Lisävalot

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Noz
  • Aloitettu Aloitettu
Kävin hakemassa Motonetista tän viikon tarjouksessa olevan Genesis 800 hybridin, katsotaan josko sen saisi viikonloppuna väkästeltyä Transporterin keulalle. T6 saa käsittääkseni vielä napattua herätteen pitkän piuhalta vaikka ledit kyseessä.

 
Itse tilasin juuri näitä 2kpl. Nyt on käytössä optibeam pioneer 800 paneeli, se vain ikävästi tulee parkkitutkien tielle, samasta syystä ei välttämättä mahdu 3kpl noita pyöreitä.
 
Purelux Road Curven tarjouksen myös nähneenä ja aamupäivän tutkineena.. Mielipidettä tästä uudemmasta mallista? Lisävalo-ostoksilla itsekkin ja yksi asiallinen pitäisi valita kohtuuhinnalla.
Uudessa mallissa päivitetty heijastuskuvio ja 40 x 5W LEDiä vastaan Road Curven 8 x 15W LEDiä. Black sarjassa hyvä iskunkestävyys myös mainospuheena :hmm:
Sittenpä tuosta on vielä tuo C820 malli (60 x 5W). Ketjua nyt lukeneena löytyi Genesis II 600 Hybrid Heat mutta hinta on tuplat (isänpäivätarjouksissa).
C560 on 138€, C820 on 165€ ja Genesis on 265€. Plus asennussarjat.
 
Purelux Road Curven tarjouksen myös nähneenä ja aamupäivän tutkineena.. Mielipidettä tästä uudemmasta mallista? Lisävalo-ostoksilla itsekkin ja yksi asiallinen pitäisi valita kohtuuhinnalla.
Uudessa mallissa päivitetty heijastuskuvio ja 40 x 5W LEDiä vastaan Road Curven 8 x 15W LEDiä. Black sarjassa hyvä iskunkestävyys myös mainospuheena :hmm:
Sittenpä tuosta on vielä tuo C820 malli (60 x 5W). Ketjua nyt lukeneena löytyi Genesis II 600 Hybrid Heat mutta hinta on tuplat (isänpäivätarjouksissa).
C560 on 138€, C820 on 165€ ja Genesis on 265€. Plus asennussarjat.

Itselläkin on ostohousut jalassa, pitäisi vain päättää Road Curven ja ja Black Boost C560 väliltä.
Valokuviota kun katselee niin jotenkin itse ajattelen C560 olevan parempi kun näkee leveälti alueen 100 metristä 250 metriin. Road Curve näyttäisi leveälti 200-500 metriin. Vaan onko tiet niin suoria että hyötyisi pitkästä näkyvyydestä?
Jotenkin oma fiilis on että parempi nähdä tien sivussa olevat peurat siitä sadasta metristä sinne 250 metriin. Isän kanssa jutellessa hän taas on täysin toista mieltä, että parempi kun näkee kauas leveästi… mene ja tiedä.
 
Jotenkin oma fiilis on että parempi nähdä tien sivussa olevat peurat siitä sadasta metristä sinne 250 metriin. Isän kanssa jutellessa hän taas on täysin toista mieltä, että parempi kun näkee kauas leveästi… mene ja tiedä.

Harvemmin se 500m päässä tielle rynnivä hirvi tms on aiheuttanut kiperiä tilanteita, mutta ne alle 100m etäisyydeltä tunkevat kylläkin. Ainakin itselle.
 
Itselläni ollut jo vuosia Walonia Horizon. Sen valokuvio sopii hyvin omaan käyttööni ja haluaisin toiseen autoon samanlaisen.

Walonia Horizon maksaa 169€. Purelux Road Curve, Optibeam Commander ja Arctic Bright Curved 600 näyttävät optiikaltaan ulkoisesti samoilta ja hinta olisi alhaisempi. Onkohan valoteho ja laatu yhtenevät, vai kannattaako maksaa muutamia kymppejä enemmän ja ostaa Walonia?
 
Itselläni ollut jo vuosia Walonia Horizon. Sen valokuvio sopii hyvin omaan käyttööni ja haluaisin toiseen autoon samanlaisen.

Walonia Horizon maksaa 169€. Purelux Road Curve, Optibeam Commander ja Arctic Bright Curved 600 näyttävät optiikaltaan ulkoisesti samoilta ja hinta olisi alhaisempi. Onkohan valoteho ja laatu yhtenevät, vai kannattaako maksaa muutamia kymppejä enemmän ja ostaa Walonia?

Täysin mahdollista, että on sama valo eri merkillä stanssattuna, mutta jos olet tuon Walonian itsellesi hyväksi havainnut niin en lähtisi muutaman kympin takia kikkailemaan vaan ottaisin sellaisen.
 
Itselläkin on ostohousut jalassa, pitäisi vain päättää Road Curven ja ja Black Boost C560 väliltä.
Valokuviota kun katselee niin jotenkin itse ajattelen C560 olevan parempi kun näkee leveälti alueen 100 metristä 250 metriin. Road Curve näyttäisi leveälti 200-500 metriin. Vaan onko tiet niin suoria että hyötyisi pitkästä näkyvyydestä?
Jotenkin oma fiilis on että parempi nähdä tien sivussa olevat peurat siitä sadasta metristä sinne 250 metriin. Isän kanssa jutellessa hän taas on täysin toista mieltä, että parempi kun näkee kauas leveästi… mene ja tiedä.
Tutkin lisää ja silmissä sumenee kun katselee kaikkia noita malleja ''halppis'' valikoimista, samoja valoja vaikka ja kuinka, monen eri merkin nimissä esim. Kärkkäisellä. Tosiaan itse päädyin nyt tuohon Black sarjaan, tyylikäs ja iskunkestävä mainoksien perusteella. Vielä mitataan otetaanko C560 vai C820, hintaeroa vaan 20€ mutta C820 olisi valaisevampi, kunhan mittaan ettei se nyt ihan hirveältä mololta näytä siellä keulalla vs. C560. Niinkuin Kromo jo totesikin niin ne elukat siellä >500m päässä saa antaa olla ja möllöttää ellei sulla ole kahtasataa mittarissa, mutta suurin ongelma tosiaan on kun ne hyppää syliin tuosta <50m alueelta mutkatiellä. Tästä syystä valikoituu tämä kaareva vaihtoehto mahdollisimman monella ledillä.
 
Itselläni ollut jo vuosia Walonia Horizon. Sen valokuvio sopii hyvin omaan käyttööni ja haluaisin toiseen autoon samanlaisen.

Walonia Horizon maksaa 169€. Purelux Road Curve, Optibeam Commander ja Arctic Bright Curved 600 näyttävät optiikaltaan ulkoisesti samoilta ja hinta olisi alhaisempi. Onkohan valoteho ja laatu yhtenevät, vai kannattaako maksaa muutamia kymppejä enemmän ja ostaa Walonia?
Itse saanut käsityksen, että nuo on ihan täysin samoja valoja, mutta vain eri logolla. Vanhan mallin X-Vision Genesis 600 on sekin hyvin pitkälti samanlainen, mutta lämpöisemmällä värisävyllä ja ilman parkkivalonauhaa. Halogenien kaveriksi ja huonompaan keliin ehkä parempi.

Tuossa on itse ottamani kuva kesältä juuri tuollaisen Arctic Brigtin valokeilasta, eli sama pätee muihinkin listattuihin valoihin. Valokeila on kyllä aika leveä ja näkee hyvin mutkat ja pientareetkin. En kyllä itse allekirjoittaisi täällä esiintyviä huolenaiheita kapeasta valokeilasta ja Lazerin levittävät linssit menevät tuohonkin, jos haluaa vielä leveämmän keilan. Toki pimeää aluetta on vähän auton edessä sivuilla, mutta maantienopeuksissa varsinkaan tuolta ehtii tuskin mikään elukka tulemaan alle. Lisäksi jo auton omat valot tuottavat sille alueelle hyvin hajavaloa. Ylipäätään mukavan tehokas lamppu ainoaksi lisävaloksi ja kantamaakin löytyy oikein kivasti. Miinuksena kylmän värisävyn ja terävän rajauksen aiheuttama silmien väsyminen, joka tuli uutena ilmiönä itselle. Lisäksi talvikelissä havaitsin tuon aika onnettomaksi, kun kehys keräsi kaiken loskan sisäänsä ja jäätyi oikein kovasti umpeen. Tuo sai palaamaan ainakin talven ajaksi takaisin halogeneihin, kun pitää päästä ajamaan kelissä kuin kelissä. Seuraavat ledit on kyllä lämmitysvastuksilla ja enintään 5000K värilämpötilalla. Tosin esimerkiksi W-Light Snowstorminkin kohdalla porukka on valitellut, ettei lämmitysteho välttämättä riitä loskakelissä.

P1020236.JPG
 
Viimeksi muokattu:
Itse saanut käsityksen, että nuo on ihan täysin samoja valoja, mutta vain eri logolla. Vanhan mallin X-Vision Genesis 600 on sekin hyvin pitkälti samanlainen, mutta lämpöisemmällä värisävyllä ja ilman parkkivalonauhaa. Halogenien kaveriksi ja huonompaan keliin ehkä parempi.

Tuossa on itse ottamani kuva kesältä juuri tuollaisen Arctic Brigtin valokeilasta, eli sama pätee muihinkin listattuihin valoihin. Valokeila on kyllä aika leveä ja näkee hyvin mutkat ja pientareetkin. En kyllä itse allekirjoittaisi täällä esiintyviä huolenaiheita kapeasta valokeilasta ja Lazerin levittävät linssit menevät tuohonkin, jos haluaa vielä leveämmän keilan. Toki pimeää aluetta on vähän auton edessä sivuilla, mutta maantienopeuksissa varsinkaan tuolta ehtii tuskin mikään elukka tulemaan alle. Lisäksi jo auton omat valot tuottavat sille alueelle hyvin hajavaloa. Ylipäätään mukavan tehokas lamppu ainoaksi lisävaloksi ja kantamaakin löytyy oikein kivasti. Miinuksena kylmän värisävyn ja terävän rajauksen aiheuttama silmien väsyminen, joka tuli uutena ilmiönä itselle. Lisäksi talvikelissä havaitsin tuon aika onnettomaksi, kun kehys keräsi kaiken loskan sisäänsä ja jäätyi oikein kovasti umpeen. Tuo sai palaamaan ainakin talven ajaksi takaisin halogeneihin, kun pitää päästä ajamaan kelissä kuin kelissä. Seuraavat ledit on kyllä lämmitysvastuksilla ja enintään 5000K värilämpötilalla. Tosin esimerkiksi W-Light Snowstorminkin kohdalla porukka on valitellut, ettei lämmitysteho välttämättä riitä loskakelissä.

P1020236.JPG

Onko tuon valo oikeasti noin "halogeenimaista" ? Mulla oli Lisävalo Purelux Road Curve - Kaareva / 56 cm / 120W / Ref. 30 (valostore.fi) käytössä ja siinä valo oli huomattavasti kylmempää ja keilakin kyllä leveämpi muttei näyttänyt noin kauas. Vaikeahan kuvista tietty on mitään päätellä kun eri luureilla ja asetuksilla aina otettu ja eri olosuhteissa :D Saattaa myös olla, että värisävy/keilanmuoto/auton asento jne hämää. Itse siis kaipaisin nimenomaan lämpimämpää sävyä lisävaloon, koska xenonilla lisävalo en tarvitse vaan nimenomaan halogeenien kaveriksi toiseen autoon.

Slimmeistä valoista kaipaisin kokemuksia, häviääkö siinä jotain möhköihin verrattuna. 2. autoon pitäisi jotain laittaa. Toinen asia on, että kyseessä henkilöauto ja ainut paikka laittaa edes kohtuu siististi on kilven alapuolelle. Meneekö se valoteho niin hukkaan/ketuiksi kuin voisi olettaa ?
Toisaalta rumia nämä on vaikka miten asentaisi niin voi olla sama laittaa kilven yläpuolelle tai sitten ostaa 2-3 pyöreää jotka ovat jo huomattavasti esteettisempiä.
 
Onko tuon valo oikeasti noin "halogeenimaista" ? Mulla oli Lisävalo Purelux Road Curve - Kaareva / 56 cm / 120W / Ref. 30 (valostore.fi) käytössä ja siinä valo oli huomattavasti kylmempää ja keilakin kyllä leveämpi muttei näyttänyt noin kauas. Vaikeahan kuvista tietty on mitään päätellä kun eri luureilla ja asetuksilla aina otettu ja eri olosuhteissa :D Saattaa myös olla, että värisävy/keilanmuoto/auton asento jne hämää. Itse siis kaipaisin nimenomaan lämpimämpää sävyä lisävaloon, koska xenonilla lisävalo en tarvitse vaan nimenomaan halogeenien kaveriksi toiseen autoon.

Slimmeistä valoista kaipaisin kokemuksia, häviääkö siinä jotain möhköihin verrattuna. 2. autoon pitäisi jotain laittaa. Toinen asia on, että kyseessä henkilöauto ja ainut paikka laittaa edes kohtuu siististi on kilven alapuolelle. Meneekö se valoteho niin hukkaan/ketuiksi kuin voisi olettaa ?
Toisaalta rumia nämä on vaikka miten asentaisi niin voi olla sama laittaa kilven yläpuolelle tai sitten ostaa 2-3 pyöreää jotka ovat jo huomattavasti esteettisempiä.
Auton omat valot ovat halogenit, eli kuvassa näkyvä lämmin sävy tulee niistä. Lisävalon keilan erottaa niistä selvästi. Itse lisävalo oli kylmän valkoista, kuten 6000K sävyltä sopii odottaakin. Ja kyllä noiden lamppujen pitäisi sisuskaluiltaankin olla samaa, eli käytännössä kuvat hämäävät usein :think:
 
Auton omat valot ovat halogenit, eli kuvassa näkyvä lämmin sävy tulee niistä. Lisävalon keilan erottaa niistä selvästi. Itse lisävalo oli kylmän valkoista, kuten 6000K sävyltä sopii odottaakin. Ja kyllä noiden lamppujen pitäisi sisuskaluiltaankin olla samaa, eli käytännössä kuvat hämäävät usein :think:

Jotain sellaista on pakko olla koska ei ikinä uskoisi, että kyseessä on sama valo mitä itsellä oli. Näytti paljon leveämmälle. Tai sitten oli sijoitustekninen asia kun oma oli pakussa ja korkealla.
 
Minulla ollut nyt viikon Purelux Black X-Slim C520 olen ollut tyytyväinen keila riittävän leveä ja kilven päälle asennettuna yllättävänkin siisti.
 

Liitteet

  • IMG_20211112_094238~2.jpg
    IMG_20211112_094238~2.jpg
    2,6 MB · Luettu: 472
Halogeenipitkiin pitäisi saada pientä, kohtuuhintaista piristystä. W-Lightin Impulse I (Lisävalo W-Light Impulse I - Suora / 36 cm / 60W / Ref. 30) vaikuttaisi kaikin puolin ok valinnalta, onko kenelläkään tällaista keulassa?


Mulla on saabissa tälläinen ja voin sanoa että noin pieneksi valoksi on erinomainen. Vähän saisi olla tosin leveämpi valokuvia mutta muuten uskomattoman tehokas. Viime talvena oli vain tuo käytössä mutta näistä valoista innostuneena ostin vielä storm 20 valaisimen ja nyt kyllä on hyvin valotehoa.
 

Liitteet

  • IMG_20211012_194929_edit_1151944313019018.jpg
    IMG_20211012_194929_edit_1151944313019018.jpg
    3,1 MB · Luettu: 271
Olin jo tilaamassa ylläkin mainittua road curvea johtosarjalla ja telineellä, mutta mistä sen nyt äkkiseltään tietää et miten se valojen ohjaus toimii? Onnistuuko tuolla johtosarjalla kun kyseessä on vm2020 pösö?
 
Olin jo tilaamassa ylläkin mainittua road curvea johtosarjalla ja telineellä, mutta mistä sen nyt äkkiseltään tietää et miten se valojen ohjaus toimii? Onnistuuko tuolla johtosarjalla kun kyseessä on vm2020 pösö?
Riippuu lähinnä siitä, että minkälaiset valot siinä pösössä on? Ainakin volkkarissa jos on automatiikkaa valoissa, niin joutuu herätteen ottamaan bcm:ltä ja ohjelmoimaan sen toimimaan oikein. Ilman automatiikkaa olevissa valoissa onnistuu ns. Vanhanaikaisesti. Itse tein ihan normaalilla parin euron releellä.
 
Riippuu lähinnä siitä, että minkälaiset valot siinä pösössä on? Ainakin volkkarissa jos on automatiikkaa valoissa, niin joutuu herätteen ottamaan bcm:ltä ja ohjelmoimaan sen toimimaan oikein. Ilman automatiikkaa olevissa valoissa onnistuu ns. Vanhanaikaisesti. Itse tein ihan normaalilla parin euron releellä.

LEDit ilman kaukovaloautomatiikkaa, joten jospa tuo menis sit vanhanaikaisesti :smoke:
 

Emännän autossa on tuon joku rinnakkaismalli ja hyvinhän sillä näkee. Valokuvio ei ole toki pystysuunnassa kovin rajattu, eli auton eteen tulee pieni hotspot. Laadultaan valo ei ole kovin kummoinen, eli "lasi" sumenee aikamoisen nopeasti ja pinnoite irtoilee vinhaa vauhtia päältä paljastaen hapettuneen alumiinin altaan. Ensimmäinen lamppu pistettiin ekan talven jälkeen takuuseen juurikin pinnoitteen irtoamisen jälkeen ja saatiin uusi, samalla tavalla käyttäytyvä tilalle. Pinnoitteen irtoaminen ei ole vielä vaikuttanut toimintaan, mutta eiköhän tuo etene jossain vaiheessa tiivisteen alle, jolloin kosteus tekee sitten lopulliset tuhot.

Tuohon hintaan voin siis varovaisesti suositella, jos ulkonäön nopea huononeminen ei haittaa.
 
Olin jo tilaamassa ylläkin mainittua road curvea johtosarjalla ja telineellä, mutta mistä sen nyt äkkiseltään tietää et miten se valojen ohjaus toimii? Onnistuuko tuolla johtosarjalla kun kyseessä on vm2020 pösö?
Mikä pösö kyseessä? Emännällä tän vuoden 2008 ja siinä nuo omat pitkät aika surkeat, ehkä siihenkin voisi jonkun paneelin hommata.
Ehtona vaan olis suht huomaamaton asennus, eli mikään rekisterikilpiteline ei käy. Tosin ei taida onnistua mikään huomaamaton kun alhaalla maskissa on toi tutka ja ylhäällä aika tiivis "kenno", eikä viitsisi puukkosahaa näyttää..
Mutta jos pösöösi asennat lisävalon, laita ihmeessä tarinaa kytkennöistä!
 
Optibeam Commander: onko tämä vielä "hyvä" lisävalo?
-leveä valokeila haussa

Nykyään on paljon tarjolla kaikenlaisia slim ja curve malleja..
 
Viimeksi muokattu:
Toimisko noi lumisen 30e lisävalot sprintterissä peruutusvaloina? Eli onko enemmän pistemäinen vai laajempi valokuvio? Erillisellä napilla ilmeisesti laillinen ja pakkivaihteesta kytkeytyvänä laiton? Katolle vai puskuriin?
Eli nämä: https://www.lumise.fi/black-friday/superhalpa-lisavalosetti/p/8020103790/

Edit. Vaiko näitä 2? https://www.lumise.fi/black-friday/led-tyovalo-25w-luminalights-slim/p/20201200600/#description
Eiköhän tämmönen toimis paremmin. Ei ole ilmoitettu pelkästään PMPO tehoja niin kuin yleensä.
Työvalo Purelux Terrain Square 24W, Leveä
 
Itsellä on Commander ollut keulalla pari vuotta. Auton omat valot on H11+HB3 halogeenit.

Tossa on vertailukuva alkutalvesta 2019. Eniten sen sävyeron huomaa syksyllä kun on märkää ja asfaltti syö kaiken valon auton omista. Tuntuu kuin ei olis valoja ollenkaan pitkiltä lyhyille vaihtaessa.

D7E63ADD-2A70-4517-9675-CC79CDA12131.jpeg
 
Tuli tilattua Natsi-Siwasta tuo tarjous Arctic Bright, lähinnä hinnan takia.

Potilaana on 2006 mallin Audi A6 tupla-xenoneilla, jossa on tiedossa suurinpiirtein mistä se signaali kannattaa ottaa (kuskin jalkatilasta xenonin kauhan johdosta, lähellä myös maa- ja virtapiste releelle). Onko raadilla jotain ehdotuksia miten tuon järkevimmin ottaisi kun ei oikein tekisi mieli alkaa tuonne rosvoliittimiä tunkemaan ja pian ei toimi mikään.

Paikkakin on sellainen ettei taida omalla ruumiinketteryydellä tulla juottamisesta mitään.

Joku hall-anturi? Saako niitä järkevään hintaan (mitä katsoin valopuljujen sivuilta, niin tyyliin 80 eur anturi + kasa johtoja :rolleyes:)?
Tietty tän voisi laittaa johonkin ison kytkimen taakse vaihdekepin läheisyyteen ja unohtaa alkuperäiset p*ska-pitkät kokonaan yhtälöstä... :D
 
Jos siinä on varjostimella olevat bi-xenonit niin varjostinläpän johdolta pitäisi saada heräte. Ainakin omassa 2014 octaviassa onnistui eikä tarvitse mitään antureita tai can väyläbokseja.
 
Toimisko noi lumisen 30e lisävalot sprintterissä peruutusvaloina? Eli onko enemmän pistemäinen vai laajempi valokuvio? Erillisellä napilla ilmeisesti laillinen ja pakkivaihteesta kytkeytyvänä laiton? Katolle vai puskuriin?
Eli nämä: https://www.lumise.fi/black-friday/superhalpa-lisavalosetti/p/8020103790/

Edit. Vaiko näitä 2? https://www.lumise.fi/black-friday/led-tyovalo-25w-luminalights-slim/p/20201200600/#description

Pistä ennemmin näitä;

WALONIA 25W LED PERUUTUSVALO - Jussinmaki.net verkkokauppa

ja katolle jos mahdollista.
 
Auton umpiossa lukee referenssilukuna 17.5 eli 2x17.5=35 (?) Ja eikö sallittu maksimi ole 100 eli 100-35=65 olisi jäljellä?
Ja eikö nykyään maksimi kappalemäärä lisävaloille ole 3kpl ?

Ihmetyttää miten noissa pyöreissä referenssiluvut on 30-50 luokkaa kun esim. Purelux Road Curve 120W on 30 ja monissa isommassakin vain 50. Eihän noita pyöreitä pysty kuin harkitusti laittamaan maks 2kpl tai menee referenssit yli. Olen silti aika varma että häikäisevämpi kokonaisuus on 2xbar kuin pari perinteisen mallista. Ulkonäön kannalta vaan pyöreät olisi olleet mukavammat.
 
Auton umpiossa lukee referenssilukuna 17.5 eli 2x17.5=35 (?) Ja eikö sallittu maksimi ole 100 eli 100-35=65 olisi jäljellä?
Ja eikö nykyään maksimi kappalemäärä lisävaloille ole 3kpl ?

Ihmetyttää miten noissa pyöreissä referenssiluvut on 30-50 luokkaa kun esim. Purelux Road Curve 120W on 30 ja monissa isommassakin vain 50. Eihän noita pyöreitä pysty kuin harkitusti laittamaan maks 2kpl tai menee referenssit yli. Olen silti aika varma että häikäisevämpi kokonaisuus on 2xbar kuin pari perinteisen mallista. Ulkonäön kannalta vaan pyöreät olisi olleet mukavammat.
https://www.lumise.fi/black-friday/led-lisavalo-80w-luminalights-power-x80-ref10/p/3010130040/ ref10

3 saa laittaa enintään normaaliin autoon ja 100 on max ref yhteenlaskettuna
 
Tämmösen nappasin mukaan kaupasta:
Päällepäin vaikuttaa hyvältä ja mitä nyt sisällä akulla kokeilin niin valokuviokin ihan OK. Suht tarkat rajat ja ei kovin korkea kuvio. "Lasi" on tasainen niin helppo rapata puhtaaksi. Tuskin tuohon rahaan saa paljon parempaa.
 
https://www.lumise.fi/black-friday/led-lisavalo-80w-luminalights-power-x80-ref10/p/3010130040/ ref10

3 saa laittaa enintään normaaliin autoon ja 100 on max ref yhteenlaskettuna

Joo, ei oikein hinnan takia houkuttele nuo joten pysytään sitten bareissa. Missä noita ref50 luvuilla olevia sitten pystyy käyttämään edes parina ? Raskaassa liikenteessä ?

Tämmösen nappasin mukaan kaupasta:
Päällepäin vaikuttaa hyvältä ja mitä nyt sisällä akulla kokeilin niin valokuviokin ihan OK. Suht tarkat rajat ja ei kovin korkea kuvio. "Lasi" on tasainen niin helppo rapata puhtaaksi. Tuskin tuohon rahaan saa paljon parempaa.

Mites värilämpötila ? Ja yleensäkin onko muita 4500-5500K valmistajia kuin Lazer ?
 
Joo, ei oikein hinnan takia houkuttele nuo joten pysytään sitten bareissa. Missä noita ref50 luvuilla olevia sitten pystyy käyttämään edes parina ? Raskaassa liikenteessä ?



Mites värilämpötila ? Ja yleensäkin onko muita 4500-5500K valmistajia kuin Lazer ?
Ihme kyllä oli merkitty ja on tuo perinteinen halpisvalojen 6000k.
 
Kuinka tarkkaan katsastusasemat tarkistavat valojen kokonais reffit?
Onko lisääntynyt kun lisäpitkät ovat yleistyneet?

E: oma ref ylittyisi (105). Kannattaako edes asentaa...
 
Viimeksi muokattu:
Edellisessä autossa oli kuus vuotta Hellan Rallyet tolla ylityksellä, ei koskaan mitään. Pienempi paikkakunta.
 
Jos siinä on varjostimella olevat bi-xenonit niin varjostinläpän johdolta pitäisi saada heräte. Ainakin omassa 2014 octaviassa onnistui eikä tarvitse mitään antureita tai can väyläbokseja.
Varjostimella on, joo - ja siitä johdosta kuskin jalkatilasta olisin ottamassa. Umpioon menevä johto on "hieman" vaikeampi päästä käsiksi (hemmetin ahdas) ja ryöstö konehuoneessa on aina enemmän kosteudelle altis.

Pohdin lähinnä miten sen signaalin saisi ilman johtojen nirhaamista ja tulevaisuuden ongelmia (ne ryöstöt pissii aina, jossain vaiheessa).
 
Tuossa yksi tarina herätteestä.

otin releen jatkuvan virran ja maadoituksen kuskin jalkotilan puolelta. Muistaakseni a-pilarin kyljessä on maadoituspiste, ja + löytyi sulake-/relerasian alapuolelta olevasta 6mm ´pultista´, siinä on muitakin johtoja mutterin alla. Mittarilla löytyy.
Sieltä on helppo viedä johdot konehuoneen puolelle sulakerasian kannen alle ja piilottaa rele sinne säältä suojaan. Johdot valoille ja herätejohto valoilta releelle saa vedettyä valmiiden läpivientikumien kautta sulakerasialle, pitää vain puhkoa tarvittavat läpiviennit kumista.
Sulakerasian kannen saa pois ilman pyyhkimien irroitusta, kannen ruuvit pois ja kansi tulee pujottamalla pois paikoiltaan, siitä onkin sitten ihan näköyhteys jalkotilan puolelle. Osa ruuveista kyllä ahtaassa paikassa, mutta ihan perus-torx-ruuvareilla onnistui kuitenkin.
Herätteen johto kuskin puolen valolta, johdon väri valko-musta on halogeenivaloille, xenoneissa oli eri värit.
Maskin ja konehuoneen välisen suojamuovin saa pois ihan käsivoimin, ensin vetää konehuoneen puoleisen sivun muovista pois ´helman´ alta eteenpäin, sitten etureunan kiinnikkeet nostamalla pois paikoiltaan, muistaakseni näin päin. Suojamuovin alta paljastuu puskurin kiinnitysruuveja, ne avaamalla sain sen verran puskurin yläreunaan lisätilaa, että sain tehtyä kaikki asennukset keulalle sitä kautta, lisävaloraudat johdotukset
1637825743789.png.1637825707922.png1637825719382.png
 
Miten tuo CAN rele siis asennetaan? Oman Avensiksen lisävalon herätteen otin haaroittavalla sulakkeella sulakerasiasta ja se ei ole mielestäni paras vaihtoehto.
 
Miten tuo CAN rele siis asennetaan? Oman Avensiksen lisävalon herätteen otin haaroittavalla sulakkeella sulakerasiasta ja se ei ole mielestäni paras vaihtoehto.
Tuo edellinen oli tavallinen rele johon laitettu jotain lisäkomponentteja ettei herätteen virrankulutus häiritsisi väylää ja sytyttäisi jotain vikavakoja.

Jos haluaa oikeasti CAN väylästä ottaa herätteen vaatii enempi eli esim XBB dongle joka lukee sen OBD kautta
 
Mikä pösö kyseessä? Emännällä tän vuoden 2008 ja siinä nuo omat pitkät aika surkeat, ehkä siihenkin voisi jonkun paneelin hommata.
Ehtona vaan olis suht huomaamaton asennus, eli mikään rekisterikilpiteline ei käy. Tosin ei taida onnistua mikään huomaamaton kun alhaalla maskissa on toi tutka ja ylhäällä aika tiivis "kenno", eikä viitsisi puukkosahaa näyttää..
Mutta jos pösöösi asennat lisävalon, laita ihmeessä tarinaa kytkennöistä!

Samainen pösö täällä myös. Laitoin "slim" mallisen rekisterikilpitelineeseen ja aikas huomaamaton kyl auton keulalla. Kytkentä oli kyllä äärimmäisen helppo kun ei ole mitään hienouksia pitkissä. Maadoituspisteitä löytyy akun ympäriltä useita ja käyttöjännitteen otin konehuoneen sulakerasiasta. Herätteen sai samaisesta sulakerasiasta pitkien sulakkeilta (vasen yläkulma 2x10A) semmoisella sulakehaaroittimella. Eniten aikaa vei johdotuksen puljaaminen ja kaikkinensa 90min homma.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
260 395
Viestejä
4 520 008
Jäsenet
74 619
Uusin jäsen
k(n)fidens

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom