Microsoft Flight Simulator (2020) PC / Xbox

Passaako lisätä kaveriksi sinne?
Tottakai ja mielellään kaikki vaan, jotta saa listoille porukkaa!
Ompunraato nimellä löytyy pelissä, omenanraato steamissa ja Omenanraato#9165 discordissa.

Ja Facebookissa meillä on pieni Flight Simulator Suomi niminen ryhmä. Siellä on helppo sopia lennoista jne.
 
Tottakai ja mielellään kaikki vaan, jotta saa listoille porukkaa!
Ompunraato nimellä löytyy pelissä, omenanraato steamissa ja Omenanraato#9165 discordissa.

Ja Facebookissa meillä on pieni Flight Simulator Suomi niminen ryhmä. Siellä on helppo sopia lennoista jne.
Jees, lisäilin.

Itsellä Zemez8, saa lisätä jos huvittaa.
 
Tässä sulle Lontoo 300-400m maanpinnasta.

Kyllä, myönnän että omat odotukset oli ehkä liiankin korkealla ja kyllähän tämä hyvältä näyttää, mutta edelleen vain sillon kun välimatkaa on tarpeeksi. En nyt mitään tarkkaan mallinnettuja taloja odottanukaan mutta kyllähän nuo jäätävät maanpinnanepämuodostumat ja muut kummallisuudet vaan osuu silmille kun tarpeeksi matalalla lentää, siitä ei pääse mihinkään.
 
Siis mitä vittua tuolla redditissä? :oops:

1597943027309.png
 
Lensin äsken Nizzasta Firenzeen TBM:llä. En muistanut, että Firenze oli fotogrammetriaa. Onhan toi aivan älyttömän immersiivinen ainakin silloin kun se vilisee sivuikkunoissa finaalissa :o
 
Tottakai ja mielellään kaikki vaan, jotta saa listoille porukkaa!
Ompunraato nimellä löytyy pelissä, omenanraato steamissa ja Omenanraato#9165 discordissa.

Ja Facebookissa meillä on pieni Flight Simulator Suomi niminen ryhmä. Siellä on helppo sopia lennoista jne.

Eikö täällä jollain ollu ihan vasta perustettu FS Discordikin? Ei kai ny kukaa jotai FB-ryhmiä enää käytä.. :D
 
Mikäs se Discord-kanava oli?
Ois kiva päästä tälläisen TBM 900 kyytiin joskus. Aika suorituskykyinen vehje.
 
Osaako joku sanoa, että miten tuo 152 ja 152 Aerobat eroaa toisistaan? Aerobatissa kattoikkunat, mutta miten tuo on oikeassa elämässä siis rakenteeltaan erilainen, että on ketterämpi?
 
Tänään tullu ajettua aika mukavasti, XMP-profiilin kun vaihto niin kaatuilut loppu mutta koputetaan nyt puuta, koska kuitenkin ne kohta taas alkaa.
 
Viimeksi muokattu:
Höhöh, Tampereen Lahdesjärven tunneli on metsää. :zoom:
Olisin tietysti yrittäny lentää tunnelin läpi..


trelahdes.PNG
 
Tuo rolling cache on kanssa ilmeisesti joillakin aiheuttanut stutteria.
Oli pakko ottaa navigraphim simlink pois päältä, kun stutteria tuli.

Ei muuten tarvi ens talvena lämmittää huonetta. Aikalailla on lämmintä tän useamman tunnin session jälkeen, kun flektit huutaa täysillä..
 
Miten se manual cache toimii? Tai siis mitä siinä on?

Koko Etelä-Suomi High, medium ja low tarkkuudella 700kb, Lontoon alue 2megaa.
Eli ei se kyllä sitä aluetta otakaan koneelle.
 
Miten se manual cache toimii? Tai siis mitä siinä on?

Koko Etelä-Suomi High, medium ja low tarkkuudella 700kb, Lontoon alue 2megaa.
Eli ei se kyllä sitä aluetta otakaan koneelle.
Katoin kanssa, että helisnki mediumilla megan.. Pikkusen jotain ehkä vialla.
 
Mikäs se Discord-kanava oli?
Ois kiva päästä tälläisen TBM 900 kyytiin joskus. Aika suorituskykyinen vehje.

io-techin discordissa on myös lentosimut kanava jossa voi sopia lentoja, itseasiassa vois kohta lähtee jonku puskalennon lentämään
 
Saitekin X-55 ohjaimena ja en saa ohjainpintoja toimimaan millään. Axis-säädöissä kyllä näkyy liike mutta miten ihmeessä nuo ohjainpinnat pitäisi saada määriteltyä? Napit kyllä toimii.
 
Katoin kanssa, että helisnki mediumilla megan.. Pikkusen jotain ehkä vialla.
En nyt tiedä kun niissä on kuitenkin vaan vektori dataa koneelle, että mitä pitää piirrellä ja mihin. Kyllä megan tekstitiedostoon jo aika paljon saa tavaraa
 
Se ettei maapallossa ole esim kaupunkeja niin aika paljon puuttuu järviä joiden perusteella vähän voisi etsiä paikkoja.
 
Onko muuten tuossa Citationissa jotain Speedholdia yms.? Yritin käydä läpi noita autopilotin asetuksia ja kaikki muut sain toimimaan paitsi nopeus on edelleen manuaalisessa hoidossa. FLC ymmärtääkseni jotain nopeuteen liittyvää hoitelee, mutta ei mene millään päälle.
 
Saitekin X-55 ohjaimena ja en saa ohjainpintoja toimimaan millään. Axis-säädöissä kyllä näkyy liike mutta miten ihmeessä nuo ohjainpinnat pitäisi saada määriteltyä? Napit kyllä toimii.

Mikä niissä ohjauspinnoissa kusee? Bindaatko varmasti oikealle napille? Essentials filtteri ei näytä esim. throttlen axis bindiä vaan antaa vain nappibindit eli katso all filtterillä.
 
Onko muuten tuossa Citationissa jotain Speedholdia yms.? Yritin käydä läpi noita autopilotin asetuksia ja kaikki muut sain toimimaan paitsi nopeus on edelleen manuaalisessa hoidossa. FLC ymmärtääkseni jotain nopeuteen liittyvää hoitelee, mutta ei mene millään päälle.
Oletteko lentäneet autopilotilla? Kokeilin CJ4 Cessnalla, mutta en saanut autopilottia säätämään nopeutta mitenkään. Kävin melkein kaikki potikat läpi. Kurssia ja korkeutta autopilotti kyllä seuraa hienosti.
CJ4ssä ei ole auto throttlea, jos sitä meinaat. Manuaali kaasu joka tilanteessa. Kun vaihdat korkeutta (FLC) niin silloin säädät korkeusmuutokseen tähtäävän nopeuden eli jos haluat ylöspäin niin säädöksi vaikka 250 ja kaasua niin että menisi kovempaa.
 
Se ettei maapallossa ole esim kaupunkeja niin aika paljon puuttuu järviä joiden perusteella vähän voisi etsiä paikkoja.

Meinaat sitä valikon palloa? Joo, sillä on varmaan aika pitkä lista toivomuksia uusista ominaisuuksista. Bing-kartat antaisi mahdollisuuden vaikka kuinka laadukkaaseen karttapalloon, joka voisi olla tyylikkään minimalistinen tai sitten tarkka, joka näyttää ihan täydellisen kartan teineen tai korkeuseroineen. Toivottavasti päivittävät joskus tuotakin.
 
Osaako joku sanoa, että miten tuo 152 ja 152 Aerobat eroaa toisistaan? Aerobatissa kattoikkunat, mutta miten tuo on oikeassa elämässä siis rakenteeltaan erilainen, että on ketterämpi?

Variants
152 Two-seat light touring aircraft, fitted with a fixed tricycle landing gear, powered by a 110 hp (82 kW) Lycoming O-235-L2C piston engine, 6628 built.[9] Available with a number of avionic options, aside from the standard Model 152 there was a 152 II with an enhanced package of standard avionics and trim features. The 152 II with Nav Pac included more standard avionics for IFR use. The 152T was a standard option package for use by flying schools, the "T" indicating "trainer" and not a sub-model.[1] Type approved in 1977 and produced as 1978 to 1985 model years.[10] A152 Aerobat Two-seat aerobatic-capable aircraft, 315 built.[9] Certified for +6/-3 Gs and had standard four-point harnesses, skylights and jettisonable doors, along with a checkerboard paint scheme and removable seat cushions to allow parachutes to be worn by the crew.[1][2] Type approved in 1977 and produced as 1978 to 1985 model years.[10] The following aerobatic maneuvers are approved: chandelles, steep turns, barrel rolls, snap rolls, loops, vertical reversements, lazy eights, spins, aileron rolls, Immelmann turns, Cuban eights and stalls (except whip stalls).[10] F152 Reims-built Model 152, 552 built.[9] FA152 Aerobat Reims-built Model A152, 89 built.[9]

Tuossapa nuo erot, moottorit oli 152:ssa kait aina tuo sama, ja perus 152 oli myös rajoitetusti taitolentokelpoinen, mutta Aerobat:issa oli nuo G:t sallittu isommat, mutta sitä en tiiä miten tuo oli tehty.
Kerran päässy Aerobatin kyytiin, hieno oli keikka kyllä. Isäukolla noita pikkukoneita ollu useampia, ja C152 sen takia se rakkain kone itelle =)

Edit: +4 ja -2 G:tä käytiin tuolla Aerobatilla
Edit2: Isäukon 152:sta vuokraaja särki keinohorisontin (10000 markkaa aikanaan) ko oli silmukan vetassu, eli siinä varmaan yks ero myös, perushyrrämittarit hajoaa jos ei ole tuommoseeen tarkotettu.
 
Kyllä, myönnän että omat odotukset oli ehkä liiankin korkealla ja kyllähän tämä hyvältä näyttää, mutta edelleen vain sillon kun välimatkaa on tarpeeksi. En nyt mitään tarkkaan mallinnettuja taloja odottanukaan mutta kyllähän nuo jäätävät maanpinnanepämuodostumat ja muut kummallisuudet vaan osuu silmille kun tarpeeksi matalalla lentää, siitä ei pääse mihinkään.
Tuosta vertailemaan

 
1597979827405.png


Eihän se tämä EFAA ihan autenttinen ole, mutta parempi ko ennemmin. Paitti nämä korkeushäröt :( Ylläksen seutu taas oli ihan jees, mutta harmi että ite kenttä on tämmöstä vuoristorataa.
 
Viimeksi muokattu:
1597979827405.png


Eihän se tämä EFAA ihan autenttinen ole, mutta parempi ko ennemmin. Paitti nähä korkeushäröt :( Ylläksen seutu taas oli ihan jees, mutta harmi että ite kenttä on tämmöstä vuoristorataa.
Vaikka se on kauhean muodikasta puhua lentokentästä koodilla niin paikkakunta olisi kiva mainita, noita kun ei ulkoa muista erkkikään ja sijainti voi olla missä vain.
 
Aavahelukka, ylläksen kupeessa. Ja jokaisella lentokentällä on oma koodinsa, jotenka ei voi olla missä vain... muodista en niin tiiä, mutta noinhan nuo kentät parhaiten erottaa.

Ja paikkakunta on puoliksi Kolari, puoliksi Muonio.
 
Viimeksi muokattu:
Aavahelukka, ylläksen kupeessa. Ja jokaisella lentokentällä on oma koodinsa, jotenka ei voi olla missä vain... muodista en niin tiiä, mutta noinhan nuo kentät parhaiten erottaa.

Ja paikkakunta on puoliksi Kolari, puoliksi Muonio.
Jokaisella kentällä on oma koodi, mutta kaupungin muistaa ja tietää, koodia ei :tup:
 
Noi maaston korkeusero bugit kyllä tässä häiritsee pahasti. Onkos tähän ongelmaa jotain fixiä tulossa?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 608
Viestejä
4 478 502
Jäsenet
73 962
Uusin jäsen
askor

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom