Mulla kanssa lääkäri ja 1/4 ect kahden viikon päästä. Silloin on jo varmaan osan kesälomatkin ohi. Eka hoitajan aika on reilun kuukauden päästä, mutta se aika on kai lähinnä lääkkeiden tehon arviontiin. Myös psykologin tutkimukset tulee kun vaan ehtii. Samoin taitaa olla pään magneettikuvaus.Minulla roolin ylläpito oli ainoa keino selvitä eteenpäin. Oli niin vaikea myöntää ,että ehkä voisin jutella pidemmässä hoitosuhteessa jollekkin. Lääkkeitä ei ole käytössä.
Huomaa vaan sen tarpeen kun ei meinaa tunti riittää siihen puhumiseen ja nyt pahimmilleen tauko kesälomien vuoksi. (Alkoi vasta keskustelut.)
Kipuja on. Ihan oikeita. Mutta niille ei mitään tehtävissä, kun myöhässä hoito. Ja syy oli se että kaikki oireilu laitettiin masennuksen syyksi. Tämän asian saisi terveydenhuolto laittaa kuntoon. Kaikki ei ole aina masennusta.
Olisin kanssa paremmassa kunnossa, jos olisin käynyt itse ostamassa tukipohjalliset. Mutta lääkärin mukaan niitä ei kumminkaan tarvitse ja joutuisi pitämään jatkuvasti ja ortopedin mukaan liian nuori vielä, eikä tarvitse. Vasen nilkka siis on kaatumisesta vähän löysä ja loppuvaiheessa fysioterapeutin mukaan selkärankakin oli vähän mutkalla, koska jalka ei kantanut kunnolla. Lääkärin ja ortopedin mukaan treeniä vain ja lihasten vahvistamista. Se vaan ei tainnut sitten kunnolla onnistua. Työ oli sellaista, joka rasitti jalkoja paljon ja täytyi olla raskaat työkengät. Lääkärin mukaan syynä oli myös raha, kun ne tukipohjalliset maksaa. Pohjalliset siis saa, mutta se on vähän hankalaa ja fiksumpaa olisi ollut ostaa ne itse. Lähellä vain ei ollut paikkoja, missä niitä olisi tehty, mutta se olisi ollut pieni ongelma.
Tuli siis pahempia jalka ja polvikipuja ja ne toi sitten myöhemmin mukanaan sen masennuksen ja ahdistuksen ja paniikkihäiriön sekä myös "lievästi" psykoottisen käyttäytymisen, mutta sitäkään ei kukaan oikeasti kunnolla huomannut ja ei sanonut asiasta. Masennus toi taas mukanaan uudenlaisen jalkakivun ja käsien kivun, mutta ihan aina ei ole kumminkaan juurikaan kipeät.
Liikkua kai kannattaisi omien voimavarojen mukaan ja huomioiden ne kivut. Itse pystyn kävelemään ihan normaalisti, kun vaan saa kävellä normaalisti. Mikään sellainen työ ei onnistu, koska siinä rasittuisi liikaa ja tulisi taas enemmän kipeäksi. Eläkettä onkin vielä tammikuu ja saa nähdä mitä esim se psykologi on mieltä. Edellinen psykologi oli sitä mieltä että vanha työ ei käy, eikä käy yövuoro enää. Itse olen sitä mieltä että mikään vuorotyö ei käy. Eikä mielellään mikään muukaan työ, koska ei pahemmin kiinnosta vieläkään. ECT:llä oli kumminkin jotain positiivisia vaikutuksia.
Toisaalta opiskelu voisi kiinnostaa, mutta valitettavasti muisti ei toimi ihan kunnolla. Siksi voi tulla se pään magneettikuvaus.
Tosiaan se tunti puhumiseen ei aina riitä. On saattanutkin olla yli tunnin psykiatrin kerta ainakin joskus. Psykologin kerrat olikin kaikki kahden tunnin mittaisia ja ei ollut liian pitkiä. Voisi tehdä vaikka jonkun lapun, jossa olisi tärkeimmät jutut, niin muistaisi paremmin?
Itse oon tuon nilkan ajatellut niin, että sille ei ole tehtävissä mitään. Mutta se kipu estää työnteon, eli pakko saada lisää kuntoutustukea (määräaikaista sairaseläkettä), jos kaikkia asioita ei laiteta ensin kuntoon. Toki tuo jatkuva molempien jalkojen jalkakipu on voimakkaampi kipu ja se haittaa myös. Samoin käsien kipu, mutta se ei ole aivan niin pahaa tai huomattavaa. Periaatteessa tuo molempien jalkojen kipu voisi helpottaa jollain lääkkeillä. Myös ECT auttoi, mutta siinähän laitetaan nukutusainetta ja lihasrelaksanttia. Olo on siis pirun hyvä ihan hetikin sähkön jälkeen. Tuota lihasrelaksanttia en muistanutkaan, mutta se sanottiin tuossa videolla.
Venlafaxin pitäisi auttaa hyvin neuropaattiseen kipuun. En tiedä mitä se kipu sitten mahtaa olla.
Venlafaksiini – Wikipedia
Millaisia kipuja sulla on?
mulle riittää kunnon tehokas lyrica 75mg rentouttamaan, on todella mukavaa mennä nukkumaan kun "leijuu" vuoteen päällä, tarvitseeko ihmisen kärsiä pahasta olosta? toiset sanoo että älä valita se kuuluu elämään, en tiedä.