Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onhan siellä monesti todistajakin jossain.Ei sillä vilkulla tuollaisissa tilanteissa ole käytännössä mitään merkitystä. Mistä sitä jälkikäteen tiedetään missä vaiheessa kukakin oli sen vilkun laittanut päälle.
Ei kannata tuohon luottaa, oikeassa elämässä noita tilanteita ei pystytä samalla tapaa rekonstruktoimaan kuin CSI:ssä. Ehkä pystytään jotain päättelemään, ehkä ei.Onhan siellä monesti todistajakin jossain.
Auton rutuista se kai katotaan kuka ajoi mihinkin, jossei muuta ole. En minä ainakaan ala maksamaan jonkun tahvon autoa jos päättää puikata jonosta alle.
Entä kun takana oleva siirtyy ohittamaan samalla kun edessä oleva ja molemmat ovat laittaneet vilkun samalla päälle?Tieliikennelaista olisi ne liikennesäännöt varsin helposti tarkistettavissa, niin ei tarvitsisi useamman keskustelijan toimesta kirjoittaa puuta heinää.
Jos edellä oleva on laittanut vilkun päälle, takana oleva ei saa lähteä ohittamaan, vaikka edellä oleva ei olisi vielä aloittanut ohittamista. Jos takana tuleva on laittanut vilkun päälle, mutta ei vielä aloittanut ohittamista, voi edellä oleva silti varata vuoronsa vilkulla, eikä takana tuleva saa lähteä ohittamaan. Jos takana tuleva on jo lähtenyt ohittamaan, ei edellä oleva saa ohittaa.
Minun mielestäni homma on ok niin pitkään kun etuajo-oikeutettu osapuoli ei joudu mihinkään toimenpiteisiin muiden vuoksi. Itse ainakin olen monesti lähtenyt ohittamaan mm. traktoria jonossa. Poliisi varmaan kuitenkin tulisi ja pamputtaisi.Entä kun takana oleva siirtyy ohittamaan samalla kun edessä oleva ja molemmat ovat laittaneet vilkun samalla päälle?
Ja se samoissa valoissa edellä oleva dynaaminen ohittaja on jo pääsyt seuraavista valoista läpi, kun edelliset vielä laittaa pykälää silmään ja löytää kaasupolkimen vasta valojen vaihtuessa keltaselleOn ohituksia ja ohituksia. Huvittavaa on se kun joku dynaaminen ohittaja vetää letkan ohi ja minuutin päästä ollaan samoissa valoissa odottelemassa. Noh, joillakin on kiire.
Aiemmin ei tainnut ollut kyse valoissa tumpuloinnista. Mutta pointti tuossa on että aiheena olleessa tilanteessa kerkiää parhaimillaan edelliseen altoon, tai sitten ei, eli riskiin nähden huono hyöty ja sekin hyötyä on napattu muilta.Ja se samoissa valoissa edellä oleva dynaaminen ohittaja on jo pääsyt seuraavista valoista läpi, kun edelliset vielä laittaa pykälää silmään ja löytää kaasupolkimen vasta valojen vaihtuessa keltaselle
Tai sitten menee tunti ehka toinenkin kun useampikin odottelee hinuria, nopein voi toki saada pika kyydiin, pitkälle lomalle.Aina se suurin hyöty ei realisoidu heti. Välillä se ohittaja on niistä valoista mennyt jo läpi sinun saapuessa niihin, mutta niitä tapauksia kukaan harvoin muistelee.
lTähän toimii kanssa se kusitaukovertaus, eli vähän ohituksen jälkeen se ohittaja on kusella jossain, pointti on se, että sen kusitauko loppuu aiemmin ohituksen jälkeen ja se on aiemmin perillä kuin sinä, koska se ohittaja käy kusella ohitti se tai ei.Ja se samoissa valoissa edellä oleva dynaaminen ohittaja on jo pääsyt seuraavista valoista läpi, kun edelliset vielä laittaa pykälää silmään ja löytää kaasupolkimen vasta valojen vaihtuessa keltaselle
Se, että seuraavissa valoissa ollaan vielä samassa jonossa on yhtä hyvä argumentti ohitusta vastaan, kuin ettei kannata sijoittaa pankkitilillä lojuvaa rahaa, koska vuoden päästä se ei ollutkaan kasvanut korkoa kuin 0,5% ja saman olisi saanut tililläkin seisottamisesta.
Aina se suurin hyöty ei realisoidu heti. Välillä se ohittaja on niistä valoista mennyt jo läpi sinun saapuessa niihin, mutta niitä tapauksia kukaan harvoin muistelee.
Tähän vielä tarkennuksena, että ohituksen aloitus edellyttää vilkkuaEi pelkkä vilkku mutta jos jo on aloittanut ihituksen niin se riittää. Eli siirtynyt sivusuunnassa vaikka vain osaksi toiselle kaistalle.
Vielä hauskempaa, kun dynaaminen ehtiikin vihreillä ja ohitettu jää punaisiin.On ohituksia ja ohituksia. Huvittavaa on se kun joku dynaaminen ohittaja vetää letkan ohi ja minuutin päästä ollaan samoissa valoissa odottelemassa. Noh, joillakin on kiire.
Jos vielä tuota aikasäästöä, niin vuositasolla se minuutti on nopeasti parituntia jos jaksaa liki joka aamu koheltaa, mutta muilla miinnusta, puhettakkaan siitä miten negatiivisesti vaikuttaa työsuoritukseen .
No varmaan yksilöitä jotka saa hirmuisen hyvänolon tuntee ja lisätyötehoja moisesta, no sekin muiden kustantamana.
Se on yksi perustelu sikailuun. (jossain ketjussa joskus joku noin ynnäili) Riittää aikaa enemmän johonkin arvokkaampaa.Taas joku, jokka on joku aikapankki, johon joka päivä voi minuutin tallentaa ja loppuvuona siitä sittten nauttia. Minäkin haluia. Mistä semmosen saa?
Jos vapaa-aika sinulle arvokkaampaa tunnin könttänä, niin jos työsi sellaista että voi kerätä täyden tunnin, jonka sitten voi käyttää yhteisesti sopivana aikana.Minäkin haluia. Mistä semmosen saa?
Säännöt teoriassa ja käytäntö on usein eri asioita. Toki säännöt on noin miten kirjoitat, mutta se sääntökirja ei estä siellä liikenteessä sitä toista lähtemästä ohittamaan eikä se sääntökirja tule kolaripaikalle selvittämään mitä oikeasti kävi, kenellä oli vilkku ensimmäisenä ja kuka oli syyllinen.Tieliikennelaista olisi ne liikennesäännöt varsin helposti tarkistettavissa, niin ei tarvitsisi useamman keskustelijan toimesta kirjoittaa puuta heinää.
Jos edellä oleva on laittanut vilkun päälle, takana oleva ei saa lähteä ohittamaan, vaikka edellä oleva ei olisi vielä aloittanut ohittamista. Jos takana tuleva on laittanut vilkun päälle, mutta ei vielä aloittanut ohittamista, voi edellä oleva silti varata vuoronsa vilkulla, eikä takana tuleva saa lähteä ohittamaan. Jos takana tuleva on jo lähtenyt ohittamaan, ei edellä oleva saa ohittaa.
Sinähän tuossa mokaat, kun lähdet ohittamaan etkä pääse kaikista ohi ja yrität tunkea sit muiden väliin vaikka tiedät ettei tilaa oleOhitushommissa tulee kanssa monesti vastaan tilanne, jossa jono ajaa alle rajotusten ajavan perässä aivan tappituntumalla, jättäen kuitenkin ohituspaikat käyttämättä.
Annas olla, kun lähdet ohittamaan, ja et koko jonosta kerralla pääse, vaan pitää tunkea väliin, koska apinat ei osaa turvaväliä, niin johan tulee valoshowta takana.
Tappituntumalla ajo on törkeää.Ohitushommissa tulee kanssa monesti vastaan tilanne, jossa jono ajaa alle rajotusten ajavan perässä aivan tappituntumalla, jättäen kuitenkin ohituspaikat käyttämättä.
Annas olla, kun lähdet ohittamaan, ja et koko jonosta kerralla pääse, vaan pitää tunkea väliin, koska apinat ei osaa turvaväliä, niin johan tulee valoshowta takana.
Totta en ymmärrä, itse sikaillaan ja sitten ollaan kärkäänä muita tilittää. Tuossa tilanteessa pitäisi olla noyrää ja tehdä kaikkensa että voi oman mokan korjata. (tarkoitan turvaväli tötöiliä auttaa ohittajaa parhaansa mukaan)ei osaa turvaväliä, niin johan tulee valoshowta takana.
Aika harvinaisia nuo aiheetta vilkuttelut, eri syistä voi ihmisille tulla haasteita syvyysnäössä, mutta vähän kyllä hämää tuo keskarijuttu.Sitten tuossa joku aika sitten oli ohitustilanne suoralla tiellä, hyvä näkyvyys. Ohitin rauhallisesti puolikaasulla auton, kun näin, että vastaantulevaan autoon on reilu matka. OIin omalla kaistalla reilusti ennen kohtaamista, mutta vastaantullut nainen vilkutti pitkiä, ja näytti keskisormea.
Olin vähän, että mitä vittua, mutta kai joillain tuo liikenteenhahmottamiskyky on kuin peuroilla.
Miksei nykyajan ihmiset osaa pitää turvavälejä, jolloin ohittajat voi ohittaa turvallisesti muita haittaamatta vaikka yhden auton kerrallaan ja jonon vauhti pysyisi tasaisempana?Sinähän tuossa mokaat, kun lähdet ohittamaan etkä pääse kaikista ohi ja yrität tunkea sit muiden väliin vaikka tiedät ettei tilaa ole
Miksei nykyajan ihmisillä ole kärsivällisyyttä?
Niin miten kauan sulla menee possujunan ohittamiseen? Loppuuko autosta tehot vai etkö uskalla kiihdyttää reilummin?Monesti on paikkoja, joissa näkyvyyden puolesta voi rauhassa jatkaa ohitusta niin kauan, kunnes kaukaa näköesteen takaa tulee vastaantulija näkyviin. Tilanne pitää arvioida jokaisen ohitettavan kohdalla uudelleen.
Tuossa kohtaa jos on ohituksen kanssa jo mokannut ja lähtenyt väärässä kohtaa yrittämään, niin pitäisi tilan loppuessa vaan ottaa jarrulla vauhti pois ja palata jonon hännille, eikä tunkea apinana muiden kylkeen.Ohitushommissa tulee kanssa monesti vastaan tilanne, jossa jono ajaa alle rajotusten ajavan perässä aivan tappituntumalla, jättäen kuitenkin ohituspaikat käyttämättä.
Annas olla, kun lähdet ohittamaan, ja et koko jonosta kerralla pääse, vaan pitää tunkea väliin, koska apinat ei osaa turvaväliä, niin johan tulee valoshowta takana.
Miksei nykyajan ihmiset osaa pitää turvavälejä, jolloin ohittajat voi ohittaa turvallisesti muita haittaamatta vaikka yhden auton kerrallaan ja jonon vauhti pysyisi tasaisempana?
Tässä nyt tehdää itse virhe ja keskitytään muiden virheiden osoittamiseen, siis molemmin puolin.Kyllä siinä saa possujunassa matkustavat syyttää ihan itseään jos ajavat semmosin välein, että eteen tuleva ahdistaa.
En tiedä missäpäin liikuskelet, porintiellä (2) ,pohjanmaalla ? tosin onko niillä pätkillä monesti pitkiä jonoja.Turhaan protestoivat. Monesti on paikkoja, joissa näkyvyyden puolesta voi rauhassa jatkaa ohitusta niin kauan, kunnes kaukaa näköesteen takaa tulee vastaantulija näkyviin.
Aalltoliikettä aiheuttaa ohittelu. samoin pienet turvavälit tehostaa pumppaus ilmiötä.Minun kärsivällisyyteni ei ainakaan ole koetuksella jos joudun ajamaan tasaista vauhtia omaa tavoitenopeutta hitaammin, mutta nuo possujunat on lyhyiden turvavälien vuoksi niitä, missä nopeus vaihtelee +/-10km/h jatkuvasti. Jännä juttu on sekin, että näitä possujunia syntyy juurikin silloin, kun samaan paikkaan sattuu useampi jolla ei ole kiirettä ja eivät halua ottaa riskejä ohittaakseen muut.
Jos virhearvion tehnyt, niin ensin voi kokeilla saisiko sitä tilaa ihan kohteliaasti, ei kiilaamalla, vaan ihan vilkulla provosoimatta kysyä. Se ärtymys tulee siitä että kiilataan, mutta jos pyytää ja kiittää, niin kaikki tyytyväisiä.Tuossa kohtaa jos on ohituksen kanssa jo mokannut ja lähtenyt väärässä kohtaa yrittämään, niin pitäisi tilan loppuessa vaan ottaa jarrulla vauhti pois ja palata jonon hännille, eikä tunkea apinana muiden kylkeen.
Eli miksei ihmisillä ole kärsivällisyyttä, otetaan riskejä ohittaessa ja tungetaan ahtaisiin rakoihin kun joku tuleekin vastaan jne, mutta jos ohitat niin aja nyt sitten edes kunnolla ylinopeutta?Niin miten kauan sulla menee possujunan ohittamiseen? Loppuuko autosta tehot vai etkö uskalla kiihdyttää reilummin?
Toivottavasti tuo on virtuaalista nimimerkki provoisointia, ei todellista asennetta liikenteessä.mä siitä tulossa ja se on ihan satavarma, että jos sieltä on vastaan tulossa joku niin mä menen omalle kaistalle joko siihen kahden auton väliin tai sitten sen kaistallaolijan kylkeen jos vetää välin kiinni.
Ohittamisessa ei pitäisi olla mitään ihmeellistä ja koko tollasessa pienet turvavälit possujunassa - skenaariossa ei olis mitään ongelmaa, jos sen keulan hidastelijan ohittaisi kaikki takanatulijat tai jos ne, jotka eivät uskalla ohittaa, pitäisivät järkevät turvavälit niin, että sieltä taaempaa tulevan ohittajan olisi mahdollisuus hoitaa hommansa ihan normaalisti.
Se taisi olla huumoriheitto, kun joskus aiemmin ohituskeskusteluissa jotkut on ylinopeutta yrittänyt perustella ohituksen turvallisuutta lisäävänä tekiänä.Eli miksei ihmisillä ole kärsivällisyyttä, otetaan riskejä ohittaessa ja tungetaan ahtaisiin rakoihin kun joku tuleekin vastaan jne, mutta jos ohitat niin aja nyt sitten edes kunnolla ylinopeutta?
Ohittaminen on ihan laillista ja oikein tehtynä turvallista. Ilman turvaväliä ajaminen ei ole kumpaakaan.Tässä nyt vähän tuoksuu.
Turvavälien tärkeydestä jos haluat kirjoittaa, niin ei ehkä se ohittaminen ole se ykkösjuttu jolla sitä perustelee.
Jos on kunnolliset turvavälit, niin ohittelu ei aiheuta aaltoliikettä ohittajaa ja ohitettavaa suuremmalle alueelle, eli jonon vauhtiin tällä ei pitäisi olla vaikutusta. Siinä käytännössä vain vaihdetaan paikkoja, ja välit edessä ja takana oleviin säilyy.Aalltoliikettä aiheuttaa ohittelu. samoin pienet turvavälit tehostaa pumppaus ilmiötä.
Mutta jos sen jonon saavuttaa ja itse pitää asialliset turvavälit, niin ei jonon vauhdin kuvailtu pumppaaminen yleensä ongelma ole, ei siihen tarvitse itse osallistua.
Hanki auto jossa on jarrut, niiden avulla voi palata muiden taakse eikä ole pakko kiilata muita ojaan....että jos sieltä on vastaan tulossa joku niin mä menen omalle kaistalle joko siihen kahden auton väliin tai sitten sen kaistallaolijan kylkeen jos vetää välin kiinni.
Ohittaminen on ihan laillista ja oikein tehtynä turvallista. Ilman turvaväliä ajaminen ei ole kumpaakaan.
Jos on kunnolliset turvavälit, niin ohittelu ei aiheuta aaltoliikettä ohittajaa ja ohitettavaa suuremmalle alueelle, eli jonon vauhtiin tällä ei pitäisi olla vaikutusta. Siinä käytännössä vain vaihdetaan paikkoja, ja välit edessä ja takana oleviin säilyy.
Itseäni jurppii eniten nämä maanteiden sankarit jotka 80 alueella punoo satkua mutta satasen alueella jatketaan samaa nopeutta. Siinä ovat sitten tien tukkona ja kun ohittaa ja tulee taas se 80 alue niin eiköhän punota taas kohta ohi. Samat sankarit sitten niissä ohituskaistallisilla osuuksilla löytävät kaasupolkimen ja punovat kuin viimeistä päivää mutta kun normi yksikaistaiseksi muuttuu niin taas körötellään sitä satkua mittarin mukaan satkun alueella.
Itseäni jurppii eniten nämä maanteiden sankarit jotka 80 alueella punoo satkua mutta satasen alueella jatketaan samaa nopeutta. Siinä ovat sitten tien tukkona ja kun ohittaa ja tulee taas se 80 alue niin eiköhän punota taas kohta ohi. Samat sankarit sitten niissä ohituskaistallisilla osuuksilla löytävät kaasupolkimen ja punovat kuin viimeistä päivää mutta kun normi yksikaistaiseksi muuttuu niin taas körötellään sitä satkua mittarin mukaan satkun alueella.
Joo, mutta tuo ei liityä tähän.Ohittaminen on ihan laillista ja oikein tehtynä turvallista.
Aina välillä on noista jono-ohituksista ollut jossain juttua joissa on käsitelty tuota pumppaamis juttua, eli jäänyt käsitys että käytännössä synnyttää alltoliikettä taaksepäin. , ne jonon vauhti vaihtelut tuppaa etenemään ja korostuun samalla, sen voi katkaista se auto jolla muutaman auton verran turvaväliä, jos niitä aaltoja tulee useampia peräjälkeen, niin voivat saavuttaa senkin.Jos on kunnolliset turvavälit, niin ohittelu ei aiheuta aaltoliikettä ohittajaa ja ohitettavaa suuremmalle alueelle, eli jonon vauhtiin tällä ei pitäisi olla vaikutusta. Siinä käytännössä vain vaihdetaan paikkoja, ja välit edessä ja takana oleviin säilyy.
Mietippä mitä käy kun ohittelua tapahtuu enemmän. Turvavälit lyhenee kokoajan -> autoilijat reagoi -> hidastavat vauhtiaan jotta turvaväli pysyy.
Tästä seuraa se, että jonon vauhti hidastuu jos ohittelua on paljon.
Eikös se jono liiku aika pitkälti sen jonon vetäjän määräämää tahtia? En oikein hahmota miten jonon vauhti voi hidastua ohittelun seurauksena (paitsi jos joku ohittaa jonon kärkeen ja alkaa ajamaan hitaampaa kuin aikaisempi vetäjä).
Haluaisin kyllä nähdä sen tilanteen kun joku lähtee ohittamaan esimerkiksi 8 auton letkaa ja huomaa 6 autoa ohitettuaan että ei ehdi kaikkien ohi ja ajattelee menevänsä 7 ja 8 auton väliin. Huomaa kuitenkin että väli on sen verran tiukka että siitä joutuisi ehkä väkisin ottamaan paikan ja päättä jarrutella takaisin jonon hännille. En usko että ihan helpolla tulee vastaan. Todennäköisempi vaihtoehto varmaan että kaasua lisää ja toivotaan että vastaantulija hidastaa ja ottaa vähän pientareen puolelle. Onneksi tiet ovat yleisesti sen verran leveitä että sinne pahimmassa tapauksessa se 3 autoa menee rinnakkain.
Se että ohittamaan ei saa lähteä jos on mahdollisuus että tulee vaaratilanne on aika mahdoton yhtälö. Ainahan se mahdollisuus siinä on kun et tiedä mitä kanssa-autoilijat tekee. Mitä jos vain ohiteltaisiin muut huomioon ottaen? (mukaan lukien sen ohittaja). En näe itselläni ainakaan ongelmaksi jos olen ohitettavan tai vastaantulijan roolissa että vähän nostan jalkaa kaasulta jos huomaan että ohittaja on haukannut vähän turhan ison palan, vaikka onkin 100% ohittajan vastuulla.
Se on kyllä hyvä asia että ohitustilanteessa on aina periaatteessa se 3 osapuolta jotka kaikki voi tarvittaessa ehkäistä onnettomuuden aiheutumista. Mahtaakohan tuosta johtua että ohituksista aiheutuvia onnettomuuksia on verrattain vähän verrattuna esim risteysonnettomuksiin joissa on yleensä vain se 2 osapuolta?
Ei, siellä jonon perällä vauhti tai oikeastaan sen vaihtelu voi olla suurtakin, vaikka jonon kärki menisi taisaista laadukkaalla vakkarilla.Eikös se jono liiku aika pitkälti sen jonon vetäjän määräämää tahtia?
No jos ei ole muuten sikaillut, niin rauhassa ja asiallisesti pyytää tilaa niin taitaa sitä aika helposti saada. Tuossa kuvitteellisessa tilanteessa ehkä voi vähän tinkiä tilavaatimuksissakin, kunhan muistaa kiittää.Haluaisin kyllä nähdä sen tilanteen kun joku lähtee ohittamaan esimerkiksi 8 auton letkaa ja huomaa 6 autoa ohitettuaan että ei ehdi kaikkien ohi ja ajattelee menevänsä 7 ja 8 auton väliin. Huomaa kuitenkin että väli on sen verran tiukka että siitä joutuisi ehkä väkisin ottamaan paikan ja päättä jarrutella takaisin jonon hännille.
Erotetaan kaksi asiaa, se että tapahtuu jotain yllättävää, ja se että ohituspäätöksen tehdessä ei ole ollut turvallista ohituspaikkaa. Jälkimmäisellä tarkoitain niitä tilanteita missä aloittaessa ei pysty mm. näkemään onko turvalliseen ohittamiseen riittävästi tilaa. Osa lähtee ohittamaan vaikka näkevät ettei riiin ole.Se että ohittamaan ei saa lähteä jos on mahdollisuus että tulee vaaratilanne on aika mahdoton yhtälö.
No jos ei ole muuten sikaillut, niin rauhassa ja asiallisesti pyytää tilaa niin taitaa sitä aika helposti saada. Tuossa kuvitteellisessa tilanteessa ehkä voi vähän tinkiä tilavaatimuksissakin, kunhan muistaa kiittää.
Tuo menee kyllä liikenteen vaarantamisen ellei jopa törkeän sellaisen puolelle, jos tarkoituksella estää ohittajaa tulemasta kaistalle. Kyllä siihen pitää päästää ilman mitään kiittelyitä ja pokkurointeja.
Tieliikennelain 33 § kertoo ohitettavan velvollisuuksista seuraavaa:
Ajoneuvon nopeutta ei saa lisätä eikä muulla tavalla vaikeuttaa ohitusta.
oki jos siinä on jotain provoillut ja se letka on niin tiukka, ja tilaa ei anneta niin sitten palataan takaisin jonon perille ja mietitään vähän mitä on söhlätty.
Nyt täytyy kyllä sanoa, että älä jauha paskaa. Tuo sun aikaisempi viesti kyllä kertoo ihan kaiken tarpeellisen asennevammasta. Mitä hemmetin "pyytämistä" siinä on, kun tilannetta kuitenkin ohitettavankin pitää seurata. Varmasti kyllä ohitettava näkee, jos ohittajalle tulee kiire ja siinä kohtaa pitää jo himmata ja varautua siihen, että tulee sun eteen takaisin. Ihan turhaa lässytystä, että ei muka voi alkaa hidastelemaan "pyytämättä".Eiköhän se ole ohittamisen helpottamista jos antaa hänelle tilaa, ja ihan laillista ja muistelin että jopa hengen mukaista.
Vaikka siinä ohitettava joutuu muuttamaan nopeutta, jos se ohittava kaunistii toiveen ilmaiseen, niin on se nyt paljon parempi kuin lähteä pyytämättä vain väliin tunkemaan, kerkiää se ohitettavakin sitä tilaa rauahssa antamaan ja vältytään tunkemisilta.
Ilman pyyntöä ei ohitettava oikein voi alkaa hidasteleenkaan ja sitä kautta mahdollisesti vaikeuttaa ohittajan tilanentta.
Tämä on melko käsittämätöntä. Yksi teoria on, että luulevat säästävänsä polttoainetta. Toinen suosikkini on, että näitä pelottaa jos moottorista kuuluu ääntä, mutta kiire olisi(vaikka eivät osaa kiihdyttää vaan onanoivat tavoitenopeuteen jotenkin tiedostamattaan jopa minuutteja).Aiemmin mainittu omavauhti on lisääntynyt pk seudulla hemmetisti. 60 alueella 70+, 80 alueella 90+ mielummin 100. Mut annahan olla kun saa ajaa 100 tai jopa 120 niin sitten mennäänkin korkeintaan nuo. Ihan ei ymmärrä.
Miten tämä on mahdollista? Kyllä moottoritiellä pitää olla sen verran valot päällä nupissa, että etenkin nopeaa kaistaa käyttäessään huomaa tämän hyvissä ajoin. Tarkoitushan ei ole kiilata oikealle suoraan kenenkään eteen raivolla koukkien.Motarillakin näkee näitä köröttelijöitä, kyllä tuli joskus oikealle palatessa rekan ohituksen jälkeen yllätyksenä kun joku ajoi 120 alueella ~70kmh, siitä oli jo vähän paha liittyä takaisin vasemmallekkaan kaistalle kun sieltä tuli kaikki ohi täysperästä rollaattoriin.
Mitä ihmettä? Täysin käsittämätön purkaus. Nälkä tekisi hyvää.Toinen hieno havainto näistä maajusseista. Mua ei haittaa ollenkaan että siellä menee se yksi traktori, siitä kyllä päästään ajan kanssa ohi ruuhkaisemmallakin tiellä. Mutta että kaksi? Ja vielä peräkkäin. Mikä vitun idea on lähteä perjantaina klo15 ajamaan kahdella traktorilla peräkärryineen maantielle? Kyllä tuossa jokainen aivot omaava maajussi tekisi niin että eka lähtee vaikka minuutin aiemmin ajelemaan tms, ettei käy kuten tänään eli perässä tulee sitten kilsan letka, koska pari traktoria kärryineen vastaa jo jonkinlaista matkaa ohituksessa.
Nyt täytyy kyllä sanoa, että älä jauha paskaa. Tuo sun aikaisempi viesti kyllä kertoo ihan kaiken tarpeellisen asennevammasta.
Uskon että yleensä saa hyvin tilaa kun sitä nätisti pyytää, on se kivempi itselle ja ehkä se ohitettavakaan ei provoisoidu.Mitä hemmetin "pyytämistä" siinä on, kun tilannetta kuitenkin ohitettavankin pitää seurata. Varmasti kyllä ohitettava näkee, jos ohittajalle tulee kiire ja siinä kohtaa pitää jo himmata ja varautua siihen, että tulee sun eteen takaisin. Ihan turhaa lässytystä, että ei muka voi alkaa hidastelemaan "pyytämättä".
Uutisesta poiketen kyseisellä kohdalla on 80 km/h rajoitus, eikä "Nopeusrajoitus kyseisellä tieosuudella on 60 km/h."Lukijan video: Päätön ohitus Vihdintiellä
Mikon kameraan tallentui hurjannäköinen tilanne maantiellä.www.iltalehti.fi
Ihan hyvä esimerkki kun ohittaja on täysi kaistapää mutta ohitettava ja vastaantulija hoitaa homman kotiin.
Sä puhut koko ajan ”nätisti pyytämisestä”, mitä helvettiä sekin muka tarkoittaa? Siis muuta kuin jotain itse keksittyjä käyttäytymissääntöjä eli asennevammaa. Jos toinen pakolla tarvitsee tilaa niin sitä annetaan, piste. Ja kuten kirjoitin niin jo ennakoivasti. Ei siinä mietitä mitään kohteliaisuussääntöjä tai provosoiduta.Asennevamma ?
Jos huomaivaisuus ja koteliasuus on asennevamma, niin no. Jos itse eka mokaa, niin silloin varsinkin kanantta yrittää olla entistä kohteliaampi.
Uskon että yleensä saa hyvin tilaa kun sitä nätisti pyytää, on se kivempi itselle ja ehkä se ohitettavakaan ei provoisoidu.
Ja jos vielä siinä kiittää tilasta, niin uskon että matka jatkuu paljon paremmin.
Ei me tahallaan häiritä liikennettä hupiajelemalla traktoreilla ( ...)