Kebab airin kokemuksia tiedän kaveripiiristä ja ovat aina hankalia olleet. Täältä löytyy hieman neuvoja, missä asiaa voi Turkinkin puolella eskaloida.Kokemuksia lentoyhtiön myöhästymiskorvauksiin kieltäytymisestä ja asian viennistä kuluttajariitalautakuntaan? Turkish Airlines näyttäisi pitävän päänsä ja kieltäytyy maksamasta 600 euron korvauksia, joihin olisin täysin oikeutettu. Kyseessä matka Helsingistä Istanbulin kautta Dubaihin, jossa perillä 6h 20min myöhässä ensimmäisen lennon myöhässä olon vuoksi (6h Istanbulin lentokentällä yöllä). Luettelivat syyksi listan asioita, joista kaikki kuuluvat EU261:n mukaan korvattaviksi. Laitoin nyt vielä kolmannen viestin, edelleen vedoten lakiin ja tällä kertaa myös ennakkotapaukset mukana. Helvetin surkea lentoyhtiö.
Katsoin Traficomin sijaan kuluttajariitalautakunnan olevan se mihin asia pitäisi seuraavaksi viedä.
Vertailuna laitoin Ryanairille korvaushakemuksen samana päivänä ja seuraavana päivänä ilmoittivat maksavansa 400e. Siinä syynä oli lennon myöhästyminen ja sitten peruuntuminen teknisen syyn vuoksi, vesivahinko koneessa.
Reddit - The heart of the internet
Toisena vaihtoehtona toki lentoapu tai muut vastaavat palvelut, mutta näissä menettää 30-45% korvauksesta itse palvelulle.