Lisävalot

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Noz
  • Aloitettu Aloitettu
No joo, näillä vähän hintaa :D

Sama kai kyllä olis ostaa vaikka tuollaiset Tempan linkin ledit ja suunnata ne vain niin alas, etteivät häikäise hirveästi vastaantulijaa. Eipähän olis hirveästi rahaa niissä kiinni.
 
Onko bi-xenon tietäjiä paikalla? Ei ole koskaan valoasiat kinostaneet mutta naapuri vaihtoi omat 35w xenoninsa 55w ja tuli mieleen että koska omassa ja vaimon autossa on myös bi-xenonit mallia D1S eli kannassa ballastit? niin haitanneeko autoa tuollaiset 55w lamput vanhojen 35w tilalle? audi ja saab...molemmat vanhoja 2005-2007 paskeita ei kai noissa mitään sen kummempia väyliä ole mitkä sekoaa enemmästä virrasta mitä tuollaiset 55w polttimot + ballastit nappaa?

Naapurilla ihan ok tulos 4300 kelvinin mutta 55w lampuilla...ja ei nappaa mitkään lisätuikut nokalla kun ei vaan sovi, no ehkä joku ledbar mutta helpommalla ja siistimmällä vaan vaihtais polttimot.

Mikä Audin malli? Jos säkä kävisi, Retrofitlabista setti kehiin. Asennus helpohko:

Linkki tuotteeseen: Retroquick Projector Kits | Retrofitlab.com
 
Viimeksi muokattu:
B7 Audi, pitkät on todella surkeat...
Monen verrokkiauton lyhkäset tuntuu näyttävän pidemmälle kun tämän pitkät.
 
B7 Audi, pitkät on todella surkeat...
Monen verrokkiauton lyhkäset tuntuu näyttävän pidemmälle kun tämän pitkät.
Vanhan B6:n halogeenit oli kuin ajaisi parkit päällä. Vaihdoin siihen uudet halogeeniumpiot kokonaan, mutta ei auttanut ollenkaan. Meni sitten onneksi koko auto vaihtoon ja vaihtui vw AFS Bi-xenoniin, niihinkin piti uusia polttimot kun olivat vielä tehtaalta tulleet. Nyt näkee liikenteessä :)
 
Hyvä että ihmiset laittavat lisävaloja autoihin näkee elukat ym, mutta tänä talvena on noussut ilmiö että liian moni ei tiedä milloin vaihtaa ne 3 valon nbb patterit lyhkäsiin. Liian usein on alkanut tulla tilanteita että tulevat perseessä 100m ja vaihtavat puhumattakaan vastaan tulemisesta... Omaan autoon tilaan myös 3x nbb kunhan veronpalautusrahat tulee, köyhällä ei oo varaa ostaa ihan milloin vain.
 
Sama kai kyllä olis ostaa vaikka tuollaiset Tempan linkin ledit ja suunnata ne vain niin alas, etteivät häikäise hirveästi vastaantulijaa. Eipähän olis hirveästi rahaa niissä kiinni.
Noiden valojen valokuvio on kuin ympyrä, joten niitä ei saa suunnattua siten, etteivät häikäisisi muita ja samalla näkisi itse.
 
Noiden valojen valokuvio on kuin ympyrä, joten niitä ei saa suunnattua siten, etteivät häikäisisi muita ja samalla näkisi itse.
No joo jos niissä on sitten niin iso asteinen keila, joissain noissa on vain 10astetta, mikä tekee jo aika pistemäisen valon.

Oli nyt ajatuksissa ostaa vain jotkut Night Breakerit omiin sumareihin ja kokeilla josko ne nyt toimis ensiapuna. Kun ei oikein järkeviä lisävaloja halvalla löydy, tuo 150euroa on vähän liikaa noista Luminalightin valoista.
 
No joo jos niissä on sitten niin iso asteinen keila, joissain noissa on vain 10astetta, mikä tekee jo aika pistemäisen valon.
Esimerkiksi 20 astetta leveä keila häikäisee yhtä paljon kuin 10-asteinen koska se on saman kokoinen korkeussuunnassa. Polttimopohjaisissa lisävaloissa ei taida noin kapeita keiloja ollakaan.
 
Esimerkiksi 20 astetta leveä keila häikäisee yhtä paljon kuin 10-asteinen koska se on saman kokoinen korkeussuunnassa. Okei, eri valmistajien ja mallien välillä on pieniä eroja mutta kapeampi keila ei tarkoita automaattisesti sitä että sen saisi suunnattua paremmin maata kohti "lisä-lähivaloksi".
Nyt en kyllä ymmärtänyt, eikö pienempi asteinen olisi halkaisijaltaan pienempi :confused2: Ja sama kai se on, kun säätää yläreunan näyttämään vain tarpeeksi alas :confused: Ei sen puoleen että se vastaantulijan ongelma niin hirveästi edes kiinnostaisi, kunhan ei aivan silmiin käy että päälle ajaa(tosin rajan takana se onnistuu muutenkin, sen verran tuuhea liikenne käyttäytyminen)
 
Pienimmillään ledivalon keila on pallo, mutta leveämpi keila tehdään suuntaamalla keilat vierekkäin eikä kasvattamalla sitä yhtä isoa palloa koska hajavaloa menisi hukkaan valaisemaan puiden latvoja.
 
Pienimmillään ledivalon keila on pallo, mutta leveämpi keila tehdään suuntaamalla keilat vierekkäin eikä kasvattamalla sitä yhtä isoa palloa koska hajavaloa menisi hukkaan valaisemaan puiden latvoja.
Jaa no jos se noin on, niin sitten siis kaikissa on valaisu korkeus suunnassa sama. Nyt ymmärsin.
 
Bi xenon saabeissa h7 toimii vain päivävalojen kanssa kun vilkautat pitkiä.
Kun ajovalot on "on" asennossa toimii vain xenonit ,lyhkäsillä ja pitkillä.

Ton saa näemmä halutessaan kieroiltua niin että kun ajovalot eli xenonit on päällä niin h7 saa toimimaan samaan aikaan bi-xenonien pitkien kanssa.
Joku uudempi femma? Pre fl ng kolkissa ainakin h7:t loimottaa xenonien pitkien kaverina.

Kenelläkään kokemusta kiinan 18W "työvaloista", esim. tälläisista Aliexpress 18W 12V LED Work Light Bar Spotlight

Kestääköhän tuommoset rimpulat pakkasta/vettä/suomalaista elämää muuten? Ei ole hirveän hintaisia jos ~vitosen kipale.
Eiköhän nämä ole lähellä motonettien ja puuilojen työvaloja eli peruutusvaloina varmaan ihan ok.
Hyvä että ihmiset laittavat lisävaloja autoihin näkee elukat ym, mutta tänä talvena on noussut ilmiö että liian moni ei tiedä milloin vaihtaa ne 3 valon nbb patterit lyhkäsiin. Liian usein on alkanut tulla tilanteita että tulevat perseessä 100m ja vaihtavat puhumattakaan vastaan tulemisesta... Omaan autoon tilaan myös 3x nbb kunhan veronpalautusrahat tulee, köyhällä ei oo varaa ostaa ihan milloin vain.
Omasta mielestä tämä taas on likimain ainoa asia, joka toimii kunnolla tien päällä. Jos molemmat ajaa pitkillä, niin se jota häikäisee ensin, sammuttaa pitkät. Tämä toimii merkkinä toiselle, joka sammuttaa heti perään omansa. Silloin homma mutkistuu, jos toinen ajaa lyhyillä tilanteen alkaessa.
 
Eiköhän nämä ole lähellä motonettien ja puuilojen työvaloja eli peruutusvaloina varmaan ihan ok.

No voi paska. Ei ole häävit työvalot, jos pystyy vain peruuttaan. Tilasin kuitenkin 6kpl, kun halvalla sai :smoke:

e-villessä näkyy olevan samat valot kolminkertaiseen hintaan, eikä nuita nyt mahottomasti moitita.
 
Vaimon Saab sai nyt h7 samaan aikaan palamaan kun xenonit, hoitui sidiä rukkaamalla,
samalla tuli aktivoitua follow me home- toiminto kun ei jostain syystä ollut toiminnassa.
 

Liitteet

  • IMG_20171201_163823_01_01_01.jpg
    IMG_20171201_163823_01_01_01.jpg
    857,5 KB · Luettu: 220
Viimeksi muokattu:
Tuliko joku muu tilanneeksi tuota Clas Ohlsonin 100W led-lisävalopaneelia, joka oli maanantaina tarjouksessa? Ei ole toimituksesta kuulunut yhtään mitään.
 
Onko tuosta apua kaukovaloksi? Kuvassa näyttää että menisi sumarista ennemmin.

Ollut mielessä ostaa tuosta se isompi versio keulalle.
On kyllä. Pitää ottaa kuvat lukituilla arvoilla. Videossa huomaa että kamera adaptoituu uuteen valoon.

Niin ja jos vertaa noihin pitkät ja apupitkät päällä oleviin umpioihin niin on se nyt kirkkaampi.
 
Viimeksi muokattu:
Tuliko joku muu tilanneeksi tuota Clas Ohlsonin 100W led-lisävalopaneelia, joka oli maanantaina tarjouksessa? Ei ole toimituksesta kuulunut yhtään mitään.
Eilen perjantaina lähti Ruotsissa paikallisen postin kuljetettavaksi, heti tilauksen jälkeen arvioitu lähetyspäivä oli torstai.
 
Viimeinki pääs testaamaan pureluxeja lumisella kelillä

 
Viimeinki pääs testaamaan pureluxeja lumisella kelillä

Melko paljon tulee valoa tuohon tiehen heti keulan eteen. Taitaa olla lähes kaikissa ledihärveleissä tuo sama ongelma.

Hommasin nyt vihdoin NBB Alpha 225 SE -setin. Koitan laittaa kuvaa jossain vaiheessa.

3awstPE.jpg
 
Melko paljon tulee valoa tuohon tiehen heti keulan eteen. Taitaa olla lähes kaikissa ledihärveleissä tuo sama ongelma.

Hommasin nyt vihdoin NBB Alpha 225 SE -setin. Koitan laittaa kuvaa jossain vaiheessa.


No juu.. itseä ei tuo toisaalta haittaa kun tuota valoa tuntuu pisaavan muutenki jopa paikkaan. Aikaisemmin oli keulalla bilteman 9" 55w xenoneilla ja niihin verrattuna valotehoa on tajuttomasti vaikka niilläkin kyllä jo näki :tup:
 
Viimeinki pääs testaamaan pureluxeja lumisella kelillä



Tuossa juuri tuo led-lisäpitkien ongelma tulee esille: liikaa valoa lähelle. Sopivilla vanhanaikaisilla halogen lisäpitkillä saa sitä valoa juuri sinne oikeaan paikkaan, eikä turhaan häikäisemään siihen auton eteen. Varsinkin hyvien xenon lähivalojen kanssa ei alle 50m etäisyydelle sitä valoa paljon lisää tarvita. Kolmella halogeenilisävalolla saa mukavasti kahdella valolla katettua teiden penkat metsän puolelta ja keskimmäinen valo hieman pistemäisemmällä keilalla hoitaa hyvän kantaman suorille tienpätkille. Valotehoa ei ole järkyttävästi, mutta sitä on oikeassa paikassa.
 
Tuossa juuri tuo led-lisäpitkien ongelma tulee esille: liikaa valoa lähelle. Sopivilla vanhanaikaisilla halogen lisäpitkillä saa sitä valoa juuri sinne oikeaan paikkaan, eikä turhaan häikäisemään siihen auton eteen. Varsinkin hyvien xenon lähivalojen kanssa ei alle 50m etäisyydelle sitä valoa paljon lisää tarvita. Kolmella halogeenilisävalolla saa mukavasti kahdella valolla katettua teiden penkat metsän puolelta ja keskimmäinen valo hieman pistemäisemmällä keilalla hoitaa hyvän kantaman suorille tienpätkille. Valotehoa ei ole järkyttävästi, mutta sitä on oikeassa paikassa.

Tuossa omassa autossa nuo vakio xenonit on kyllä todella surkeat.. en tosin tiedä onko siellä projektorit missä kunnossa.. kunhan jaksais niin pitäisi avata valot ja putsata projektorit/vaihtaa uudet
 
Tuossa juuri tuo led-lisäpitkien ongelma tulee esille: liikaa valoa lähelle. Sopivilla vanhanaikaisilla halogen lisäpitkillä saa sitä valoa juuri sinne oikeaan paikkaan, eikä turhaan häikäisemään siihen auton eteen. Varsinkin hyvien xenon lähivalojen kanssa ei alle 50m etäisyydelle sitä valoa paljon lisää tarvita. Kolmella halogeenilisävalolla saa mukavasti kahdella valolla katettua teiden penkat metsän puolelta ja keskimmäinen valo hieman pistemäisemmällä keilalla hoitaa hyvän kantaman suorille tienpätkille. Valotehoa ei ole järkyttävästi, mutta sitä on oikeassa paikassa.
Itse myös pidän tätä menetelmää parempana. Äkkiseltään tuossa purelux esimerkissä tulee melko kova erotus valotehossa, joutuu hetken ajamaan sokkona kun tiputetaan lyhyet valot päälle.
 
Omassa pikku led bar:issa ei lähivalo ongelmaa. Aika kapeaan keilaan menee ehkä 90%.
 
Mulla on ollu pariviikkoa keulassa W-Lightin typhoon 590, ja ei oo tuota lähivalo ongelmaa kyllä jos taivaalta ei tule mitään tavaraa.. W-LIGHT TYPHOON 590 - PAKETTI - Jussinmäki.net verkkokauppa tuon setin tilasin, ja oon kyllä ollu tyytyväinen. valotehoa on ihan sairaasti enemmän ku mitä auton omilla h4, vaikka niidenkin reffiluku on mukamaste 55 yhteensä (tolla vaan 40), ja valo ei oo mun mielestä liian sinistä, niinku ksenoneilla tuntu.. mutta tosiaan joo, tuntuu että jos tulee pöperöä taivaalta niin näkyvyys on vähän niin ja näin, auton omien pitkien kans ei ollut sitä ongelmaa ettäkö ei ois nähny sateella.. käyttäis auton leimalla niin sitten vois ruuvata vielä vakio h4 tilalle ledipolttimot, jospa sekinpuoli sitten korjaantuis sillä että näkee lyhkäsilläkin..
 
Ja tosiaan, vaikka näyttää taas olevan jussinmäellä loppu, niin motonetistä saa hyllystä ilman asennussarjaa hintaan 169, kympin kalliimpi siis, mutta ainakin saa samantien.. ja valossa liitin valmiina.
 
Tuossa kuva lisävalo päällä ja pois. Kokoon ja hintaan nähden hyvä lisäys. Vähän huono vertailla siinä mielessä että tuolla ei ole oikein valaistavia kohteita. Jos vasemmalla olevia koivuja ja auraus keppejä vertaa niin saa vähän käsitystä. Valoa se antaa hiukan koko alueelle mutta 90% aika tiukkaan keskelle eteen.
9524a4b9a07f1ef7fd5c12629928aa61.jpg
75f6d9daf5dac222bee270c73b660815.jpg
 

Näyttäisi olevan SAE:n paneeli, eli
SW12270C-10: LED Light Bar | SW12231 | Sunway

Eli sama kuin tämä, paitsi kysymyksessä pistevalo (SW12270A-20): LED-lisävalopaneeli SAE DLB 100W SAE DLB100 - Lumise.fi / Erikoistekniikka verkkokauppa

Asennusohje: 100 W LED Light Bar. LED-ljusramp 100 W LED-lysrampe 100 W LED-lisävalopaneeli 100 W LED-Lichtbalken 100 W SW12270 Ver - PDF

EDIT: virtaa vie 6A 13.2 voltin jännitteellä. Nopea pihakokeilu kyllä viittaisi enemmän pistemäiseen kaukovaloon...tosin eipä ole vertailupohjaa.
 
Viimeksi muokattu:
Onko kellään kokemusta samansävyisestä valosta H4-polttimoihin kuin joku perus LED-bar antaa? Tuossa itsenäisyyspäivänä ajelin kaverin autolla ja se ero kellertäviin lähivaloihin oli jotenkin häiritsevällä tavalla liian iso.
 
Onko kellään kokemusta samansävyisestä valosta H4-polttimoihin kuin joku perus LED-bar antaa? Tuossa itsenäisyyspäivänä ajelin kaverin autolla ja se ero kellertäviin lähivaloihin oli jotenkin häiritsevällä tavalla liian iso.
Narva Range Power White 4500k H7:t oli joskus auton keulalla. Noissa on selkeästi normaalia valkoisempi valo, joka on tietysti pois valotehosta sinisen lasin vuoksi. Hyväksyntäkin puuttuu, mutta valokuvio on luonnollisesti kohdallaan, koska halogeenipolttimot on kyseessä. Ebaysta näyttäisi saavan H4:t, omani ostin aikoinaan motonetistä.
 
Onko kellään kokemusta samansävyisestä valosta H4-polttimoihin kuin joku perus LED-bar antaa? Tuossa itsenäisyyspäivänä ajelin kaverin autolla ja se ero kellertäviin lähivaloihin oli jotenkin häiritsevällä tavalla liian iso.
Philips Xtreme Vision, tuo ainakin selkeästi valkoisempaa valoa ja valoteho paljon parempi kuin normi polttimot. Onhan tuosta vielä jotain White Vision polttimoitakin ollut Motonetissa tarjouksessa, mutta ei kokemusta.
 
eipä tuo ero oo paha.. keltanen-valkonen ei oo mitään verrattuna keltane-sinine.. :kahvi: tosin. siniset valot ku oli keulassa niin ne oli muutenki ehkä vähän överit.. lightforcen X-force xenonit henkilöauton keulassa. :)
 
Philips Xtreme Vision, tuo ainakin selkeästi valkoisempaa valoa ja valoteho paljon parempi kuin normi polttimot. Onhan tuosta vielä jotain White Vision polttimoitakin ollut Motonetissa tarjouksessa, mutta ei kokemusta.
Mulla oli ennen noita Narvan polttimoita juuri Xtreme Visionit ja niihin verrattuna Narvat oli hyvinkin valkoiset. Syksyn pimeiden tullessa ulkonäkökokeilu päättyi ja laitoin xtreme visionit takaisin.
 

Näyttäisi olevan SAE:n paneeli, eli
SW12270C-10: LED Light Bar | SW12231 | Sunway

Eli sama kuin tämä, paitsi kysymyksessä pistevalo (SW12270A-20): LED-lisävalopaneeli SAE DLB 100W SAE DLB100 - Lumise.fi / Erikoistekniikka verkkokauppa

Asennusohje: 100 W LED Light Bar. LED-ljusramp 100 W LED-lysrampe 100 W LED-lisävalopaneeli 100 W LED-Lichtbalken 100 W SW12270 Ver - PDF

EDIT: virtaa vie 6A 13.2 voltin jännitteellä. Nopea pihakokeilu kyllä viittaisi enemmän pistemäiseen kaukovaloon...tosin eipä ole vertailupohjaa.

No nyt tuli asennettua. Pelkässä kilpitelineessä hieman tärisevät lumimökkyröiselä tiellä. Asennustarvikkeita on mukana riittävästi. On kyllä hintansa väärtti...suosittelen.

EDIT: tuossa asennusvermettä... tässä Clasun vehkeessä on kyllä tupla määrä ainakin noita putkikiinnikkeitä (3 tuollaista valkoista laatikkoa)

 
Viimeksi muokattu:
Miten tällainen on tarkoitus kiinnittää autoon:
led-ajovalopaneeli-120w-kombo-90-ja-8-6000k-ip68-e-hyvaksytty-528.jpg

Kiinnityspisteet kun ovat kiinteät, niin eihän tuo käy normaaliin rekisterikilpitelineeseen ellei leveys ole täsmälleen oikea.
Lisävaloteline EU-kilven alle | Motonet Oy

Tilasin tuon mallisen Kiinasta ja on jo matkalla. Nyt vasta aloin miettimään kiinnitysjärjestelyä, koska kiinnityspisteet ovat 10cm leveämmät kuin kilpitelineessä. Onko ideoita tai kokemuksia? Ensimäisenä tuli mieleen naulauslevyllä kiinnityspisteiden levittäminen.
 
Saakohan noita jalkoja käännetty sisäänpäin :tdown:

Jollain tällaisellahan nuo paneelit on oikeasti tarkoitus kiinnittää:
upload_2017-12-19_18-19-2.png
 
Saakohan noita jalkoja käännetty sisäänpäin :tdown:

Jollain tällaisellahan nuo paneelit on oikeasti tarkoitus kiinnittää:
upload_2017-12-19_18-19-2.png
Kuten tossa edellä ehdoteltiin niin ota yks pitkä pala kantattua metallilevyä ja tee siitä spaceri kilpitelineen ja lisävalon väliin? Pulttaat valon jalat levyn päihin ja levy kilpitelineeseen.
 
Miten tällainen on tarkoitus kiinnittää autoon:
led-ajovalopaneeli-120w-kombo-90-ja-8-6000k-ip68-e-hyvaksytty-528.jpg
Kiinnityspisteet kun ovat kiinteät, niin eihän tuo käy normaaliin rekisterikilpitelineeseen ellei leveys ole täsmälleen oikea.
Lisävaloteline EU-kilven alle | Motonet Oy

Tilasin tuon mallisen Kiinasta ja on jo matkalla. Nyt vasta aloin miettimään kiinnitysjärjestelyä, koska kiinnityspisteet ovat 10cm leveämmät kuin kilpitelineessä. Onko ideoita tai kokemuksia? Ensimäisenä tuli mieleen naulauslevyllä kiinnityspisteiden levittäminen.

Kaveri pyysi minua asentamaan tuollaisen konepeltiin. En suostunut, vaikka aika huvittavia kuvia siitä olisi toki saanut. :)
 
MB S211 tuli asennettua 2 kappaletta lisävaloja keulille, talven mittaan tarkoituksena laittaa 2 lisää viellä koska miksi tyytyä kahteen :D
Ei herjaa palaneista polttimoista eikä mistään : )
 
oos kellään ollu kyseistä ongelmaa tai ideaa millä sais pelaamaan oikein??

eli auton omissa pitkissä xenon-sarja ja led paneeli sen seurana tuomassa valoa pimeyteen..

auton omat pitkät sammuu heti ku viiksestä sammuttaa mutta led-paneelissa viivettä n.2-5sekuntia ennenkuin sammuu..
 
@tompura Ihan normaali juttu, paneelissa varmaan muutama konkka, jotka tasailee virtapiikkejä. Kun virta katkaistaan, niin paneeli palaa kunnes konkat tyhjenee. Koska LED vie niin vähän virtaa, niin tuossa muutaman sekunnin viive tulee.

Saman efektin voit todeta LED valonauhalla, jos olet laittanut vaikka 30% teholle ja sammutat katkaisimesta. Muutaman sekunnin viive ja valonauha sammuu.
 

Statistiikka

Viestiketjut
253 945
Viestejä
4 414 125
Jäsenet
73 272
Uusin jäsen
Matiasbbs

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom