Lost Ark (PC)

TML

yolo
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 309
Juu % pottu aina mukana ja sinne 1-4 slotteihin laitettuna.
Itse kulutan nyt alkuun pois niitä ekoja, eli oliko nyt sitten 35%. Ei kannatta kai tässä vaiheessa parempia käyttää, tai ainakaan niitä jotain 60%+ pottuja.

Jengi ei taida juuri noista flareista vielä tietää, kun tuntuu että olen lähes joka guardian raidissa ainoa ketä käyttää. Odotan kuitenkin tovin ennen käyttöä, ettei se kai sitäkään ole että muut katsoo että käytin jo.
Ei ne myöskään omasta mielestä hurjan kalliita ole craftaa, eli että jengi vaan säästäisi niitä.

Mielelläni kyllä käytän, kun muuten saa mahdollisesti aika kauankin juosta karttaa guardiania etsiessä.

Koreassa yllättäen on kuulemma tässäkin muodostunut joku yhteisön sääntö, että raidissa numerolla 1 varustettu pelaaja käyttää sen flaren. Jos sillä ei sellaista ole jostain syystä, niin sitten pelaaja 2 jne.
 
Liittynyt
27.05.2018
Viestejä
32
Onko strongholdin craftaus ainoa keino saada prosenttipotuja ja flareja? Auction housen lisäksi tietty
 
Liittynyt
02.12.2019
Viestejä
647
Onko jotain poppakonstia, jolla awakening skillin saa "merkattua katsotuksi"? Tällä hetkellä peli tunkee sen punaisen "tää on uusi juttu" pallon characteriin joka kerta, kun vaihtaa aluetta ja awakening skillihän siellä on joka kerta se "uusi" juttu. Kyllä, oon yksi niistä pelaajista, joita tuollaiset jutut häiritsee äärettömästi.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
923
Tänään koitin ekaa kertaa omalla paladinilla jotain 3vs3 pvp hässäkkää. Miten tuo mahtaa toimia kun olin tyyliin 99% ajasta stunnissa enkä voinut liikkua mihinkään enkä lyödä/käyttää abilityjä?
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 922
Tänään koitin ekaa kertaa omalla paladinilla jotain 3vs3 pvp hässäkkää. Miten tuo mahtaa toimia kun olin tyyliin 99% ajasta stunnissa enkä voinut liikkua mihinkään enkä lyödä/käyttää abilityjä?
Vähemmän yllättäen PvP vaatii erillisen buildin, eli samat skillit ja tripodit millä pelaat PvE:tä eivät toimi yleensä kovin hyvin PvP:ssä. Tutki hieman netistä tai lue itse skilliesi kuvaukset ja tripodien vaikutukset. Haluat paljon skillejä, jotka antavat push immunityä ja super armoria, niin et tosiaan ole CC:ssä koko matsia alusta loppuun.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
143
Vähemmän yllättäen PvP vaatii erillisen buildin, eli samat skillit ja tripodit millä pelaat PvE:tä eivät toimi yleensä kovin hyvin PvP:ssä. Tutki hieman netistä tai lue itse skilliesi kuvaukset ja tripodien vaikutukset. Haluat paljon skillejä, jotka antavat push immunityä ja super armoria, niin et tosiaan ole CC:ssä koko matsia alusta loppuun.
Ja toiset klassit vain ovat pvp:ssä toisia parempia. Itse pelaan maagilla (sorceress), niin onhan tuo 1v1 pvp todella tuskaista. 3v3:ssa pystyy vähän jo jotain tekemään.
 

knz0

300 yard drive
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 348
Tänään koitin ekaa kertaa omalla paladinilla jotain 3vs3 pvp hässäkkää. Miten tuo mahtaa toimia kun olin tyyliin 99% ajasta stunnissa enkä voinut liikkua mihinkään enkä lyödä/käyttää abilityjä?
PvP:ssä tarttee nopeita spellejä, liikkuvuutta, CC:tä sekä push immunitya. Burst damage on lähtökohtaisesti parempaa kuin tasainen damagentuotto. Oma classini Soulfist on ehkä keskitasoa PvE:ssä, mutta pelin parhaimmistoa PvP:ssä juuri sen takia että sillä saa tehtyä kovaa burstia ja liikuttua hyvin areenan ympäri.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 682
Tier 1 guardian dunkkuja tehtäessä huomasin että kyllä tuo paladin ainakin ihan kunnon healerilta tuntuu, ainakin näin mayhem bersun näkökulmasta. Monesti pelasti mun hengen healaamalla meikän pienen mayhem hp poolin täyteen, ne shieldit oli myös jumalaisia. Tuolla kun ei voi potioneja käyttää niin korostuu se supporttien tärkeys
Nimenomaan paladin on paras support. Mitä itse lueskelin noista hahmoista, mun sorc oli vähän huono valinta päähahmoksi kun se ei osaa edes itseään varsinaisesti hiilata, ei pysty teleporttaamaan juurikaan mikä olisi kätevää tuossa questaamisessa. Muuten rajallisen kokemuksen perusteella ihan OK aloittelijalle sinänsä.

Niin hieman aloittelin(*) Paladinilla koska mitä jotkut tuolla kirjoittelivat, ottavat (randomien) teamiin paljon mielellään mukaan enemmin paladinin kuin bardin, jälkimmäinen tekee valintoja boostaamisen ja healaamisen suhteen, kun paladin aina healaa.
Sorcilla kyllä on hemmetin helppoa noida oliko niiden nimi just chaos dungeon tehdä, spammaan awakenia, lähes kaikki loitsut tekee paljon area damagea, nyt olen saanut mana regen raten sille tasolle että saan pidettyä aika hyvin elegian's touchin päällä eikä tarvitse edes silverillä ostettavia puteleita juuri käyttää.

Ajattelin asiaa siis siinä näkökulmasta että mä en jaksa metsästää mitään hyviä teameja ja sopia erikseen tälläistä, Paladinin pitäisi olla kohtalaisen hyväksytty.



(*)tuosta piti kysyä, sain vissiin Vernin questit kokonaan tehtyä, sain jonkun power level jutun auki jota voisi käyttää kokonaan uudelle hahmolle. Myöhemmin tein sen sitä edeltävän steampunk paikan tehtävät kanssa suoritettua joko kokonaan tai lähes. UIkomuistista sain kokonaan, mutta 100% varma en ole, joka tapauksessa tein sen loppuun vasta Vernin jälkeen kun halusin päästä grindaamaan noita item leveleitä.

Kumpi on tehokkaampi tai pidemmällä aikavälillä hyödyllisempi, tehdä suoraan sellainen power level , vai jatkaa tuon paladinin "perinteistä" levellaamista nollasta. Kuitenkin saan sen tehtyä nopeammin kun ekan hahmon, kun tiedän olla ottamatta juuri noita sidequesteja, tällöin niitä ei tarvitse hylätä. Eli saisko perinteisellä main questin pelaamisella altilla enemmän juttuja auki sitä alttia varten, vaiko tehdä vain uusi hahmo ja käyttää se power level minkä sain Vernin suorituksen jälkeen.

Nopea edit kun löysin sen kuvakaappauksesta, tarkoitin siis powerpass ominaisuutta. Tuossahan siis kuitenkin saa yhteensä 6 hahmoa tehtyä eli noista sloteista ei tule kovin nopeasti pulaa.
 
Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
399
Nimenomaan paladin on paras support. Mitä itse lueskelin noista hahmoista, mun sorc oli vähän huono valinta päähahmoksi kun se ei osaa edes itseään varsinaisesti hiilata, ei pysty teleporttaamaan juurikaan mikä olisi kätevää tuossa questaamisessa. Muuten rajallisen kokemuksen perusteella ihan OK aloittelijalle sinänsä.

Niin hieman aloittelin(*) Paladinilla koska mitä jotkut tuolla kirjoittelivat, ottavat (randomien) teamiin paljon mielellään mukaan enemmin paladinin kuin bardin, jälkimmäinen tekee valintoja boostaamisen ja healaamisen suhteen, kun paladin aina healaa.
Sorcilla kyllä on hemmetin helppoa noida oliko niiden nimi just chaos dungeon tehdä, spammaan awakenia, lähes kaikki loitsut tekee paljon area damagea, nyt olen saanut mana regen raten sille tasolle että saan pidettyä aika hyvin elegian's touchin päällä eikä tarvitse edes silverillä ostettavia puteleita juuri käyttää.

Ajattelin asiaa siis siinä näkökulmasta että mä en jaksa metsästää mitään hyviä teameja ja sopia erikseen tälläistä, Paladinin pitäisi olla kohtalaisen hyväksytty.



(*)tuosta piti kysyä, sain vissiin Vernin questit kokonaan tehtyä, sain jonkun power level jutun auki jota voisi käyttää kokonaan uudelle hahmolle. Myöhemmin tein sen sitä edeltävän steampunk paikan tehtävät kanssa suoritettua joko kokonaan tai lähes. UIkomuistista sain kokonaan, mutta 100% varma en ole, joka tapauksessa tein sen loppuun vasta Vernin jälkeen kun halusin päästä grindaamaan noita item leveleitä.

Kumpi on tehokkaampi tai pidemmällä aikavälillä hyödyllisempi, tehdä suoraan sellainen power level , vai jatkaa tuon paladinin "perinteistä" levellaamista nollasta. Kuitenkin saan sen tehtyä nopeammin kun ekan hahmon, kun tiedän olla ottamatta juuri noita sidequesteja, tällöin niitä ei tarvitse hylätä. Eli saisko perinteisellä main questin pelaamisella altilla enemmän juttuja auki sitä alttia varten, vaiko tehdä vain uusi hahmo ja käyttää se power level minkä sain Vernin suorituksen jälkeen.

Nopea edit kun löysin sen kuvakaappauksesta, tarkoitin siis powerpass ominaisuutta. Tuossahan siis kuitenkin saa yhteensä 6 hahmoa tehtyä eli noista sloteista ei tule kovin nopeasti pulaa.
Powerpassia kannattaa käyttää tai strongholdin knoweledge transferia.
 

Hellsinki

Kapteeni pienkonekorjaaja
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 110
Mikä tässä viehättää? kokeilin tunnin ja hyi että
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 047
Powerpassi kannattaa kyllä käyttää, niitä kun saa vain 2kpl ilmaiseksi.
Ja ei tartte mitään gearia miettiä kun saat suoraan ne 300+ gearit.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 682
Powerpassia kannattaa käyttää tai strongholdin knoweledge transferia.
Kannattaa joo.

Mutta saisko tuosta "perinteisestä" altin pelaamisesta(ts. kohtalaisen nopeaa pääquestin läpikäyntiä verniin jotta saa dungeonit yms auki ja level 50) mitään hyötyä, esim. engraving kirjojen myötä? Vai onko tuo powerpass käytännössä samat palkinnot.

Haluaisin siis altin mukaan tuohon farmaamiseen, mutta nimenomaan paladinin jollainen mulla jo on "auki" lvl 17. Kahdella paladinilla en tekisi mitään, vaan kolmantena hahmona voisi ottaa just bardin ja sillä käyttää tuo eka powerpass. Ymmärrän siis että monet palkinnot saa kerran per koko roster, mutta haluaisin enemmän engraving kirjoja, erityisesti päähahmolle. Ihan vihreistä lähtien.

Hmm Itseasiassa nyt mietittynä tiedän: Eli jos yrittäisi tähdätä täyteen 6 hahmon settiin ja katsoa niiden pyörittämistä, otan ekaksi powerpassilla sen bardin auki ja katson mitä siitä avautuu. Mitä uutta tai lisäksi voin tehdä päähahmon rinnalla, ja mitä voin käyttää päähahmon grindaamista jutuista.

Koska noita altteja joutuisi myös pelaamaan tavallisesti sitten kun on noi kaksi powerpassia käyttänyt, niin jätän tuon paladinin odottamaan sitä hetkeä. Mietin just että poistaisinko tuon ekan paladinin jos palkinnot olisivat samat tai lähes samat, ja loisin tilalle powerpass paladinin. Mutta kun noita joutuu myös lopulta pelaamaan normaalisti niin jätän sen sinne odottamaan sitä hetkeä.


Toi peli on kyllä niin epäselvä. Eilen en resetin jälkeen pelannut ja tänään en ole vielä aloittanut, mutta pikaisesti katsoin tuon yhden jutun nimen. Noi perception shardit ovat hyödyttömiä, noita saa käytettyä noin 5k viikossa. Kuitenkin joskus sunnuntaina vasta pääsin noita chaos dungeoneita farmaamaan. En tietenkään noiden takia, vaan enimmäkseen sen varusteiden levelllien nosto oli noide harmony shardien määrän rajoittama, ja niissä sekä noissa harmony leapstoneissa tulee päivittäinen hardcap nopeasti täyteen.

Keskiviikkona just ekaksi innostuin että jee, saa sentään noita vihreitä kirjoja avattua noilla, kunnes huomasin että siinä onkin kiinteä kertaraja. **** Sitten noi muut, siinä lukee vaan weekly limit, mikä siis vie noin 5k ja mulla on on edelleen noita 10k. Siinä ei siis lue että onko se weekly per roster, vai weekly per character. Hirveästi oppimista ja kokeilua kun peli suoraan ei selitä mitään.
1645818864474.png
 
Liittynyt
02.12.2019
Viestejä
647
mutta haluaisin enemmän engraving kirjoja, erityisesti päähahmolle
Sit sun pitää kai levuttaa manuaalisesti. Tai vissiin toi knowledge transfer antaa niitä kanssa, mut mun käsittääkseni se maksaa kultaa ja en oo erityisemmin ees tutkinut, mikä siinä on se idea.

Tosin, eipä ne vihreät engravingit kovin tärkeitä ole. Jos niistä tulee jostain syystä aivan kauhea puute, niin ei ne hyvätkään maksa maltaita. Ongelmahan on sitten saada niitä sinisiä ja parempia, kun sinisiä ei kovin montaa levuttaessa tule ja siitä parempia ei levuttaessa näy.

Itse oon aatellut, että vedän power passilla wardancerin lvl50, koska sitä haluaisin pelata, mutta levuttaminen sillä on tuskaa ja kärsimystä. Ja toisen säästän jollekin tulevalle classille. Mut muuten tässä on tullut 2 lvl 50 levutettua ihan pelaamalla, yksi joka on sinne matkalla ja pari jotain alle 30 levusta, jotka on siinä rajamailla, että jaksanko niitä pelata vaiko enkö. Eipä tässä mikään kiire ole päästä sinne t3.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
508
Mikä teillä siis on ongelmana noiden alttien ja esim. engravien kanssa? nehän on jaettuna kaikkien hahmojen kanssa ja itse olen saanut mainilla jo tarpeeksi parille altille class specificcejä vihreinä/sinisenä ja pistänyt roster chestiin niiden noukittavaksi. Tradesta yms. saa noita myös melko helposti, kun jauhaa niitä eri merhchant/reward mestoja joka pv/viikko. Power passin ja knowledgen eroina ei taida olla muu kuin hinta(?) eli voi periaatteessa 11-13 hahmoa saada lvl 50 nappia painamalla.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 682
Sit sun pitää kai levuttaa manuaalisesti. Tai vissiin toi knowledge transfer antaa niitä kanssa, mut mun käsittääkseni se maksaa kultaa ja en oo erityisemmin ees tutkinut, mikä siinä on se idea.
Jees, ajattelin aloittaa session. Heitän pari dungeonia päähahmolla ja sitten katson mitä powerlevel avatulla hahmolla saa tehtyä tuolla Vernissä, mitä ei(verrattuna päähahmoon).


Pikaisena vinkkinä kaikille jotka sitä vielä eivät ole oivaltaneet, noi vihreätkin on arvokkaita. Ja siniset ovat helvetin arvokkaita! Siis noi engraving kirjat, ja siinä on just pieni mutta vieläkin merkittävä kikka. Purppuria ei edes vielä ole paljoa. Mä puhun siis niistä nimenomaisista engraving kirjoista, jotka ovat tradable että samalla valittavissa. Mä tuhlasin noita aivan tolkuttomasti valitsemalla sellaisia mitä halusin, sen sijaan että olisin valinnut sen mukaan mikä on tehokkainta. Ja sitten kun alkaa löytää sinisiä ja purppuroita valittavia, niin siinä vaiheessa ne erot kasvaa.

Radium just tuossa ehti väliin ihmettelemään eli täydennys väliin kursiivilla.
Eli mä näkisin "ongelmana" tehokkuuden optimoinnin. Tehokasta on myydä kaikki mitä pystyy, ostaa halpoja niin kauan kuin niitä markkinoilla riittää,
ja sitten ne kirjat joita ei pysty myymään niin niiden hankkiminen tuntuu hitaalta. Toi mun valitsemani elegian's touch vaatii vielä investointia, se on hyvin ei-meta eli kohtalaisen halpa, mutta mä en enää tarvitse yhtään chaos dungeonia vetäessä edes health potioneita. Isken sen manashieldin päälle, hypin isojen vihollisryhmien keskellle ja pomojen viereen, spammaan awakenina ja ainakin kolmea isoa ja hidasta loitsua omiin jalkoihin.

Guardian raideista olen tehnyt muut paitsi Vertus on vielä tekemättä kun se selvästi on oikea haaste, en ole vielä kertaakaan respawnannut noissa kun muut pelaajat ehtivät käyttää ne kolme jaettua mahdollisuutta ennenkuin itse ehdin kuolla, heikompaa vastaan en välttämättä myöskään enää tarvitse noita paljon enemmän pelaamista vaativia 30% potioneita.

Sitä siis voi kraftata silveriä vastaan, mutta se vaatii myös niiden kukkasten keräämistä ihan kivasti. Tavallaan sellainenkin kuuluu tälläisen MMO:n grindauslooppiin mutta vitsi joo, mielellään ei jos pystyn välttämään.





Mulla on päähahmolla pari engraving purppuraa avattuna, MP efficiency, eli yksi sellainen pallero antaa +12. Tuota MP regen määrää täytyy boostata kunnolla, jotta voi käyttää Elegian's touch. Eli mikä diablossa oli "mana shield". Mun tuuhein setti on MP eff +12, magick stream +12 noi engraving pallerot eli ne kaksi mitkä ovat virtuaalisia "varusteita". Sitten muut kimmeltimet(accessories) boostaa tällä hetkellä ekan täyteen level 3, tokan level 2(+12 palleroista loput 3x +1), awakening on kompromissina vasta level 2. Vastaavasti mun igniter pallero on vasta +6 eli sinisiä kirjoja on 11/20 luettu. Ja turhina varusteina 3x +1 igniter sekä +4 hitmaster, toi vika tulee ability stonesta jota ei voi nyt suoraan turhaksi sanoa, mutta noi igniter pitäisi vaihtaa varusteista sellaisiin versioihin jotka antaa +1 magick steam tai awakening.

Esim. igniter on kallis, joten noita kalliita kannattaa avata non-tradable versioita, halvat(mitä haluaa kokeilla) ostaa markkinalta muilta jotka myy niitä pilkkahinnalla, ja aina sellaiset jotka voi itse valita, valitsee sen markkinoilta kalliimman ja myy pois.

Tai noh siis tuo systeemi toimii mulla OK. Kultaa kanssa sitten saa kulumaan hyödylliseen juttuun paljon. Mulla näyttää siis että hahmoja saa olla 6 per serveri, ehkä. Jos haluaa lisää niin yksi maksaa ehkä 800 noita krystalleja.

Vähän ehkä sekava selitys mutta siis tälläisen olen saanut aikaan sen jälkeen kun pääsin siitä puuduttavasta ggggggg päätehtävistä ohi ja sain noin eri raidit ja dungeonit auki. Ja samalla sitä kultaa tulee kulumaan reippaasti jos lähtee miettimään useamman hahmon avaamista. Enemmän kirjoja, enemmän kaikkea.

Mun mielestä tälläinen on just kivaa kun pääsee riittävän monipuolisessa pelissä miettimään itse juttuja ja kehittämään sitä sun hahmoa sun näköiseksi, ensin kai sisäisesti ja myöhemmin ulkoisesti.
1645828142369.png
 
Liittynyt
08.03.2019
Viestejä
17
Mitäs onnistuin tekemään, kun inventory meni lähes tyhjäksi. Ei ollenkaan kiva tässä vaiheessa.
1645957221217.png
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
204
Mitäs onnistuin tekemään, kun inventory meni lähes tyhjäksi. Ei ollenkaan kiva tässä vaiheessa.
Purit kaiken tai heittelit menemään? Eipä se tuossa vaiheessa mitään haitta. Tavaroita tulee ja menee niin tiuhaan et eteenpäin vaa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 047
Ettet ctrl+ klikkaillut niitä pet storageen tai vastaavaa?
Mutta eipä niistä tosiaan tuossa vaiheessa niin kannata murehtia kun uutta tavaraa tulee ovista ja ikkunoista ja vanhoja saakin heitellä mäkeen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
183
Tosiaan klikkaa tuota koiran päätä inventaarion yläpalkissa, jos vahingossa siirsit kaiken pet storageen.
 
Liittynyt
08.03.2019
Viestejä
17
Kiitos avuista, mutta ei valitettavasti näkynyt sieläkään. No ei muuta, ku eteenpäin vaan mentävä on. Potionit nyt eniten harmittaa, täytyy vaa opetalla hetki taistelemaan paremmin :lol:
 
Liittynyt
08.03.2019
Viestejä
17
En tiedä miten tämän sanoisi....Kertoo paljon, että olen ihan uusi tämmöisten pelien parissa. Kaveri tiesi kysyy mahdollisuutta siihen, että olisin siirtänyt ne storage tyypeil kaupungis. No siellä ne oli nätisti. Mut vaikuttaa mukavalta peliltä ja tyyliltä. kaikki vinkit ovat tervetulleita. Se 50level taitaa olla yks kiintokohde. Näin sitä oppii, kun rohkeasti vaa etenee
 

TML

yolo
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 309
Tuossa kun joitain trade skillei nopea farmaa ekoilla kartoilla, niin onhan se aivan jäätävää paljon botteja siellä juoksee. On niitä myöhemmissäkin kartoissa, mutta ekoilla alueilla selvästi enemmän. 95% niistä on berserkereitä, liekö se alussa voimakkain hahmo tms.

Joka tapauksessa siellä niitä näkee kirjaimellisesti kymmeniä minuuteissa. Ottaen huomioon että se on vain yhdessä kohtaa yhtä karttaa ja yhdellä kanavalla, niin onhan niitä tuhansia joka servulla.

Villeintä ehkä se, että ne myös selvästi huijaa. Itse nähnyt kuinka ne teleporttailee, mutta kuulemma menevät myös mm. seinien läpi.

Tuo nyt ei vielä vaikuta omaan peliin mitenkään, mikä lienee muillakin syy siihen ettei asiasta juuri välitetä, mutta eiköhän jossain kohtaa tule kirottua marketin / currency exchangen hintojen nousua.
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
1 347

Botit jauhaa aloitusalueita 100% läpi ja kulta myydään halvemmalla muille pelaajille kuin virallisia teitä.

Kumma ettei tämä ole vielä tuntunut herättävän kiinnostusta yleisesti. Jonkun toisen mmo:n kohdalla voisi olla redditit kuumana ja ihmiset peppukipeinä :whistling:
Varmaan se vaikuttaa että tämä ei ole open world MMORPG vaan instanssipohjainen ARPG. Esim new worldissa bottaaminen vaikutti negatiivisesti kaikkiin, mutta en keksi millä tavalla Lost Arkissa bottaaminen vaikuttaisi negatiivisesti. Oleellisin asia omasta mielestäni on se että New Worldissa voi "laillisesti" ostaa vain kosmetiikkaa, kun taas Lost Ark on itsessään jo pay to win joten ihan sama jos jotku bottailevat.
 

TML

yolo
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 309
Varmaan se vaikuttaa että tämä ei ole open world MMORPG vaan instanssipohjainen ARPG. Esim new worldissa bottaaminen vaikutti negatiivisesti kaikkiin, mutta en keksi millä tavalla Lost Arkissa bottaaminen vaikuttaisi negatiivisesti. Oleellisin asia omasta mielestäni on se että New Worldissa voi "laillisesti" ostaa vain kosmetiikkaa, kun taas Lost Ark on itsessään jo pay to win joten ihan sama jos jotku bottailevat.
Eikös bottaaminen tee tästä periaatteessa jatkuvasti enemmän pay-to-win pelin.

Botit farmaa jatkuvasti kultaa, ja sitä oletettavasti tulee myyntiin aina vaan enemmän ja halvemmalla.
Tästä sitten seuraa se, että pelissä sinisten kristallien hinta kullassa nousee entistä nopeammin.

Eipä tuo itseä ainakaan toistaiseksi haittaa, kun eihän tuolla p2w aspektilla tässä ole juurikaan merkitystä.
 
Liittynyt
02.12.2019
Viestejä
647
Eipä tuo itseä ainakaan toistaiseksi haittaa, kun eihän tuolla p2w aspektilla tässä ole juurikaan merkitystä.
Emt, kyllä mulla on semmonen olo, että jossain vaiheessa saattaa olla pakko ostaa jotain, ellei sitten tee älyttömiä määriä kultaa. Esim. en oo itse vielä kovinkaan pitkällä, käytännössä tehnyt kaikki questit shushireen asti ja joitain saaria ja itsellä jo loppu korttislotit kesken. Onneksi oli vielä muutamat kristallit jäljellä, niin sai ostettua lisää slotteja, mutta onhan tää peli selkeesti tehty niin, että ostamalla saa paljon hyödykkeitä. Tai vaikka pääsee nopsaan sinne t3. Omasta mielestä tämmöiset on p2w.

Vähän sama, kun porukka käyttäytyy kuin poessa ei tarttis käyttää rahaa mihinkään, vaikka oikeasti se on käytännössä pelikelvoton, jos ei osta lisää stashia. Ainoana erona on se, että tässä voi sentään pelaamallakin saavuttaa samat kuin kukkarolla.

Ja tietty ne botit tuo oman lisänsä tuohon jonotukseen. Ja koska on jonoa, on myös enemmän afkaajia. Sanoisin, että jos botit ois poissa, niin servuilla ois varmasti ainakin 20% enemmän oikeita pelaajia.
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
1 347
Vähän sama, kun porukka käyttäytyy kuin poessa ei tarttis käyttää rahaa mihinkään, vaikka oikeasti se on käytännössä pelikelvoton, jos ei osta lisää stashia. Ainoana erona on se, että tässä voi sentään pelaamallakin saavuttaa samat kuin kukkarolla.
Tämä on hyvä pointti. Monet pitää POE:ta täydellisenä "free to play" pelinä vaikka todellisuudessa sitä se ei ole. Päin vastoin, koska POE:ssa stashi tilaa et saa pelaamalla, kun taas Lost ARKissa tietääkseni kaiken voi saada pelaamalla.

Eli yhdeltä kantilta POE on pahempi pay to win kuin Lost ark, koska stäshi tila antaa todella ison etulyöntiaseman POE:ssa ja sitä et ilman oikeaa rahaa voi saada. Nämä ovat kyllä 2 niin erilaista P2W mekaniikaa. Lost Arkissa taas voit säästää kuukausia grindaamista heittämällä rahaa sisään. Joten vaikea sanoa kumpi p2w mekaniikka on parempi kuluttajan kannalta. Toki POE tuntuu enemmän competitive peliltä kun taas Lost Ark enemmän chillailulta/ei niin totiselta, mutta tämä saattaa vain olla oma tunne ja jonku toisen mielestä voi olla päinvastoin. Lähinnä koska POE:ssa on 3kk välein vaihtuvat "seasonit" joten sama "kilpajuoksu" toistuu jatkuvasti kun taas Lost Arkissa voi vapaasti mennä omaan tahtiin koska mitään resettiä ei ole tulossa.
 
Viimeksi muokattu:

TML

yolo
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 309
Emt, kyllä mulla on semmonen olo, että jossain vaiheessa saattaa olla pakko ostaa jotain, ellei sitten tee älyttömiä määriä kultaa. Esim. en oo itse vielä kovinkaan pitkällä, käytännössä tehnyt kaikki questit shushireen asti ja joitain saaria ja itsellä jo loppu korttislotit kesken. Onneksi oli vielä muutamat kristallit jäljellä, niin sai ostettua lisää slotteja, mutta onhan tää peli selkeesti tehty niin, että ostamalla saa paljon hyödykkeitä. Tai vaikka pääsee nopsaan sinne t3. Omasta mielestä tämmöiset on p2w.
Juu, voi siis hyvin olla että myöhemmin alkaa tuntumaan paljon enemmän p2w.

Ja tietty ne botit tuo oman lisänsä tuohon jonotukseen. Ja koska on jonoa, on myös enemmän afkaajia. Sanoisin, että jos botit ois poissa, niin servuilla ois varmasti ainakin 20% enemmän oikeita pelaajia.
No juu, toi on aivan totta. Kyllähän noi oletettavasti tuhannet botit per servu melko siivun vie kapasiteetistä.

Se nyt on selvä, että pitäisi noista boteista päästä eroon. En tietenkään tarkoittanut, että on ihan sama antaa niiden olla.
Se että onnistuuko siinä Amazon/Smilegate, niin aina voi toivoa mutta epäilen.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
923
Emt, kyllä mulla on semmonen olo, että jossain vaiheessa saattaa olla pakko ostaa jotain, ellei sitten tee älyttömiä määriä kultaa. Esim. en oo itse vielä kovinkaan pitkällä, käytännössä tehnyt kaikki questit shushireen asti ja joitain saaria ja itsellä jo loppu korttislotit kesken. Onneksi oli vielä muutamat kristallit jäljellä, niin sai ostettua lisää slotteja, mutta onhan tää peli selkeesti tehty niin, että ostamalla saa paljon hyödykkeitä. Tai vaikka pääsee nopsaan sinne t3. Omasta mielestä tämmöiset on p2w.
Eihän ajan säästäminen ole p2w. Kaiken saman saat kun grindaat vähän kauemmin.
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
1 347
Eihän ajan säästäminen ole p2w. Kaiken saman saat kun grindaat vähän kauemmin.
En ymmärrä tätä logiikkaa, miten muka ei ole p2w. Jos sinä maksat mutta kaverisi ei, niin sinä maksavana asiakkaana olet paljon edellä kuin hän. Eli sinä voitat kaverisi mennen tullen joka mittarilla eikä hän voi voittaa sinua. Miten tämä ei ole pay to win? Aika on kuitenkin rajallinen resurssi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
508
En ymmärrä tätä logiikkaa, miten muka ei ole p2w. Jos sinä maksat mutta kaverisi ei, niin sinä maksavana asiakkaana olet paljon edellä kuin hän. Eli sinä voitat kaverisi mennen tullen joka mittarilla eikä hän voi voittaa sinua. Miten tämä ei ole pay to win? Aika on kuitenkin rajallinen resurssi.
P2W on jokaiselle omakohtainen määritys. Minun mielestänikään aikaan liittyvä asia ei ole sitä, eikä varsinkaan tässä pelissä, jossa kaiken voi saada jo pelaamalla. Jos aika = win, niin montaa peliä ei edes kannattaisi aloittaa, kun muut ovat jo pitkällä edellä tai voivat esim. tunnin päivässä pelata enemmän, jolloin olisin aina häviöllä.

Tässä pelissähän ainut kilpailuosuuskin eli pvp on normalisoitu.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
923
En ymmärrä tätä logiikkaa, miten muka ei ole p2w. Jos sinä maksat mutta kaverisi ei, niin sinä maksavana asiakkaana olet paljon edellä kuin hän. Eli sinä voitat kaverisi mennen tullen joka mittarilla eikä hän voi voittaa sinua. Miten tämä ei ole pay to win? Aika on kuitenkin rajallinen resurssi.
Aikaan liittyvä asia ei minusta ole p2w ja yleensäkin näissä peleissä kannattaa vasta maksimi leveleissä ruveta vetämään PvP kun kuitenkin joku on aina muuten sinua edellä ja uusia pelaajiakin tulee itsensä jälkeenkin pelin pariin. Kun olet kaverin kanssa päässyt Max leveleille paljonko p2w hyödyttää kaveri enään?
 
Liittynyt
02.12.2019
Viestejä
647
Eihän ajan säästäminen ole p2w. Kaiken saman saat kun grindaat vähän kauemmin.
Vähän ja vähän. Mua ei tän pelin p2w yleisesti häiritse. Jos joku "valas" haluu päästä t3 niin nopeesti kuin mahdollista, niin sinnehän se menee. Mutta kyllä se omassa mielessä silti p2w on, vaikkei se nyt ihan sananmukaisesti olekaan "voittamista".
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 682
Varmaan se vaikuttaa että tämä ei ole open world MMORPG vaan instanssipohjainen ARPG. Esim new worldissa bottaaminen vaikutti negatiivisesti kaikkiin, mutta en keksi millä tavalla Lost Arkissa bottaaminen vaikuttaisi negatiivisesti.
No se kyllä vaikuttaa helvetisti markkinaan mikä mun mielestä on tälläisen pelin yksi suola. Pelaajia on aivan valtava määrä niin samalla erilaisten "tilaisuuksien" määrä (markkinoilla) on valtava. Samaten p2w elemenni on mielestäni aika selkeä. Kuka haluaa tosissaan kerätä hitosti jotain kukkasia että pystyy tekemään puteleita ja pelaamaan haastavia raid tyyppisiä tehtäviä. F2P pelin täytyy myydä jotain konkreettista etua muuten se peli ei rahoita itseään. Ja se etu on P2W. Hiukan että vähemmän selvä kuin jossain WoT:ssa kulta-ammukset joita tavalliset pelaajat eivät juuri voi käyttää elleivät rajoita pelaamistaan max. tier 8.

Täähän ei ole kovin kilpailullinen peli tai ainakaaan omaan silmään ei näyttäydy sellaiselta.


Kannattaa muuten ottaa käyttöön noi powerpass altit sitten heti kun ne saa. Menemättä yksityiskohtiin niiden kevyestä pelaamisesta saa hemmetisti etua itselleen, myös päähahmolleen kanavoitua jos haluaa sen sillä tavalla hahmottaa. Niin hemmetisti on erilaisia päiväkohtaisia rajoja jotka kuitenkin ovat per character.


Millainen se paladin on pelata level 50 noissa ekoissa guardian raideissa ja muissa haastavimmissa jutuissa? Tekisi kovasti ottaa käyttöön tuo toinenkin powerpass ja nimenomaan paladinilla, jollainen mulla on jo hitaasti kehittymässä, mutta tuntuu liian hitaalta tuoda level 50 main questia seuratessa, vaikka skippaisinkin kaiken turhan sivuquestit. Mä tosiaan luulen että teen toisen paladin hahmon, katsoo sitten myöhemmin että poistanko sen vanhan(jolloin hukkaisin sen pelaamiseen käytetyn ajan), vai voiko tuossa päivittäisessä grindauksessa ihan hyvin käyttää paria paladinia. Tai siis voi tietysti, mutta mietityttää vaan että olisiko se vähän tylsää tai hölmöä kun kuitenkin olisi parempi tutustua erilaisiin hahmoihin.


Mä en yhtään väitä ymmärtäväni mitä mä teen mutta sen mä tiedän että kultaa tarvitaan. Yllättävän paljon tuota silveriäkin alkaa menemään. Suurin osa noista relic kivistä on vielä melko meh(siis sellaiset joita mulla on varaa ostaa), noita legendary kiviä saa paremmin valittua sitä mitä haluaa. Noita täytyy sinänsä ostaa hitosti koska ainoastaan hiomattomat kivet on ostettavissa, joten siinä on iso RNG elementti että sitten kun hioo niitä kiviä, että saako mitään käyttökelpoista, suurin osa menee roskiin kuitenkin.

Noita helyjä mä olen ostanut just sen takia että niitä saa helposti vaihdettua ympäriinsä riippuen just siitä millaiset numerot saa noista kivistä. En ole lähtenyt mitään hardcore speedrun tier 3 guidea orjallisesti seuraamaan mutta aika miellyttävästi tässä on tullut edistettyä kun vähän saa opetettua sellaisen rutiinin että juoksee vaan eteenpäin sitä pääquestia.
1646077607338.png
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
204
Itse tein altin mitä lähden levuttamaan uudestaan main questilla. Tällä hahmolla keräilen samalla kaiken kartoista mitä löytyy. Mokokoja keräillyt kaikki mitä matkanvarrelta tullut vastaan, samalla nousee hahmot levelit eikä tarvi mainilla juoksennella edestakaisin kerätessä kaiken.
 

TML

yolo
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 309
Mielenkiintoista, ilmeisesti tässä ollaa nerffaamassa osaa guardian raideja ja abyss dunkkui.


En tiedä mistä juttu on keksitty, mutta jengi kommentoi että guardian health poolit t1/t2 olisi nostettu täällä NA/EU vs KR. Tästä sitten päätellään, että t1/t2 guardineissa nerf olisi vaan hp poolin palauttaminen vastaavaksi kuin KR.
Jos näin olisi, niin se nyt on ihan fine. Eihän se muuta vaikeustasoa käytännössä juurikaan. Ne ei vaan ole ihan niin tylsiä.

Abyss dunkuista, eipä tossa kukaan meidän porukassa ole kertaakaan liian vaikeaksi haukkunut.
Juu, on niissä opeteltava mekaniikka, mutta mitä sitten. :D

Ongelma taitaakin olla matchmaking randomien kanssa, koordinaatio puuttuu yms.

Noh, katsellaan patch notes kun tulee, että mitä ne muutokset todellisuudessa on.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
143
Kaksi ekaa abyss dungeonia vedin randomien kanssa, eka porukka alkoi vittuilemaan (subhuman trash jne.) kun en tiennyt mekaniikkoja ja wipettiin kerran. Miten joku jaksaa ottaa noin tosissaan jonkun low lvl dungeonin :D Seuraavan porukan kanssa sitten kukaan ei tiennyt mekaniikkoja, ja yhdessä opeteltiin, oli paljon hauskempaa.
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
204
Kaksi ekaa abyss dungeonia vedin randomien kanssa, eka porukka alkoi vittuilemaan (subhuman trash jne.) kun en tiennyt mekaniikkoja ja wipettiin kerran. Miten joku jaksaa ottaa noin tosissaan jonkun low lvl dungeonin :D Seuraavan porukan kanssa sitten kukaan ei tiennyt mekaniikkoja, ja yhdessä opeteltiin, oli paljon hauskempaa.
Seuraavan tierin dunkuissa tulee instawipe mekaniikat, kävin kokeilemassa matchmakingissä ja oli pakko quitata 3 wipen jälkeen ja mennä kattomaan miten pitäisi pelata. Seuraavan kerran pitää käydä kavereiden kanssa vetämässä.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
144
Kaksi ekaa abyss dungeonia vedin randomien kanssa, eka porukka alkoi vittuilemaan (subhuman trash jne.) kun en tiennyt mekaniikkoja ja wipettiin kerran. Miten joku jaksaa ottaa noin tosissaan jonkun low lvl dungeonin :D Seuraavan porukan kanssa sitten kukaan ei tiennyt mekaniikkoja, ja yhdessä opeteltiin, oli paljon hauskempaa.
Tämä toxicuus itellä tiputti intoa pelailla tätä. Ei siinä että minäkään paras pelaaja mutta tuntuu vaan niin ihteensä täynnä olevia pelaajia tulevan pääpainossa mm:n suunnalta että nyt jääny itellä pelit vähemmälle.
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
204
Tämä toxicuus itellä tiputti intoa pelailla tätä. Ei siinä että minäkään paras pelaaja mutta tuntuu vaan niin ihteensä täynnä olevia pelaajia tulevan pääpainossa mm:n suunnalta että nyt jääny itellä pelit vähemmälle.
Kannattaa etsiä joku yhteisö jonka kanssa pelata niin mukavoittuu pelaaminen kun ei tarvi ihan täysin randomeiden kanssa pelata.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
183
Itse tein kaksi ekaa abyss dungeona randomien kanssa, joilla oli 1000+ item level (itsellä melkein 400) , vähemmän yllättäen ei erityisen vaikeita ollut.
Seuraavaa ei vielä ole voinut tehdä, kun pitäisi sitä main questia pusertaa eteenpäin. Peli-into on vain lopahtanut aika pahasti level 50 jälkeen ja mitä enemmän noita eri aikarajoitettuja grindeja ja dailyja ja weeklyja vastaan saapunut.
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
1 347
Itse tein kaksi ekaa abyss dungeona randomien kanssa, joilla oli 1000+ item level (itsellä melkein 400) , vähemmän yllättäen ei erityisen vaikeita ollut.
Seuraavaa ei vielä ole voinut tehdä, kun pitäisi sitä main questia pusertaa eteenpäin. Peli-into on vain lopahtanut aika pahasti level 50 jälkeen ja mitä enemmän noita eri aikarajoitettuja grindeja ja dailyja ja weeklyja vastaan saapunut.
Noita aikarajoitettuja grindejä (chaos dungeon yms) ei tartte pahemmin tehdä tier 1 ja 2. Ainakin itselläni meni Gearscore heittämällä 600:aan ilman yhtään grindausta, kunhan seikkaili noilla saarilla. Ja Tier 2:n puolessa välissä menen tällä hetkellä ja sekin pelkästään saarien ansiosta.

Ja kun ekan hahmon saa tier 2:een, voi stronghold researchista tehdä 2 lab upgradea jotka nostavat honing % sekä laskevat costia tier 1 tavaroille, mikä tarkoittaa että alt ukot saa myös nostettu tier 2 hetkessä, esim kun tekee tower runnei tai muuta vastaavaa.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
143
Noita aikarajoitettuja grindejä (chaos dungeon yms) ei tartte pahemmin tehdä tier 1 ja 2. Ainakin itselläni meni Gearscore heittämällä 600:aan ilman yhtään grindausta, kunhan seikkaili noilla saarilla. Ja Tier 2:n puolessa välissä menen tällä hetkellä ja sekin pelkästään saarien ansiosta.

Ja kun ekan hahmon saa tier 2:een, voi stronghold researchista tehdä 2 lab upgradea jotka nostavat honing % sekä laskevat costia tier 1 tavaroille, mikä tarkoittaa että alt ukot saa myös nostettu tier 2 hetkessä, esim kun tekee muutaman tower runnin.
Saarilta saa vissiin ihan hyvin niitä honing matskuja? Oon itse tehnyt lähinnä noita chaos dungeoneita ja honing matskut koko ajan loppu. Just pääsin 460 ilvl.
 

TML

yolo
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 309
Saarilla on ilmeisesti tosi paljon ns. catch up tehtäviä/matskua, juuri sen takia että pelissä on jo T3.
Pointtina lienee se, että KR/RU puolella pääsisi uudet pelaajat etäisesti järkevässä ajassa mukaan vs ne ketkä pelanneet peliä alusta asti.
Meillä ne nyt toki on heti tässä kärkeen kuten se itse T3 content.

Huomannut kyllä että saaria tutkimalla sitä saa nostettua tosi paljon nopeammin.
Itsellä on jäänyt saaret lähes täysin tekemättä toistaiseksi, toisin kuin monella muulla omasta peliporukasta. Ero näkyy suoraan siinä, että näillä saaria tutkineilla gear score lähemmäs tuplat. Niillä vetelee jo altitkin lähes mun mainin tasolla.

Jos sitä nopeasti haluaa gear scorea, niin saaret näyttää olevan ehdoton juttu.
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
1 347
Saarilta saa vissiin ihan hyvin niitä honing matskuja? Oon itse tehnyt lähinnä noita chaos dungeoneita ja honing matskut koko ajan loppu. Just pääsin 460 ilvl.
Juu, niinkuin mainitsin, niin itse en tehnyt yhtään grindausta vaan meni suoraan tier 1 -> tier 2 noiden saarien avulla. Netistä löytyy hyvät ohjeet mitkä saaret kannattaa tehdä missäkin järjestyksessä kartalta, taisin tännekkin linkata sivu tai pari takas. Eli nuo saaret ovatkin "oikotie" seuraavaan tieriin jotta grindaamisen voi skippaa kokonaan.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
143
Joo, pitänee tutkia noita saaria kun kerkeää. Muita questeja on myös jatkuvasti tuossa sivureunassa se 7kpl, ja lokissa sitte lisää. Tehnyt kuitenkin sitä mikä eniten kiinnostaa, eli tällä hetkellä dungeonit ja pvp. Muutamalla saarella olen kyllä käynyt, mutta noissa tuntuu olevan usein joku tietty järjestys, jossa nuo on käytävä, että saa läpi. Kaksi saarta jäi jumiin kun vaativat jonkun laulun, että pääsee etenemään. Toinen piti ostaa, ja toinen oli rewardi ensimmäiseltä saarelta... ...kun sen on tehny 3 kertaa. (tehtävä auki vain tiettyinä kellonaikoina.)

Omassakin peliporukassa heittelee tuo ilvl aika paljon, itellä se 460, toisilla 900+ ja yks huitelee jo jossain 1000+
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
1 347
Muutamalla saarella olen kyllä käynyt, mutta noissa tuntuu olevan usein joku tietty järjestys, jossa nuo on käytävä, että saa läpi. Kaksi saarta jäi jumiin kun vaativat jonkun laulun, että pääsee etenemään. Toinen piti ostaa, ja toinen oli rewardi ensimmäiseltä saarelta... ...kun sen on tehny 3 kertaa. (tehtävä auki vain tiettyinä kellonaikoina.)
Sen takia nuo valmiit ohjeet on jees koska kertovat reitin mitä kannattaa kulkea jotta nuo saaret tulee optimaalisesti tehtyä järjestyksessä eikä tartte "backträckkää" pahemmin. Itse seurasin tätä ohjetta onnistuneesti Speedrun to Tier 3 - Lost Ark Maxroll.gg
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 373
Viestejä
4 158 941
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom