Lomamatkalle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu
South East Asian Formula Drift -osakilpailua kattomaan huhtikuussa Thaimaahan. Piti mennä jonnekkin muualle kun Thaimaahan ensi vuonna mutta sieltähän sitä itsensä taas kohta löytää.

Onko jengillä kokemusta Pegasus Airlines-yhtiöstä? Olisi edullinen paluulento ensi vuoden toukokuussa Istanbulista, mutta ainakin Redditin perusteella on hankalaa sanoa minkälaista palvelua yhtiöltä saa. Suora lento Helsinkiin ja sinällään ei väliä millä lennetään ja miten joutuu istumaan, palvelullakaan nyt ei väliä 3,5 tunnin lennolla. Kone näkyy tällä hetkellä olevan Airbus A321-100/200, eli ihan käypä. Hintaerona on 99€ Pegasus ja seuraavana Turkish Airlines 176€.
Kerran lentänyt Pegasuksella ja senkin kerran lento lähti myöhässä melkein 3 tuntia. Lisäksi tuo SAW on lentokenttänä aivan sysi paska.

Matkailusivustoja kun lukee niin Pegasus arvioidaan kerta toisensa jälkeen huonoimmaksi lentoyhtiöksi, sen takia siitä aikaisemmin kyselinkin. Toisaalta niin haukutaan Ryanairia ja Wizzairiakin mutta molemmilla lennot menneet itselläni ihan ok (kymmeniä lentoja ko. yhtiöillä) eikä isompia valituksia ole.

Itsekin muutaman kerran Wizzairilla lentänyt ja perille päässyt. On kyllä todella halpa yhtiö lentojen suhteen tästä Turun päästä.

Airbaltic (Tampereelta pari kertaa) itsellä vain positiivista sanottavaa siitäkin.

Kerran lentänyt Pegasuksella ja senkin kerran lento lähti myöhässä melkein 3 tuntia. Lisäksi tuo SAW on lentokenttänä aivan sysi paska.

Matkailusivustoja kun lukee niin Pegasus arvioidaan kerta toisensa jälkeen huonoimmaksi lentoyhtiöksi, sen takia siitä aikaisemmin kyselinkin. Toisaalta niin haukutaan Ryanairia ja Wizzairiakin mutta molemmilla lennot menneet itselläni ihan ok (kymmeniä lentoja ko. yhtiöillä) eikä isompia valituksia ole.
Voihan se olla, että kannattaa ihan kotiinpaluun kannalta pysyä tuossa Turkishin lennossa, vaikka hinta vähän korkeampi. Lomaillessa kun ei rahoja lasketa. Pegasuksen lento lähtee klo. 11 ja Turkishin klo. 15, onhan tuo myöhäisempi paluu mukavampi. Ei tarvi aamusta niin kiirehtiä ja saa vuokra-auton palautuspaikan etsiä rauhassa.

Löysin myös Pegasuksesta kokemuksia lentojen myöhästymisestä ja peruuntumisista, myöhästymiset varsin tavallisia.

Vähempi pakkausstressiä tulee, kun ostaa sen isomman käsimatkatavaran. Siihen mahtuu jo tosi iso reppu. Minulla on joku CabinMax-merkkinen laatikon mallinen reppu, mikä vetää helposti viikon tavarat. Enemmän ongelmaksi tulee painon kanssa tasapainoilu, että pysyy alle painorajojen.
Onko ollut kestävä ja hyvä reppu? Olen katsellut tuommoista cabinmax reppua.

Onko ollut kestävä ja hyvä reppu? Olen katsellut tuommoista cabinmax reppua.
N. 15v vanha tuo reppu. Vielä on täysin ehjä. Tuossa mallissa on iso neliskulmainen osio matkalaukuista tutuilla kumilenksuilla ja sitte kaksi läppää, joissa pehmustettu läppäritasku ja monta muuta taskua.
Repun huonoin puoli on sen kannettavuus. On aika iso ja neliskanttisena ei mukavin selässä. Hihnat ei myöskään ole mitään rinkkatasoa. Hyvin sen kanssa on kuitenkin pärjännyt.

Minulla on Finnair-reppu, RyanAir-reppu ja semmoinen normaali EU iso -reppu. Kaikista huonoin on Finnair-reppu, kun oli hirveän hankalaa maksimoida ne mitat, kun ne on vain 15cm paksut. Joku Fjällrävenin pikkureppu on lähellä, mutta ne maksaa taas liikaa 1-2 käyttökerralle vuodessa. RyanAir-reppu oli yksi harvoista 100% onnistumisistani Temussa, maksoi alle 20€ ja on tullut tod.näk. ihan sama tuote Amazoniin myyntiin myöhemmin. Amazonista on ostettu RyanAir-kassi, mutta se on kassi ja hankalampi kuin reppu.

Miksi?

No, kun varsinkin RyanAir säästää pitkän pennin, kun selviää ilman matkatavaraa. Minä olen ollut alle satasen matkoilla useamman kerran tänä vuonna. RyanAirin halvimmat tarjoukset on luokkaa 25€/suunta. Ja sitten olen törkeästi kombottanut niin, että tulen ihan muualta takaisin.

Minulla on Finnair-reppu, RyanAir-reppu ja semmoinen normaali EU iso -reppu. Kaikista huonoin on Finnair-reppu, kun oli hirveän hankalaa maksimoida ne mitat, kun ne on vain 15cm paksut. Joku Fjällrävenin pikkureppu on lähellä, mutta ne maksaa taas liikaa 1-2 käyttökerralle vuodessa. RyanAir-reppu oli yksi harvoista 100% onnistumisistani Temussa, maksoi alle 20€ ja on tullut tod.näk. ihan sama tuote Amazoniin myyntiin myöhemmin. Amazonista on ostettu RyanAir-kassi, mutta se on kassi ja hankalampi kuin reppu.

Miksi?

No, kun varsinkin RyanAir säästää pitkän pennin, kun selviää ilman matkatavaraa. Minä olen ollut alle satasen matkoilla useamman kerran tänä vuonna. RyanAirin halvimmat tarjoukset on luokkaa 25€/suunta. Ja sitten olen törkeästi kombottanut niin, että tulen ihan muualta takaisin.
Olen katsellut semmoisia 40x30x20-15cm reppuja. Eli aukeaa tuo 5cm lisää tilaa. Eli menee Finnairiin sekä esim. Norskin maksimi mitoilla.

Hiljattain tehty parin viikon reissu lämpimään meni näppärästi Wisport Dagger reppu + Wisport Claymore olkalaukku -combolla. Molemmat kulki Finnair ja AirAsia käsimatkatavarassa, reppu ylälokeroon ja olkalaukku penkin alle. Tällä hetkellä saatavuus hieman heikko, valmistajan sivuillakin saatavuus nollissa kaikissa väreissä. Eihän näihin toki isompia kuormia saa sullottua, mutta lämpimän kohteen "viikon alusvaate-vaihtohousu-vaihtopaita-parit shortsit-hygieniakamat" meni juuri sopivasti, sivutaskuun tarvittaessa sateenvarjo/juomapullo. Tuliaisille ei kyllä tilaa jäänyt, mutta sullomaan ei joutunut. Pienemmässä laukussa kulki kuulokkeet yms. sälä jota mahdollisesti lennon aikana tarvitsee. Valmistettu Euroopassa ja erittäin laadukkaat materiaalit. Ensisijaisesti hankin nämä päivittäiseen käyttöön, mutta hyvät kamppeet myös reissuun.

Miksi?

Temusta/Aliexpressistä saa yllättävän hyviä Ryanairin (ja muiden yhtiöiden) mittoihin meneviä reppuja. Ei tullut edes mieleen että finskillä on vielä pienempi kokorajoitus.. finskillä ei tule kyllä lennetyäkään.15-20€ noi reput ja mielummin sellainen missä on pohjassa kenkäpussi, sinne saa tungettua likapyykkikassin.

Itsekin muutaman kerran Wizzairilla lentänyt ja perille päässyt. On kyllä todella halpa yhtiö lentojen suhteen tästä Turun päästä.

Airbaltic (Tampereelta pari kertaa) itsellä vain positiivista sanottavaa siitäkin.

Turun kenttä on muuten mukava mutta parkkina vain se Finavian oma parkki mikä on suhteessa kallis muutaman päivän reissulle. Kahden hengen Gdanskin m/p liput halvemmat kuin muutaman päivän parkkimaksu kentällä. Ulkopaikkakuntalaiselle ei ole edes vaihtoehtoja. Silloin kun Ryanair lensi Turusta siellä oli vielä toinen halvempi parkkivaihtoehto.

Turun kenttä on muuten mukava mutta parkkina vain se Finavian oma parkki mikä on suhteessa kallis muutaman päivän reissulle. Kahden hengen Gdanskin m/p liput halvemmat kuin muutaman päivän parkkimaksu kentällä. Ulkopaikkakuntalaiselle ei ole edes vaihtoehtoja. Silloin kun Ryanair lensi Turusta siellä oli vielä toinen halvempi parkkivaihtoehto.

Nyt tuli vielä Vilnan ja Bukarestinkin reitit suoraan.

Tampereella on tosi edullinen parkki jos vaan sillä kolmosen alueella tilaa.

Nyt tuli vielä Vilnan ja Bukarestinkin reitit suoraan.

Tampereella on tosi edullinen parkki jos vaan sillä kolmosen alueella tilaa.
Alkaa olemaan Turusta sen verran reittejä että halvemmalla parkille olisi kysyntää jos sopiva paikka löytyy. Olihan Lappeenrannan yhden reitin lentokentälläkin parhaimmillaan Finavian lisäksi kaksi muuta parkkipaikka firmaa.

Statistiikka

Viestiketjuista
291 366
Jäsenet
79 982
Uusin jäsen
Jessiday

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom