Microsoft Flight Simulator (2020) PC / Xbox

20211202211203_1.jpg


MSFS 2020 on kyllä ala-arvoinen esitys, grafiikka on kyllä huipputasoa jopa Quest 2 silmikon takaa mutta, joka ikinen päivitys rikkoo jotain! Nyt esim. SU 7 rikkoi VR:n, TrakIr, sään vielä enemmän eikä ATC:kaan toimi yhtään sen paremmin kuin ennen (ehkä huonommin)! Säästä sen verran että, päivityksen jälkeen ilmoitettiin lentopinnalla 440 tai sen yli tuli huomattavia ulkoilma lämpöpiikkejä. No nyt ne lämpöpiikit on pudonnut lentopinnalle 240! Eilen nousin Citationilla Seatlesta Boeingin kentältä suuntana etelä, jo peliin sisään mennessä Vr suorituskyky putos 15-17 fps:n (live weather) älytöntä stutterointia koko rullauksen ajan. Sain kuitenkin koneen ilmaan ja nousuun kohti 340fl, 240fl tuli sitten ongelmia, ensiksi kauhea paukaus koneet sammu ja kone kääntyi kyljen kautta katolleen ja nokka edellä maahan. ( jos teillä on FSrealistic modi taustalla niin sen kyllä kuulee kun matkustajat pelästyy ;) ) Tätä tapahtui kaksi kertaa, jonka jälkeen liveweather pois päältä ja clearskys päälle. Ei yhtikäs mitään ongelmaa, fps.ssät nousi normaaleille tasoille, rullatessa n20-25fps ja ilmassa 35-40fps. Tämä kaikki johtui siitä että kokeilin liveweatheria ensikertaa SU7 jälkeen. Mutta pointti on se että MicroAsobo (whatever) päästää tämmöistä kuraa läpi laaduntarkkailun. SU6 jälkeen ilmoitettiin että päivitykset tullaan beetta testaamaan käyttäjillä. Silti MicroAsobo päästi läpi bugeja vilisevän päivityksen! Luulisin että siellä on koodarit hävennet silmät päästään tämän jälkeen. Laittaisivat perusasiat kuntoon ennen kuin lisäävät sisältöä joka rikkoo simua enenmän.

Viimeisen päivityksen myötä ei kannata tosiaan live säätä käyttää, ellei halua koittaa lentää 200-300c lämpötiloissa:ssweat:
 
Täällä kun on puhuttu Super Hornetin lentomallinnusta vastaan niin kiinnostais kuulla mihin väite perustuu? :think:

Oletko lentänyt sitä? Eihän se ole missään muodossa realistinen kun siitä alkaa ulosmittaamaan sen kykyjä. Kone pyörii välillä pystyakselinsa ympäri ja mitä lie. Voi toki olla että mulla on jotain vikaa.

En ole itse koskaan superhornettia lentänyt jos se tässä nyt pääpointtina oli. Joitain muita koneita kyllä.
 
Oletko lentänyt sitä? Eihän se ole missään muodossa realistinen kun siitä alkaa ulosmittaamaan sen kykyjä. Kone pyörii välillä pystyakselinsa ympäri ja mitä lie. Voi toki olla että mulla on jotain vikaa.

En ole itse koskaan superhornettia lentänyt jos se tässä nyt pääpointtina oli. Joitain muita koneita kyllä.
En ole, siksipä ihmettelin että mikä siinä mättää :D mutta jos se on noin keijosti mallinnettu ettei fysiikan lait päde niin ymmärrän
 
on kyllä ihme buginen raakile tämä uusin. koitin jatkaa Norjan puskalentoa stokka - bodo. ensin 15min tappelin ettei hiiri toimi vrllä tai no google löysin että ctrl 0 saa välilä pelaamaan ja saikin.
sitten lopulta pääsin Bodoseen no eipä kuittaannu etappi valmiiks...
katellaan kuukauden päästä uudestaan.
 
PMDG:ltä äärimmäisen huonoja uutisia:

Pulling PMDG 737 for MSFS Release Timeline:
This is a complicated topic that some folks will understand, and others will not.
We have been planning for some time to release the long awaited PMDG 737 for MSFS prior to year end. We have made the difficult decision to remove the 737 release timeline from discussion temporarily.


Tl;Dr: There are some changes and fixes needed on the MSFS platform that without, we cannot release the 737. We do not currently know when to expect those changes/fixes so we aren’t comfortable putting a mark on the calendar until we have that information in our hands.

:(
 
Tuossa on kuva, jossa yläosassa on rivi ja siinä tiedot DEP ARR SPD jne. Tietääkö kukaan mistä tuo rivin sais liitettyä lennon tietoihin,
siinä on mukavaa koko ajan muuttuvaa tietoa eikä tarvii koneen mittereitä tuijotella.
kuva_2021-12-10_224936.png
 
VR miehille toimiva Nvidia Image Scaler ja Image Sharpening tuki.

On jo käytössä. En lähtenyt hakemaan FPS boostia, mutta tarkemmaksi sain kuvan 0.3 sharpen asetuksella.
 
Tällä hetkellä ohjelma ei osaa skipata skaalainta, vaikka sen yrittäisi manuaalisesti poistaa. Pahimmillaan voi siten olla päällä sekä MS flight simulatorin, Nvidian, että OpenXR:n skaalain, ja kaikki syövät tehoa. Paras tapa on säätää MS flight simulatorin ja OpenXR:n skaalaus pois päältä ja käyttää Nvidian skaalainta. Nopein ja paras kuvanlaadullinen lopputulos.
 
Onko muilla kaatunut peli uusimman Nvidian ajurin kanssa? Laitoin edellisen ajurin, niin ei enää kaatuillut. Mulla on käyttis Windows 11.
 
Tällä hetkellä ohjelma ei osaa skipata skaalainta, vaikka sen yrittäisi manuaalisesti poistaa. Pahimmillaan voi siten olla päällä sekä MS flight simulatorin, Nvidian, että OpenXR:n skaalain, ja kaikki syövät tehoa. Paras tapa on säätää MS flight simulatorin ja OpenXR:n skaalaus pois päältä ja käyttää Nvidian skaalainta. Nopein ja paras kuvanlaadullinen lopputulos.
Mitä tarkoitat tuolla manuaalisella poistamisella? Pelin kai saa olemaan skaalaamatta asettamalla sen renderöimään kohderesoluutiolle 100%. OpenXR:n tontille taas taitaa väkisinkin kuulua jotain tämän tyyppisiä operaatioita kun sen kautta kuva muunnetaan linsseissä näytettäväksi, mutta toki ylimääräistä ja heikkolaatuisempaa skaalausta säästää siinäkin kun ei määrittele mitään NIS:lta saatua suurempaa resoluutiota lopulliseksi. Tämähän on ollut suositeltavaa jo muutenkin koska pelin oma skaalaus tuotti parempia tuloksia.
 
Onko muilla kaatunut peli uusimman Nvidian ajurin kanssa? Laitoin edellisen ajurin, niin ei enää kaatuillut. Mulla on käyttis Windows 11.

Kaatuu jatkuvasti kun alkaa pelamaan.

Edit: Riippuu ehkä koneesta, Hawk toimii useammin kuin esim. FBW 320
 
Viimeksi muokattu:
Mitä tarkoitat tuolla manuaalisella poistamisella? Pelin kai saa olemaan skaalaamatta asettamalla sen renderöimään kohderesoluutiolle 100%. OpenXR:n tontille taas taitaa väkisinkin kuulua jotain tämän tyyppisiä operaatioita kun sen kautta kuva muunnetaan linsseissä näytettäväksi, mutta toki ylimääräistä ja heikkolaatuisempaa skaalausta säästää siinäkin kun ei määrittele mitään NIS:lta saatua suurempaa resoluutiota lopulliseksi. Tämähän on ollut suositeltavaa jo muutenkin koska pelin oma skaalaus tuotti parempia tuloksia.

"Manuaalisella skaalaimen poistolla" tarkoitan tuota kolmannen osapuolen OpenXR API extensionia jolla saa Nvidia Image Scalerin ja Image Sharpenin toimimaan pelissä VR:n kanssa. Jos käyttää NIS:iä VR:ssä ja asettaa NIS skaalauksen arvoon 100%, ei skaalaukseen käytetty GPU-aika poistu vaan ohjelma tekee yhden ylimääräisen skaalauksen täydestä kuvasta täyteen kuvaan. Oletin kun Corsten sanoi "En lähtenyt hakemaan FPS boostia" että hänellä on kyseisessä ohjelmassa NIS asetettu arvoon 100%, jolloin itseasiassa heitetään GPU-syklejä harakoille.

Pannukakkupuolen NIS käyttäytymisestä minulla ei ole hajuakaan, joten siitä en osaa sanoa mitään.
 
OpenXR:n custom render scalen jos ottaa pois päältä, niin se vaihtaa automaattisesti sitä render scalea lennossa. Se ei siis tällöin asetu 100%. Suositus on, että pitää sen 100% customina. OpenXR vaikuttaa ulkopuoliseen maailmaan ja pelin oma render scale cockpittiin, näin muistan lukeneeni MSFS2020 foorumilta viime viikolla. Tässä juuri arvon, että lähdenkö kickstarterissa tämän matkaan: arpara™: World’s First 5K Micro-OLED All-in-One VR Headset tässä siitä video: Eli tuo 599e versio on sellainen, missä on tracker kamerat ja ohjaimet mukana. Itsellä on G2:set ja niistä voisi keväällä sen 350e vielä saada (takuukin löytyy), mutta mututuntumalla asiaa tutkineet ovat tulleet siihen tulokseen, että nuo on G2:sia paremmat lasit. Tämä ilta pitäis miettiä, koska 65 kpl enää jäljellä tuota AIO paketti 599e.
 
OpenXR:n custom render scalen jos ottaa pois päältä, niin se vaihtaa automaattisesti sitä render scalea lennossa. Se ei siis tällöin asetu 100%. Suositus on, että pitää sen 100% customina. OpenXR vaikuttaa ulkopuoliseen maailmaan ja pelin oma render scale cockpittiin, näin muistan lukeneeni MSFS2020 foorumilta viime viikolla. Tässä juuri arvon, että lähdenkö kickstarterissa tämän matkaan: arpara™: World’s First 5K Micro-OLED All-in-One VR Headset tässä siitä video: Eli tuo 599e versio on sellainen, missä on tracker kamerat ja ohjaimet mukana. Itsellä on G2:set ja niistä voisi keväällä sen 350e vielä saada (takuukin löytyy), mutta mututuntumalla asiaa tutkineet ovat tulleet siihen tulokseen, että nuo on G2:sia paremmat lasit. Tämä ilta pitäis miettiä, koska 65 kpl enää jäljellä tuota AIO paketti 599e.

Suhtautuisin tuohon kyllä aika epäileväisesti, oletusseurantaratkaisu jota ovat esitelleet on ollut onneton puhelin-VR:n kanssa alunperin käytetty "Nolo", VR-tubettajille lähetellyt versiot eivät kyenneet kuin 30Hz virkistystaajuuteen 2560x2560 silmäkohtaista resoluutiota käyttäessä ja muutakin vikaa löytyi. Toki Kickstarterissa näkyvät lupaavan sitten kaiken taas olevan paljon paremmin tuosta "deep gaming" -versiosta, joka lupaa olevansa SteamVR tracking -pohjainen, lähtien.

MSFS2020:n kohdalla pelkkä resoluutio on vielä ainakin itselläni suhteellisen matala prioriteetti koska kokemuksen sujuvuus on riippunut oikeastaan enemmän hyvistä motion smoothing toteutuksista eikä paneelien resoluutioita ole oikein edes päässyt hyödyntämään. Toki tämä uusi NIS-modi saattaa kyllä muuttaa tätä asiaa, en ole vielä kerennyt testailemaan.
 
NIS paketti päivittyy lähes koko ajan. Linkkasin aiemmin suoraan senhetkiseen viimeisinpään versioon, mutta kannattaa käyttää tätä linkkiä joka osoittaa Githubin repositoryyn suoraan. Tällöin linkki osuu aina viimeisinpään versioon.

 
Kaatuu jatkuvasti kun alkaa pelamaan.

Edit: Riippuu ehkä koneesta, Hawk toimii useammin kuin esim. FBW 320

Jos ei ole SU7 hotfixin beta asennettu niin ihan tunnettu ongelma että uusimmat nVidiat kaataa simun. Kannattaa ladata tuo beta tai asentaa pykälää vanhemmat ajurit
 
Jos ei ole SU7 hotfixin beta asennettu niin ihan tunnettu ongelma että uusimmat nVidiat kaataa simun. Kannattaa ladata tuo beta tai asentaa pykälää vanhemmat ajurit

Kiitoksia, ei ole oikein kerinnyt perehtymään muiden kiireiden takia mutta asentelen tuon hotfixin.
 
NIS paketti päivittyy lähes koko ajan. Linkkasin aiemmin suoraan senhetkiseen viimeisinpään versioon, mutta kannattaa käyttää tätä linkkiä joka osoittaa Githubin repositoryyn suoraan. Tällöin linkki osuu aina viimeisinpään versioon.

Joo nyt on värejä parannettu. Ja porukalla antaa ilmeisesti hyviä tuloksia seuraavat tulokset
100 xr render
100 fs2020 render
0.7-0.8 NIS upscale
0.3-0.5 sharpness.

Joku laittoi, että hänen VR kokemus mullistui 200 openXR asetuksella ja 0,7 NIS upscalella.
 
Joo nyt on värejä parannettu. Ja porukalla antaa ilmeisesti hyviä tuloksia seuraavat tulokset
100 xr render
100 fs2020 render
0.7-0.8 NIS upscale
0.3-0.5 sharpness.

Joku laittoi, että hänen VR kokemus mullistui 200 openXR asetuksella ja 0,7 NIS upscalella.
Kiinnostaa kyllä, että olisiko tätä käyttäen realistista pyrkiä jopa johonkin vakaaseen 60FPS. Toki kuvanlaatua ainakin joutuisi sitten jossain määrin uhraamaan mutta aikaisemmin tuo on ollut aika lailla vaihtoehtona täysin mahdoton. Onkohan porukan testailuista tän kanssa jossain enemmän englanninkielistä keskustelua?
 
Toimiko tuo myös Questin airlinkillä? Antaako siinä hyötyä?
En näe ainakaan mitään syytä miksei toimisi airlinkillä kun tarkoitus olisi että millä vaan headsetillä käytännössä ja hyötyäkin pitäisi kyllä olla, hyvällä upscalerilla saa huomattavasti terävämmän lopputuloksen pienempiresoluutioisesta lähdekuvasta
 
Kiinnostaa kyllä, että olisiko tätä käyttäen realistista pyrkiä jopa johonkin vakaaseen 60FPS. Toki kuvanlaatua ainakin joutuisi sitten jossain määrin uhraamaan mutta aikaisemmin tuo on ollut aika lailla vaihtoehtona täysin mahdoton. Onkohan porukan testailuista tän kanssa jossain enemmän englanninkielistä keskustelua?
Nvidia Image Scaling NIS and VR Itsehän yritän löytyy sen parhaimman FPS:än ilman motion reprojektionia, mutta mulla tulee haamut silloin vaikka muuten vakaa FPS. Eli savupiippu näkuu kahtena, ihan kuin kännissä olisi. Muuten kyllä olen saanut Helsingin photogrammetrylla ok visuaaleilla sellasen 43 FPS ja vuoristolla sen 60fps. Mutta silti aina palaan motion reprojectionin käyttöön pahoista artifageista huolimatta.
 
Tämähän muutti pelin täysin.

100% pelistä ja openXr, 0.7/0.3 ja tässä lopputulos Innsbruckista FBW 320:llä

IMG_20211215_210441.jpg

Ja se pysyy tuossa tasaisesti. Ennen oli n. 38-42 siten että openxr 70% ja pelistä 90-100
 
Viimeksi muokattu:
Minulla A320neo koneessa on sellainen vika, että kun autopilotti on päällä, niin en saa suuntaa muutettua, vaikka headingiä muutan,
jatkaa vain samaa suuntaan. Samoin korkeutta en saa muutettua, aina vakio 5000 laitettuna, mutta kun laittaa laskukulman,
niin sitä tottelee. Youtubissa tekevät ILS laskuja ja niillä näyttäis A320 kaikki nuo toimivan.
Onkohan muilla nuo ongelmana vai teenkö jotain väärin?
 
Minulla A320neo koneessa on sellainen vika, että kun autopilotti on päällä, niin en saa suuntaa muutettua, vaikka headingiä muutan,
jatkaa vain samaa suuntaan. Samoin korkeutta en saa muutettua, aina vakio 5000 laitettuna, mutta kun laittaa laskukulman,
niin sitä tottelee. Youtubissa tekevät ILS laskuja ja niillä näyttäis A320 kaikki nuo toimivan.
Onkohan muilla nuo ongelmana vai teenkö jotain väärin?
Pelkästään korkeutta ruuvaamalla ei pitäisi tapahtua mitään, sinun pitää myös kertoa koneelle, miten haluat siihen lopputulokseen päästävän.
 
Minulla A320neo koneessa on sellainen vika, että kun autopilotti on päällä, niin en saa suuntaa muutettua, vaikka headingiä muutan,
jatkaa vain samaa suuntaan. Samoin korkeutta en saa muutettua, aina vakio 5000 laitettuna, mutta kun laittaa laskukulman,
niin sitä tottelee. Youtubissa tekevät ILS laskuja ja niillä näyttäis A320 kaikki nuo toimivan.
Onkohan muilla nuo ongelmana vai teenkö jotain väärin?

Nappulan pyörityksen jälkeen kuittaa asetus vetämällä nappulaa, hiiren kursori muuttuu nuoleksi alaspäin.
 
Tämähän muutti pelin täysin.

100% pelistä ja openXr, 0.7/0.3 ja tässä lopputulos Innsbruckista FBW 320:llä

IMG_20211215_210441.jpg

Ja se pysyy tuossa tasaisesti. Ennen oli n. 38-42 siten että openxr 70% ja pelistä 90-100
Ja tuo sama devaaja tutkii myös muiden shadereiden lisäämistä openXR softaan, jolla saataisiin korjattua värivirheitä jne. Toki mahdollisesti FPS:n kustannuksella. Ja sama devaaja tekee myös parhaillaan leap motion shaderia tohon openXR:ään, jolloin nappuloita ja vipuja väännetään VR:ssä leap motion tekniikalla (vaatii sen leap motion mokkulan pöydälle tai laseihin). Sanoisinko, että tuossa helmikuussa VR alkaa olemaan aika hemmetin täydellinen paketti ja sit kun sitä kokeilee, ei paluuta ole. Ja jos pinkka kunnossa, Varjo Aerot sitten muuttaa pelin entistä täydellisemmäksi.
 
Hmmm, 16 gigan pakollinen päivitys ei onnistu koska levyllä, jossa on 146 gigaa tilaa, ei ole tarpeeksi tilaa :btooth: Asennuspolku osoittaa C-levylle.

Miten tämä yhtiö on ikinä onnistunut tekemään kokonaisen Windows-käyttöjärjestelmän?
 
Sain päivitykset asennettua, mutta pelaamisen kanssa tuli ongelmia. Aluksi homma toimi ok, mutta sitten kaasuvipu alkoi välillä kanittamaan (ohjaamon vipu välkkyi ja hyppeli aina kun kaasua muutti), lisäksi VR-tilasta ei meinannut päästä ulos, eli Ctrl+Tab ei reagoinut millään ja kaiken kruunasi kun VR-tilassa ei voi painella hiiren vasemmalla napilla mitään, niin naaman edessä leijuu koko ajan Tavoitteet-taulu.

Oliko tämä Early Accessissa :kahvi:
 
Se ainakin jossain päivityksessä muutti kaikki avustukset päälle, muistaakseni kaasu liikkui itsellänikin silloin.

Laittelin kaikki avustukset pois sekä kaikki notificationit off ja taas pelitti.
 
Sain päivitykset asennettua, mutta pelaamisen kanssa tuli ongelmia. Aluksi homma toimi ok, mutta sitten kaasuvipu alkoi välillä kanittamaan (ohjaamon vipu välkkyi ja hyppeli aina kun kaasua muutti), lisäksi VR-tilasta ei meinannut päästä ulos, eli Ctrl+Tab ei reagoinut millään ja kaiken kruunasi kun VR-tilassa ei voi painella hiiren vasemmalla napilla mitään, niin naaman edessä leijuu koko ajan Tavoitteet-taulu.

Oliko tämä Early Accessissa :kahvi:
Itsekin ihmetellyt muutaman kerran VR-tilan toimintaa, kun tätä pääsi testaamaan Game passin hommaamisen myötä ja saman tyylisiä kokemuksia VR-tilasta. Yrittänyt pelailla hiiri+näppis-kombolla, gamepadilla ja Touch-ohjaimilla ja kaikissa on omat haasteensa. Tähän mennessä Touch-ohjaimet ovat muuten olleet hyvät, mutta aina kun lähtee lentämään, niin aluksi ei mihinkään ohjaamon kontrolleihin pysty tarttumaan (pois lukien ohjaussauva), mutta sitten jos ensin hiirellä klikkaa esim. kaasuvipuun, niin sen jälkeen Touch-ohjaimillakin pystyy tarttumaan kontrolleihin. Mutta edelleenkään en ole keksinyt, että miten yläreunan työkalurivissä pystyisi jotakin tekemään. Sen saa vaan näkyviin, mutta mitään ei pysty valitsemaan. Samoin tuota Tavoitteet-taulua on lähes mahdotonta saada klikattua pois ja se tosiaan piti ottaa pysyvästi pois ottamalla avustukset pois. Mutta jotain positiivistakin, niin tuo NIS scaler auttoi peliä pyörimään huomattavasti paremmin 3600/6800-koneellani ja sen uusi beta-versio on helppokäyttöinen.
 
Googlen mukaan hiirinapin toimimattomuus on feature. Ainut miten sain sen panelin klikattua pois edestä, oli vaihtaa hetkeksi ei-VR tilaan, klik, ja sit takasin.

tuo NIS scaler auttoi peliä pyörimään huomattavasti paremmin
Tämähän kuulostaa kiinnostavalta. Tuo peli kun nykii VR-tilassa niin että on käytännössä pelikelvoton 3080:lläkin. Voitko neuvoa perussäädöt tuohon?
 
Viimeksi muokattu:
Tämähän kuulostaa kiinnostavalta. Tuo peli kun nykii VR-tilassa niin että on käytännössä pelikelvoton 3080:lläkin. Voitko neuvoa perussäädöt tuohon?
Vakiona tuossa NIS scalerissa on render scale 0,7 ja terävöitys 0,5 ja kun vielä alensin render scalen 0,65, niin alkoi pyörimään tökkimättä jopa kaupunkien yllä lentäessä ja ei mielestäni kuvanlaatu ottanut kovin paljoa hittiä. Terävöitys on vielä testauksen alla, mutta kuvanlaatu vaikuttaisi paranevan, kun nostaa arvoa vakiosta ylemmäs. Oculuksen asetuksista minulla on 72hz ja max. resoluutio ja itse pelissä 100%. Mutta siis turha kuvitella, että saisi pyörimään 72hz, mutta nyt ainakin pyörii tasaisesti puolella tuosta. Eihän tuo hääviä ole muihin peleihin verrattuna, mutta mielestäni on pelattava verrattuna aikaisempaan tökkimiseen.
 
Redditistä löytyi simppeli selitys että mitä tuo NIS tekee, tuosta ymmärtää maallikkokin:
"Step 1 is to make the application believe that it must use a lower resolution. When the application calls OpenXR to query the resolution, we just return the downscaled resolution (lower resolution).

Step 2 is to intercept the textures that OpenXR passes to the application for rendering, and instead to create smaller textures for the application to use. We keep a hold of the real texture that OpenXR needs (the one at full resolution).

Step 3 is to intercept when the application submits its rendered texture. When this happens, we invoke the NIS shader to upscale the texture (the smaller one) and write its output to the real OpenXR texture (the one at full resolution). Unlike what your driver typically does with NIS, it’s useful to notice that we must do the upscaling twice: one upscaling for each eye! We can then tell the OpenXR runtime to take it from there (ie use the upscaled texture)."
 
Redditistä löytyi simppeli selitys että mitä tuo NIS tekee, tuosta ymmärtää maallikkokin:
"Step 1 is to make the application believe that it must use a lower resolution. When the application calls OpenXR to query the resolution, we just return the downscaled resolution (lower resolution).

Step 2 is to intercept the textures that OpenXR passes to the application for rendering, and instead to create smaller textures for the application to use. We keep a hold of the real texture that OpenXR needs (the one at full resolution).

Step 3 is to intercept when the application submits its rendered texture. When this happens, we invoke the NIS shader to upscale the texture (the smaller one) and write its output to the real OpenXR texture (the one at full resolution). Unlike what your driver typically does with NIS, it’s useful to notice that we must do the upscaling twice: one upscaling for each eye! We can then tell the OpenXR runtime to take it from there (ie use the upscaled texture)."
Niin, eihän toi paljon sen kummempaa ole kuin mitä tapahtuu muutenkin jos asetat supersampling-asetuksen johonkin alle 1.0 arvoon, VR-runtime sitten pyytää peliltä matalalle kohderesoluutiolle kuvan ja skaalailee sen itse prosessoidessaan laseille, mutta käytetty skaalain on tuossa tapauksessa paljon yksinkertaisempi ja tuottaa selvästi rumempaa kuvaa. nis_scaler vaan asettuu tuossa prosessissa vielä väliin ja antaakin sen itse skaalaamansa isomman kuvan sinne runtimelle.
 
Kokeile deletoida shader cache. Disc Cleanupilla onnistuu. Peli bugailee aina välillä noiden suhteen ja tuloksena on nykimistä.
DirectX skeidaa on kahdessa paikassa:
C:\Users\XXX\AppData\Local\NVIDIA\DXCache
C:\UsersXXX\AppData\Local\D3DSCache


Uusin Nvidia ajuri tiputti itsellä huomattavasti fps:ssä, oli vaikeuksia saada Helsiginssä varma 30fps lukittuna. Ja tuolla HeVa:n suunnalla on jotain FPS:ää vievää, kun tippui 22,5:seen, josta Motion reprojection triplaa sen. Katsotaan auttaako MK studios EFHK:n tai Malmin poisto asiaan.
 
DirectX skeidaa on kahdessa paikassa:
C:\Users\XXX\AppData\Local\NVIDIA\DXCache
C:\UsersXXX\AppData\Local\D3DSCache


Uusin Nvidia ajuri tiputti itsellä huomattavasti fps:ssä, oli vaikeuksia saada Helsiginssä varma 30fps lukittuna. Ja tuolla HeVa:n suunnalla on jotain FPS:ää vievää, kun tippui 22,5:seen, josta Motion reprojection triplaa sen. Katsotaan auttaako MK studios EFHK:n tai Malmin poisto asiaan.
Just asensin uusimman ajurin :facepalm:
 
Tässä on tosiaan jotain ongelmia tuon kaasukahvan kanssa. Aina välillä sillä ei pysty lainkaan ohjaamaan. Tikku sen sijaan toimii normaalisti koko ajan. Peli ei välillä reagoi kaasukahvaan lainkaan VR-tilassa, ilman VR:ää toimii normaalisti.

Liian paljon taistelua jotta tätä voisi sanoa maksavan asiakkaan toiminnaksi. Paljonkos M$:ltä kehtaa velottaa testauspalkkiota tunnilta?

Tuota NIS Skaaleria varten ei ilmeisesti tarvi muokata mitää asetuksia NVidian ohjuspaneelista?
 
Tässä on tosiaan jotain ongelmia tuon kaasukahvan kanssa. Aina välillä sillä ei pysty lainkaan ohjaamaan. Tikku sen sijaan toimii normaalisti koko ajan. Peli ei välillä reagoi kaasukahvaan lainkaan VR-tilassa, ilman VR:ää toimii normaalisti.

Liian paljon taistelua jotta tätä voisi sanoa maksavan asiakkaan toiminnaksi. Paljonkos M$:ltä kehtaa velottaa testauspalkkiota tunnilta?

Tuota NIS Skaaleria varten ei ilmeisesti tarvi muokata mitää asetuksia NVidian ohjuspaneelista?
Kunhan vaan nvidian asetuksista on se NIS pois päältä sieltä 3d asetuksista ja Global kohdasta.

Tuo kaasukahvan toimimattomuus on bugi, joka korjaantuu seuraavan hot fixin kanssa (joka nyt betassa ollut 3vkoa). Itsellä ihan sama, kun käytänShiftZ stats FPS mittaria, niin suurin osa joystickin nappuloista ja kaasukahvasta ei toimi sillon kun se on aktiivinen. Sama esim VFR kartan kanssa.
 
Kunhan vaan nvidian asetuksista on se NIS pois päältä sieltä 3d asetuksista ja Global kohdasta.

Tuo kaasukahvan toimimattomuus on bugi, joka korjaantuu seuraavan hot fixin kanssa (joka nyt betassa ollut 3vkoa). Itsellä ihan sama, kun käytänShiftZ stats FPS mittaria, niin suurin osa joystickin nappuloista ja kaasukahvasta ei toimi sillon kun se on aktiivinen. Sama esim VFR kartan kanssa.
Toki tuohon betaan on avoin pääsy, senkun klikkailee ittensä sisään. Jos siis simulaattorin testi versiota tarkoitat.
 
Toki tuohon betaan on avoin pääsy, senkun klikkailee ittensä sisään. Jos siis simulaattorin testi versiota tarkoitat.

Mutta voi vaatia koko simun uudelleenasennuksen päivityksen tullessa ulos. Itse jätin välistä ja tiputin yhden pykälän nVidian ajureita taaksepäin.

NISsin kanssa mukava lennellä kyllä nyt, fps 45-51 välillä VR:ssä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 943
Viestejä
4 517 227
Jäsenet
74 517
Uusin jäsen
Hanhinho

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom