Osaako joku sanoa, että miten tuo 152 ja 152 Aerobat eroaa toisistaan? Aerobatissa kattoikkunat, mutta miten tuo on oikeassa elämässä siis rakenteeltaan erilainen, että on ketterämpi?
Variants
152 Two-seat light touring aircraft, fitted with a fixed tricycle landing gear, powered by a 110 hp (82 kW)
Lycoming O-235-L2C piston engine, 6628 built.
[9] Available with a number of avionic options, aside from the standard Model 152 there was a 152 II with an enhanced package of standard avionics and trim features. The 152 II with Nav Pac included more standard avionics for
IFR use. The 152T was a standard option package for use by flying schools, the "T" indicating "trainer" and not a sub-model.
[1] Type approved in 1977 and produced as 1978 to 1985 model years.
[10] A152 Aerobat Two-seat aerobatic-capable aircraft, 315 built.
[9] Certified for +6/-3 Gs and had standard four-point harnesses, skylights and jettisonable doors, along with a checkerboard paint scheme and removable seat cushions to allow parachutes to be worn by the crew.
[1][2] Type approved in 1977 and produced as 1978 to 1985 model years.
[10] The following
aerobatic maneuvers are approved:
chandelles, steep turns,
barrel rolls, snap rolls, loops,
vertical reversements, lazy eights,
spins,
aileron rolls,
Immelmann turns,
Cuban eights and
stalls (except whip stalls).
[10] F152 Reims-built Model 152, 552 built.
[9] FA152 Aerobat Reims-built Model A152, 89 built.
[9]
Tuossapa nuo erot, moottorit oli 152:ssa kait aina tuo sama, ja perus 152 oli myös rajoitetusti taitolentokelpoinen, mutta Aerobat:issa oli nuo G:t sallittu isommat, mutta sitä en tiiä miten tuo oli tehty.
Kerran päässy Aerobatin kyytiin, hieno oli keikka kyllä. Isäukolla noita pikkukoneita ollu useampia, ja C152 sen takia se rakkain kone itelle =)
Edit: +4 ja -2 G:tä käytiin tuolla Aerobatilla
Edit2: Isäukon 152:sta vuokraaja särki keinohorisontin (10000 markkaa aikanaan) ko oli silmukan vetassu, eli siinä varmaan yks ero myös, perushyrrämittarit hajoaa jos ei ole tuommoseeen tarkotettu.