Microsoft Flight Simulator (2020) PC / Xbox

Liittynyt
27.05.2019
Viestejä
411
Ite en ainakaan saa cessnaa ylös juuri ollenkaan ennen kun se alkaa kallistuun johonkin ja syöksyyn maahan. Airbussin kanssa ei mitään ongelmaa. Jos joskus alan lentäjäks niin ensimmäiseksi aloittelijakoneeksi ostan vissiin A320neo sitten
 
Liittynyt
21.11.2017
Viestejä
138
on kyl heittämättä bugisin peli mitä oon koskaan pelannut. Jotain vinkkei voisi ottaa vastaan.
-Joka asennuksen jälkeen, kun "update" päättyy ja pitää painaa continue lävähtää black screen ja FS lakkaa vastaamasta. Tässä kerran odottelin 8h ja ei menny minnekkään.

-Asennus 1 = ei käynnisty ollenkaan.
-Asennus 2 = load freeze (ääkkösiä /user kansiossa)
-Asennus 3 = pääsee pelaamaan training ja challenget. World Map kohdassa "fly" napista ei tapahdu mitään.
-Asennus 4 = World Map "fly" nappi aloittaa lataamisen, jonka jälkeen näkyy "vettä?" ja crash desktopille.

Ja ku toi netti on vain 100MB ni ei viitsi kovin montaa kertaa päivässä asentaa koko peliä uusiksi.

Onko tässä jotain repair tai ymv toimintoa?
Onneks en maksanut pelistä kun sen 1€ :D
 
  • Tykkää
Reactions: hmb
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
15 076
on kyl heittämättä bugisin peli mitä oon koskaan pelannut
Aika isoja eroa vakauden suhteen näköjään on. Mulla ei ole 2-3h pelaamisen aikana kaatunut kertaakaan. Ainoa bugi, johon törmäsin oli 1. lento-oppitunnin bugi, jossa tunti ei etene ja seuraavaa objektivea ei tule. Tuossa hetki sitten joku muukin asian huomasi. Mutta ei kaatumisia, ei näkyviä bugeja. Siinä mielessä yllättävän hyvä julkaisu.

Mulla i9700k, MSI:n 2070S. En kellota, enkä säädä. Uusimmat normiajurit. Game Passin kautta Standard-versio.
 
Liittynyt
21.07.2017
Viestejä
62
"
on kyl heittämättä bugisin peli mitä oon koskaan pelannut. Jotain vinkkei voisi ottaa vastaan.
-Joka asennuksen jälkeen, kun "update" päättyy ja pitää painaa continue lävähtää black screen ja FS lakkaa vastaamasta. Tässä kerran odottelin 8h ja ei menny minnekkään.

-Asennus 1 = ei käynnisty ollenkaan.
-Asennus 2 = load freeze (ääkkösiä /user kansiossa)
-Asennus 3 = pääsee pelaamaan training ja challenget. World Map kohdassa "fly" napista ei tapahdu mitään.
-Asennus 4 = World Map "fly" nappi aloittaa lataamisen, jonka jälkeen näkyy "vettä?" ja crash desktopille.

Ja ku toi netti on vain 100MB ni ei viitsi kovin montaa kertaa päivässä asentaa koko peliä uusiksi.

Onko tässä jotain repair tai ymv toimintoa?
Onneks en maksanut pelistä kun sen 1€ "

Toi asennus 3 vaikuttaa siltä että peli toimi niin kuin piti mutta kokeilit lentää koneella mikä ei kuulu "standard" versioon.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 163


OrbX:n Landmarks London City Pack on saanut moitteita huonosti tehdyistä malleista. Olisiko käyttänyt vanhoja malleja pohjalla ja ikävä kyllä korvannut niillä myös paremmat FS:n alkuperäiset landmarkit. Luin foorumilta niin OrbX on luvannut korjata nuo ilmaiseksi, joten korjaus lienee tulee joskus.
 
Liittynyt
21.11.2017
Viestejä
138
Toi asennus 3 vaikuttaa siltä että peli toimi niin kuin piti mutta kokeilit lentää koneella mikä ei kuulu "standard" versioon.
Kokeilin kaikkia koneita mitä valikosta löytyy. No ei kai auta ku ootella, jos saisivat jollain patchil tämänkin toimimaan.. Taitaa olla sääntö nykyisin, että laitetaan pelit beta testaukseen kuluttajilla.

Pistetään vielä stasit:
R5 3gen
RTX2070 S
16G 3200 mem
Peli asennettu Samsung EVO m.2 (C: )

ja ei ole kelloja yms.
 

Sampsa Kopteeni

Team R&T
Köyhä
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
261
"
on kyl heittämättä bugisin peli mitä oon koskaan pelannut. Jotain vinkkei voisi ottaa vastaan.
-Joka asennuksen jälkeen, kun "update" päättyy ja pitää painaa continue lävähtää black screen ja FS lakkaa vastaamasta. Tässä kerran odottelin 8h ja ei menny minnekkään.

-Asennus 1 = ei käynnisty ollenkaan.
-Asennus 2 = load freeze (ääkkösiä /user kansiossa)
-Asennus 3 = pääsee pelaamaan training ja challenget. World Map kohdassa "fly" napista ei tapahdu mitään.
-Asennus 4 = World Map "fly" nappi aloittaa lataamisen, jonka jälkeen näkyy "vettä?" ja crash desktopille.

Ja ku toi netti on vain 100MB ni ei viitsi kovin montaa kertaa päivässä asentaa koko peliä uusiksi.

Onko tässä jotain repair tai ymv toimintoa?
Onneks en maksanut pelistä kun sen 1€ "

Toi asennus 3 vaikuttaa siltä että peli toimi niin kuin piti mutta kokeilit lentää koneella mikä ei kuulu "standard" versioon.
Joo tää tuli kyllä ulos puolivalmiina... itellä meni windowsin asennus uusiksi kun Insider-versiossa launcheri ei toiminut ollenkaan.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 163
Onko nämä asennusohjeet olleet täällä jo? Löysin facesta, osa aika äärimmäisiä ehdotuksia. En osaa sanoa toimiiko noiden avulla, mutta voi olla joillekin apua.
Install Guide (if you having issue uninstall the current game you have and follow these steps?
REMOVE ALL USB DEVICES PRIOR TO INSTALL OF THE GAME! THESE should hopefully get you to install and Run the Game
Make sure you sign into MS Store with what ever email and password you used to buy the game, usually its your microsoft account Live log in for most people, if during the install or the game it asks for xbox log in do the same if you purchased from 3rd party or something use that email and password

1. ONLY USE XBOX Beta Game APP For PC, once you download the app to you PC, right click and run as ADMIN.
2. Once you have the installer download through Xbox, flight Sim app/icon will be under windows 10 start, run it as right click admin also
3. The first screen might take 15-30 minutes if the screen is stuck crash out and try again with Admin rights.
4. When the game starts to download files and it gets stuck on file downloading go into your install folder and delete the last 1-3 files it downloaded and delete the game will ONLY re download those files.
5. If you have issue where game store or the game doesn't see the second hard DRIVE, you need to format the drive just under 1 TB of space, so make it like 920 GB or if you have 2 TB drive make it, 1.9 TB. When you go to format your drive do NOT format and leave the default format option. Choose NTFS and select 4092 cluster size as your format. During the game it will ask where to install the game and will not let you choose the D drive. Open File explorer and create D:\FS2020 and Manually type that into install path of the game.
6. Insert DVD Error fix, change your time zone and region to your PC and make sure you synchronize the clock also
7. Install all Windows Updates and uninstall ALL FIREWALLS AND ANTIVirus, dont just disable them, remove them completely. The only AV you need to disable is Microsoft Windows Defender.
8. WINDOWS 10 Developers EDITON People we need to wait till next week for us to play the game. MS IS WORKING ON THE FIX NOW and new Windows 10 dev insiders release will be next week, we do not get a copy for download this week, they pushed the install back for us

The rest of the issue are on a case by case bases if these fixes do not work


IF YOU HAVE ERRORS FOR MICROSOFT STORE you need to use power shell to RESET the MS STORE here is the link

https://winaero.com/blog/reset-windows-store-windows-10/
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 926
Onko teillä miten levottomat noi pikkukoneet? Kun niillä lähden kentältä nousuun niin on kova työ pitää koneen hallinnassa. Kone tuntuu käyttäytyvän kun se olisi kovassa tuulessa vaikka sää on tyyni. Mulla Saitekin Yoke käytössä ja kaikki säädöt pitäisi olla kunnossa, ainakin samoilla säädöillä toimii ongelmitta muissa simuissa.
Itse yllätyin miten vaikeaa koneet on vetää tonttiin. Jos tahallaan ei ala syökaymään maahan niin melko mahdoton tehdä virheitä. Kaikki lentää epäilyttävän hyvin ja helposti.

Ainoa säätö jota tein oli säätää joystickin twistiin deadzone ja laskea herkkyyttä. Kaikki muu on onetuksella. Ehkä Saitek on herkempi?
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
1 225



EI helvata , mikä aivopieru.

Ei ihme et trimmit jne toimii vähä oudosti ku fps heiluu
Toimiiko yhtä hölmösti erillisellä kaasukahvalla yms.?
Voisi kuvitella, että kaasukahva tai trimmivipu lähettäisi sen hetkisen sijaintinsa, mutta fysiikan puolesta toki mekaniikan pitää käydä kaikki asennot läpi. Eli eroaako käyttäytyminen näppiksen ja ohjaimen välillä?
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 476
Kyllä mä ennakkoon aika oikeassa olin, että tämä pohjautuu FSX:ään. Ja ei varmasti kaukaa haettua ollut se arvio että Flight Sim Worldin Early Access lopetettiin ja Microsoft otti koodin takaisin itselleen tämän kehitystä varten.
Ja kävihän se ilmi myös heti pelin julkaisun jälkeen, kun katsoo kansiorakennetta. Aivan suoraan FSX:stä.

 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
671
Pyöriikö se nyt sitten niin huonosti ku katsoo miltä peli näyttää? En ole onnistunut p3d:tä tai xplanea saamaan pyörimään näin hyvin, niin kyllä tässä nyt edes jotain on tehty oikein.
 
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
394
No on tuossa onneksi ihan varmasti aika totaalinen overhaul sille vanhalle pelimoottorille kyllä tehty. Mutta voi kyllä olla että osa stutterongelmista periytyy sieltä FSX ajoilta kuitenkin. En nyt suoralta kädeltä näe tuossa erityisen pahaa, oletuslentomalli on selkeästi eri ja parempi, graffat on paremmat ja ainakin joillain onnekkailla tuntuisi pyörivänkin paremmin, tähän toivottavasti saadaan roimaa parannusta tulevaisuudessa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
15 076
tämä pohjautuu FSX:ään
"Pohjautuu" on silti tosi epämääräinen käsite. Eikä sinänsä kerro vielä mitään hyvyydestä tai suorituskyvystä tai ominaisuuksista tai rajoituksista. En väitä, etteikö pohjaudu, mutta kuka tuo JauzTwoCents on ja miksi haluan luottaa hänen sanaansa asiassa?

Itsellänni pyörii aika hyvin ja näyttää upealta, joten vaikea verrata FSX:ään oikein millään tasolla.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 476
"Pohjautuu" on silti tosi epämääräinen käsite. Eikä sinänsä kerro vielä mitään hyvyydestä tai suorituskyvystä tai ominaisuuksista tai rajoituksista. En väitä, etteikö pohjaudu, mutta kuka tuo JauzTwoCents on ja miksi haluan luottaa hänen sanaansa asiassa?

Itsellänni pyörii aika hyvin ja näyttää upealta, joten vaikea verrata FSX:ään oikein millään tasolla.
Niin mä en tarkoittanut tällä nyt mitään etteikö eroja olisi, tai etteikö se olisi hyvä tai huono asia.

Toin omat epäilykset ennakkoon esille että pohjautuu FSX:ään, kun Flight Sim World tuntui ja näytti ihan samalta. Ja Dovetail osti FSX koodin sen jälkeen itselleen kun Steam version siitä toivat myyntiin. Ja kesken kaiken se ajettiin alas.

Mutta ajatukseni tyrmättiin aikalailla täysin samantien. Kun pelin asensin ja kansioita tutkin. Kaikki näytti ihan identtiseltä FSX:ään nähden, niin kansioiden rakenteet, tiedostojen nimet kuin itse tiedostojen sisältökin. Ja se vahvisti vain omia epäilyksiäni.

En tiedä kuka tämä tyyppi on tai muutakaan, mutta aikalailla mulle riittää tämä vahvistamaan epäilykseni. En siis tarkoittanut sitä mitenkään hyvänä tai huonona asiana. Lähinnä vain se miten yksimielisesti mun ajatus FSX:ään perustamisesta tyrmättiin, niin uskon nyt ainakin itse olleeni oikeassa ja olen lähes varma, että FSW:n loppumisen jälkeen MS osti koodin takaisin itselleen ja kehitystä jatkettiin siitä mihin Dovetail sen oli vienyt. Niin isot yhteneväisyydet on.
Fsw:tähän en itse ainakaan saanut pyörimään mitenkään nykimättä, vaikka fps olisi ollutkin yli 30.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
15 076
Ok. Musta olisi outoa, jos ei pohjautuisi millään tavalla FSX:ään. Siellä on kuitenkin N-kymmentä vuotta lentosimukoodia ja -kokemusta taustalla, joten osien uudelleenkäyttö jossain määrin voi olla ihan järkevää ja perusteltua.

Aika näyttää, kuinka tuo nykyinen engine skaalautuu, mutta musta lähtötilanne on todella hyvä kunhan saavat yksittäisi stutterointeja viilattua pois. Ei mitään hajua, liittyvätkö engineen vai striimaukseen vai mihin.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 476
Ok. Musta olisi outoa, jos ei pohjautuisi millään tavalla FSX:ään. Siellä on kuitenkin N-kymmentä vuotta lentosimukoodia ja -kokemusta taustalla, joten osien uudelleenkäyttö jossain määrin voi olla ihan järkevää ja perusteltua.

Aika näyttää, kuinka tuo nykyinen engine skaalautuu, mutta musta lähtötilanne on todella hyvä kunhan saavat yksittäisi stutterointeja viilattua pois. Ei mitään hajua, liittyvätkö engineen vai striimaukseen vai mihin.
Simconnectin ainakin niin pahasti sekoittivat, että on todella iso stutterointi, minkä lisäksi OBS:llä kaapatessa kuva nykii kokoajan, vaikka peli ei laisinkaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
671
Simconnectin ainakin niin pahasti sekoittivat, että on todella iso stutterointi, minkä lisäksi OBS:llä kaapatessa kuva nykii kokoajan, vaikka peli ei laisinkaan.
Simconnect toimi käsittääkseni ennen tätä versiota.
Ai-liikenne ja kanssapelaajat aiheuttaa ainakin monelle stutteria.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 476
Simconnect toimi käsittääkseni ennen tätä versiota.
Ai-liikenne ja kanssapelaajat aiheuttaa ainakin monelle stutteria.
Joo näin myös itse käsitin, vasta tämä julkaisuversio rikkoi. Mutta kehittäjät on jo tietoisia asiasta.
Minulla ei mitään ongelmaa OBS:n kanssa. Sulavaa videota kaappaa.
Niin mullakin kaappasi, kun pelasin 1440 resolla ja tallensin 1080. Nyt on 4k ja tallennus 1080, niin selvää nykimistä kokoajan näkyy, vaikka prossun käyttö on suht samaa luokkaa, eli ei lopu ns kesken.

PS. Jos jollain on Steam versio ja ei ostokset toimi, niin syy löytyi. Ei kehittäjien toimesta, vaan pelaajien...

Steam -> asetukset - Pelissä - Ota Steam-yhteisönäkymä käyttöön pelissä.

Vaikka se olisi päällä, ota pois, buuttaa peli ja laita takaisin. Itsellä oli kokonaan pois. Nyt sain ostettua kentät ja koneen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
460
Onko näkynyt appiksia tablettiin, kännykälle tai kakkos-PC:lle, joilla saada esim. GPS:ää striimattua toiselle laitteelle?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
671
Itsellä on tuo Navigraphin tilaus, niin saa ipadilla katseltua reittiä ja karttoja.
 
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
394
Laitoin kaikki niin alas kun saa, lowista sielä alemmas ja rendering scalen 10:iin satasesta. Peli näyttää _TODELLA_ rumalta, edes mittaristosta ei saa selvää. Lennän EFMN:n lähellä missä peli pyörii itsellä parhaiten eteläsuomesta, saan n. 75-95fps, peli on 90% smooth mutta edelleen esim jyrkissä kaarroissa peli töksähtelee samallalailla kuin FSX. Kone siis i5 4670k 16gb ram ja 1070gtx. High graffoilla saan samalla seudulla 35-55fps mutta stutteri on aivan kestämätöntä. Itse ainakin haluan tästä simusta aidosti smoothin pelikokemuksen enkä FSX kaltaista stuttershowta.

Joku siellä jo manaa, että vittu mikä kermasilmä. Olen ikäni pelannut 60hz ruudulla, pidän Digital Combat Simulatoria äärimmäisen smoothina lentonasimuna/pelinä yleensä. Kaveriki pelaa "muita pelejä" kuten Doom jne, hänen mielestään DCS ei ole erityisen smooth. Häntä voisi sanoa kermasilmäksi. Yritän vain tällä kertoa, että nyt puhutaan ihan illuusion rikkovasta töksähtelystä mitä ei voi olla näkemättä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
671
Laitoin kaikki niin alas kun saa, lowista sielä alemmas ja rendering scalen 10:iin satasesta. Peli näyttää _TODELLA_ rumalta, edes mittaristosta ei saa selvää. Lennän EFMN:n lähellä missä peli pyörii itsellä parhaiten eteläsuomesta, saan n. 75-95fps, peli on 90% smooth mutta edelleen esim jyrkissä kaarroissa peli töksähtelee samallalailla kuin FSX. Kone siis i5 4670k 16gb ram ja 1070gtx. High graffoilla saan samalla seudulla 35-55fps mutta stutteri on aivan kestämätöntä. Itse ainakin haluan tästä simusta aidosti smoothin pelikokemuksen enkä FSX kaltaista stuttershowta.

Joku siellä jo manaa, että vittu mikä kermasilmä. Olen ikäni pelannut 60hz ruudulla, pidän Digital Combat Simulatoria äärimmäisen smoothina lentonasimuna/pelinä yleensä. Kaveriki pelaa "muita pelejä" kuten Doom jne, hänen mielestään DCS ei ole erityisen smooth. Häntä voisi sanoa kermasilmäksi. Yritän vain tällä kertoa, että nyt puhutaan ihan illuusion rikkovasta töksähtelystä mitä ei voi olla näkemättä.
Oletko kokeillut Offlinessa, onko mitää vaikutusta?
 

Sampsa Kopteeni

Team R&T
Köyhä
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
261
Löysin saman vuoristokentän, minkä Missionary Bush Pilot lentää kanavallaan. Vähän vertailua miten hyvin MSFS toistaa tälläset pikkukentät periferiassa, joita ei ole retusoitu käsin.

Tosielämä:


MSFS:
 
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
394
Oletko kokeillut Offlinessa, onko mitää vaikutusta?
Juu, koitin sitä jo silloin ekana päivänä. Oli se ehkä kevyempi mutta ei se silti pyöri. Ehkä tällä mega-lowilla voisi pyöriä eos. Olen myös lisännyt rolling cachea yms... oon itseasiassa yrittänyt lähes kaiken. Eilen kellotin prossun 4.4ghz yms. Ei sekään auttanut juuri mitään. Näyttiksen ajurit on uusittu, päivitin win10:n vihdoin 2004 versioon jnejne. Jotenkin tuntuu vain absurdilta että kone, joka kuitenkin prossultaankin on minimikonetta parempi ja ramilta ja gpulta varsinkin ei ole smooth edes tuon näköisenä.
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
603
Ei sen kuulu noin huonosti pyöriä, taitaa ehkä olla taustalla joku softa mikä bugittaa. Itsellä pyörii ihan hyvin High/Ultra asetuksilla ja alla on vain quad-core Ryzen 3, 32Gt, RTX 2070 yhdistelmä mikä ei ole läheskään top-tier.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
15 076
stutteri on aivan kestämätöntä
Musta ihan jossain tuoreessa listassa stutterointi oli listattu asiana, jota pyritään fiksaamaan. Toivotaan, että ainakin harvenisi. Eilen kun lentelin Helsingissä, en tätä havainnut. Mutta pitää kokeilla paremmalla ajalla uudestaan.
 
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
394
Ei sen kuulu noin huonosti pyöriä, taitaa ehkä olla taustalla joku softa mikä bugittaa. Itsellä pyörii ihan hyvin High/Ultra asetuksilla ja alla on vain quad-core Ryzen 3, 32Gt, RTX 2070 yhdistelmä mikä ei ole läheskään top-tier.
Ei varmasti kuulukkaan. En vain keksi mikä itsellä mättää. Tosin on tuo tiedossa että tää haswell i5 on auttamatta todella paska tälle pelille, mutta luulisi sen nyt noin ripulinäköisenä pyörivän joka tilanteessa hyvin. Ja kuitenkin FPS:t on olleet itselle jopa enemmän mitä odotin ennen julkaisua. Muiden raskaidenkaan pelien kanssa ei ole ongelmia.

Hämää myös, että kun youtubesta katsoo videoita, jotka myös tökkivät, ja striimaaja sanoo aina, että hänellä ei töki, se on obs. Haluan kyllä uskoa tuohon mutta haluaisin myös kohta omin silmin nähdä smoothin fs2020 :D, no olen kyllä tubesta nähnyt. 1080p i9 2080tillä ainakin on smooth :D
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Ei varmasti kuulukkaan. En vain keksi mikä itsellä mättää. Tosin on tuo tiedossa että tää haswell i5 on auttamatta todella paska tälle pelille, mutta luulisi sen nyt noin ripulinäköisenä pyörivän joka tilanteessa hyvin. Ja kuitenkin FPS:t on olleet itselle jopa enemmän mitä odotin ennen julkaisua. Muiden raskaidenkaan pelien kanssa ei ole ongelmia.

Hämää myös, että kun youtubesta katsoo videoita, jotka myös tökkivät, ja striimaaja sanoo aina, että hänellä ei töki, se on obs. Haluan kyllä uskoa tuohon mutta haluaisin myös kohta omin silmin nähdä smoothin fs2020 :D, no olen kyllä tubesta nähnyt. 1080p i9 2080tillä ainakin on smooth :D
Mulla Ryzen 5 3600 ja rx 5700xt + 16gb 3200mhz ram ja ultra asetuksilla jossain keskellä ei mitään 50-60fps, mutta jossain new yorkissa 20fps kun AI-koneet ja multiplayer on päällä.

Sitten kun pudottaa asetuksia hight ja ottaa AI-koneet ja multiplayer pois niin 30-50fps samassa paikassa.

Tuntuu muutenkin että toi AI-koneet+multiplayer vaikuttaa eniten sillä ilman niitä ultrallakaan ei laske alle 30fps new yorkissa ja hyvin pysty tuolla ruudunpäivityksellä pelaamaan.

Säätöjen jälkeen olen tullut siihen tulokseen että Ultralla mennään ja AI-koneet ja multiplayer pois käytöstä niin tuo +30fps on enemmän kuin pelattava tuolla minun kokoonpanolla ja tökkimistä en havaitse.
 
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
394
Säätöjen jälkeen olen tullut siihen tulokseen että Ultralla mennään ja AI-koneet ja multiplayer pois käytöstä niin tuo +30fps on enemmän kuin pelattava tuolla minun kokoonpanolla ja tökkimistä en havaitse.
Juuh, elikkäs itsekkin pelaisin 30fps ihan tyytyväisenä tällä koneella, josse olisi stutteroimaton 30 fps! voisin kerskua että pyörii highlla 45fps keskimäärin suomessa, muttakun se 45fps on aivan järkyttävää stutteria itsellä. Vakaa 30fps olisi mun koneella unelmaa highlla. Muttakun saisi edes mediumilla stutteroimattoman 30fps niin olisin ihan tyytyväinen uutta konetta odotellessa
 
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
394
Olen miettinyt, jos tässä pelissä saisi dedicated fullscreenin päälle, auttaisko se pyörimiseen. Tuo fullscreen on selkeästi ainakin itsellä vain windowed-fullscreen, alt-tabaus on välitön yms, kun taas jos peli on dedicated fullscreen niin alt tabilla kestää hetken päästä windowsiin. Olen ennenkin huomannut joistain peleistä, että windowed fullscreen ei pyöri kovin hyvin, mutta dedicated täydellisesti. Tässä pelissä ei vaan ole moista vaihtoehtoa?
 

JosseTheRedman

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2019
Viestejä
246
Mullakaan ei ole minkäänlaista ongelmaa pyörimisessä/kuvassa pl. pieni lyhyt töksöhdys kun muuttaa lennosta asetuksia tai säätä. Koneena 3900x+5700XT ja 32G muistia. Asetukset high ja ultran välimaastossa, FPS isoissa kaupungeissa 30-40.

En ihan ole ymmärtänyt, että mitä tuo multiplayer tarkoittaa asetuksissa? Olenko tietämättäni lennellyt onlineservereillä? :lol: Eli kun profiili on onlinessa ja menen lentämään niin pitäisikö näkyä muitakin pelaajia? Mielestäni AI koneet todella harvassa vaikka niitä asetuksista säätänyt lisää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
15 076
luulisi sen nyt noin ripulinäköisenä pyörivän joka tilanteessa hyvin
Mutta jos ne stutteroinnit ei liity millään tavalla piirtämiseen vaan johonkin muuhun (striimaus, häikät servereillä/yhteydessä, joku IO-juttu), niin eipä ne graffa-asetusten laskeminen silloin auta.
 
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
394
Mutta jos ne stutteroinnit ei liity millään tavalla piirtämiseen vaan johonkin muuhun (striimaus, häikät servereillä/yhteydessä, joku IO-juttu), niin eipä ne graffa-asetusten laskeminen silloin auta.
Juuh. Tiedä sitten mikä on syynä. Eikä tässä nyt sinänsä huoleta oma kone, mutta jos nyt ostan uuden koneen käytännössä vain tämän takia (olen uusimassa kyllä konetta jokatapauksessa ihan VR silmällä pitäen, mutta juuri NYT se on aiheellista tuon fs2020 vuoksi) todetakseni, että eipä ole smoothia täälläkään. No onneksi täällä moni kertoo että on, eikai se auta kuin uskoa. Tuo vain, että toiselle smooth on toiselle diashow. Mutta en oikeasti ole tässä asiassa mitenkään herkkä vaikka tästä valituksesta voisi sen kuvan saadakkin.
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
3 580
Itsellä alla 4690K (ylikellotettu) sekä 2070. Asetukset laitoin mediumille, kokeilin myös alinta presettiä.

Aivan järkyttävää stutterointia, prossu hyppää 100% ja fps tippuu yhden käden sormilla laskettavaksi, tätä kestää useita sekunteja.

Ei tuo prossu mikään tehomylly ole, mutta kyllä pelin pitäisi pyöriä edes jotenkin siedettävästi.

Pahoittelut, tästä varmasti ollut reilusti puhetta (ainakin ylempänä), mutta ketjussa on tullut niin monta viestiä viime aikoina että kaikkea ei jaksa kelata. Onneksi kuului Game passiin, vituttais kyllä jos olisi tämän ostanut.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 476
Mulla Ryzen 5 3600 ja rx 5700xt + 16gb 3200mhz ram ja ultra asetuksilla jossain keskellä ei mitään 50-60fps, mutta jossain new yorkissa 20fps kun AI-koneet ja multiplayer on päällä.

Sitten kun pudottaa asetuksia hight ja ottaa AI-koneet ja multiplayer pois niin 30-50fps samassa paikassa.

Tuntuu muutenkin että toi AI-koneet+multiplayer vaikuttaa eniten sillä ilman niitä ultrallakaan ei laske alle 30fps new yorkissa ja hyvin pysty tuolla ruudunpäivityksellä pelaamaan.

Säätöjen jälkeen olen tullut siihen tulokseen että Ultralla mennään ja AI-koneet ja multiplayer pois käytöstä niin tuo +30fps on enemmän kuin pelattava tuolla minun kokoonpanolla ja tökkimistä en havaitse.
Mulla sama kokoonpano ja yllättäen sain 10-30fps lisää noilla huonoilla alueilla. Kun laitoin 4k reson ultra asetukset ja tiputin skaalauksen 60 prosenttiin. Verrattuna siis 1440p High endiin.
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
603
Hämää myös, että kun youtubesta katsoo videoita, jotka myös tökkivät, ja striimaaja sanoo aina, että hänellä ei töki, se on obs. Haluan kyllä uskoa tuohon mutta haluaisin myös kohta omin silmin nähdä smoothin fs2020 :D, no olen kyllä tubesta nähnyt. 1080p i9 2080tillä ainakin on smooth :D
Striimi alkaa helposti tökkimään tämän pelin kanssa koska GPU on niin kovilla. Eilen nauhoitin videota kun lensin Monacon ympärillä ja tosiaan peli rullasi sulavasti mutta video pätki koska kun GPU käyttöaste huitelee siellä 90-100% alueella, ei riitä enää resursseja NvEncille ja OBS alkaa pätkimään ja huutamaan että encoder on ylikuormittunut.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 476
Striimi alkaa helposti tökkimään tämän pelin kanssa koska GPU on niin kovilla. Eilen nauhoitin videota kun lensin Monacon ympärillä ja tosiaan peli rullasi sulavasti mutta video pätki koska kun GPU käyttöaste huitelee siellä 90-100% alueella, ei riitä enää resursseja NvEncille ja OBS alkaa pätkimään ja huutamaan että encoder on ylikuormittunut.
Tuon vuoksi itse käytän OBS:ssä prossua tuohon hommaan ja tallennuksen aikana tässä pelissä prossu on noin 50-70% kuormalla ja ilman tallennusta 30-50%. En itse pysty esim ETS2:sta kaappaamaan ollenkaan OBS:llä näyttiksen kanssa, vaikka AMD ReLivellä onnistuu ongelmitta.
 
Liittynyt
20.08.2020
Viestejä
36
Minkä joystickin hommaisin? Kokeilin tuota vanhaa microsoft sidewinder force feedback 2 ohjainta ja en saa sitä pelissä mitenkään toimimaan.. Sensitivy napin alta kun kokeilee ohjainta liikutella niin toimii niinkuin pitääkin, mutta ohjain 3sen kohdalla on vain kysymysmerkki. Mitkä ohjaimet tässä toimii?
 
Liittynyt
08.05.2017
Viestejä
1 903
Minkä joystickin hommaisin? Kokeilin tuota vanhaa microsoft sidewinder force feedback 2 ohjainta ja en saa sitä pelissä mitenkään toimimaan.. Sensitivy napin alta kun kokeilee ohjainta liikutella niin toimii niinkuin pitääkin, mutta ohjain 3sen kohdalla on vain kysymysmerkki. Mitkä ohjaimet tässä toimii?
Thrustmasterin T Flight HOTAS X on paras edullisemman pään lento-ohjain.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 163
Minkä joystickin hommaisin? Kokeilin tuota vanhaa microsoft sidewinder force feedback 2 ohjainta ja en saa sitä pelissä mitenkään toimimaan.. Sensitivy napin alta kun kokeilee ohjainta liikutella niin toimii niinkuin pitääkin, mutta ohjain 3sen kohdalla on vain kysymysmerkki. Mitkä ohjaimet tässä toimii?
Thrustmaster T.16000M on ollut suosittu.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
494
Itsellä alla 4690K (ylikellotettu) sekä 2070. Asetukset laitoin mediumille, kokeilin myös alinta presettiä.

Aivan järkyttävää stutterointia, prossu hyppää 100% ja fps tippuu yhden käden sormilla laskettavaksi, tätä kestää useita sekunteja.

Ei tuo prossu mikään tehomylly ole, mutta kyllä pelin pitäisi pyöriä edes jotenkin siedettävästi.

Pahoittelut, tästä varmasti ollut reilusti puhetta (ainakin ylempänä), mutta ketjussa on tullut niin monta viestiä viime aikoina että kaikkea ei jaksa kelata. Onneksi kuului Game passiin, vituttais kyllä jos olisi tämän ostanut.
Itsellä on 4770k ja postissa tulossa uudet osat ja päivittyy 10600k sekä 32GB muistia aiemman 16gb sijasta. Katsotaan miten vaikuttaa. Dev modessa ainakin CPU koko ajan ”punaisella” ja saan sen 25-35fps medium asetuksilla 5120x1440 resolla joka skaalattu alaspäin 60%:iin. Välistä tulee stutterointia.

Näytönohjain 980Ti
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 476
No nyt kyllä haukkaa muistia kun on ORBX London City Airport ja se erikseen myynnissä ollut Cessna 182. 29,4gigaa oli isoin mitä näin. :D
E8A7C8A0-EAED-4412-897E-C80A396073CE.jpeg


Fps jo oletuksena 10 huonompi mitä ilman ORBX kenttää, mutta enää ei voi live traficia pitää ollenkaan, tai fps on 1-2. Ilman muuta liikennettäkin fps oli aluksi 30-40, sit ku kiitotiellä liikkuu pari metriä, fps tippuu sinne luokkaan 12-15. Tätä jatkuu kunnes pääsee pois kentän alueelta, sit nousee takaisin. Kun yrittää laskeutua, sama alle 15fps, pahimmillaan 3-4.
Mutta kun laskeutumisen jälkeen oli muutaman minuutin siinä terminaalin edessä, fps pomppasi yli 30:een ja peli lähti taas muutoin toimimaan ihan mukavasti, mutta aivan jäätävä nykiminen, vaikka fps muka oli ok.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
379
Jahas power yllätti ja nosti hintaa thrustmasterin hotakselle 60-->70€ .. Sinne jäi kauppaan jo periaatteen vuoksikin.
 
Liittynyt
02.07.2017
Viestejä
168
ESGG:llä pyörii mukavasti porukkaa tällä hetkellä (taitaa pewdiepie striimata), FPS vieläkin yli 20 vaikka onkin monta konetta piirrettävänä (kameran takana vielä enemmänkin) :D

Näyttökuva (109).png
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
86
On kyllä huonoin kokemus vähään aikaan. Asentelin Windowsin uudestaan ja edelleen Store lataus jumittaa (ei virheilmoitusta). Xbox (beta) app antaa sentään virheilmoituksen koodilla 0x00000001.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 795
Viestejä
4 298 418
Jäsenet
71 701
Uusin jäsen
Jolle1

Hinta.fi

Ylös Bottom