- Liittynyt
- 11.06.2020
- Viestejä
- 507
South East Asian Formula Drift -osakilpailua kattomaan huhtikuussa Thaimaahan. Piti mennä jonnekkin muualle kun Thaimaahan ensi vuonna mutta sieltähän sitä itsensä taas kohta löytää.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kerran lentänyt Pegasuksella ja senkin kerran lento lähti myöhässä melkein 3 tuntia. Lisäksi tuo SAW on lentokenttänä aivan sysi paska.Onko jengillä kokemusta Pegasus Airlines-yhtiöstä? Olisi edullinen paluulento ensi vuoden toukokuussa Istanbulista, mutta ainakin Redditin perusteella on hankalaa sanoa minkälaista palvelua yhtiöltä saa. Suora lento Helsinkiin ja sinällään ei väliä millä lennetään ja miten joutuu istumaan, palvelullakaan nyt ei väliä 3,5 tunnin lennolla. Kone näkyy tällä hetkellä olevan Airbus A321-100/200, eli ihan käypä. Hintaerona on 99€ Pegasus ja seuraavana Turkish Airlines 176€.
Kerran lentänyt Pegasuksella ja senkin kerran lento lähti myöhässä melkein 3 tuntia. Lisäksi tuo SAW on lentokenttänä aivan sysi paska.
Voihan se olla, että kannattaa ihan kotiinpaluun kannalta pysyä tuossa Turkishin lennossa, vaikka hinta vähän korkeampi. Lomaillessa kun ei rahoja lasketa. Pegasuksen lento lähtee klo. 11 ja Turkishin klo. 15, onhan tuo myöhäisempi paluu mukavampi. Ei tarvi aamusta niin kiirehtiä ja saa vuokra-auton palautuspaikan etsiä rauhassa.Matkailusivustoja kun lukee niin Pegasus arvioidaan kerta toisensa jälkeen huonoimmaksi lentoyhtiöksi, sen takia siitä aikaisemmin kyselinkin. Toisaalta niin haukutaan Ryanairia ja Wizzairiakin mutta molemmilla lennot menneet itselläni ihan ok (kymmeniä lentoja ko. yhtiöillä) eikä isompia valituksia ole.
Onko ollut kestävä ja hyvä reppu? Olen katsellut tuommoista cabinmax reppua.Vähempi pakkausstressiä tulee, kun ostaa sen isomman käsimatkatavaran. Siihen mahtuu jo tosi iso reppu. Minulla on joku CabinMax-merkkinen laatikon mallinen reppu, mikä vetää helposti viikon tavarat. Enemmän ongelmaksi tulee painon kanssa tasapainoilu, että pysyy alle painorajojen.
N. 15v vanha tuo reppu. Vielä on täysin ehjä. Tuossa mallissa on iso neliskulmainen osio matkalaukuista tutuilla kumilenksuilla ja sitte kaksi läppää, joissa pehmustettu läppäritasku ja monta muuta taskua.Onko ollut kestävä ja hyvä reppu? Olen katsellut tuommoista cabinmax reppua.
Olen katsellut semmoisia 40x30x20-15cm reppuja. Eli aukeaa tuo 5cm lisää tilaa. Eli menee Finnairiin sekä esim. Norskin maksimi mitoilla.Minulla on Finnair-reppu, RyanAir-reppu ja semmoinen normaali EU iso -reppu. Kaikista huonoin on Finnair-reppu, kun oli hirveän hankalaa maksimoida ne mitat, kun ne on vain 15cm paksut. Joku Fjällrävenin pikkureppu on lähellä, mutta ne maksaa taas liikaa 1-2 käyttökerralle vuodessa. RyanAir-reppu oli yksi harvoista 100% onnistumisistani Temussa, maksoi alle 20€ ja on tullut tod.näk. ihan sama tuote Amazoniin myyntiin myöhemmin. Amazonista on ostettu RyanAir-kassi, mutta se on kassi ja hankalampi kuin reppu.
Miksi?
No, kun varsinkin RyanAir säästää pitkän pennin, kun selviää ilman matkatavaraa. Minä olen ollut alle satasen matkoilla useamman kerran tänä vuonna. RyanAirin halvimmat tarjoukset on luokkaa 25€/suunta. Ja sitten olen törkeästi kombottanut niin, että tulen ihan muualta takaisin.
Minulla on Finnair-reppu, RyanAir-reppu ja semmoinen normaali EU iso -reppu. Kaikista huonoin on Finnair-reppu, kun oli hirveän hankalaa maksimoida ne mitat, kun ne on vain 15cm paksut. Joku Fjällrävenin pikkureppu on lähellä, mutta ne maksaa taas liikaa 1-2 käyttökerralle vuodessa. RyanAir-reppu oli yksi harvoista 100% onnistumisistani Temussa, maksoi alle 20€ ja on tullut tod.näk. ihan sama tuote Amazoniin myyntiin myöhemmin. Amazonista on ostettu RyanAir-kassi, mutta se on kassi ja hankalampi kuin reppu.
Miksi?
No, kun varsinkin RyanAir säästää pitkän pennin, kun selviää ilman matkatavaraa. Minä olen ollut alle satasen matkoilla useamman kerran tänä vuonna. RyanAirin halvimmat tarjoukset on luokkaa 25€/suunta. Ja sitten olen törkeästi kombottanut niin, että tulen ihan muualta takaisin.
Itsekin muutaman kerran Wizzairilla lentänyt ja perille päässyt. On kyllä todella halpa yhtiö lentojen suhteen tästä Turun päästä.
Airbaltic (Tampereelta pari kertaa) itsellä vain positiivista sanottavaa siitäkin.
Turun kenttä on muuten mukava mutta parkkina vain se Finavian oma parkki mikä on suhteessa kallis muutaman päivän reissulle. Kahden hengen Gdanskin m/p liput halvemmat kuin muutaman päivän parkkimaksu kentällä. Ulkopaikkakuntalaiselle ei ole edes vaihtoehtoja. Silloin kun Ryanair lensi Turusta siellä oli vielä toinen halvempi parkkivaihtoehto.
Alkaa olemaan Turusta sen verran reittejä että halvemmalla parkille olisi kysyntää jos sopiva paikka löytyy. Olihan Lappeenrannan yhden reitin lentokentälläkin parhaimmillaan Finavian lisäksi kaksi muuta parkkipaikka firmaa.Nyt tuli vielä Vilnan ja Bukarestinkin reitit suoraan.
Tampereella on tosi edullinen parkki jos vaan sillä kolmosen alueella tilaa.
Tuolla tavalla tehnyt monasti.Pysäköinti Helsinki-Vantaalla. 2vko reissulle aseman oma pysäköinti P4 näyttää vähän edullisempaa hintaa kuin Lentoparkki (77€ / 81€). Jos asemalla on tilaa, niin miksi lentoparkki kannattaisi enää valita? Ajaa autolla terminaalille pudottaakseen porukat, auto parkkiin ja 400m kävelyä terminaaliin? Talvella etelään lähteissä kävely on vähän hankalaa jos vaatteissa pihdannut, mutta onko muuta huomioitavaa?
Ei tosta kyllä taida olla edes 400m ellei ihan perimmäisessä kulmassa ole ainoa vapaa ruutuu. Siinä on katos melkein koko matkan niin edes sade ei haittaa ja jos nyt on niin sokerista ettei -15C pärjää 5min t-paidalla niin vieressä on juna-aseman entrance niin senkin kautta voi kiertää.Pysäköinti Helsinki-Vantaalla. 2vko reissulle aseman oma pysäköinti P4 näyttää vähän edullisempaa hintaa kuin Lentoparkki (77€ / 81€). Jos asemalla on tilaa, niin miksi lentoparkki kannattaisi enää valita? Ajaa autolla terminaalille pudottaakseen porukat, auto parkkiin ja 400m kävelyä terminaaliin? Talvella etelään lähteissä kävely on vähän hankalaa jos vaatteissa pihdannut, mutta onko muuta huomioitavaa?
No viimeksi oli 5kk vanha mukana, laukkuja ihan tarpeeksi ja rattaat sun muuta, niin ei siinä kyllä olisi mitenkään selvitty ilman että oisin tiputtanut terminaalin eteen.Ei tosta kyllä taida olla edes 400m ellei ihan perimmäisessä kulmassa ole ainoa vapaa ruutuu. Siinä on katos melkein koko matkan niin edes sade ei haittaa ja jos nyt on niin sokerista ettei -15C pärjää 5min t-paidalla niin vieressä on juna-aseman entrance niin senkin kautta voi kiertää.
Itse enketään terminaalin eteen ko. matkalla pudottelisi, jos on niin kermaperse ettei parkkikselta pääse niin jääköön kotio.
P2 rulettaa. Leveet ruudut ja tilaa + jättää siihe hissiaulaovien lähelle niin pääsee melkein suoraan terminaalin sisäänkäynnille tai siis megaliukuportaiden päälle. Ohan toi parin viikon reissuille toki jotain 180 € mut ei ees paskotu/pölyty auto siitä mustasta lentopaskasta mitä avonaisempiin P:ihin (vaikka P3, missä on muuten ihan ***tanan ahtaat ruudutkin) kasaantuu auton päälle 2 viikossa. Ja palatessa matkalta kiva ku käy Salesta nappaamassa pullat ja pistää auton lämpiimään sitä syödessä niin voi t-paitasilleen hypätä suoraan hissiaulasta autoon. Tai ajaa muutamakymmentä metriä ja hakee porukat aulan edessä olevilta invapaikoilta. Lasten kans sen verran turaamista toppatakkien yms. jätön kans et mitä lähempänä sitä lähempänäPysäköinti Helsinki-Vantaalla. 2vko reissulle aseman oma pysäköinti P4 näyttää vähän edullisempaa hintaa kuin Lentoparkki (77€ / 81€). Jos asemalla on tilaa, niin miksi lentoparkki kannattaisi enää valita? Ajaa autolla terminaalille pudottaakseen porukat, auto parkkiin ja 400m kävelyä terminaaliin? Talvella etelään lähteissä kävely on vähän hankalaa jos vaatteissa pihdannut, mutta onko muuta huomioitavaa?
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.