Microsoft Flight Simulator (2020) PC / Xbox

Liittynyt
15.11.2018
Viestejä
589
Kyllähän tuo DLSS paransi suorituskykyä jonkun verran ja Quality mode näytti sisätiloja lukuunottamatta ihan hyvältä. Melko pahaa suttua varsinkin lasipaneelit oli, toivottavasti siihen tulee korjausta pian.
 
Liittynyt
13.02.2021
Viestejä
583
Kyllähän tuo DLSS paransi suorituskykyä jonkun verran ja Quality mode näytti sisätiloja lukuunottamatta ihan hyvältä. Melko pahaa suttua varsinkin lasipaneelit oli, toivottavasti siihen tulee korjausta pian.
Mielenkiintoista. Onko sinulla RTX 30-sarjan kortti vai? Pelaatko VR-tilassa? Itse tuossa mietin, että josko kuitenkin hommaisi vielä 30-sarjalaisen jos Sim update 10:n jälkeen myös siitä olisi hyötyä DLSS-ominaisuuden myötä. RTX 40-sarja näytti kyllä alustavasti todella hyvältä MSFS:n tarpeisiin, kun se lienee lentosimussa kuitenkin sivuseikka miten tekoäly supersämpläyksen hoitaa, koska ei niitä mahdollisia artifakteja niin huomaa, kun sulavuus on ruudunpäivityksessä olennaisinta. Mutta ilmoitetuilla hinnoilla en tule kyllä uusinta Nvidiaa hankkimaan vaikka miten pyörisi sukat jalassa.
 
Liittynyt
15.11.2018
Viestejä
589
Mielenkiintoista. Onko sinulla RTX 30-sarjan kortti vai? Pelaatko VR-tilassa? Itse tuossa mietin, että josko kuitenkin hommaisi vielä 30-sarjalaisen jos Sim update 10:n jälkeen myös siitä olisi hyötyä DLSS-ominaisuuden myötä. RTX 40-sarja näytti kyllä alustavasti todella hyvältä MSFS:n tarpeisiin, kun se lienee lentosimussa kuitenkin sivuseikka miten tekoäly supersämpläyksen hoitaa, koska ei niitä mahdollisia artifakteja niin huomaa, kun sulavuus on ruudunpäivityksessä olennaisinta. Mutta ilmoitetuilla hinnoilla en tule kyllä uusinta Nvidiaa hankkimaan vaikka miten pyörisi sukat jalassa.
Joo, VR:ssä tuo suttuisuus häiritsi. En tullut vielä testanneeksi näyttääkö ne paneelit samalta näytöltä (esim. rullaavaat numerot tahmaa lasinäytöissä, mutta kyllä niistä juuri selvää sai). Vertailukohtana mulla on normaalisti TAA 100% ja OpenXR toolkitista skaalaus 90%, jolloin kaikki instrumenttien tekstit on vielä hyvin luettavissa. Lasit HP Reverb G2 ja näyttiksenä RTX3080Ti.

Olen käyttänyt OpenXR:n motion reprojektionia 30fps, joka aiheuttaa jo jonkun verran ylimääräisiä artefakteja, mutta tuon DLSS:n kanssa voisi päästä helpommin siihen 45fps tasoon, tosin mulla taitaa myös prossu usein rajoittaa ruudunpäivitystä. Ilman MR:ää maisemat näyttää ihan kelvolliselta, mutta ohjaamon sisällä kaikki tärisee niin paljon että tulee päänsärky. Se pelin oma MR oli selvästi huonompi kuin OpenXR:n kautta.
 
Liittynyt
18.04.2021
Viestejä
447
Tein yhden lyhyen lenkin peräjälkeen sekä DLSS (quality mode) että TAA 100% ja mikä eniten osui silmääni (näillä sähkön hinnoilla) oli että DLSS:n kanssa GPU:n watit olivat tasaisesti siinä 40W, kun TAA:lla pyörittiin siellä 80-100W luokassa. (RTX 3070, FPS lukittu 30:een).
 

Pelle Ethanol

Team R&T
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
207
Mielenkiintoista. Onko sinulla RTX 30-sarjan kortti vai? Pelaatko VR-tilassa? Itse tuossa mietin, että josko kuitenkin hommaisi vielä 30-sarjalaisen jos Sim update 10:n jälkeen myös siitä olisi hyötyä DLSS-ominaisuuden myötä. RTX 40-sarja näytti kyllä alustavasti todella hyvältä MSFS:n tarpeisiin, kun se lienee lentosimussa kuitenkin sivuseikka miten tekoäly supersämpläyksen hoitaa, koska ei niitä mahdollisia artifakteja niin huomaa, kun sulavuus on ruudunpäivityksessä olennaisinta. Mutta ilmoitetuilla hinnoilla en tule kyllä uusinta Nvidiaa hankkimaan vaikka miten pyörisi sukat jalassa.
Kyllä se DLSS auttaa varsinkin VR:n kanssa. Itse saan 45 fps lukittua, jolloin MR kanssa oikeinkin mukava lennellä. Mutta lennän kyllä ilmankin MR usein ja ihan hyvä tuo 45 on myös siihen. Maksimi fps pyörii G2 lasien kanssa jossain 53 kieppeillä.

12900K, 3080, Reverb G2 natiiviresolla.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
98
Varjon Aeroilla DLSS pehmentää ihan liikaa mittaristoa minun silmään. Oli pakko laittaa pois päältä. En ole fps lukuja tarkkaillut, mutta on ne jotain muutakin kuin tuon DLSS:n tehneet tähän päivitykseen. Vaikuttaa aiempaan verrattuna paljon sulavammalta erityisesti nousun ja laskun aikaan. Myös pienet mikronykimiset vaikuttaisi muutaman lyhyen puskalenon perusteella vähentyneen.
 
Liittynyt
18.04.2021
Viestejä
447
Luin uutisista että kanarialla on huono keli ja lentoja peruttu, joten sinne siis testaamaan uutta säätä :

Noh, pientä pilvisyyttä ja pomppua, ei sen kummempaa. (Pituus : 2 minuuttia).
(TAA, ei DLSS käytössä)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.10.2017
Viestejä
134
Mulla on 2k näytöllä 50-30 fps Ultra asetuksilla. GPUZ näyttää että GPU on noin 50 % rasituksella. Miksei GPU rasitu enempää ja samalla FPS nousisi?
Kone on i5 12600 KF , RTX 3080 ja 32 GB DDR4. Prosessorin rasitus on noin 30 %. TAA käytössä. Koitin myös DLSS:ää. Ei juuri eroa ollut.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
310
Mulla on 2k näytöllä 50-30 fps Ultra asetuksilla. GPUZ näyttää että GPU on noi 50 % rasituksella. Miksei GPU rasitu enempää ja samalla FPS nousisi?
Kone on i5 12600 KF , RTX 3080 ja 32 GB DDR4
Onko sulla mikä windows-versio? Ilmeisesti windows 11:n uusimmassa päivityksessä on jotain suorituskykyongelmia nvidian näyttisten kanssa. Täällä 9900K, RX 6800 XT, 32 GB RAM. GPU kokoajan 100 % tuntumassa ja fps 60-80, 2k ja ultra-asetukset.
 
Liittynyt
15.11.2018
Viestejä
589
Mulla myös välillä saa näytönohjain (RTX3080Ti) levätä kun prossu (i9-10900K) on rajoittavana tekijänä. Prossun kokonaiskäyttöaste saattaa näyttää aika pientä, mutta ilmeisesti peli ei osaa hyödyntää useita ytimiä? "Main thread" ainakin yleensä on mihin rajoittuu paitsi VR-lasien kanssa se yleensä on näyttis.
Terrain LOD pieneksi niin helpottaa prossun kuormaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.04.2022
Viestejä
127
Onko sulla mikä windows-versio? Ilmeisesti windows 11:n uusimmassa päivityksessä on jotain suorituskykyongelmia nvidian näyttisten kanssa. Täällä 9900K, RX 6800 XT, 32 GB RAM. GPU kokoajan 100 % tuntumassa ja fps 60-80, 2k ja ultra-asetukset.
Ei ilmeisesti johdu suoraan Win11+Nvidian näyttiksistä, vaan enemmänkin Geforce Experiencestä joka hidastaa. Uninstall tai update GF-experiencelle (jos sitä nyt mihinkään tarvitsee) saattaa olla ratkaisu:

GeForce GPUs are slowing down after installing the Windows 11 2022 Update

Itsellä Win10 21H2, i7-10700k, RTX 3080 ja 16Gb RAM. FPS lukittu max 60:een, menee harvoin alle 1440p:llä. En käytä DLSS:ää MSFS:ssä.
 
Liittynyt
18.04.2021
Viestejä
447
Ennen tuota hyvää infoa McBladelta testailin myös.

Itsellä FPS lukittu 30:een koska enempää en tarvitse kun ei ole VR:ää (Turhaa on käyttää sähköä enempää kuin tarvitsee. :) )

Tein kolme nopsaa testilentoa, eli Discovery flight - Helsinki, default-aloituspisteestä melkein suoraan eteenpän eli koko matkan eduskuntatalon yli alle 1000:ssa jalassa kunnes oli jo metsäistä.
Katsoin vain GPU loadia :
Kaikissa nVidian power modena "Balanced".

TAA : 50-70%
DLSS (Ultra performance) : Täysin tasainen 40%
DLSS (Balanced) : Myös aikalailla 40%, jossain kohdin 45%.

En ole vielä GF-experiencen päivityksen jälkeen testaillut mihinkä muuttuu. Raportoin takaisin. :)

Edit : Asensin tuon uusimman betan ja testit balancen kanssa ilman frame rate limiteriä ja sitä käyttäen, ja sama GPU-load kuin yllä, kummassakin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.01.2019
Viestejä
713
Onko kokemuksia Bredok3D:n 737 MAX - koneesta? Saako rahalleen vastinetta jos etsii mahd. tarkkaa ohjaamoa ja toimenpiteitä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 320
Onko kokemuksia Bredok3D:n 737 MAX - koneesta? Saako rahalleen vastinetta jos etsii mahd. tarkkaa ohjaamoa ja toimenpiteitä?
Nopealla vilkaisulla ei kyllä näyttänyt olevan lähelläkään aitoa. Tällä hetkellä ei taida maxia saada, mutta 737 NG löytyy PMDG:ltä, jota lähemmäksi aitoa ei varmaan pääse.
 
Liittynyt
28.05.2018
Viestejä
69
Mulla on 2k näytöllä 50-30 fps Ultra asetuksilla. GPUZ näyttää että GPU on noin 50 % rasituksella. Miksei GPU rasitu enempää ja samalla FPS nousisi?
Kone on i5 12600 KF , RTX 3080 ja 32 GB DDR4. Prosessorin rasitus on noin 30 %. TAA käytössä. Koitin myös DLSS:ää. Ei juuri eroa ollut.
Vaikka taksmanager näyttää cpu rasitukseksi 30%, niin avaa se näkymä, jossa näkyy kaikki coret erikseen. MSFS2020 vie intelillä kaks corea 100%, joka on pullonkaula.
 
Liittynyt
18.04.2021
Viestejä
447
Onko muuten noita AI-liikenteen (LJ ja konet) ääniä muita kuin se yksi? FSX:ssä taisi olla viitisen kappaletta eli yleensä kun kuunteli lennonjohdon ja AI-liikenteen välistä keskustelua niin oli eri äänet henkilöillä.
 
Liittynyt
11.04.2022
Viestejä
127
Onko muuten noita AI-liikenteen (LJ ja konet) ääniä muita kuin se yksi? FSX:ssä taisi olla viitisen kappaletta eli yleensä kun kuunteli lennonjohdon ja AI-liikenteen välistä keskustelua niin oli eri äänet henkilöillä.
Ilmeisesti MSFS käyttää koneeseen asennettujen kielipakettien ääniä (ja useampia niistä paikallisine variaatioineen) jos kytkee Azuresta tulevat AI-äänet pois päältä asetuksista. Itse en tosin ole kokeillut, luin vaan joskus satunnaisesta forums.flightsimulator.com -foorumin threadista.
 
Liittynyt
18.04.2021
Viestejä
447
Noniin taas G1000:n opiskelua, approach oli ihan hakusessa koska LJ:n määrittämää ei edes löytynyt, noh mikäkäs siinä, laskuun omilla määritteillä.
Alussa myös ihmettelin hienoa säätä kun oikeasti kaikkialla sataa, oli jäänyt staattinen päälle fps/cpu/gpu-testien takia jonka tuossa korjaan lennossa (no pun intented) asian.
Mitä ei videossa näy että laskuun tultiin ILS taajuuksilla (taas piti käsin säätää) mutta minusta lennonjohto kusi lentokorkeuden kanssa koska kone oli linjassa mutta ei ikuna löytänyt glideslopea.
Seuraavalla kerralla olen tarkempi, luin jotain nettiartikkeleita koska oletin koska LOC nappasi kiinni niin glideslope myös. :)
Se oli sitten 360-astetta vasempaan ja laskuun.


Ikkunatkin jäätyi matkalla (kuten ehkä kuvasta näkyy). Piti varuiksi laittaa pitot lämmöt päälle.
Olen myös nyt lukinnut freimit kahteenkymmeneen, tuokin on riittävän sulavaa, rajoilla tosin.
 
Liittynyt
13.02.2021
Viestejä
583
Paljonkos saatte fps:ää PMDG 737:llä DLSS:n kanssa? Itse saan siinä 37-40 fps:n pinnassa ohjaamonäkymässä. Rautana 8700K 5.0 GHz ja 3080ti. Asetuksena 1440p Ultra. Hiukan enemmän olettaisi irtoavan, ja hieman oudosti developer moden mukaan "pullonkaulana" näyttäisi olevan GPU DX12:sta suorittaessa. Tuntuu kyllä entistä sulavammalta ei siinä mitään. Nykimisen sattuessa CPU on aina syypää kuten olettaa sopii.

Tämä siis näytöllä pelatessa. VR:n kanssa en ole vielä ehtinyt uuden näyttiksen ja DLSS:n kanssa testailemaan.

PS. Tämä lentosimuilu on kyllä aina ollut vekkuli harrastus. Enemmän tunteja palaa kaikenlaisissa suorituskykytesteissä kuin varsinaisesti lennellessä o_O
 
Liittynyt
18.04.2021
Viestejä
447
Tarkoitus oli postata kysymys että miten hitossa kuvassa näkyvä, kätevä, setup-ruutu saadaan näkyviin :
msfsswipe.jpg

Nimittäin räpelsin AP:n säätöjä tästä näkymästä kun tuo ponnahti näkyviin.
Kävin kaikki garminin valinnat läpi ja ei vain löytynyt. Mutta kun kuvaa varten menin takaisin niin löysinkin tuon :)
Swaippaa näyttöa oikealta vasemmalle niin tulee näkyviin. Tulee käytettyä jatkossa kaikilla G1000 koneilla.

Osaako muuten kukaan sanoa mitkä ovat nuo vaakaviivat tuossa karttanäkymässä? Aluksi luulin että olisi jonkinmoinen outo top of climb/descent mutta eivät taida olla.

Ja muuten vielä, näillä sähkön hinnoilla : Pudotin Ultra-asetuksista -> High. Ja tehonkulutus tipahti yli puolella ja lämpöjenkin puolella CPU/GPU ovat leposykkeellä. Pitää tehdä enemmän testejä, tämä oli nopea arvio.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.04.2021
Viestejä
447
Mikä tässä nyt mättää, ikinä saanut G1000 approach moodiin, ei ilmekään värähdä vaikka mitä tekee.
HGD ja VOR odotuksessa tai ROL aktiivisena ja kone vain jatkaa suoraan.
Tässä olen aika kaukana aloituspisteestä mutta silläkään ei ole väliä koska aikaisemmin olin siellä ja sama toimimattomuus.

Ilmeisesti joku taikanappi piilossa jossain.

Edit : Katoin jonkun video jossa tosin Cessna, sanottiin että jotta menee APR moodiin niin CDI ja sitten APR-nappi, ihan sama. Navigaatio GPS -> ROL ja vertikaaliin tulee GS odottamaan, mutta MFD:ssa ei näy mitään localizer/GS juttuja. Ei ole todellista, takaisin FSX:ään missä hommat toimii.
Tuolla videolla myöskin ATC sanoi että jatka nykyisellä korkeudella ja suunnalla "Expect vector VOR DME 33 approach", olisin varmaan lentänyt afrikkaan asti, kyselin Tallinnalta uusia suuntimia ja joku 130 astetta oikealle tuli käsky...

Edit 7 : Localizer appr, kone hoitanut tiedot sisään ja suuntasäteestä automatic LOC ja GS. Ei mitään ROL js tjsp paskeita. Hitto sentään tätä paskaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.01.2019
Viestejä
713
Mikä tässä nyt mättää, ikinä saanut G1000 approach moodiin, ei ilmekään värähdä vaikka mitä tekee.
HGD ja VOR odotuksessa tai ROL aktiivisena ja kone vain jatkaa suoraan.
Tässä olen aika kaukana aloituspisteestä mutta silläkään ei ole väliä koska aikaisemmin olin siellä ja sama toimimattomuus.

Ilmeisesti joku taikanappi piilossa jossain.

Edit : Katoin jonkun video jossa tosin Cessna, sanottiin että jotta menee APR moodiin niin CDI ja sitten APR-nappi, ihan sama. Navigaatio GPS -> ROL ja vertikaaliin tulee GS odottamaan, mutta MFD:ssa ei näy mitään localizer/GS juttuja. Ei ole todellista, takaisin FSX:ään missä hommat toimii.
Tuolla videolla myöskin ATC sanoi että jatka nykyisellä korkeudella ja suunnalla "Expect vector VOR DME 33 approach", olisin varmaan lentänyt afrikkaan asti, kyselin Tallinnalta uusia suuntimia ja joku 130 astetta oikealle tuli käsky...

Edit 7 : Localizer appr, kone hoitanut tiedot sisään ja suuntasäteestä automatic LOC ja GS. Ei mitään ROL js tjsp paskeita. Hitto sentään tätä paskaa.
Oliko VOR-taajuus valittu oikein? Sulla on vor 2 neula käytössä, joka ei saa signaalia mistään, ja vaikka saisi niin osoittaa suuntaan 360.

Toi msfs:n lennonjohto höpöttää ihan omiaan
 
Liittynyt
18.04.2021
Viestejä
447
Oliko VOR-taajuus valittu oikein? Sulla on vor 2 neula käytössä, joka ei saa signaalia mistään, ja vaikka saisi niin osoittaa suuntaan 360.

Toi msfs:n lennonjohto höpöttää ihan omiaan
Käsittääkseni Garmin luo GPS-polun vaikka kyseessä onkin nimeltään VOR approach joten taajuuksilla ei minusta pitäisi olla mitään väliä.
 
Liittynyt
16.01.2019
Viestejä
713


Tuossa esimerkkinä lensin DA-42:lla (koska en keksinyt millä koneella lensit mutta G1000-purkki tässäkin).

Eli
1. Lataa VOR-lähestyminen
2. NAV1:lle oikea taajuus (HEL 114.2)
3. CDI:lle VOR1-neula
4. CRS:llä valitaan oikea loppulähestymislinja (VOR33:lla R-323)
5.Headingillä / saapumisreitillä kohti linjaa
6. Ennakoiva 30° hakeutumiskulma on mukava sulavampaan kääntymiseen
7. VOR kiinni, pidä VOR keskellä ja liu'u karttojen mukaisesti


Huomiona pari asiaa:
G1000 pitäisi myös APR:llä ottaa VOR vihreäksi mutta ei simussa sitä tee. Tällä ei juuri merkitystä ole koska VOR antaa vain sivuttaisopastuksen.

Ja vielä ärsyttävämpi minkä huomasin: autopilotti ei jostain syystä hakeudu kunnolla radiaalille vaan jää sivuun. Eli kannattaa headingilla auttaa...
 
Liittynyt
18.04.2021
Viestejä
447


Tuossa esimerkkinä lensin DA-42:lla (koska en keksinyt millä koneella lensit mutta G1000-purkki tässäkin).

Eli
1. Lataa VOR-lähestyminen
2. NAV1:lle oikea taajuus (HEL 114.2)
3. CDI:lle VOR1-neula
4. CRS:llä valitaan oikea loppulähestymislinja (VOR33:lla R-323)
5.Headingillä / saapumisreitillä kohti linjaa
6. Ennakoiva 30° hakeutumiskulma on mukava sulavampaan kääntymiseen
7. VOR kiinni, pidä VOR keskellä ja liu'u karttojen mukaisesti


Huomiona pari asiaa:
G1000 pitäisi myös APR:llä ottaa VOR vihreäksi mutta ei simussa sitä tee. Tällä ei juuri merkitystä ole koska VOR antaa vain sivuttaisopastuksen.

Ja vielä ärsyttävämpi minkä huomasin: autopilotti ei jostain syystä hakeudu kunnolla radiaalille vaan jää sivuun. Eli kannattaa headingilla auttaa...
Kiitoksia kovasti! :)
Pitää kokeilla tänään myöhemmin tuota, ja koneenanihan oli King Air 350i.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
86
Minkä kokoiseksi teillä on paisunut simun vaatima tila? Siis kovalevyn.
Mietiskelen, että mahtuisiko vanhoille olemassaoleville vai pitääkö hommata uusi.
 
Liittynyt
11.04.2022
Viestejä
127
Oma asennus lähentelee varmaan jo 150-160 gigaa, täysin päivitetty asennus kaikilla World Updateilla ja simun omilla ilmaislisureilla. Tosin \msfs2020\common -kansiossa on erinäinen läjä kummallisia lentokoneita ja muuta lisäosaa (suuri osa ladattu flightsim.to -sivustolta). Minulla muuten on verrattain outo DVD-edition, kun tuota ostaessani Steam tai MS-Store ei ollut minulle vaihtoehto mutta lentelemään piti päästä. Oli muuten melkoista oldskool -jumppaa syöttää muistaakseni 11 levyä asemaan. Vei oman aikansa, ja tämä ensiasennus vei elokuussa 2020 aika tasan 93 gigaa joten hieman on kasvanut.

Edit: Korjaan edellistä lausumaani hieman: C:\MSFS2020 -kansion koko on 204 gigatavua, mutta "size on disk" on 157 gigaa. Syy eroon on se että käytän NTFS-pakkausta osiolla (olen aina käyttänyt kun en ole huomannut suorituskykyongelmia levy-I/O:ssa).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 736
Minkä kokoiseksi teillä on paisunut simun vaatima tila? Siis kovalevyn.
Mietiskelen, että mahtuisiko vanhoille olemassaoleville vai pitääkö hommata uusi.
Mulla Steamin MicrosoftFlightSimulator-kansio vie pikkuriikkiset 1.73GB, mutta content ja rolling cache -kansiot joiden paikan voi määrätä itse pelin sisältä vie vähän alle 200GB.
 
Liittynyt
29.05.2020
Viestejä
64
Kiitoksia kovasti! :)
Pitää kokeilla tänään myöhemmin tuota, ja koneenanihan oli King Air 350i.
Sivuhuomiona vaan että King airissahan ei ole garminia, vaan toisen valmistajan laitteet jota en nyt muista vaikka näyttääkin vähän samalta. Eli kaikki ei välttämättä toimi yks yhteen.
 
Liittynyt
13.02.2021
Viestejä
583
Toistaiseksi joitakin lentosimun suorituskykytestejä osunut silmään Youtuben ihmeellisessä maailmassa koskien Intelin uusimpia prosessoreja. Tulokset kannattaa toki ottaa aina vähän suolan kera, mutta jotain johtopäätöksiä niistä itse tekisin.

FPS liikkuu 1080p resoluutiolla hyvin tilannesidonnaisesti 80-120 fps:n välillä (RTX 3090 TI & 4090). Vaikka simulaattori onkin myös peli, on hieman valitettavaa että melkein kaikki testit on tehty toistaiseksi arcade-tilassa. Suorituskyvystä voinee ottaa kuitenkin suosiolla sen -25% pois, kun ollaan esimerkiksi PMDG:n ohjaamossa ja kaikki järjestelmät päällä simuloituina. Mitään kaikissa olosuhteissa 60 fps:n tilannetta ei voi luvata, mutta kyllä se on lähellä näiden uusien prossujen ja näyttisten siivittämänä.

