Mekaaniset näppäimistöt

Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
187
Varmilon pienempiä näppiksiä ei tunnu löytyvän Nordic layoutilla. Varmilohan valmistaa käsittääkseni Duckya laadukkaampia näppiksiä, mutta esim. Fn-toimintoja on Duckyssa enemmän.
Jos löytää itselle mieleisen Duckyn edes osittain metallisella kotelolla ja PBT-hatuilla niin väitän, että kokonaisuus on parempi kuin Varmilolla. Uusissa Duckyissähän alkaa olla jo kotelon kansipuoli jotain metalliseosta ja PBT-hattujakin on alkanut jo näkymään. Nappien ohjelmoitavuus ja valaistus Duckyllä onkin jo hanskassa. Vortex olisi myös varmasti sinulle harkitsemisen arvoinen valmistaja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 550
En tiedä miten muut käyttää näppistään mutta ostin gigantin alesta Strafe mk2:en pari viikkoa sitten. Saan tuon pienen kajahduksen aikaiseksi hakkaamalla näppistä niin lujaa että se varmaan hajoaa seuraavaksi.
En hakkaa näppiksiä, vaan kirjoitan kevyillä painalluksilla. Tuo G513 siis kajahtelee vaikka erityisesti yrittäisi kirjoittaa hiljaa. Jos Strafe on tässä suhteessa parempi, niin taidanpa käydä vaihtamassa ja testaamassa. Olen tuohon G513:een yrittänyt totutella, mutta ei ole vielä onnistunut.
 
Liittynyt
07.12.2016
Viestejä
256
Pitäisi uusi mekaaninen näppis löytää. Pari vuotta käytellyt Kailh kytkimillä olevaa ja pitäisi palata takaisin Cherryihin. Hakusessa TenKeyLess ja niin, ettei olisi ylimääräistä muovikuorta näppäinten ympärillä. Onko jotain selkeästi joukosta edukseen erottuvia? Duckyt houkuttelee (saatavuus?) ja Asus RoG Claymore Corea olen katsellut, mutta pääasiassa nuo "pelinäppikset" ei niin houkuttele.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 550
G513 palasi kauppaan. Ei tottunut korva metalliseen kaikuun joka painalluksella. Seuraavana testaan Strafe MK.2 Silentiä, joka sopivasti nyt tarjouksessa 129e ainakin Verkkokauppa ja Jimm's.
 
Liittynyt
07.12.2016
Viestejä
256
Vortexin pok3r, Jos 60% kelpaa.
60% käy myös. Aiemmassa viestissä jäi mainitsematta taustavalaistus, josta on itselle nykyään tullut itsestäänselvyys.
Taustavalaistuissa Vortexeissä näyttäisi olevan aika "ei-oo" tilanne kaikkialta mistä äkkiseltään löysin.
 

xana

ICT Pro
Tukijäsen
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
887
Itselläni on G413 Silver. Hyvin on toiminut. Tämä on käytössäni ensimmäinen mekaaninen näppäimistö; eikä varmaankaan viimeinen.;)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
119
60% käy myös. Aiemmassa viestissä jäi mainitsematta taustavalaistus, josta on itselle nykyään tullut itsestäänselvyys.
Taustavalaistuissa Vortexeissä näyttäisi olevan aika "ei-oo" tilanne kaikkialta mistä äkkiseltään löysin.
Mitä maksat? Mä EHKÄ voisin myydä omani. MX clearit, musta , taustavalaistu nordic layoutilla.
Vasemmassa alareunassa kolhuja muuten ok.
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
187
Jotta ei menisi pelkäksi rinkirunkkaamiseksi, ajattelin vielä kertoa seuraavasta suunnitelmastani, eli Nyquistista. Tekisi kovasti mieli tuollainen tilailla ja kasailla. On vaan vaikeuksia päättää kytkintyyppiä. Bluet on ollut useassa lankussa, vihreät on yhdessä. Box Navyt kiinnostaa, mutta en ole vieläkään ihan turvallisin mielin siitä stemin paksuudesta - en halua, että hatut menee paskaksi, kun kuitenkin tilaan siihen ennen pitkää yli satasen hatut. Juuri nyt olisi myös Massdropissa tarjolla Invyr x Massdropin holy pandat, jotka olisi mainospuheiden mukaan "the worlds most tactile switches". Eivät ilmeisesti kuitenkaan Clickyt. Painallusvoimaa moiset kuulemma vaatii 67g, mikä olisi varsin miellyttävä. Onneksi ne saa tosin irtikin, eikä kytkimet itsessään ole kovin kallis investointi.

Kolmantena asiana - onko kukaan muu täällä lähtenyt MT3 Godspeed -droppiin mukaan? Itse tilasin Pok3riin sopivat setit Ares-väriteemalla. MT3-profiili hivelee kuitenkin sormia sen verta kovaa, että pakko saada myös työmaalle tuon profiilin hatut. Hintaa toki tuli se 140 dollaria (20 dollaria alennusta aiempien tilauksien johdosta) ja odottaa saa vähintään kesään asti (luultavasti syksyyn), mutta sen verran hullu sitä on, että on se sen arvoista.
Tässä monologia ylläpitääkseni ajattelin pistää updatea.

Lähdin mukaan Massdropin Holy Panda -droppiin sen jälkeen, kun Quakemz oli 29.12. vahvistanut Massdropin uusien samplejen olevan oikeaa Holy Pandaa, eikä mitään perseilyä. Näissähän siis on alunperin yhdistetty kahta kytkintyyppiä manuaalisesti, joista toista ei ole ollut viimeaikoina edes saatavilla ja nyt oli yhteisöllä suuri huoli siitä, että nämä Massdropin uusiotuotannot olisi olleet vain "jotain sinne päin". Näitä odotellessa on hyvä zoomailla vähän syvemmin noita näppisvaihtoehtoja, mutta tuo keeb.io ja sieltä erityisesti Nyquist ja Iris kiinnostaisi kovasti noiden kytkimien kaveriksi. Hatut todellakin vielä täysin auki. Jos ei hyviä satu kohdalle niin isken jonkun näistä kiinan PBT-seteistä kiinni aluksi :D.

Pok3rin kohtaloon liittyen, Godspeed MT3 -droppi loppui tänään ja mukaan lähti Alphat, Ares modit, Norde-kitti ja Mono-kitti. Mono-kitti tuo kivasti näköä myös noihin numeronappeihin ja saan napit 5-8 samalla Ares-väriteemaan. Olettaisin, että Massdrop tarjoaa piakkoin dropin myös Godspeed-teeman mukaiseen kaapeliin ja tähän päälle ajatus olisi ottaa vihdoin KBDfansilta oranssi alumiininen 5 degree case.

Nyt sitten taas odotellaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
102
Tässä monologia ylläpitääkseni ajattelin pistää updatea.

Lähdin mukaan Massdropin Holy Panda -droppiin sen jälkeen, kun Quakemz oli 29.12. vahvistanut Massdropin uusien samplejen olevan oikeaa Holy Pandaa, eikä mitään perseilyä. Näissähän siis on alunperin yhdistetty kahta kytkintyyppiä manuaalisesti, joista toista ei ole ollut viimeaikoina edes saatavilla ja nyt oli yhteisöllä suuri huoli siitä, että nämä Massdropin uusiotuotannot olisi olleet vain "jotain sinne päin". Näitä odotellessa on hyvä zoomailla vähän syvemmin noita näppisvaihtoehtoja, mutta tuo keeb.io ja sieltä erityisesti Nyquist ja Iris kiinnostaisi kovasti noiden kytkimien kaveriksi. Hatut todellakin vielä täysin auki. Jos ei hyviä satu kohdalle niin isken jonkun näistä kiinan PBT-seteistä kiinni aluksi :D.

Pok3rin kohtaloon liittyen, Godspeed MT3 -droppi loppui tänään ja mukaan lähti Alphat, Ares modit, Norde-kitti ja Mono-kitti. Mono-kitti tuo kivasti näköä myös noihin numeronappeihin ja saan napit 5-8 samalla Ares-väriteemaan. Olettaisin, että Massdrop tarjoaa piakkoin dropin myös Godspeed-teeman mukaiseen kaapeliin ja tähän päälle ajatus olisi ottaa vihdoin KBDfansilta oranssi alumiininen 5 degree case.

Nyt sitten taas odotellaan.
Vaihdetaan monologi sen verran dialogiksi että mä viimeiseen asti yritin vastustella mutta lähdin sit kuitenkin Holy Panda -kelkkaan, omat kokemukset Zealio 65g kytkimistä on niin hyvät ja Holy Pandoilla on lähes legendaarinen maine tactile-kytkimenä että olisi jäänyt kaivelemaan ikuisesti jos olisin jättänyt väliin.

Godspeed MT3:een en lähtenyt mukaan vaikka tykkäänkin sen teemasta, erinäisillä foorumeilla on ollut vuoden verran jo huhua että C64-teemaiset SA Retro hatut olisi tulossa saataville "piakkoin", taidan niihin sijottaa omat (vähäiset) roponi :) Oon tykännyt kyllä MT3 profiilista, mutta käytännössä todennut että SA-profiilla kirjoittaminen sujuu jostan syystä vaan helpommin. Kaikkia eri kytkintyyppejä ja hattumalleja on toki kiva vaihtelun vuoksi vaihdella käyttöön, oon nyt duunissa käyttänyt IBM Model F XT:tä joka on ehkä paras näppis mitä itse olen tähän asti käyttänyt.
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
546
Vortexin pok3r, Jos 60% kelpaa.
Tuohan olisi Ducky One 2 Minille vaihtoehto, mutta vaikeaksi menee, jos haluaa Nordic Layoutilla ja Silent Red -kytkimillä. Hintakin nousee roimasti (tällä vetämässä 130 euron ennakkotilaus Duckysta ed. mainituilla specseillä).
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
533
Tuohan olisi Ducky One 2 Minille vaihtoehto, mutta vaikeaksi menee, jos haluaa Nordic Layoutilla ja Silent Red -kytkimillä. Hintakin nousee roimasti (tällä vetämässä 130 euron ennakkotilaus Duckysta ed. mainituilla specseillä).
Vortex POK3R RGB ISO MX Silent Red - without keycaps | mykeyboard.eu

Täällä noita välillä näkee käytettyjä myynnissä. Nappaa halvalla käytetyn ja vaihtaa kytkimet itse. Itellä parikin kappaletta pok3reita mihin toiseen vaihdettu gateronin silent blackit ja toisessa cherryn blackit.


Lähti dz60, brass plate, kailh box blackit ja tofu 60% tilaus vetämään. Otin vielä halpis dsa hattu setin mukaan niin pääsee kokeilemaan sitäkin.
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
187
Vaihdetaan monologi sen verran dialogiksi että mä viimeiseen asti yritin vastustella mutta lähdin sit kuitenkin Holy Panda -kelkkaan, omat kokemukset Zealio 65g kytkimistä on niin hyvät ja Holy Pandoilla on lähes legendaarinen maine tactile-kytkimenä että olisi jäänyt kaivelemaan ikuisesti jos olisin jättänyt väliin.
Joo, itselle nämä oli alun perin vieraat kytkimet, mutta mitä enemmän hypeä näistä luki, sitä enemmän alkoi kiinnostaa. Olisi todellakin harmittanut, jos ei olisi näitä napannut. Clicky-kytkimet on tähän asti olleet minun makuuni, mutta jos nuo muutoin ovat vasteeltaan legendaarisen statuksensa ansainneet, niin pärjään kyllä ilman äänekästä naksumistakin.

Meinasin näiden kytkimien kohdalla myös ensimmäistä kertaa kokeilla kytkimiin lube-hommia, porukka kun puhuu näistä varsin kovasti siihen sävyyn, että rasvaaminen on pakollista sen ultimaattisen Holy Panda -fiiliksen saavuttamiseksi. Tässäkin touhussa tuntuu olevan niin monenlaista koulukuntaa, että hankala ennalta sanoa, mikä metodi toimii parhaiten. Informaatioarvoltaan tämä video tosin vaikutaa lupaavalta ja taidankin kokeilla jotain tuon tyylistä liukastelua ;). Sitten kun vielä löytää tuohon hommaan sopivan töhnän. Mobilin 5W40 tuskin on se paras.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
102
Joo, itselle nämä oli alun perin vieraat kytkimet, mutta mitä enemmän hypeä näistä luki, sitä enemmän alkoi kiinnostaa. Olisi todellakin harmittanut, jos ei olisi näitä napannut. Clicky-kytkimet on tähän asti olleet minun makuuni, mutta jos nuo muutoin ovat vasteeltaan legendaarisen statuksensa ansainneet, niin pärjään kyllä ilman äänekästä naksumistakin.

Meinasin näiden kytkimien kohdalla myös ensimmäistä kertaa kokeilla kytkimiin lube-hommia, porukka kun puhuu näistä varsin kovasti siihen sävyyn, että rasvaaminen on pakollista sen ultimaattisen Holy Panda -fiiliksen saavuttamiseksi. Tässäkin touhussa tuntuu olevan niin monenlaista koulukuntaa, että hankala ennalta sanoa, mikä metodi toimii parhaiten. Informaatioarvoltaan tämä video tosin vaikutaa lupaavalta ja taidankin kokeilla jotain tuon tyylistä liukastelua ;). Sitten kun vielä löytää tuohon hommaan sopivan töhnän. Mobilin 5W40 tuskin on se paras.
Mä oon rasvannu kaikkien itsekasaamieni näppisten stabilizerit tällä Abu Reel Grease kelarasva | Motonet Oy ja rasvailin sillä myös saksasta tilaamani käytetyn Cherry G80-1800:n Cherry blackit, ne blackit oli niin vakiona karheat että ei niitä kestänyt käyttää. Rasvattuna niistä tuli jopa yllättävän hyvät. Gateronin keltaset, Zealiot ja Box Navyt oli taas niin smoothit jo vakiona etten nähnyt järkeä alkaa niitä rasvailemaan.
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
546
Vortex POK3R RGB ISO MX Silent Red - without keycaps | mykeyboard.eu

Täällä noita välillä näkee käytettyjä myynnissä. Nappaa halvalla käytetyn ja vaihtaa kytkimet itse. Itellä parikin kappaletta pok3reita mihin toiseen vaihdettu gateronin silent blackit ja toisessa cherryn blackit.


Lähti dz60, brass plate, kailh box blackit ja tofu 60% tilaus vetämään. Otin vielä halpis dsa hattu setin mukaan niin pääsee kokeilemaan sitäkin.
Menee vaan turhan DIY:ksi ottaen huomioon, etten ole koskaan mekaanisia käyttänyt. Jospa sitä Ducky One 2 Minillä pärjäisi (kunhan ennakkotilaus joskus saapuu), kun kyse ei käsittääkseni ole ihan umpisurkeastakaan näppiksestä. Mielelläni en muutenkaan lisähintaa tälle kokeilulle halua, kun alunperin oli tarkoitus ostaa alle satasen membrane (näin näppäimistöjä lähinnä sillä perusteella valinneena, että kunhan on Logitech, langaton, kompakti ja siro) ja nyt tässä ollaan jo 130 eurossa menossa (tai no aiemmin 160 eurossa ellei Caps Unlocked olisi VA88M-tilausta peruuttanut).

Huomaa kyllä, että kun tässä vuosikymmenen jälkeen on hyppäämässä Mäkeistä takaisin PC-maailmaan, niin joka ikisen hankinnan kohdalla porukka neuvoo DIY-projekteihin. :D Ei se toki huono asia ole, mutta kivempihan se on moiseen ponnistaa, kunhan on itse valmiin perustuotteen kautta kohdistanut omat tarpeensa. Ehkä minussa on vielä Apple-koulukuntaa sen verran, että mielummin otan vähän suorituskyvyssä takkiin ja valitsen perusvalmiin laitteen kuin sitten saman tien alan itse kokoamaan palapeliä pienistä osasista.
 
Liittynyt
17.01.2018
Viestejä
1 998
Huomaa kyllä, että kun tässä vuosikymmenen jälkeen on hyppäämässä Mäkeistä takaisin PC-maailmaan, niin joka ikisen hankinnan kohdalla porukka neuvoo DIY-projekteihin. :D
Varmaan johtuu siitä että edelleenkin "paras" tulee valitsemalla erikseen osat eikä peruspaketti.
Ja ehkä täällä ovat etupäässä äänessä ne jotka haluavat/osaavat tehdä paljon itse ?

Kyllä mäkkiinkin laittaa itse tehdyn näppäimistön, sehän on hiiren ohella tärkein komponentti ja molemmat pitää olla juuri itselle sopivia ;)
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 587
tuli juuri anne pro 2 haettua postista. onkohan jollain suomalaisella kaupalla 60% puista rannetukea?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
554
Tosta DIY-väkertämisesta sen verran, että kyllähän se motivaattori suurimmalla osalla on vain päästä väkertämään itse/saada aikaan erikoinen lopputulos. Se onko lopputulos parempi, kuin valmis tuote on vähintäänkin kyseenalaista. Mekaanisissa näppiksissä se HC-ydinkerho on mun silmissä vaan oman lajikkeensa hipstereitä, joille tärkeintä ei ole saada toimivaa näppäimistöä vaan päästä brassailemaan sillä kenellä on kallein/erikoisin/harvinaisin väline. Kytkimissä on eroja, mutta ei todellakaan niin suuria, kun mitä alan harrastajien foorumeita lukemalla voisi luulla.
 
Liittynyt
17.01.2018
Viestejä
1 998
Tosta DIY-väkertämisesta sen verran, että kyllähän se motivaattori suurimmalla osalla on vain päästä väkertämään itse/saada aikaan erikoinen lopputulos. Se onko lopputulos parempi, kuin valmis tuote on vähintäänkin kyseenalaista. Mekaanisissa näppiksissä se HC-ydinkerho on mun silmissä vaan oman lajikkeensa hipstereitä, joille tärkeintä ei ole saada toimivaa näppäimistöä vaan päästä brassailemaan sillä kenellä on kallein/erikoisin/harvinaisin väline. Kytkimissä on eroja, mutta ei todellakaan niin suuria, kun mitä alan harrastajien foorumeita lukemalla voisi luulla.
Juuri näin, ainakin itse teen mielelläni koska se on hauskaa. Pitää olla joku harrastus jonka tuloksena on jotain todellista kun työkseen katselee vain ruutua ja naputtelee...
 

Karhu47

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.05.2018
Viestejä
108
Itselläni on G413 Silver. Hyvin on toiminut. Tämä on käytössäni ensimmäinen mekaaninen näppäimistö; eikä varmaankaan viimeinen.;)
Lokakuussa tuli hommattua kyseinen. Kirjoittaminen ja fps pelaaminen noussut ihan uuteen mukavuusluokkaan. Tuskin tulee enää ostettua kalvokytkin näppäimistöä
 

KLF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 788
En hakkaa näppiksiä, vaan kirjoitan kevyillä painalluksilla. Tuo G513 siis kajahtelee vaikka erityisesti yrittäisi kirjoittaa hiljaa. Jos Strafe on tässä suhteessa parempi, niin taidanpa käydä vaihtamassa ja testaamassa. Olen tuohon G513:een yrittänyt totutella, mutta ei ole vielä onnistunut.
Sattumalta tuli keksittyä toinenkin keino saada se jousimainen ääni aikaan. Kun näppäimen painaa reunasta pohjaan, vaikkapa CTRL, ja sen päästää irti niin että se pamahtaa itse ylös niin sitten kuuluu hetkeen aikaa sama sivuääni. Tuo ei kyllä ole mitenkään normaali näppiksen käyttötapa joten sitä ei varmaan lasketa :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 550
Sattumalta tuli keksittyä toinenkin keino saada se jousimainen ääni aikaan. Kun näppäimen painaa reunasta pohjaan, vaikkapa CTRL, ja sen päästää irti niin että se pamahtaa itse ylös niin sitten kuuluu hetkeen aikaa sama sivuääni. Tuo ei kyllä ole mitenkään normaali näppiksen käyttötapa joten sitä ei varmaan lasketa :)
Heh, ei kuulosta normaalilta käytöltä. Mutta lupaavaa jos vastaavaa ei Strafessa olisi. Haen Strafen ensi viikolla niin pääsee vertailemaan kunnolla.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
347
En ole aikaisemmin käynyt enkä ole nytkään menossa, mutta jos jotakuta kiinnostaa ja sattuu olemaan lähistöllä niin Helsingissä olisi 19.1 jonkin sortin Meetup mekaanisista näppäimistöistä kiinnostuneille.

Helsinki Mechanical Keyboard Meetup Heads-up - 19.1.2019 : MechanicalKeyboards

Voisin kuvitella, että siellä pääsee käpelöimään vähän harvinaisempia ja kustom näppäimistöjä.
Miten en yllättynyt että tuo tapahtuman näppäinhattu ei liity tapahtuman sijaintiin tjs. mitenkään, niin kuin yleensä, vaan sen sijaan onkin PRKL19. :think:

Ois ihan mielenkiintoista käydä kattelemassa minkä tasoisia lankkuja Suomessa rakennellaan, mutta välimatka turhan pitkä. Jos joku täällä pyörivä on tuolla käymässä niin ottakaa ihmeessä kuvia muidenkin ihmeteltäväksi.
 
Liittynyt
06.04.2017
Viestejä
547
Muutaman viikon ollut Ducky One 2 Mini ruskeilla kytkimillä käytössä. Täytyy kehaista! Tuntuma erinomainen.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 587
mistäköhän sais pbt oem profiililla nordic ääkköset joko dye-subilla tai doubleshotilla? kbdfansilta saa vain cherry ja dsa
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
929
Tänään vihdoin sain Corsair K70 mk2 mx silent kytkimillä. Muuten ihan miellyttävä ja varmaan totuttelun jälkeen ok näppis, mutta voi herranjumala tämä metallinen kalke käy hermoihin. Melkein mistä tahansa kun painaa niin ping ping ping ping. Ilmeisesti ihan ominaisuus näissä näppäimistöissä mutta kyllähän tämä aika pahalta kuulostaa melkein 200e näppäimistössä...
 
Liittynyt
06.04.2017
Viestejä
547
Laadukkaat toki ja paksut kuin mitkä. Itselläni yksi ylimääräinen tummanharmaa sarja hyllyllä istumassa.
Mullakin yksi siniharmaa kaapissa, tilasin Duckyn mukana. En oo vaan kauheen tarkasti vielä tutkinut... Profiilikin sen verran lähellä etten puusilmänä heti hoksannut. Taitaa olla isoin ero korkeus?
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 587
Oisin nuo muuten varmilionin tilannut mutta oma näppis on ansi leiskalla:darra:
 
Liittynyt
06.04.2017
Viestejä
547
Kunhan saa ääkköset niin sit ei tarvi vaimon kitinää kuunnella:D ihan hyvin pärjää ilman <> merkkiä ja saahan sen vaikka å tilalle
Meinasin lähinnä että ANSI nordic setit on erittäin harvinaisia :D yks vaihtoehto on että hommaat sekä ANSI että nordic nordic -setit ja yhdistelet ääkköset, tai erilliset ääkkösnapit.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 550
Tänään vihdoin sain Corsair K70 mk2 mx silent kytkimillä. Muuten ihan miellyttävä ja varmaan totuttelun jälkeen ok näppis, mutta voi herranjumala tämä metallinen kalke käy hermoihin. Melkein mistä tahansa kun painaa niin ping ping ping ping. Ilmeisesti ihan ominaisuus näissä näppäimistöissä mutta kyllähän tämä aika pahalta kuulostaa melkein 200e näppäimistössä...
G513:ssa oli sama aika voimakas ping-pong ja oli pakko palauttaa. Pelatessa luurit päässä ei toki kuulu, mutta muulloin kuuluu. Kohta testaan Strafe mk2:ta, josko se olisi parempi tässä suhteessa. Jos ei ole, niin pakko sivuuttaa nämä mekaaniset näppikset.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 587
Meinasin lähinnä että ANSI nordic setit on erittäin harvinaisia :D yks vaihtoehto on että hommaat sekä ANSI että nordic nordic -setit ja yhdistelet ääkköset, tai erilliset ääkkösnapit.
Joo tuon huomasin. Pitää viellä viikonloppuna miettiä ottaakko nuo duckyt vai sitten tilaa cherry profilella kaikki uusiks, siinäkin joutuisi ostamaan 2 settiä:greedy:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
Löytyykö näillä kriteereillä näppäimistöä?

- Musta näppäimistö ja mustat näppäimet
- Ei tarvitse olla edes taustavalaistus. Pidän aina kaikki valot pois päältä tai teippaan caps lockin yms. valot ellei ole huomaamattomat.
- Mieluiten Nordic, mutta jos ei mahdollista niin blank näppäimistö. Ei kuitenkaan vääriä merkkejä.
- Täysikokoinen enter
- TKL
- Näppäimistö tulee pelikäyttöön joten pitää tukea yli 2 näppäimen pohjaan painamista samaan aikaan.
- Matalat kytkimet tai jos ei matalia mitenkään saa niin sitten mahdollisimman hiljaiset kytkimet
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 550
Tänään vihdoin sain Corsair K70 mk2 mx silent kytkimillä. Muuten ihan miellyttävä ja varmaan totuttelun jälkeen ok näppis, mutta voi herranjumala tämä metallinen kalke käy hermoihin. Melkein mistä tahansa kun painaa niin ping ping ping ping. Ilmeisesti ihan ominaisuus näissä näppäimistöissä mutta kyllähän tämä aika pahalta kuulostaa melkein 200e näppäimistössä...
Corsair Strafe oli hiukan hiljaisempi kuin G513. Mutta sama ping-pong sielläkin kuuluu hieman matalammalla taajuudella ja volyymillä. Taitaa olla kaikkien mekaanisten näppisten luontainen ominaisuus nykytekniikalla. Täytyy miettiä, jaksanko kalketta, vai palaanko häntä koipien välissä oikeasti hiljaisiin näppiksiin.

Ja jos rehellisiä ollaan, ei itselläni ole koskaan ollut ongelmia kalvonäppisten kanssa. Painallukset rekisteröityvät nopeasti ja pelissä menestyminen ei ole ollut kytkintekniikasta kiinni. Muutoin varsinkin G513 oli tosi laadukas laitos, jota voi suositella niille, joita kalke ei haittaa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
929
Corsair Strafe oli hiukan hiljaisempi kuin G513. Mutta sama ping-pong sielläkin kuuluu hieman matalammalla taajuudella ja volyymillä. Taitaa olla kaikkien mekaanisten näppisten luontainen ominaisuus nykytekniikalla. Täytyy miettiä, jaksanko kalketta, vai palaanko häntä koipien välissä oikeasti hiljaisiin näppiksiin.

Ja jos rehellisiä ollaan, ei itselläni ole koskaan ollut ongelmia kalvonäppisten kanssa. Painallukset rekisteröityvät nopeasti ja pelissä menestyminen ei ole ollut kytkintekniikasta kiinni. Muutoin varsinkin G513 oli tosi laadukas laitos, jota voi suositella niille, joita kalke ei haittaa.
Itsellä on täysin samanlaiset tuntemukset. Mutta harmi ettei kalvonäppäimistä ole olemassa enää muutakuin 10€ Lidl laatua. Jos saisin samalla lailla high end, metallista valmistetun membraaninäppäimistön 200€ niin varmaan ottaisin sellaisen mielummin.
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
187
Itsellä on täysin samanlaiset tuntemukset. Mutta harmi ettei kalvonäppäimistä ole olemassa enää muutakuin 10€ Lidl laatua. Jos saisin samalla lailla high end, metallista valmistetun membraaninäppäimistön 200€ niin varmaan ottaisin sellaisen mielummin.
Varmasti jo tuttu asia, mutta eikö tuossa kohtaa kannattaisi harkita Toprea? Eihän se todellakaan ole mikään perus kumimattosetti, mutta fiilis kuitenkin hyvin kaukana MX-tyylin näppiksistä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
929
Varmasti jo tuttu asia, mutta eikö tuossa kohtaa kannattaisi harkita Toprea? Eihän se todellakaan ole mikään perus kumimattosetti, mutta fiilis kuitenkin hyvin kaukana MX-tyylin näppiksistä.
Ei itseasiassa ole mitään käsitystä mikä on Topre. Muutenkin hyvin vieras tämä mekaanisten näppäimistöjen maailma. Pitää vähän googletella.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 473
Viestejä
4 163 448
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom