Lisävalot

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Noz
  • Aloitettu Aloitettu
hassan.jpg

Valot asennettu. Alunperin tekemäni teline oli ihan liian matalalla, valot olis maanneet kattoa vasten joka ei oo ihan hyvä asia, eli takas suunnittelupöydän ääreen. Nyt se ei oo ihan yhtä huomaamaton mutta kukapa noita jää katsomaan. Vaan kylläpä näkee, pitää varmaan asentaa erillinen katkaisija noille että saa kattovalot sammuttaa kun tulee auto vastaan, varmaan kilometrin päästä jo vilkutellaan valoja :btooth:
 
Mää laitoin tollasen tilaukseen: W-LIGHT TYPHOON 590 LED KAUKOVALO 120W 10-30V REF 40 - Jussinmäki.net verkkokauppa
Saabissa 60cm valojen väli niin mahtuu just maskin eteen toi.. Pitänee katsoa riittääkö yks, vai pitääkö tilata toinen alapuolelle, tilaa kyllä periaatteessa ois kahellekkin keulassa. Mietin että tilaanko suoraan kaks, mutta sitten taas tuli flashback jostain vuosien takaa ku oli keulassa xforcen xenon ämpärit että kun pitkät sammuttaa niin ei nää yhtää mittää lyhkäsillä.. 16pvä pitäs tulla tonne varastoon tuota, että kaippa se ens tai sitäseuraavalla viikolla tulee sitten itelle postissa.
 
Viimeksi muokattu:
Olisko tollanen 437mm "180W" combo ledipaneeli mistään kotoisin? alle 40€ saksasta toimitettuna olisi aika edullinen :think: tulossa vanhaan -90 luvun opel astran keulille joten mielellään minimi budjetilla mennään.

Kaveri sai jostain puoli ilmaiseksi tuommosen. Tehoa otti kaikki 37 W kun testattiin sitä. Asensi se sen mersun keulaan ja kehu, että taitaa siirtyä traktorin työvaloksi.
 
Ei kannata kaikkia leimata, noita kinukkivalmistajia on sadoittain ja osa voi olla ihan toimiviaki vehkeitä. Eniten epäilyttää ledien sävy ja värintoisto. Jos sävy on huono ja RA jotain 60 niin vaikkavaloa olisi paljonkin niin et vain näe mitään. :shifty:
 
Tuolla kommenteissa oli jonkun suomalaisen ottama kuva:
UTB8UEMrnwQydeJk43PUq6AyQpXal.jpg

Toki tarina ei kerro onko tuossa pelkästään tuo ledi päällä... Kovaahan tuolla mainostaa että ottais 61W "oikeasti" :bored:
 
Tossakin näkee että lähelle tulee tosi kirkas alue ja kauemmas metsän puolelle osuu vaan hajavaloa, taitaa olla perus pyöreä valokeila tossa mitä kinuskeissa yleensä.

Sinäänsä noita optiikoitahan saa erillisenäkin, niin jos modailisi ellipsin muotoisen kuvion tekeviä tuonne tilalle tjsp... Ihan mielenkiintoinen olisi koneistella ledbar myös itse.
 
Itse tilasin testiin tuommoisen kiinanvalon. Ebayn ilmoituksessa tiedot 18" ja 108W, ja hintaa joku alle 30€. Tehoja en vielä ole mittaillut, mutta muutamien aamujen kokemuksella positiivisesti yllättynyt. Itsellä tuo valon tarve kohdistuu lähinnä mutkaisille pikkuteille, missä ei pituutta tarvita niinkään, vaan valoa hiukan sivullekin. Ja kuten arvata saattaa jo tuosta rakenteestakin, niin hajavaloa tulee reippaasti.
Miinusta tulee tosiaan tuosta sävystä, joka sinertävän puoleinen. Ja tuo hajavalon haittapuoli on, että sitä riittää ylöspäin myös.
Omaan käyttöön täysin hintansa arvoinen, jos vaan kestää.
 
Ei toki, mutta siitä on hyvä lähteä liikkeelle. :D
Vähän aiheeseen liittyen. Olen viime vuosina tilannut Alista varmaan 30 erilaista LED-nauhaa. Kaikkia mainostetaan suurinpiirtein samoilla spekseillä, mutta valotehoa ja värisävy vaihteli todella paljon. Olisiko noista muutama ollut ihan käyttökelpoinen.

Noissa lisävaloissakin todennäköisesti mainostetaan ledien teoreettista maksimivalotehoa, mutta driveri ei kuitenkaan pysty syöttämään virtaa riittävästi ledeille ja todellinen teho jää alle puoleen ilmoitetusta.
 
Kärkkäiseltä ostin Arctic Brightin ledpaneelin ja mukaan otin https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/arctic-bright-johtosarja-lisavaloille kyseisen johtosarjan. Olenko olettanut oikein että virtakytkimelle menevä sininen johto on se jonka voi liittää rosvolla auton pitkien valojen virtajohtoon kun haluaa että lisävalot syttyy samalla kuin auton omat pitkät?

kyllä. mutta muista musta myös laittaa maihin tai ei toimi, tai sitten toimii ja pätkii.. ainakin tosta kytkentäkuvasta pysty päättelee että releeltä lähtee kytkimelle sininen ja musta johto, ja kytkin tässä tapauksessa sitten on auton oma valo..
 
Triple-R 1000 Std E-boost testattu viikonlopun pimeässä tihkukelissä. On se hurja!
Penkoille tulee valoa ihan sopivasti kapeasta valokeilasta huolimatta. Kapeudesta on pientä haittaa vain mutkissa mutta sekin paranee kunhan 15 asteen reeded-linssi saapuu, sillä saa palkista molempien maailmojen hyvät puolet. Itse diggaan siitä että näkyvyys on mahtava jopa kilometrin päähän.
Halogeenipitkät tuntuvat näiden jälkeen täysin ruikulta, tähän talouteen ei tule enää autoa ilman lisävaloja :D
Palkki tuntui kädessä melko massiiviselta mutta näin jälkikäteen harmittaa, että olisiko sittenkin pitänyt laittaa vielä isompi palkki keulille, asennettuna se näyttää jopa hieman pieneltä.
 
Triple-R 1000 Std E-boost testattu viikonlopun pimeässä tihkukelissä. On se hurja!
Penkoille tulee valoa ihan sopivasti kapeasta valokeilasta huolimatta. Kapeudesta on pientä haittaa vain mutkissa mutta sekin paranee kunhan 15 asteen reeded-linssi saapuu, sillä saa palkista molempien maailmojen hyvät puolet. Itse diggaan siitä että näkyvyys on mahtava jopa kilometrin päähän.
Halogeenipitkät tuntuvat näiden jälkeen täysin ruikulta, tähän talouteen ei tule enää autoa ilman lisävaloja :D
Palkki tuntui kädessä melko massiiviselta mutta näin jälkikäteen harmittaa, että olisiko sittenkin pitänyt laittaa vielä isompi palkki keulille, asennettuna se näyttää jopa hieman pieneltä.
Toivotaan ettei kukaan ruuvaa sitä irti kauppa reissulla :) näitä kalliimpia ilmeisesti menee
 

Tuossa miten nuo purelux 960.set valasee.. Kunhan saapuis vähän valkosta taivaalta ni pitää koittaa ottaa uutta videoo ja jos sais vähän parempi laatusta


10/10 valot :tup:
 
Onko vinkkejä miten tuollaiset kalliimmat kannattaisi pultata kiinni ettei karkaa pitkäkynsien matkaan? Onko jotain erityisen avaimen vaativia lukkomuttereita/pultteja kuten vanteisiin konsanaan vai pitääkö näissä vaa tehdä karu temppu ja hitsata mutteri kiinni ja toivoa ettei tartte irrotella valoja? :think: Tekisi ulkonäön puolesta mieli vaihtaa noi hellat led paneeliin, mutta aina on kaatunu vaihtoajatukset tuohon että kalliimmat valot lähtee pitkäkynsien matkaan.

Edit:
Ylempänä olikin juttua jo aihetta sivuten. Miten tuo liimaus toimisi käytännössä, kuumailmapuhaltimella lämmittely riittää vai pitääkö olla joku induktiovekotin? Vai onko se vaan niin että jos narkki haluaa lisävalot ni se joko ottaa ne tai särkee yrittäessään...
 
Viimeksi muokattu:
Onko vinkkejä miten tuollaiset kalliimmat kannattaisi pultata kiinni ettei karkaa pitkäkynsien matkaan? Onko jotain erityisen avaimen vaativia lukkomuttereita/pultteja kuten vanteisiin konsanaan vai pitääkö näissä vaa tehdä karu temppu ja hitsata mutteri kiinni ja toivoa ettei tartte irrotella valoja? :think: Tekisi ulkonäön puolesta mieli vaihtaa noi hellat led paneeliin, mutta aina on kaatunu vaihtoajatukset tuohon että kalliimmat valot lähtee pitkäkynsien matkaan.

Edit:
Ylempänä olikin juttua jo aihetta sivuten. Miten tuo liimaus toimisi käytännössä, kuumailmapuhaltimella lämmittely riittää vai pitääkö olla joku induktiovekotin? Vai onko se vaan niin että jos narkki haluaa lisävalot ni se joko ottaa ne tai särkee yrittäessään...

Itse laitoin autooni sae seeker kympit. Asensin ne upottaamalla puskurin ritilään, joten kaikkiin muttereiheihin pääsee käsiksi vain konepellin avaamalla tai puskuria purkamalla. Mikään ei varkaita toki estä, jos oikeasti haluaa viedä mutta ehkä kuitenkin hidastaa vähän.
 
Onko vinkkejä miten tuollaiset kalliimmat kannattaisi pultata kiinni ettei karkaa pitkäkynsien matkaan? Onko jotain erityisen avaimen vaativia lukkomuttereita/pultteja kuten vanteisiin konsanaan vai pitääkö näissä vaa tehdä karu temppu ja hitsata mutteri kiinni ja toivoa ettei tartte irrotella valoja? :think: Tekisi ulkonäön puolesta mieli vaihtaa noi hellat led paneeliin, mutta aina on kaatunu vaihtoajatukset tuohon että kalliimmat valot lähtee pitkäkynsien matkaan.

Edit:
Ylempänä olikin juttua jo aihetta sivuten. Miten tuo liimaus toimisi käytännössä, kuumailmapuhaltimella lämmittely riittää vai pitääkö olla joku induktiovekotin? Vai onko se vaan niin että jos narkki haluaa lisävalot ni se joko ottaa ne tai särkee yrittäessään...

Ebaysta tilailin tämmöset omaan paneeliin:
s-l500.jpg


Tiedä sitten kuinka yleinen tuo on ja löytyykö kaikilta avain tähän :D Ehkä tuo nyt ainakin satunnaisen narkin estää, tiedä sitten.
 
Ebaysta tilailin tämmöset omaan paneeliin:


Tiedä sitten kuinka yleinen tuo on ja löytyykö kaikilta avain tähän :D Ehkä tuo nyt ainakin satunnaisen narkin estää, tiedä sitten.
Joku vastaava hakusessa, tietääkö kukaan noille suomalaista hakusanaa jos vaikka motonet/biltema suunnalta yrittäisi etsiä sopivia muttereita/pultteja? :)
 
Itse en ainakaan löytänyt mistään suomalaisesta verkkokaupasta kun aikani etsin, toki voi olla syynä väärät hakusanat :D Nuo pultit löyty ebay.co.uk hakusanalla 'anti theft bolt'. Tuli englannista ehkä viidessä päivässä. 5 pulttia ja kärki tais kustantaa kusteineen ehkä 5€
 
Ebaysta tilailin tämmöset omaan paneeliin:
s-l500.jpg


Tiedä sitten kuinka yleinen tuo on ja löytyykö kaikilta avain tähän :D Ehkä tuo nyt ainakin satunnaisen narkin estää, tiedä sitten.

aika monessa torx sarjassa on tuo reikä päässä joten ei tuo auta ainakaan :(
 
Vai että anti-theft-bolt.
Täälläpäin noita kutsutaan nimellä reikätorx. Lähes kaikissa vähääkään paremmissa torx-sarjoissa on rei'ät jolla noita on tarkoitus availla. Mopojonneille noi on tietenkin täysi mahdottomuus.
 
  • Tykkää
Reactions: Tpa
No perkele.. Toivon mukaan kohdalle sattuu sitten se mopojonne :D Tai oikeastaan ei satu ketään joka haluais matkaan tuon keulalta :)
 
Noita ton näkösiä pultteja on myös viisisakaraisella kannalla, sitä kärkeä ei ihan joka torx-sarjasta enää löydykään :D
 
Tuollaiset kupukantaiset aukeaa vastakierrehylsyllä helposti, oli sitten minkälainen kuvio tahansa.
 
Ruuvailee ristipäällä kiinni ja nyplää terällä kannan paskaksi, profit :D Ottaa sitten koko kilpitelineen irti jos tarttee...
 
Yleensä vaan jos ei valoja saa suosiolla niin sit paskoo vaikka keulan että saa ne valot :)
 
Yleensä vaan jos ei valoja saa suosiolla niin sit paskoo vaikka keulan että saa ne valot :)
Näinpä. Minusta tuntuu, että valojen pitää olla kiinnitetty siten, että jo kaukaa näkee ettei niitä niin vaan saa irti. Vaatii siis käytännössä jonkinlaisen upotuksen maskiin tms. Muuten halukas ottaa ne, vaikka lukkopultteja olisikin käytetty kiinnityksessä.

Omat kolmen sadan valot on ihan peruskilpitelineellä auton nokassa ja irrotettavissa jakoavaimella. Tosin nylocit ja pitkä kierre saattaa hidastaa hommaa ja vituttaa.
 
https://www.amazon.com/Nilight-Ligh...00WE47FVM/ref=cm_cr_arp_d_product_top?ie=UTF8

Ajattelin köyhänä itse alkaa näpertelemään tämmösestä lisävaloa Golf IV:n nokalle, saas nähdä mitä tästä projektista tulee. Otin myös sen saman "merkin" johtosarjan messiin. Ei ihan kaikista halvin kiinanlamppu (amazonin toimituskulut+tullit tuplaa hinnan), mut en nyt muista löytänyt tähän hätään yhtä kattavasti pääosin positiivisia arvosteluita.
 
Tulipa viikonloppuna todistettua, että nämä ledihelvetit ovat melko vaarallisia. Mökkitiellä ei pakettiauto jaksanut vaihtaa lyhyille, niin oja/pakettiauton keula oli melko lähellä. Samana iltana vielä toinen torspo vaihtoi juuri kohdalla oman supernovansa päälle. Sen jälkeen olikin loppuillan silmät ja pää kipeä.

Toivottavasti tämän topicin lukijat osaavat myös käyttää valojaan.

T: Ilman lisävaloja ajava.
 
Tulipa viikonloppuna todistettua, että nämä ledihelvetit ovat melko vaarallisia. Mökkitiellä ei pakettiauto jaksanut vaihtaa lyhyille, niin oja/pakettiauton keula oli melko lähellä. Samana iltana vielä toinen torspo vaihtoi juuri kohdalla oman supernovansa päälle. Sen jälkeen olikin loppuillan silmät ja pää kipeä.

Toivottavasti tämän topicin lukijat osaavat myös käyttää valojaan.

T: Ilman lisävaloja ajava.
Jotkut vastaantulijat vaihtavat pitkät jo useita metrejä ennen kohtaamista. Voi jeesus, että sitä joskus sokaistuu oikein kunnolla vaikka tuijottaisi tien oikeaa reunaa.
 
Jotkut vastaantulijat vaihtavat pitkät jo useita metrejä ennen kohtaamista. Voi jeesus, että sitä joskus sokaistuu oikein kunnolla vaikka tuijottaisi tien oikeaa reunaa.
Niinhän ne kuuluisikin vaihtaa vähän ennen kun autot kohtaavat.
Näin lukee autokoulu kirjoissakin, erittäin typerää minun mielestä kyllä.
 
Niinhän ne kuuluisikin vaihtaa vähän ennen kun autot kohtaavat.
Näin lukee autokoulu kirjoissakin, erittäin typerää minun mielestä kyllä.
Toimi varmaan kultaisella kuuskytluvulla kun oppikirjat on kirjoitettu, nykyvalot hiukan eri tehoisia. Onneksi yhtäkään etukäteen vaihtajaa ei ole tullut vastaan, jonkin verran säpsähtää aina kun vastaantulija vaihtaa valot liian aikaisin.
 
Jotkut vastaantulijat vaihtavat pitkät jo useita metrejä ennen kohtaamista. Voi jeesus, että sitä joskus sokaistuu oikein kunnolla vaikka tuijottaisi tien oikeaa reunaa.

Tää liian aikaisin pitkien kytkeminen on mun mielestä ehkä näiden valovirheiden ärsyttävin/vaarallisin tapa. Näihin kun ei voi/ehdi reagoida mitenkään kunnes hetkellinen sokaistuminen on voinut jo tapahtua.

Sen vuoksi mua ihmetyttää ku tosi usein jopa opastetaan Liikenneturvan suunnalta tyyliin "Kaukovalot voi kytkeä uudestaan päälle vähän ennen vastaantulevan auton sivuuttamista tai viimeistään sen kohdalla, Heiskanen ohjeistaa.".Näin käytät ajaessasi pitkiä valoja oikein

Omasta mielestä yleisesti olis kyllä parempi olla ohjeistamatta pitkien kytkemistä ennen vastaantulijan kohtaamista, koska käytännössä sen toteuttaminen ja sopivan kohdan arvioiminen monille maantienopeuksissa ei oikein onnistu turvallisesti.
 
Jotkut vastaantulijat vaihtavat pitkät jo useita metrejä ennen kohtaamista. Voi jeesus, että sitä joskus sokaistuu oikein kunnolla vaikka tuijottaisi tien oikeaa reunaa.
Ettei olisi sumuvaloista ärsyyntyvä kyseessä.

Itse pyrin vaihtamaan silloin kun autojen keulat on vastakkain. Käytännössä viive viiksen liikkeessä johtaa siihen, että pitkät syttyy rinnalla tai vähän kohtaamisen jälkeen. Sen verran suuri nopeusero on vastaantulijoiden kanssa maantienopeuksissa.
 
Onko bi-xenon tietäjiä paikalla? Ei ole koskaan valoasiat kinostaneet mutta naapuri vaihtoi omat 35w xenoninsa 55w ja tuli mieleen että koska omassa ja vaimon autossa on myös bi-xenonit mallia D1S eli kannassa ballastit? niin haitanneeko autoa tuollaiset 55w lamput vanhojen 35w tilalle? audi ja saab...molemmat vanhoja 2005-2007 paskeita ei kai noissa mitään sen kummempia väyliä ole mitkä sekoaa enemmästä virrasta mitä tuollaiset 55w polttimot + ballastit nappaa?

Naapurilla ihan ok tulos 4300 kelvinin mutta 55w lampuilla...ja ei nappaa mitkään lisätuikut nokalla kun ei vaan sovi, no ehkä joku ledbar mutta helpommalla ja siistimmällä vaan vaihtais polttimot.
 
Onko bi-xenon tietäjiä paikalla? Ei ole koskaan valoasiat kinostaneet mutta naapuri vaihtoi omat 35w xenoninsa 55w ja tuli mieleen että koska omassa ja vaimon autossa on myös bi-xenonit mallia D1S eli kannassa ballastit? niin haitanneeko autoa tuollaiset 55w lamput vanhojen 35w tilalle? audi ja saab...molemmat vanhoja 2005-2007 paskeita ei kai noissa mitään sen kummempia väyliä ole mitkä sekoaa enemmästä virrasta?
Todennäköisesti saat vain vähemmän valoa. Kiinalaiset eivät osaa tehdä niin hyviä seoksia sinne purkausputkeen kuin osram, philips ym. kunnon valmistajat. Ballasti määrää tehon ei polttimo. D1S Night Breaker lisää hiukan valotehoa.

Tai sitte vaihtaa osramin 45W D1S ballastit.
 
Osram Xenon Ballasti 45W Booster D1S/R polttimolle - Lumise.fi / Erikoistekniikka verkkokauppa

huh huh...tohon tuikut päälle niin menee näemmä sitten se 400€ kuitenkin...
Saabissa kuulemma saisi myös mukana olevat h7 palamaan samaan aikaan pitkien kanssa, nyt ovat vain päivänvaloilla pitkien räpsyttelyä varten...mahtaneeko edes kannattaa koska oma epäilys että xenonit tuuppaa muutenkin enemmän valoa kun h7...

Edit: jaahas, ja saabissa tottakai joku 12 napainen liitin eli ei onnistu mikään hellpo tie, audissa näkyisi olevan kohtuu helpolla tuollaisen boosterin hommaaminen.
 
Viimeksi muokattu:
Osram Xenon Ballasti 45W Booster D1S/R polttimolle - Lumise.fi / Erikoistekniikka verkkokauppa

huh huh...tohon tuikut päälle niin menee näemmä sitten se 400€ kuitenkin...
Saabissa kuulemma saisi myös mukana olevat h7 palamaan samaan aikaan pitkien kanssa, nyt ovat vain päivänvaloilla pitkien räpsyttelyä varten...mahtaneeko edes kannattaa koska oma epäilys että xenonit tuuppaa muutenkin enemmän valoa kun h7...

Edit: jaahas, ja saabissa tottakai joku 12 napainen liitin eli ei onnistu mikään hellpo tie, audissa näkyisi olevan kohtuu helpolla tuollaisen boosterin hommaaminen.
Eikö ne h7:t ole siellä juurikin ns. apupitkinä xenonien rinnalla? Vai millainen järjestely saabissa on?

Joku törmännyt led-valoihin missä olis lyhyet/pitkät samassa?

Itse löysin vain nämä Led-ajovalo Lyhyt/Pitkä, 45W, LuminaLights LuminaLights - Lumise.fi / Erikoistekniikka verkkokauppa Ja ovat sen verran kalliit, ettei raaskis muutaman satasen romuun ostaa varastettavaksi.
Tuskin löytyy, sen verran marginaalituotteesta on kyse ja ledin tuottama valo ei taida olla ihan helpoin muokattava lähivalokeilaksi. Tietysti ledeillä varustettujen autojen umpioita löytyy, mutta niistä hinta pomppaa korkeaksi.

Kun nyt kuitenkin muistelen, niin jossain ebayn tai vastaavan ihmeellisessä maailmassa on tainnut tulla vastaan jeepin(?) jälkiasennus-led-umpioita vastaan kohtuuhinnalla.

e. CZG 775 Hi/low Beam 75w 7 Inch Round Led Headlight 7" 75w Round LED head lamp light with white DRL for Harley for Jeep Wrangler-in Car Light Assembly from Automobiles & Motorcycles on Aliexpress.com | Alibaba Group
Tuossa on nyt joku
 
Viimeksi muokattu:
Tuskin löytyy, sen verran marginaalituotteesta on kyse ja ledin tuottama valo ei taida olla ihan helpoin muokattava lähivalokeilaksi. Tietysti ledeillä varustettujen autojen umpioita löytyy, mutta niistä hinta pomppaa korkeaksi.

Kun nyt kuitenkin muistelen, niin jossain ebayn tai vastaavan ihmeellisessä maailmassa on tainnut tulla vastaan jeepin(?) jälkiasennus-led-umpioita vastaan kohtuuhinnalla.

e. CZG 775 Hi/low Beam 75w 7 Inch Round Led Headlight 7" 75w Round LED head lamp light with white DRL for Harley for Jeep Wrangler-in Car Light Assembly from Automobiles & Motorcycles on Aliexpress.com | Alibaba Group
Tuossa on nyt joku
No joo noi ei olis ihan niin kalliit ja kyllähän noihin sais jotkut telineet tehtyä.

Tai sitten se on vain tyydyttävä töhöttämään jotkut halvat sumarit päällä ja auton omilla pitkillä. Lähinnä se ongelma on auton omat paskaakin paskemmat lyhyet valot, siihen yhdistettynä pilkkopimeä "metsätie" ja vastaantuleva liikenne = ei näe hevon kukkua missä edes tie kulkee.
 
No joo noi ei olis ihan niin kalliit ja kyllähän noihin sais jotkut telineet tehtyä.

Tai sitten se on vain tyydyttävä töhöttämään jotkut halvat sumarit päällä ja auton omilla pitkillä. Lähinnä se ongelma on auton omat paskaakin paskemmat lyhyet valot, siihen yhdistettynä pilkkopimeä "metsätie" ja vastaantuleva liikenne = ei näe hevon kukkua missä edes tie kulkee.
Ehkä jotkut ihan perushalogeenivalot voisi olla paremmat kuin auton omat paskaakin paskemmat valot. Tosin vähän kiven alla taitaa olla mitkä tahansa "lisälyhyet", kun harvassa ovat autot joissa ne ovat sallitut.

e.typo
 
Ehkä jotkut ihan perushalogeenivalot voisi olla paremmat kuin auton omat paskaakin paskemmat valot. Tosin vähän kiven alla taitaa olla mitkä tahansa "lisälyhyet", kun harvassa ovat autot joissa ne ovat sallitut.

e.typo
Jeps taitaa olla tuo merkittävä tekijä, kun ainakaan EU-alueella ei lisälyhyet ole sallittu. Enimmäkseen käyttöä niille olisikin tuolla itärajan takana, missä ketään ei kiinnosta mitä siellä palaa kunhan ei pitkillä aja päin.
Omat valot releytin, niin nyt polttimoille tulee sentään se 14V, mikä hieman paransi näkyvyyttä. Kokeilin 100/80W polttimoitakin, mutta noi Skeidan H4 umpiot taitaa olla vain niin paskat ettei niilläkään mitään WOW efektiä tullut. Niissä on vielä omat sumaritkin, mutta niiden tehokin on juuri ja juuri havaittavissa. Liekkö tuollaiset Siriuksen parin kympin sumaritkin olis paremmat.
Lumella näkyvyys ihan ok, mutta tuolla kun kylvetään suolaa sen verran että tiet ruskeassa kurassa kesät talvet, niin imee aika tehokkasti valot. Päälle vielä jos ei ole tieviivoja minkä mukaan suunnistaa, niin aika kurjaa on ajella.
 
Eikö ne h7:t ole siellä juurikin ns. apupitkinä xenonien rinnalla? Vai millainen järjestely saabissa on?
Bi xenon saabeissa h7 toimii vain päivävalojen kanssa kun vilkautat pitkiä.
Kun ajovalot on "on" asennossa toimii vain xenonit ,lyhkäsillä ja pitkillä.

Ton saa näemmä halutessaan kieroiltua niin että kun ajovalot eli xenonit on päällä niin h7 saa toimimaan samaan aikaan bi-xenonien pitkien kanssa.
 
Bi xenon saabeissa h7 toimii vain päivävalojen kanssa kun vilkautat pitkiä.
Kun ajovalot on "on" asennossa toimii vain xenonit ,lyhkäsillä ja pitkillä.

Ton saa näemmä halutessaan kieroiltua niin että kun ajovalot eli xenonit on päällä niin h7 saa toimimaan samaan aikaan bi-xenonien pitkien kanssa.

Itse itselleni ja muillekin vastaten että sekä audiin että saabiin löytyy suoraan varaosana rele joka mahdollistaa h7 pitkien palamisen samaan aikaan bi xenonien kanssa...
Löytyi saksasta molempiin nuo "bi xenon h7 passthrough" releet, hintaa tuli sen reilut 14€ per rele.jahka saapuvat niin näkee onko eroa, h7 vaihtui jo osramin lasereiksi ja samat tilasin myös xenoneina.

Löytyy näemmä lähes autoon kun autoon missä on vastaava h7 päivänvaloilla-bi xenon viritys-kun valot päällä....
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
253 923
Viestejä
4 413 437
Jäsenet
73 268
Uusin jäsen
HassuHannu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom