Joo, siis uskoisin myös itsekin, että esko on tuossa kommentissaan hieman väärässä, mutta tilanne on kieltämättä harvinaisempaa laatua, jos motarilta/kehätieltä ajetaan ulos samasta liittymästä kuin tullaan sisään. Mielestäni tuo kolmio kertoo väistämisvelvollisuudesta pääväylälle liityttäessä ja on muutenkin tavallaan turha, mutta käytetty vaikkapa liittymissä motarille.
Esimerkiksi kehä2 kohti tapiolaa alkaa siten, että viherlaaksosta alkava kehätie muuttuu granin kupeessa kulkevassa tunnelissa 1-kaistaiseksi. Sekä kauniaisista kehä2 kohti tapiolaa tuleva liittymä, että turun motarilta tuleva liittymä sekoittuvat ensin keskenään ja muodostavat 1 kaistan. Tämä motarilta ja kauniaisista tuleva yhdistynyt kaista aloittaa kehä2 oikeanpuoleisen kaistan ja tunnelin läpi tuleva kehä2 "päälinja" aloittaa vasemmanpuolimmaisen kaistan. Tuossa ollaan siis ollaan aika samankaltaisessa tilanteessa kuin kuvan esimerkissä ylempänä aloitettiin, mutta kolmiota ei ole, koska tullaan selvästi omille kaistoilleen. Ylempänäkin esitetyssä kuvassa kolmio kevyttä liikennettä kohtaan on selvästi paikallaan, mutta hankala tuosta nyt olisi tulkita, että kevyenliikenteenväylän jälkeen olisi jotain risteysaluetta, kun vasemmalla puolella on sulkuviiva..
Itseasiassa aiheen aloittajan kohdan kanssa varsin samantapainen kohta on linkin takaa löytyvä paikka:
https://www.google.fi/maps/@60.2130...4!1s-Ge_gwXw0H2_EpXED0dVfg!2e0!7i13312!8i6656
Toki tuossa kolmio koskee ylipäänsä autoilijoita valojen ollessa sammuksissa, muttei sekään ulotu tuonne yhdistyville ajoradoille.