Eipä ole mistään langasta tullut tähän tahtiin notificationeita! Ketjun aloittajalle onnittelut, onnistuit keksimään todella tunteita herättävän aiheen!
Kukas se nyt on yleistämässä
Ja tervetuloa tuonne metsän laitaan tirkistelemään meikäläistä, katsotaan mitä tapahtuu, taidat ihan itse saada tirkistelystä syytteen, koska siellä ei ole julkista puistoa lähimaillakaan.
Ainii, jos et sarkasmia tajua, niin koira on tehokkaasti miinoittanut koko alueen, laita kumpparit sovinnolla.
Mitä selität? Jokamiehen oikeudet pätee sunkin metsässä. Ymmärsin ton teidän skenaarion niin että tuut munasiltaan ahdistelemaan mua ja lapsia kun kerätään marjoja syksyllä.
Meillä oli teininä, radanvarressa olevalla joutomaalla. Ja budjetti sen tekemiseen oli 0 markkaa, ihan itse raivattiin se rata sinne jorpakkoon, työkaluina lähinnä vesuri ja lapio. Lähinnä siellä tosin ajoivat isoveli, serkut ja pikkuserkku, yksi kevarilla, muut viritetyillä mopoilla, itse olin serkussarjan pojista nuorin ja minulla oli tuolloin vain polkupyörä jolla ei oikein päässyt radan ylämäkiä ylös, ja sitten kun itse vartuin mopoikään, muilla oli jo autot.
Ja siellä pikkuserkulla parin kilsan päässä oli sitten se oma jäärata, jossa pari vuotta myöhemmin tuli talvisin ajeltua aika paljon rekisteröimättömällä autolla joka maksoi 200mk. Käytännössä tuolla kävi koko kylän pojat ajelemassa, ja viereisissä kylissä oli sitten omat ratansa. Ei onnistuisi Helsingissä tuokaan, siellä on ehkä yksi jäärata sataatuhatta ihmistä kohden. Sen jääradan auraamiseen toki kului muutaman markan verran traktorin löpöä.
Kuullostaa kyllä kivalta
Olen mäkin näitä kumpaakin päässyt koittamaan mutta ei se tietenkään sama asia ole.
Linkkiä tuohon maagiseen lakipykälään, kiitos.
Seksuaalinen häirintä, sukupuolisiveellisyyden loukkaaminen. Kummatkin pätee siellä sunkin metsässä
Noin muilta osin minulla ei ole juuri korjattavaa trollahtavaan ulosantiisi ketjussa, sillä enimmäkseen pysyt totuudessa. Kuitenkin pari pientä oikaisua:
Tässä ei selvästikään tarkoitettu ympäristöluvan mukaista, kaupallista ja kilpailutasoista moottorirataa katsomoineen, vaan paikkaa satunnaiselle harrastamiselle.
Syrjäisen maatilakiinteistön omistajan crossirata on siinä, missä haluaa sen olevan. Ei tarvitse olla suurtilallinen jemmarikaan; riittää, että syrjäinen omakotitalo ei ole ihan postimerkkitontilla vaan on hehtaarin verran metsätilan rippeitä mukana.
Ilmoituksen voi tehdä mistä tahansa ja poliisin lisäksi vaikka raittiusyhdistykseen. Eri juttu, johtaako se mihinkään.
Pelkkä alasti oleminen ei ole itsessään Suomessa laitonta, edes siinä tapauksessa, että se tapahtuu ns. julkisesti. Tietenkin julkisella, näkyvällä ja keskeisellä paikalla kuten vilkkaalla kadulla se hyvin helposti tulkitaan "sukupuolisiveellisyyttä loukkaavaksi teoksi" ja jos viuhahtaja ei suorilta myönny maksamaan, pääsee hän luultavasti turhaan perustelemaan, ettei muka ollut.
Julkinen alastomuus on nääs laitonta, mikäli se katsotaan sukupuolisiveellisyyttä loukkaavaksi ja pahennusta herättäväksi. Nyt puhe ei selvästikään ollut tästä puhekielisesti "itsensä paljastamiseksi" kutsutusta toiminnasta. Lainaamasi kirjoittaja ei haaveillut siitä, miten pääsee landella heittämään kopteria lasten nähden. Alasti omassa pihassa hilluminen, vaikka munasillaan sammuminen, jumalan selän takana ei kovin helposti ole pahennusta herättäväksi epäsiveelliseksi käytökseksi(versus yksityisalueen haltijan oikeudet) tulkittavaa. Tuskin syrjäisessä metsässä alasti marjastaminenkaan tätä on juuri sen helpommin kuin alasti omalta laiturilta hyppääminen. Eri asia on tietenkin, jos menee erityisesti kohtaamilleen marjastajille metrin päästä kyrpäänsä esittelemään ja huutelemaan törkeyksiä. Mikään ei viittaa siihen, että tällaista olisi edellä tarkoitettu.
No en aivan varmasti ole trollannut mitään. Provokatiivinen tyyli ei ole trollaamista.
Kimi Räikkösen motocrossrata ärsyttää naapureita Kirkkonummella – "Kuin kymmenen metsuria moottorisahoineen"
Tokihan se aika helppoa on. Mutta tarvitset paljon tilaa myös joka on sitten elinkeinon harrastamisesta pois. Aika harvalla maaseudulla asuvalla ATK-ammattilaisella on noin paljon maata.
Riippuu teidän skenaariosta. Mut ei liity maan omistussuhteisiin mitenkään se jos soitan hätäkeskukseen lapsien marjastamisesta kiinnostuneesta, alastomasta miehestä.
On se jos minä pöyristyn siitä
Esim ton siveettömyyspykälän laukeaminen edellyttää jonkun ulkopuolisen häiriintymistä ja minähän lupaan häiriintyä ihan vain pointtini todistaakseni.
Kyllä, olet oikeassa että landella voi vähän nudisteilla. Mutta käsittääkseni alkuperäinen skenaario liittyi minun marjastamiseen. Ei ihmisille saa tulla esiintymään alasti vaikka maalla oltaisiinkin.
Pahastu niistä vaan ihan kaikessa rauhassa sieltä stadin "rauhasta" käsin. Onko alastomista landepaukuista useinkin sinulle haittaa kun tunnut olevan asiantuntia niistä ja muista alastomista marjastajista?
Olet kyllä aika trolli. Vaikka mitä harrastuksia me täällä osataan listata, niin sinä jaksat aina keksiä, että sitäkin voi tehdä kaupungissa, tai sitten se on laitonta, tai ei siitä rallista kukaan tykkää, koska purjehtiminen on parasta. Uskomatonta jänkkäämistä tuo sinun ulosantisi.
No ei ole. Mut jos huomasit niin tässä ketjussa liikutaan aika periaatteellisella tasolla?
Eikö se ole tämän ketjun tarkoitus?
Katos telkkarista joskus sellanen kun stadi vs. lande ja tuu raportoimaan ostasuonesi kunto.
Nyt kuulisin mielelläni lisää tästä. Väittäisin vahvasti että jos alat purkamaan AR-kopiota jossain Jätkäsaaren ensimmäisen kerroksen parvekkeella niin aika pian on Poliisi kyselemässä suunnitelman perään? Ja toki ajettavan ruohonleikkurin voi kuka vain ostaa, mutta se että tarvitaanko sitä siinä Lauttasaaren rivaripäädyssä on jo toinen asia. Ympyrää kun päärryytät menemään sellasella 50m2 takaterassilla vartin ajan niin alkaa naapurisopu olla jo koetuksella.
Äläkä käsitä väärin. Mun mielestä kaupunkiasumisessakin on etuja, joita maaseudulta ei löydy. Lopulta kyse on siitä mitä ihminen arvostaa elämässään ja mulle ne asiat mitä maaseudulta löytyy, voittaa ne mitä kaupungissa olisi tarjolla.
Hyvin mahdollista. Mutta mitään laitonta et tee tossa. Moni helsinkiläinen omistaa AR-15:n. Miksi puhut rivareista kun Helsingissä ja Helsingin seudulla on aivan hemmetisti omakotitaloja? Lauttasaari on yhtiömuotoista aluetta.
Kukaan ei väitä etteikö maalla olisi helpompaa harrastaa vaikka aseita. Helsingistä muuten löytyy 5/5 ampumaratoja
Mielestäni aloituspostauksen maaseudun määritelmä on vääristynyt. Kaikki kehä kolmosen ulkopuolella ei ole maaseutua, vaan myös sieltä löytyy isompia väestökeskittymiä, joita kaupungeiksi kutsutaan. Ehkä tämä tuli joillekin yllätyksenä.
En tiedä kuvittelevatko helsinkiläiset asuvansa jossain etelän suurkaupungissa, mutta totuus on se, että napapiirille on tunnin lentomatka ja koko Suomen väkiluku mahtuisi jonnekin eurooppalaisen suurkaupungin metropolialueen nurkkaan. Mutta jatkakaa vaan sitä ylemmyydentuntoista suhtautumistanne muita suomalaisia kohtaan omassa kuplassanne. Asukoon jokainen siellä, missä tuntee itsensä onnelliseksi. Toisille se on lannankatkuinen tontti keskellä peltoja, ja toisille pölyinen ja meluisa betonihelvetti, näin kärjistettynä.
Lue nyt tätä ketjua ja huomaa että se on just nappiin
Ei tästä kunnon sotaa tulisi jos joku Tampere ois yht äkkiä kaupunki.
Höpöhöpö. 1,3 miljoonan väkiluku on eurooppalaisessa konstekstissa ihan kohtuullinen. Eipä tän kokosista maista isompiakaan kaupunkeja löydy. Esim Oslo taitaa olla pienempi.
Sitä en oikein ymmärrä, että jos jonnekin "korpeen" rakennetaan omakotitaloja, niin ovat usein melko vieri vieressä vaikka lääniä rakentaa olisi ympärillä kuinka paljon. Tietysti edullisemmat kustannukset ja näin, mutta ei ole paljoa omaa rauhaa jos on naapuriin näköyhteys.
Tää. Siis Suomessa on jostain syystä aivan paska valikoima omakotitaloja! Helsingin alueellakin metsää riittäisi johon laittaa taloa pystyyn mutta niin ei tehdä.