Microsoft Flight Simulator (2020) PC / Xbox

Tuli ostettua tuo thrustmasteri ja voi veljet mikä tunne kun ekaa kertaa kiitotiellä veti tikkua taaksepäin ja kone lähti nousemaan kohti lähintä kallioleikkausta. Mutta, mutta seuraavanlainen ongelma tulee vastaan. Lentäessä (training osiot) jos menen escillä menuun, että saan pelin pysäytettyä niin kun palaan escillä takaisin peliin on joka kerta tilanne se, että kone nousee ensin ylös ja sitten sieltä tullaan syöksykierteellä maahan. Nopea googletus ei valaissut tilannetta, että missä vika.
Ei vastaa ongelmaan, mutta tekeekö saman jos pistät pelissä pausen päälle?
 
Eipä näköjään tee, eli pitää koittaa tuota vaihtoehtoa muistaa käyttää jatkossa.

Edit. tässä huonona puolena, että tuo stop watch jatkaa käymistään, eli pitää muistaa sekin pausettaa kun hyppää pelistä pois. Pääasia, että kone ei enää tule tonttiin.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli ostettua tuo thrustmasteri ja voi veljet mikä tunne kun ekaa kertaa kiitotiellä veti tikkua taaksepäin ja kone lähti nousemaan kohti lähintä kallioleikkausta. Mutta, mutta seuraavanlainen ongelma tulee vastaan. Lentäessä (training osiot) jos menen escillä menuun, että saan pelin pysäytettyä niin kun palaan escillä takaisin peliin on joka kerta tilanne se, että kone nousee ensin ylös ja sitten sieltä tullaan syöksykierteellä maahan. Nopea googletus ei valaissut tilannetta, että missä vika.
Oudon kuuloinen ongelma. Eli lyö kaasun nollaan vai sammuuko koneet? Kuulostaisi autopilot-ongelmalta mutta trainingissä ei niitä ole. Auttaako kaasuvivun liikuttaminen mihinkään?
 
Vai onkohan se active pausen vika? Eli vaikka peli näyttää olevan pysähdyksissä ja kone paikallaan niin simulaatio taustalla pyörii kokoajan. Jos nokka osoittaa tarpeeksi yläviistoon pausen aikana niin vauhtikin laskee ja sitten kun pausen ottaa pois päältä niin vauhti onkin nolla, vaikka kone on täysin samassa paikassa. Nokan ollessa alaspäin kone taas hajoaa kappaleiksi liian suuren vauhdin takia jos vauriomallinnus on päällä.
 
Vai onkohan se active pausen vika? Eli vaikka peli näyttää olevan pysähdyksissä ja kone paikallaan niin simulaatio taustalla pyörii kokoajan. Jos nokka osoittaa tarpeeksi yläviistoon pausen aikana niin vauhtikin laskee ja sitten kun pausen ottaa pois päältä niin vauhti onkin nolla, vaikka kone on täysin samassa paikassa. Nokan ollessa alaspäin kone taas hajoaa kappaleiksi liian suuren vauhdin takia jos vauriomallinnus on päällä.

Ymmärtääkseni @Kekkonen nimenomaan käytti ESC:iä valikkoon menoon, ei active pausea. Itsellä kerran teki saman ja syöksykierteessä lähdettiin maata kohti, sain TBM:n koneen uudestaan käyntiin ja vedettyä ylös mutta mitään hajua ei ole miksi se noin teki. Jos haluaa ihan oikean pausen käyttöön niin tuolta löytyy ohjeet:


Setting Pause on/off
- Go to Options>Controls screen and select the keyboard. Make sure to set the filter to ALL!!!
- Search for SET PAUSE OFF and SET PAUSE ON. I assigned P to PAUSE ON and control-P to PAUSE OFF (yes, you need two keys) but you can assign anything you want, of course. There is as yet to toggle key for this option.
 
x

Tuossa nyt tallennettuna mitä tuossa tapahtuu kun pistää vaikka tuon active pausen päälle, sen jälkeen menee valikkoon (pause) ja palaa sieltä takaisin ja ottaa active pausen pois päältä.
 
x

Tuossa nyt tallennettuna mitä tuossa tapahtuu kun pistää vaikka tuon active pausen päälle, sen jälkeen menee valikkoon (pause) ja palaa sieltä takaisin ja ottaa active pausen pois päältä.

Älä pistä sitä active pausea, mene vaan valikkoon. Tuo active pause on ollut aikojen alusta rikki.
 
Älä pistä sitä active pausea, mene vaan valikkoon. Tuo active pause on ollut aikojen alusta rikki.

Tekee saman jos menee ilman active pausea valikkoon. Eli kone tulee tonttiin aina jos käyn valikossa.
Ohjaimessa on uusimmat ajurit asennettuna.

 
Viimeksi muokattu:
Tekee saman jos menee ilman active pausea valikkoon. Eli kone tulee tonttiin aina jos käyn valikossa.
Ohjaimessa on uusimmat ajurit asennettuna.


Kyllä tuo taitaa olla ihan rehellinen bugi. Mulla silloin julkaisun aikaan aina hajos koneet ku painoin pausen päälle ja yritin vaihdella kuvakulmia että sais hienon kuvan. En ole sen koommin edes koittanu.

EDIT: Minun vakavin bugi taitaa olla se että peli kaatuu joskus ku yrittää laskeutua (lennojohto alkaa selittämään), ja ehkä samaan bugiin menee sekin että esim. Sodankylän pieneltä kentäältä lähdettäessä yhtäkkiä luurin päässä onkin Rovaniemi 130km päästä selittämässä.

EDIT2: Ei oo kaatunu kesän jälkeen.
 
Kaks viikkoa Kreetalla herätti hyvin taas lentämisinnostelut. Tänään kruisattiin maailman ympäri -matkan seuraavana osana Bela Horizontesta kohti Rioa, pysähdyttiin Barbacenassa. Nyt oli lyhyt lento ja kertomus, mutta ens kerralla mennään kattomaan Jeesusta!
Microsoft Flight Simulator Screenshot 2021.10.23 - 15.40.54.40.png


Microsoft Flight Simulator Screenshot 2021.10.23 - 16.04.57.30.png
 
Working Titlen CJ4 modi vaikuttaa aika pätevältä parin lennon perusteella. Autopilotti vetää tarkalla pieteetillä ja onnistuu VNAVikin. Pieni antikliimaksi vaan äsken iski, eka MSFS CTD koskaan ja pari mailia ennen liukupolkua 1,5h lennon jälkeen :dead::beye: tiedä sitten oliko syynä toi modi vai ehkä Navigraphin in-game-karttahässäkkä, joka oli myös ekaa kertaa käytössä.
 
Onko teillä muilla ongelmana ettei saa laskeutumisvaloja pois päältä? Muutamassa koneessa itselläni ollut näin.
 
Eli mitkä koneet? Toi on yleensä tosi oleellinen tieto.
Kysymyksesi antoi aiheen epäillä että muilla ei ole samaa vikaa. Joten tarkistin ohjainten mappaukset ja vika löytyi sieltä. Olin kytkenyt tuon yhteen hotaksen kytkimeen ja siksi se ei toiminut hiirellä klikatessa. Keskiasennossa toimii hiirellä, muutoin päällä tai pois.

Käytän muutenkin kytkimiä hiirellä virtuaalisesti niin voisin siivota nuo pois.
 
Tuli ostettua tuo thrustmasteri ja voi veljet mikä tunne kun ekaa kertaa kiitotiellä veti tikkua taaksepäin ja kone lähti nousemaan kohti lähintä kallioleikkausta. Mutta, mutta seuraavanlainen ongelma tulee vastaan. Lentäessä (training osiot) jos menen escillä menuun, että saan pelin pysäytettyä niin kun palaan escillä takaisin peliin on joka kerta tilanne se, että kone nousee ensin ylös ja sitten sieltä tullaan syöksykierteellä maahan. Nopea googletus ei valaissut tilannetta, että missä vika.

Minulla teki tätä tuo Thrustmaster Airbus throttle quadrant, eli luki z-akselilta oletuksena (kaasu) myös täydet fläpsit. Eli kun escillä palasi peliin niin heitti aina täydet fläpsit.
 
Viimeksi muokattu:
Milloinkahan Asobo korjaa tuon maakäyttäytymisen.

Monessa koneessa aivan järjetön vänkäys yleensä oikealla, mm. Uudessa Just Flightin Hawkissa.

Pitää olla jalka pohjassa vaikka tuuli olisi 0 m/s

Vai onko mulla joku vika tässä?
 
Latailin oulun lentokentän FS2020 community folderiin, mutten saanut sitä käyttöön. FS2020 antaa kyllä valita ko. lentokentän ja tekstiksi tulee installed, mutta en saa sitä käyttöön?

Siis tämä filu:

Onko tässä nyt jotain simppeliä mitä en oivalla?
Kun latasin ecoregions2.3 laajennuksen, se asentui suoraan käyttöön ilman että tein sille mitään.
 
Latailin oulun lentokentän FS2020 community folderiin, mutten saanut sitä käyttöön. FS2020 antaa kyllä valita ko. lentokentän ja tekstiksi tulee installed, mutta en saa sitä käyttöön?

Siis tämä filu:

Onko tässä nyt jotain simppeliä mitä en oivalla?
Kun latasin ecoregions2.3 laajennuksen, se asentui suoraan käyttöön ilman että tein sille mitään.
Kopioitko zipin sisältä löytyvän 'jaf-eou' kansion Community -kansioon? Et siten että tuo on alikansiossa?
 
Ei noita lisäosia sen kummemmin tarvi ”asentaa”. Jos on oikein purettu Community kansioon niin se on sillä selvä.

Onko EFOU edelleen se sama default jos sinne lataa koneen vaikka purit tuon zipin Communityyn?
 

Onko käytössä mitään muuta kenttää/modia joka varmasti toimii? Eli onhan varmasti oikea Community kansio johon purat.

Efou:n tapauksessa manifest.json tiedosto pitäs löytyä Community/jaf-efou/manifest.json

Eihän tuo toinen flightsim.to:ssa oleva EFOU ole kans communityssä?

Tuossa muutama juttu mikä tuli mieleen, itsellä tuo jaf:n efou toimii ihan normaalisti.
 
Onko käytössä mitään muuta kenttää/modia joka varmasti toimii? Eli onhan varmasti oikea Community kansio johon purat.

Efou:n tapauksessa manifest.json tiedosto pitäs löytyä Community/jaf-efou/manifest.json

Eihän tuo toinen flightsim.to:ssa oleva EFOU ole kans communityssä?

Tuossa muutama juttu mikä tuli mieleen, itsellä tuo jaf:n efou toimii ihan normaalisti.
Siis mullahan on tuo ecoregions purettu sinne ja se toimii hyvin. Ja kyllä siellä muistaakseni oli juuri tuo manifest.json jaf-efou kansiossa mutta täytyy tarkistaa.

Ei tuo minullakaan tunnu toimivan. Juuri kokeilin.
Taitaa olla jotain häikkää nyt tässä.
 
Siis mullahan on tuo ecoregions purettu sinne ja se toimii hyvin. Ja kyllä siellä muistaakseni oli juuri tuo manifest.json jaf-efou kansiossa mutta täytyy tarkistaa.


Taitaa olla jotain häikkää nyt tässä.
Lataa vielä tuo, kaikki Suomen lisäosakentät taitaa vaatia tai ainakin suositella tuota. En kyllä usko että vaikuttaa mutta hyvä tuokin kokeilla. Tuosta se Main file riittää.
 
Se oli siinä se juju. Ainakin mulla alkoi pelittää.:thumbsup:
Mulla oli tuokin ladattuna jo, voisin tietenkin kokeilla ladata ensin vaan tuon isomman lisäosan. Liekkö siinä sitten jotain konfliktia tuon ecoregionssin kanssa ja siksi ei onnistu.
 
Viimeksi muokattu:
No niin, nyt olivat kaikki lisäosat installed moodissa. Liekkö vaikutti kun osa noista world updateista oli mulla kesken. Kiitokset avusta, hieman outo ongelma, mutta ratkesi näköjään itsekseen.
 
Minulla teki tätä tuo Thrustmaster Airbus throttle quadrant, eli luki z-akselilta oletuksena (kaasu) myös täydet fläpsit. Eli kun escillä palasi peliin niin heitti aina täydet fläpsit.

Kiitoksia tästä, auttoi jäljittämään ongelman. Kaasusta Elevator Trim Axis asetuksessa oli x-akseli bindinä ja se veti aina esciä painaessa Trimmin 100%
 
Tässä aika hyvä IRL video


Lähtee alkutarkistuksista ja sisältää kaksi läpilaskua sekä lopullisen. Minusta hyvin kuvattu, radioliikenne tulee hyvin esiin ja on opettavainen simuakin ajatellen.
 
Kun olen laskeutunut, niin pitäis päästä alkuvalikkoon, en pääse End näppäimellä.
Mikähän mättää? Miten pääsette aloittamaan seuraavan lennon toiselta kentältä?
 
Peli lähti tulille. Käynnistyminen on vaan tuskaisen hidasta, etsii päivityksiä ja kaikkea, ja käyttäjä joutuu odottelemaan tuollaista jonninjoutavaa. Päivitykset voisi tarkistella taustalla ja tarjota ne sitten seuraavan käynnistyksen aikana, niin ei tarvisi odotella.

Anyways, peli tarjosi ultra-asetuksia grafiikoille, mutta eihän se perunalla oikein pyöri, fps pyöri siellä jossain 45 tietämillä. Mitäs grafiikkavipuja kannattaa väännellä jotta sais suht tasaisen 60fps (pienet dipit välillä ei haittaa) 3080+8700k:lla?

Itse peliin pääsi nopeasti kiinni, piti vaan katsoa missä napeissa on jarrut ja laskusiivekkeet niin niillä sai jo koneet taivaalle. Hyvältä vaikuttaa!


edit: piti sitten samoilla tulilla ottaa savut ulos VR-potastakin. Nyt on sitten ratkutuksen jälkeen pakko antaa kehuja: yllättävän vähän säätämistä VRn kanssa, tai siis ei yhtään! Ei yhtään mitään säätöä, potta päähän ja pikanapista VR-mode päälle. Immersio on tietysti mahtavaa niinkuin VRn kanssa aina, mutta peli näyttää kyllä harmillisen mössöltä. Rift CV1:ssä on toki matala reso, mutta DCS näyttää paljon paremmalta VRllä kuin tämä. Silti jotain pitäisi vielä jopa karsia, sillä fps pysyi tiukasti puolikkaassa. Oisko vinkkejä vielä grafiikka-asetuksiin VRlle?
 
Viimeksi muokattu:
Peli lähti tulille. Käynnistyminen on vaan tuskaisen hidasta, etsii päivityksiä ja kaikkea, ja käyttäjä joutuu odottelemaan tuollaista jonninjoutavaa. Päivitykset voisi tarkistella taustalla ja tarjota ne sitten seuraavan käynnistyksen aikana, niin ei tarvisi odotella.

Anyways, peli tarjosi ultra-asetuksia grafiikoille, mutta eihän se perunalla oikein pyöri, fps pyöri siellä jossain 45 tietämillä. Mitäs grafiikkavipuja kannattaa väännellä jotta sais suht tasaisen 60fps (pienet dipit välillä ei haittaa) 3080+8700k:lla?

Itse peliin pääsi nopeasti kiinni, piti vaan katsoa missä napeissa on jarrut ja laskusiivekkeet niin niillä sai jo koneet taivaalle. Hyvältä vaikuttaa!


edit: piti sitten samoilla tulilla ottaa savut ulos VR-potastakin. Nyt on sitten ratkutuksen jälkeen pakko antaa kehuja: yllättävän vähän säätämistä VRn kanssa, tai siis ei yhtään! Ei yhtään mitään säätöä, potta päähän ja pikanapista VR-mode päälle. Immersio on tietysti mahtavaa niinkuin VRn kanssa aina, mutta peli näyttää kyllä harmillisen mössöltä. Rift CV1:ssä on toki matala reso, mutta DCS näyttää paljon paremmalta VRllä kuin tämä. Silti jotain pitäisi vielä jopa karsia, sillä fps pysyi tiukasti puolikkaassa. Oisko vinkkejä vielä grafiikka-asetuksiin VRlle?

Kannattaa tulla Discordiin niin saat helpoiten apua noihin kysymyksiin.

 
Mitäs grafiikkavipuja kannattaa väännellä jotta sais suht tasaisen 60fps (pienet dipit välillä ei haittaa) 3080+8700k:lla?


Näillä ohjeilla pyörii itsellä sigun kokoonpanolla 4k noin 60-70 FPS matalalla/maassa ja 70-80 ilmassa.

Discordista tosiaan tarkempaa apua etenkin tuon VR:n kanssa.
 
Rift S ja 3080+8700k pitäis kyllä pyöriä aika mallikkaasti. Itse pelailen Reverb G2 ja sekin pyörii ihan ok 70% skaalauksella.
 

Näillä ohjeilla pyörii itsellä sigun kokoonpanolla 4k noin 60-70 FPS matalalla/maassa ja 70-80 ilmassa.

Discordista tosiaan tarkempaa apua etenkin tuon VR:n kanssa.
Kiitos! Nuilla ohjeilla tosiaan nousi fps sopivasti, oleellisin kohta taisi olla tuo 80% resoluutio.
Yhden kerran peli meni nurin kun oli kone ilmassa. Onko normaalia vai kippasko näytönohjain?
 
Kiitos! Nuilla ohjeilla tosiaan nousi fps sopivasti, oleellisin kohta taisi olla tuo 80% resoluutio.
Yhden kerran peli meni nurin kun oli kone ilmassa. Onko normaalia vai kippasko näytönohjain?

Mulla on ainakin viime aikoina kaatunut muutaman kerran, ennen ei juurikaan.
 
Peli pyörinyt jo hetken aika hyvin viimeisten päivitysten jälkeen. Pelaan pelkästään Reverbin G2 laseilla ja nykyään voi olla melko high-asetukset. Postissa odottaa 12900K ja kasa muuta palikkaa, saa nähdä mikä on vaikutus 8700K vaihtumisen myötä..

Just Flightin Hawkille muuten vahva suositus.
 
Postissa odottaa 12900K ja kasa muuta palikkaa, saa nähdä mikä on vaikutus 8700K vaihtumisen myötä..
Käyhän sitten kertomassa miten tuo päivitys vaikuttaa flight simussa, vai vaikuttaako mitenkään. Erityisesti kiinnostaa raskaimmat skenaariot, kuten Airbus jossain isolla lentokentällä jossa fps dippaa rankasti.
 
Käyhän sitten kertomassa miten tuo päivitys vaikuttaa flight simussa, vai vaikuttaako mitenkään. Erityisesti kiinnostaa raskaimmat skenaariot, kuten Airbus jossain isolla lentokentällä jossa fps dippaa rankasti.

Juu, huomenna kerkiän alkaa lyömään pakettia kasaan. Odotukset sinänsä ovat jonkinlaiset kun single core speed nousee aika reippaastikkin.

Asennan pelin myös omalle m.2 levylle joten sekin voi jotain vaikuttaa.

En odota mitään 15 fps nousua, mutta kaiken otan ilolla silti vastaan VR:ssä.
 
Varmaan toimii paremmin, uskoisin? Tätähän ei voi pahemmin ylikellottaa, ja ei kannata korkata, jos lämmöt pysyy aisoissa. Näyttis näyttelee kai suurinta osaa ilmeisesti? Itsellä vanhempaa rautaa, ja latausajat hirveän pitkiä. Lennot pelaa kohtalaisesti, kylläkin ilman laseja. Täytyy harkita uutta rautaa, kunhan hinnat hieman ehkä laskevat??
 
Just Flightin Hawkille muuten vahva suositus.
Onko tuo lentomalli oikeasti hyvä? Tuo T-45 Goshawk on ainakin aika karmea kun koneella on vähänkin enemmän vauhtia. Todella kankea eikä käänny sitten millään mikä on aika vaikea uskoa Hawkista jota on kehuttu ketteräksi ja hienoksi koneeksi lentää. Ei tuo T-45 nyt niin kaukana ole tuosta BAEn koneesta johon tuo perustuu. En tiedä onko tuo sitten itse pelin pitäs ongelma kun koneella lennetään vähänkin nopeampaa eikä tuota ole osattu vielä mallintaa.
 
Onko tuo lentomalli oikeasti hyvä? Tuo T-45 Goshawk on ainakin aika karmea kun koneella on vähänkin enemmän vauhtia. Todella kankea eikä käänny sitten millään mikä on aika vaikea uskoa Hawkista jota on kehuttu ketteräksi ja hienoksi koneeksi lentää. Ei tuo T-45 nyt niin kaukana ole tuosta BAEn koneesta johon tuo perustuu. En tiedä onko tuo sitten itse pelin pitäs ongelma kun koneella lennetään vähänkin nopeampaa eikä tuota ole osattu vielä mallintaa.

Kyllä se tuntuu perstuntumaltaan lähes oikealta... Hitaassa vauhdissa vertikaaliohjaus on vähän hassu mutta toisaalta mulla on curvea ohjaimessa.

Yleinen lentotuntuma on kyllä hyvä, myös kovassa vauhdissa.
 
Ilmaista helikopteria kaipaavien kannattaa tsekata AirlandFS helikopterit.

Ainakin tuo R44 on erinomainen, muut täytyisi vielä testata. Vaatii että tuo AirlandFS on erikseen päällä että helikopterit toimii.
 
Peli lähti tulille. Käynnistyminen on vaan tuskaisen hidasta, etsii päivityksiä ja kaikkea, ja käyttäjä joutuu odottelemaan tuollaista jonninjoutavaa. Päivitykset voisi tarkistella taustalla ja tarjota ne sitten seuraavan käynnistyksen aikana, niin ei tarvisi odotella.

Anyways, peli tarjosi ultra-asetuksia grafiikoille, mutta eihän se perunalla oikein pyöri, fps pyöri siellä jossain 45 tietämillä. Mitäs grafiikkavipuja kannattaa väännellä jotta sais suht tasaisen 60fps (pienet dipit välillä ei haittaa) 3080+8700k:lla?

Itse peliin pääsi nopeasti kiinni, piti vaan katsoa missä napeissa on jarrut ja laskusiivekkeet niin niillä sai jo koneet taivaalle. Hyvältä vaikuttaa!


edit: piti sitten samoilla tulilla ottaa savut ulos VR-potastakin. Nyt on sitten ratkutuksen jälkeen pakko antaa kehuja: yllättävän vähän säätämistä VRn kanssa, tai siis ei yhtään! Ei yhtään mitään säätöä, potta päähän ja pikanapista VR-mode päälle. Immersio on tietysti mahtavaa niinkuin VRn kanssa aina, mutta peli näyttää kyllä harmillisen mössöltä. Rift CV1:ssä on toki matala reso, mutta DCS näyttää paljon paremmalta VRllä kuin tämä. Silti jotain pitäisi vielä jopa karsia, sillä fps pysyi tiukasti puolikkaassa. Oisko vinkkejä vielä grafiikka-asetuksiin VRlle?
Tämä peli taitaa VR:ssä olla sellainen, että juuri kukaan ei oikein tavoittele edes täydellä FPS:llä ajoa vaan mennään jollain 30/40/45 ja motion smoothing tai vastaava auttaa sitten tekemään tuosta pelattavamman. Tää toimii aika hyvin tämmöisessä pelissä jossa ympäristö muuttuu kuitenkin aika rauhalliseen tahtiin. Ainakin mulla 3080+5800x ja Indexin kanssa saa vetää render scalet niin alas jos yrittää edes vakaata 60Hz, että pelistä ei vaan saa enää ees juuri mitään selvää. Lukemani perusteella näin tekee aika lailla kaikki muutkin että pyrkii vaan johonkin tollaiseen 30 FPS tyyppiseen.

Ilmeisesti sekä pelin sisäistä render scalea, että SteamVR tai vastaavaa kannattaa molempia koittaa säätää koska peli käyttää lopulliseen resoon skaalaukseen tällöin oletuksena jonkinlaista terävöitysfiltteriä jolla voi saada paremman lopputuloksen kuin pelkkää supersampling-arvoa viilailemalla. Olisi hienoa jos tähän tulisi FSR tai edes DLSS-tuki. VR-hommissa openvr_fsr on parantanut monen pelin kanssa kokemusta aivan valtavasti kun voi Vive Pro 2 tyyppistenkin korkearesoluutioisten headsettien kanssa saada paneeleista paljon enemmän hyötyä irti.
 
Tämä peli taitaa VR:ssä olla sellainen, että juuri kukaan ei oikein tavoittele edes täydellä FPS:llä ajoa vaan mennään jollain 30/40/45 ja motion smoothing tai vastaava auttaa sitten tekemään tuosta pelattavamman. Tää toimii aika hyvin tämmöisessä pelissä jossa ympäristö muuttuu kuitenkin aika rauhalliseen tahtiin. Ainakin mulla 3080+5800x ja Indexin kanssa saa vetää render scalet niin alas jos yrittää edes vakaata 60Hz, että pelistä ei vaan saa enää ees juuri mitään selvää. Lukemani perusteella näin tekee aika lailla kaikki muutkin että pyrkii vaan johonkin tollaiseen 30 FPS tyyppiseen.

Ilmeisesti sekä pelin sisäistä render scalea, että SteamVR tai vastaavaa kannattaa molempia koittaa säätää koska peli käyttää lopulliseen resoon skaalaukseen tällöin oletuksena jonkinlaista terävöitysfiltteriä jolla voi saada paremman lopputuloksen kuin pelkkää supersampling-arvoa viilailemalla. Olisi hienoa jos tähän tulisi FSR tai edes DLSS-tuki. VR-hommissa openvr_fsr on parantanut monen pelin kanssa kokemusta aivan valtavasti kun voi Vive Pro 2 tyyppistenkin korkearesoluutioisten headsettien kanssa saada paneeleista paljon enemmän hyötyä irti.
Ok, kiitos tiedosta. Pitää siis yrittää löytää optimiasetukset 45 fps:lle, joka on tuon Rift CV1:n half-rate. Oculuksen omaa skaalausta voinee säätää vain debug-toolin avulla, joten pitänee testailla vain pelin sisäistä skaalausta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 608
Viestejä
4 478 502
Jäsenet
73 962
Uusin jäsen
askor

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom