Masennus

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 292
@mikkelson
Tämä, kaipaan niitä lapsuuden jouluja, ennen ei tarvinnut viedä hautausmaille yhtään kynttillää, nyt 14kpl. ja niin on hävinnyt vanhemmat, kummit ja muut.
Mäkin olen vaimon kanssa ottanut vastuulle monen oman ja vaimon sukulaisen haudan siistinä pitämisen ja kynttilöiden viemisen. Oma isä kuoli 3 vuotta sitten ja vaimon äiti reilu vuosi sitten. Siinä oli viimeset elossa olevat vanhemmat molemmilla. Ihan mukavaahan se on käydä viemässä noita kynttilöitä ja laittaa kukkia. On jokin syy liikkua enemmän ja tehdä asioita. Mietityttää vaan et kun itsestä aika joskus jättää niin ei taida sen jälkeen olla kukaan enään hoitamassa noita hautoja eikä omaakaan kun ei ole lapsia.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 669
Mietityttää vaan et kun itsestä aika joskus jättää niin ei taida sen jälkeen olla kukaan enään hoitamassa noita hautoja eikä omaakaan kun ei ole lapsia.
Sama, kun nyt jo ollaan että "mitä sitä kuolleiden luokse menemään, kerran kuopattu ja sillä selvä" :(
 

cl0

Liittynyt
14.02.2018
Viestejä
364
En tiedä, onko tässä ketjussa muita paniikkikohtauksista kärsiviä kuin minä.
Täällä ollaan tosin lääkityksellä paniikkihäiriö on pienentynyt mukavasti.
Tuo mielenterveystalo on itselle hyvin tuttu, sieltä on tullut luettua ahdistukseen hoito-ohjeita.
Pääsin viime viikolla pakkoajatusten nettiterapiaan. Teen 10 viikon ajan kaikenlaisia tehtäviä netissä ja joku HUS:n terapeutti seuraa edistymistäni. Saa nähdä mitä se sanoo.
Tuli eilen työnantajan kanssa sen verran paha riita että saa nähdä potkiiko tuo minut hittoon nyt. Ollaan koeajalla joten potkiminen on helppoa. En tiedä onko tämä nyt kaamosmasennusta vai oikeaa masennusta mutta eipä ole kiinnostanut mikään moneen viikkoon enkä jaksa enää käydä juuri missään.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 945
– Se oli sellaista koko elämän mittaista tuskaa.

Vuoden mittaisen terapiajakson loputtua terapeutti kehotti Karoliinaa hakeutumaan psykoterapiaan sitten, jos hän joskus saisi lapsia.
Heh. Noi pari lausetta tiivistää hyvin mielenterveyden hoidon eriarvoisuuden ja tän nykyisen mielenterveyshoidon tason yleensäkin.
Haluuko joku laittaa mut paksuks? Kohtua tai muutakaan siihen suuntaa olevaa mulla ei ole eli veikkaan ettei ekalla kerralla onnistu. =D
Ja siis mitä vittua. Toikaan ei saanut hoitoa ennen kun se paukahti paksuks?
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 669
Iltaa sekä hienoa viikonloppua.
Ensin tuntui että kaikki loppuu, itsenäisyyspäivä masensi sillä se merkitsee vuoden loppumista, joulun loppumista ja kaikkea.
Kumma kyllä, torstaina heräsin pitkästä aikaa täynnä onnea, iloa, vailla huolia sekä rauhaa <3

Tämä on jatkunut ihmeen pitkään, parhaillaan menee vain 4*15mg opamoxia.

Nyt tuntuu ihanalta tunteelta, ja heräsin että kohta on joulu ja olen oppinut löytämään Joulun rauhan itselleni
16 yötä enää :)

Suurin syy on se, että vapaaehtoistyön suurin urakka, elokuusta - joulukuun 15:aan saakka alkaa olemaan loppu, ensi viikko ja sitten rauhoitutaan.
ensi vuotta ollaan jokaisen arkipäivän sijaan enää ma/ke/pe paikalla, siunattua.
Johan tässä on saanut 4vuotta vetää puulaakia, vähän ikäväkin velvollisuus.

itse en viihtynyt armeijassa, siellä sain masikset, paniikit, keliakiat, laktoo-intoleranssin
ja en tod. ole mitään johtaja ainesta, tavallinen viestimies, traktori-kuski 8kk:n.

Mutta en jaksa tänä päivänä katsella kun muut jengistä seisoo toimettomana.
kaikki vaan venttaa "kyllä se reima on pomo ja se hoitaa" :(

mää mikään johtaja-ainesta ole, toisilla näemmä on vaan enemmän ongelmia mitä miulla, siksi olen saavuttanut elämältä kaiken.
pitää uskaltaa olla rohkea ja välillä mennä pää pusikkoon suit sukkelaa.

<3
 

cl0

Liittynyt
14.02.2018
Viestejä
364
Ei taida olla enää kaamosmasennuksesta kyse kun tähän kuuhun mennessä se kaamosmasennus on yleensä jo hävinnyt. Eilen kävin kaupassa hakemassa siskoille joululahjat, siitäkin tuli hirveä stressi kun en masennukseltani tiennyt jaksanko lähteä kauppaan ennen joulua mutta eilen oli onneksi parempi päivä.
Paska sairaus koko masennus.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 669
Ei taida olla enää kaamosmasennuksesta kyse kun tähän kuuhun mennessä se kaamosmasennus on yleensä jo hävinnyt. Eilen kävin kaupassa hakemassa siskoille joululahjat, siitäkin tuli hirveä stressi kun en masennukseltani tiennyt jaksanko lähteä kauppaan ennen joulua mutta eilen oli onneksi parempi päivä.
Paska sairaus koko masennus.
Huomenta, mulla meinasi tulla eteen etten lähde kauppaan kun voi tulla paniikkikohtaus, otin kuitenkin itseäni niskasta kiinni että hitto, sulla on lääkkeet etkä kyllä varmasti jää kotiin märehtimään kuten monet muut mun kerholaiset tekee, siitä ei seuraa kuin harmia.

Hyvää alkavaa viikkoa Sinulle sekä Kaikille ketjulaisille <3
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 669
Olen monesti funtsannut että ehkä mulla ei ollutkaan alunperin 1988 masista kautta paniikkia vaan
se että lopetin intissä kerta-laakista tenoxien syönnit sekä keliakia.

olenkin siis vaan luulosairas, nyt nappeja vetänyt 30vuotta ja siinä sitten ollaan koukussa ja tietysti ikä tehnyt tehtävänä, olo on aivan eli 56vee hemmolla kuin 18veenä.

Nooh, en tiedä, en ole psykiatri.
On se vaan kornia jos olen itse tehnyt silloin "väärän" diagnoosin ja sen takia sitten 30vuotta syönyt opamox-rivatril-seronil-suprium valikoimaa :(

Aikas useasti hitto kun tulee jokin tilanne ja on liikaa "luppo-aikaa" niin alkaa chekkaa
"paniikkia tulossa, onko opamoxit otettu? onko taskussa lisää? Jos on niin homma ok, älä vatvo sitä asiaa"

Ei paniikit ole yhtään kivoja asioita, aivot lentää vähäsen niinkuin "ylitte"

Varmaankin kaikki paniikkikohtaus-immeiset tämän tunteen tietävät, ei ole ollenkaan kivaa sellainen.
sitten kun vielä tuntuu että koko elämä ja se tilanteen kaatuminen on kahdesta pilleristä kiinni :(
 

cl0

Liittynyt
14.02.2018
Viestejä
364
Hyvää alkavaa viikkoa Sinulle sekä Kaikille ketjulaisille <3
Kiitos samoin. Tämä on hyvä ketju kun saa purkaa pahaa oloaan ilman kenenkään syyllistämistä. Samaa ei kyllä voi sanoa tämän alueen mielenterveyspalveluista.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 669
Puoli pilvistä, aurinko meinaa paistella vähäsen pilvien raosta.
luin juuri lenkki-kaverin pois-meno ketjua, ei ole ihmisen ketju tuo.
olen sen verran herkkä, kaikki muistuttaa Diegosta.

aina ollut 13vuotta jaloissa pyörimässä ja mukana, eletty Diegon ehdoilla.
Nyt hävinnyt, ei hitto kukaan voi tuolleen hävitä :(
sydämestä ottaa...

Turha tästä kertoa muille taviksille, eivät he ymmärrä, ihmettevät vaan kuten velipojan natzi-eukko "sehän oli vaan koira" helvetti.
sydämestä oikein raapii, pitää keksiä muuta ajateltavaa nyt, muuten määkin tässä itsesäälissä, tulee vaan pahempi olo :scry:

Jouluviikko ja mielenterveys on mitä on, ikää tuo 56veetä ja tunteet muutenkin tullut vanhemmiten enempi pintaan.
Tällä viikolla koettu jo kaikki tunteet läpitte vaikka vasta tiistai, ei ole tasaista tämä mielenterveys-ihmisen elämä huokaus.

Kaikille tuttua että ensin on häppy kuin lottovoittaja sitten 5sekunnissa tunne kuin omissa hautajaisissa.

Ei kukaan edes psyka ymmärrä tällaista, vain vertaishenkilö joka on kokenut samaa ymmrtää tuon, muut voivat vain ottaa osaa :(


Vertaistuki on parasta, sen saa muilta vastaavista tilanteissa olevilta.
se on ilmainen tuki ja kaikki hyötyvät siitä..

On tämäkin sitten elämää, nykyään kaikki meinaa kaatua päälle jollen ole ottanut 2*15mg opamoxia aamulla.
nyt kun ei ole kerhoa eikä velvollisuuksia niin menee vain 4kpl päivässä, ennen 5-6, jotain sentään positiivista..

Kuinkas muilla masiksilla menee? kaivaako joulu tunteita pintaan ja mihinkä hintaan?
<3
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 292
Turha tästä kertoa muille taviksille, eivät he ymmärrä, ihmettevät vaan kuten velipojan natzi-eukko "sehän oli vaan koira" helvetti.
sydämestä oikein raapii, pitää keksiä muuta ajateltavaa nyt, muuten määkin tässä itsesäälissä, tulee vaan pahempi olo :scry:
Lemmikit kyllä jakaa mielipiteitä. Varsinkin ihmiset jotka sellaista eivät omista, eivät näe sitä mitä sellainen toiselle ihmiselle merkitsee. On myös tietenkin niitäkin kusipäitä, jotka lemmikin omistavat, mutta eivät pidä sitä siltikään minkään arvoisena.

Meilläkin on koira jo vanha (12 vuotias japanin chin), sekä yksi maatiaiskissa jo 18 vuotias. Molemmilla on omat vanhuuden tuomat ongelmansa ja koiralla vielä ihan syntymävikansa jalostuksen vuoksi (emme ole tätä tukeneet vaan koira on otettu eläinsuojelusta 4 vuotiaana). Monesti törmää ihmisiin, jotka sitten vain tokaisevat, että miksemme lopeta niitä tai että itse lopettaisivat jo heti ensimmäisen terveysongelman ilmaannuttua.

Kyllä lemmikit on meille kuin omia lapsia ja niitä arvostaa yhtä lailla kuin ihmistäkin. Niin kuin ihmisiäkin lääkitään sairauksien ilmetessä niin samalla tavalla mekin lemmikkejä hoidamme kunhan niillä säilyy elämänlaatu hyvänä. Juuri tuo elämänlaatu on omasta mielestä se paras mittari siihen milloin lemmikki on tarpeen lopettaa ja uskon kyllä eläinlääkäriäkin kun siitä asiasta aletaan puhumaan. Samalla tavalla myös ihmisten eutanasia pitäisi mielestäni sallia jos elämänlaatu on huono ja ihminen sitä itse toivoo. Lemmikki ei sitä osaa sanoa, niin omistajan ja eläinlääkärin tulee tietää milloin sen aika on.

Kauhulla odottaa sitä hetkeä kun vanhempi koira ja kissa pitää lopettaa. Tietää sen ettei niillä montaa elinvuotta ole enää jäljellä. Sen jälkeen jää kaksi nuorempaa kissaa jäljelle (toisen oikeaa ikää ei edes tiedetä niin voi olla hyväkuntoinen vanhus sekin).

Eläimen pitäminen on kallista. Varsinkin sitten kun tulee noita vaivoja ja tarvitsee käyttää eläinlääkärissä ja ostaa lääkkeitä, sekä pitää erikoisruokavaliota. Niistä kun ei saa mitään korvauksia ellei ole vakuutusta. Meilläkään ei vakuutuksia lemmikeille ole. 14-18 vuotta sitten ei kissalle tajuttu sellaista ottaa kun oli ensimmäinen lemmikki ja koiralle sitä ei olisi saanutkaan. Myöskään kahdelle muulle kissallekaan ei ole vakuutuksia. Sitten kun viimeisestäkin aika jättää niin olisi tarkoitus pitää 1-2 lemmikkiä kerrallaan, vakuutuksineen, niin tietää että niistä voi huolehtia hyvin myös kun niille vanhuus koittaa.

Monet ihmiset varmaan kauhistuisivat jos tietäisivät kuinka paljon mekin laitamme rahaa lemmikkeihin vuodessa omiin tuloihin nähden. Niillä rahoilla voisi reissata ulkomailla tai ostella itselle jotain kivaa, mutta me olemme päättäneet laittaa lemmikit niiden asioiden edelle. Kyllä se itseäkin stressaa todella paljon, kun joskus voi tulla yllättäviä käyntejä eläinlääkäriin ja tietää että jokainen kerta maksaa helposti monia satoja euroja. Mitään säästöjä ei koskaan tilille kerry kun ne menevät aina noihin eläinlääkärikäynteihin. Onneksi niitä ei nyt osamaksulla ole tarvinnut enää ottaa. On myös kunnallinen eläinlääkäri, mutta heille ei ole suotu edes sen vertaa rahoitusta, että saisivat mitään tutkimuslaitteita hankittua, niin sieltä saa lähinnä kivunlievitysapua akuutteihin tilanteisiin tai sitten mahdollisuuden lopettaa eläin.

Tuli ehkä pitkästi tekstiä tuosta asiasta. Toivottavasti joku jaksaa lukea ja ei haittaa vaikkei lukisikaan. Se on mukava joskus päästää ulos omaa ajatuksenjuoksua asioista.

Puoli pilvistä, aurinko meinaa paistella vähäsen pilvien raosta.
luin juuri lenkki-kaverin pois-meno ketjua, ei ole ihmisen ketju tuo.
olen sen verran herkkä, kaikki muistuttaa Diegosta.

aina ollut 13vuotta jaloissa pyörimässä ja mukana, eletty Diegon ehdoilla.
Nyt hävinnyt, ei hitto kukaan voi tuolleen hävitä :(
sydämestä ottaa...
Tuo suru ei varmasti tule nopeaa häviämään. Se kyllä jossain vaiheessa helpottaa, mutta aina tulee niitä asioita jotka siitä rakkaasta muistuttaa. Minäkin oon itkenyt 2,5 vuotta sitten kuolleen kissan perään enemmän kuin yhdenkään ihmisen, se oli itselle rakkain lemmikki joka tuli joka ilta kainaloon nukkumaan. Pelkkä ajattelu ja kissasta kirjoittaminenkin saa kyyneleet uudestaan silmiin... Jaksamisia sinne!

Meillä tämä joulua edeltävä viikko on yhtä työntekoa työpäivän jälkeenkin. Vaimolla on pitkä lista asioista mitkä pitää tehdä ennen joulua ja se stressaa niin ettei itsekään pääse vielä joulun ajasta nauttimaan. Koitan pitää mielen positiivisena ja ottaa joulun rennosti. Töistäkin on lomaa joulusta loppiaiseen. Aatoksi on pikkukinkku, mutta pitää käydä joulupäivänä katsomassa että onko tullut kinkkuja 1-2€/kg tarjoukseen niin saa sitten ostaa ison kinkun ja syödä sitä monta päivää ja rentoutua (toivottavasti).
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 669
@mikkelson Kiitos hienosta vastauksesta.
Juuri taistelen Hämeenlinnan hallinto-oikeuden ja sossun ehkäisevän kanssa kun mielenterveyden ylilääkäri todistuksella sanonut että koko ikänsä 5 koiraa ovat terapeuttisia asiakkaalle ja ovat rinnastettavissa Terapiakoiraa.
Meidän kaupunkin sosku antoi aikoinaan kieltävän päätöksen Diegon lääkärikuluihin 250e koska "Kyseessä oli yksityinen lääkäri emme korvaa".

Sen jälkeen vein kunnalliselle, hakemus vireille niin ei vieläkään, ei kuulemma kuulu ehkäisevällä katettaviin menoihin.

Vastasin että sosku laittaa vastineeseensa pykäli mutta noukkii mansikat kakusta ja noudattaa mitä tahtoo.
Siellä nimenomaa 7c§ mainitaan että ehkäisevä on pääosin erityisiin poikkeuksellisiin menoihin ja LISÄVELKAANTUMISEN EHKÄISEMISEEN.

Annoin palaa tulikiven katkuisen epostin vastineeni.
enkä vaadi eläinlääkärikuluja 206e vaan pelkät akuutti-sydänlääkkeet 147e..

Olen tottunut taistelemaan, nöyränä ihmisenä ei saa mitään!

Terveydenhuoltokin ihmisille on persiistä, mulle ns. oma hoitaja soittaa 22.12 14:n jälkeen kun en muuten saa kiinni kun varaamalla phone-ajan viikkoa etukäteen.
Kun arvauskeskuksen puoskari ei meinaa enää uusia Opamoxia "paniikkeja voi hoitaa ilman lääkkeitä, psyykkaamalla"

Ja meikä laitettiin 30vuotta sitten avolle "koska sulla on lääkitys kunnossa, uusit ne vaan arvauskeskuksessa"

Viimeksi sanoin tolle puoskarille suorat sanat.
"jollet kerran uusi niin menen ostamaan sokkarin kulmalta, rahat kun loppuu niin menen akuuttiin ea-polille ja makaan terveenä siellä sängyssä että saan opamoxit, sinä sitten maksat ne sairaala-laskut" perkele kun palaa käämit!

Parhaimmat ovat olleet "emme voi antaa enempää lääkkeitä, koska sinusta voi tulla näihin riippuvuus," sanotaan SAATTOHOITO-POTILAALLE :(


Eläimen pitäminen on kallista. Varsinkin sitten kun tulee noita vaivoja ja tarvitsee käyttää eläinlääkärissä ja ostaa lääkkeitä, sekä pitää erikoisruokavaliota. Niistä kun ei saa mitään korvauksia ellei ole vakuutusta. Meilläkään ei vakuutuksia lemmikeille ole. 14-18 vuotta sitten ei kissalle tajuttu sellaista ottaa kun oli ensimmäinen lemmikki ja koiralle sitä ei olisi saanutkaan. Myöskään kahdelle muulle kissallekaan ei ole vakuutuksia. Sitten kun viimeisestäkin aika jättää niin olisi tarkoitus pitää 1-2 lemmikkiä kerrallaan, vakuutuksineen, niin tietää että niistä voi huolehtia hyvin myös kun niille vanhuus koittaa.
Juuh, itse en ole koskaan ottanut meidän elämässä olleelle viidelle hauvalle koko mun elin-ikänäni vakuutusta, kun kokemus on opettanut että vaikka vakuutus on halpa niin sitä ei saa yli 10vee koirille mitä katsoin ja sitten kun eläin täyttää 10v niin vakuutus raukeaa ja vasta sitten alkaa tulee sairauksia, ovat ovelia.

Pelkkä verikoe 350e, kesto 10minsaa.
Röntgen 1kpl. 250e.
^ Nämä yksityisellä.

Kunnes tajusin viedä kunnalliseen; 2h meni, rauhoitus, 4*kokovartalo röntgen, virtsanäyte suoraan rakosta piikillä ja labra, vain 206e..

Meidän hauvalla vatsa paskana, söi paremmin mitä minä, eläinlääkärin peuraperunaa 10kg säkki 80e riitti 1½ kk.
Sitten vitamiinipohjaista märkää peuraperuna purkkeja 5kpl/kk. 5e/kpl.

Aina äitikin sanoi että koira ei pääse kerjää kadulle se on omistajan armoilla ihminen pääsee kadulle kerjää.

Vaikka toiset hakkaa ja potkii lemmikkiään niin aina vaan lemmikki tulee työntämään kuonoonsa omistajan kainaloon pyyteettä, ei hänellä muuta maailmaa ole.

Monet ihmiset varmaan kauhistuisivat jos tietäisivät kuinka paljon mekin laitamme rahaa lemmikkeihin vuodessa omiin tuloihin nähden. Niillä rahoilla voisi reissata ulkomailla tai ostella itselle jotain kivaa, mutta me olemme päättäneet laittaa lemmikit niiden asioiden edelle. Kyllä se itseäkin stressaa todella paljon,
Tämä, en ymmärrä vaikkei minulla ole kesämökkiä, ei autoa eikä mitään omaisuutta niin tulen toimeen ruokaa on ja laskut maksetaan.
Sitten tunnen pari "valittajaa-hyvintoimeentulevaa" käyvät Tallinnassa hotellimatkalla kerran kuukaudessa on mökit, mersut, savusaunat, rakensi just uuden autotallin n.6000e jne.

Niin nämä ihmiset ovat niitä jotka keräävät kaduilta 10centin pulloja jotka ovat oksennuksen seassa ja ajavat 20km että säästävät 50centtiä.

Sitten he keillä ei ole omaa kesämökkiä, niin fiksuna vuoraavat sellaisen viikoksi, sitten kittaavat kallista Suomalaista olutta ja kauppaan mennessä itkevät
"ei meilläkään ole varaa ostaa mitään joululahjoja" höh.. en oikein ymmärrä?

Pitääkö aina ihmisten laittaa arvojärjestys elämässä tuolleen vinoilleen?
Ruoka on se mistä säästetään, kuhan olutta ja vuokramökkiä ja Ruotsinmatkaa on niin kaikki hienosti, mutta jätetään se jokapäiväinen ruisleipä sitten ostamatta.
En oikein tajua tätä joidenkin ihmisten arvomaailmaa.

Muta 56veenä on kasvatettu että ekana huolehditaan että kämpän vuokra on maksettu, sitten ruoka, sitten sähkö, sitten laskut, loput ovat jonon hännillä.

Oma äitini kuoli sepelvaltimotautiin 28.03.2008, sen jälkeen nollasin kaikki menot.
Kaikki sanottiin irti joka ikinen, aamulehdet veke, maksukanavat veke, hankinnat jäihin, kaikki ylimääräiset maksut poies.
Ei saa nykyään tulla kuin vuokra, sähkölasku, puhelinlasku..

Mitään muita Seuralehden osarimaksua tms. ei saa tulla.
Mitään ei-akuuttia ei vaan hankita.
Hyvin tulee toimeen.

Olen työkyvyttömyyseläkkeellä mielenterveys ja paskan selän takia, rehkin nääs liikaa duunissa junnuna.
Piti mikrotukena kantaa 2kerrosta ylös vanhaa 50kg:n ekoja lasertulostimia, nooh olin talossa yksin, kansliassa oli vanhoja tätejä-
laitteessa isot kantokahvat ja varoitukset että vaatii kaksi-kantajaa.
Meikällä ei ollut kuin vanhat tädit, siitä sitten suivaantuneena päätin roudata sen yläkertoihin, välilevyt paskaksi.

Olisin ollut fiksu ja vanha niin olisin soittanut sivukonttoriin toiselle atk-tuelle että tules tänne mä en ala itseeni hajottaa, mutta ei.
tähän nämä työnantajat juuri luottaa "nuoret ovat innokkaita eivätkä vaadi mitään, niitä otetaan meille duuniin" :(

Monet mainostavat että mene tonne eläkeläis-ruokalaan syömään ravitseva ateria, vain 8.50€.
Ei ole varaa, 4vuotta syöty risikkoperunoita pakkasesta ja kanapullia, lämmin ateria ainoa saa maksaa 4e/vrk.
ja hyvin tulen toimeen ja vähäsen lisukkeita mukaan niin ei tee edes tiukkaa syödä aina samaa kun laittaa vähäsen mausteita taikka muuta.

Tuli ehkä pitkästi tekstiä tuosta asiasta. Toivottavasti joku jaksaa lukea ja ei haittaa vaikkei lukisikaan. Se on mukava joskus päästää ulos omaa ajatuksenjuoksua asioista.
Älä, entäs sitten mun vuodatus :)

tkenyt 2,5 vuotta sitten kuolleen kissan perään enemmän kuin yhdenkään ihmisen, se oli itselle rakkain lemmikki joka tuli joka ilta kainaloon nukkumaan. Pelkkä ajattelu ja kissasta kirjoittaminenkin saa kyyneleet uudestaan silmiin... Jaksamisia sinne!
Kiitos, edellisen koiran kun vein 15vuotta sitten piikille niin homma meni kuin strömssössä, oli samanlainen kokemus kuin kaupassa käynti :(
en edes surrut sitä.
näemmä vanhemmiten tulee vakavammaksi ja herkemmäksi höh..

Itse en tiedä mikä päässä on naksahtanut, olen yrittänyt tehdä itsediagnoosia että mikä mättää, en ole vielä 3kk:n jälkeen hokassut.

Ajattelin melko nopsaa että edellisen koiran jälkeen tämä hauva monien kokeilujen jälkeen minulle tuli edellisen kuoltua 6kk:n jälkeen.
Nyt kun katselin että mitäs jos heti, niin tulee karmea vitunmoinen paniikki.
"En kykene, minä pelkään sikana, karmea vastuu"

Diegon elämä oli kriittistä tammikuusta elokuulle, koko ajan sain olla hermot pinnassa ja tarkkailla että mitä se nyt tekee, vapiseeko se, kuoleeko se, käyttäytyykö epänormaalisti jne. koko ajan skarppina ettei vaan kärsi..

Luulen että tuosta 6kk:n stressi-rumbasta jäi sen verran pahat pelot päälle, että voi kestää kauankin ennen kuin uskaltaa ajatella uutta.
Olin katsomassa facessa dogeja, Diego maksoi 2vuotiaana sekarotuisena Oulussa 150e, minulle tuotiin Lahteen autolla.
Nykyään kun katsoo sekarotuisia niin ovat 400e:Sta 3000e:iin..

Ja tuo ihmeellinen pelko "olenko tarpeeksi vastuullinen, mitä jos jälleen kerran se sairastuu..." on liian vahvasti päällä..

Jotenkin kaikkii koiriin suhtautuminen muuttui 07.08.2023, osaa leperrellä ja silittää mutta tunnetasolta ovat jotenkin täysin vajaamielinen, en tiedä mikä mättää.

Meillä tämä joulua edeltävä viikko on yhtä työntekoa työpäivän jälkeenkin. Vaimolla on pitkä lista asioista mitkä pitää tehdä ennen joulua ja se stressaa niin ettei itsekään pääse vielä joulun ajasta nauttimaan. Koitan pitää mielen positiivisena ja ottaa joulun rennosti. Töistäkin on lomaa joulusta loppiaiseen. Aatoksi on pikkukinkku, mutta pitää käydä joulupäivänä katsomassa että onko tullut kinkkuja 1-2€/kg tarjoukseen niin saa sitten ostaa ison kinkun ja syödä sitä monta päivää ja rentoutua (toivottavasti).
Minä olen lopen kyllästynyt ja aina pelkäämässä jonkun asian loppumista.
isäpuolen ruokajutut piti huolen että mun 7-18veenä muutettiin 11kertaa, eihän koulusta tullut mitään helvetti sillä menolla.
Ainaista luopumista, mut kasvatti eka lassien pentu Turre, joka maksoi 1974 300mk. Padasjoelta noudettuna.
Silloin äiti oli töissä ja oli rahaa että noudettiin Turre Taksilla padasjoelta Hollolaan.

En sietänyt olla päiväkodissa vaan äiti jätti sitten mut yksin Turren kanssa, sille tuli viherkaihi ja tuli vihaiseksi, piikille 1984..

Sitten amiksen loppuminen, uusista ystävistä lopullinen eroaminen taas koski hitosti.
Sitten noiden 11:n kaveriporukoiden, koulukavereiden eroaminen jne..

Nykyään pelkkä vuoden loppuminen on mulle tuskaa, kaikki nuoruudet paineet tulevat takaisin.
Itsenäisyyspäivä aloittaa mulle valmistatumisen Jouluun ja Joulun loppumiseen, vuoden loppumiseen, elämän loppumiseen.
Olen niin saatanan kyllästynyt tähän ainaiseen loppumiseen..

Masennus saa valtaa, luojalle kiitos on pari ystävää jotka tulevat hakemaan niille autolla kylään jos tarviin vaihtelua, vaikka kirjoittaa sille raportteja, hakemuksia, listaa puhtaaksi, samalla saan valmiit erinlaiset ruuat jne..

Alkaa tässä iässä kyrsii että milloin tämä jatkuva luopumisen tuska oikein loppuu.

Kyllähän sitä on vähintään jokaisella jossain kerrassa elämää ollut fiilis että kunpa en heräisi aamulla ollenkaan.
Mutta uni ja lepo ovat sellaisia ihmeellisiä asioita että puhdistavat aivot kaikista paineista sekä saastasta, sitten sitä taas jaksaa alkaa kerätä uutta murhetta.

<3
:shug:
 
Liittynyt
07.10.2018
Viestejä
2 494
Tänään mt-hoitajani ilmotti et Leponex-pitoisuuksissa on laskua..

Aika outoa ku olen jo yli vuoden syöny lääkkeet jokapvä!Ens viikol pitäs käydä taas labrassa..kävin just 15.pvä!
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 669
Tänään mt-hoitajani ilmotti et Leponex-pitoisuuksissa on laskua..

Aika outoa ku olen jo yli vuoden syöny lääkkeet jokapvä!Ens viikol pitäs käydä taas labrassa..kävin just 15.pvä!
frendillä kanssa leponexia, muistaakseni ne joutuu kanssa käymään kokeissa kerran kuussa kerran maassa, ikävää ..
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 669
Sitä olen iteki ihmetelly..ei muissa lääkkeissä oo tota!
Siinä on varmaankin jokin tärkeä kehoon vaikuttava aine, onhan kilpirauhasen vajaatoiminnon Thyrox lääkekin että ne tahtoo kerran ainakin vuodessa chekata että on oikein, pahimmillaan katotaan, säädetään määrää, viikonpäästä katotaan ja taas sävelletään :/
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 669
Pameja taitaa saada enää käytännössä yksityiseltä..
Koitappas rivatrileja :(
multa otettiin syksyllä helvettin arvauskeskuksen puoskarin toimesta,
"rivoja olet syönyt näemmä 30vuotta, ne eivät viimeisimmän tutkimuksen mukaan enää auta paniikkeihin, lopetetaan heti, viekkarit helpottaa ajan kanssa" :(

Soitin psykan polille koska tiesin ettei mitään säännöllistä lääkitystä saa lopettaa seinään, pahoittelivat vaan ettei ole hoitosuhdetta heille, eivät mahda mitään :(
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
583
Sitä olen iteki ihmetelly..ei muissa lääkkeissä oo tota!
"Klotsapiinihoidon aikana otetaan verinäytteitä haittavaikutusten havaitsemiseksi. Verinäytteestä tutkitaan valkosolumäärää. Tämä tehdään siksi, että mahdollinen valkosolujen kato voidaan havaita ajoissa. Se on harvinainen ja vaarallinen haittavaikutus.

Ensimmäisten 18 hoitoviikon ajan verikoe otetaan viikoittain. Tämän jälkeen se otetaan kerran kuukaudessa. Lääkäri voi tarvittaessa määrätä verikokeen tarkastettavaksi useamminkin."

Lähde: Tietoa klotsapiinin käyttäjälle
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 669
"Klotsapiinihoidon aikana otetaan verinäytteitä haittavaikutusten havaitsemiseksi. Verinäytteestä tutkitaan valkosolumäärää. Tämä tehdään siksi, että mahdollinen valkosolujen kato voidaan havaita ajoissa. Se on harvinainen ja vaarallinen haittavaikutus.

Varmaan saa perimmäistä syytä kuin itsellä oli syöpä 2017 vuoden alusta loppuun hoitoineen.
todettiin että syöpä hoidettu, et kuulu riskiryhmään esim. korona-rokotusten suhteen mutta kuulut riskiryhmään flunssarokotteen suhteen :o

sitten verenluovutus, sain muutamat pussit verta kun hoitojen aikana hemot laski alas, niin ei saa mennä verenluovutukseen (ei siitä että haittaisi)
KOSKA HEMOT VOIVAT LASKEA NIIN ALAS ETTÄ SYÖPÄ UUSITUU Huokaus, koittaisi nyt saatana päättää mitä tekevät :(

Eihän nykyistä sytostaatti-hoitoa ole suomessa ollut kuin vasta 23vuotta, eli eivät vielä tiedä syövästä oikein mitään.
 
Liittynyt
07.10.2018
Viestejä
2 494
Koitappas rivatrileja :(
multa otettiin syksyllä helvettin arvauskeskuksen puoskarin toimesta,
"rivoja olet syönyt näemmä 30vuotta, ne eivät viimeisimmän tutkimuksen mukaan enää auta paniikkeihin, lopetetaan heti, viekkarit helpottaa ajan kanssa" :(

Soitin psykan polille koska tiesin ettei mitään säännöllistä lääkitystä saa lopettaa seinään, pahoittelivat vaan ettei ole hoitosuhdetta heille, eivät mahda mitään :(
Paska juttu..rauhoittavat on parhaita lääkkeitä!

Asiasta toiseen oma hoitajani soitti äsken et labra-arvoni onkin kunnossa..oli kattonu jotain väärin..
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 669
Huokaus, vuoden viimeinen viikko ja arkipäivää.
jälleen kerran alkoi taistelu opamoxien kanssa, meni yöunetkin :(
27.12.2023 kävin hakemassa 2*100 15mg opamoxia, riittää 5-6/vrk minimillä 03.02.2024 saakka.
arvasin, siksi heti soitin terpalle, juuh lääkäriltä aika sinulle 19.02.

Kerroin että mitä kohtaa et ymmärtänyt? lääkkeet loppuu 03.02?
En voi mitään, lääkärille aika 19.02..

Ei rouva vaivautunut kuuntelemaan yhtään mitään.
sitten koitin soittaa psykan hoitajalle, ei mitään.
viimeisenä sitten soitin päihdepolille että tällänen juttu.
kirjoitti heti lähetteen labraan verikokeeseen ja huumeseulaan virsasta.
kävin siellä jonotin 30minsaa, sitten täti totesi että onko kuvallista henkkaria taikka mitään kuvan kanssa?
-ei ole, ei kun takaisin himaan.

Sitten uudestaan jonoon vain 40minsaa ja valvotusti antaa virtsanäyte.
sen jälkeen soitin päihde-polille hoitajalle, antoi lekurin soitto-ajan 15.01.

Muistin kiittää että et sit viitsinyt mainostaa että henkkaria taikka passia mukaan? oli kiva tallustaa menee eessuntaas :(

En olekaan ennen ollut huumeseulassa, nythän sitä pääsee oikein piireihin hah..

Viimeksi oli että lääkkeet riitti viikoksi ja lekurin soittoaika 2viikon päästä
sieltä soitti hoono soome "mite sine haluta"?
- en minä halua mitään, tehän sitä kontrollia tahdotte?
"mine uusi lääke asia selvä"

Olen sata varma että kun ja jos menen 19.02 lääkärille niin siellä taas joku tavis "miksi tulit tänne? en näe mitään ongelmaa, uusitaan respa"

Ei voisi olla helvetti vaikeampaa hommaa...

Olin eilen jo aikas epätoivoinen ja 23 koisimaan vielä 01 pyöri päässä kaikki sekoilut :(

On nämä opat sitten kovaa kamaa kun kerran niitäkin valvotaan sikana.
alkusyksyllä ajettiin rivat alas kerralla, viekkarit helpottaa aikaa myöten, ota opaa.
Ainiin, tulevaisuudessa ajetaan opatkin alas, hänen mielestään paniikkeja voi hoitaa itseään psyykkaamalla..

konsultoin psykan polia, psykan hoitajaa ja kaikkea, olivat kauhuissaan ettei noin voi tehdä.
mutta mitään apuja ei tule, koska ei ole hoitosuhdetta sinne, eikä saada sellaista..

Sanoinkin terpan hoitajalle että kun loppuu niin menen ostaa kadulta sokkarin kulmalta sitten.
- ei kiinnosta vastasi.

Selvää heitteillejättöä, eikä ketään kiinnosta!

Nooh jos medit loppuu niin menen päksiin osastolle 19.02 saakka että saan opat sieltä, otan mukaan vuode-osasto laskut ja vien tolle puoskarille
että sinä sähläsit sinä maksat laskut.

huokaus.

Onko muilla ollut vastaavia sekoiluja?
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 669
Sain viimein psykan hoitajan kanssa duunattua että mulla alettaisiin kokonaan hoitaa noi kipeet opamoxit päihde-klinikan kautta kokonaan.
olisi paras, ei tarvisi ravata kuukauden välein pillerit vähissä puoskarilla selittelemässä elämäänsä kun sillä ei ole edes mitään erikoistumista millekkään alalle .

Hyvää vuotta 2024 sekä terveyttä kaikille <3
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 669
Mikäs on paras rauhoittava?Diapam,Opamox,Temesta,Rivatril vai Xanor??

Mielipiteitä..
Xanori on perseestä, yhden napin otat ja olet kiikissä, jollet ota toista niin vatsakrampit tulee, tuskan hiki ja kävelet kontaten.

Mulle opamox 15mg*6 vrk:ssa on hyväke, 2 menee kivasti, sitten jos jännittää oikein sikana vaikka mitä tilannetta niin toiset 2 niin on rela-fiilis.
 
Liittynyt
07.10.2018
Viestejä
2 494
Xanori on perseestä, yhden napin otat ja olet kiikissä, jollet ota toista niin vatsakrampit tulee, tuskan hiki ja kävelet kontaten.

Mulle opamox 15mg*6 vrk:ssa on hyväke, 2 menee kivasti, sitten jos jännittää oikein sikana vaikka mitä tilannetta niin toiset 2 niin on rela-fiilis.
Itellä 5mg Diapamia kolme kertaa päivässä..
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 669
Ai joojoo..jotain tommosta kuullukin
Kävin syövän jälkeen hematologilla, se teki lopputarkastuksen ja kyseli lääkkeet läpitte.
sanoin suoraan etten tahdo olla narkkari, otetaan lyricat veke, ne ollut viihdekäytössä. tsiikasi melko oudosti :)

päihteiden käytössä vaatii eniten munaa ymmärtää itse että eiköhän tämä alkaisi jo riittää.

lyrica.JPG
 
Liittynyt
07.10.2018
Viestejä
2 494
Kävin syövän jälkeen hematologilla, se teki lopputarkastuksen ja kyseli lääkkeet läpitte.
sanoin suoraan etten tahdo olla narkkari, otetaan lyricat veke, ne ollut viihdekäytössä. tsiikasi melko oudosti :)

päihteiden käytössä vaatii eniten munaa ymmärtää itse että eiköhän tämä alkaisi jo riittää.

Just joo! Aika paha..
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 669
Just joo! Aika paha..
Ei kaikki sovi kaikille, sisko sai näistä vatsakramppeja ja ea-polille meni.
sama kun mulle sopii vimovo kipulääke (burana+nexium) ja toiselta pettää vintti, höh..

todellakin medit on aikas yksilökohtaisia :(
 
Liittynyt
07.10.2018
Viestejä
2 494
Itellä tuli pameista alussa hyvä vaikutus:Rentoutunut jne..

Nyt viime aikoina ei oo tullu noita vaikutuksia paljoa,liekö toleranssi kasvanu?
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 669
Itellä tuli pameista alussa hyvä vaikutus:Rentoutunut jne..

Nyt viime aikoina ei oo tullu noita vaikutuksia paljoa,liekö toleranssi kasvanu?
Mä käytän 15mg opaa minimaaliset niin ei tule pahaa toleranssia.
jos tulee paha pakkotilanne esim. matka jonnekkin ulkomaille taikka kauppareissu/tilaisuus niin pärjään 2*15mg mutta tarvittaessa 3kp. 4 jos otan niin olen aivan väsy-töllönen, ei kiva.
mulle määrätty max. 6*15mg vrk. parhaillaan viikonloppuna menee 2 aamulla, 2 illalla.
arvauskeskuksen puoskarihan tahtoo ajaa noi alas, onneksi päihdeklinikan lekuri soittaa mulle huomenna, sanon sille suoraan että kaikki kertoo ettei saada ajaa alas, toi puoskari vaan tahtoo niin.

meinaan sanoa että jatkossa päihdeklinikka uusii ne.

kiva että en ole päihde taikka huumeriippuvainen, mutta kun puoskari ei uusi ja pakko käyttää, niin kilautin päihdeklinikalle.
ne ymmärtää asian vaikka ihmettelee että miksi tänne? ethän sä ole juoppo taikka huumekäyttäjä :(

seronilit kerran ajettiin oikea-oppisesti alas, kesti kuukauden puolittua, vasta sitten kuukauden käyttämättömyyden jälkeen tuli viekkarit;
huimausta, sähköshokkeja päästä varpaisiin, karmeita itkukohtauksia..

kävin puoskarilla, kävin ea-polilla, kaikki vaan väitti "ei johdu seronilin lopetuksesta"

Viimein kiduttuani otin annoksen 2kpl. ja 3h niin viekkarit ohitte, kerroin puoskarille "aijaah nooh näkyään se johtui viekkareista" :(

ilmoitin seronilin maahantuojalle, haastatteli kunnolla ja nyt merkittiin ohjeisiin tämäkin..

ei ollut kivaa kun kesken kympin uutisten alko itkettää aivan sikana höh...

supriumia käytän 1/vrk, vaikka määrätty 2/vrk.
hyvä niin, sillä marraskuusta lähtien supriuminen saanti loppunut joka paikasta, ei tiedä milloin tulee.
mulla varastossa 150kpl. niitä, luojalle kiitos osaan ennakoida jutut :(

on se helvettiä kun mielialalääkkeitä ei saa lopettaa seinään, ja sitten maailmalta loppuu kamat niin väkisin loppuu seinään sitten tulee
karmeat viekkarit..
 
Liittynyt
07.10.2018
Viestejä
2 494
Mä käytän 15mg opaa minimaaliset niin ei tule pahaa toleranssia.
jos tulee paha pakkotilanne esim. matka jonnekkin ulkomaille taikka kauppareissu/tilaisuus niin pärjään 2*15mg mutta tarvittaessa 3kp. 4 jos otan niin olen aivan väsy-töllönen, ei kiva.
mulle määrätty max. 6*15mg vrk. parhaillaan viikonloppuna menee 2 aamulla, 2 illalla.
arvauskeskuksen puoskarihan tahtoo ajaa noi alas, onneksi päihdeklinikan lekuri soittaa mulle huomenna, sanon sille suoraan että kaikki kertoo ettei saada ajaa alas, toi puoskari vaan tahtoo niin.

meinaan sanoa että jatkossa päihdeklinikka uusii ne.

kiva että en ole päihde taikka huumeriippuvainen, mutta kun puoskari ei uusi ja pakko käyttää, niin kilautin päihdeklinikalle.
ne ymmärtää asian vaikka ihmettelee että miksi tänne? ethän sä ole juoppo taikka huumekäyttäjä :(

seronilit kerran ajettiin oikea-oppisesti alas, kesti kuukauden puolittua, vasta sitten kuukauden käyttämättömyyden jälkeen tuli viekkarit;
huimausta, sähköshokkeja päästä varpaisiin, karmeita itkukohtauksia..

kävin puoskarilla, kävin ea-polilla, kaikki vaan väitti "ei johdu seronilin lopetuksesta"

Viimein kiduttuani otin annoksen 2kpl. ja 3h niin viekkarit ohitte, kerroin puoskarille "aijaah nooh näkyään se johtui viekkareista" :(

ilmoitin seronilin maahantuojalle, haastatteli kunnolla ja nyt merkittiin ohjeisiin tämäkin..

ei ollut kivaa kun kesken kympin uutisten alko itkettää aivan sikana höh...

supriumia käytän 1/vrk, vaikka määrätty 2/vrk.
hyvä niin, sillä marraskuusta lähtien supriuminen saanti loppunut joka paikasta, ei tiedä milloin tulee.
mulla varastossa 150kpl. niitä, luojalle kiitos osaan ennakoida jutut :(

on se helvettiä kun mielialalääkkeitä ei saa lopettaa seinään, ja sitten maailmalta loppuu kamat niin väkisin loppuu seinään sitten tulee
karmeat viekkarit..
Nehän sanoo et mielialalääkkeet on ehdottomasti parhaita&tärkeitä..
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 669
Nehän sanoo et mielialalääkkeet on ehdottomasti parhaita&tärkeitä..
Juuh, ei nämä yleislääkärit puoskarit mitään snaijaa.
itse sanoin sille että psyka sanoi aikoinaan ettei koskaan saa lopettaa seinään, psykan poli sanoi samaa.
molemmat vaan antaa neuvoja, koska "sinulla ei ole hoitosuhdetta meille" :(

avolle kaikki helvetti heitetään.
mut laitettiin avolle 30vuotta sitten koska "lääkitys on kunnossa, arvauskeskus uusii ne"

nooh, 30 vuotta meni, syksyllä puoskari veti rivatrilit alas
"se ei enää tehoa masikseeen, eikä paniikkiin, se on epilepsia lääke, en uusi respaa, viekkarit tulee MUTTA NE HELPOTTAA AIKAA MYÖTEN" :(

Eli ei näitä puoskareita kiinnosta vaikka täriset sängyssä hikisenä kalpeana.

sama puoskari totesi "katsotaan sitten myöhempää niin ajetaan opamoxkin alas MINUN MIELESTÄNI PANIIKKEJA VOI ITSE PSYYKATA POIES ILMAN LÄÄKKEITÄ"

Ton sanonnan jälkeen laitoin tolle jätkälle stopin, siirryn mieluusti päihdeklinikan asiakkaaksi.
 
Liittynyt
07.10.2018
Viestejä
2 494
Juuh, ei nämä yleislääkärit puoskarit mitään snaijaa.
itse sanoin sille että psyka sanoi aikoinaan ettei koskaan saa lopettaa seinään, psykan poli sanoi samaa.
molemmat vaan antaa neuvoja, koska "sinulla ei ole hoitosuhdetta meille" :(

avolle kaikki helvetti heitetään.
mut laitettiin avolle 30vuotta sitten koska "lääkitys on kunnossa, arvauskeskus uusii ne"

nooh, 30 vuotta meni, syksyllä puoskari veti rivatrilit alas
"se ei enää tehoa masikseeen, eikä paniikkiin, se on epilepsia lääke, en uusi respaa, viekkarit tulee MUTTA NE HELPOTTAA AIKAA MYÖTEN" :(

Eli ei näitä puoskareita kiinnosta vaikka täriset sängyssä hikisenä kalpeana.

sama puoskari totesi "katsotaan sitten myöhempää niin ajetaan opamoxkin alas MINUN MIELESTÄNI PANIIKKEJA VOI ITSE PSYYKATA POIES ILMAN LÄÄKKEITÄ"

Ton sanonnan jälkeen laitoin tolle jätkälle stopin, siirryn mieluusti päihdeklinikan asiakkaaksi.
Yksityinen on paras..toi julkinen on ihan syvältä!
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 669
Saas nähdä uskooko päihdeklinikan lekuri mun asiani ja ottaa kantaakseen opamoksien uusinnan.
 
Liittynyt
27.10.2017
Viestejä
1 855
Noita lääkekuvioita kun miettii niin kuinkahan paljon ne on muokanneet pitkittyneessä käytössä aivojen kemiaa? Eli pelkkä pelko lääkkeen saamattomuudesta liipaisee jonkun voimakkaan reaktion yms. ja riippuvuus on jo iso osa ongelmavyyhtiä.

En tarkoita tätä pahalla vaan erilaisena uteliaana näkökulmana. Onkohan jossain tehty empiiristä kokeilua, jossa henkilö on valvotuissa olosuhteissa ja lääkitys vaan stopataan? Itselle tulee vertailukohtana mieleen joku katkolle päätyminen, jossa ekat viikot on varmasti helvettiä kun demonit puskee kropasta pihalle täydellä voimalla.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 669
En tarkoita tätä pahalla vaan erilaisena uteliaana näkökulmana. Onkohan jossain tehty empiiristä kokeilua, jossa henkilö on valvotuissa olosuhteissa ja lääkitys vaan stopataan? Itselle tulee vertailukohtana mieleen joku katkolle päätyminen, jossa ekat viikot on varmasti helvettiä kun demonit puskee kropasta pihalle täydellä voimalla.
Tämä, itse jo 18vuotiaasta asti 1987 lähtien sairastaneena tiedän että nykyään jos ja kun tulee esim. paniikkia päälle niin ensiksi miettii onko ottanut opamoxit, jos on niin hokasee että turhaa määit, kaikki kunnossa. jos et ole syystä tai toisesta niin vaikka kuinka yrittää tsempata niin sikamainen paniikki saa valtaa..
 
Liittynyt
10.10.2017
Viestejä
1 026
Noita lääkekuvioita kun miettii niin kuinkahan paljon ne on muokanneet pitkittyneessä käytössä aivojen kemiaa? Eli pelkkä pelko lääkkeen saamattomuudesta liipaisee jonkun voimakkaan reaktion yms. ja riippuvuus on jo iso osa ongelmavyyhtiä.

En tarkoita tätä pahalla vaan erilaisena uteliaana näkökulmana. Onkohan jossain tehty empiiristä kokeilua, jossa henkilö on valvotuissa olosuhteissa ja lääkitys vaan stopataan? Itselle tulee vertailukohtana mieleen joku katkolle päätyminen, jossa ekat viikot on varmasti helvettiä kun demonit puskee kropasta pihalle täydellä voimalla.
mulla puhkesi teini-iässä epilepsia, johon söin lääkkeitä lähes 20v ajan. Lääkitys kun purettiin pois, alkoi mielialaongelmat. Nyt oon syönyt mielialalääkkeitä kohta 2v ajan, ja varmaan syön vielä pitkään. Uskon omalla kohallani että teini-iässä alkanut neurologisten lääkkeiden syönti kyllä vaikuttaa edelleen.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 669
Jeah, päihde-polin lekuri soitti, kuunteli tarkkaan ja sovittiin että hän alkaa määräämään respat.
kertoi että 6*15mg opaa päivässä on aikas paljon.
kerroin että parhaillaan pärjään 3:lla opalla, max akuuteissa 5-6 kehuin ettei pahemmin ole viekkareita, välillä menee 6kpl. toisena päivänä sitten vaan 3.
eli en ole pahemmin koukussa niihin.

jippii.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 669
Millainen lääke tuo Suprium on vaikka verrattuna Seroniliin?
Seronil tuli mulle anafranil, xanorin kokeilun jälkeen, sitten seronilin jälkeen tuli multipersoonallisuutta.
kerroin että tulee skitso olo esim. kaupungilla liikennevaloissa, olen henkisesti muualla mutta ruumis on kaupungilla.
psyka kertoi että toi on normaalia, siihen auttaa supriumia.
on määrätty 2*vrk, otan vain yhden, nyt ollut marraskuusta lähtien saanti ongelmaa, ei ole tukkurilla eikä kellään.

siksi sikahyvä että on 150kpl. lääkekaapissa varuilta, saa mennä 1*vrk:ssa pärjää hyvin.
kaveri sano että opat 15mg on kuulemma kovaa kamaa marketeissa, saa 10e per nappi, mitä joskus diilereitä seuraili niin 30kpl:een purkista sai vain 15-20e, en tiedä, en diilaa mitään.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 669
Fittu, yritin kuten fiksut sanoo "koita altistaa itsesi paniikeille, ota lääkkeet vasta tarvittaessa" :/
en ottanut heti aamulla, katsoin 12:aan saakka kestin, sitten soitti soskun oma virkailija, tuli liikaa ajateltavaa siis tyhjää
ja aloin funtsaa että en ole enää minä ja kuolen tähän paikkaan enkä ole ottanut lääkkeitä.

jäin sanattomaksi, en saanut sanaa suusta, pakko oli ottaa 2*15mg opaa ja koittaa takoa hemmetin päähän että nyt on kaikki ok.
paitsi ettei ole koska medit vaikuttaa vähän ajan päästä, sain tsempattua itteäni että kokoa nyt helvetti ittes!

Sitten välähti mielessä "Mitä jos nyt ei tehookaan medit ja kuolen"? Onneksi ohitin ton vaiheen nopsaa että älä nyt paskaa jauha.

Eli altistuminen ei ole mun juttu, kuten monet puoskarit sanoo "altista itsesi tilanteille" :(

mulle tehoaa että jouten olona lähden ulos vaikka kauppaan tsiikaa kamoja, taikka apteekkiin viemään vanhoja medejä tms.
että on ruumiille aktiivi-tekemistä eikä turhaa paskaa itse-funtsaaminen aikaa.

luojalle kiitos on kerho 3*viikossa, ja nyt ajattelin että saan helmikuussa 200e kasaan niin pitää tsempata että se terapiakoira diego2:n tänne ja helvetin nopeasti.
sitten on todellakin reality-aktiivi ajateltavaa ja joku joka on minusta riippuinen, hänen elämänsä riippuu siitä..

tyhjänä olo on ihmiselle pahinta seuraa, kelaa kaikkea turhaa paskaa :(

14:n pintaa tokmannii hakee paperia riisi ja sitten 14:30 kerholle jälleen, pitää tingata että saataisiin sinne radio ja ne hiton terapiakoirat käymään.
on ikävä halata kunnon karvanappulaa <3
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 669
Iltapäivää, funtsin tuossa välillä että olenkohan "tekosairas"?
intin jälkeen viimeisenä inttiyönä lopetin tenox 20mg*2 ottamatta ja tulikohan siitä viekkarit?
tosin samalla todettiin intin jälkeen hetimiten himassa keliakia, ei 1988 ollut mitään laktoosi-intolea eikä keliakiaa, tavallista näkkärii vaan turpaan tai sitten olet ilman mitää leipää...

muistan vaan että kävin aina eri lekurilla sikana ja siitä verikokeet jne. testit ei mitään vikaa, vasta viimeinen hokasi että vatsakivut, krampit voi johtua keliakiasta siitä oli lekuri lukenut jenkkilehdestä lääkärilehdestä siis vuosi oli 1990, verikoe otettiin ja selvä peli, vain riisikakkaroita sitten.
en muista vaadinko päästä pään takia psykalle 1990 ennen vaiko jälkeen :( olisi sika tärkeetä tietää..

Että oliko tenox lopetukset seinään ja tai keliakia osallisena sekoiluun jonka fiksuna itse manasin psyyke-errorina..

Ei mahda mitään, paluuta ei ole. aiemmin ajettiin kunnolla oikeaoppisesti seronilit ja siitähän tuli kuukauden jälkeen sika viekkarit.
eli ollaan sitten lääkkeissä kiinni loppuelämä..
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 657
Viestejä
4 207 396
Jäsenet
70 930
Uusin jäsen
tomoslono

Hinta.fi

Ylös Bottom