Microsoft Flight Simulator (2020) PC / Xbox

Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 236
Mutta voi vaatia koko simun uudelleenasennuksen päivityksen tullessa ulos. Itse jätin välistä ja tiputin yhden pykälän nVidian ajureita taaksepäin.

NISsin kanssa mukava lennellä kyllä nyt, fps 45-51 välillä VR:ssä.
Paljon sulla on Helsingissä photogrammetry päällä? Sain stabiiliksi 30fps ja aika monta asetusta Ultralla. TerrainLod tuossa syö paljon fpssää, 1.0 Helsingissä maksimi mitä voin käyttää, mutta maaseudulla sitten jopa 2.0. Helsinki on hyvä paikka rukata asetukset kuntoon, sinne kun löytää 30-33fps asetukset, voi pitää 30 lukittuna ja motion reprojection päällä joka puolella maailmaa ilman nykimisiä. Uusi Kodiak on VR:ään loistava kone, se vasen pieni sivuikkuna vaan ärsyttää artifageineen. Täytyy tutkia miten se saisi pois.
 

Pelle Ethanol

Team R&T
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
207
Paljon sulla on Helsingissä photogrammetry päällä? Sain stabiiliksi 30fps ja aika monta asetusta Ultralla. TerrainLod tuossa syö paljon fpssää, 1.0 Helsingissä maksimi mitä voin käyttää, mutta maaseudulla sitten jopa 2.0. Helsinki on hyvä paikka rukata asetukset kuntoon, sinne kun löytää 30-33fps asetukset, voi pitää 30 lukittuna ja motion reprojection päällä joka puolella maailmaa ilman nykimisiä. Uusi Kodiak on VR:ään loistava kone, se vasen pieni sivuikkuna vaan ärsyttää artifageineen. Täytyy tutkia miten se saisi pois.
Täytyypä kokeilla, en oo hetkeen lennellyt sielläpäin, en varmaan kertaakaan kun se photogrammetry tuli.

Edelleen itsellä ongelmana noiden G2:sten sekoaminen jossain lennon vaiheessa. Joskus voi lentää esim.tunnin lennon ilman mitään ongelmia, joskus ongelma tulee 3-5 minuuttiin aloituksesta.

Ja ongelma on siis se että lasit muuttuvat aivan järjettömän herkiksi (jokin filtteröinti poistuu?) ja esim. sydämen lyönnit näkyvät nykäyksinä. FPS putoaa jonnekkin 5 luokkaan, tai ainakin se vaikuttaa siltä koska laseihin tulee valtava viive.

DCS ei tuota tee, eikä WMR talo...
 

Pelle Ethanol

Team R&T
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
207
Paljon sulla on Helsingissä photogrammetry päällä? Sain stabiiliksi 30fps ja aika monta asetusta Ultralla. TerrainLod tuossa syö paljon fpssää, 1.0 Helsingissä maksimi mitä voin käyttää, mutta maaseudulla sitten jopa 2.0. Helsinki on hyvä paikka rukata asetukset kuntoon, sinne kun löytää 30-33fps asetukset, voi pitää 30 lukittuna ja motion reprojection päällä joka puolella maailmaa ilman nykimisiä. Uusi Kodiak on VR:ään loistava kone, se vasen pieni sivuikkuna vaan ärsyttää artifageineen. Täytyy tutkia miten se saisi pois.
Aika tasainen 46 fps, koneena Spitts Special ja ilman live weatheria koska se nykyään niin buginen.

Tässä asetukset: (en ole jaksanut vielä säädellä että mitä voisi pitää parempana ilman että suorituskyky ottaa liikaa osumaa)


io1.jpgio2.jpg

Edit: Sen verran takaisinpäin että jostain syystä Helsingin photogrammetry ei lataudu kokonaan/oikein. Selvittelen ja palaan asiaan.
 
Viimeksi muokattu:

bLindy

Team God Emperor
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
145
Edit: Sen verran takaisinpäin että jostain syystä Helsingin photogrammetry ei lataudu kokonaan/oikein. Selvittelen ja palaan asiaan.
Jos on mörkö dem asennettu niin morko-dem-finland-heightmap-airports\scenery\heightmaps\finland kansiosta pitää poistaa EFHF.bgl ja EF_HELSINKI.bgl tiedostot. Sen jälkeen toimii tuo photogrammetry oikein.
 
Liittynyt
19.08.2020
Viestejä
23
Mites tuota airbusin autopilotin vertical speediä oikein käytetään? Autopilotin iskee päälle, niin itsestään käyttää ihan liian jyrkkiä nousu/lasku kulmia, ja jos koittaa itse säätää, niin ei reagoi kun asettaa lukeman ja sitten siitä päältä hiiren vasemmalla. Pimenee vaan ko näyttö ja sitten siihen ei saa enää lukemaa ennen kun ottaa autopilotin pois ja takas päälle. Boeingissa tuo toimii paljon paremmin, niin kuin pitää.
 

Pelle Ethanol

Team R&T
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
207
@Corsten

Nyt testasin 20 minuuttia ja alin mitä huomasin oli 43, ylin 48 ja avg. varmaan 45.

0.7 skaalaus NIS

Koneen speksit 3080, 12900K, 32gb DDR4, peli omalla m.2:lla.

io3.jpg
 
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
650
@Corsten

Nyt testasin 20 minuuttia ja alin mitä huomasin oli 43, ylin 48 ja avg. varmaan 45.

0.7 skaalaus NIS

Koneen speksit 3080, 12900K, 32gb DDR4, peli omalla m.2:lla.

Hetkinen, millä headseteillä te näitä pyöritätte?
Mulla on Quest2 airlinkillä (1.3x, 90hz) ja saan sillä ilman NISsiä, ihan perusasetuksilla, VR SS 0.8x FS2020:sta, n. 45 fps suht. tasaisesti. GPU on 2070S. Tosin Helsinkiä en ole kokeillut, ihan muun Suomen kaupungeissa olen toistaiseksi lentänyt.
 

Pelle Ethanol

Team R&T
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
207
Hetkinen, millä headseteillä te näitä pyöritätte?
Mulla on Quest2 airlinkillä (1.3x, 90hz) ja saan sillä ilman NISsiä, ihan perusasetuksilla, VR SS 0.8x FS2020:sta, n. 45 fps suht. tasaisesti. GPU on 2070S. Tosin Helsinkiä en ole kokeillut, ihan muun Suomen kaupungeissa olen toistaiseksi lentänyt.
Itsellä G2 ja 100% skaalaus laseista ja pelistä. NISsillä sitten tuo 0.7 skaalaus.

Riippuu paljon asetuksistakin kyllä. Pääosin tuo on 50 fps muualla kun isompien kaupunkien lähellä.
 
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 236
Aika tasainen 46 fps, koneena Spitts Special ja ilman live weatheria koska se nykyään niin buginen.

Tässä asetukset: (en ole jaksanut vielä säädellä että mitä voisi pitää parempana ilman että suorituskyky ottaa liikaa osumaa)




Edit: Sen verran takaisinpäin että jostain syystä Helsingin photogrammetry ei lataudu kokonaan/oikein. Selvittelen ja palaan asiaan.
ihan kovat lukemat, prossu parempi kuin mulla mut mulla 3080ti. Kyl mä olen cessna 152:lla saanut myös 45 luokkaan Helsingissä mutta mulla tulee sellasta haamua esim savupiippuihin ja kaikkiin objekteihin. Sen takia olen palannut Motion reprojectioniin, koska voin laittaa asetukset aika tappiin, koska tarviin sen 30fps vaan, joka nousee tekoälyn voimalla 90fps. Koneena Kodiak joka pirun hyvä VR:ssä kun siivet takana. Mulle ulkomaisena on tärkeämpi kuin cockpit, joten NIS kyllä vaikuttaa maiseman tarkkuuteen kauas katsottuna. Sellasta utua ilmassa.
 

Pelle Ethanol

Team R&T
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
207
ihan kovat lukemat, prossu parempi kuin mulla mut mulla 3080ti. Kyl mä olen cessna 152:lla saanut myös 45 luokkaan Helsingissä mutta mulla tulee sellasta haamua esim savupiippuihin ja kaikkiin objekteihin. Sen takia olen palannut Motion reprojectioniin, koska voin laittaa asetukset aika tappiin, koska tarviin sen 30fps vaan, joka nousee tekoälyn voimalla 90fps. Koneena Kodiak joka pirun hyvä VR:ssä kun siivet takana. Mulle ulkomaisena on tärkeämpi kuin cockpit, joten NIS kyllä vaikuttaa maiseman tarkkuuteen kauas katsottuna. Sellasta utua ilmassa.
Mulla oli ennen 8800K ja se oli kyllä pullonkaulana. Ei isoa nousua FPS, mutta lasien tracking muuttui paljon paremmaksi, veikkaisin että viiveet laski reippaasti.

Itselle tulee huono olo jos käytän motion reprojectonia koska mittaristo esim. haamuilee ja tuntuu että kaikki muuttuu epäteräväksi, tyyliin MR päällä ohjaamo näyttää ku olis 60% skaalaus simusta.
 

Pelle Ethanol

Team R&T
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
207
Mites tuota airbusin autopilotin vertical speediä oikein käytetään? Autopilotin iskee päälle, niin itsestään käyttää ihan liian jyrkkiä nousu/lasku kulmia, ja jos koittaa itse säätää, niin ei reagoi kun asettaa lukeman ja sitten siitä päältä hiiren vasemmalla. Pimenee vaan ko näyttö ja sitten siihen ei saa enää lukemaa ennen kun ottaa autopilotin pois ja takas päälle. Boeingissa tuo toimii paljon paremmin, niin kuin pitää.
Pelaat ilmeisesti pelin omalla A320:llä? Kokeilin sitä ja näyttäis tosiaan että OP CLB sakkauttaa koneen... Eli hylkäisin suorilta tuon ja hommaa Fly By Wiren A320 FBW A320

Se toimii oikein, ja on PALJON parempi muutenkin.
 
Liittynyt
19.08.2020
Viestejä
23
Pelaat ilmeisesti pelin omalla A320:llä? Kokeilin sitä ja näyttäis tosiaan että OP CLB sakkauttaa koneen... Eli hylkäisin suorilta tuon ja hommaa Fly By Wiren A320 FBW A320

Se toimii oikein, ja on PALJON parempi muutenkin.
Löyty msfs2020addons sivulta a330-900 jolla nyt lensin, eikä toiminut siinäkään. Pitänee kannattaa boeingia siihen asti, että saa homman toimimaan.
 

Pelle Ethanol

Team R&T
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
207
Löyty msfs2020addons sivulta a330-900 jolla nyt lensin, eikä toiminut siinäkään. Pitänee kannattaa boeingia siihen asti, että saa homman toimimaan.
Kyllä se toimii ihan oikein tuossa Fly By Wiren A320:ssä.

Ja siis sitä nappulaa voi vetää tai työntää. Kun nuoli näyttää alaspäin, se vetää sitä nappulaa. Jos asetat korkeuden, ja vedät, ja kaasu on CLB asennossa, se menee OP CLB tilaan ja pyrkii sinne tavoitekorkeuteen optimaalisesti (ennalta syötettyjen tietojen perusteella)

Boeingin logiikka on toisenlainen muutenkin, ei Airbus ole koskaan sellaiseksi muuttumassa jos sitä odotat.
 
Liittynyt
19.08.2020
Viestejä
23
Kyllä se toimii ihan oikein tuossa Fly By Wiren A320:ssä.

Ja siis sitä nappulaa voi vetää tai työntää. Kun nuoli näyttää alaspäin, se vetää sitä nappulaa. Jos asetat korkeuden, ja vedät, ja kaasu on CLB asennossa, se menee OP CLB tilaan ja pyrkii sinne tavoitekorkeuteen optimaalisesti (ennalta syötettyjen tietojen perusteella)

Boeingin logiikka on toisenlainen muutenkin, ei Airbus ole koskaan sellaiseksi muuttumassa jos sitä odotat.
Hmm, olisiko tuohon vertical speedin käyttöön jotain näppäimistön pikavalintaa jolla sitä voisi käytellä? Ennen se osasi näyttää ne nuolet siinä kun vei hiiren sen namiskan kohdalle, sitten tuli joku päivitys ja lähti nuolet pois...
 
Liittynyt
03.09.2020
Viestejä
23
Minulla toiminut niin, että hiiren vasemmalla laittaa halutun arvon ja sitten klikkaa hiiren
oikealla näppäimellä, niin tuntuu ottavan vastaan tiedon.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 452
Hmmm, 16 gigan pakollinen päivitys ei onnistu koska levyllä, jossa on 146 gigaa tilaa, ei ole tarpeeksi tilaa :btooth: Asennuspolku osoittaa C-levylle.

Miten tämä yhtiö on ikinä onnistunut tekemään kokonaisen Windows-käyttöjärjestelmän?
Oliko tämä muuten ensiasennus vai joku myöhempi päivitys? Itselläni nimittäin ensiasennuksen kanssa löi defaulttina polun C-levylle, jossa ei ollut tilaa ja ihmettelin ensin että miksei levyä saa vaihdettua, mutta kyllä sen sitten sai kun määritti sekä uuden levyn että jonkun kansion sieltä. Ilman tuota kansion määritystä ei siis onnistunut.

Yleisesti pelistä voisi sanoa, että ainakin omalla koneella siinä tuo autoliikennesimulaatio näytti kyllä defaulttina melko karmealle, joten pudotin suosiolla liikenteen määrää, jotteivät autot menisi sisäkkäin tai rekat ajelisi non-stoppina joka tiellä. Myöskin tuon (maaston) piirtoetäisyyden kanssa hieman arponut, että mikä olisi visuaalisesti hyvä (lähinnä siis nyt tuttujen paikkojen katselua harrastanut)? Defaulttina taisi olla joku 100 i7 6700K ja GTX 1070 koneella.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.12.2018
Viestejä
20
Nyt se meni rikki!

Latailee hetken ja näyttää logoja yms. ja sitten: "Error not translated".
Jatka / Lopeta on vaihtoehdot, mutta Lopeta on ainoa mikä toimii.

Koitin korjata winukan omasta lisää poista sovellus listalta.
Poistin ja asensin uudestaan.
Win 10 Pro -> Win 11 Pro päivitys.

Ei toimi, mikäs vois olla vikana?

Ei kellään olis jelppiä?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
613
Itellä DVD versio ja jonkun päivityksen jälkeen pysähtyy samaan virheeseen jos levy ei ole asemassa. Vaikuttaa siis DVD check ongelmalta kun eivät ole jaksanut kääntää virhettä suomeksi.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 221
Ompa kyllä jälleen uusi idiotismi M$:n suunnittelijoilta :dead: Miksi ihmeessä eivät näytä virheilmoitusta englanniksi, jos sitä ei ole käännetty.

Siellähän voi olla kymmeniä virhetilanteita, joista tulee tuo sama herja, ja käyttäjä ei voi mitenkään tietää mistä on kyse.
 
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 236
Tein VR-lentelijöille tuollaisen ohjepaketin, jossa mukana mm. NIS scaling kikkareen asennus ja muita hyviä asetuksia smoothin VR-kokemuksen saamiseksi (Nvidia control panel, Nvidia profile inspector, simun asetukset, openXR asetukset). Toki ei kosketa kaikkia, koska toi on lähinnä OpenXR ja Nvidia edellä tehty. Tuolla siis ohjeet, miten sen NIS scaling työkalun saa käyttöön ja miten myös simun kirkkautta pystyy säätelee, jos lasit bleachaa /kirkastaa maailmaa liikaa.

Corstenin VR.pdf
 

Pelle Ethanol

Team R&T
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
207
Tein VR-lentelijöille tuollaisen ohjepaketin, jossa mukana mm. NIS scaling kikkareen asennus ja muita hyviä asetuksia smoothin VR-kokemuksen saamiseksi (Nvidia control panel, Nvidia profile inspector, simun asetukset, openXR asetukset). Toki ei kosketa kaikkia, koska toi on lähinnä OpenXR ja Nvidia edellä tehty. Tuolla siis ohjeet, miten sen NIS scaling työkalun saa käyttöön ja miten myös simun kirkkautta pystyy säätelee, jos lasit bleachaa /kirkastaa maailmaa liikaa.

Corstenin VR.pdf
Lukaisin nopeasti läpi ja vaikka itselleni suurimmaksi osaksi tuttua juttua niin hemmetin hyvä ohjeistus. Monelta jää harmittavasti hyviä kokemuksia kokematta kun out of the box-toimiminen esim. G2+3080+FS2020 on aika huonoa vrt. Muutamien tweakkauksien jälkeiseen toimintaan.

Iso peukku.
 

Hans_K

Team Amy
Platinum-jäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
114
Tein VR-lentelijöille tuollaisen ohjepaketin, jossa mukana mm. NIS scaling kikkareen asennus ja muita hyviä asetuksia smoothin VR-kokemuksen saamiseksi (Nvidia control panel, Nvidia profile inspector, simun asetukset, openXR asetukset). Toki ei kosketa kaikkia, koska toi on lähinnä OpenXR ja Nvidia edellä tehty. Tuolla siis ohjeet, miten sen NIS scaling työkalun saa käyttöön ja miten myös simun kirkkautta pystyy säätelee, jos lasit bleachaa /kirkastaa maailmaa liikaa.

Corstenin VR.pdf
:syes:
Tulin vain antamaan maailman suurimman peukun hyvästä ohjeesta. Taidan laittaa joku päivä flightsim ja G2 takaisin tulille, kun ollut taukoa. Ei muuta. Jatkakaa. :rofl:
 
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 236
:syes:
Tulin vain antamaan maailman suurimman peukun hyvästä ohjeesta. Taidan laittaa joku päivä flightsim ja G2 takaisin tulille, kun ollut taukoa. Ei muuta. Jatkakaa. :rofl:
PDF:ää vähän päivitetty uuden koneen (Zenith CH701) osalta, joka todella loistava VR:ssä FPS:n suhteen.
 
Liittynyt
06.10.2019
Viestejä
650
PDF:ää vähän päivitetty uuden koneen (Zenith CH701) osalta, joka todella loistava VR:ssä FPS:n suhteen.
Hieman arveluttaa tuon NIS:n asentaminen, onko siinä nyt jotain riskiä käytön suhteen, saako tuon asennuksen myös tarvittaessa helposti poies? Käytössä Quest2 ja AirLinkin kautta FS2020:aa pelailen.
 
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 236
Hieman arveluttaa tuon NIS:n asentaminen, onko siinä nyt jotain riskiä käytön suhteen, saako tuon asennuksen myös tarvittaessa helposti poies? Käytössä Quest2 ja AirLinkin kautta FS2020:aa pelailen.
Se on nykyään ihan tuollainen oma exe, oikein helppokäyttöinen
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.12.2018
Viestejä
20
Itellä DVD versio ja jonkun päivityksen jälkeen pysähtyy samaan virheeseen jos levy ei ole asemassa. Vaikuttaa siis DVD check ongelmalta kun eivät ole jaksanut kääntää virhettä suomeksi.
Voi elämän kevät! Ja voi *ittu kans! :mad:

Ei se sitten ton kummallisempi vika ollutkaan. Kun tarjosin levy-imagea ton virheen jälkeen, niin homma jatkuu...
Taas lataillaan / asennellaan 120Gt +. Hitaasti valuu sekin taas . . .

Mutta iso Kiitos Zolttu :thumbsup:
 

Pelle Ethanol

Team R&T
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
207
Kokeilkaa muuten päivittää kännykällä jos siinä hyvä yhteys, mulla tuli 50 megaa sekunnissa kun kasailin uuden koneen mökillä taannoin.

Kotona ei koskaan ole tullut tuota vauhtia vaikka kuitu.
 
Liittynyt
19.08.2020
Viestejä
23
Kyllä se toimii ihan oikein tuossa Fly By Wiren A320:ssä.

Ja siis sitä nappulaa voi vetää tai työntää. Kun nuoli näyttää alaspäin, se vetää sitä nappulaa. Jos asetat korkeuden, ja vedät, ja kaasu on CLB asennossa, se menee OP CLB tilaan ja pyrkii sinne tavoitekorkeuteen optimaalisesti (ennalta syötettyjen tietojen perusteella)

Boeingin logiikka on toisenlainen muutenkin, ei Airbus ole koskaan sellaiseksi muuttumassa jos sitä odotat.
Ennalta syötetyt tiedot aivan. Mikäs lukema (ja missä) pitää olla, jotta nousukulma olisi 2200jalkaa per minutti? Youtube toki ohjevideoita täynnä, mutta minussa sen verran ADHD vikaa, ettei jaksa katsella pitkiä ohjevideoita.
 

Pelle Ethanol

Team R&T
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
207
Ennalta syötetyt tiedot aivan. Mikäs lukema (ja missä) pitää olla, jotta nousukulma olisi 2200jalkaa per minutti? Youtube toki ohjevideoita täynnä, mutta minussa sen verran ADHD vikaa, ettei jaksa katsella pitkiä ohjevideoita.
Ennalta syötetyt tiedot aivan. Mikäs lukema (ja missä) pitää olla, jotta nousukulma olisi 2200jalkaa per minutti? Youtube toki ohjevideoita täynnä, mutta minussa sen verran ADHD vikaa, ettei jaksa katsella pitkiä ohjevideoita.
Laita V/S 2200 jalkaa ja vedä nappulaa. Voit laittaa 2300 jalkaa koska oikea 32s ei ihan osu tuohon, myös jos tehot ei riitä tms. Nii aletaan ajaa muilla parametreillä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 942
Tein VR-lentelijöille tuollaisen ohjepaketin, jossa mukana mm. NIS scaling kikkareen asennus ja muita hyviä asetuksia smoothin VR-kokemuksen saamiseksi (Nvidia control panel, Nvidia profile inspector, simun asetukset, openXR asetukset). Toki ei kosketa kaikkia, koska toi on lähinnä OpenXR ja Nvidia edellä tehty. Tuolla siis ohjeet, miten sen NIS scaling työkalun saa käyttöön ja miten myös simun kirkkautta pystyy säätelee, jos lasit bleachaa /kirkastaa maailmaa liikaa.

Corstenin VR.pdf
Hyviä vinkkejä löytyy kyllä oppaasta, noita propellerimodeja pitää testailla. Toi Nvidian Control Panelin FPS limit ei kyllä ainakaan mulla varmuudella toimi VR:ssä (Vive Pro 2 kanssa testailin) ja Nvidian kehittäjät on sanonut että se ominaisuus ei vaikuta VR-puolella. Testailin tossa, että Guru3D RivaTuner Statistics Server (RTSS) sovelluksella toi VR framerate sen sijaan selkeästi tulee rajoitetuksi jos tahtoo (näkyy fpsVR:n laskurissa selvästi sen lisäksi että helposti huomasi kun 45 tipahti pysyvään 30), omassa setupissa en tosin oo tota rajottamista ainakaan vielä niin hyödylliseksi kokenut.

Itse suhtautuisin yleisesti näihin jaeltuihin suorituskykyvinkkeihin niin, että keskittyisin sellaisiin jotka vaikuttaa suht varmoilta ja nauttisin joka vinkin terveellisen määrän suolaa kera. FS2020 suorituskyvyssä on sen verran ongelmia, että ihmiset yrittää kaikki mahdolliset temput ja eri muutosten vaikuttamisen suhteen on sitten paljon toiveajattelua eikä kovin tarkkaa tutkintaa todellisten tulosten osalta.
 
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 236
Hyviä vinkkejä löytyy kyllä oppaasta, noita propellerimodeja pitää testailla. Toi Nvidian Control Panelin FPS limit ei kyllä ainakaan mulla varmuudella toimi VR:ssä (Vive Pro 2 kanssa testailin) ja Nvidian kehittäjät on sanonut että se ominaisuus ei vaikuta VR-puolella. Testailin tossa, että Guru3D RivaTuner Statistics Server (RTSS) sovelluksella toi VR framerate sen sijaan selkeästi tulee rajoitetuksi jos tahtoo (näkyy fpsVR:n laskurissa selvästi sen lisäksi että helposti huomasi kun 45 tipahti pysyvään 30), omassa setupissa en tosin oo tota rajottamista ainakaan vielä niin hyödylliseksi kokenut.

Itse suhtautuisin yleisesti näihin jaeltuihin suorituskykyvinkkeihin niin, että keskittyisin sellaisiin jotka vaikuttaa suht varmoilta ja nauttisin joka vinkin terveellisen määrän suolaa kera. FS2020 suorituskyvyssä on sen verran ongelmia, että ihmiset yrittää kaikki mahdolliset temput ja eri muutosten vaikuttamisen suhteen on sitten paljon toiveajattelua eikä kovin tarkkaa tutkintaa todellisten tulosten osalta.
Kyllä FPS limiteri toimii vallan mainiosti VR:ssä. Juuri tässä mittaisin TBM:lle fps maksimirajan 52-54 ja sehän painaa ilman limittiä aina GPU 99% tai 100%. Sitten kun laittaa limittiä, niin sen näkee GPU loadissa heti ja smoothnesissa. Laitoin 45 limitiksi ja GPU painaa enää 88% joka on tärkeää VR:n sulavuuden kannalta.

Tässä videossa oli muutama ihan pointti, eli mä otin ton videon jutut omien juttujeni lisäksi ja kyllä parani taas kerran ihan tosi paljon kokemus:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 942
Kyllä FPS limiteri toimii vallan mainiosti VR:ssä. Juuri tässä mittaisin TBM:lle fps maksimirajan 52-54 ja sehän painaa ilman limittiä aina GPU 99% tai 100%. Sitten kun laittaa limittiä, niin sen näkee GPU loadissa heti ja smoothnesissa. Laitoin 45 limitiksi ja GPU painaa enää 88% joka on tärkeää VR:n sulavuuden kannalta.

Tässä videossa oli muutama ihan pointti, eli mä otin ton videon jutut omien juttujeni lisäksi ja kyllä parani taas kerran ihan tosi paljon kokemus:
No, ainahan on mahdollista että toisten valmistajien laseissa toimii ja toisten ei. Sen takia mainitsin lasit joilla testasin. Minulla nyt ei vaan vaikuttanut mitään jos Nvidia Control Panelista asettaa. Kuten sanottu niin Nvidia on kyllä myös todennut että tuo asetus ei koske VR-käyttöä joten sen ei edes *pitäisi* toimia.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 221
Tein VR-lentelijöille tuollaisen ohjepaketin, jossa mukana mm. NIS scaling kikkareen asennus ja muita hyviä asetuksia smoothin VR-kokemuksen saamiseksi (Nvidia control panel, Nvidia profile inspector, simun asetukset, openXR asetukset). Toki ei kosketa kaikkia, koska toi on lähinnä OpenXR ja Nvidia edellä tehty. Tuolla siis ohjeet, miten sen NIS scaling työkalun saa käyttöön ja miten myös simun kirkkautta pystyy säätelee, jos lasit bleachaa /kirkastaa maailmaa liikaa.

Corstenin VR.pdf
Kerrassaan mielettämön hienoa että olet tällaiset ohjeet värkännyt, valtava kiitos!


Pari kysymystä: minulla on oculus rift cv1, pitääkö asentaa tuo openXR, eli että se ei ole vain tietylle lasille?

NIS ilmoittaa openXR resoluutioksi 1344x1600, pitäisikö tuossa olla vr-kakkuloiden resoluutio, mikä minun tapauksessa on 2160×1200?
1642173845459.png


En löydä UserConf.opt tiedostoa, Roaming-hakemistossa ei näyttäisi olevan pelille hakemistoa lainkaan:
1642174054504.png

Enkö ossaa, vai onko tiedosto jossain muualla?

Kävin lentämässä pariisissa, kuva tuntuu karmean huonolaatuiselta, pikselit vilkkuu ja kuva pykii. Kävin kokeilemassa myös helsingissä, kuvanlaatu hurjasti parempi, ei niin karmeaa palikkagrafiikkaa, ja nykimistä vähän. Asensin myös tuon Shift+Z:n, sillä näkee että fps on pääosin yli 45, mikä on minimi näillä laseilla, mutta välillä dippailee sen alle.

Miten tuo photogrammetry, pitääkö erikseen asentaa jotain paketteja että saa paremmannäköiset talot, vai miten tuo toimii?
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 221
Testailinpas peli lisää ja huomasin semmoisen homman että kun laitoin pelin sisäisen skaalauksen arvoon 150, niin fps ei tippunut mihinkään!

Grafiikat kyllä parani kummasti, sahalaita ja väreily hävisi, peli-ilo pomppasi kunnolla. Eli voiko tästä päätellä että minun setupissa CPU geittaa menoa?
Kokeilin vielä nostaa arvoon 200, niin sitten rupesi framerate nikottelemaan, eli tippui sinne 35-40 ja potan kanssa tuli pahoja ongelmia nykimisen suhteen. Mutta arvolla 150 homma toimi hyvin, ja oli todella nautinnollista lennellä Barcelonan yläpuolella, kaupunkia tutkien.

Tässä vähän ihmetyttää se, että jostain syystä peli ilmesesti luulee että VR-potan resoluutio on 1344x1600, mikä ei pidä paikkaansa. Asensin sen openRX:n windösen storesta, ja sieltä tuon samaisen resoluution löytää, eli ikään kuin oculus ilmoittaisi tuon resoluutiokseen. En tiedä onko näin, mutta mietityttää, että jos peli renderöidään väärällä resolla, ei se nyt ainakaan hyväksi ole kuvalle. Parasta olisi varmaan jos renderöinti tehtäisiin natiiviresolla, ja siitä sitten voi toki nostaa skaalausta jos GPU:ssa riittää jerkkua.

Eli mitä nyt kannattaisi tehdä? Missä asetuksessa tuo skaalaus nyt kannattaisi laittaa, jotta lopputulos olisi mahdollisimman hyvä?

Huomasin, että vaikka NIS-työkalusta skaalauksen laittaa 100%:iin, silti terävöitys toimii.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
28
Tuosta Kodiakita kun niin moni puhuu niin heitetääs yks juttu jolla FPS:sät nousee 10-15 pojoo. Siinä kojelaudan vasemmassa reunassa on se pieni "vara" mittari, sen sulkemalla tuulee noi 10-15 fps:sää tarjolle. Sulkeminen tapahtuu keskikonsolissa olevan sulakkeen "poistamalla" Sulake on muistaakseni alarivissä keskellä.
 
Liittynyt
27.12.2020
Viestejä
8
Hommasin pelin loppuvuodesta ja olen lennellyt näppiksellä ja hiirellä. Haluaisin kuitenkin lisää syvyyttä lentelyyn ja aattelin että voisin investoida joystickiin. Onko foorumilaisilla jotain hyvää ehdotusta millainen kannattaisi hankkia? Oikeastaan ainut kriteeri on, ettei tarvitse heti olla uutta hankkimassa eli ihan halvimmat olen aatellut sivuttaa:hmm:
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
496
Honeycomb setit sopii monenlaiseen lentelyyn.
Jos paljon esim. Busseilla lentää niin thrustmasterilla hyvä airbus kopio setti.
 
Liittynyt
05.06.2019
Viestejä
176
Kuinka Xboxilla laitetaan ils-taajuus siihen lentotietokoneeseen ja mistä sen kenties saa? Se on yleensä ollut siinä automaattisesti sen jälkeen kun reitti ja ils-kiitorata valittu mutta nyt hakasulkujen perässä vain tyhjää eikä laskeutuessa luonnollisesti lähestymistila toimi. A320 Neo koneena.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 942
Hommasin pelin loppuvuodesta ja olen lennellyt näppiksellä ja hiirellä. Haluaisin kuitenkin lisää syvyyttä lentelyyn ja aattelin että voisin investoida joystickiin. Onko foorumilaisilla jotain hyvää ehdotusta millainen kannattaisi hankkia? Oikeastaan ainut kriteeri on, ettei tarvitse heti olla uutta hankkimassa eli ihan halvimmat olen aatellut sivuttaa:hmm:
Yksi asia jonka saatat haluta ottaa huomioon on että tikkua voi käyttää kummalla kädellä tahansa jos haluat kontrollien vastaavan todellista, yleisilmailukoneissa kun tuo voi usein olla vasemmalla puolella. Mainittu TM:n Airbus-tikku ja T.16000M esimerkkejä tuollaisista.
 
Liittynyt
27.12.2020
Viestejä
8
Honeycomb setit sopii monenlaiseen lentelyyn.
Jos paljon esim. Busseilla lentää niin thrustmasterilla hyvä airbus kopio setti.
Tota honeycomb settiä olen katsellut, mutta ainakin alkuun mietin, että olisiko tuollainen tikku monikäyttöisempi. Varsinkin kun busseilla nyt ainakin tullut lenneltyä. Ja sellaista voisi kai hyödyntää hävittäjä-peleissä.

Yksi asia jonka saatat haluta ottaa huomioon on että tikkua voi käyttää kummalla kädellä tahansa jos haluat kontrollien vastaavan todellista, yleisilmailukoneissa kun tuo voi usein olla vasemmalla puolella. Mainittu TM:n Airbus-tikku ja T.16000M esimerkkejä tuollaisista.
Tuo T.16000M vaikuttaisi ainakin arvostelujen perusteella ihan kelpo vehkeeltä. Oon myös tälläistä katsellut Logitech G Saitek X52 Pro Flight Control. Ainakin asiakaspalautuksina ei kauhean kallis ole.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 736
Hommasin pelin loppuvuodesta ja olen lennellyt näppiksellä ja hiirellä. Haluaisin kuitenkin lisää syvyyttä lentelyyn ja aattelin että voisin investoida joystickiin. Onko foorumilaisilla jotain hyvää ehdotusta millainen kannattaisi hankkia? Oikeastaan ainut kriteeri on, ettei tarvitse heti olla uutta hankkimassa eli ihan halvimmat olen aatellut sivuttaa:hmm:
Halvin kokonainen setti (joystick+kaasu+polkimet) taitaa olla T.16000M FCS Flight Pack 250€ ja minä ostaisin sen. Yoket jättäisin välistä kun ne sopivat vain tiettyihin koneisiin ja helikoptereita tai hävittäijiä ei niillä oikein pysty lentämään. Jos innostut lentosimuilusta niin saatat kohta siirtyä monipuolisempaan ja hauskempaan (okei, makuasia :D) Digital Combat Simulatoriin niinkuin minulle kävi. Siellä tuosta koko setistä on paljon hyötyä kun pystyy lentämään helikoptereita, vanhoja WW2 koneita ja moderneja hävittäjiä ilman epäloogisia ja ikäviä pikanäppäimiä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 550
Musta ei ole järkeä heti losauttaa 250e laitteisiin. Osta @Jyge ensin pelkkä T.16000M -tikku ja lennä sillä pari kuukautta. Jos sitten vielä nappaa, niin täydennä kahvalla. Ja lopulta polkimilla jos oikein haluat hifistellä. Tuo tikku on todella hyvä hinta-laadultaan.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 736
Tuo T.16000M vaikuttaisi ainakin arvostelujen perusteella ihan kelpo vehkeeltä. Oon myös tälläistä katsellut Logitech G Saitek X52 Pro Flight Control. Ainakin asiakaspalautuksina ei kauhean kallis ole.
Ei ole omaa kokemusta mutta nettitekstien perusteella tuossa keskikalliissa 250-500€ hintaluokassa tulee nopeasti vastaan samat epätarkkuus- ja kosketusongelmat mitä halvimmassa.

Musta ei ole järkeä heti losauttaa 250e laitteisiin. Osta @Jyge ensin pelkkä T.16000M -tikku ja lennä sillä pari kuukautta. Jos sitten vielä nappaa, niin täydennä kahvalla. Ja lopulta polkimilla jos oikein haluat hifistellä. Tuo tikku on todella hyvä hinta-laadultaan.
Joo totta tämäkin, on tuo 250€ kyllä kova hinta jos ei ole aivan varma että kiinnostus riittää. Minä pelasin ihan tyytyväisenä ensimmäisen kuukauden Logitech Extreme 3D Pro 50€, mutta sitten kun innostus vain kasvoi ja löysin helikopterit oli pakko hommata koko setti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 320
Tota honeycomb settiä olen katsellut, mutta ainakin alkuun mietin, että olisiko tuollainen tikku monikäyttöisempi. Varsinkin kun busseilla nyt ainakin tullut lenneltyä. Ja sellaista voisi kai hyödyntää hävittäjä-peleissä.



Tuo T.16000M vaikuttaisi ainakin arvostelujen perusteella ihan kelpo vehkeeltä. Oon myös tälläistä katsellut Logitech G Saitek X52 Pro Flight Control. Ainakin asiakaspalautuksina ei kauhean kallis ole.
Noita X52 on syystä palautuksina. Ihan älyttömän huonot anturit ja arvot vatkaa kokoajan.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 736

Nykyinen setti: PXN-2119 halpa kiinalainen joystick :D, Virpil CM3 470€ veroineen, Virpil Ace Pedals 400€ veroineen.

CM3 on aivan mahtava. Jykevä ja tarkka, nappien asetusohjelmakin on toimiva. Radiotaajuuksia mukava väännellä nuista nupeista kohdilleen ja kaasuvipu ei hötkyile tai anna kosketushäiriöitä.

Ace Pedals oli tuohon hintaa pettymys. Tarkka ja laadukas, mutta tuohon hintaa siinä pitäis olla joku hydralivastus kun nyt nuo heiluu puolelta toiselle liian kevyesti.

Kiinalainen PXN-2119 joystick on jäänyt päivittämättä, kun haluamani joystick lisäosineen maksaa niin paljon ettei niitä ihan joka vuosi ostella.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
8 918
Uudesta Twin Otterista mielenkiintoinen postaus joka selittää kehittäjien näkökantaa Very Disappointed in the Aerosoft Twin Otter
"But the simple fact is that the MSFS Twin Otter is darned close to selling more copy in 5 days than the Twin Otter Extended did in 5 years. That is why every add-on developer dropped P3D. That is why so many decided not to go for complex products but for things customers wanted. Nobody has released a seriously complex add-on for MSFS, nobody knows if there is even a market. Looks at my friends at PMDG, would you have believed four years ago they would release an add-on that uses default gauges? I would not. But I sure understand why they did! "

Eli asiakaspohja on täysin erilainen ja nyt ei enää yritetä tehdä study-level koneita vaan koneita massoille ja niistä saa paljon enemmän rahaa. Toisessa kohdassa hän sanoi että hardcore simmerit eivät edes vaihada MSFS:ään joten asiakaspohja puuttuu senkin takia. Saati sitten että P3D:n tarkasti mallinnettua konetta myytiin 20.000 siinä missä MSFS:ssä halvempaa kaksi miljoonaa. Luulen kuitenkin että jossain vaiheessa tulee noita paremmin mallinnettujakin mutta ei kehittäjät niistä saa samalla tavalla omiaan takaisin.
 
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
1 236
Musta ei ole järkeä heti losauttaa 250e laitteisiin. Osta @Jyge ensin pelkkä T.16000M -tikku ja lennä sillä pari kuukautta. Jos sitten vielä nappaa, niin täydennä kahvalla. Ja lopulta polkimilla jos oikein haluat hifistellä. Tuo tikku on todella hyvä hinta-laadultaan.
Tikku on hyvä, mutta piti just tehdä pieni rasvaushuolto 2v ikäisestä tikusta. Mutta netissä oli ohjeet ja alkoi toimimaan. Kaasukahva on loistava, polkimista ei ole kokemusta.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 221
Tikku on hyvä, mutta piti just tehdä pieni rasvaushuolto 2v ikäisestä tikusta. Mutta netissä oli ohjeet ja alkoi toimimaan. Kaasukahva on loistava, polkimista ei ole kokemusta.
Kaasukahvaa pittää välillä myös rasvata. Otetaan sopivaa liukastetta sormenpäähän, sitten työnnetään sormi varovasti reiästä sisään, etsitään näppituntumalla oikea kohta, ja lopuksi liikutellaan hellästi siinä sormea. Jotenkin nuin se meni kun isot pojat kertoili, elite discordista saa tarkemman neuvot jos tarvii.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 434
Viestejä
4 161 554
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom