Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa?

Luulin, että juhannuksena on kaikki kusipäät liikenteessä. Näemmä ne olikin liikenteessä tänään.

Kerrankin porintiellä ajettiin letkassa 100km/h, no ei ajettu kauaa kun eräs RS-octavia sankari aloittaa hirveän pomputusohituksen kaikkien ohi eikä lisäksi pääse mihinkään kun letkassa ei riitä tilaa. Kun skeidakuski on saatu pois elämää vaikeuttamasta, tulee takaa joku paska tuning-golf (vakiotehoilla?), kaikki lasit mustina jne, ensin herra tuuppaa väkisin eteen, tämän jälkeen vauhti katoaa ja saa ajaa 2m puskurista. Kys. paskeen läpi ei näe kun lasit ovat seinää käytännössä.
Miksi pitää siinä letkassa ajaa ihan siinä edellä olevan perseessä kiinni? Sitten vinkua kun joku haluaa ohittaa ja tuleekin ahtaaseen väliin. Kukahan se kusipää taas on.

Vituttaa ihan aidosti nuo letkoissa toistensa perseitä ilman ohitusaikeita nuohoavat ja muiden ohituksia hankaloittavat idiootit.
 
Viimeksi muokattu:
Miksi pitää siinä letkassa ajaa ihan siinä edellä olevan perseessä kiinni? Sitten vinkua kun joku haluaa ohittaa ja tuleekin ahtaaseen väliin. Kukahan se kusipää taas on.

Vituttaa ihan aidosti nuo letkoissa toistensa perseitä ilman ohitusaikeita nuohoavat ja muiden ohituksia hankaloittavat idiootit.
Miksi tarvitsee lähteä ohittamaan jos matkanopeus on valmiiksi 110-120?

Jos mulla nyt on se hajurako siihen seuraavaan niin tarviiko jollakin paskalla tunkea siihen sitten ja vaarantaa kaikkien henki kamikaze ohituksilla.

Et vissiin tajua, että letkan keskinopeus laski n. 20km/h kun nuo kaksi alkoivat säätämään. Kaiken lisäksi kyseiset kaverit onnistuivat 50km aikana ohittamaan sen n. 5 autoa kun ohiteltavaa olisi ollut ainakin 20 autoa. Sen ymmärrän, että lähdetään puimuroimaan sitä viiden hengen letkaa, mutta että täytyy päästä survomaan välistä toiseen kun ohitettavaa on loputtomasti. :facepalm:
 
Eilen porintiellä kironneena myös niin pitäisivät / pitäisit sinäkin sitä väliä niin pomppuohituksilla pääsee kepeesti ohi. Noita ikinä en ohita mutta ajan kiinni edellä olevan puskurissa kun piisaa ja niiden takia ei sitten kukaan pääse ohi. Sitem madellaan 80 vauhtia satasella.

Vetelin melkoisia letkoja ohi just tuon takia eilen ja pari kertaa ihan suunnitelmallisesti tuuppasin todella tiukkaan väliin. Tosin en jäänyt mateleen siihen kun heti vastaan tulijan jälkeen taas mentiin neljän auton ja rekan ohi kerralla. Joista jokainen puskuri puskurissa kiinni. Eikä kukaan letkasta näyttänyt perässä lähteneen ohittaan, vaikka tyhjää piisas tuossa jälkimmäises ohitukses pitkät suorat.

Jos sitä väliä pidetään niin noita 20 kilsaa alinopeutta tyytyväisenä ajelevia ohittelis ihan nätisti vaikka yksi kerrallaan ilman häslinkiä. Joskus nopeuden saa sovitettua niinkin ettei juuri tarvi kiihdytellä/jarrutella. Mutta kun ei väliä niin tuupataan sitten väkisellä väliin johon just saat auton. Kirotkoon sitten mulkuks ihan rauhassa niinkuin itsekin heitä.

189366-How-I-See-Most-Cars-In-My-Mirror-Vs.-Hose-I-See-Audis.jpg
Pitäisin kai mä sitä väliä, jossei aina joku änkeisi siihen?

Mitä järkeä on lähteä tahkoamaan loputonta jonoa yksi kerrallaan kun et ole päässyt kaikista ohi vaikka ajaisit kuopioon?

Kyse oli porintien loppupäästä (Tampereen puoli) jossa se ohittaminenkaan ei ole niin yksinkertaista enää kuin Porin päädyssä.
 
Jos vaikka jättää sen ohituksen miettimisen muille ja pitää sitä säällistä turvaväliä.
No milläs pidät turvaväliä jos siihen änkeää kokoajan joku?

Itseä ei ainakaan kiinnosta tulla tapetuksi jonkun pellen toimesta joka ei ymmärrä mikä on ylämäki tai keltainen viiva.
 
Niinpä, mutta kotipoliisin mielestähän kukaan ei saa ajaa lujempaa kuin itse ajaa.
No otetaan vissiin sitten tosta toi toinen auto ja keskinopeus n. 150 ja katotaan mitä sitten valitetaan täällä kun kokoajan porukka edessä ja kaikki "hidastelee". Jos nyt ei vielä mennyt perille tuosta alkup. viestistä niin eniten siis vituttaa se, että täytyy vaarantaa kaikkien henki ohittelemalla täysin sokeissa paikoissa väkisin.

No seuraavan kerran tehokkaampi kaara mukaan niin voi ajella sitten rauhassa ja survoa kokoajan johonkin väliin.
 
Jättämällä väliä siihen joka siihen eteen änkee. Toimii ainakin kehäkolmosen sisällä.
Mutta sittenhän on 5sek myöhemmin vasta perillä ;)

Osa kuskeista oikeasti luulee että tuossa joutuu kauemmas kohteesta, vaikka todellisuudessa mennään muutama sekuntti hieman pienemmällä kaasulla ja päämäärä lähestyy kokoajan.
 
No milläs pidät turvaväliä jos siihen änkeää kokoajan joku?

Itseä ei ainakaan kiinnosta tulla tapetuksi jonkun pellen toimesta joka ei ymmärrä mikä on ylämäki tai keltainen viiva.
Siis 50 km:n matkalla siihen tunki kaksi autoa eli koko ajan joku oli tunkemassa siihen.
 
Mutta sittenhän on 5sek myöhemmin vasta perillä ;)

Osa kuskeista oikeasti luulee että tuossa joutuu kauemmas kohteesta, vaikka todellisuudessa mennään muutama sekuntti hieman pienemmällä kaasulla ja päämäärä lähestyy kokoajan.

Samalla periaatteella se letkaohittelijakin voisi jättää ne ohitukset yhtä lailla tekemättä. Säästöä ei pitkälläkään matkalla saa montaa minuuttia aikaiseksi.
 
Ns. alinopeusnysvääjät (joojoo, tiedän ettei laki tunne käsitettä alinopeus) jotka kyllä löytävät kaasupolkimen ohituskaistan kohdalla ja nopeus muuttuu lieväksi ylinopeudeksi.
 
Letkaohittaja saa ajaa rauhassa pitkät pätkät verrattuna siihen että kokoaika nopeus seilais siinä letkassa..

Eikä se nyt sen turvallisempaakaan ole alle turvavälein ajella letkassa. Vaikket itse ohittelisi niin ohituksien riskit saa kokea yhtälailla ohitettavana olles. Ja pahemmin jos yrität estää ohitukset.

Jaa mä luulin, että puhuttiin ihan oikeista letkoista eikä mistään 3-4 auton possujunista. Toki tuollaiset lyhyemmät autoryppäät voi olla "kannattavaa" ohittaa jos matka on pitkä, mutta jossain perus viikonlopun mökkimatkaliikenteessä ei kyllä pääse "pitkää pätkää" ajamaan rauhassa koskaan.
 
Motarilla puskurissa roikkujat ohituskaistaa ajettaessa. Kuinka **tun vaikeaa se voi olla pitää pientä hajurakoa edellä ajavaan? Yleensä homma kruunautuu sillä, että puskevat päättömästi ohi, kun vaihdat takaisin oikealle ja hetken perästä hidastelevat edessä. Vissiin kilpailuvietti herää hetkeksi tai ei tajuta, että sitä vasenta kaistaa koskee samat nopeusrajoitukset kuin oikeaakin, ts. sitä ei ole pakko (tai saa) ajaa reikä päässä 160km/h.
 
Motarilla puskurissa roikkujat ohituskaistaa ajettaessa. Kuinka **tun vaikeaa se voi olla pitää pientä hajurakoa edellä ajavaan? Yleensä homma kruunautuu sillä, että puskevat päättömästi ohi, kun vaihdat takaisin oikealle ja hetken perästä hidastelevat edessä. Vissiin kilpailuvietti herää hetkeksi tai ei tajuta, että sitä vasenta kaistaa koskee samat nopeusrajoitukset kuin oikeaakin, ts. sitä ei ole pakko (tai saa) ajaa reikä päässä 160km/h.
Monia ärsyttää jos muulla kuin oikealla kaistalla ajat alinopeutta. Moottoritiellä ei muuten ohituskaistoja taida olla?
 
Minkä ihmeen takia jotkut JARRUTTAA välittömösti, kun nopeusrajoitus muuttuu? Esim. 100 -> 80, jarrut pohjaan. Ymmärtäisin, jos edessä olisi kamera tai ajaisi muuten perseeseen kiinni, mutta ei, kun tyhjällä tiellä ilman muuta syytä jarrutellaan.
 
Jos motarilla roikutaan edellämenijän puskurissa, yritetään yleensä viestittää, että väistä nyt helvettiin edestä ja anna tilaa nopeampaa vauhtia ohittaville.
 
Minkä ihmeen takia jotkut JARRUTTAA välittömösti, kun nopeusrajoitus muuttuu? Esim. 100 -> 80, jarrut pohjaan. Ymmärtäisin, jos edessä olisi kamera tai ajaisi muuten perseeseen kiinni, mutta ei, kun tyhjällä tiellä ilman muuta syytä jarrutellaan.

Varmaan siksi, että se 80 km/h rajoitus alkaa siitä tolpan kohdalta eikä 200 metrin päästä mikä menee monella autolla rullaillessa. Ratsioita monesti tuupataan myös hyvinkin lähelle alentuvan nopeusrajoituksen merkkiä.

Vaihtoehtona olisi alkaa himmaan jo sen 200 metriä ennen tolppaa, mutta tuskin sekään kelpaisi.
 
Jos motarilla roikutaan edellämenijän puskurissa, yritetään yleensä viestittää, että väistä nyt helvettiin edestä ja anna tilaa nopeampaa vauhtia ohittaville.
Jos itse ohitan n. 130kmh nopeudella mittarin mukaan (tod. nopeus 126-127), niin kellään ei voi olla niin kiire, etteikö sitä väliä voisi pitää suurempana kuin 5m. Yhtään sen nopeammin eivät pääse ohi. Ja se nopeusrajoitus on edelleen 120kmh. Menköön suljetuille radoille kaahailemaan. Tosin kuten aiemmin mainitsin, niin monesti näitten valopäitten kiire katoaa samantien kun pääsevät ohi ja jäävät eteen hidastelemaan (ohitusnopeus 140-150kmh, ajonopeus 115-120kmh).
 
^Kun hoitaa ohitukset täsmälleen samalla nopeudella kuin ajon siellä oikealla kaistalla, kenenkään ei tarvitse arpoa etenemistään nopeudenmuutosten tahtiin. Porukka joka äänekäästi vaatii itsepäättämäänsä ylinopeutta vasemmalle kaistalle ei yleensä tajua kuinka paljon haittaavat sujuvuutta.
 
^Kun hoitaa ohitukset täsmälleen samalla nopeudella kuin ajon siellä oikealla kaistalla, kenenkään ei tarvitse arpoa etenemistään nopeudenmuutosten tahtiin. Porukka joka äänekäästi vaatii itsepäättämäänsä ylinopeutta vasemmalle kaistalle ei yleensä tajua kuinka paljon haittaavat sujuvuutta.
Sun pitäis kiihdyttää kun vaihdat kaistaa tai nopeutes suhteessa takanatulijoihin laskee.
 
