Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jep ei halvimmasta päästä ole kyllä toi. Sinänsä tässä toivoo ettei toimis ton hinnan takia kun ei ole tarkotus koko elämää olla kelan tuilla.Mulla Brintellix toimi, maksimiannostuksella. Ainoa miinus, että on kallis lääke.
Psyk. hoitaja vähän varotteli noista että voi mennä pakki sekasin ja laatta lentää jne. Mutta niitten pitäs mennä ohi viikossa tai parissa tms.Brintellixistä meni itellä yöunet ja vatsasekasin koko ajan. Ja tosiaan tais maksaa reilun euron per pilleri.
Jep ei halvimmasta päästä ole kyllä toi. Sinänsä tässä toivoo ettei toimis ton hinnan takia kun ei ole tarkotus koko elämää olla kelan tuilla.
Tosin mistä sitä tietää tarviiko noita napsia kauaa jos päässä napsahtaa jotain kohdalleen tyyliin parin kk kuurilla. Aina voi unelmoida tollasesta.
Täydellinen repeäminen tohon. =DJuu mä olen syöny 5,5 vuotta
Toki kaikki on yksilöllistä, annokset ja aika, toivotaan että pääset vähemmällä. Mulle lääkärit vihjanneet, että pitää varautua syömään jotakin lääkettä loppuelämän.Täydellinen repeäminen tohon. =D
E: siis en nauranu sille että oot joutunu syömään niin kauan nappeja, vaan tolle mun yltiöpositiiviselle kuvitelmalle parista kk:sta....
Itellä käytössä päivisin nyt 3x5mg Diapam..lisäksi Leponex,Bisoprol ja Cisordinol..
Kyllähän pami paras on!
Seuraavaks varmaan sanotaan että mä olen täysin terve ja toivotetaan hyvää loppuelämää.
Mitä vittua tässä voi tehdä että oikeasti saa apua pään sisäisiin ongelmiin jotka juuri rajoittavat tuota työn tai opiskelun käyntiä tai yleensäkin vittu normaalia elämää?
Just tänään puhuttiin päide ja mielenterveyskuntoujien kerholla että hoitoon joutuu sinne ei pääse, kun menee fituiks niin ei pääse, sitten kun menee hienosti niin tyrkätään pakkohoitoon
Aurorassa tulee aika pitkäks..
Täytyy sanoa että mulla on ihana esimies, sairaanhoitaja joka tuntee mielenterveysongelmat. Siltä olen saanut keskusteluapua kun olen sitä tarvinnut. Sama henkilö sanoi että hae vaan sairaslomaa niin paljon kun sitä tarvitsee, sinut pitää saada kuntoon.
Kun teet ton paperin mistä kysyä/puhua, niin saatko sen kerralla tehtyä?Kiitos @Alokas P. Silmä :lle tsemeistä, tämä on välillä yhtä helvettiä.
onneksi itse pääsen joka arkipäivä "kerholle" jutskaa ja keittelee kaffetta, "Päihde- ja mielenterveyskuntoutujien" vertaisryhmässä, viikkokävijät n.51:n paikkeilla.
parista tunnista neljään arkisin 15-19, 16-18, 16-19 välillä mennään ja onneksi saan ottaa terapiakoirani mukaan saa sekin liikuntaa.
itsellä menee aamulla 1*15mg opaa, päivällä kun jännittää sikana kerholle meno niin 2*15mg opaa ja yöksi 2*15mg opaa, max 6*15 vrk:Ssa
viikonloppuisin ei mene päivällä tuota 2*15mg.
jännitän tätä odottamista sikana ennen lähtöä, sitten kun lähden koiron kanssa ovesta ulos niin jännitys helpottaa.
luojalle kiitos on toka käynti psykan hoitajalla 5.5:ttä, lista valmiina mitä käsittelen tunteitani ettei tartte istua ja muistella että mitähän mulla oikein oli.
kun aina on aina sikana kortilla 1*45minsaa, menee tosi sikana
Kun teet ton paperin mistä kysyä/puhua, niin saatko sen kerralla tehtyä?
Tai siis joudutko tekee sen uusiks että se on edes jotenkin selkeässä muodossa tms?
Itellä on nyt jo kolmas paperi menossa ja yhtä vitun pointitonta valittamista kuin siinä ekassakin paperissa.
Jotenkin mahdotonta saada sitä pään sisältöä johonkin selkeään muotoon.
Mä sain itse avun escitalopramista. Vuoden nyt syönyt ja aiemmat masennuskaudet ei ole enää uusinut. Tunnehuiput toki tasaantuneet samalla muutenkin, eli elämä tasapaksumpaa kuin ennen masennusten alkamista. Mutta ei pidä valittaa, kun se tasainen arki on helppoa.
Mä sain itse avun escitalopramista. Vuoden nyt syönyt ja aiemmat masennuskaudet ei ole enää uusinut. Tunnehuiput toki tasaantuneet samalla muutenkin, eli elämä tasapaksumpaa kuin ennen masennusten alkamista. Mutta ei pidä valittaa, kun se tasainen arki on helppoa.
Mikäköhä on vahvin rauhoittava?Xanor?Rivatril??
Sit on tietysti Diapamit,Temesta ja Opamox..
Opamox 4*15mg ja on rento olo, ei tule paniikkikohtaukset.
Lyrica on kanssa hyvä, vaikka sitä käytetään hermosto-lääkkeeksi, 2lyricaa vastaa 2.5promillen känniä.
Xanor kakka, otat napin ja heti olet koukussa, jollet saa lisää niin tulee todella mahtavat vatsakrampit ja täriset kylmästä hiestä märkänä.
Yks kaveri harrasti ns.Lyrica-pöllyjä..ottamal muutaman et saa rennon fiiliksen,ei ahdistusta ym..
Ahdistus kyllä katoaa Opamoxilla ja uni maittaa mutta sitten toisaalta taas tuntuu että päivä menee vähän usvassa, väsyttää eikä oikein jaksa kiinnostua yhtään mistään. Oon huomannut myös että välillä tuntuu muisti menevän ja ajankulu katoaa. Tuntuu että on vasta tullu töihin ja
Itse kokeilisin mieluiten jotain nopeampi vaikutteista tehokkaampaa lääkettä kun täsmänä otan tätä Opamoxia. Nyt tuo yksi pilleri tuntuu vaikuttavan koko päivän. Muutamia kertoja olen saanut esilääkkeeksi esim koloskopiaan ja hampaan poistoon tehokkaampia lyhyt vaikutteisia lääkkeitä ahdistuksen poistoon ja rauhoittamiseen. Voisin kuvitella että mikäli nuo lääkärit miettisivät muutakin kuin noita "mindfullness harjoitteita" niin saattaisi jopa sopiva lääke sieltä "kielletyltä listaltakin" löytyä.... Tosin Dormicum se ei ole. En ole lääkkeistä ollut koskaan niin sekaisin kuin tuosta pilleristä.en ikinä snaijaa että kandit yleislekurit sanoo
"aletaan sitten joskus ajamaan opaakin alas koska paniikkeja voi hoitaa itseään psyykkaamalla" on tämä sitten kaunis ajatus
onko lääkkeetkin oikein kortilla?
Itsellä on ollut aikoinaan Escitalopram 20mg. Sertralin on vieras, mutta samoin ssri, eli pääosin samankaltainen?Tuli taas aloitettua parin kk tauon jälkeen Opamox kun alkoi yöunet olla vähällä ja ahdistusta yms alkoi pukata päivällä. Lääkärin kanssa piti käydä juttelemassa ja ois mielellään vaihtanu Escitalopramin tupla-annokseen tai sitten toiseen lääkkeeseen (Sertralin) mutta en tähän vielä suostunut vaan sain ne perinteiset bentsot kylkeen. Sovittiin jatko että 3kk välein käyn "tarkistuksella" ja uusitaan tuota Obamaa tarvittaessa.
Ahdistus kyllä katoaa Opamoxilla ja uni maittaa mutta sitten toisaalta taas tuntuu että päivä menee vähän usvassa, väsyttää eikä oikein jaksa kiinnostua yhtään mistään. Oon huomannut myös että välillä tuntuu muisti menevän ja ajankulu katoaa. Tuntuu että on vasta tullu töihin ja sitten muut onkin jo ulko-ovella menossa kotiin.
Millanen lääke toi Sertralin on? Oon joskus sitä mun kissalle antanut kun eläinlääkärin mukaan auttaa nurkkiin kuseskeluun ja auttoikin mutta itellä ei henk. koht. tuollaista vaivaa ole ollut.
Tuli taas aloitettua parin kk tauon jälkeen Opamox kun alkoi yöunet olla vähällä ja ahdistusta yms alkoi pukata päivällä. Lääkärin kanssa piti käydä juttelemassa ja ois mielellään vaihtanu Escitalopramin tupla-annokseen tai sitten toiseen lääkkeeseen (Sertralin) mutta en tähän vielä suostunut vaan sain ne perinteiset bentsot kylkeen. Sovittiin jatko että 3kk välein käyn "tarkistuksella" ja uusitaan tuota Obamaa tarvittaessa.
Ahdistus kyllä katoaa Opamoxilla ja uni maittaa mutta sitten toisaalta taas tuntuu että päivä menee vähän usvassa, väsyttää eikä oikein jaksa kiinnostua yhtään mistään. Oon huomannut myös että välillä tuntuu muisti menevän ja ajankulu katoaa. Tuntuu että on vasta tullu töihin ja sitten muut onkin jo ulko-ovella menossa kotiin.
Millanen lääke toi Sertralin on? Oon joskus sitä mun kissalle antanut kun eläinlääkärin mukaan auttaa nurkkiin kuseskeluun ja auttoikin mutta itellä ei henk. koht. tuollaista vaivaa ole ollut.
SSRI-lääke joka parantaa mielialaa, vie ahdistuksen ja aiheuttaa väsymyksen. Tosin se toimii vain 2 vuoden ajan. Suunnilleen.Millanen lääke toi Sertralin on?
Damn. Voimia.15vee sairas koiro piti viedä 07.08 eutanasiaan, siinä sitten sain itkettyä ja puhdistettua sielun kunnolla.
oltiin kuin paita ja peppu, menee kivasti opamoxia, kun tunteet jyllää, viikonloppu pahin.
ei ole kerho minne mennä, vaan kotona yksinään hullussa kämpässä.
aina oli vieressä seuraamassa ja namuja pyytämässä.
oli sydämen vajaatoimintaa, nestettä keuhkoissa, maksassa, virtsakivet ja ikää 15veetä..
tuntuu kuukaudelta mutta on vasta mennyt kolme vuorokautta huokaus.
nyt tunteet kovilla, onneksi on lääkkeet
Damn. Voimia.
Tiedän tunteen kun jotain itelle läheistä/rakasta viedään/lähtee pois. Se ei tunne katoa koskaan vaan jää haamuilemaan taustalle.
Vittumaista mutta sellasta elämä on.
Usein tuntuu, että eläinten kuolema on pahempi kuin monien ihmisten. Kertooko se jotain eläimistä tai ihmisistä, en osaa sanoa. Voimia - ja itkeä saa, se on vain hyväksi.