13900K on rahtusen nopeampi kuin 13700K, mikä on taas himpun nopeampi kuin 13600K. Eli suorituskyky skaalautuu kyllä, mutta erot eivät ole isoja. Puhutaan 1080p resoilla ehkä noin 10 fps:stä. Erot ovat vielä pienempia 1% low, mikä on sulavan simulaatiokokemuksen kannalta se olennaisin lukema. Ennenkuin laittaa 13900K:n tilaukseen, niin kannattaa huomioida, että frametiming näyttää olevan näissä kaikissa Intelin uusissa siruissa sama. Eli välttämättä meno ei ole yhtään sen sulavampaa 13900K:lla kuin 13600K:lla.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 942
4090 DLSS 3 VR-käytössä:
Ei tainnut olla erikseen mainintaa että DLSS3 niin luulenpa että kyseessä oli ihan DLSS2 vaan, varsinkin kun käsittääkseni 3.0 ei edes toimi tällä hetkellä VR:ssa. Oliko tossa ees SU11 beta käytössä kun sekin ilmeisesti tarvitaan että toimisi edes siinä 2D-tilassa.
 

sawe

ATI Rage jo vuodesta 1996
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
261
Ei tainnut olla erikseen mainintaa että DLSS3 niin luulenpa että kyseessä oli ihan DLSS2 vaan, varsinkin kun käsittääkseni 3.0 ei edes toimi tällä hetkellä VR:ssa. Oliko tossa ees SU11 beta käytössä kun sekin ilmeisesti tarvitaan että toimisi edes siinä 2D-tilassa.
Väärä video. Tässä oikea:
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
8 923
Onko kellään käytössä liikesimulaattoria kuten DofRealityä? Antaako sellainen kuinka paljon lisäarvoa?

Osa on kehunut melkein vastaavaksi immersion tuojaksi kuin VR, osa taas valittanut epäluonnollisuudesta sekä siitä että VR kypärä ei suodata penkin liikkeitä. En ole missään päässyt testaamaan tuollaista.
 

Pelle Ethanol

Team R&T
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
207
Onko kellään käytössä liikesimulaattoria kuten DofRealityä? Antaako sellainen kuinka paljon lisäarvoa?

Osa on kehunut melkein vastaavaksi immersion tuojaksi kuin VR, osa taas valittanut epäluonnollisuudesta sekä siitä että VR kypärä ei suodata penkin liikkeitä. En ole missään päässyt testaamaan tuollaista.
Vrsimflightguy oli Varjon vieraana ja teki siitä youtubevideon. En katsellut kun pätkiä mutta kehui kyllä liikesimua.
 
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
650
Itselläni paransi kummasti tämä viimeisin päivitys VR suorituskykyä. Saan nyt Oculus Linkillä tasaisen 45fps myös photogrammetry lennoilla kun käytän 1.4x resoa. GPUna 3080TI.

Samaten Pico 4:lla pyörii VD:llä High settingsillä lähellä 45 ja ylikkin, mutta ei niin tasaisesti.

Käytössä siis DLSS Quality. Mittaristoa ei voi kyllä kovin tarkaksi sanoa, mutta maisemat ovat nätit ja liike varsin sulavaa.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
8 923
Vrsimflightguy oli Varjon vieraana ja teki siitä youtubevideon. En katsellut kun pätkiä mutta kehui kyllä liikesimua.
Sen katsoinkin ja aloin miettimään oisko nykyään hyvä idea. Huoneeseen tulisi kyllä ahtautta jos ajattelee että pitäisi mahtua pelaamaan normaaleja huonepelejäkin simuilun lisäksi.
 
Liittynyt
15.11.2018
Viestejä
589
Update 11 julkaistu tänään, kokoa yht. n.21Gt! Paljon uusia koneita ja nyt löytyy mm. pari purjekonetta ja helikopteria. Aika hitaasti latautuu, mutta ehkä tunnin päästä pääsee jo kokeilemaan
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 571
Viestejä
4 166 666
Jäsenet
70 423
Uusin jäsen
ngocminh247

Hinta.fi

Ylös Bottom