Microsoft Flight Simulator (2020) PC / Xbox

Liittynyt
13.02.2021
Viestejä
583
Kokeilin Super Hornetia tänään. Eihän tuossa kovin montaa järjestelmätoimintoa ole vaivauduttu mallintamaan, mutta menihän tuossa silti siviilipuolen virtuaalipilotilta useampi minuutti ihmetellessä, että mistä ylipäätään saa virrat päälle ja moottorin käyntiin :D

Todistaa hyvin juuri sen, miten erilaisia vehkeet ilmailun maailmassa on.
 
Liittynyt
20.08.2020
Viestejä
101
Tarjolla modi joka muuttaa Bingin satelliittidatan Googlen vastaavaksi, ja ainakin esittelyvideolla näytetty Googlen data on huimasti tarkempaa:
Onko kukaan kokeillut GOTY-päivityksen jälkeen, toimiiko tämä yhä?
 
Liittynyt
31.10.2017
Viestejä
134
Tällä päivityksessä tulleella Hornetilla on mukava lennellä, mutta ainakin mulla on välillä vaikeuksia saada laskutelineet alas.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 281
Ilmeisesti Series X-versio paskottu pätsillä? Onko näin, ainakin todella paljon ulinaa netissä että ei toimi/toimii huonosti/huonommin kuin ennen, mikä totuus?
 
Liittynyt
21.04.2020
Viestejä
62
Kokeilin Super Hornetia tänään. Eihän tuossa kovin montaa järjestelmätoimintoa ole vaivauduttu mallintamaan, mutta menihän tuossa silti siviilipuolen virtuaalipilotilta useampi minuutti ihmetellessä, että mistä ylipäätään saa virrat päälle ja moottorin käyntiin :D
Mistäs tuon moottorin saa päälle / pois? Pari käynnissä olevaa Hornettia jäänyt kentälle
 
Liittynyt
13.02.2021
Viestejä
583
Mistäs tuon moottorin saa päälle / pois? Pari käynnissä olevaa Hornettia jäänyt kentälle
En oikein muista missä järjestyksessä säätelin, mutta vasemmassa sivukonsolissa APUn käynnistäminen lienee tärkeää. Oliko peräti niin, että koko moottorin käynnistyslogiikka liittyy Hornetissa tuohon APUun?
 

Pelle Ethanol

Team R&T
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
207
Reverb G2 alkanut tekemään aika vahvaa stutteria tai jotain sen suuntaista, alkaa n. 5 minsaa pelin aloituksen jälkeen, ja nimenomaan esiintyy pelkästään FS2020.

Tuntuu kun FPS tippuis jonnekkin 5 paikkeille, ja träkkäys on jotenkin viiveellistä. On tuo tapahtunut joskus aikasemminkin edellisellä kokoonpanolla, mutta tosi harvoin. Nyt tuntuu että jokaisella lentokerralla.

Tuli muuten huomattua samalla että Superhornetin lentomallinnus on aika kaamea, vaikken kummoista odottanutkaan.
 

Pelle Ethanol

Team R&T
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
207
En oikein muista missä järjestyksessä säätelin, mutta vasemmassa sivukonsolissa APUn käynnistäminen lienee tärkeää. Oliko peräti niin, että koko moottorin käynnistyslogiikka liittyy Hornetissa tuohon APUun?
Juu, APU päälle, sen jälkeen vasen -> oikea. Apu ilmoittaa valmiinaolostaan vihreällä ledillä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 057
Tämä ei tällaisenaan koskaan ole oikein kiinnostanut, mutta nyt kun katsoin videon Air Hauler 2:sta niin taisi mennä ostoslistalle. Juuri sellaista contentia mitä tähän peliin itse haen, olkoonkin sitten vaikka 3rd party softan myötä. :drool:
 
Liittynyt
17.10.2019
Viestejä
205
Kuinka monella on kokemuksia noista career-addoneista, kuten yllä mainitusta Air Haulerista? Itseäni kiinnostaisi joku risteytys Air Hauler 2:sta ja Self loading cargoa (toisesta lentoyhtiön hallinta ja toisesta lentojen aikainen toiminta). Tuntuu muutenkin olevan aika paljon addoneita tarjolla ja mielipiteitä laidasta laitaan, eikä mikään nouse yli muiden.
 
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 236
Reverb G2 alkanut tekemään aika vahvaa stutteria tai jotain sen suuntaista, alkaa n. 5 minsaa pelin aloituksen jälkeen, ja nimenomaan esiintyy pelkästään FS2020.

Tuntuu kun FPS tippuis jonnekkin 5 paikkeille, ja träkkäys on jotenkin viiveellistä. On tuo tapahtunut joskus aikasemminkin edellisellä kokoonpanolla, mutta tosi harvoin. Nyt tuntuu että jokaisella lentokerralla.

Tuli muuten huomattua samalla että Superhornetin lentomallinnus on aika kaamea, vaikken kummoista odottanutkaan.
Päivitä OpenXR storesta, auttoi itsellä jonkun verran.

Tein Helsinkiin tuollaisen race:n, joka on tarkoitettu juurikin VR:ssä lenteväksi. Aivan mieletön kokemus, mutta radassa on yksi tosi vaikea kohta. Olen vetänyt ton keskustaosuuden nyt 10 kertaa ja kolmesti olen päässyt senaatintorin portista ilman crashia. Kokeilkaa ihmeessä, toimii siis tietenkin monitorilla lennellessä, kuten tuossa esimerkkivideolla lensin ja sain kerralla purkkiin koko lennon.

Helsinki Race » Microsoft Flight Simulator

Helsinki Metropolitan landmarks on päivitetty myös SU7 yhteensopivaksi, poistin kaikki photogrammetry-alueen landmarksit viemästä muistia ja tehoja. Helsinki Metropolitan Landmarks (GOTY EDITION) » Microsoft Flight Simulator
 
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
650
Osaako joku sanoa miksi järvissä ei näy saaret? Onko tämä kaikilla sama?

Huomasin tämän lennellessäni Lapissa, joten hankala sanoa onko tämä kaikkialla Suomessa. :) Asensin yhden lisäosan joka lisäsi tarkemman Suomen korkeuserokartan, en tiedä johtuneeko sitten siitä.
 
Liittynyt
19.01.2018
Viestejä
191
Kuinka monella on kokemuksia noista career-addoneista, kuten yllä mainitusta Air Haulerista? Itseäni kiinnostaisi joku risteytys Air Hauler 2:sta ja Self loading cargoa (toisesta lentoyhtiön hallinta ja toisesta lentojen aikainen toiminta). Tuntuu muutenkin olevan aika paljon addoneita tarjolla ja mielipiteitä laidasta laitaan, eikä mikään nouse yli muiden.
Olen lentänyt FSEconomyllä ja NeoFly:llä ja kokeillut ilmaisjakson OnAiria. NeoFly on todella hyvä ja ilmainen MSFS:lle. Suosittelen kokeilemaan!
 
Liittynyt
14.03.2017
Viestejä
182
Shader cachejen tyhjennystä voi kokeilla jos suorituskykyongelmia on. Itellä auttoi VR -nykimisiin.
 
Liittynyt
19.08.2020
Viestejä
23
Uusin päivitys kytki taas jotkut avustushommat päälle. Mistäs ne saa suoraan sanottuna helvettiin? Kaksi lentoa mennyt pieleen siksi, että laskeutumisessa, lähestymisen loppuvaiheessa, kone alkaa itse tehdä omiaan.
 
Liittynyt
15.03.2019
Viestejä
600
Uusin päivitys kytki taas jotkut avustushommat päälle. Mistäs ne saa suoraan sanottuna helvettiin? Kaksi lentoa mennyt pieleen siksi, että laskeutumisessa, lähestymisen loppuvaiheessa, kone alkaa itse tehdä omiaan.
Päävalikosta Settings (vai oliko options, en ulkoa muista) -> Assistance options -> Yläreunasta EASY->TRUE TO LIFE
 

Pelle Ethanol

Team R&T
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
207
En kyllä keksi mikä noissa laseissa mättää. Ensimmäiset 5-10 minuuttia menee ihan hyvin, sen jälkeen träkkäys tulee viiveellä ja pätkii/ghostaa. Itse monitorissa (VR:n ollessa päällä) ei esiinny tökkimistä, eli vain linssien läpi tulee tuo ongelma.

Käytössä uusin openXr ja uusin WMR-softa, näyttiksessä (RTX3080) uusin ajuri ja vakioasetukset. Sen verran huomasin että monitoria katsoessa oikean linssin kuvassa näkyy häiriökuva:

IMG_20211126_183739.jpg
 
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 236
En kyllä keksi mikä noissa laseissa mättää. Ensimmäiset 5-10 minuuttia menee ihan hyvin, sen jälkeen träkkäys tulee viiveellä ja pätkii/ghostaa. Itse monitorissa (VR:n ollessa päällä) ei esiinny tökkimistä, eli vain linssien läpi tulee tuo ongelma.

Käytössä uusin openXr ja uusin WMR-softa, näyttiksessä (RTX3080) uusin ajuri ja vakioasetukset. Sen verran huomasin että monitoria katsoessa oikean linssin kuvassa näkyy häiriökuva:

Mua kiinnostaa yksi kokeilu, voisitko kokeilla? Olen tehnyt nämä itselleni myös.

1) Resizable Bar:in "pakko"käyttöönotto
"Make sure resizable BAR is set to work on your PC. It’s different for each configuration but usually involves a recent video driver and bios updates to the mobo and videocard. MSFS doesn’t use resizable BAR, but you can change it to allow it. Use NVIDIA profile inspector to set 0x000F00BA and 0x00F00BB to 1 and 0x000F00FF to 4 from the dropdowns."

- viimeisin Nvidia inspector tältä tammikuulta: Release 2.3.0.13 · Orbmu2k/nvidiaProfileInspector
- tee tämän ohjeen perusteella nuo arvojen muutokset:

2) DirectX Shader Cachen tyhjennös ja disabloiminen
- disabloi Shader cache tuolla samalla Nvidia incpestorilla niin "global" kuin "MSFS2020 kohdassa"
- käy poistamassa kaikki directX shader cache tiedostot (steam)
* AMD: C:\Users\USERNAME\AppData\Local\AMD\DxCache
* NVidia C:\UsersUSERNAME\AppData\Local\NVIDIA\DXCache
* Sen lisäksi täältä voi poistaa kaikki kansiot (Nvidia): C:\UsersUSERNAME\AppData\Local\D3DSCache mutta sinne ilmestyy aina tavaraa vaikka shader cache on disabloitu.


Kokeile nuo toimenpiteet ja kerro palautetta, että paraniko stutteria. Itse käytän tällä hetkellä seuraavia asetuksia ihan pienellä microstutterilla, johon tottuu
- FPS lukittuna 40
- OpenXR motion reprojektion OFF, render scale 85, latest runtime ruksattuna
- Render Scale 95%, LOD:it 60/60

Aika smooth ja ei tule artifageja jos ois taas toi motion reprojektion päällä. Sen kanssahan fps on 30 ja OpenXR työntää niitä freimejä väleihin. On tosi smooth, mutta välillä tulee stutteria.

Ja GPU load ei kannata ikinä olla yli 95%, eli pieni head room pitää jättää. Itsellä 88-94. OpenXR motion reprojektion onneksi käyttää CPU:ta.
 

Pelle Ethanol

Team R&T
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
207
Täytyy ainakin nuo cachet tyhjentää, tosin tämä on uusi kokoonpano ja aikaisemmassa ei ollut ongelmia saman näyttiksen ja lasien kanssa.

Ja tälläkin kokoonpanolla toimi alkuun ihan hyvin. Itsellä kanssa MR pois koska en voi käsittää kuinka joku sillä tykkäisi pelata. Tällä 12900K+3080 kombolla saa ilmankin aika smoothin kokemuksen ja varsinkin microstutterit loistaa poissaolollaan.

Veikkaisin ongelman olevan enemmänkin laseissa. Pelasin taas ja nyt n. 5 minuutin kohdalla alkoi ongelmat. Lentelin sitten loppuun ilman VR.. GPU lämmöt oli 67, CPU 73, VRAM käyttö 7 gt.

Lasit muuttuvat myös tuossa tilanteessa yliherkiksi, esim. Sydämmenlyönnit träkkäytyy...
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
8 918
Minulla muuten toimii aika hyvin mutta Helsinki Photogrammetry on liian raskas. Siinä developer mode antaa VR-tilassa CPU:n pullonkaulaksi.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
8 918
Goshawk päivittyi, nyt toimii HUD:kin. Kävin lentämässä Mallorcalta Menorcalle.
 
Liittynyt
03.09.2020
Viestejä
23
Täytyy nyt kerrankin kehua Microsoftia, tämä yhdelle toiselle foorumille kirjoitettu, tällainen tapaus:
Eilen asensin uuteen pelikoneeseen lentosimulaattorin, yli 5 tuntia dvd levyiltä asennettuna,
ostin ulkoisen dvd lukijankin.
Tuonhan saa myös Steamistä ostettua ja imuroitua.
Sitten tuli ongelma, kun en saanut launceria eli simun aloitusohjelmaa asennettua.
Se asentuu kun antaa ohjelman digitaalisen tunnisteen, mutta kun sen olen jo kerran antanut,
niin se ilmoittaa, että tunniste on jo käytetty ja sitä ei voi antaa uudelleen.
Siihen on keino, mutta microsoft on muuttanut taas sydemejä (piratismin estoa), että en löytänyt sitä mitä halusin.
Aamulla soitin Suomen Microsoft tukeen ja kerrankin on annettava kehuja Microsoftille.
Sanoin tukihenkilölle, että en keksi mistä saisin tuon simun käynnistysohjelman.
Kaveri kysyi, että saako hän tulla mun koneelle, sanoin, että tuu vain, käski painaa ctrl+windows ja vielä yhtä näppäintä.
tein niin ja ruudulle tuli läpyskä: anna koodi, kaveri kertoi puhelimessa koodinsa, laitoin sen ja klikkasin salli ja niin kaverilla oli minun ruutu omalla koneellaan.
Mulla oli xbox ruutu valmiina, niin kaveri sanoi, että simun pitäisi näkyä vasemmassa reunassa, klikkaili hiirellä (otti mun hiirenkin käyttöönsä, mulla hiiri ei reagoinu mihinkään) ja sai simun vasempaan reunaan
(siinä näkyvät kaikki minun ostamat)
Sitten klikkas simun kuvaa ja sit tuli läpyskä: asenna, klikkas sitä ja se asensi 1 gigan verran eli sen käynnistysohjelman ja simun kuvake tuli alapalkkiin, sanoin, että kiitän ja kumarran.
Simu käynnistyi ja ilmoitti, että pakollisia päivityksiä on 112 gigaa ja aloitti lataamisen.
Noin 4 tuntia meni ja nopeus vaihteli 50-70 mbit/s tämä siis Elisan verkossa hesassa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
482
Kaiken näköistä tahtoo näissä olla. Itsellä toimi Quest 2:set yhdessä vaiheessa kuin unelma ja seuraavana päivänä aivan jäätävää stutteria vaikka mikään ei ollut muuttunut. Palo hermo niin pahasti että ostin uudet G2:set ja ne oli suoraan boksista vialliset. Eka tuli uusi kaapeli HP:lta mutta ei vaikutusta ja sit ne lähetti kokonaan uudet lasit.

On nämä vielä aika säätöä tässä vaiheessa.
 

Pelle Ethanol

Team R&T
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
207
Itsellä vuoden toiminut kyllä kaikki ilman ongelmia. Alan epäillä muistien ylikuumenemista, lyön tämän vaikka huomenna ulos ja kokeilen että alkaako vaikuttaa.. GPU ja CPU ihan normilämmöissä, eikä kuormaakaan ole 100%
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
8 918
Teaseria IndiaFoxtEchon F-35:sta


Beta-testipaikat ovat nyt täynnä

F-35B saattaisi kiinnostaa jos saavat sen hyväksi. Odotellessa ostin Harrierin XPlaneen kun en jaksanut odotella enää.

Toinen kiinnostava voisi olla Kodiak 100, sen pitäisi tulla saataville 17.12.
 

Pelle Ethanol

Team R&T
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
207
Muutin rolling cachen 25 gigasta 50 gigaan ja siirsin sen pois käyttöjärjestelmän levyltä (m.2 1tb Sampan evo) toiselle m.2:lle jolla ei ole kuin hyötyohjelmia.

Lensin Utista Jyväskylään Hawkilla ja ainakaan sen aikana ei alkanut Reverb sekoilla.
 
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 236
Nyt on päivitetty kummatkin versiot Helsinki Metropolitan landmarkseista, ja lisätyt valot löytyy siis molemmista: Helsinki Metropolitan Landmarks » Microsoft Flight Simulator & Helsinki Metropolitan Landmarks (GOTY EDITION) » Microsoft Flight Simulator

Mikä on GOTY versio? Eli SU7 päivityksen myötä, Helsingistä on olemassa photogrammetrya. Eli jos käytät Helsingissä PG:tä, käytä tuota GOTY versiota, jos on poistettu landmarksit PG-alueelta. Jos taas ajelet ilman PG:tä, voit käyttää tuota original versiota.

Valot tarvitsee tämän paketin latauksen ja sieltä sitten ProjectCoastline-Library kansion communityyn: PROJECT COASTLINE TUSCANY + GROSSETO AIRPORT (LIRS) v1.3 » Microsoft Flight Simulator

Eli siellä on motarit nyt koko matkalta valaistu ilman mustia rakoja, sekä patsaista ja muita landmarkseja valaistu.

2021-11-29 21_56_28-Greenshot.jpg
 

Liitteet

Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 023
Teaseria IndiaFoxtEchon F-35:sta


Beta-testipaikat ovat nyt täynnä

F-35B saattaisi kiinnostaa jos saavat sen hyväksi. Odotellessa ostin Harrierin XPlaneen kun en jaksanut odotella enää.

Toinen kiinnostava voisi olla Kodiak 100, sen pitäisi tulla saataville 17.12.
En kyllä ite oikein ymmärrä mitä pohjaa näillä tämmösillä koneilla on joiden lento-ominaisuuksista ja suorituskyvyistä tiedetä oikein yhtään mitään toistaseks. Ohjaamon näytöt yms kaikenlisäks salaisia. Tekijänä tuo Indiefoxtecho on lisäksi aika keskinkertainen joiden koneet nyt ei ole roskaa mutta ei oikein säväytäkään. Äänimaailmaltaan nuo on ainakin todella tuhnuja.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
8 918
En kyllä ite oikein ymmärrä mitä pohjaa näillä tämmösillä koneilla on joiden lento-ominaisuuksista ja suorituskyvyistä tiedetä oikein yhtään mitään toistaseks. Ohjaamon näytöt yms kaikenlisäks salaisia. Tekijänä tuo Indiefoxtecho on lisäksi aika keskinkertainen joiden koneet nyt ei ole roskaa mutta ei oikein säväytäkään. Äänimaailmaltaan nuo on ainakin todella tuhnuja.
Olisihan tuo parempi että pysyisivät DCS:n tapaan koneissa joista tiedetään tarpeeksi. Mitä kuulin VTOL toteutuksesta niin kuulemma aika kehno vielä tällä hetkellä. Minulla on puljun Goshawk ja kyllä se pätevä on vaikkei ehkä samaa tasoa Just Flightin Hawkin kanssa. Jos tuo F35 on samaa tasoa Goshawkin kanssa niin harkitsen kyllä. En odota MSFS:n lentokoneilta samaa kuin DCS:ssa taikka XPlanessa. Ainakin jos Suomi päätyy siihen, siksi Goshawkinkin ostin.

Nyt ehkä saattaisin kuitenkin harkita Just Flightin Hawkia jos ei olisi tuota Goshawkia. Harrier on kyllä paras omasta mielestäni ihan DCS:n puolellakin. Tunnelma ja äänet ovat itseäni miellyttävät siinä koneessa. Eiköhän se tule vuosien saatossa tähänkin simuun, odotan mieluusti että saavat kunnon version aikaiseksi.

Lensin vasta Helsinki-Lappeenranta-Joensuu välin sekä XPlanella että MSFS:llä. Molemmat oli hyviä, mutta pilvet ovat kyllä tässä omaa luokkaansa ja luntakin maassa Helsinkiä lukuunottamatta toisin kuin XPlanessa. Molemmat pyörivät hyvin Quest 2::lla lentäessä tuolla välillä (Goshawk ja Harrier).
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 023
Olisihan tuo parempi että pysyisivät DCS:n tapaan koneissa joista tiedetään tarpeeksi. Mitä kuulin VTOL toteutuksesta niin kuulemma aika kehno vielä tällä hetkellä. Minulla on puljun Goshawk ja kyllä se pätevä on vaikkei ehkä samaa tasoa Just Flightin Hawkin kanssa. Jos tuo F35 on samaa tasoa Goshawkin kanssa niin harkitsen kyllä. En odota MSFS:n lentokoneilta samaa kuin DCS:ssa taikka XPlanessa. Ainakin jos Suomi päätyy siihen, siksi Goshawkinkin ostin.

Nyt ehkä saattaisin kuitenkin harkita Just Flightin Hawkia jos ei olisi tuota Goshawkia. Harrier on kyllä paras omasta mielestäni ihan DCS:n puolellakin. Tunnelma ja äänet ovat itseäni miellyttävät siinä koneessa. Eiköhän se tule vuosien saatossa tähänkin simuun, odotan mieluusti että saavat kunnon version aikaiseksi.

Lensin vasta Helsinki-Lappeenranta-Joensuu välin sekä XPlanella että MSFS:llä. Molemmat oli hyviä, mutta pilvet ovat kyllä tässä omaa luokkaansa ja luntakin maassa Helsinkiä lukuunottamatta toisin kuin XPlanessa. Molemmat pyörivät hyvin Quest 2::lla lentäessä tuolla välillä (Goshawk ja Harrier).
Mun mielestä toi Goshawk on mennyt huonompaan suuntaan päivitysten myötä. Koneen kaartosäde on luokkaa 747 ja ketteryys kaukana. Lentomalli on kuin painavalla bussilla.

Noilla tuntuu muutenkin olevan useita koneita työn alla ja vielä DCS: parissa yhtälailla. Keskittyisivät vaan pariin suosiolla ja hoitaisivat ne kuntoon. Ja noi äänet... Aivan ala-arvoista kuraa vaikka mitä lupaavat.
 

Pelle Ethanol

Team R&T
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
207
Dcs:n Hornet olis kyllä kova, siis riittäisi pelkkä ulkoinen malli, lentomalli ja perusvarustus ilman aseita. Ihme ettei sitä ole alettu tekemään, tai jos tehdään niin ei ainakaan missään mainita.

Ostaisin sen kevyesti n. 50-70€ hintaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 320
Täytyy nyt kerrankin kehua Microsoftia, tämä yhdelle toiselle foorumille kirjoitettu, tällainen tapaus:
Eilen asensin uuteen pelikoneeseen lentosimulaattorin, yli 5 tuntia dvd levyiltä asennettuna,
ostin ulkoisen dvd lukijankin.
Tuonhan saa myös Steamistä ostettua ja imuroitua.
Sitten tuli ongelma, kun en saanut launceria eli simun aloitusohjelmaa asennettua.
Se asentuu kun antaa ohjelman digitaalisen tunnisteen, mutta kun sen olen jo kerran antanut,
niin se ilmoittaa, että tunniste on jo käytetty ja sitä ei voi antaa uudelleen.
Siihen on keino, mutta microsoft on muuttanut taas sydemejä (piratismin estoa), että en löytänyt sitä mitä halusin.
Aamulla soitin Suomen Microsoft tukeen ja kerrankin on annettava kehuja Microsoftille.
Sanoin tukihenkilölle, että en keksi mistä saisin tuon simun käynnistysohjelman.
Kaveri kysyi, että saako hän tulla mun koneelle, sanoin, että tuu vain, käski painaa ctrl+windows ja vielä yhtä näppäintä.
tein niin ja ruudulle tuli läpyskä: anna koodi, kaveri kertoi puhelimessa koodinsa, laitoin sen ja klikkasin salli ja niin kaverilla oli minun ruutu omalla koneellaan.
Mulla oli xbox ruutu valmiina, niin kaveri sanoi, että simun pitäisi näkyä vasemmassa reunassa, klikkaili hiirellä (otti mun hiirenkin käyttöönsä, mulla hiiri ei reagoinu mihinkään) ja sai simun vasempaan reunaan
(siinä näkyvät kaikki minun ostamat)
Sitten klikkas simun kuvaa ja sit tuli läpyskä: asenna, klikkas sitä ja se asensi 1 gigan verran eli sen käynnistysohjelman ja simun kuvake tuli alapalkkiin, sanoin, että kiitän ja kumarran.
Simu käynnistyi ja ilmoitti, että pakollisia päivityksiä on 112 gigaa ja aloitti lataamisen.
Noin 4 tuntia meni ja nopeus vaihteli 50-70 mbit/s tämä siis Elisan verkossa hesassa.
Itsekin joskus joutunut sinne microsoftin tukeen soittelemaan, kun ei windows ole suostunut aktivoitumaan ja aina ihan priimaa palvelua ollut.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 023
Dcs:n Hornet olis kyllä kova, siis riittäisi pelkkä ulkoinen malli, lentomalli ja perusvarustus ilman aseita. Ihme ettei sitä ole alettu tekemään, tai jos tehdään niin ei ainakaan missään mainita.

Ostaisin sen kevyesti n. 50-70€ hintaan.
Miksi ihmeessä tuon ostaisi kun tuo on jo DCS:ssä ja pelin ilmainen Super Hornet todennäköisesti ja toivottavasti ainakin kehittyy tuosta?
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
8 918
Miksi ihmeessä tuon ostaisi kun tuo on jo DCS:ssä ja pelin ilmainen Super Hornet todennäköisesti ja toivottavasti ainakin kehittyy tuosta?
Super Hornet on validi pointti mutta se että lentokone löytyy DCS:stä ei. On hyvä jos mielilentokone löytyy joka simusta joten riippuu kuinka merkittävänä tuota eroa Hornetin ja Super Hornetin välillä pitää. DCS on sotasimuiluun, mutta sillä ei lennetä Suomessa En minäkään kyllä joka konetta osta jokaiseen simuun. Harrierin hankin MSFS:ään jos tulee pätevä laite vaikka se on jo DCS:ssä ja XPlanessa.

DCS vaan laittaa vaatimukset korkealle, mutta samaa se X-Planekin tekee. MSFS taas tarjoaa scenery ja grafiikkapuolella niin paljon enemmän. Kunhan saa loputkin kuntoon niin voi luopua X-Planesta kokonaan.
 

Pelle Ethanol

Team R&T
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
207
Miksi ihmeessä tuon ostaisi kun tuo on jo DCS:ssä ja pelin ilmainen Super Hornet todennäköisesti ja toivottavasti ainakin kehittyy tuosta?
No siis tuo Superhornetin lentomallinnushan on aivan kaamea. Ei sillä ole mitään tekemistä DCS:n Hornetin kanssa tasoltaan.

Ja juu, on tullut sitä lenneltyä, mutta onhan FS2020 mallinnus maailmasta vähän eri tolalla vs. DCS. Tämä nyt lähinnä ideana, voisi lentää realistisia juttuja täällä Suomessa.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 023
No siis tuo Superhornetin lentomallinnushan on aivan kaamea. Ei sillä ole mitään tekemistä DCS:n Hornetin kanssa tasoltaan.

Ja juu, on tullut sitä lenneltyä, mutta onhan FS2020 mallinnus maailmasta vähän eri tolalla vs. DCS. Tämä nyt lähinnä ideana, voisi lentää realistisia juttuja täällä Suomessa.
On tottakai mutta toivottavasti kehittyy tuosta ajan kanssa.
 
Liittynyt
18.07.2020
Viestejä
91
Jos ei haittaa niin laitan muutaman sekalaisen kuvan omalta maailmanympärysmatkaltani, joka tosin on vielä kesken. Olkoon tämä vaikka Osa1. Tämä on aika rennolla otteella lennelty, ja vaihdeltu välillä eri koneita eri legeille. Kuvia ei ole mitenkään kattavasti joka paikasta vaan sieltä täältä vähän sekalaisesti.

Reitti
route.jpg


Carcassonne, Ranska
20211031233827_1.jpg


Mont Saint-Michel, Ranska
20211103220053_1.jpg


Toronto, Kanada
20211106120121_1.jpg


Laguna Seca -formularadan legendaarinen mutka "Corkscrew", USA
20211107150509_1.jpg
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
28
MSFS 2020 on kyllä ala-arvoinen esitys, grafiikka on kyllä huipputasoa jopa Quest 2 silmikon takaa mutta, joka ikinen päivitys rikkoo jotain! Nyt esim. SU 7 rikkoi VR:n, TrakIr, sään vielä enemmän eikä ATC:kaan toimi yhtään sen paremmin kuin ennen (ehkä huonommin)! Säästä sen verran että, päivityksen jälkeen ilmoitettiin lentopinnalla 440 tai sen yli tuli huomattavia ulkoilma lämpöpiikkejä. No nyt ne lämpöpiikit on pudonnut lentopinnalle 240! Eilen nousin Citationilla Seatlesta Boeingin kentältä suuntana etelä, jo peliin sisään mennessä Vr suorituskyky putos 15-17 fps:n (live weather) älytöntä stutterointia koko rullauksen ajan. Sain kuitenkin koneen ilmaan ja nousuun kohti 340fl, 240fl tuli sitten ongelmia, ensiksi kauhea paukaus koneet sammu ja kone kääntyi kyljen kautta katolleen ja nokka edellä maahan. ( jos teillä on FSrealistic modi taustalla niin sen kyllä kuulee kun matkustajat pelästyy ;) ) Tätä tapahtui kaksi kertaa, jonka jälkeen liveweather pois päältä ja clearskys päälle. Ei yhtikäs mitään ongelmaa, fps.ssät nousi normaaleille tasoille, rullatessa n20-25fps ja ilmassa 35-40fps. Tämä kaikki johtui siitä että kokeilin liveweatheria ensikertaa SU7 jälkeen. Mutta pointti on se että MicroAsobo (whatever) päästää tämmöistä kuraa läpi laaduntarkkailun. SU6 jälkeen ilmoitettiin että päivitykset tullaan beetta testaamaan käyttäjillä. Silti MicroAsobo päästi läpi bugeja vilisevän päivityksen! Luulisin että siellä on koodarit hävennet silmät päästään tämän jälkeen. Laittaisivat perusasiat kuntoon ennen kuin lisäävät sisältöä joka rikkoo simua enenmän.
 
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 236
MSFS 2020 on kyllä ala-arvoinen esitys, grafiikka on kyllä huipputasoa jopa Quest 2 silmikon takaa mutta, joka ikinen päivitys rikkoo jotain! Nyt esim. SU 7 rikkoi VR:n, TrakIr, sään vielä enemmän eikä ATC:kaan toimi yhtään sen paremmin kuin ennen (ehkä huonommin)! Säästä sen verran että, päivityksen jälkeen ilmoitettiin lentopinnalla 440 tai sen yli tuli huomattavia ulkoilma lämpöpiikkejä. No nyt ne lämpöpiikit on pudonnut lentopinnalle 240! Eilen nousin Citationilla Seatlesta Boeingin kentältä suuntana etelä, jo peliin sisään mennessä Vr suorituskyky putos 15-17 fps:n (live weather) älytöntä stutterointia koko rullauksen ajan. Sain kuitenkin koneen ilmaan ja nousuun kohti 340fl, 240fl tuli sitten ongelmia, ensiksi kauhea paukaus koneet sammu ja kone kääntyi kyljen kautta katolleen ja nokka edellä maahan. ( jos teillä on FSrealistic modi taustalla niin sen kyllä kuulee kun matkustajat pelästyy ;) ) Tätä tapahtui kaksi kertaa, jonka jälkeen liveweather pois päältä ja clearskys päälle. Ei yhtikäs mitään ongelmaa, fps.ssät nousi normaaleille tasoille, rullatessa n20-25fps ja ilmassa 35-40fps. Tämä kaikki johtui siitä että kokeilin liveweatheria ensikertaa SU7 jälkeen. Mutta pointti on se että MicroAsobo (whatever) päästää tämmöistä kuraa läpi laaduntarkkailun. SU6 jälkeen ilmoitettiin että päivitykset tullaan beetta testaamaan käyttäjillä. Silti MicroAsobo päästi läpi bugeja vilisevän päivityksen! Luulisin että siellä on koodarit hävennet silmät päästään tämän jälkeen. Laittaisivat perusasiat kuntoon ennen kuin lisäävät sisältöä joka rikkoo simua enenmän.
Uusin Nvidia ajuri toissapäivältä sen sijaan paransi VR kokemusta ainakin G2 laseilla. FPS:sää tuli lisää ja vähän tarkempi kuva.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
8 918
Ois hyvä jos ois open beta joka ois sama kuin nyt ja sitten stable joka päivittyisi hitaasti.

DCS ei kyllä paljoa parempi kun ottaa huomioon että kyseessä ei ole uusi tuote yönäkötehtävät olleet rikki kuukausia. Siinä tosin en ole stablea vilkaissut. Laminar on hoitanut hyvin.
 
Liittynyt
16.01.2019
Viestejä
713
Täällä kun on puhuttu Super Hornetin lentomallinnusta vastaan niin kiinnostais kuulla mihin väite perustuu? :think:
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 430
Viestejä
4 161 390
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom