Tuli kyllä koettua jotain sellaista mitä en ole peleissä taas ennen kokenut.
Lontoon Heathrow:lta Lontoo City kentälle reissu. Piti olla perus 10min lento katsellen nähtävyyksiä.
Tein siinä lähtöä ja käynnistelin konetta, lähdin rullailemaan kiitotietä kohti. Alkaa pieni vesisade. Näyttää muuten upealta. Aurinko pilkisti pilvien raosta paikoitellen.
Jouduin ylittämään toisen kiitotien matkalla, lennonjohto käskee pysähtymään, koska Air France tulossa Pariisista. Odotin pitkän aikaa ja en näe mitään. Olen jo lähdössä jatkamaan, kunnes näen ison koneen laskeutuvan aivan edestäni. Ääni oli korvia huumaava.
Saan luvan jatkaa ja sade alkaa taukoamaan, Lontoon ylle muodostuu upea sateenkaari.
Hetkeä ennen kiitotietä tulee taas käsky odottaa. Tällä kertaa Singapore Airlinesin kone on lähdössä minun edeltä. Mutta ennen kiitotietä on Boeingin perässä kaksi ihmispelaajaa jonossa!
Mun taakse tulee vielä joku oikean elämän kone jonoon ja sen taakse yksi ihmispelaaja.
Kaikki odotti vuoroaan nätisti ja lähdettiin aikalailla peräkkäin siitä sitten ilmaan ja ilmasta käsin katselin kun muut siinä nätisti nousi myös ilmaan.
Tein lentosuunnitelman mukaiset kierrokset kaikkien nähtävyyksien kautta ja nokka kohtu London City Airporttia.
Hiukan ennen kenttää tulee lupa suunnistella kohti laskeutumista vasenta reittiä. Samalla kaksi ihmis pelaajaa nousee peräkkäin kentältä, kolmas odottaa vuoroaan. Tämä kolmas kone sählää jotain ja lennonjohto käskee käskee kiertää kentän. Toisella yrittämällä nätisti laskuun ja rullaillessani parkkiin alkaa sade uudestaan. Meinaan siinä ihastellessa törmätä toisen ihmispelaajan kanssa, mutta molemmat sai väistettyä. Kone parkkiin ja pyysin vielä säiliöauton tuomaan polttoainetta ennen kuin lopetin lentelyt tältä päivältä.
Tuo oikean elämän koneiden, ihmispelaajien vuorovaikutu lennonjohdon kautta, aivan käsittämättömän hieno sää, upea kaupunki. Ja nyt pyöri kokoajan yli 30fps. Suu auki olin kokoajan ja mietin etten tätä lähemmäs todellisuutta pääse, ellen istu siellä potkurikoneessa Lontoossa oikeasti.