Mekaaniset näppäimistöt

Viestiketju alueella 'Muut PC-komponentit ja oheislaitteet' , aloittaja Ano, 17.10.2016.

1. Rytkonen

Rytkonen

Rekisteröitynyt:
    25.10.2016
    Täällä oli joskus aiemmin puhe niistä Ducky One 2 RGB näppiksistä, niitä on nyt ilmestynyt Maxgamingiin ja Jimmsille tilattavaksi (toimituspäivää ei vahvistettu). Jimmsillä epäilivät 2-4 viikon toimitusaikaa. Laitoin Ducky One 2 TKL RGB:n tilaukseen, sinisillä kytkimillä.

2. johnnyw

johnnyw

Rekisteröitynyt:
    24.10.2016
    Noin yleisesti mihin on hävinnyt MX Blue näppikset? Tuntuu nimittäin olevan saatavuus todella heikkoa nykyään. MX red/brown näppiksiä saa vaikka minkälaista sorttia, mutta blue näppiksiä muutama hassu malli ja niissäkin saldot aina nollissa jokapaikassa. Itelle siniset ainoat oikeat kytkimet ni rajottaa melkoisesti valikoimaa, mieli tekisi jo jotain uutta kun käytössä 2014 ostettu ducky legend.

3. Kurppa

Kurppa

Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Maxgamingilla näyttäis ainakin olevan melko reilusti Cherry MX Blue -näppiksiä varastossa.

Peli- ja esport-kauppa - MaxGaming

Sivusta valitset oikean kytkimen niin johan löytyy.

4. Rytkonen

Rytkonen

Rekisteröitynyt:
    25.10.2016
    Kuten nimimerkki Kurppa yllä sanoo, esim. Maxgamingissa on ihan hyvä valikoima. Etenkin punaiset on saatu markkinoitua ns. gaming-kytkimiksi ja niitä tietenkin viljellään sitten kaikissa isompien valmistajien näppiksissä. On noita sinisiä aika hyvin Jimmsissäkin.

5. johnnyw

johnnyw

Rekisteröitynyt:
    24.10.2016
    Lähinnä jimmsin valikoimaa meinasin, mulla on jimmsiin lahjakortti ni tuo olisi hyvä ollut käyttää näppikseen. Jimmyllä ei tällähetkellä taida varastossa olla yhtäkään taustavalaistua MX Blue lautaa. Vielä joskus pari vuotta takaperin valikoimaa oli selvästi enemmän, esim juuri duckya oli ties kuinka monta eri variaatioita sinisillä kytkimillä varastossa.. Nykyisin tuntuu että ainoat jota varastosta löytyy suoraan on noita punaisilla kytkimillä varustettua (jotka omasta mielestä ihan karmeat kaikkeen muuhun kun pelaamiseen)

6. Rytkonen

Rytkonen

Rekisteröitynyt:
    25.10.2016
    Kannattaa kysellä Jimmsiltä, jos on jokin tietty malli mielessä. Tuo Ducky One 2 RGB TKL sinisillä kytkimillä ilmestyi valikoimaan heti, kun kyselin sen perään (maxgamingissa oli jo valikoimassa). Lahjakortti itselläkin syy, miksi Jimmsiltä tuon halusin ostaa.

Minä olen pelannut useamman vuoden ihan sujuvasti Cherryn vihreillä kytkimillä (ja nimenomaan näitä esports-pelejä, esim. CS:GO, Dota 2, PUBG), vaikka niidenkin piti olla niin jäykät, että sormet menee rikki.

ripwalker tykkää tästä.
  7. kylkimiina

kylkimiina

Rekisteröitynyt:
    31.10.2017
    Oli testissä pari viikkoa Corsairin k70 lux punaisilla kytkimillä. Mielestäni melko tunnottomat pelatessa joten palautin gigantttiin. Oiskohan suositella jotain mekaanista näppistä? Näppituntumaa saisi olla reilusti. Vai ostaisko taas vaan tutun ja turvallisen logitech mk270 joka ollut vuosia.

8. raddel

raddel

Rekisteröitynyt:
    24.05.2018
    MX Brown tai vastaava? vois olla sopiva, ei oo lineaarinen vai tactile painike

9. johnnyw

johnnyw

Rekisteröitynyt:
    24.10.2016
    Tuli tänään pyörähdettyä paikallisessa gigantissa ja mukaan tarttui heräteostoksena razer huntsman näppis jossa razerin uudet optomekaaniset kytkimet. Taisi vihdoin löytyä toinen vaihtoehto sinisten cherryjen lisäksi joka natsaa itselle. Tuntuma noissa on omasta mielestä todella hyvä, hankala selittää tarkemmin mutta vähän kuin mx redin ja mx bluen sekoitus.

10. E.T

E.T

Rekisteröitynyt:
    27.02.2017
    MX Red ja muut hyvin kevyet lineaariset kytkimet ovat tosiaan käytökseltään ja tuntumaltaan hyvin erilainen kalvo-/kumikupukytkimelliseen näppikseen nähden.
    (äänikin oma asiansa)
    Tuntuvamman alkuvastuksen antavat lineaariset kytkimet taas ovat raskaampia pitää pohjassa.
    Ja peleissähän painetaan sitä juoksu/kyyristymisnäppäintä sormista heikoimmalla.

Epälineaariset MX Brown tai Omronin tekemä Logitechin Romer-G olisivat paljon paremmat.
    Romer-G:n pitäisi itse asiassa olla melkoisen tutun tuntuinen lähes liikeradan alusta alkavalla pompulla voima/vastuskäyrässä.
    Logitech G810 Orion Spectrum, RGB Mech Pelinäppäimistö - 154,90€
    Brownissa on ~1mm lineaarista osuutta liikeradan alussa, vaikkakin tuntopisteen vastushuippu on Romer-G:tä korkeampi.
    (itse vaihdoin puoli vuotta sitten Romer-G:hen lähes viiden MX Brown vuoden jälkeen)

11. shakal

shakal

Rekisteröitynyt:
    09.09.2017
    Itse myös suosittelen ruskeita kytkimiä tuohon dilemmaan. Oma K70 Lux on ruskeilla kytkimillä ja monista kokeilemistani kytkimistä ne minulle mieluisimmat.