Masennus

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
154
Mulla Brintellix toimi, maksimiannostuksella. Ainoa miinus, että on kallis lääke.
Brintellixistä meni itellä yöunet ja vatsasekasin koko ajan. Ja tosiaan tais maksaa reilun euron per pilleri.

Nyt olen jättänyt bentsot joita tullut natusteltua 3 vuotta melkolailla putkeen. Eka viikko menossa ilman ja ensimmäinen päivä että tuntuu elämä vähän hymyilevän ilmankin. Nyt jopa aistii miten tuo Essitalopram vaikuttaa, aiemmin peittynyt bentsojen alle. Syy tosin lopettamiseen oli alunperin siinä että liian vaikeaksi tehty lääkkeiden hakeminen kun pitäisi parin kuukauden välein ravata lääkärillä. Nyt alkanut ymmärtää että ehkä se on ihan hyväkin ettei niitä napostele joka päivä. Vieroitusoireita ei ole ollut mitään mainittavia ekojen päivien hikoilua ja satunnaisia sydämentykytyksiä lukuunottamatta.
 
Liittynyt
07.10.2018
Viestejä
2 494
Itellä käytössä päivisin nyt 3x5mg Diapam..lisäksi Leponex,Bisoprol ja Cisordinol..

Kyllähän pami paras on!
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 945
Mulla Brintellix toimi, maksimiannostuksella. Ainoa miinus, että on kallis lääke.
Jep ei halvimmasta päästä ole kyllä toi. Sinänsä tässä toivoo ettei toimis ton hinnan takia kun ei ole tarkotus koko elämää olla kelan tuilla.
Tosin mistä sitä tietää tarviiko noita napsia kauaa jos päässä napsahtaa jotain kohdalleen tyyliin parin kk kuurilla. Aina voi unelmoida tollasesta.
Brintellixistä meni itellä yöunet ja vatsasekasin koko ajan. Ja tosiaan tais maksaa reilun euron per pilleri.
Psyk. hoitaja vähän varotteli noista että voi mennä pakki sekasin ja laatta lentää jne. Mutta niitten pitäs mennä ohi viikossa tai parissa tms.
Ei ainakaan ekan tabletin jälkeen tullu oikeastaan mitään. Tai no vedin pari vahvaa kuppia kahvia ja monivitamiiniporeen tyhjään mahaan ja sitten ton tabletin, niin oli snadisti heikko olo. Pitää kokeilla huomenna yrittää syödä jotain ennen kun ottaa.
 
Liittynyt
28.10.2021
Viestejä
102
Jep ei halvimmasta päästä ole kyllä toi. Sinänsä tässä toivoo ettei toimis ton hinnan takia kun ei ole tarkotus koko elämää olla kelan tuilla.
Tosin mistä sitä tietää tarviiko noita napsia kauaa jos päässä napsahtaa jotain kohdalleen tyyliin parin kk kuurilla. Aina voi unelmoida tollasesta.
Juu mä olen syöny 5,5 vuotta :D
 
Liittynyt
28.10.2021
Viestejä
102
Täydellinen repeäminen tohon. =D

E: siis en nauranu sille että oot joutunu syömään niin kauan nappeja, vaan tolle mun yltiöpositiiviselle kuvitelmalle parista kk:sta....
Toki kaikki on yksilöllistä, annokset ja aika, toivotaan että pääset vähemmällä. Mulle lääkärit vihjanneet, että pitää varautua syömään jotakin lääkettä loppuelämän.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 945
Nyt alkaa taas näkyä tää terveydenhuollon järjettömyys.
Psyk. hoitaja sano että se varaa jonku soittoajan mun lekurille jota en ole kertaakaan nähnyt naamatusten. Ei siinä mitään, käy mulle.
Nyt kun kävin maisassa tsekkaamassa minä päivänä se soittaa, niin siellä ei ole siitä soittoajasta mitään infoa, ja yllätyksenä vielä jokin "Työhön kuntouttavat palvelut, aikuiset, Helsingin sotepe
Saapumispaikka: Mechelininkatu 46A 4.krs. 00250 Helsinki.".
Seuraavaks varmaan sanotaan että mä olen täysin terve ja toivotetaan hyvää loppuelämää.
Mitä vittua tässä voi tehdä että oikeasti saa apua pään sisäisiin ongelmiin jotka juuri rajoittavat tuota työn tai opiskelun käyntiä tai yleensäkin vittu normaalia elämää?
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 669
Seuraavaks varmaan sanotaan että mä olen täysin terve ja toivotetaan hyvää loppuelämää.
Mitä vittua tässä voi tehdä että oikeasti saa apua pään sisäisiin ongelmiin jotka juuri rajoittavat tuota työn tai opiskelun käyntiä tai yleensäkin vittu normaalia elämää?
Just tänään puhuttiin päide ja mielenterveyskuntoujien kerholla että hoitoon joutuu sinne ei pääse, kun menee fituiks niin ei pääse, sitten kun menee hienosti niin tyrkätään pakkohoitoon :(
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 669
Aurorassa tulee aika pitkäks..
mä sain sairaaloista tarpeeksi 2017, ennen sitä olin ollut vain yhden yön päivystyksessä ea-polilla vatsakipujen takia.
2017 2.5kk reissailtiin sytostaattien kanssa, kyllä oli karmeeta olla viimeistä kertaa, taas tökittiin neuloja jne. tulee paniikki-kohtaus koko sairaalasta ei yhtään kivaa :(
 

cl0

Liittynyt
14.02.2018
Viestejä
364
Meni olo töissä niin huonoksi että sain sairaslomaa. Lääkäri diagnosoi jonkunasteisen masennuksen ja ahdistuksen ja sain lääkkeiksi Escitalopram Actavis nimisen masennuslääkkeen. Sen käyttö pitäisi aloittaa viikon päästä kun saan Sertralinin ajettua alas.

Täytyy sanoa että mulla on ihana esimies, sairaanhoitaja joka tuntee mielenterveysongelmat. Siltä olen saanut keskusteluapua kun olen sitä tarvinnut. Sama henkilö sanoi että hae vaan sairaslomaa niin paljon kun sitä tarvitsee, sinut pitää saada kuntoon.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 669
Täytyy sanoa että mulla on ihana esimies, sairaanhoitaja joka tuntee mielenterveysongelmat. Siltä olen saanut keskusteluapua kun olen sitä tarvinnut. Sama henkilö sanoi että hae vaan sairaslomaa niin paljon kun sitä tarvitsee, sinut pitää saada kuntoon.
Mun edellinen sossu oli ollut psykan hoitaja, nytten lähti muihin duuniin, aikas viileetä menoa on jos ollut psykan hoitaja, sossutäti ja vankeinhoidossa mukana. nooh vähäsen samaa vikaa, ettei yhtä ammattia jaksa pitkään, sitten taas skoleen..

psykan hoitaja toukokuun 5pv. jälleen, olen kirjoitellut 2puolisen a4:n läpitte tietsikalla tekstii, muuten edes saa omasta käsialasta selvää.
 
Liittynyt
28.10.2020
Viestejä
59
25 vuotta kaksisuuntaista mielenhäiriötä masennuspainotteella. 10 osastojaksoa, päihdepsykiatriaa, Kela-terapiaa, työkyvyttömyyttä, itsetuhoaikeita.

Kuormittavan vuorotyön, kollegan itsemurhan ja pään hajottavan fyysisen vamman jälkeen romahdin ja suunnittelin jo omaa ratkaisua, kunnes kokeilin vielä yhtä vaihtoehtoa.

Henkilökohtaisesti sain nopeaa apua magneettistimulaatiohoidosta. Helvetillinen tinnitus oli melkein kohtalokas, kunnes minut ohjattiin tähän hoitoon. Oli erittäin kovat epäilykset etukäteen moisesta huuhaasta, mutta vääriksi osoittautuivat. Hoito ei auta kaikentyyppisiä masennuksia, joten ihmehoito se ei ole eikä sovellu kaikille.

Sitalopraami, essitalopraami, Voxra, triptyyli, klorpromaani, mirtatsapiini, Brintellix, alpipratsoli, venlafaksiini, lamotrigiini jne kaikki kokeiltu. Seurauksena tunteiden, ihmissuhteiden, seksuaalisuuden ja fyysisen terveyden vaivoja. Peukkuja teille, jotka niistä saatte apuja. Itse en saanut.

Masennustestini tulokset puolittuivat ja olen tehnyt asioita, jotka eivät ole onnistuneet vuoteen. Sain jopa käynnistettyä Amigan ja C64:n pitkästä aikaa.

En tässä nyt maalaile ruusuja seinälle ja tuskin koskaan palaudun työkuntoiseksi, mutta suosittelen kaikkia niitä, joita lääkkeet eivät auta, pyytämään lähetettä tähän hoitoon. Kivutonta, lähes vailla sivuvaikutuksia ja helppoa.

Tämä on helvetillinen sairaus, joka ei koskaan helpota täysin, mutta kaikkea on kokeiltava.

Voimia ja jaksamista kanssakärsijöille.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 669
Kiitos @Alokas P. Silmä :lle tsemeistä, tämä on välillä yhtä helvettiä.
onneksi itse pääsen joka arkipäivä "kerholle" jutskaa ja keittelee kaffetta, "Päihde- ja mielenterveyskuntoutujien" vertaisryhmässä, viikkokävijät n.51:n paikkeilla.
parista tunnista neljään arkisin 15-19, 16-18, 16-19 välillä mennään ja onneksi saan ottaa terapiakoirani mukaan saa sekin liikuntaa.
itsellä menee aamulla 1*15mg opaa, päivällä kun jännittää sikana kerholle meno niin 2*15mg opaa ja yöksi 2*15mg opaa, max 6*15 vrk:Ssa
viikonloppuisin ei mene päivällä tuota 2*15mg.
jännitän tätä odottamista sikana ennen lähtöä, sitten kun lähden koiron kanssa ovesta ulos niin jännitys helpottaa.
luojalle kiitos on toka käynti psykan hoitajalla 5.5:ttä, lista valmiina mitä käsittelen tunteitani ettei tartte istua ja muistella että mitähän mulla oikein oli.
kun aina on aina sikana kortilla 1*45minsaa, menee tosi sikana :(
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 945
Kiitos @Alokas P. Silmä :lle tsemeistä, tämä on välillä yhtä helvettiä.
onneksi itse pääsen joka arkipäivä "kerholle" jutskaa ja keittelee kaffetta, "Päihde- ja mielenterveyskuntoutujien" vertaisryhmässä, viikkokävijät n.51:n paikkeilla.
parista tunnista neljään arkisin 15-19, 16-18, 16-19 välillä mennään ja onneksi saan ottaa terapiakoirani mukaan saa sekin liikuntaa.
itsellä menee aamulla 1*15mg opaa, päivällä kun jännittää sikana kerholle meno niin 2*15mg opaa ja yöksi 2*15mg opaa, max 6*15 vrk:Ssa
viikonloppuisin ei mene päivällä tuota 2*15mg.
jännitän tätä odottamista sikana ennen lähtöä, sitten kun lähden koiron kanssa ovesta ulos niin jännitys helpottaa.
luojalle kiitos on toka käynti psykan hoitajalla 5.5:ttä, lista valmiina mitä käsittelen tunteitani ettei tartte istua ja muistella että mitähän mulla oikein oli.
kun aina on aina sikana kortilla 1*45minsaa, menee tosi sikana :(
Kun teet ton paperin mistä kysyä/puhua, niin saatko sen kerralla tehtyä?
Tai siis joudutko tekee sen uusiks että se on edes jotenkin selkeässä muodossa tms?
Itellä on nyt jo kolmas paperi menossa ja yhtä vitun pointitonta valittamista kuin siinä ekassakin paperissa.
Jotenkin mahdotonta saada sitä pään sisältöä johonkin selkeään muotoon.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 669
Kun teet ton paperin mistä kysyä/puhua, niin saatko sen kerralla tehtyä?
Tai siis joudutko tekee sen uusiks että se on edes jotenkin selkeässä muodossa tms?
Itellä on nyt jo kolmas paperi menossa ja yhtä vitun pointitonta valittamista kuin siinä ekassakin paperissa.
Jotenkin mahdotonta saada sitä pään sisältöä johonkin selkeään muotoon.
Mä tein ekan sivun heti terapian jälkeen, sitten aina kun tutkiskelin itseäni ja hokasin jotain niin lisäsin listan jatkoksi.
Koko elämä kohta käsitelty jo toisen kerran jälkeen, 2kpl kaksipuolista paprua täyteen, sitten aletaan perehtymään niihin ongelmiin
jotka psyka on kirjoittanut itselleen muistiin.

Alussa on todella aktiivi-aikaa, nyt viimeinen kuukausi ei ole ollut oikein mitään uusia ideoita, ei aina jaksa kelata omia fiilinkiään ja repiä haavoja auki,
toisethan sanoo että haavat pitää repiä auki yms. mutua.. ei kyllä sovellu mulle, esim. lapsuuden jutut olen kokonaan ohittanut.
 
Liittynyt
10.10.2017
Viestejä
1 026
Mä sain itse avun escitalopramista. Vuoden nyt syönyt ja aiemmat masennuskaudet ei ole enää uusinut. Tunnehuiput toki tasaantuneet samalla muutenkin, eli elämä tasapaksumpaa kuin ennen masennusten alkamista. Mutta ei pidä valittaa, kun se tasainen arki on helppoa.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 669
Mä sain itse avun escitalopramista. Vuoden nyt syönyt ja aiemmat masennuskaudet ei ole enää uusinut. Tunnehuiput toki tasaantuneet samalla muutenkin, eli elämä tasapaksumpaa kuin ennen masennusten alkamista. Mutta ei pidä valittaa, kun se tasainen arki on helppoa.
mulla tunteet nollissa, tuntuu kuin olisi koko ajan psykoosissa, sitten hedaria, teen vapaa-ehtoisduunia vertaistuvalla ja aina sen jälkeen päätä särkee sikana :(
ei ole migreeni mutta samankaltaista..
Tuntuu pahalta kun ei kykene tuntemaan oikein mitään..
 
Liittynyt
07.10.2018
Viestejä
2 494
Mä sain itse avun escitalopramista. Vuoden nyt syönyt ja aiemmat masennuskaudet ei ole enää uusinut. Tunnehuiput toki tasaantuneet samalla muutenkin, eli elämä tasapaksumpaa kuin ennen masennusten alkamista. Mutta ei pidä valittaa, kun se tasainen arki on helppoa.
Mullaki oli taannoin Escitalopram...autto kai vähän.

Parhaan avun oon saanu rauhottavista..
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 669
Viikonloppu rentouduttu, nukkumaan 00::30 ja 08 ylös, toki sitten päikkärit kun vaaditiin.
aamu käyntiin vähäsen ihmeesti, unenpöpperössä ja aamupalan jälkeen lääkkeet, sitten 11:n maissa telkkaa katsoen vähäsen outo olotila,
funtsasin että pitääkö ottaa 1*15mg:n opan lisäksi 2*15mg lisää, mutta sitten hokasin
"hitto, enhän mä ole käynyt ollenkaan opamox kaapilla vaan ea-kaapilla ":o
ihmeesti se muistuttaa, kait nyt kun ja koska 30vuotta popsinut rivatrilia ja nyt ei sitten aamulla mitään.
3h menee kuten yleensäkin ja alkoi 2*15mg opaa auttamaan, sitten tulikin tasainen olotila.

Pitää huomenna kerholla puhua näistä "ihmisistä" kun meitä on moneen junaan :(

mun ns. ystävät kautta kaverit vaan hokee "älä jännitä, lopeta tollanen" jne.
ei mitään kokemusta mistään mt-sairauksista, helppohan se on sanoa mutulla..

eivät reppanat osaa kaikki edes kommentoida mitenkään vaan ovat hiljaa,
sitten tokasen että "niih, eihän sulla ole tällaisesta kokemusta, mutta se tuntuu kuin kuolisi nyt ja heti"
niin sitten vasta ollaan vähäsen kartalla..

Sitten kun monet sanoo "turha jännittää, ei kuitenkaan mitään satu"
WARNING älä lue jos on paniikkikohtauksia.
Juuh, eli itse olen kokenut mm. äitini tajuttomana verisenä raahaamisen lanssiin jne. niin ei kukaan voi koskaan sanoa
että _ei mitään oikeasti tapahtu_ sä vaan kuvittelet kaikki!

Fiksummat osaa sanoa "se on sitten sen ajan murhe että jos jotain sattuu, ei sitä kannata etukäteen murehtia

Olen useastikin hokassut että "ai hitto kun on _veikeä_ olotila, otanko lisää mediä"
ja sitten muistelen että wanha olen mutten niin dementoitunut ettenkö muistais etten ole ottanut toisesta kaapista lääkettä siitä purkista 3h sitten ...

elimistö on veikeä kaveri.
Ensi alkava viikko mennään relaten, vain maanantaina -pakko- mennä koiran kanssa kerholle, sitten ei enää.
korkeintaan perjantaina koska sitten on pitkä 4h:n keikka, voisi mennäkkin.
en murehdi kuten psyka sanoi, vaan olen että tänään ei tartte eikä mennä, jos inspistä on 15:30 niin sitten halutessa voin lähteä menemään kilsan päähän kerholle koiron kanssa, mutta en enää ota -pakoksi- ja jännitä heti 10-15 että nyt tärisyttää ja on paniikkia vaikka on otettu 3*15mg opamoxia
jonka johdosta sitten "jaksaa" mennä kerholle vaikkei pakko olekaan mutta sieltä veke tultuaan 30minsan jälkeen tulee fitunmoinen migreeni, todella karmea.
viikon sisällä tuli viitenä päivänä, pelkän jännittämisen vuoksi...

Luojalle lykky huomenna alkaa tulemaan tihkusadetta niin saadaan hankalat pölyt teiltä veke..

Päivittelen tähän sitten mitenkäs viikko lähtee menee putkeen "ei pakollisena"
yleensä tylsistyn, eikä ole mun vika että ovat ottaneet musta 3vuoden jälkeen johtohahmon, ""emme tule jolle memiskään tule", ei näin..

Kyllä aikuiset ihmiset saavat oppia elämään omaansakin elämää.

Eikä 15vuotias koiro vaikka pirteästi käveleekin, ole tarkoitettu että kävellään kilsa per sivu extraa ja sitten perillä ollaan 2-4h:n ajan.
onneksi nukkuu enimmän ajan, mutta toisinaan kävelee koko ajan ihmisten joukossa sen 2-4h :(

meitä käy siellä nolllasta 18:taan per arkipäivä.

Tsemppiä kaikille ja hyvää alkavaa viikkoa <3
 
Liittynyt
12.04.2020
Viestejä
10
Onko kokemuksia näkyykö mielenterveyspalveluiden käyttö turvallisuusselvityksessä? Olisi tarve käydä puhumassa, mutta en halua tästä ongelmaa turvallisuusselvityksen uusintaan.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 669
Psykan hoitajalla käyty, käytiin läpitte viimeiset tuntemukset kaikkiaan 2*2puolista a4:sta.
ensi kerralla kesäkuun 10:s puidaan sitten miten hoitaa ja elää menemään.
ensin kaatoin kahdella 45minsan kerralla ongelmat niskaan, teki kunnolla muistiinpanoja ja sitten 10.06 käydään setvimään läpitte.
kaikkiaan on luvattu 3-5 kertaa max sitten game over.
nykyään otan suoraan aamulla 4*0.5mg:n rivojen sijaan 2*15mg opamoxia.
se auttaa pahimman ylitte.

nukkuminen ratkaisee kanssa oleellisesti, eilen nukkumaan 22 ja ylös 06, pää hajalla, mutta kun heräsin niin tunnen itseni, tein aamupalan ja käytin terapiakoirani ulkona, sitten takaisin pehkuun radion hiljaa soidessa taustalla 07-10 väliselle ajalle niin sain pään selville sekä akut ladattua täyteen ..

Taas on onneksi lyhyt viikko, torstaina helatorstai, ei tartte sitten mennä kerholle.

Kaikkea hyvää kaikille usereille, sekä alkavaa viikkoa <3
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
213
Onko kokemuksia näkyykö mielenterveyspalveluiden käyttö turvallisuusselvityksessä? Olisi tarve käydä puhumassa, mutta en halua tästä ongelmaa turvallisuusselvityksen uusintaan.
Ei näy. 10-15 vuoden aikana sähköhoitoja, pitkiä sairauslomia, mtt hoitajan keskusteluja yms palveluja käyttäny ja pari vuotta sitten kävin tekemässä puolustusvoimien alihankkijalle töitä ilman ongelmia.
 

cl0

Liittynyt
14.02.2018
Viestejä
364
Täytyy sanoa että mulla on ihana esimies, sairaanhoitaja joka tuntee mielenterveysongelmat. Siltä olen saanut keskusteluapua kun olen sitä tarvinnut. Sama henkilö sanoi että hae vaan sairaslomaa niin paljon kun sitä tarvitsee, sinut pitää saada kuntoon.
[/QUOTE]
Kaikki hyvä loppuu aikanaan, tämäkin esimies irtisanoutui tänään saadessaan uutta työtä muualta. Itsellä on vähän kaksijakoiset ajatukset, olen iloinen että kyseinen henkilö löysi toivottavasti parempaa työtä mutta samalla myös masentaa kun tuntuu siltä että minulta meni ainoa esimies joka jaksoi tsempata kun minulla oli vaikeaa. Ja tämä esimies vielä oli sitä mieltä että minusta tulee työkykyinen kun taas toinen esimies olisi jo valmis dumppaamaan minut eläkkeelle masennuksen takia.

Ja "paremmalla työllä" tarkoitan sitä että liikkumaan tottunut henkilö sai toivottavasti liikuntaa sisältävää työtä. Tuo toimistotyö ei ollut kyseisen henkilön mieleen.
 

cl0

Liittynyt
14.02.2018
Viestejä
364
Nyt menee 3*25 mg Ketinopiria ja 10 mg Escitalopram päivässä. Niillä on jotenkin pärjätty vaikka vieläkin mielessä on joku ahdistus jolle en keksi syytä. Ahdistus ilmenee pahana työpaikalla joten työllä on selvästi jotain tekemistä ahdistuksen kanssa. Mutta työttömien työpaja niin ei tuolta niin vain vaihdeta paikkaa. Ellei satu saamaan ihan palkkatöitä jostain.

En tiedä onko mahdollista selvittää mistä tämä masennus ja ahdistus johtuu. Ne ovat jo pilanneet ainakin 1 kouluttautumismahdollisuuden niin alkaa riittämään. Todennäköisesti tuo ahdistus/masennus on myös työttömyyteni takana.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 669
Mulla jälleen kerran migreeniä, en oikein hokase muuta kuin sen, että vapaa-ehtoisduuni kerholla 2-4h joka arkipäivä (heinäkuu lomaa, jouluna 3viikkoa lomaa) aiheuttaa sen, jotenkin jännitän itseäni vaikkei olisi tarvetta.
Olen ottanut kalliita kaverin migreenilääkkeitä, odotan omaa lekuriin pääsyä 20.06 muistaakseni että saisin omat täsmälääkkeet, tosi inhottavaa.
olen vetänyt kerhoa jo 3.5vuotta, alkaa koiranikin olemaan wanha 15vuotias, ja ihmeen pirteä, jaksaa käydä 12:tta viikko mun kanssa aina kilsa per suunta.
kerho on päihde- ja mielenterveyskuntoutujien paikka...

Tiedän että paikka oli monille tärkeä, ainoa paikka joka on auki n.15-19 välisellä ajalla, monet eivät tule jollen minä ole siellä, ovat ottaneet minut pomoksi.
vaikka olen sanonut että olen tavallinen masis-ihminen itsekin...

aiheuttaa paineita olla siellä koska muuten menee koko paikka kiinni, toisaalta saan itsekin hyvää vertaistukea, mutta koira on wanha ja vaikka vetää kerholle ja takaisin kuin villi-ori niin meikäläisen kunto 55veenä alkaa olemaan jo tosi väsy, ainaiseen migreeniin..

saa nähdä kuinka kauan tuota jaksaa, tärkeää työtä, mutta pitää sitä joskus ajatella omaakin terveyttä <3
 
Liittynyt
07.10.2018
Viestejä
2 494
Mikäköhä on vahvin rauhoittava?Xanor?Rivatril??

Sit on tietysti Diapamit,Temesta ja Opamox..
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 669
Mikäköhä on vahvin rauhoittava?Xanor?Rivatril??

Sit on tietysti Diapamit,Temesta ja Opamox..
Opamox 4*15mg ja on rento olo, ei tule paniikkikohtaukset.
Lyrica on kanssa hyvä, vaikka sitä käytetään hermosto-lääkkeeksi, 2lyricaa vastaa 2.5promillen känniä.
Xanor kakka, otat napin ja heti olet koukussa, jollet saa lisää niin tulee todella mahtavat vatsakrampit ja täriset kylmästä hiestä märkänä.
 
Liittynyt
07.10.2018
Viestejä
2 494
Opamox 4*15mg ja on rento olo, ei tule paniikkikohtaukset.
Lyrica on kanssa hyvä, vaikka sitä käytetään hermosto-lääkkeeksi, 2lyricaa vastaa 2.5promillen känniä.
Xanor kakka, otat napin ja heti olet koukussa, jollet saa lisää niin tulee todella mahtavat vatsakrampit ja täriset kylmästä hiestä märkänä.
Yks kaveri harrasti ns.Lyrica-pöllyjä..ottamal muutaman et saa rennon fiiliksen,ei ahdistusta ym..
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 669
Yks kaveri harrasti ns.Lyrica-pöllyjä..ottamal muutaman et saa rennon fiiliksen,ei ahdistusta ym..
Sama, aikoinaan menin sitten syöpäkontrollin jälkeen hematologille niin chekkassin lääkkeet.
kyseli lyricasta sanoin suoraan että otetaan poies, en tahdo enää käyttää sitä viihdekäytössä, kun siitä saa parin promillen kännit.
ei sanonut mitään, katto "vähäsen" pitkään :) ja otti respan veke.

Toi oli todellakin aikoinaan hyvä medi, tosin maksa ei välttämättä tykkää hyvää.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 669
Eilen masensi aivan sikana, melkein itketti...
ei auttanut opamox, mutta unet otin päikkärit niin vähäsen jelppasi että kestin sitten 23:een.
vaikka la-su meni kauniisti niin aina pitää olla kusipää ja velloa ittesäälissä, mikä ihme on kun pitää aina määkiä pessimistinä
ja olla aina niin negatiivinen mieli, höh...

pitää vaan toivoa ettei yleislääkäri ala määkii että nyt aletaan vähentää opamoxia kun on määrätty 6*vrk:ssa max.
otin yhteyttä psykan polille niin sekin oli sitä mieltä että koska opat nostettiin kun rivat lopetettiin niin ei yleislääkäri voi ilman psykan konsultaatiota alkaa ajaa alas opaa.
tää kandi vaan viime syksynä määki "kun kerran kuitenkin paniikkikohtauksiakin voi hoitaa ITSEÄÄN PSYYKKAAMALLA EIKÄ TARVITS LÄÄKKEITÄ" :sdull:
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
154
Tuli taas aloitettua parin kk tauon jälkeen Opamox kun alkoi yöunet olla vähällä ja ahdistusta yms alkoi pukata päivällä. Lääkärin kanssa piti käydä juttelemassa ja ois mielellään vaihtanu Escitalopramin tupla-annokseen tai sitten toiseen lääkkeeseen (Sertralin) mutta en tähän vielä suostunut vaan sain ne perinteiset bentsot kylkeen. Sovittiin jatko että 3kk välein käyn "tarkistuksella" ja uusitaan tuota Obamaa tarvittaessa.

Ahdistus kyllä katoaa Opamoxilla ja uni maittaa mutta sitten toisaalta taas tuntuu että päivä menee vähän usvassa, väsyttää eikä oikein jaksa kiinnostua yhtään mistään. Oon huomannut myös että välillä tuntuu muisti menevän ja ajankulu katoaa. Tuntuu että on vasta tullu töihin ja sitten muut onkin jo ulko-ovella menossa kotiin.

Millanen lääke toi Sertralin on? Oon joskus sitä mun kissalle antanut kun eläinlääkärin mukaan auttaa nurkkiin kuseskeluun :D ja auttoikin mutta itellä ei henk. koht. tuollaista vaivaa ole ollut.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 669
taas hölmö olo, tosin koisin 23-08, tosin veskissä juoksin 01 sekä 04.
pitää ehkä mennä päikkäreille, tosi enduro fiilis irrationaalinen olotila.
vaikka lääkkeet otettu...
ehkä päikkärit nollaa tilanteen

Ahdistus kyllä katoaa Opamoxilla ja uni maittaa mutta sitten toisaalta taas tuntuu että päivä menee vähän usvassa, väsyttää eikä oikein jaksa kiinnostua yhtään mistään. Oon huomannut myös että välillä tuntuu muisti menevän ja ajankulu katoaa. Tuntuu että on vasta tullu töihin ja
mulla opa auttaa kanssa mitenkä sitten auttaa, otin 08 2*15mg ja ei vielä vaikuta, on skitomaaninen olotila.
pakko nollata ja koittaa mennä lepäämään peiton alle joskos saisi päikkärit.
pahimmillaan päivällä 3*15mg sitten onkin tööt olotila.
en ikinä snaijaa että kandit yleislekurit sanoo
"aletaan sitten joskus ajamaan opaakin alas koska paniikkeja voi hoitaa itseään psyykkaamalla" on tämä sitten kaunis ajatus :(
onko lääkkeetkin oikein kortilla?

Ensin laitetaan 30vuodeksi avolle "koska lääkitys on kunnossa"
sittten joku urologi alkaa määrää että lääkitys ajetaan alas, ei oikein mene kuin strömssössä :(
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
154
en ikinä snaijaa että kandit yleislekurit sanoo
"aletaan sitten joskus ajamaan opaakin alas koska paniikkeja voi hoitaa itseään psyykkaamalla" on tämä sitten kaunis ajatus :(
onko lääkkeetkin oikein kortilla?
Itse kokeilisin mieluiten jotain nopeampi vaikutteista tehokkaampaa lääkettä kun täsmänä otan tätä Opamoxia. Nyt tuo yksi pilleri tuntuu vaikuttavan koko päivän. Muutamia kertoja olen saanut esilääkkeeksi esim koloskopiaan ja hampaan poistoon tehokkaampia lyhyt vaikutteisia lääkkeitä ahdistuksen poistoon ja rauhoittamiseen. Voisin kuvitella että mikäli nuo lääkärit miettisivät muutakin kuin noita "mindfullness harjoitteita" niin saattaisi jopa sopiva lääke sieltä "kielletyltä listaltakin" löytyä.... Tosin Dormicum se ei ole. En ole lääkkeistä ollut koskaan niin sekaisin kuin tuosta pilleristä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 611
Tuli taas aloitettua parin kk tauon jälkeen Opamox kun alkoi yöunet olla vähällä ja ahdistusta yms alkoi pukata päivällä. Lääkärin kanssa piti käydä juttelemassa ja ois mielellään vaihtanu Escitalopramin tupla-annokseen tai sitten toiseen lääkkeeseen (Sertralin) mutta en tähän vielä suostunut vaan sain ne perinteiset bentsot kylkeen. Sovittiin jatko että 3kk välein käyn "tarkistuksella" ja uusitaan tuota Obamaa tarvittaessa.

Ahdistus kyllä katoaa Opamoxilla ja uni maittaa mutta sitten toisaalta taas tuntuu että päivä menee vähän usvassa, väsyttää eikä oikein jaksa kiinnostua yhtään mistään. Oon huomannut myös että välillä tuntuu muisti menevän ja ajankulu katoaa. Tuntuu että on vasta tullu töihin ja sitten muut onkin jo ulko-ovella menossa kotiin.

Millanen lääke toi Sertralin on? Oon joskus sitä mun kissalle antanut kun eläinlääkärin mukaan auttaa nurkkiin kuseskeluun :D ja auttoikin mutta itellä ei henk. koht. tuollaista vaivaa ole ollut.
Itsellä on ollut aikoinaan Escitalopram 20mg. Sertralin on vieras, mutta samoin ssri, eli pääosin samankaltainen?

Itsellä menee uneen 25mg Ketipinor + 7.5mg Mirtazapin. Lisäksi aamulla 25mg Ketipinor, mutta sen voisi jättää poiskin. Toki pieni parannus saattaa Ketipinorista tulla. Esim jännitys vähän lievittyy?

Lisäksi herään yöllä ja otan uudelleen nuo kaksi samaa lääkettä. En ole itse nähnyt siitä mitään haittaa. Koska aika pienet nuo annokset.

Opamox tosiaan yllättävän vahva. Mielestäni uneen sitä ei kannattaisi "tuhlata" vaan esim päivällä jos on pakko? Toki nukuttaahan se mukavasti, tai ainakin sellainen tunne tulee. En tiedä sitten millaista se uni lääkkeillä kumminkaan on.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 669
Mjooh, 6*15mg/vrk on maximit koska korvaa rivatrilit.
aamulla aina kaksi sitten päivällä jos paniikkia-masista niin toiset 2 ja yöksi sitten 2.
välillä päivällä ei mene yhtään.
iltatorkut otettunna, nyt vähäsen elämä voittaa kun aivot nollattu.

en ymmärrä mieltäni, kukat ja kasvit ovat kauniita, ne ovat eläviä ja arvokkaita, arvostan niitä.
mutta oma elämä on perseestä, olen arvoton kusipää, hyväksi käytettävä huora-kusipää, arvoton paska.
mulla on varmaankin masiksen-paniikkien ohella jotain helvetin alemmuus-komplekseja, en osaa arvostaa omaa elämääni.

usein mietin että loppuisi tämäkin paska elämä kaikkine rutiineinen, ei mun elämällä ole mitään merkitystä.
vaikka vedän joka arkipäivä 2-4h päihde ja mielenterveyskuntoujien ryhmää joka toimii omatoimisesti niin heidän mielestä olen tärkeä.
ilman minua he eivät tule sinne, koska ei ole varmaa pitäjää, heidän omien avujen mukaan se ei pyöri, kokeilin kerran että pelkästään perjantaisin olen siellä, niin perjantain kalenterissa oli että kävijämäärä laski sikana, parit päivät ei ollut ketään yleensä n.10-16 kävijää per päivä.

Onhan se kivaa olla arvostettu, mutta com-sii-com-saa :/

minä olen "väärinkäyttänyt" välillä jos tahdon 100:lla nukkua kunnolla niin otan 2*opaa ja ½ mirza sekä sirdalud 1kpl.
väsyttää komeasti, kerran selkä kramppasi, otin päivällä sirdaludin olin todella sikaväsynyt, enää en ota päivällä.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 815
Tuli taas aloitettua parin kk tauon jälkeen Opamox kun alkoi yöunet olla vähällä ja ahdistusta yms alkoi pukata päivällä. Lääkärin kanssa piti käydä juttelemassa ja ois mielellään vaihtanu Escitalopramin tupla-annokseen tai sitten toiseen lääkkeeseen (Sertralin) mutta en tähän vielä suostunut vaan sain ne perinteiset bentsot kylkeen. Sovittiin jatko että 3kk välein käyn "tarkistuksella" ja uusitaan tuota Obamaa tarvittaessa.

Ahdistus kyllä katoaa Opamoxilla ja uni maittaa mutta sitten toisaalta taas tuntuu että päivä menee vähän usvassa, väsyttää eikä oikein jaksa kiinnostua yhtään mistään. Oon huomannut myös että välillä tuntuu muisti menevän ja ajankulu katoaa. Tuntuu että on vasta tullu töihin ja sitten muut onkin jo ulko-ovella menossa kotiin.

Millanen lääke toi Sertralin on? Oon joskus sitä mun kissalle antanut kun eläinlääkärin mukaan auttaa nurkkiin kuseskeluun :D ja auttoikin mutta itellä ei henk. koht. tuollaista vaivaa ole ollut.
Minä söin vajaan vuoden Sertralinia muutamia vuosia sitten. Ei sivuvaikutuksia. Lopettaessa jotenkin näkökentässä nytki ja päähän koski. Kai siitä apua oli, mutta vaikea sanoa varmaksi. Terapia itselleni oli ehkä se paras siinä. Lääke tuki tai sitten ei. En tiedä.

Opaa oli minulla purkki, mutta lääkäri pelotteli siihen koukkuun jäämisellä niin jotenkin en sitten syönyt sitä kuin ihan pari kappaletta purkista. Enemmän ahdisti ajatus koukusta.
 
Liittynyt
07.10.2018
Viestejä
2 494
Itellä 3x5mg Diapam päivässä..

Ei liene vahvimpia rauhoittavia,mutta auttaa jonku verran..
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 669
Meinasi tulla kerholla tänään todella paha paniikkikohtaus, onneksi mielessä käyty "lääke-tarkitus" näytti että on otettu max. 4*15mg opamox auttoi tilanteessa, sitten puoskarit sanovat "paniikkikohtauksia voi hoitaa psyykkaamalla" huoh...
 
Liittynyt
07.10.2018
Viestejä
2 494
Tapio "Tapsa" Suominen on jälleen hoidossa biponsa kanssa..paikassa Hämeenlinnan psyk.sairaala! :(
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 669
Torstaina oli sitten viimeinen psyka-hoitajan tapaaminen 45minsaa, that it.
juteltiin että mulla ollut päänsärkyä pahaa liian usein, mutta terppalääkärin mukaan ei ole migreeniä.
siitä sitten soittelin hammaslääkärille että purentavika voi tehdä sen ja sitten yliliikkuvat nivelet ja kasvojen tahaton jännittäminen johon antoi mulle netin kautta ala-leuan harjoittelu juttuja sekä, kasvojen sekä niskojen harjotteita, niitä tein ja alkuviikon pysyi hedarit poissa kivasti, ihana tunne kun ei tartte napsia mitään särkylääkkeitä, toivotaan nyt parasta että jatkuisikin, nämä kasvolihas leuka harjoitteet voi tehdä missä vain, tosin ei kannata alkaa lidin kassajonossa naamaa vääntelee hih..

Se on sitten pitkä juhannusviikko, mulle aivan samanlainen mutta lomaa enemmän.
vielä ensi viikko kerholla ja sitten kuukauden lomaketta.

koittakaas jaksaa.

psykahoitajaan otan taas yhteyttä jos terppalekuri tahtoo alkaa opamoxia vähentää, ei se passaa sillä mulla se korvaa jo rivatrilin
ja 30vuotta sitten laitettiin avolle koska lääkitys on kunnossa, eli ei tule koskaan kyllä vähentämään multa mitään.
<3
 

cl0

Liittynyt
14.02.2018
Viestejä
364
Työttömien työpaja päättyi ja siitä olen iloinen. Melkein koko 8 kuukautta oli ahdistukseen liittyviä pelkoja, ahdistusta ja vielä masennustakin.
Ehkä viimeinen kuukausi oli lopulta ihan mukavaa aikaa kun löytyi lopulta toimivat lääkkeet.
Sertralin lakkasi toimimasta sopivasti töiden alkaessa.
 
Viimeksi muokattu:

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 669
Mulla välillä meinaa tulla epätodellinen olotila, luojalle kiitos lääke-check näyttää että olen ottanut 2*15mg opamoxia niin pakko rauhoittua ja ajatella muuta.
meidän kerho heinäkuun kesälomilla, 01.08 alkaa jälleen <3
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 669
15vee sairas koiro piti viedä 07.08 eutanasiaan, siinä sitten sain itkettyä ja puhdistettua sielun kunnolla.
oltiin kuin paita ja peppu, menee kivasti opamoxia, kun tunteet jyllää, viikonloppu pahin.
ei ole kerho minne mennä, vaan kotona yksinään hullussa kämpässä.
aina oli vieressä seuraamassa ja namuja pyytämässä.
oli sydämen vajaatoimintaa, nestettä keuhkoissa, maksassa, virtsakivet ja ikää 15veetä..

tuntuu kuukaudelta mutta on vasta mennyt kolme vuorokautta huokaus.
nyt tunteet kovilla, onneksi on lääkkeet :(
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 945
15vee sairas koiro piti viedä 07.08 eutanasiaan, siinä sitten sain itkettyä ja puhdistettua sielun kunnolla.
oltiin kuin paita ja peppu, menee kivasti opamoxia, kun tunteet jyllää, viikonloppu pahin.
ei ole kerho minne mennä, vaan kotona yksinään hullussa kämpässä.
aina oli vieressä seuraamassa ja namuja pyytämässä.
oli sydämen vajaatoimintaa, nestettä keuhkoissa, maksassa, virtsakivet ja ikää 15veetä..

tuntuu kuukaudelta mutta on vasta mennyt kolme vuorokautta huokaus.
nyt tunteet kovilla, onneksi on lääkkeet :(
Damn. Voimia.
Tiedän tunteen kun jotain itelle läheistä/rakasta viedään/lähtee pois. Se ei tunne katoa koskaan vaan jää haamuilemaan taustalle.
Vittumaista mutta sellasta elämä on.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 669
Damn. Voimia.
Tiedän tunteen kun jotain itelle läheistä/rakasta viedään/lähtee pois. Se ei tunne katoa koskaan vaan jää haamuilemaan taustalle.
Vittumaista mutta sellasta elämä on.
Kiitos, tuntuu että on mennyt jo kuukausi mutta vasta 3vuorokautta, tuntuu että olen kitunut liikaa :(
 
Liittynyt
27.10.2017
Viestejä
1 855
Usein tuntuu, että eläinten kuolema on pahempi kuin monien ihmisten. Kertooko se jotain eläimistä tai ihmisistä, en osaa sanoa. Voimia - ja itkeä saa, se on vain hyväksi.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 680
Viestejä
4 208 290
Jäsenet
70 934
Uusin jäsen
pite

Hinta.fi

Ylös Bottom