Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tuli vihdoin ja viimeinen iskettyä se kärkkaisen arctic bright 675 keulalle. Tuli kilpitelineeseen ilman ylätukia. Valo värisee ihan valtavat määrät tärinästä nyt. Ei ole lisävaloista mitään kokemuksia. Tekeekö tuo lampun tärinä tuon efektin vai pitääkö etsiä jotain muuta vikaa?
koputtelemalla valoa paikallaan ja sivusta seuraamalla melkein tulee fiilis että itse valo värisee samalla…
Niin pieni paneeli kyseessä, että ihan syytäkin ihmetellä. Toisaalta riippuu ihan auton puskurin tukevuudesta, että riittääkö pelkkä kilpiteline vai tarvitseeko ylätuet.Ei ylätukia ja ihmettelet tärinää?
Niin pieni paneeli kyseessä, että ihan syytäkin ihmetellä. Toisaalta riippuu ihan auton puskurin tukevuudesta, että riittääkö pelkkä kilpiteline vai tarvitseeko ylätuet.
Aika hintelä tuo on. Yleinen vertailukohde, genesis II 600 painaa 2,9 kg.Sikäli kun katoin oikein ja nuo tiedot pitää paikkansa, niin onhan tuolla kuitenkin 1,4kg painoa, joten saa todellakin kilpiteline olla kunnolla noissa puskurin muovikuorissa kiinni, että ei tärise. Ei riitä ne kilven kaksi ruuvia siihen onnettomaan puskurimuoviin ja jos useammalla, niin mielellään taustalevyn kanssa, että jämäköityy, suosiolla ne ylätuet paikoilleen.
Kilven kahdella ruuvillahan on tarkoitus kiinnittää kilpi, ei telinettä.
On.Onko SAE 210, Seeker 210 ja LuminaLights X80 käytännössä sama valo? Tosin sillä erotuksella, että Seeker mallisesta on ollut olemassa joku "Nordic Edition" joka on 5000K lämmöllä. Ilmeisesti normaalit on perus 6000K sitten.
Sekin on koettu, kun auton omat 35W ksenonpurkausvalot jäätyivät(tai siis niiden ulkolasi jäätyi) ajossa ja tuli lähes pimeä. Eivätkä halogeenivalotkaan aina jäätävissä oloissa varsinaisesti puhtaana pysy, vaikka näkyvyys on säilynyt.Jos haluat varmasti puhtaana pysyvän niin halogeeni- tai ksenonpöntöt keulalle.
Sekin on koettu, kun auton omat 35W ksenonpurkausvalot jäätyivät(tai siis niiden ulkolasi jäätyi) ajossa ja tuli lähes pimeä. Eivätkä halogeenivalotkaan aina jäätävissä oloissa varsinaisesti puhtaana pysy, vaikka näkyvyys on säilynyt.
Halvat 100W-polttimot ovat kuraa. Ne eivät ole tieliikennehyväksyttyjä, eikä niiden tarvitse täyttää vaatimuksia, niin laatu voi olla mitä sattuu. Itsellä oli lisävaloissa joskus Bilteman 100W H3-polttimot ja valokuvio meni ihmeelliseksi ja sävy oli kirjaimellisesti keltainen. GE:n ja Osramin 100W H3-polttimoilla kuvio palasi takaisin teräväksi, värisävy valkoisemmaksi ja olivat selvästi kirkkaammat +150% Osrameihin verrattuna. Nyt on Bilteman lisävaloissa 80W Osramin H7:t ja ovat pirun hyvät polttimot.Melko yllättävää että 100w poltin on peränpitäjänä vaikka moni sen nimiin vannoo.
Onpas kyseenalaisesti mitattu/pisteytetty. Täysin paska kiinalainen ledituikku saanut 9.8 pistettä 0.4 lux / 7m kantamalla ja seuraava halogeeni 15.0 pistettä. Oliko siinä siis pistemäärien suhteessa laskettuna 50% parempi teho koska 0.6lux/10metriä kuulostaa yhtä paskalta. Asteikko vaikuttaa logaritmiseltä? Sekä miksi asteikko ei ole 1-10 kun toisessa suurin lukema on 22 ja toisessa 9? H4 on kolme kertaa tehokkaampi kuin H7 vai mitähäh?Nappasinpa kuvat kerhotiedotteesta johon oli otettu motorrad -lehden polttimovertailu. Melko yllättävää että 100w poltin on peränpitäjänä vaikka moni sen nimiin vannoo.
Tuon ilmeisesti pitäisi ihan oikeasti toimia xenon-ballastin perässä. Mitenhän on käytännössä? Arvatenkin häviää valotehossa ja laadussa xenoneille, mutta valokuviossa on sentään paremmat onnistumisen mahdollisuudet kuin halogeeniumpiossa.Tulipa ihan sattumalta vastaan, että noihin D kantoihinkin saa nykyään valmiita ledejä.
En ajatellut ostaa ja laatu on varmaan kasa paskaa, mutta kuitenkin.
Edit. Joo piti mennä polttimoketjuun.
Kaksi riittää, kuten itsellä V60 keulalla. Umpion sisällä ledien edessä on sellaiset hajavaloa tuottavat linssit ja siksi noissa on ref 10. Itse raksinut kaikki linssit veke ja nyt valokuvio putkimainen suoraan kauas.
Jos haluat hajavaloa sivuille, niin niitä linssejä voi jättää reunoille. Itsellä kuitenkin keulalla bi xenonit + halogen H9, mistä muutossarjalla myös xenonpitkä.
Ja jos siistit haluat, niin vedä laikalla jäähdytysrivat takaa pois. Ei niitä talvella tarvitse ja sulaapa lumi ja räntä paremmin veke.
Facebookissa tuli vastaan vakuuttavia kuvia, joissa tuo pysyi sulana räntäsateessa ja lumipyryssäkin. Täytyy varmaan vielä pinnoittaa jollakin, jotta lumet eivät tartu linssiin niin herkästi. Varmasti parannus kylmään led-paneeliin, jossa on lisäksi vielä korkea reunus.Meille tuli samanlainen viime talvena, pitkälle sillä kyllä näkee. Sulatus toimii jos lisävalo on päällä jo sateen alkaessa, jos valo kerkeää muurautua umpeen vaikkapa katuvalojen alueella niin se ei jaksa sulattaa linssiä...näin ainakin muistelen
Muistelen että jossain lisävalossa tuo lämmitysominaisuus oli ajastimella joitain minuutteja siitä kun valo syttyy tms. eli jos ei tule hetkeen ketään vastaantulijaa niin palkki muurautuu uudelleen. Mahtaako tässä lämmitys oikeasti toimia jatkuvasti ja onko mitään kytkintä/termostaattia/tms ettei se lämmitä turhaan plussakeleillä?Meille tuli samanlainen viime talvena, pitkälle sillä kyllä näkee. Sulatus toimii jos lisävalo on päällä jo sateen alkaessa, jos valo kerkeää muurautua umpeen vaikkapa katuvalojen alueella niin se ei jaksa sulattaa linssiä...näin ainakin muistelen
Ei se meillä ainakaan muurautunut umpeen kovemmallakaan sateella joten en usko että ajastinta olisi, ainoastaan niissä tapauksissa että kerkesi esim. katuvalojen alueella kerryttämään paksumman kerroksen lunta pintaansa jota ei sitten jaksanutkaan sulattaa irti asti.Muistelen että jossain lisävalossa tuo lämmitysominaisuus oli ajastimella joitain minuutteja siitä kun valo syttyy tms. eli jos ei tule hetkeen ketään vastaantulijaa niin palkki muurautuu uudelleen. Mahtaako tässä lämmitys oikeasti toimia jatkuvasti ja onko mitään kytkintä/termostaattia/tms ettei se lämmitä turhaan plussakeleillä?
Volvo S40 2004 keualle lisävaloja asentamassa mutta ei tunnu löytyvän sopivaa johtoa josta ottaa heräte että menisi pitkien kansssa yhtäaikaa päälle, muihin autoihin on johdot löytyneet helposti mutta tämä tuottaa vähän enemmän miettimistä.
Kyseessä siis xenonit ja nettiä on koluttu läpi mutta tuntui löytyvän ohjeita vain halogeeneille.
Volvo S40 2004 keulalle lisävaloja asentamassa mutta ei tunnu löytyvän sopivaa johtoa josta ottaa heräte että menisi pitkien kansssa yhtäaikaa päälle, muihin autoihin on johdot löytyneet helposti mutta tämä tuottaa vähän enemmän miettimistä.
Kyseessä siis xenonit ja nettiä on koluttu läpi mutta tuntui löytyvän ohjeita vain halogeeneille.
Onko pitkille omaa sulaketta? Ilmeisesti ainakin joissain Volvoissa on ohjaamon puolella pitkien sulakkeet. Sieltä saisi ainakin helpolla, kun käyttää sulakehaaroitinta. Varsinkin, jos meinaat laittaa myös katkaisijan lisäpitkille niin sieltä helppo ottaa kun kuitenkin joutuu piuhat tuomaan ohjaamoon asti.
Lisävaloja saa olla keulalla vaikka 5 kpl jolloin auton omia pitkiä ei saa olla käytössä.
Ei mitenkään ihmeellistä, vaan ihan säännösten mukaista. Kaukovalojen lukumäärä henkilöautossa on korkeintaan viisi, joista lisävaloja kolme mikäli omat kaukovalot ovat käytössä. Kaikkien autossa olevien valojen tulee toimia.Aika ihmeellistä touhua.