuu joku arastelija ja vaikka ajaisit 100hp autolla, niin turha kuvitella kaasupohjassa kiihdyttävänsä. Sitten jos itse olet ensimmäisenä, niin takana tuleva jää kauaksi taakse olit vaikka sillä 100hp autolla liikkeellä. Toki muutoma poikkeus vahvistaa säännön.
Valitettavasti olen, lähinnä sitä että Suomessa ei ole paikkoja missä nykyaikaisella autolla ei saa sitä tarvittavaa tavoitenopeutta.

Voi olla että vaatii vähän mutkassa kiihdyttämistä ja kaasua pohjaan sekä punarajalle huudattamista, mutta se ei ole vaarallista, päinvastoin, moottori tykkää kun saa vähän kierroksia välillä.

Siihen Petikon mutkaan voi huoletta ajaa sen 50km/h niin helposti pääsee liikenteen sekaan.
 
Edit. Video lisätty. Joskus voi pakun ratissa tehdä virheitä.

Myönnän, ja olen muutaman samanlaisen "virheen" tehnyt tutussa paikassa, tosin vain aamulla työmatkalla, eli klo 4:30-5:30 välillä. Ja ajoneuvona paku.
Se vaan, kun 400 kertaa vuodessa ajaa samasta valoristeyksestä, niin sen oppii tuntemaan..
 
Myönnän, ja olen muutaman samanlaisen "virheen" tehnyt tutussa paikassa, tosin vain aamulla työmatkalla, eli klo 4:30-5:30 välillä. Ja ajoneuvona paku.
Se vaan, kun 400 kertaa vuodessa ajaa samasta valoristeyksestä, niin sen oppii tuntemaan..
Lainaan nyt tätä, mutta itse olen kerran ihan vahingossa katsonut seuraavia valoja ja lähtenyt niitten mukaan. Seuraava risteys oli lähellä, ehkä alle 50m päässä?
Tuossakin näkyy pakun läpi, että seuraavissa vaihtuu vihreä, kun se lähtee. Käyhän noita ihan inhimillisiä vahinkoja.
 
Meidän yaris hybrid saa tuohon kelattua sen 90km/h helposti kun painaa sen KAASUN POHJAAN! :facepalm:

Työpaikan pakulla saan sen 90km/h helposti kun painaa sen KAASUN POHJAAN!



Eikä tarvitse suunnitella mitään, aika amatööri saa olla jos ei tuon vertaa saa autoa liikahtamaan.
Mun ei tarvitse edes painaa kaasua pohjaan, riittää kun nostaa kierrokset yli 5500. Mä en todellakaan ole tukkona omalla autollani. Kyllä sinne rajottajalle asti voi vetää, mutta se ei ole nopein tapa edeteä. Siinä punaisen katkoviivan paikkeilla, kun vaihtelee, toki sen keskikulutksessa sitten huomaan :)

Silloin oli koeajoauto (tehoton) vieressä vielä "kaasukontrolli, auton todellinen ostajaehdokas". Samalla ajotyylillä Vitaralla ei mitään ongelmia tossakaan. Ei muuten ole moitteita valinnasta tullut.
Siinä on niitä autoliikkeitä, joten hyvä pitää mielessä kaikki liittyjät ole "kaahareita". Se on aivan eri asia ajaa vieraalla autolla ja/tai onko kuski juuri kortin saanut ajotaidostaan epävarma henkilö.
 
Myönnän, ja olen muutaman samanlaisen "virheen" tehnyt tutussa paikassa, tosin vain aamulla työmatkalla, eli klo 4:30-5:30 välillä. Ja ajoneuvona paku.
Se vaan, kun 400 kertaa vuodessa ajaa samasta valoristeyksestä, niin sen oppii tuntemaan..
Mä muuttaisin sääntöjä, eli saisi kääntyä oikealle punaisia vastenkin. Jos sen voi turvallisesti tehdä. Olenkin ihmetellyt miksi vihreät aivät sitä esitä. Saastutetaan aivan turhaan.
 
Valitettavasti olen, lähinnä sitä että Suomessa ei ole paikkoja missä nykyaikaisella autolla ei saa sitä tarvittavaa tavoitenopeutta.

Voi olla että vaatii vähän mutkassa kiihdyttämistä ja kaasua pohjaan sekä punarajalle huudattamista, mutta se ei ole vaarallista, päinvastoin, moottori tykkää kun saa vähän kierroksia välillä.

Siihen Petikon mutkaan voi huoletta ajaa sen 50km/h niin helposti pääsee liikenteen sekaan.

Suomessa on hyvät rampit kiihdyttää. Kannattaa käydä vaikka Teneriffalla kokeilemassa muutomaa "hieman" lyhyempää ramppia ja rajoitus on 120.
 
Suomessa on hyvät rampit kiihdyttää. Kannattaa käydä vaikka Teneriffalla kokeilemassa muutomaa "hieman" lyhyempää ramppia ja rajoitus on 120.
Tai vaikka madeiralla missä tuli muutama sata kilometriä ajeltua, yhtään ongelmaa ollut rampissa kun vaan tarjoaa kaasua.
 
Tuossa mietin mikä siinä on että kanssa-liikkujat vituttaa. Muistinkin mistä tämä alunperin alkoi. Ajoin tossumopolla tiellä olleeseen vesiläikkään (joku fakin paloauto oli hellepäivänä käynyt kukkia kastelemassa ja siltä läikyi mutkiin sitä vettä).
No vesiläikkä tuli vastaan edellä ajavan auton alta, mutta sepä oli urapaikattua silo-asfalttia ja eturengas meni alta (kohtuu tiukka 100' mutka).
Viis autoilijaa ihmettelivät autoissaan mitä tapahtui. Yksikään ei tehnyt elettäkään että tulis auttamaan.
No eipä siinä mitään kun sai ilman takaa keuhkoihin ja repun ojennukseen selässä pääs takas jaloilleen ja mopolle. Sekin saatana lähti käyntiin ykkösellä. Ajelin suoraan työterveyteen siitä.
Mutta se tosiaan kyllä kyrpi, ettei elettäkään tehty autoista että olis kiinnostusta tulla katsomaan miten kävi. Luiskaan vaan tommoset popkornin mussuttajat.
 
Tuossa mietin mikä siinä on että kanssa-liikkujat vituttaa. Muistinkin mistä tämä alunperin alkoi. Ajoin tossumopolla tiellä olleeseen vesiläikkään (joku fakin paloauto oli hellepäivänä käynyt kukkia kastelemassa ja siltä läikyi mutkiin sitä vettä).
No vesiläikkä tuli vastaan edellä ajavan auton alta, mutta sepä oli urapaikattua silo-asfalttia ja eturengas meni alta (kohtuu tiukka 100' mutka).
Viis autoilijaa ihmettelivät autoissaan mitä tapahtui. Yksikään ei tehnyt elettäkään että tulis auttamaan.
No eipä siinä mitään kun sai ilman takaa keuhkoihin ja repun ojennukseen selässä pääs takas jaloilleen ja mopolle. Sekin saatana lähti käyntiin ykkösellä. Ajelin suoraan työterveyteen siitä.
Mutta se tosiaan kyllä kyrpi, ettei elettäkään tehty autoista että olis kiinnostusta tulla katsomaan miten kävi. Luiskaan vaan tommoset popkornin mussuttajat.
Jos ne ajatteli että luonto korjaa pois ne jotka ei pidä turvavälejä. Tuo on meinaa enimmäkseen oman itsensä vaarantamista kun 2-pyöräisellä ajaa niin lähellä että osuu edellä olevan auton alta tulevaan yllätykseen.
 
Mä miettimässä renkaita normaalissa ajossa :facepalm: kuuluu samaan kun jotkut ei käytä jarruja ettei ne kulu:facepalm:
Ot: Käyhän joskus Vantaa Circuit harjoitusradalla, lyhythän se on mutta hauska. SItten kun renkaat huutavat, ollaan jo hyvin lähellä maksimia (poikkeus kallistuva mutka). Tuolla harvemmin tulee pitoyllätyksiä.
Äsken juuri katastusmies opasti "Vitarakuskia", että levyjarruja kannattaa käyttää niin, että takanakin levyt pysyy puhtaana. :) Me ajellaan niin eri tyyleillä.
 
Viimeksi muokattu:
Ot: Käyhän joskus Vantaa Circuit harjoitusradalla, lyhythän se on mutta hauska. SItten kun renkaat huutavat, ollaan jo hyvin lähellä maksimia (poikkeus kallistuva mutka). Tuolla harvemmin tulee pitoyllätyksiä.
Äsken juuri katastusmies opasti "Vitarakuskia", että levyjarruja kannattaa käyttää niin, että takanakin levyt pysyy puhtaana. :) Me ajellaan niin eri tyyleillä.

Jos jarruja ei koskaan käytä kunnolla, eli jarruta reilusti, niin takajarrujen kanssa luvassa ongelmia (jos takana on levyt). Suola paska ym. talvella ruostuttaa ja jumittaa. Ellei itse roplaa, niin voi tulla kallis säästö.
 
Ot: Käyhän joskus Vantaa Circuit harjoitusradalla, lyhythän se on mutta hauska. SItten kun renkaat huutavat, ollaan jo hyvin lähellä maksimia (poikkeus kallistuva mutka). Tuolla harvemmin tulee pitoyllätyksiä.
Äsken juuri katastusmies opasti "Vitarakuskia", että levyjarruja kannattaa käyttää niin, että takanakin levyt pysyy puhtaana. :) Me ajellaan niin eri tyyleillä.
Ei ole sellaista autoa nyt millä viitsisi radalle mennä (yaris hybrid ja LandCruiser) mutta kyllä eri ratoja on kierretty satoja kierroksia, prätkällä sitten ajon mennä, suosittelen kaikille. :tup:

Onneksi muija on sellainen että osaa käyttää kaasua kunnolla ja sekin aina kiroaa kun jengi nysvää edessä...
 
Mulla ei kyllä kahvimuki pysy kojelaudalla missään mutkassa, ilmankos mua hermostuttaakin ne junnaajat.
Selvä, kiitos vastauksesta. :-)

Vähän kärjistäen niin taitaa merkittävällä osalla autoja useilla rampeilla keritä kiihdyttää kiihdytyskaistaan mennessä riittävästi vauhtia ilman että kahvimukit lentelee.

Jos jokin kohta vaatii sellaista ajoa että irtotavara ei pysy paikallaan, niin ehkä paikassa on vähän jotain vikaa, tai ajonopeutta muuten vain liikaa.


Kahvimuki ehkä vähän kärjistäen, mutta en pidä negatiivisena että kuljettaja pyrkii ajaaan sen verran ennustettavasti ja röyhimättä ja matkustajankin on mukana olla kyydissä. Toki turvallisuus aja mukavuuden edelle. Jos yllättävä tilanne, niin mukavuus ei ensisijainen.

Jos sillä lastissa olevalla tehottomalla autolla tallan pohjaan painaminen suoralle/loivassa, ei vähennä mukavuutta (ei se tehotan kiihdy niin että mukit lentelee), kuin korkeintaa äänen osalta, lyhyen kiihdtyskaistan ongelmat tulee yleensä siinä että jos ei näkyvyyttä ajoissa ja motarilla tilaa vähän, niin säätövara ja aiemman rampin mokan paikkaaminen vaikeaa.
 
Videon pakun toiminta, näytti kyllä ihan harkitulta teolta. Näki että ei tule enää autoja, ilmeisti paikka oli tuttu. Jotkut sanoisivat "ympäristöteko, saastutti vähemmän aikaa" ja toiset "liikennesäännöistä piittaamaton hulikaani"
Minä pistän rahani pelimerkille, jonka mukaan pakukuski räpläsi valoissa kännykkää, heräsi todellisuuteen, mietti hetken miksi on pysähdyksissä keskellä tietä ja lähti äkkiä liikkeelle.
 
Selvä, kiitos vastauksesta. :)

Vähän kärjistäen niin taitaa merkittävällä osalla autoja useilla rampeilla keritä kiihdyttää kiihdytyskaistaan mennessä riittävästi vauhtia ilman että kahvimukit lentelee.

Jos jokin kohta vaatii sellaista ajoa että irtotavara ei pysy paikallaan, niin ehkä paikassa on vähän jotain vikaa, tai ajonopeutta muuten vain liikaa.


Kahvimuki ehkä vähän kärjistäen, mutta en pidä negatiivisena että kuljettaja pyrkii ajaaan sen verran ennustettavasti ja röyhimättä ja matkustajankin on mukana olla kyydissä. Toki turvallisuus aja mukavuuden edelle. Jos yllättävä tilanne, niin mukavuus ei ensisijainen.

Jos sillä lastissa olevalla tehottomalla autolla tallan pohjaan painaminen suoralle/loivassa, ei vähennä mukavuutta (ei se tehotan kiihdy niin että mukit lentelee), kuin korkeintaa äänen osalta, lyhyen kiihdtyskaistan ongelmat tulee yleensä siinä että jos ei näkyvyyttä ajoissa ja motarilla tilaa vähän, niin säätövara ja aiemman rampin mokan paikkaaminen vaikeaa.

No kyllä sillä autolla pitää uskaltaa ajaa niin, että mukit ei kestä kojelaudalla. Itse tulee usein ajettua sen verran jyrkistä / lyhyistä rampeista, että ei niissä mukit kestä kojelaudalla, jos tarkoitus on saada tavoitenopeus ennen liittymistä. Samoin monet rampit joilla poistutaan on sellaisia, että mukit ei kyllä kojelaudalla pysy, jos ajetaan kuten kuuluisi, eli ei jarrutella ennekuin ollaan kokonaan siellä rampilla. Monethan alkaa himmailemaan jo hyvissä ajoin ennen rampille siirtymistä noiden lyhyempien ramppien kohdalla. Aiheuttaa ihan turhaa pumppausliikettä jonossa kun siinä aletaan hidastelemaan ennen aikojaan. Kyllä ne ramppien ongelmat yleensä tulee siitä, että sitä nopeutta ei ole riittävästi. Kun nopeus on riittävä, niin kohtuu pieneenkiin väliin sopii. Jos ei ole riittävästi nopeutta niin silloin on ongelmia sopia joukkoon.
 
Kyllä mun kyytiläisiltä ainakin palaa hermot jos ajelen niin rauhallisesti että kahvikupit pysyy kojelaudoilla. Sellaista nyt ei jaksa katsella kukaan.
 
Kuka muutenkaan syö autossa tai pakko saada pitää jotain kahvikuppia koelaudalla :facepalm:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 579
Viestejä
4 501 006
Jäsenet
74 226
Uusin jäsen
Tober

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom