Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tänään koitin ekaa kertaa omalla paladinilla jotain 3vs3 pvp hässäkkää. Miten tuo mahtaa toimia kun olin tyyliin 99% ajasta stunnissa enkä voinut liikkua mihinkään enkä lyödä/käyttää abilityjä?
Ja toiset klassit vain ovat pvp:ssä toisia parempia. Itse pelaan maagilla (sorceress), niin onhan tuo 1v1 pvp todella tuskaista. 3v3:ssa pystyy vähän jo jotain tekemään.Vähemmän yllättäen PvP vaatii erillisen buildin, eli samat skillit ja tripodit millä pelaat PvE:tä eivät toimi yleensä kovin hyvin PvP:ssä. Tutki hieman netistä tai lue itse skilliesi kuvaukset ja tripodien vaikutukset. Haluat paljon skillejä, jotka antavat push immunityä ja super armoria, niin et tosiaan ole CC:ssä koko matsia alusta loppuun.
PvP:ssä tarttee nopeita spellejä, liikkuvuutta, CC:tä sekä push immunitya. Burst damage on lähtökohtaisesti parempaa kuin tasainen damagentuotto. Oma classini Soulfist on ehkä keskitasoa PvE:ssä, mutta pelin parhaimmistoa PvP:ssä juuri sen takia että sillä saa tehtyä kovaa burstia ja liikuttua hyvin areenan ympäri.Tänään koitin ekaa kertaa omalla paladinilla jotain 3vs3 pvp hässäkkää. Miten tuo mahtaa toimia kun olin tyyliin 99% ajasta stunnissa enkä voinut liikkua mihinkään enkä lyödä/käyttää abilityjä?
Tier 1 guardian dunkkuja tehtäessä huomasin että kyllä tuo paladin ainakin ihan kunnon healerilta tuntuu, ainakin näin mayhem bersun näkökulmasta. Monesti pelasti mun hengen healaamalla meikän pienen mayhem hp poolin täyteen, ne shieldit oli myös jumalaisia. Tuolla kun ei voi potioneja käyttää niin korostuu se supporttien tärkeys
Nimenomaan paladin on paras support. Mitä itse lueskelin noista hahmoista, mun sorc oli vähän huono valinta päähahmoksi kun se ei osaa edes itseään varsinaisesti hiilata, ei pysty teleporttaamaan juurikaan mikä olisi kätevää tuossa questaamisessa. Muuten rajallisen kokemuksen perusteella ihan OK aloittelijalle sinänsä.
Niin hieman aloittelin(*) Paladinilla koska mitä jotkut tuolla kirjoittelivat, ottavat (randomien) teamiin paljon mielellään mukaan enemmin paladinin kuin bardin, jälkimmäinen tekee valintoja boostaamisen ja healaamisen suhteen, kun paladin aina healaa.
Sorcilla kyllä on hemmetin helppoa noida oliko niiden nimi just chaos dungeon tehdä, spammaan awakenia, lähes kaikki loitsut tekee paljon area damagea, nyt olen saanut mana regen raten sille tasolle että saan pidettyä aika hyvin elegian's touchin päällä eikä tarvitse edes silverillä ostettavia puteleita juuri käyttää.
Ajattelin asiaa siis siinä näkökulmasta että mä en jaksa metsästää mitään hyviä teameja ja sopia erikseen tälläistä, Paladinin pitäisi olla kohtalaisen hyväksytty.
(*)tuosta piti kysyä, sain vissiin Vernin questit kokonaan tehtyä, sain jonkun power level jutun auki jota voisi käyttää kokonaan uudelle hahmolle. Myöhemmin tein sen sitä edeltävän steampunk paikan tehtävät kanssa suoritettua joko kokonaan tai lähes. UIkomuistista sain kokonaan, mutta 100% varma en ole, joka tapauksessa tein sen loppuun vasta Vernin jälkeen kun halusin päästä grindaamaan noita item leveleitä.
Kumpi on tehokkaampi tai pidemmällä aikavälillä hyödyllisempi, tehdä suoraan sellainen power level , vai jatkaa tuon paladinin "perinteistä" levellaamista nollasta. Kuitenkin saan sen tehtyä nopeammin kun ekan hahmon, kun tiedän olla ottamatta juuri noita sidequesteja, tällöin niitä ei tarvitse hylätä. Eli saisko perinteisellä main questin pelaamisella altilla enemmän juttuja auki sitä alttia varten, vaiko tehdä vain uusi hahmo ja käyttää se power level minkä sain Vernin suorituksen jälkeen.
Nopea edit kun löysin sen kuvakaappauksesta, tarkoitin siis powerpass ominaisuutta. Tuossahan siis kuitenkin saa yhteensä 6 hahmoa tehtyä eli noista sloteista ei tule kovin nopeasti pulaa.
Itse sanoisin että kannattaa pelata semmoisia pelejä mistä tykkää eikä miettiä että miksi joku muu tykkää erilaisista peleistä noin yleisellä tasollaMikä tässä viehättää? kokeilin tunnin ja hyi että

Mikä tässä viehättää? kokeilin tunnin ja hyi että
Se oli vaa sellanen ihmetyksen aihe.Itse sanoisin että kannattaa pelata semmoisia pelejä mistä tykkää eikä miettiä että miksi joku muu tykkää erilaisista peleistä noin yleisellä tasolla![]()
Powerpassia kannattaa käyttää tai strongholdin knoweledge transferia.
mutta haluaisin enemmän engraving kirjoja, erityisesti päähahmolle
Sit sun pitää kai levuttaa manuaalisesti. Tai vissiin toi knowledge transfer antaa niitä kanssa, mut mun käsittääkseni se maksaa kultaa ja en oo erityisemmin ees tutkinut, mikä siinä on se idea.
Mitäs onnistuin tekemään, kun inventory meni lähes tyhjäksi. Ei ollenkaan kiva tässä vaiheessa.![]()

![]()
Lost Ark players are reporting large numbers of gold spammers and farming bots
Amazon is working on the issue.www.pcgamer.com
Botit jauhaa aloitusalueita 100% läpi ja kulta myydään halvemmalla muille pelaajille kuin virallisia teitä.
Kumma ettei tämä ole vielä tuntunut herättävän kiinnostusta yleisesti. Jonkun toisen mmo:n kohdalla voisi olla redditit kuumana ja ihmiset peppukipeinä![]()
Eikös bottaaminen tee tästä periaatteessa jatkuvasti enemmän pay-to-win pelin.Varmaan se vaikuttaa että tämä ei ole open world MMORPG vaan instanssipohjainen ARPG. Esim new worldissa bottaaminen vaikutti negatiivisesti kaikkiin, mutta en keksi millä tavalla Lost Arkissa bottaaminen vaikuttaisi negatiivisesti. Oleellisin asia omasta mielestäni on se että New Worldissa voi "laillisesti" ostaa vain kosmetiikkaa, kun taas Lost Ark on itsessään jo pay to win joten ihan sama jos jotku bottailevat.
Eipä tuo itseä ainakaan toistaiseksi haittaa, kun eihän tuolla p2w aspektilla tässä ole juurikaan merkitystä.
Vähän sama, kun porukka käyttäytyy kuin poessa ei tarttis käyttää rahaa mihinkään, vaikka oikeasti se on käytännössä pelikelvoton, jos ei osta lisää stashia. Ainoana erona on se, että tässä voi sentään pelaamallakin saavuttaa samat kuin kukkarolla.
Juu, voi siis hyvin olla että myöhemmin alkaa tuntumaan paljon enemmän p2w.Emt, kyllä mulla on semmonen olo, että jossain vaiheessa saattaa olla pakko ostaa jotain, ellei sitten tee älyttömiä määriä kultaa. Esim. en oo itse vielä kovinkaan pitkällä, käytännössä tehnyt kaikki questit shushireen asti ja joitain saaria ja itsellä jo loppu korttislotit kesken. Onneksi oli vielä muutamat kristallit jäljellä, niin sai ostettua lisää slotteja, mutta onhan tää peli selkeesti tehty niin, että ostamalla saa paljon hyödykkeitä. Tai vaikka pääsee nopsaan sinne t3. Omasta mielestä tämmöiset on p2w.
No juu, toi on aivan totta. Kyllähän noi oletettavasti tuhannet botit per servu melko siivun vie kapasiteetistä.Ja tietty ne botit tuo oman lisänsä tuohon jonotukseen. Ja koska on jonoa, on myös enemmän afkaajia. Sanoisin, että jos botit ois poissa, niin servuilla ois varmasti ainakin 20% enemmän oikeita pelaajia.
Emt, kyllä mulla on semmonen olo, että jossain vaiheessa saattaa olla pakko ostaa jotain, ellei sitten tee älyttömiä määriä kultaa. Esim. en oo itse vielä kovinkaan pitkällä, käytännössä tehnyt kaikki questit shushireen asti ja joitain saaria ja itsellä jo loppu korttislotit kesken. Onneksi oli vielä muutamat kristallit jäljellä, niin sai ostettua lisää slotteja, mutta onhan tää peli selkeesti tehty niin, että ostamalla saa paljon hyödykkeitä. Tai vaikka pääsee nopsaan sinne t3. Omasta mielestä tämmöiset on p2w.
Eihän ajan säästäminen ole p2w. Kaiken saman saat kun grindaat vähän kauemmin.
En ymmärrä tätä logiikkaa, miten muka ei ole p2w. Jos sinä maksat mutta kaverisi ei, niin sinä maksavana asiakkaana olet paljon edellä kuin hän. Eli sinä voitat kaverisi mennen tullen joka mittarilla eikä hän voi voittaa sinua. Miten tämä ei ole pay to win? Aika on kuitenkin rajallinen resurssi.
En ymmärrä tätä logiikkaa, miten muka ei ole p2w. Jos sinä maksat mutta kaverisi ei, niin sinä maksavana asiakkaana olet paljon edellä kuin hän. Eli sinä voitat kaverisi mennen tullen joka mittarilla eikä hän voi voittaa sinua. Miten tämä ei ole pay to win? Aika on kuitenkin rajallinen resurssi.
Eihän ajan säästäminen ole p2w. Kaiken saman saat kun grindaat vähän kauemmin.
Varmaan se vaikuttaa että tämä ei ole open world MMORPG vaan instanssipohjainen ARPG. Esim new worldissa bottaaminen vaikutti negatiivisesti kaikkiin, mutta en keksi millä tavalla Lost Arkissa bottaaminen vaikuttaisi negatiivisesti.
Kaksi ekaa abyss dungeonia vedin randomien kanssa, eka porukka alkoi vittuilemaan (subhuman trash jne.) kun en tiennyt mekaniikkoja ja wipettiin kerran. Miten joku jaksaa ottaa noin tosissaan jonkun low lvl dungeoninSeuraavan porukan kanssa sitten kukaan ei tiennyt mekaniikkoja, ja yhdessä opeteltiin, oli paljon hauskempaa.
Kaksi ekaa abyss dungeonia vedin randomien kanssa, eka porukka alkoi vittuilemaan (subhuman trash jne.) kun en tiennyt mekaniikkoja ja wipettiin kerran. Miten joku jaksaa ottaa noin tosissaan jonkun low lvl dungeoninSeuraavan porukan kanssa sitten kukaan ei tiennyt mekaniikkoja, ja yhdessä opeteltiin, oli paljon hauskempaa.
Tämä toxicuus itellä tiputti intoa pelailla tätä. Ei siinä että minäkään paras pelaaja mutta tuntuu vaan niin ihteensä täynnä olevia pelaajia tulevan pääpainossa mm:n suunnalta että nyt jääny itellä pelit vähemmälle.
Itse tein kaksi ekaa abyss dungeona randomien kanssa, joilla oli 1000+ item level (itsellä melkein 400) , vähemmän yllättäen ei erityisen vaikeita ollut.
Seuraavaa ei vielä ole voinut tehdä, kun pitäisi sitä main questia pusertaa eteenpäin. Peli-into on vain lopahtanut aika pahasti level 50 jälkeen ja mitä enemmän noita eri aikarajoitettuja grindeja ja dailyja ja weeklyja vastaan saapunut.
Saarilta saa vissiin ihan hyvin niitä honing matskuja? Oon itse tehnyt lähinnä noita chaos dungeoneita ja honing matskut koko ajan loppu. Just pääsin 460 ilvl.Noita aikarajoitettuja grindejä (chaos dungeon yms) ei tartte pahemmin tehdä tier 1 ja 2. Ainakin itselläni meni Gearscore heittämällä 600:aan ilman yhtään grindausta, kunhan seikkaili noilla saarilla. Ja Tier 2:n puolessa välissä menen tällä hetkellä ja sekin pelkästään saarien ansiosta.
Ja kun ekan hahmon saa tier 2:een, voi stronghold researchista tehdä 2 lab upgradea jotka nostavat honing % sekä laskevat costia tier 1 tavaroille, mikä tarkoittaa että alt ukot saa myös nostettu tier 2 hetkessä, esim kun tekee muutaman tower runnin.
Saarilta saa vissiin ihan hyvin niitä honing matskuja? Oon itse tehnyt lähinnä noita chaos dungeoneita ja honing matskut koko ajan loppu. Just pääsin 460 ilvl.
Muutamalla saarella olen kyllä käynyt, mutta noissa tuntuu olevan usein joku tietty järjestys, jossa nuo on käytävä, että saa läpi. Kaksi saarta jäi jumiin kun vaativat jonkun laulun, että pääsee etenemään. Toinen piti ostaa, ja toinen oli rewardi ensimmäiseltä saarelta... ...kun sen on tehny 3 kertaa. (tehtävä auki vain tiettyinä kellonaikoina.)
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.