Lost Ark (PC)

Liittynyt
10.09.2020
Viestejä
48
Majatalo niminen kilta Thirain servulla etsii lisää suomalaisia pelaajia. Kasuaalia meininkiä ja välillä voisi omalla porukalla vetää group contenttia. 18+ ikä vaatimuksena. Hauskanpito menee progressin edelle! Discord löytyy osoitteesta: Join the Majatalo Discord Server!
 
Liittynyt
16.04.2017
Viestejä
709
Phuaa itemlevel 1040 saavutettu
Itsellä yks ukko 1100 eli tier3 kutsuu, ja toinen 600 eli tier2. Free to play menolla menty julkaisusta asti ja saaria kierrelty reippaasti.

PS. Meiltäkin löytyy kilta inanna servulta jos kiinnostelee jotakuta ja mitään vakavaa pelaaminen meillä ei ole eli ihan rennosti vedellään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.08.2017
Viestejä
193
Ensviikolla pitäisi tulla päivitys joka helpottaa päivitys materiaali grindausta ym.

Oikea suunta, valaat valailee anyway. Helpottaa kummasti ihmisiä pääsemään edes pelaamaan sitä kontenttia, jota haluavat tuoda peliin. iLVL tällähetkellä 1090 ja weekly reset edessä + login bonarissa guardian stoneja mukavasti. Jos sitä viimeinkin pääsis T3 puolelle.
 
Liittynyt
01.02.2018
Viestejä
29
Itsellä yks ukko 1100 eli tier3 kutsuu, ja toinen 600 eli tier2. Free to play menolla menty julkaisusta asti ja saaria kierrelty reippaasti.

PS. Meiltäkin löytyy kilta inanna servulta jos kiinnostelee jotakuta ja mitään vakavaa pelaaminen meillä ei ole eli ihan rennosti vedellään.
Milläs nimellä kyseinen kilta kulkee?
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 718
Vähän satunnaisia vinkkejä lähinnä niille jotka eivät ole vielä päässeet varusteiden paranteluun(gear honing).

Tuolla on jatkuvasti erilaisia tehtäviä ajastettuna auki. Ne näkyy tuolla vasemmassa yläkulmasta avautuvasta valikosta. Noita on paljon eri tyyppisiä, suurin osa on juttuja saarilla, tuossa on näkyvillä noi kenttäpomot ja numero on ilvl vaatimus jotta voi osallistua ja saada sen tehtävän suoritetuksi. Suurin osa noista on toistettavissa monta kertaa päivässä.

Päivittäin on maksimissaan neljä erityistä tehtävätyyppiä jotka voi suorittaa kerran per tunnus(roster). Noi kenttäpomot on yksi tyyppi, toinen on aavelaivat, kolman on joku chaos gate tms en muista varmaksi nimeä, neljäs on tietyt saaret. Yleensä sitä samaa tyyppiä on useampi ympäri karttaa, jolloin voi valita lähimmän tai korkeimman mitä pystyy osallistumaan.
1647578083307.png

Sitten on unan päivittäiset ja viikottaiset tehtävät, näitä on molempia 3 kpl per hahmo. Niistä saa enimmmäkseen pieniä palkintoja, joistain saa selvemmin tavallista rahaa, jostain materiaalia varusteiden paranteluun. Sitten kun sitä samaa päivittäistä tehtävää suorittaa monta kertaa siitä kertyy "reputation" ja siitä saa hetkellisesti vähän enemmän joitain palkintoja. Niitä perustehtäviä voi toistaa niin paljon kuin haluaa mutta sillä reputationilla on maksimi määrä. Noista Unan jutuista saa myös "pisteitä"(siinä on joku token tms. en muista), niissä on viikottainen maksimi mikä on suht helppo saavuttaa. Vajaan kolmen viikon verran kerryttää noita "pisteitä", niin ne saa vaihdettua suurimpaan kulta-arkkuun, josta saa jotain 1400 kultaa.

Sitten on chaos dungeonit, niistä pari päivässä per hahmo antaa eniten noita materiaaleja. Mutta niitä voi toistaa paljon enemmän ja sitten saa sellaista "valuuttaa" jota voi viikottain tietyn määrän vaihtaa lisään materiaaleihin. Noiden toistaminen yli kaksi kertaa per hahmo ei luultavasti ole kovin tehokasta, itse pelasin niitä paljon kun se oli helppoa ja kivaa. Edelleenkin tier 2:ssa yritän saada saada sen yhden kauppiaan viikottaisen määrän ostettua pois. Noi on aika helppoja sorcilla kun useimmat skillit on suurella AoE.

Noi kaikki ylläluetellut avautuu kun saa combat level 50, JA juttelee eri tyyypien kanssa Vernin kaupungissa.

Combat level 50 pitäisi saada jo kasaan jos tekee kaikki sivutehtävät Anikkan loppuun asti, eli Arthetinen voi ja kannattaa hetkellisesti skipata. Jos näin tekee niin siinä luultavasti joutuu hieman tekemään tehtäviä Vernissa, jotta saa osaan noista vaaditun ilvl varusteet päälle. Oma muistikuva, veikkaisin että se vaatimus oli chaos dungeonissa koska sieltä sitten saa lopulta täyden setin uusia varusteita.
Koko Vernin suorittamisesta saa lähinnä kaksi asiaa, sen jäämurtajan jolla pääsee seuraavalle mantereelle, ja kaksi powerpass juttua jolla voi ja kannattaa luoda altit. Awekening skillin myös vissiin.

Sitten kun saa ekan hahmon tier 2:lle, jonka saa kun tekee suurimman(tms) osan tehtävistä Yornin. Tai jonkun aikaa ainakin. Vernin ja Yornin välillä on Shushire ja Rohendel, eka on nopeampi, toka on pidenpi. Noi powerpass altit saa automaattisesti Shushiren suoritettua, vaikkei edes olisi päähahmollakaan sitä tehnyt.(niiden powerpassien käyttäminen ei kuitenkaan pilaa sen päähahmon questausta)
Niin tier 2 saavuttamisen jälkeen saa pari helppoa päivitystä tuonne omalle linnoitukselle, toisella saa tier 1 varusteiden parannuksen halvemmaksi, toisella nostaa niiden onnistumistodennäköisyyttä. Mikä on sitten aika käytännöllinen juttu noiden alttien kanssa.

Tuota linnoitusta tosiaan ei kannata turhaan rakentaa sinne mitään ylimääräistä, vaikka alussa näyttää toiselta, niin lopulta jokaisesta resurssista on pulaa tai ainakin on hitosti paljon hyödyllisiä kohteita mihin voi dumpata kaikkea paljon. Ihan vaan omalla tahdilla tutkii niitä hyödyllisempiä parannuksia ja pitää dispact missionit käynnissä. Jossain vaiheessa siitä action energystäkin tulee pulaa kun saa 2+1 dishpatch missionia auki.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 922
Aavelaiva on kerran viikossa per rosteri. Muuten oli hyvää infoa kyllä.
 
Liittynyt
17.10.2018
Viestejä
71
Onko täällä pelaajia Procyon serveriltä? etsin kasuaalia guildia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 718
Mä sain hitosti kultaa!

1647877042832.png

1647877014221.png

Sekä pääni todella kipeäksi kun yritin miettiä mitä kannattaa ostaa ja mitä kannattaa myydä. Siis oikeasti, tää peli on todella *********** noiden kaikken tolkuttoman määrän eri valuuttojensa kanssa.

Oikeesti.

Yritin pyöritellä siis mitä tehdä noiden T2 materiaalien kanssa. Myydä, vai pitää/käyttää.

Noi hintavimmat T1 matskut siis myin, mun powerpass altit ovat miltei level 600, joten ne saa "ilmaisilla" ts. character bound matskuilla joita tulee päivittäin noista chaos dungeon runeista, päivitettyä T1 loppuun kevyesti. Tosin ne ei pääse varsinaisesti T2 vielä ihan koska siihen pitäisi pelata tuota tarinaa eteenpäin niillä, ja siinä kestää. Päähahmo on jotain hitusen yli 1000 ja se olisi tarkoitus yrittää saada T3:een ennen torstain resettiä ...syystä että tuo kuukauden event, sen tokenia kertyy hitosti, ja sillä saisi kivasti ostettua T3 materiaalia, jos vain saisi sen hahmon sinne. Ajattelin että päähahmo T3, ja ainakin toinen alteista T2:een niin ehkä saisi ne event tokenit käytettyä. Ehkä ehkä myös kolmas tuore altti T1 alkuun kullalla, niin saisi sinnekin dumpattua T1 matskua kun noi powerpass altit eivät juuri sitä enää tule tarvitsemaan.

Jos saan edes T3 auki, niin sitten plan C voisi olla että kullalla suoraan puskea tuo toinen powerpass altti jolla en ole edes aloittanut Rohendelin pelaamista, T2:een. Sama juttu on sen chaos dungeon vendorin kanssa, siltä saa ostettua aika paljon lukittua T1-T3 matskua koska sen limitit on per character. Toki se vaatii chaos dungeonien tahkoamista enemmän.

Mulla oli viikko sitten likemmmäs 5k(siis tätä sitä Arkesia coinia) ja kaikki ostettu siltä event vendorilta ulos, nyt tässä viikon sisään taisi olla sopivasti keskiviikko kun sain T2 auki tuolla päähahmolla ja sain poltettua sitä resurssia hetkellisesti enemmän. Mutta jo nyt sitä on kertynyt 10k ja kaikki taas ostettu. Eikä ole kuin vasta maanantai, enkä ole juuri pelannut vielä. Eli sitä event coinia kertyy hitosti, sillä voi potentiaalisesti ostaa aika hintavia resursseja. Mutta se vaatii eri tason hahmoilla sen kaupan tyhjentämistä. Ja koska ne ei ole vaihdettavia niin niitä ei voi ostaa pelkällä yhdellä hahmolla.


Yritin myös sitä pyöritellä että mitä kannattaa noilla randomeilla ja hyödyttömillä T2 helyillä tehdä. Tähän asti olen niitä vaan myynyt, mutta niistä ei saa kauhean hyvin kultaa. Noh, sen verran tuli huomattua että niitä ei kannata myydä, vaan suoraan kierrättää. Niiden resurssien arvo on paljon suurempi kuin mitä niistä saa kultaa.

1647879411157.png

No sitten aloin laskemaan että kannattaisiko niitä sen sijaan ostaa? Niitähän saa halvimmillaan 1 kullalla heti ostettua!

Tää on se kohta missä aloin kypsymään totaalisesti. Eli eli eli tuollaisesta legendaarisesta randomista helystä hyvä kun saa 4 kultaa(5 miinus 1) kohtuullisella aikataululla, myyminenhän on voimakkaasti rajoitettu, 10 slotilla. Niistä kierrättämällä saa sinistä ja punaista kidettä noin 3 kullan arvosta yhteensä. (guardian&destruction stonet) Ne voi myydä. Plus niistä saa life shardia, jota ei saa myytyä. Mutta sillä on kuitenkin arvo joka on tällä hetkellä noin 6,7 kultaa.(jos ostaa suoraan AH) En tiedä kertyykö tuota life shardia sellaisessa muodossa riittävästi, minkä voisi tarvittaessa myydä. Koska olen tähän mennessä tietysti vaan avannut ne kaikki pussit, kerta se on roster bound ja se on jatkuvasti loppu...

Eli jos tuollaisen helyn voisi ostaa 1 kullalla, kierrätysarvo olisi noin 10 kultaa...niin, jooh, siellähän on sellainen kiva juttu nimeltä Pheon.

T1 helyjen osto ei vaatinut sitä, T2 vaatii yhden. En ollut huomannut, ja mulla on varmaan aika kivasti sitä palanut. Juuri ennen kuin pääsin T2, olin ostanut uuden ison setin T1 helyjä...kun en siis tiennyt että peli alkaa herjaamaan samantien niistä T1 helyistä jos on T2 varusteita. Noita T1 helyjä olen ostanut vaan summittaisesti kun ne maksoi ei mitään ja ne sai suht helposti myytyä 3-5 kultaan pois ylimääräiset. Koin sen helpompana vaan ostaa sopivia engraving settejä ns. tarpeeksi, ja sitten omassa inventoryssä lajitella ja valikoina niistä käyttösetin. Olin sitten ottanut tuollaisen kuvan kun pääsin T2, ja aloin tietysti tuttuun tyylin ostamaan uutta settiä, ja sain ekaa kertaa täyteen sen 100 osto slotin määrän koska osa noista T1 ostoista oli vielä auki.

1647880393383.png


Silmämääräisesti arvioiden mulla on palanut noita Pheoneja täysin turhaan jotain 100-150 kappaletta ainakin. En tiedä tarkkaa summaa koska mulla ei ole niiden määrä ollut näkyvissä missään kuvakaappauksessa kun T1 sitä ei kulunut yhtään mihinkään.

No mutta hei ei hätää, niitäkin voi ostaa, kristallikaupasta. Jos oikein pyörittelin noita numeroita, niin yksi Pheon maksaa tällä hetkellä palttiarallaa 54 kultaa. Pahinta on että tuo setti mitä mulla nyt on, ei ole edes kovin hyvä. Se oli vaan jotain mitä nopeasti hommasin alkuun. Nyt ei ole millään varaa ostaa parempaa.

Sinänsä, jos joku ostaa tälläisiä täysin joutavia pöksyjä 30 (+54) kullalla, joita saa aika todennäköisesti muutamassa päivässä itse chaos dungeoneista hyvin helpolla, niin eipä ole kaikki muutkaan vielä huomanneet noita Pheoneita ja niiden arvokkuutta.
1647882066488.png


Keskiviikon edit:
Just noista ylläolevista pöksyistä, lueskelin juuri oppaita ja tajusinkin miksi jotkut noita ostavat. Eli noita voi ostaa hahmoille jolla EI OLE Yorn suoritettu, mutta on level 600 saavutettu(tier 1 loppu eli suht helppo saavuttaa tai ostaa)

Tällöin voi teknisesti skipata Yornin ja mennä suoraan Feltoniin, suorittaa se ja siirtyä farmaamaan Feltonin chaos dungeonilla materiaaleja. Noiden ansaitseminen Yornin tasoisessa chaos dungeonissa, vaatii sen Yornin tehtävien suorittamisen. Tällöin kai noi huonommmatkin rytkyt voisivat mennä kaupaksi johonkin hintaan.

Sinänsä questaamisen ajan siinä vaan säästää. Juuri sain ekan powerpass altin pelattua ensin jostain viikonlopusta alkuviikkoon Rohendelin yli, ja tänään Yornin, ja toisen powerpass altin siirsin knownleadge transferilla noiden kahden yli. Noi molemmat oli level 600 olleet jo jokusen päivän, tai mahdollisesti likemmäs viikon.

Lopuksi tein uuden altin ja sen heitin knownleadge transferilla Verniin, niin se aloitti urakkansa tier 1 farmaamisessa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 067
Pitäis kyllä itsekin vähän optimoida noita valuuttoja, ilevel +1000 ja aika huolettomasti on tullut "törsättyä". No eihän tämä ilmainen peli ole maksanut kuin satasen tai jotain... :scool:
 

neg0t

Tukijäsen
Team Ryzen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
540
Phuaa. Ilvl 1333.33 saavutettu ja tierin eeppiset niskassa ihan siedettävillä engraveilla. Nyt kyllä joutuu ottaa pientä jäähdyttelyä pelin kanssa ettei polta itseään oikein pahasti grindaamiseen. 239 tuntia nyt mittarissa. Saari lvl 25 :hmm:
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 659
Pitäisiköhän peliä vielä kokeilla että miltä end-game maistuu nyt kun (oletettavasti) serverit pyörii edes jotenkuten... Perus levelaus vaan syö miestä niin vietävästi, yli 25 tuntia alla ja peli silti tuntuu tältä:




EDIT: Oho, Steam Controllerille löytyy nyt todella hyviä community-profiileja. Trackpadi toimii kunnon profiililla oikeasti hiirenä eikä yritä simuloida perus gamepadin oikeaa tikkua kuten se teki vakiona, ohjaimen käytettävyys pelissä nousi aivan eri tasolle.
 
Viimeksi muokattu:

neg0t

Tukijäsen
Team Ryzen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
540
Main questissa ja storylinessä yleisesti ottaen alkaa olla jotain järkeä vasta Yornissa ja siitä eespäin. Aikalailla tullu kyllä spämmättyä G:tä omalta osalta ekat 100h :D
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 718
Pitäisiköhän peliä vielä kokeilla että miltä end-game maistuu nyt kun (oletettavasti) serverit pyörii edes jotenkuten... Perus levelaus vaan syö miestä niin vietävästi, yli 25 tuntia alla ja peli silti tuntuu tältä:
Mua kypsytti kanssa tuo alku todella. Ei se ole edes mitään questaamista, saati hahmon kehitystä, vaan umpitylsää putkijuoksua suoraan questmarkkerien perässä. Kun saa jonkun aikaa siellä Vernissä(level 50) pelattua noita haastavempia juttuja niin tää alkoi tuntumaan paljon enemmän peliltä.




Mahtoikohan kalatusbotit lakata toimimasta torstain päivityksessä? Halvat simpukat tuntuvat käyvän vähiin. Mä olen noita vähän tankannut, noita käytetään soihtujen ja tier 2 materiaalien kraftaukseen.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 067
Itsellä alkanut se ärsyttämään (kun huomasin) että peli ns. pakottaa pelaamaan loppua kohden joka päivä pari tuntia. Itse tykkään vaihdella pelejä kuin sukkia, mutta jos parin viikon tauon jälkeen pelaan 20h peliä niin eiei, enemmän olisi saavuttanut kun olisi sen parin viikon ajan pelannut 2-3h joka päivä.

Sen parin tunnin/pvä jälkeen alkaa kaikki tekeminen olla vähän "no joo, tehdään nyt kun ei muutakaan ole".
 
Liittynyt
25.12.2020
Viestejä
922
Itsellä alkanut se ärsyttämään (kun huomasin) että peli ns. pakottaa pelaamaan loppua kohden joka päivä pari tuntia. Itse tykkään vaihdella pelejä kuin sukkia, mutta jos parin viikon tauon jälkeen pelaan 20h peliä niin eiei, enemmän olisi saavuttanut kun olisi sen parin viikon ajan pelannut 2-3h joka päivä.

Sen parin tunnin/pvä jälkeen alkaa kaikki tekeminen olla vähän "no joo, tehdään nyt kun ei muutakaan ole".
Kerta viikkoon oikeastaan riittää kun kertaalleen laittaa kaikille hahmoille Bifrostit kuntoon dailyjä varten, toki päivittäisellä pelaamisella saisi vielä enemmän irti.



Jos tapana rämpyttää questit G pohjassa läpi niin en kyllä ymmärrä mitä tästä pelistä saa irti ellei sitten PvP:tä naputtele? Tuo main quest ollut pelin parasta antia ja ainoa motivaattori item leveleiden nostoon, tässähän gearaaminen on todella puuduttavaa ja tylsää RNG-honingia eikä niiden vaikeimpien dunkkujen juoksemiseen ole oikein mitään syytä.

MMO-fiilis tässä rajottuu chättiin ja Auction Houseen, muutoin tuntuu aika lailla yksinpeliltä/coopilta kun jokainen mappi instansoitu ja tämä ehkä keskeisin syy miksi omalla kohdalla pelistä loppui imu. Toki peli on myös todella helppo vaikkakin aikaa vievä tuon RNG-mekaanikan vuoksi ja pelistä puuttuu pelaajien vastakkainasettelu (esim. Alliance vs Horde) joka antais selkeän syyn hahmon kehittämiseen - "hankin aseen x ja viitan y voidakseni antaa helpommin pataan Hordelle" vs "hankin vielä muutaman kristallin jotta saatan saada item levelin nostettua jotta... mitä?".

Kiva peli silti ja alkuun tuli naputeltua todella paljon, mutta edellisten 30 päivän aikana enää 2h yhteensä ja vaikea nähdä että pelin pariin enää palaisin. Pelin rosteripohjainen hahmonkehitys oli yllättävän hyvä, mutta pidän enemmän suuntauksessa jossa sama hahmo voi opetella kaiken.
 
Liittynyt
25.12.2016
Viestejä
182
Itsekin vähän kiinnostus lopahti nyt kun main quest loppu. Nyt T3 item level 1345. About päivittäin olen grindannut 2x Chaos Dungeon ja 1-2x Guardian Raid. Una Weeklyt laittanut mutta Una dailyjä ei juurikaan tule tehtyä. Mulla ei oo kun 2 bitfrostia, nyt yks Anguished Islandillä, jonka dunkun teen päivittäin ja tällä hetkellä toinen Harmony Islandilla.

Nyt tuli ton eventin myötä vähän lisää tehtävää päivittäin. Aika kasuaalisti olen pelaillut. Jäänyt päiviä välistä ja työn/perheen takia ei kauheen pitkään pääse palaamaan kerralla. Mitään altteja mulla ei ole. Hyvä kun ehtii yhdellä ukolla pelata. Rahaa käytin 20€ jossain vaiheessa ja ostin sen 2600 gem chestin.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 718
Sain päähahmon just T3. Tuli noita materiaaleja ammuttua yli, reilusti yli 1k kullan arvosta jää kamaa tuolle päähahmolle jota ei saa käytettyä. Varmaan tulee vielä lisää eri lähteistä.

Ylläolevaa kommentoiden, itselle ainakin noi 2x chaos dungeonia(per hahmo) on kivoja pelata, mutta guardianit on hemmetin epävarmoja ja kauheasti niitä en jaksa pelata, kun siis minimissään niissä menee aikaa aika paljon, ne voi epäonnistua ja jos yrittää pelata helpompia, niin niistä ei saa oikeita resursseja tai varusteita(T2). Päähahmolla yritän niitä hieman pelailla mutta varmaan alle yksi per päivä. Mun altit ja niiden varusteet on aika heikkoja, osin just sen takia kun noista chaos dungeoneista ei saa kauheasti.

Abyssal dungeonit ovat kaikkein hankalempia, niistä voisi saada geneeristä kultaa mutta useimmat randomit teamit heittää pyyhkeen kehään ihan liian helpolla. Niinkin absurdia olen nähnyt että just kun me päästään kakkospomon eteen niin siihen sitten luovutetaan. Niinkuin ei edes kertaakaan yritetä sitä, luovutetaan just sitä ennen. Mikä ihmeen idea on pelata siihen asti ja sitten luovuttaa. Sunnutaina just päähahmolla pelasin yhtä, oliskohan ollut Vernin toinen Abyssal, ja siinä lopussa oli tokaa pomoa vastaan mä 100% healtilla ja sitten toinen ainakin 100 level yli minimin myös elossa noin puolella healthilla, saatiin ihan hyvin sitä pomoa vahingoitettua joka oli ehkä 3x healthissa, ja about minuutti ennenkuin saatiin se voitettua siihen hyppää eteen se vihoviimeinen reset popup.

Ja mikähän siinäkin on että se popup täytyy tulla just siihen keskelle ruutua, tiukassa tilaneessa se saattaa häiritä aika pahoin. Ihmetyttää tälläiset asiat kun peli kuitenkin on teknisesti pari vuotta vanha.
 

neg0t

Tukijäsen
Team Ryzen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
540
Itseltä jäänyt noi abyss dunkut aikalailla tekemättä. Kultaa tulee ihan hyvin kun ostelee unas tokeneilla niitä isoimpia arkkuja ja chaos dunkkujen dropeista valkkaa parhaat markettiin myyntiin. Meinaa vaan olla tää t3 hoonaus kallista puuhaa kun +11 lvl aseen uppaaminen +12 maksaa pelkästään jo kullan osalta 120g, siihen vielä kaikki materiaalit päälle. Eilen dingasin 1350 ilvl, matskuja olis enempäänkin mutta pitää vähän farmailla.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 922
Sain päähahmon just T3. Tuli noita materiaaleja ammuttua yli, reilusti yli 1k kullan arvosta jää kamaa tuolle päähahmolle jota ei saa käytettyä. Varmaan tulee vielä lisää eri lähteistä.

Ylläolevaa kommentoiden, itselle ainakin noi 2x chaos dungeonia(per hahmo) on kivoja pelata, mutta guardianit on hemmetin epävarmoja ja kauheasti niitä en jaksa pelata, kun siis minimissään niissä menee aikaa aika paljon, ne voi epäonnistua ja jos yrittää pelata helpompia, niin niistä ei saa oikeita resursseja tai varusteita(T2). Päähahmolla yritän niitä hieman pelailla mutta varmaan alle yksi per päivä. Mun altit ja niiden varusteet on aika heikkoja, osin just sen takia kun noista chaos dungeoneista ei saa kauheasti.

Abyssal dungeonit ovat kaikkein hankalempia, niistä voisi saada geneeristä kultaa mutta useimmat randomit teamit heittää pyyhkeen kehään ihan liian helpolla. Niinkin absurdia olen nähnyt että just kun me päästään kakkospomon eteen niin siihen sitten luovutetaan. Niinkuin ei edes kertaakaan yritetä sitä, luovutetaan just sitä ennen. Mikä ihmeen idea on pelata siihen asti ja sitten luovuttaa. Sunnutaina just päähahmolla pelasin yhtä, oliskohan ollut Vernin toinen Abyssal, ja siinä lopussa oli tokaa pomoa vastaan mä 100% healtilla ja sitten toinen ainakin 100 level yli minimin myös elossa noin puolella healthilla, saatiin ihan hyvin sitä pomoa vahingoitettua joka oli ehkä 3x healthissa, ja about minuutti ennenkuin saatiin se voitettua siihen hyppää eteen se vihoviimeinen reset popup.

Ja mikähän siinäkin on että se popup täytyy tulla just siihen keskelle ruutua, tiukassa tilaneessa se saattaa häiritä aika pahoin. Ihmetyttää tälläiset asiat kun peli kuitenkin on teknisesti pari vuotta vanha.
Guardianit voi soolotakin kun on buildi ja gearit kunnossa. Niillä on vähemmän HP:ta soolotessa kuin groupissa. Aikaahan siinä menee, mutta ainakin se menee läpi eikä tarvi pelätä, että saa sen perus PUGin jolla ei ole mitään hajua mekaniikoista.

Abyssaleja ei kannata pelata matchmakingilla lainkaan. Party finderistä vaan porukka kasaan niin on ees pieni toivo saada ryhmä, jossa about kaikki tietää mitä tehdä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
113
Itsellä meni motivaatio juosta noita samoja juttuja joka päivä vaan sen takia että pääsee failaamaan hoonauksen. Pelissä hirvee määrä tekemistä mutta ei mitään mitä huvitais tehdä...
Täytyy palata myöhemmin, jos tulee niitä PvP siegejä yms. peliin mutta pahoin pelkään että toikin on pilattu Visa warrioreilla ja niitä vastaan ei jaksa pelata.
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
212
Itsellä meni motivaatio juosta noita samoja juttuja joka päivä vaan sen takia että pääsee failaamaan hoonauksen. Pelissä hirvee määrä tekemistä mutta ei mitään mitä huvitais tehdä...
Täytyy palata myöhemmin, jos tulee niitä PvP siegejä yms. peliin mutta pahoin pelkään että toikin on pilattu Visa warrioreilla ja niitä vastaan ei jaksa pelata.
Pvp on erillään pve:stä. Molemmilla oma statsit.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
113
Pvp on erillään pve:stä. Molemmilla oma statsit.
Tämä on vaan niissä areenoissa mitä on tällä hetkellä. Viimeksi kun googlailin niin Koreassa on characterin omat gearit ja ilvl siegeissä sun muissa isommissa pvp mähinöissä, eli p2w.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 394
Koska New Worldin questaaminen oli todella surkeaa ja se craftauskin pekää grindia ja kamojen tekemistä hajotettavaksi mielenkiinto loppui jo 150h kohdalla. Tuli vaihdettua tähän ja nyt ~100h takana Bardilla. Vaikka tuo questaaminen on ollut melko G painotteista, niin on se silti paljon parempaa kuin New Worldissa... kertonee ehkä kuitenkin NW:n questaamisen sysipaskuudesta enemmän kuin LA:n questien hyvyydestä :) Mobit kans aika läpijuoksua LA:ssa, mutta tykkään silti tästä enemmän kuin NW:n kankeasta ja tarkoiteksellisen hidastetusta menosta. NW on ilmeisesti vasta nyt höllentänyt rajoituksia ja tällä hetkellä AH on koko alueen kattava, teleporttikulut mitättömät, ukko kantaa enemmän, stashit isommat ja kaupunkien välillä voi kuskata halvalla... yms elämää parantavaa, mikä olisi pitänyt olla jo startissa. LA:ssa on jotenkin paljon rennompaa kun likkuminen paljon helpompaa eikä ole jatkuvaa stash runkkaamista... ainakaan vielä tällä levelillä. Kartat, ikkunat, yms voi olla auki miten haluaa vaikka liikkuessa ja muutenkin käyttöliittymältäkin helppoa. Graafisesta ilmeestä tykkään kyllä paljon, vaikka jotain muuta voisi laittaa päälle kuin pelkkiä pikkuhousuja ja mekkoja :)

Olen tehnyt vasta main questia lukuunottamatta paria hairahdusta pikku saarille. Paikkana nyt Arthetine / Scraplands ja statsit alla.

- lvl 50 Bard
- ilvl 235
- Stronghold lvl 13
- Papuja 362
- Lehtiä 13
- Island soulela 1

Onko tässä jotain mitä kannattaa / ei kannata tässä vaiheessa tehdä? Juosta vaan main questia läpi? Kalenterin laitoin pois päältä kun en tiedä onko noihin Chaos yms. juttuihin mitään järkeä vielä mennä.

EDIT:
Jaahans... Scraplandissa Signatuksen sai kyllä kaataa, mutta sitä ei laskettu ja oli turhaa, koska pitää vissiin olla ilvl 380. Eikä myöskään Legion Chaosiin päässyt koska pitää olla ilvl 302. Olisi jees jos mapissa lukisi suoraa "req. ilvl xxx" Noh.... painetaan main questeja eteenpäin.
 
Viimeksi muokattu:

knz0

300 yard drive
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 351
Onko tässä jotain mitä kannattaa / ei kannata tässä vaiheessa tehdä? Juosta vaan main questia läpi? Kalenterin laitoin pois päältä kun en tiedä onko noihin Chaos yms. juttuihin mitään järkeä vielä mennä.
Adventure tomea kannattaa tehdä samalla kun juoksee main questia läpi. Tomen kautta saatavat masterpiecet/skill point potionit/yms. muut herkut ovat oikeasti tärkeitä. Samalla saat roster lvliä ylös jota vahvistaa kaikkia rosterin charrua + sitä silmäillään jos haluaa parempiin parteihin pelaamaan.

Rapport lvlaus kannattaa aloittaa mahdollisimman nopeasti. Samoin dailyen lvlaus. Alttien teon voi halutessaan jättää siihen kun maini on saatu t2 ja strongholdissa on researchattu se t1 honing alennus.
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 316
Roadmappia pukkas pihalle.

Tässä kuussa uusi hahmoluokka Glavier ja South Vern alue.
Ensi kuussa ainakin hahmoluokka Destroyer, trial guardian raidit, sekä ehkä uusi guardian raid ja eka legion raid.

Kummassakin myös QoL muutoksia.


Glavier:




Destroyer:

 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 718
Koska New Worldin questaaminen oli todella surkeaa ja se craftauskin pekää grindia ja kamojen tekemistä hajotettavaksi mielenkiinto loppui jo 150h kohdalla. Tuli vaihdettua tähän ja nyt ~100h takana Bardilla. Vaikka tuo questaaminen on ollut melko G painotteista, niin on se silti paljon parempaa kuin New Worldissa... kertonee ehkä kuitenkin NW:n questaamisen sysipaskuudesta enemmän kuin LA:n questien hyvyydestä :) Mobit kans aika läpijuoksua LA:ssa, mutta tykkään silti tästä enemmän kuin NW:n kankeasta ja tarkoiteksellisen hidastetusta menosta. NW on ilmeisesti vasta nyt höllentänyt rajoituksia ja tällä hetkellä AH on koko alueen kattava, teleporttikulut mitättömät, ukko kantaa enemmän, stashit isommat ja kaupunkien välillä voi kuskata halvalla... yms elämää parantavaa, mikä olisi pitänyt olla jo startissa. LA:ssa on jotenkin paljon rennompaa kun likkuminen paljon helpompaa eikä ole jatkuvaa stash runkkaamista... ainakaan vielä tällä levelillä. Kartat, ikkunat, yms voi olla auki miten haluaa vaikka liikkuessa ja muutenkin käyttöliittymältäkin helppoa. Graafisesta ilmeestä tykkään kyllä paljon, vaikka jotain muuta voisi laittaa päälle kuin pelkkiä pikkuhousuja ja mekkoja :)

Olen tehnyt vasta main questia lukuunottamatta paria hairahdusta pikku saarille. Paikkana nyt Arthetine / Scraplands ja statsit alla.

- lvl 50 Bard
- ilvl 235
- Stronghold lvl 13
- Papuja 362
- Lehtiä 13
- Island soulela 1

Onko tässä jotain mitä kannattaa / ei kannata tässä vaiheessa tehdä? Juosta vaan main questia läpi? Kalenterin laitoin pois päältä kun en tiedä onko noihin Chaos yms. juttuihin mitään järkeä vielä mennä.

EDIT:
Jaahans... Scraplandissa Signatuksen sai kyllä kaataa, mutta sitä ei laskettu ja oli turhaa, koska pitää vissiin olla ilvl 380. Eikä myöskään Legion Chaosiin päässyt koska pitää olla ilvl 302. Olisi jees jos mapissa lukisi suoraa "req. ilvl xxx" Noh.... painetaan main questeja eteenpäin.
Sä pelaat melko hitaasti, mutta silti kannattaisi nyt mennä samantien Verniin.

Siellä on satamassa joku 15-25 minuutin quest joka täytyy tehdä päästääkseen eteenpäin, jonka jälkeen pääsee sinne Vernin linnaan. Siellä voi käydä kaikki karttaan merkatut NPC:t läpi jolloin saa avattua mm. chaos dungeonit. Mahdollisesti pari muuta juttua. (guardian raid, abyssal dungeonit ei, ehkä myös cube ja mahdollisesti tower) Myös samalla avautuu Una taskit jotka on päivittäisiä ja viikottaisia. Monet niistä vaatii level 300 mutta jotkut saaret taitaa olla 240. Tai 250. Sillä ei pian ole väliä.

Toi chaos dungeon on pelissä lopulta se juttu mitä joutuu eniten tekemään, siitä saa honing matskua jolla sitten nostetaan varusteiden ilvl ja sitä kautta pääsee vaativampiin haasteihin kiinni. Niistä saa lähes kaikki palkinnot kun tekee niitä pari päivässä. Varsinkin jos pelaat vielä tuon jälkeen yhdellä hahmolla niin siinä menee paljon aikaa. Kun siis niiden merkittävimmät lähteet on tuolla tavalla rajoitettuja. Niitä jos ei joka päivä tee niin sitten ne nostaa rest bonusta jonkin verran ja sitten saa johonkin määrään asti enemmän loottia kun lopulta tekee ne. Mutta niin kauan kun ne ei ole edes auki niin ne ei kerry.

Tuossa ekassa chaos dungeonissa on ilvl 250 vaatimus melko varman muistikuvan mukaan. Sen voi saada sieltä Arthetinesta jos etenee nopeammin sen pääjuoneen keskittyen, tai sitten Vernissä lähtee sen pääjuonta suorittamaan, luultavasti suurimman osan tuollaisista kai saa niissä jo tutuiksi tulleista tavallista dungeoneista. Kuitenkin tuo chaos dungeon olisi hyvä saada auki mahdollisimman pian jotta se bonus edes kertyy. Kun suoritat pari ekaa runia, niin silloin luultavasti saa varustesetit jolla ilvl hyppää 300. Jos RNG ei ole suosiollinen niin voi joutua odottamaan seuraavaa päivää, tai ostamaan ne puuttuvat palat joita ei saanut. Sen jälkeen se ilvl nostaminen vaatii parantelua niillä materiaaleilla, kunnes taas T2 alussa saa uuden setin jossa hyppää vastaavasti 600->800.

En tiedä pystytkö pelaamaan noita kahta tällä hetkellä olevaa eventtiä, toista varmaan et mutta en tiedä vaatiiko se toinen pelkästään combat level 50. Mutta noilla 300 varusteilla varmaankin pystyt sitä toistakin pelaamaan ja niistä saa tällä hetkellä hitosti ylimääräistä materiaalia tuohon varusteiden paranteluun. Se toinen kuitenkin on tässä loppumassa ehkä ensi viikolla, ellei jo tällä viikolla torstaina. Tuo perustuu siihen että osa niistä palkinnoista vanhenee 14. päivä, voihan ne vaan päivittää niitä mutta about kuukauden event sen piti olla.

Eli eli siinä olisi todella suuri hyöty että menet tuonne Verniin avaamaan noi. Luultavasti ne 250 varusteet on helpompi saada Vernissä, mutta tosiaan kannattaa sitä pääjuonta vaan alussa suorittaa että pääsee tavalliseen dungeoniin, ellei sitten Arthetinessa ole hyvin lähellä seuraavaa dungeonia. Sen kun saa noi auki ja 250 varusteet, voi palata sinne Arthetineen koska siellä on noi kaikki jutut myös siellä kaupungissa. Ja siten yrittää myös repiä noista eventeistä sen mitä ehtii, yhdellä hahmolla ei kyllä saa paljon ja noi kaksi powerpass alttia mitä saa, vaatii Vernin koko suorittamisen.

Muistutuksena siis, noiden chaos dungeonien avautuminen siis vaatii combat level 50, ja niiden avaaminen tapahtuu NPC:lle juttelemalla tuolla Vernissa. Niitä pääsee sen jälkeen pelaamaan kunhan saavuttaa ilvl 250. Ne ja noi muut löytyy isommista kaupungeista kuten kaksi mainittua ja myös Luterra, sekä sitten myöhemmistä mantereista.
 

Kapteeni_kuolio

⚓Ledimestari⚓
Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 797
Addiktoiduin ihan täysin noiden saarien tekemiseen kun sain t1 gearin ilvl600 ja jotenkin kyllästyin normiquestaamiseen Rohandelissa. Todella hauskoja questeja, saariquestit siis, toki muutamia tylsiäkin. Maxroll.gg:ssä hyvät 'ohjeet' Island Guides for Lost Ark on Maxroll.gg - Islands Guide ja kolmessa päivässä paukutellu n. 30 saarta läpi 250-460 level-rangella. Ei saatana mikä määrä on tullu honing-resursseja samalla, katoin eilen niin mulla oli niitä sinisiä guardian shardeja 214 chestiä, punasia joku ~200, samoin kaikkea muutakin. Palauttelin sieluja sinne Gehennan tolpalle ja sex-bätäng 6 skill-pointtia niin että heilahti. Puhumattakaan kaikesta muusta romusta mitä tuli haalittua; mokoko-seedejä, maalauksia, jättiläisensydämmiä yms.

Menin craftaamaan t2 gearia niin siinä Honing näkymässä ei sinisten shardien kohdalla lukenu kun 99999, eikä se määrä tippunu ensimmäisten neljän-viiden levelin aikana *koko gearilla*. iLevel humpsahti 600 -> 1000 ja niitä resoja jäi vielä vaikka miten paljon yli kun ei jaksanu enää naputella, en oo edes aloittanu vielä Yornin mannerta eikä mulla oo vielä unlockattuna edes gemejä. Eli vielä ois t2 materiaaleja tulossa sieltäkin saaveittain.

Puhumattakaan että en oo tehny vielä yhtään t2 raidia/kaaosdunkkua/mitään, kun ne ei oo auki. Ostin t2 gearin AH:sta että pääsin käyttelee noita resursseja xD Sitten ois vielä noi Unat, World-bossit, Chaosgatet ja mitä vielä.

Ei ainakaan t2 vaiheessa oo vielä tullu resursseista pulaa, ehkä sit t3:ssa. Täytyy mennä tekemään toi Yorn alta pois että saa t2 dunkut auki, ja pääsis vähän koittaa tätä gearia käytännössä.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 922
Kyllä ne saarimatskutkin loppuu ennen kuin T3 pääset jos ei hirvee munkki käy upgradejen kanssa. Ne viimeiset 2-3 upgradea kun on ne tuskaisimmat ja syö helposti enempi materiaaleja kuin kaikki upgradet niitä ennen.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 718
Mä en ole yhtään noita saaria vielä tyhjentänyt. Nyt en enää uskalla kun sieltä tulee pääasiassa väärää materiaalia, pitäisi jonkun oppaan kanssa kiertää ne läpi sopivilla alteilla. Joitain saaria vähän aloitin kun yritin lähteä haalimaan joitain emoteja ja lauluja joiden puuttumisen takia mulla on nyt kolmella mantereella roikkuvia sivutehtäviä auki, niin siinä menin yhdelle varsinaisen kohteen vieressä olevalle saarelle, suoritin sen aika helpolla ja sieltä tuli T1 materiaalia mun T3 päähahmolle, joo...
saisi toi peli enemmän ohjata noihin saarijuttuihin tai sitten noi tulisi vastaan tuolla mantereilla, mä haluan pelata sitä peliä enkä mennä jotain opasta läpi pelin kanssa. Plus sitten siinä ihan alussa kun sai sen laivan, mä kävin muutamassa vastaantulleessa saaressa ja parissa tuli heti vastaan se ettei ole levelliä tarpeeksi. Osa on sillee piilotettuja kuten x-301 saari jossa keräsin pitkään niitä pattereita ja sen jälkeen kun sai avainkortin, sitten se kertoi etten pääse eteenpäin. Ei kauheasti kiinnostanut saaret sen jälkeen.
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 316
Todella monella saarella ne matskut on roster bound laatikoita, eli voi heittää alteille ja niistä tulee bound vasta avatessa jos silloinkaan.

En tiedä päteekö kuinka laajalti, kun itselläkin saaria tehty melko vähän vielä.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 718
Todella monella saarella ne matskut on roster bound laatikoita, eli voi heittää alteille ja niistä tulee bound vasta avatessa jos silloinkaan.

En tiedä päteekö kuinka laajalti, kun itselläkin saaria tehty melko vähän vielä.
Joo sitä mä tarkoitin, jos kiertäisin saaria T3 päähahmolla niin miltei kaikki materiaalit ovat hyödyttömiä eli T1 tai T2, ja bound. Jos ne olisi tradable voisin dumpata ne roster storageen kaikkien muiden resurssien kanssa ja käyttää sitten niitä T1 ja T2 alteilla.
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 316
Joo sitä mä tarkoitin, jos kiertäisin saaria T3 päähahmolla niin miltei kaikki materiaalit ovat hyödyttömiä eli T1 tai T2, ja bound. Jos ne olisi tradable voisin dumpata ne roster storageen kaikkien muiden resurssien kanssa ja käyttää sitten niitä T1 ja T2 alteilla.
Juu ymmärsin, ja kuten sanoin niin ne mitä itse tähän mennessä saanut on olleet roster bound, eli voi tradee omien ukkojen välillä kunhan avaa arkut vasta sillä ketä käyttää ne. :)

Mitä aiheesta luin, taitaa saarien honing matsku palkinnot kaikki tulla roster bound arkkuina. Eli huoletta voi mainilla tehdä.
En sitten tiedä onko jotain muuta palkintoa, minkä kohdalla pitäisi tehdä hshmovalinta. Jos veikata pitäisi niin tuskin, mutta ehkä joku osaa kertoa paremmin.
 
Liittynyt
17.10.2018
Viestejä
71
Vähän ihmettelen valitusta siitä, että viimeiset ilevelit tulee hitaasti. Tässä pelissä ei varmaan ole tarkoituskaan saada max leveleitä heti. Kannattaa ottaa vähän rennompi asenne tähän peliin.
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 316
Vähän ihmettelen valitusta siitä, että viimeiset ilevelit tulee hitaasti. Tässä pelissä ei varmaan ole tarkoituskaan saada max leveleitä heti. Kannattaa ottaa vähän rennompi asenne tähän peliin.
Tästä kyllä täysin samaa mieltä.
Jengihän on jo nykyisellään edennyt ihan karmivaa vauhtia, jopa sellaiset ketkä ei kristalleilla matskuja ostele.

Kaikki mulle heti nyt asenne näkyy mun mielestä myös niin, että osa on jo palanut loppuun pelin suhteen. Edetään niin kovalla vauhdilla, että koet niitä hoonauksen epäonnistumisia paljon tiheämpään tahtiin ja jatkuvasti on jokin seinä vastassa. Tästä jää sitten herkästi sellainen kuva, että progressio olisi jotenkin kohtuuttoman hankalaa.

Itse kun taas etenee suhteellisen rauhallisesti, niin vaikka se 300 tuntia kolkuttelee niin nautin pelistä aivan yhtä paljon kuin launchissa.
 

knz0

300 yard drive
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 351
Vähän ihmettelen valitusta siitä, että viimeiset ilevelit tulee hitaasti. Tässä pelissä ei varmaan ole tarkoituskaan saada max leveleitä heti. Kannattaa ottaa vähän rennompi asenne tähän peliin.
Joo, ja sit nää ns. kasuaalivalaat jotka iskevät satoja tähän peliin ihmettelevät miksi kukaan ei päästä igrexion/yoho lobbeihin messiin kun roster lvl on joku 40-50 ja engravingit ja/tai statsit on päin helvettiä.

Mutta kun on pakko saada isompi numero nyt heti!
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 659
Kaikki pääkustit on nyt tehty ja endgame alkaa.
Oli kyllä aivan sanoinkuvaamatonta paskaa vetää pääkusti läpi. 65 tuntia lasissa (mistä peli oli jonkin bugin takia "päällä" taustalla ~24 tuntia) ja viimeiset parikymmentä tuntia oli oikeasti ihan hirveää pakkopullaa. Kaikki kustit olivat niin yhdentekeviä että oksat pois.

Nyt kun endgame on saavutettu niin alkaa endgame kyllä pahasti näyttämään daily-grindiltä. Noh, haistellaan ja maistellaan miltä tuntuu.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 718
Juu ymmärsin, ja kuten sanoin niin ne mitä itse tähän mennessä saanut on olleet roster bound, eli voi tradee omien ukkojen välillä kunhan avaa arkut vasta sillä ketä käyttää ne. :)

Mitä aiheesta luin, taitaa saarien honing matsku palkinnot kaikki tulla roster bound arkkuina. Eli huoletta voi mainilla tehdä.
En sitten tiedä onko jotain muuta palkintoa, minkä kohdalla pitäisi tehdä hshmovalinta. Jos veikata pitäisi niin tuskin, mutta ehkä joku osaa kertoa paremmin.
Joo luin väärin.

Mutta ne pari mitä tuossa tein kyllä mielestäni oli character bound. Ehkä voisi katsoa tarkemmin. Suurin osa noista T1 matskuista on joka tapauksessa käytännössä arvottomia kun T2 ja T3 hahmot pystyy tekemään "kultaa" (ts. tradable materiaalia) niin paljon enemmän helpolla, ja ostamaan noita T1 honing stoneja. Ne T1 shardit kai maksaa hieman, mutta niitäkin olen itse vain myynyt ne muutamat mitkä alkuhahmolla sai, kun kuitenkin niitä saa jatkuvasti "ilmaiseksi" chaos dungeonista ja noista event vendoreistakin.

Mä puhuin muuten suoraan palkinnoksi annettavista materiaaleista, en saanut mitään arkkuja. Arkkuja en ole saanut pitkään mistään ja T2 lopussa avasin suurimman osan päästäkseni T3 ennen seuraavaa viikkoresettiä. Honing arkut on kai aina roster bound.

Noita T2 saaria mitä olen vilkaissut jotain opasta, on paljon enemmän kuin T3, ja toisaalta mulla on pari T2 hahmoa joille suurempi on vasta jotain 960, ja sille uppoaa vielä paljon matskua jotta saan sen edes 1100(josta voi sitten suoraan hypätä ->1300 elikkä T3), alempi T2 taitaa olla jotain 850 eli sillä sitten halutessaan voisi noita saaria käydä läpi, plus tuo tuleva Felton powerpass on kai kanssa jotain 960 tms eli sillekin tarvitaan 200 ilvl edestä T2 matskuja. Tuota ylempää T2 hahmoa yritän saada T3.


Tosiaan tuossa alkuvaiheessa peli hukuttaa aika tehokkaasti jokaisen aktiivisen pelaajan eri tyyppisiin materiaaleihin ja resursseihin, mutta sitten T2 ja lopulta T3 niitä kaikkia alkaa myös kulumaan suuria määriä eri juttuihin.

Kullan osalta T3 alussa nostaa (tienattuja) määriä hitosti kun niitä una pisteitä saa muutamalla hahmolla pelaten helposti sen jotain 2000 viikossa mikä on maksimi, jolla saa siis 4 niitä suurinta arkkuja joista jokainen on vähintään 1250 kultaa. Kun viikko ja päivä sitten saavutin T3 just ja just ennen resettiä, ja sain otettua noilta event vendoreilta kaikki T3 jutut ulos, niin silloin mulla oli jotain 250 kultaa jäljellä. Edes juuri T2 materiaaleja en ollut ostanut, väkisin hieman koska välillä niitä myydään "alle markkinhintaan" niin ihan pelkästään niiden jälleenmyyntiarvolla tienaa hieman jos haluaa. Nyt mulla on jotain 15K kultaa enkä ole tämän viikon una pisteitä vielä saanut yhtään, enkä ole päässyt edes tuonne kaikkein parhaiten tienaaviin guardianeihin/abyssal.

Olen kanssa vähän sitä mieltä että se on enemmän pelaajasta kiinni miten noita resurssejaan käyttää. Tietysti jos käyttää kaiken minkä pystyy niin ainakin yksi resurssi loppuu eikä sitä saa enää mistään samantien. Kun paljon on noiden päivittäisten juttujen takana.


Kaikki pääkustit on nyt tehty ja endgame alkaa.
Oli kyllä aivan sanoinkuvaamatonta paskaa vetää pääkusti läpi. 65 tuntia lasissa ja viimeiset parikymmentä tuntia oli oikeasti ihan hirveää pakkopullaa. Kaikki kustit olivat niin yhdentekeviä että oksat pois.

Nyt kun endgame on saavutettu niin alkaa endgame kyllä pahasti näyttämään daily-grindiltä. Noh, haistellaan ja maistellaan miltä tuntuu.
Kai sulla on altteja jo kierrossa? Jos nyt ymmärsin niin olet päässyt tuonne combat level 50 yläpuolelle. T1 ja T2 on vasta kevyttä harjoittelua. Vernin suorittamalla saa kaksi powerpass alttia jotka ihan alussakin boostaa kivasti sen päähahmon edistymistä, ja myöhemmin enemmän.(koska siis T1 materiaalit ovat pääasiassa niin halpoja kun suurin osa pelaajista ei niitä enää tarvi. Mullakin on yksi T1 hahmo vielä kohtalaisen lähellä T2 ilvl vaatimusta, mutta kun noi event vendorit antaa honing tavaraa niin "ilmaiseksi", niin myyn kaiken myyntikelpoisen T1 matskun vaikkei siitä saa juuri kultaa, koska se ilmainen matsku on silti halvempaa)

Yksittäisistä jutuista chaos dungeonien palkinnot on kai kaikkien "eniten arvoa" per käytetty aika, ja koska niitä voi tehokkaasti pelata vain kaksi per päivä. Per hahmo, niin siihen ja sen takia noi powerpass altit kannattaa ottaa heti käyttöön. Samaten kun ensin ne kaikki hahmot on samalla tierillä, niin se helpoittaa niiden resurssien allokointia.

Sitten kun on tarpeeksi altteja niin niillä ei voi mitenkään pelata kaikkea joka päivä, niin sitten noi rest bonukset tulee kivasti mukaan.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 394
Myöhäinen kiitos noista tipseistä. North Vernin kaksi main quest dungeonia läpi ja varmaan juoni jatkuu seuraavaan Verniin. Olen kierrellyt ympäriinsä kaikenlaista keräillen, siksi menee homma todella hitaasti. Avasin tosiaan nuo Chaos dungeonit (CD), Unan, Towerin, Raidin ja mitä muuta niitä nyt oli.

CD oli pari päivää "latingissa" ja eilen juoksin sen pari kertaa. Ei ollut kyllä sitä mitä odotin. Easy mode paikallaan nappien hakkaamista ja molemmissa kerroilla inventory täyteen ilvl302 kamaa useita paloja joka slotiin. Hahmo vahvistui kerralla reilusti ja pääjuonen dropit on käytännössä roskaa CD:n jälkeen. Hoonasin parit niistä ilvl320. Ilmeisesti nyt sitten pitää hoonata niin kauan että ilvl on 340, jotta pääsee North Vern L2 CD:n. Ja sitten taas hoonataan jotta pääsee seuraavaan.... ja seuraavaan.... ja seuraavaan... Tower oli oudon turha kokemus, koska se oli super easy mode ja sitten tuli ilvl seinä vastaan.

Kävin jonkun Twisting Darkness Legion Chaos Gaten kun moinen ilmestyi viereen. Rewardit oli aika naurettavat. Joku rune ja alilevelin mappi + engraving kirja.

Altteja ei ole ja tuskin tuleekaan. Ei mitään intoa juosta main questia uusiksi, vaikka sen (ilmeisesti?) voisi powerpasseilla ohittaakin. Tai sitten ei. Menee tällä yhdelläkin kaiken tekemisessä liikaa tunteja. Kaukana pro pelaamisesta ja power levelöinnistä, mutta en sitä haekaan.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 659
Myöhäinen kiitos noista tipseistä. North Vernin kaksi main quest dungeonia läpi ja varmaan juoni jatkuu seuraavaan Verniin. Olen kierrellyt ympäriinsä kaikenlaista keräillen, siksi menee homma todella hitaasti. Avasin tosiaan nuo Chaos dungeonit (CD), Unan, Towerin, Raidin ja mitä muuta niitä nyt oli.

CD oli pari päivää "latingissa" ja eilen juoksin sen pari kertaa. Ei ollut kyllä sitä mitä odotin. Easy mode paikallaan nappien hakkaamista ja molemmissa kerroilla inventory täyteen ilvl302 kamaa useita paloja joka slotiin. Hahmo vahvistui kerralla reilusti ja pääjuonen dropit on käytännössä roskaa CD:n jälkeen. Hoonasin parit niistä ilvl320. Ilmeisesti nyt sitten pitää hoonata niin kauan että ilvl on 340, jotta pääsee North Vern L2 CD:n. Ja sitten taas hoonataan jotta pääsee seuraavaan.... ja seuraavaan.... ja seuraavaan... Tower oli oudon turha kokemus, koska se oli super easy mode ja sitten tuli ilvl seinä vastaan.

Kävin jonkun Twisting Darkness Legion Chaos Gaten kun moinen ilmestyi viereen. Rewardit oli aika naurettavat. Joku rune ja alilevelin mappi + engraving kirja.

Altteja ei ole ja tuskin tuleekaan. Ei mitään intoa juosta main questia uusiksi, vaikka sen (ilmeisesti?) voisi powerpasseilla ohittaakin. Tai sitten ei. Menee tällä yhdelläkin kaiken tekemisessä liikaa tunteja. Kaukana pro pelaamisesta ja power levelöinnistä, mutta en sitä haekaan.
Post Level 50 Endgame Guide for Lost Ark on Maxroll.gg
Pääjuoni (ja kaikki sivukustit) on kaikessa yksinkertaisuudessaan tutoriaalia koko roska Shushireen asti, sen jälkeen tulee ilvl460 seinä vastaan joka tarvitaan että pääjuonta pääsee edes jatkamaan. Shushiren pääkusteista saa loppupalkinnoksi ilvl 302 setin minkä muuten saisi sieltä Chaos dunkuista farmittua.
Kun olet saavuttanut ilvl 302 (ja tehnyt pääkustit) niin silloin avautuu "roster" sivukustit mistä saa oikeasti hyviä palkintoja ja niitä kiinnostaa tehdä, toisin kuin nuo "tutoriaali" sivukustit mitä pääjuonen polut oli ripoteltu täyteen.

Powerpass ohittaa kaikki mantereet/kustit/yms. ja heittää sinut suoraan ilvl 302 kamppeilla Vern Castleen. Ensimmäisen ilmaisen powerpassin saa tekemällä ensimmäisellä hahmolla pääkustit North Vernissä, ja toisen ilmaisen saa suoraan kun käytät ensimmäisen powerpassin.
Saat ilmaisen uuden lemmikin ynnä muuta tilpehööriä kun käytät ensimmäisen powerpassin ja et skippaa powerpassin ~30 minuutin pääjuonen tiivistelmää.

HUOM! Roster kustit jakautuvat koko tilin kesken, eli ne voi tehdä vain kerran per tili eikä niitä voi tehdä uudelleen alteilla. Eli kustien eteneminen on kivasti jaettu koko tilin kesken eikä niitä tarvitse jokaisella altilla käydä tekemässä uudelleen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 394
Kävi pari kertaa Vern L1 CD:n ja hoonasin kamat lvl340 jotta pääsin Vern L2 CD. Jotenkin ajattelin, että L2:sta tippuu parempaa ilvl kamaa, vaikka siinä sivussahan se droppilista on ja selkeästi lukee että tippuva gear on ilvl302 Vern CD:n levelistä riippumatta. Ainoastaan korut paranee CD:n levelin kasvaessa ja Tier2 kama on vasta sitten parempaa suoraa tippuvaa seuraavan alueen CD:stä. Eli periaatteessa se main questista tai kerran Vern L1 CD:stä saatu setti riittäisi... kunhan vain hoonaisi kunnes pääsee Tier2 CD:n. Käytännössä toki vaatii Tier1 CD:n hankaamista jotta saa sitä hooni materiaalia.

Ilmeisesti se rested bonus vaikuttaa myös jokapäiväisen käydyn kahden jälkeenkin, koska kolmas CD droppasi pinkkiä korua, vaikka kuvauksen perusteella vain kahdesta CD:sta per päivä pitäisi tippua tuota loottia. Mutta joo, pelatessa aukeaa nuo mekaniikat mitä mikäkin on ja pikkuhiljaa tajuaa mitä ne miljuunat eri kolikot ja shardit siellä arkussa on. Itse asiassa vasta eilen tajusin sen, että ne hahmon paperinuken päälle laitetut Engraving pallot (aseen alapuolella) EI pelkästään määritä sitä mitä Engravingeja on käytössä. Vaan nuo Engravingit enabloi KAIKKI kamat missä on yksikin salmiakki jollekin Engravingille... toki vaatii min. viisi salmiakkia kamoista ja Engravingeista että se Engraving aktivoituu vähintää lvl1:nä :)
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 922
Ne paperinuken engravingit ei suoranaisesti määrittele mitä engravingeja on aktiivisena, vaan lisää vaan engraving tasoja kuten accessoryjen engraving nodetkin. Nodejen yhteenlaskettu määrä sitten määrittää mitä engravingeja on aktiivisena ja millä tasolla.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 394
^Joo, just näin ja tuon tajusin vasta eilen. Eipä se toki ole menoa vielä haitannut. Mitä muuten meinaa se Awakening engravingin MAX uses +1 / +2 / +3? Onko Awakening skillille max käyttö per Raid yms. jossain alueella ja tuo sallii useamman kerran per Raid?
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 922
On maksimikäyttömäärä, mutta yleensä se cooldown on enemmän rajoittava tekijä noissa. Varmaan toki classikohtaista.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 718
Kävi pari kertaa Vern L1 CD:n ja hoonasin kamat lvl340 jotta pääsin Vern L2 CD. Jotenkin ajattelin, että L2:sta tippuu parempaa ilvl kamaa, vaikka siinä sivussahan se droppilista on ja selkeästi lukee että tippuva gear on ilvl302 Vern CD:n levelistä riippumatta. Ainoastaan korut paranee CD:n levelin kasvaessa ja Tier2 kama on vasta sitten parempaa suoraa tippuvaa seuraavan alueen CD:stä. Eli periaatteessa se main questista tai kerran Vern L1 CD:stä saatu setti riittäisi... kunhan vain hoonaisi kunnes pääsee Tier2 CD:n. Käytännössä toki vaatii Tier1 CD:n hankaamista jotta saa sitä hooni materiaalia.

Ilmeisesti se rested bonus vaikuttaa myös jokapäiväisen käydyn kahden jälkeenkin, koska kolmas CD droppasi pinkkiä korua, vaikka kuvauksen perusteella vain kahdesta CD:sta per päivä pitäisi tippua tuota loottia. Mutta joo, pelatessa aukeaa nuo mekaniikat mitä mikäkin on ja pikkuhiljaa tajuaa mitä ne miljuunat eri kolikot ja shardit siellä arkussa on. Itse asiassa vasta eilen tajusin sen, että ne hahmon paperinuken päälle laitetut Engraving pallot (aseen alapuolella) EI pelkästään määritä sitä mitä Engravingeja on käytössä. Vaan nuo Engravingit enabloi KAIKKI kamat missä on yksikin salmiakki jollekin Engravingille... toki vaatii min. viisi salmiakkia kamoista ja Engravingeista että se Engraving aktivoituu vähintää lvl1:nä :)
Noissa chaos dungeoneissa korkeammat levellit antaa myös enemmän materiaalia. Onko kukaan nähnyt mitään varsinaista taulukkoa näistä?

Kahdesta ekasta runista saa tradable helyjä, sen jälkeen ne on bound. Plus niitä saa hemmetin paljon hitaammin, noita chaos dungeoneita ei oikein kannata pelata kuin ne pari ekaa. Hieman ehkä yli koska niillä materiaaleilla mitä silloin saa, voi vendorilta ostaa niitä kirjoja.

Samaten ne tradable helyt voi kierrättää tradable materiaaleiksi, kun taas bound helyt voi kierrättää vaan sellaiseksi jutuksi millä saa RNG:tä vastaan lisää helyjä muistaakeni joltain kauppiaalta. Ne tosin saattavat olla tradable sitten, mutta se vaihtoarvo on kuitenkin paljon huonompi.
 

neg0t

Tukijäsen
Team Ryzen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
540
1355 levelin chaosista tulee vajaa 200 sinistä ja 150 punaista, sitten kamojen dismantlella 30-40 shardia lisää. Käytännössä kahteen tai kolmeen armor hoonaukseen tulee stonet ku vetää kaks chaos dunkkua. Kaksi palaa pitäs vetää +14-> +15 niin pääsis 1370 setteihin käsiksi. Eilen onnistui yksi neljästä honesta.

@Kiila Vahva suositus katsoa sillä gear transferilla mahdollisimman korkeat item qualityt noihin Tier 1 kamoihin joita sit hoonaa pitemmälle. Semmonen 70+ quality on ihan ok. Eli jos sulla on nyt päällä jotain +7 kamaa ja sulle tippuu dunkusta parempi laatuista niin saat siirrettyä sen +7 hoonauksen toiseen itemiin, toki se vanha item sitten tuhoutuu samalla. Aseissa 90+ quality koska sieltä tulee aika iso prosentti damagea lisää. 98 qualityllä omissa aseissa 14.80% extra damagea.
 

knz0

300 yard drive
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 351
Tänään jos onni on myötä niin pitäisi päästä ilvl 1370 Strikerilla.

Siitä sitten ukko 1385:een jotta saadaan T3 honing alennus, ja sen jälkeen parin altin nosto 1302 -> 1340.
 
Viimeksi muokattu:

neg0t

Tukijäsen
Team Ryzen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
540
Sama tavoite on omalla ukolla että jos dingais tuo 1370 tänään. Jännä nähdä kuinka käy. Eventtejä on tullut juostua aikalailla että huomenna huollon jälkeen saa sitten ostaa grand prix kamat, raid event kamat ja loput sitten kiltakaupasta sekä meriltä. Punaisia kiviä on päässyt jo kertymään pari tuhatta kun ase meni ekalla +15. Toki pian niitä palaa ja paljon..
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 143
Viestejä
4 192 855
Jäsenet
70 868
Uusin jäsen
Kaskii

Hinta.fi

Ylös Bottom