- Liittynyt
- 10.01.2019
- Viestejä
- 20 859
Yksittäistapaus voi olla mikä vain, mutta yleistäen niin siihen on jokin syy, tuskin ruuhka-aikaan monikaan lähtee sotkeen jos ei "pakotettu".Korjataanpas nyt vähän taas näitä mutuja: "Mikä vitun idea on lähteä perjantaina klo15 ajamaan kahdella traktorilla peräkärryineen maantielle? Kyllä tuossa jokainen aivot omaava maajussi tekisi niin että eka lähtee vaikka minuutin aiemmin ajelemaan tms, ettei käy kuten tänään eli perässä tulee sitten kilsan letka, koska pari traktoria kärryineen vastaa jo jonkinlaista matkaa ohituksessa."
Tätä en tajannut, nyt joku spesiaali kohta jossa minuutilla vaikutusta ruuhkaan.Kyllä tuossa jokainen aivot omaava maajussi tekisi niin että eka lähtee vaikka minuutin aiemmin ajelemaan tms, ettei käy kuten tänään eli perässä tulee sitten kilsan letka, koska pari traktoria kärryineen vastaa jo jonkinlaista matkaa ohituksessa.
Varmaan lähtevät heti kun mahdollisuus, jos puhut turvavälistä niin jollain 80 tiellä niin varmaan reilu15 sekunttia riittää hienosti.
Aiemmin ynnäiltiin että ihan peräkanaa ajaen letka voisi olla jopa nopeammin ohitettava, mutta kai päädyttiin siihen että turvallisinta jos turvaväli olisi tierajoituksen mukainen kertaa kaksi tai enemmän.
No jos sinne väliin menee auto, niin toki hän ottaa edelläajavaan turvavälin + tilan että ohitus helppoa. jos sinne tulee toinen niin samoin.B: Ko. traktorien väleistä en ole maininnut yhtään mitään. Etäisyys laskettiin kymmenissä metreissä, eli sinne mahtuu se yksi tai kaksi hlö autoa väliin, jonka ansiosta perässä vedettiin reipasta jonoa (koska harva tuonne väliin kehtaa mennä).
Tuota viiden minuutin etua en tajunnut, paitsi se että entistä useampi autoilia pääsisi näkemään tratorin.C: En ole vieläkään saanut vastausta siihen miksi se toinen traktori ei ole voinut odottaa vaikka 5 minuuttia sen ensimmäisen lähdön jälkeen,