Täsmennän nyt vielä. Eli edelläni ajaa auto ja minulla siihen reipas turvaväli. Ei muuta liikennettä. Jokaisen taulun kohdalla edellä ajava jarruttaa tolpan kohdalla saavuttaakseen taulun osoittaman nopeuden. Minun aivoihini sattuu, kun ei voi höllätä kaasua heti, kun näkee sen tolpan osoittaman nopeuden. Varmasti ehtii vaadittavalla näöntarkkudella auto hidastua esim. 100 -> 80 ja jos ei ihan neula näytä 80 vielä tolpan kohdalla, niin väliäkö sillä. Ei vain ole mitenkään sujuvaa ja ympäristöystävällistä ajoa tuo jarrun turha sotkeminen. Ei oikein sovi vakkarin poiskytkemiseksikään enkä muutenkaan ymmärrä miksei sitä tekisi cancel/resume -systeemillä. En vaan itse henkilökohtaisesti ymmärrä.
 
Minä ajan siten, että vakkari päällä ja vähän ennen tolppaa jarrutan kohtalaisen voimakkaasti siihen rajoituksen nopeuteen siten että rajoitustolpan kohdalla on se oikea nopeus > heti vakkari uudestaan päälle. Ja sitten kun rajoitus muuttuu niin hieman ennen tolppaa alan kiihdyttämään kohtalaisen voimakkaasti takaisin. Varmaan juontaa osittain siitä, kun aikaisemmin oli automaatti jossa ei ollut oikeastaan yhtään moottorijarrutusta ja lisäksi en halua saada sakkoja kun se tutka on kuitenkin sen tolpan jälkeen. Sen tosin haluan todeta että tolppakameroihin en todellakaan jarruta vaan vakkarin nopeudessa mennään.
 
Täsmennän nyt vielä. Eli edelläni ajaa auto ja minulla siihen reipas turvaväli. Ei muuta liikennettä. Jokaisen taulun kohdalla edellä ajava jarruttaa tolpan kohdalla saavuttaakseen taulun osoittaman nopeuden. Minun aivoihini sattuu, kun ei voi höllätä kaasua heti, kun näkee sen tolpan osoittaman nopeuden. Varmasti ehtii vaadittavalla näöntarkkudella auto hidastua esim. 100 -> 80 ja jos ei ihan neula näytä 80 vielä tolpan kohdalla, niin väliäkö sillä. Ei vain ole mitenkään sujuvaa ja ympäristöystävällistä ajoa tuo jarrun turha sotkeminen. Ei oikein sovi vakkarin poiskytkemiseksikään enkä muutenkaan ymmärrä miksei sitä tekisi cancel/resume -systeemillä. En vaan itse henkilökohtaisesti ymmärrä.

Öh, ainakin kaikissa moderneissa autoissa joilla tulee ajelua se vakkarista kaksi naksausta taaksepäin joka tiputtaa nopeuden 110 -> 100 -> 90 myös jarruttaa tuohon nopeuteen, ja toki samalla sytyttää jarruvalotkin. En oikein tiedä että kuinka tuossa sitten olisi tarkoitus toimia?
 
Öh, ainakin kaikissa moderneissa autoissa joilla tulee ajelua se vakkarista kaksi naksausta taaksepäin joka tiputtaa nopeuden 110 -> 100 -> 90 myös jarruttaa tuohon nopeuteen, ja toki samalla sytyttää jarruvalotkin. En oikein tiedä että kuinka tuossa sitten olisi tarkoitus toimia?

Tuollaisesta en ole kuullut mitään. Sitten asia onkin vähän toisenlainen. Missä merkeissä tuollainen vakkari sitten on? Minulla on perus päälle/pois, cancel ja resume sekä +/- 1km/h -namiskat. Olen siis ollut käsityksessä, ettei vakkarin avulla pysty jarruvaloja vilkuttelemaan, ainoastaan jarrupolkimella... viimeksi edellä taisi ajaa 2015 tai 2016 audi A4.
 
Tuollaisesta en ole kuullut mitään. Sitten asia onkin vähän toisenlainen. Missä merkeissä tuollainen vakkari sitten on? Minulla on perus päälle/pois, cancel ja resume sekä +/- 1km/h -namiskat. Olen siis ollut käsityksessä, ettei vakkarin avulla pysty jarruvaloja vilkuttelemaan, ainoastaan jarrupolkimella... viimeksi edellä taisi ajaa 2015 tai 2016 audi A4.

Ainakin kutoskoneisissa bemareissa on ollut pitkään, käsittääkseni myös audeissa ja nykyisellään taitaa olla muissakin vag tuotteissa.

BMW Technology Guide: Cruise control

Edit: Juu näyttäisi olevan audeissakin.

Does Cruise Control use brakes for slowing down? - AudiWorld Forums
 
Tosiaan, jos näette uudehkon auton jarruttavan oudossa paikassa tai liian lujaa niin se saattaa olla mukautuva vakkari eikä kuski joka vammailee :D Omassa Volvossa toimii pääsääntöisesti hienosti mutta välillä innostuu jarruttamaan liian innokkaasti... Ja jarruvalot toki palavat kuten kuuluukin.
 
Sun pitäis kiihdyttää kun vaihdat kaistaa tai nopeutes suhteessa takanatulijoihin laskee.

Ja taas kaikki saa arpoa mitä vauhtia mikin auto menee palatessaan oikealle ja äkkiä 1-2 ohitusta muuttuukin viideksitoista ja kaikkia ärsyttää kun tasainen vauhti muuttuu jojoiluksi aiheuttaen muutaman lisäohituksen, jonka jälkeen joku nopeammin etenevä jääkin hitaamman taakse, joka menikin juuri kovempaa vasemmalla ja... Hyvä jos joku perusymmärtämys olisi liikenteen toimivuudesta, harvemmilla tuntuu olevan.

Noita tilanteita näkee motarilla jatkuvasti, jossa parinkymmenen auton "välienselvittelyyn" palaa useita kilometrejä ja vaivaa, kun kaikkien nopeus vaihtelee jatkuvasti, varsinkin kaistanvaihdon jälkeen. Jos kaikki pyrkivät ennakoitavasti ajamaan tasaista nopeutta ja pitämään turvavälit niin kaikki, paitsi ne pari "rajoitus +20!!!" tyyppiä etenee ongelmitta. Enkä laske sitä oikeaksi ongelmaksi että joutuu ajamaan hetken rajoituksen mukaan muilla kuin hälytysajoneuvoilla. Ihan vertailuna voi seurata miten muun liikenteen eteneminen hidastuu haitariliikkeitä suorittaessa kun se hälytysajoneuvo ohittelee pitkää letkaa.

Muistan joskus 80-luvun puolivälissä pelanneeni autopeliä jossa oli kolme kaistaa, ratti ja hitaampia ja nopeampia autoja, joita piti väistää edetessään. Siinä ympäristö ei reagoinut siihen miten itse ajoi. Monet tuntuu harjoitelleen useampikaistaisilla ajotaidon noista peleistä, ilman ymmärrystä miten liikenne toimii kokonaisuutena. Ainakaan ajatukset ei monella pääse suurempaan kokonaisuuteen kuin 2 autoa.
 
Viimeksi muokattu:
Ja taas kaikki saa arpoa mitä vauhtia mikin auto menee palatessaan oikealle ja äkkiä 1-2 ohitusta muuttuukin viideksitoista ja kaikkia ärsyttää kun tasainen vauhti muuttuu jojoiluksi aiheuttaen muutaman lisäohituksen, jonka jälkeen joku nopeammin etenevä jääkin hitaamman taakse, joka menikin juuri kovempaa vasemmalla ja... Hyvä jos joku perusymmärtämys olisi liikenteen toimivuudesta, harvemmilla tuntuu olevan.
Niin siis tolla sun tyylillä se liikenne häiriintyy kun jengi joutuu jarruttelemaan.
 
Tampereen päästä löytyykin ne kusipäisemmät joille ohitus on maailmanloppuun verrattava asia samoin kuin pakko päästä ohi vaiks mikä olisi.

Ei niitä letkoja nyt niin hirmusen pitkiä ole. Kolme rekkaa, muutama vaunu/kärry sekä tusina micraa niin jos homma pelaa niin parissa kilsas mennyt ilman tilanteita jos ne välit kunnossa. Jotain 500-1000km matkaakin ajaes näitä letkoja on vain lyhyitä pätkiä saaden rauhassa ajella joskus 100km pätkänkin.

Mut ihan hyvä että suakin vituttaa oman toimintasi takia ettei vaan toisia vituttaisi toimintasi. Sun kaltaisia joilla ohittajista huoli takia homma just kusee. Entä sitten jos siihen sun eteen änkeekin joku. Ohi se menee yhtä nopeasti kuin tuloikin jollei siellä edes ole sun kaltaista kusipäätä joka koittaa välit pistää umpeen estäen ohitukset. Heikommalla autolla tuolloin on paras käydä vaan kahvilla tai heittää vakkaria yhden pykälän letkaa hitaammelle tms. kunnei toivoakaan päästä ohi. Tehokkaammalla haistattaa vitut ja vetää letkojen ohi saaden sen jälkeen taas pitkät pätkät ajella rauhassa.
Haluankin nähdä miten onnistut ohittamaan käytänössä 20 autoa parin kilsan sisällä kun vastaan puskee porukkaa samaa tahtia kuin sitä on edessä? Ei ollut mikään muutaman auton possujuna josta pääsee sillä vanhalla Micrallakin ohi.

Edelleenkin en ymmärrä miksi tarvitsee tulla roikkumaan muiden perseeseen, tunkea eteen, jarruttaa kaasuttaa ja kiilata ihmisiä kun kaikki olisivat ajaneet sulassa sovussa kerrankin.

Enkä todellakaan koita kirittää ohittajia, näistä on ihan tarpeeksi omakohtaisia kokemuksia. Mikä itseä vituttaa on se, että kyseisen hyödyttömän humpan takia ei voi käyttää vakkaria kunnolla. Toinen asia joka vituttaa on (tähän tapaukseen liittyen) yleinen vastuuttomuus ja tiedottomuus siitä, että ohittaja on vastuussa muidenkin kuin itsensä hengestä.
 
Eipä ole tullut motarilla tollaisia vastaan kun ajaa täsmälleen 10 yli rajoituksen.

Sen sijaan niitä jotka viime hetkellä koukkaa rekan takaa 90 km/h lasissa eteen löytyy paljon. Silti prosentuaalisesti johdossa on Onnibussin kuskit, joita ei ilmeisesti kiinnosta peilien tarkkailu senkään vertaa. Joskus vielä kolahtaa.

Ehkä siinä joku sitten ärsyyntyy kun tulee vakkarilla parin auton päähän ja pistää vakkarin takaisin päälle kun edellä ajaneen lyhyt ja sutjakka ohitus on päättynyt (ei tollaiset niinkään edes ärsytä itseäni) ja sitten mennään reiluhkolla nopeuserolla ohi.
itse huomannut saman, mutta miksi juuri onnibussin kuskit? Eräs "valopää" kys. laitoksesta ajoi kerran yöllä motaria koko peräpää pimeänä ja täysin säkkipimeässä.
 
Kehällä taas normi aamu, oikea kaista menee alle 80km/h ja vasemalla kaistalla volvo vetää jonoa 81km/h vauhdilla! Onneksi tuolla pyörällä ampuu noista idiooteista nopeasti oikealta ohi!
 
Jos joudun ajamaan letkassa ja päädyn jäämään jonon jatkoksi, varmistan ainakin sen, että edessä menevään on reilu turvaväli johon joku kiireisempi on tervetullut odottamaan seuraavaa ohituspaikkaa. Ei tarvi edes hidastaa, kun pieni turvaväli jää edelleen ja palautuu täydeksi kun kaveri lähtee taas ohi. Ei tule pumppausliikettäkään. Silloin kun itse täytyy ohittaa niin vituttaahan se, jos pitkä letka ajaa tappituntumalla rekan perässä 10 alle rajoituksen.

Toisaalta nykyään ainakin omissa suht vähäisissä ajoissa huomannut, että porukka tajuaa sen, että jokaisella on jokin syy ajaa niin kuin ajaa eikä kukaan ole sitä tuomitsemaan muu kuin poliisi jos lakia rikotaan. Esimerkkinä jollain nyt vain on kiire syystä x ja siksi ajaa +10 ylinopeutta, mikä minä olen sitä tuomitsemaan vaan annan tietä. Joskus se kiire voi osua omalle kohdalle jolloin sitä arvostaisi samanlaista joustoa.
 
Toisaalta nykyään ainakin omissa suht vähäisissä ajoissa huomannut, että porukka tajuaa sen, että jokaisella on jokin syy ajaa niin kuin ajaa eikä kukaan ole sitä tuomitsemaan muu kuin poliisi jos lakia rikotaan.
Itteekään ei haittaa jos joku ajaa alle rajoituksen, sittenhän ajaa. Mutta jos jokaisella suoralla missä pääsis ohi tai ohituskaistan aikaan nopeus nostetaan lievän ylinopeuden puolelle niin mielessä käy kyllä et kyseessä on kusipää.
 
Onnibussikuskit on täälläkin huomattu hanakoiksi jonontekijöiksi moottoritiellä. Ilmeisesti aikataulu on tiukka.

Nyt on muutaman kerran ajellut hakerekkoja pienessä ylikuormassa tai huonosti pressut kiinnitettyinä, kun on lentänyt niin pirusti haketta perässä tulijoiden päälle [emoji19] Ei kiva.

Sitten eilen joku valopää ajoi 3-numeroisella tiellä tasan mittarinopeutta 60-80 alueella. Suoran tullessa lähdin ohittamaan tarkoituksella pienellä ylinopeudella niin tämä pässi pysyy vierellä. Huoh, mikä #$ttu on, kun se toisen eteneminen haittaa liikenteessä?

Normaalisti noista tulee mentyä vauhdilla ohi, mutta nyt kun ei ollut kiire mihinkään niin tein tuollaisen "testin". Ihmeellisesti se ohitettava auto kiihtyy jostain syystä

Lähetetty minun VTR-L29 laitteesta Tapatalkilla
 
Kyllä se vierelle kiinnostus alkaa ylensä laantuu kun vaan painaa hitaasti kaistalle takaisin. Myöhemmin yksikin tapaus kävi sit jarrutestin tekemään eteen kun oli käynyt ensin vauhtia hakemas. Säikähti pahan kerran kun vähän ollut periaate että jos saan kameraan taltioitua eteen kiilatun jarrutestin tarpeeksi lähellä tehtynä niin en edes koske jarruun vaan pistän kontin sisään.
Siinä on tosiaan poliiseilla vähemmän työtä kun saavat suoraan todisteet että turvavälin puutteesta johtui. Muutenhan voisivat epäillä edelläolevan olevan mahdollisesti osasyyllinen.

Edit: luin liian nopeasti viestisi, eli eteenkiilaus ja jarrutus samantien liian kovasti niin onhan siinä molemmat syyllisiä jos tahallaan ajat päin.
 
"En ennättäny tehdä mitään kun se noin eteen kiilas ja löi jarrut pohjaan"
Heikolla kuskilla vois käydä selityksestä, mutta osaavampi kuski olisi siirtänyt jalan kaasulta valmiiksi jarrulle jo kun huomaa toisen aloittavan sivuliikkeen. Tahallaan ajetut kolarit kostomielessä rikkoo lakia aika lailla rankemmin kuin tahattomat virheet. Harvemmin tapahtuu kolaria jossa vain toinen osapuoli tekee virheitä.
 
Heikolla kuskilla vois käydä selityksestä, mutta osaavampi kuski olisi siirtänyt jalan kaasulta valmiiksi jarrulle jo kun huomaa toisen aloittavan sivuliikkeen. Tahallaan ajetut kolarit kostomielessä rikkoo lakia aika lailla rankemmin kuin tahattomat virheet. Harvemmin tapahtuu kolaria jossa vain toinen osapuoli tekee virheitä.
Hyvä kuljettaja selviää tilanteesta johon loistava ei edes joudu.
 
Jaa sä olet näit jarrutestaajia jotka kuvittelee voittavansa selityksillään äkillisen jarrutuksen syistä kameran näyttämälle.

En ole. Omastakin mielestä noiden kiilailijoiden on hyvä joutua välillä kolariin, mutta korkeintaan tyylillä josta joutuvat yksin kärsimään seuraukset.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 254
Viestejä
4 491 086
Jäsenet
74 171
Uusin jäsen
äänihaitta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom