- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 356
Ei kyllä olisi oma kasetti kestänyt moista ja varmasti olisi tullut tehtyä jotain enemmän tai vähemmän - luultavasti vielä enemmän - hölmöä.Tällainen tapaus tuli vastaan Youtubessa
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei kyllä olisi oma kasetti kestänyt moista ja varmasti olisi tullut tehtyä jotain enemmän tai vähemmän - luultavasti vielä enemmän - hölmöä.Tällainen tapaus tuli vastaan Youtubessa
Tällainen tapaus tuli vastaan Youtubessa
Tällainen tapaus tuli vastaan Youtubessa:
Tämä olikin minulle uusi skenaario, milloin sellaisesta on ollut puhetta?Monihan on tässäkin ketjussa erikseen kehunut kun on nähnyt vaikka jonkun rekkakuskin tukkivan sen toisen kaistan kilometri ennen tietyömaata. Tuo ei tietenkään täysin sitä tilannetta vastaa kun edessä ei edes ole mitään tientukkoa.
En tiedä, mutta jos pitäisi arvata, niin sanoisin että odottavat jotain tulossa olevaa liittymää, jonne ei sieltä reunakaistalta välttämättä niin vain enää pääsekään.Miksi tulppien edessä olevat eivät toisaalta vaihtaneet vapaalle kaistalle?
Tämä olikin minulle uusi skenaario, milloin sellaisesta on ollut puhetta?
En tiedä, mutta jos pitäisi arvata, niin sanoisin että odottavat jotain tulossa olevaa liittymää, jonne ei sieltä reunakaistalta välttämättä niin vain enää pääsekään.
Samaa mieltä diazin kanssa. Ajan kovin mieluusti sitä tyhjää kaistaa kunnes päättyy. Hajotkoon muut jonoissa siihen. Oppivatpahan kenties tulevaisuudessa hyödyntämään vapaata kaistaa.Aivan sama vaikka kaista olisi sulki, on aika typerää tukkia muiden meno ja rampit sen takia että lammasjonossa on niin kivaa istuskella.
Usein tulee vastaan noita että liikenne jostain syystä jonoutuu, no jonoutukoot. Sitten ajelet sen 5 kilsaa kaikkien ohitte ja tulee vastaan joku pieni kavennus tietyön takia. Liityt sujuvasti vetoketjulla jonoon ja jatkat matkaasi.
Samaan aikaan 4-5 kilsan päässä jengillä paisuu verisuonet otsassa kun "noi mulkut ajaa ohi saatana" ja itse kyhjöttävät paikallaan haitarilammasjonossa. Ja tukkivat joka hemmetin rampin siinä samalla.
Aivan sama vaikka kaista olisi sulki, on aika typerää tukkia muiden meno ja rampit sen takia että lammasjonossa on niin kivaa istuskella.
Usein tulee vastaan noita että liikenne jostain syystä jonoutuu, no jonoutukoot. Sitten ajelet sen 5 kilsaa kaikkien ohitte ja tulee vastaan joku pieni kavennus tietyön takia. Liityt sujuvasti vetoketjulla jonoon ja jatkat matkaasi.
Samaan aikaan 4-5 kilsan päässä jengillä paisuu verisuonet otsassa kun "noi mulkut ajaa ohi saatana" ja itse kyhjöttävät paikallaan haitarilammasjonossa. Ja tukkivat joka hemmetin rampin siinä samalla.
Toimisikin tuo vetoketju, mutta kun ei vaan toimi. Jotkut välillä ymmärtää pelin hengen, mutta sitten kaikki menee perseelleen joko siksi, että minäminä tai on ihmeellinen käsitys siitä, että yritetään aina tyhjentää koko jono jostain kaistasta ja sitten toisen kaistan vuoro.
Ne täysin mystiset jonot esim Tampereelta pohjoiseen lähtiessä usein syntyvät suurelti siitä että 5-10% autoista menee vasemmalta ja sitten väkisin kiilaa siihen täyteen jonoon, aiheuttaen sen pysähtymisen.Usein tulee vastaan noita että liikenne jostain syystä jonoutuu, no jonoutukoot. Sitten ajelet sen 5 kilsaa kaikkien ohitte ja tulee vastaan joku pieni kavennus tietyön takia. Liityt sujuvasti vetoketjulla jonoon ja jatkat matkaasi.
Samaan aikaan 4-5 kilsan päässä jengillä paisuu verisuonet otsassa kun "noi mulkut ajaa ohi saatana" ja itse kyhjöttävät paikallaan haitarilammasjonossa. Ja tukkivat joka hemmetin rampin siinä samalla.
Näinhän se on tosiaan. En tiedä miksi tästä on aina niin paljon polemiikkia.Ne täysin mystiset jonot esim Tampereelta pohjoiseen lähtiessä usein syntyvät suurelti siitä että 5-10% autoista menee vasemmalta ja sitten väkisin kiilaa siihen täyteen jonoon, aiheuttaen sen pysähtymisen.
Toki tälle yhdelle se on mukavaa.
Ihan sama kuin etelään juhannuksena; jos Orivedeltä on käytännössä kiinteä jono TRE:lle niin ohittelu, jopa ohituskaistoilla, ei aiheuta muuta kuin pumppausta. (Ja sitten on näitä täyskusipäitä kuten viimevuonna; Viron kilvissä Land Roverilla ensin keltaista viivaa sillan alle ja sitten oikealta ohi liittymiskaistaa jonon ”ohi”.)
Faktahan on, että se jono liikkuu sinne yksikaistaiselle ihan yhtä nopeasti, tai itseasiassa nopeamminkin, yhtä kaistaa pitkin kuin kahden kaistan ”vetoketjulla” jossa varotaan sitä toista autoa ja kytätään kaistanvaihtoa tai kaistaa vaihtavaa.
Hommaan parempi ratkaisu ehkä olisi viimeisen poistumisrampin kohdalla loppuva oikea kaista josta varoitetaan ihan hiton ajoissa. Näin se yleensä tehdään ”isossa maailmassa”; jo kilsojen päässä on merkitty selvästi että tältä kaistalta ei pääse enää suoraan. Sitten jossain vaiheessa sulkuviivaa ja betoniporsaita kehiin...
Tilaa kyllä saa, sen kun vain menee. Suomalainen väistää aina.Vetoketju jonojen yhdistymisvaiheessa ei taas toimi, kun autot ajavat puskuri puskurissa, eivätkä autoilijat suomessa halua oikein muutenkaan antaa toisten tulla eteen...
Niin, mutta kun se vetoketju ei toimi, koska urpot autoilijat, joten kaikkia vituttaa ja jono pumppaa.Välityskyky yhdeltä kaistalta ei muutu mihinkään, oli sitten yksi jono tai vetoketju. Joka tapauksessahan ne kaistat yhdistyvät niin järkevintä olisi vetoketjulla siellä päässä eikä niin, että Pentti perusautoilija tajuaa kaistan loppuvan 500m päässä niin vaihtaa randomilla "kiitosvilkulla" (vilkku vasta kun kaista vaihtunut) johonkin väliin. Enemmänhän siinä joutuu jono jarrutella kuin selkeällä vetoketjulla. Mielummin se liikenne kerätään lähemmäs sitä solmua niin ei haitata esim kehä1 mahdollisesti muita liittymäkaistoja jne.
Kyllä mä oon aina päässyt sinne jonoon kun vaan vilkun laittanut päälle.. Jos se toinenkin kaista ois täynnä autoja niin toimis varmaan paremminkin.Niin, mutta kun se vetoketju ei toimi, koska urpot autoilijat, joten kaikkia vituttaa ja jono pumppaa.
Toki sinne on aina ennemmin tai myöhemmin päässyt, mutta ei vetoketju kuitenkaan tarkoita sitä että toinen kaista joutuu pysähtymään, jotta toiselta kaistalta pääsee tunkemaan sinne väliin. Ja jos se tilaa antava auto ei joudu pysähtymään, niin pumppausliikkeen kertautuessa tilanne voi olla jotain ihan muuta siellä 100m päässä.Kyllä mä oon aina päässyt sinne jonoon kun vaan vilkun laittanut päälle.. Jos se toinenkin kaista ois täynnä autoja niin toimis varmaan paremminkin.
Tuota näkee aika-ajoin että ennen kääntymistä kaistalla ryhmitytään just päinvastaiselle puolelle kääntymiseen nähden.Vilkun käyttö (tai oikeastaan sen puute) ja samaan aikaan ryhmittymistaidon puute.
Tällä kertaa tilanne oli sellainen, että edessäni ajava auto eteni yksisuuntaista katua noin 10km/h alinopeutta (20km/h 30 alueella), hidasti tästä vielä hieman lisää, siirtyi aivan tien vasempaan laitaan ja koukkasi ilman vilkkua oikealle pihaan. En ajanut perseessä kiinni enkä olisi mahtunut muutenkaan oikealta ohi, joten läheltäpititilanteita ei syntynyt, mutta sen verran tämä pisti ärsyttämään että painoin tilanteessa tööttiä.
Moottoripyörällä ajaessa näitä saa kyllä varoa.Tuota näkee aika-ajoin että ennen kääntymistä kaistalla ryhmitytään just päinvastaiselle puolelle kääntymiseen nähden.
1. Ovi aukiEi kyllä olisi oma kasetti kestänyt moista ja varmasti olisi tullut tehtyä jotain enemmän tai vähemmän - luultavasti vielä enemmän - hölmöä.
Tohon jatkaen myös ne ketkä lähtee työmatka liikenteen aikaan kaivurilla valtatielle vaikka vieressä menee vanha kantatie.......
Koneen kuljettajalla on velvollisuus päästää muut ohi, on aikataulua tai ei.
Merinaat että se kaivurin kuljettajan työaika on minutista kiinni, mutta ne kolmekymmentä muuta autoa jonossa ei merkkaa mitään?
Merinaat että se kaivurin kuljettajan työaika on minutista kiinni, mutta ne kolmekymmentä muuta autoa jonossa ei merkkaa mitään?
Jollon kaivurikuski myöhästystyisi mahdollisesti viisi minuttia mutta 50 muuta autoilijaa pääsis perille ajoissa. Järki käteen.Sinne kertyisi todennäköisesti taas uusi jono, joka pitäisi taas päästää edelle ja sama homma jatkuisi koko ajan. Ei ne autot lopu siihen jonoon jossa sä satut olemaan...
@petepeluri Mikä v:n velvollisuus? Nyt on jo paksua paska puhetta.
Tieliikennelain määräämä velvollisuus väistää sivuun liikennettä haittaamasta.Sinne kertyisi todennäköisesti taas uusi jono, joka pitäisi taas päästää edelle ja sama homma jatkuisi koko ajan. Ei ne autot lopu siihen jonoon jossa sä satut olemaan...
@petepeluri Mikä v:n velvollisuus? Nyt on jo paksua paska puhetta.
Tieliikennelain määräämä velvollisuus väistää sivuun liikennettä haittaamasta.
Sulla on vissiin lähde tuolle antaa?
Sulla on vissiin lähde tuolle antaa?
On se kyllä muuallakin Suomessa havaintojeni perusteella monessa automallista nähtävästi lisävaruste, jota ei ole raaksittu ruksia.Voi sitä onnen määrää, jos Oululaiset oppis joskus käyttämään vilikkua.
On se kyllä muuallakin Suomessa havaintojeni perusteella monessa automallista nähtävästi lisävaruste, jota ei ole raaksittu ruksia.
No yleensähän ne ajaa hiljaa ohittamisen helpottamiseksi ja vielä oikeessa laidassa. Ei nyt helvetti jokasen auton takia vedetä dösärille vaan koska perässähiihtäjät ei uskalla ohittaa
Pitäs kesäsin kai ajella kokoajan ikkuna auki ja keskaria pystyyn kun joku poistuu ympyrästä ilman vilkkua.Täällä Helsingissä on pistänyt silmään se että liikenneympyrään/ kiertoliittymään ajetaan urku auki, muut väistää.
Kenellä on ekana keula siellä menee ensin ja sillä selvä!
Myöskään vilkkua ei tarvitse käyttää täälläpäin, muut kyllä tietää mistä poistut kiertoliittymästä ja jos eivät tiedä niin siinähän odottavat!
Täh, sinnehän on jossain välissä kopsattu Oululainen tapa toimia liikenneympyröissä/kiertoliittymissä. Viis sujuvuudesta, minä ekaksi.Täällä Helsingissä on pistänyt silmään se että liikenneympyrään/ kiertoliittymään ajetaan urku auki, muut väistää.
Kenellä on ekana keula siellä menee ensin ja sillä selvä!
Myöskään vilkkua ei tarvitse käyttää täälläpäin, muut kyllä tietää mistä poistut kiertoliittymästä ja jos eivät tiedä niin siinähän odottavat!
Noin railakkaa heittoa vielä tänäkin päivänä, mitä hittoa Japanin tyyppikatsastuksessa vaaditaan? Täälläkin Euvostolandiassa tietääkseni kelpaa se, että nopeusmittari ei ainakaan näytä liian alhaista lukemaa.Avensiksella saa ajella käytännössä sen 120 maantiellä että gps näyttäisi reipasta satasta, ihan vakiokokoisilla nakeilla.
Saabissa erot onkin jo pienemmät sitten.
Outoa,onkos siellä Helsingissä liikennekulttuuri muuttunut,viimeksi kun siellä olen ajellut niin hyvin porukka vilkkua käytti,4:n ruuhkassa keskustan tienoilla kun autoo oli katujen täydeltä silminkantamattomiin niin vilkkua kun näytti että kaistaa haluaa vaihtaa niin heti tuli kolo siihen,saman itekin tein että jos joku vinkkarin laitto niin heti vähä jarrua ja kolo että siihen pääsee,hyvin näytti sillon liikenne toimivan.Täällä Helsingissä on pistänyt silmään se että liikenneympyrään/ kiertoliittymään ajetaan urku auki, muut väistää.
Kenellä on ekana keula siellä menee ensin ja sillä selvä!
Myöskään vilkkua ei tarvitse käyttää täälläpäin, muut kyllä tietää mistä poistut kiertoliittymästä ja jos eivät tiedä niin siinähän odottavat!
Perässä roikkuminen alkoi taas vähän tympiä. Yhden sankarin oli tietysti pakko hinkata muutaman metrin päässä takapuskurista perästä peuravaara-alueella, vaikka ajoin itse mittarilta kymmenen päälle rajoituksen (hyi minä). Ohi ei voi mennä, ei vaikka suoraa on kuinka ja selvästi hidastan ja vedän reunaan. Väliä kasvattaa hetkellisesti kun vilkuttaa jarruvaloja, mutta muutaman sekunnin jälkeen heti taas perään kiinni. Ja saman toistaa pari kertaa oikeasti jarruttaen mutta ei vieläkään ymmärrä yskää vaan kiihdyttää taas heti ihan perään.
Lopuksi sitten piti vetää bussipysäkille, että sai pakotettua kaverin menemään ohi.
Välillä ihmettelee, että voiko joku oikeasti olla noin urvelo, vai onko tämä joku "hauska juttu" ärsyttää muita?
On se kyllä muuallakin Suomessa havaintojeni perusteella monessa automallista nähtävästi lisävaruste, jota ei ole raaksittu ruksia.
Yleensä noista jaksakaan stressata, mutta kun kyseisellä pätkällä on säännöllisesti joutunut vetämään liinoja kiinni peurojen takia, niin tässä tapauksessa olisi varma peräänajo.Jos ja kun muuta liikennettä niin en anna siinä tilanteessa asian itseäni vaivata. Siinähän roikkuu.