Kiitoksia ehdotuksista, pitää tutustua näihin
Varsinkin tuossa Battletech:n artikkelissa täytyy muistaa että arvostelija tekee työtään. Eli hänellä oli vain tietty aika testata peliä ja siksi siinä on jopa ns. väärää tai värittynyttä tietoa. Esim. "
The worst of the issues I saw, however, was when the AI-controlled allies I was supposed to protect in an escort mission glitched out. Despite clearing every enemy and trying my hardest to guide them, they refused to move forward and I was forced to forfeit the mission altogether."
Tuo toimii oikeasti siten että (ainakin yhden) sinun yksikkösi täytyy olla riittävän lähellä "suojelemassa" suojeltavia yksiköitä. Tai ne eivät vain liiku (piste). Se on sekä hyvä että huono puoli (voit mennä etukäteen tiedustelemaan paikkaa, voi sijoittaa joukkosi miten haluat [esim. hitaat raskaasti iskevät tulivoimaiset robotit eteen], voit pyöriä kaikilla mecheillä ympärillä tms) ja sitten vasta tuoda nopean tiedustelija robotin lähelle jolloin suojeltava seurue liikkuu eteenpäin.
Samaten valitukset siitä että osuminen ja osumien vastaanottaminen olisi "randomia" pitää teoriassa nopeasti katsoen paikkansa. Mutta se on hieman sama kuin jos henkilölle joka ei ole koskaan käsitellyt tuliasetta annetaan haulikko ja hän räimäsee "sinneppäin lonkalta" yllättyen rekyylistä. Eli kun hahmot (pilotit) saavat kokemusta he valitsevat mitä kykyjä parantavat ja noiden modien avulla myös mitä pidempään (useammin) käytät tiettyä robottia sen parempi olet sitä ohjaamaan.. harjoittelu tekee mestarin.
Toki täytyy ymmärtää että jos itsellä on tuhansia tunteja takana tuossa pelissä ja ties miten pitkään amigan MechForce pelissä, paljon PC:n eri MechWarrior jne. peleissä unohtamatta alkuperäisiä lautapelejä jne.. vastaan sitten tyyppi joka luultavasti ei ole noita pelannut ja saa tehtäväkseen testata peliä "pari päivää" ei sitä kickstartannut tai tiedä loresta tai pelistä sen enempää ja pelaa hieman (tai jopa läpi) kampanjaa.. noh.
Toki peli oli aikoinaan (2015 taisi olla kicstart olikohan 2018 julkaisu) ehkä raskas jos ei ollut SSD levyä ja hidas GPU & CPU. Mutta nykyisin se on täysin sulava kokemus ja kierrospohjaisena ei oikeasti edes vaatisi 144FPS monitoria mikä itsellä on käytössä. Toisaalta R9 Nano / Vega 56 ja 1440p 144Hz näytöllä se aikoinaan saattoi vaatia hieman asetusten hienosäätöä.
Tietysti se osuus pitää paikkansa että JOS ei ole rakastanut maailmaa ja lukenut satoja Battletech kirjoja jne ( esim:
List of BattleTech Print Novels and Anthologies ) voi tulla tunne että pelissä on aivan liikaa luettavaa ja opeteltavaa. Eikä hommia opeteta tarpeeksi. Tietysti teoriassa maalaisjärjellä pääsee jo kohtuu pitkälle mutta suurimmassa osassa peleistä ei tarvitse ajatella joten sekin voi tulla yllätyksenä (oikeasti jos olet korkealla siitä tulee bonusta, jos kuumenet ja menet veteen se auttaa, jos taas tulee napalmia niskaan kuumenet lisää ja ohjelmistot voivat jopa sulkeutua liiallisesta kuumuudesta jolloin ohjaamasi robotti voi jopa kaatua, hyppiminen, juokseminen, ampuminen ja kaikki tuottaa lämpöä, ympärillä tapahtuu kaikkea ja "aika kulkee" sekä tuossa on varsinkin modien ansiosta ihan "oikeaa" historiaa vuosikymmeniä takana mitä tuodaan esille ja uusia robotteja, teknologiaa, aseita, valtioita, vihollisia jne. ilmestyy kun aikaa kuluu)