Liittymät

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ano
  • Aloitettu Aloitettu
Ei tuota voi laillisesti nostaa, koska sopimuksessa selkeästi sanotaan, että 2.99€ kk-maksu voimassa 24 kk. Voivat kyllä lisäpalveluita laittaa mutta ei niistä lisähintaa voi periä. Olisivatkohan ehtineet muutamalle laittaa viestin mutta sitten lopettivat, kun saivat noottia? Itse en ole saanut viestiä.

Jos saitte viestin, laittakaa viestiä kuluttajaviranomaisille. Pitäisi olla ihan selkeä homma.

17459110572010.jpg
Täälläkin kolme mobiililiittymää Elisalta eikä ole yhdenkään osalta ilmoitettu hinnannoususta. Tosin ei ole kyllä ilmoiteltu mistään lisätyistä turvaominaisuuksistakaan :) Pitää kai koputtaa puuta.
 
En tiedä onko tämä ihan selkeä homma. Koska Elisan sopimuksissa on, että asiakkaan vahingoksi voivat tehdä muutoksia toistaiseksi voimassa oleviin liittymiin. Mutta tämä selvinnee aikanaan, jos oikeusoppineet ottavat asiaan kantaa oikeuskäsittelyssä.
1744957308465.png

1744957505797.png

1744957556995.png


Tähänhän he tulevat vetoamaan, jos oikeuteen lähdetään. Ja oikeudessa väännetään, voiko liittymään tehdä näitä muutoksia mitä sopimusehdoissa lukee ja samalla nostaa liittymän hintaa asiakkaan vahingoksi. Elisan mukaan ilmeisesti voi, koska näkevät liittymät toistaiseksi voimassa olevina, kun taas asiakkaat vetoavat määräaikaiseen etuhintaansa. En ole itse niin paljoa perehtynyt lakitekstiin (varsinkaan sopimustekniseen), että osaisin sanoa miten tuossa tulee käymään.
 
Viimeksi muokattu:
1744957308465.png

1744957505797.png

1744957556995.png


Tähänhän he tulevat vetoamaan, jos oikeuteen lähdetään. Ja oikeudessa väännetään, voiko liittymään soveltaa näitä muutoksia mitä sopimusehdoissa lukee. Ja Elisan mukaan voi, joka näkee liittymät toistaiseksi voimassa olevina, kun taas asiakkaat vetoavat määräaikaiseen etuhintaansa. En ole itse niin paljoa perehtynyt lakitekstiin (varsinkaan sopimustekniseen), että osaisin sanoa miten tuossa tulee tapahtumaan.
Joo mutta tuossa ei puhuta mitään etuhinnasta, joka on voimassa 24 kk. Mielestäni tuota voidaan soveltaa vain toistaiseksi voimassa oleviin liittymiin, missä sitä hintaa ei ole lukittu esim. 24 kk ajaksi.
 
Joo mutta tuossa ei puhuta mitään etuhinnasta, joka on voimassa 24 kk. Mielestäni tuota voidaan soveltaa vain toistaiseksi voimassa oleviin liittymiin, missä sitä hintaa ei ole lukittu esim. 24 kk ajaksi.
Laskulla on kaksi riviä, täysi hinta ja sen alla alennus. Vaikka alennusrivin alussa onkin tarjoushinta, niin en pitäisi 100 % varmana etteikö se voisi muuttua muutenkin kuin ALV:n osalta, jos Elisan lakimiesjoukko saa perusteltua että euromääräinen alennus on se josta pidetään kiinni.

Toki uskon että asiakkaat olisivat vahvoilla, jos saisivat kuluttajaviranomaiset tai lehdistön mukaansa. Jo se että ilmeisesti Latausliittymät ovat tällä hetkellä pakkomyynnin ulkopuolella, ainakaan kukaan ole tainnut raportoida että olisi saanut tiedon että niihin tulee. Lisäksi edellisellä sivulla jollekin oli tarjottu kalliimpaa liittymää ilman palvelua. Niinpä Elisan olisi vaikea perustella miksi se on kaikille tarpeellinen ja pakollinen.

Mutta moniko lähtisi kokeilemaan oikeudessa yksin, kun oma asianajaja maksaa 200-300 €/h ja hävitessä myös Elisan kulut päälle.
 
Ei tuota voi laillisesti nostaa, koska sopimuksessa selkeästi sanotaan, että 2.99€ kk-maksu voimassa 24 kk. Voivat kyllä lisäpalveluita laittaa mutta ei niistä lisähintaa voi periä. Olisivatkohan ehtineet muutamalle laittaa viestin mutta sitten lopettivat, kun saivat noottia? Itse en ole saanut viestiä.

Jos saitte viestin, laittakaa viestiä kuluttajaviranomaisille. Pitäisi olla ihan selkeä homma.

17459110572010.jpg
Ei tämä ole mitenkään selkeä tapaus kuten jo aiemmin tänne kirjoitin. Kuten @Talouspaperi tuossa kirjoitti niin tulevat melko varmasti noihin sopimusehtoinen vetoamaan. Kuluttajaviranomaiset ei voi tuota estää. Toki voivat oman päätöksensä tehdä, mutta se ei sido mitenkään Elisaa. Jos et noita hyväksy voit toki tehdä reklamaation, mutta tuossa jo saatiin yksi vastaus Elisalta. Eivät aio vapaahetoisesti peruuttaa tuosta. Sitten jos joku käy oikeudessa ponnistamassa, niin vasta tiedetään voiko noin tehdä vai ei. Itse en ainakaan lähde oikeudessa ponnistamaan, koska voi tulla melko kallis lasku, jos ei voitakkaan. Kuluttajaviranomaiset toki voisivat viedä tuon oikeuteen kuten veivät pari sähköyhtiötä hintojen nostosta, mutta niin vaan yhtiöt voittivat sen. Jos median saisi kiinnostumaan tästä, niin se yleinen paine saattaisi saada Elisan peruuttamaan.
 
Kannattaisiko vinkata vielä jollekkin ilta-paska lehdelle ? Nykyään niissäkin on vaikka mitä "uutista", joilla saa hyvin näkyvyyttä.
Mä laitoin jo viime viikolla lehtivinkkiä, muttei näytä vielä tuottaneen tulosta. Tietty jos useampi laittaa niin auttaisi varmaan.

Vastasin lyhyesti Elisalle reklamoivani kuluttajavirastoon ja nyt tarjosivat vanhan hinnan säilymistä ja ilmaista viaplay kuukautta.
 
Tänään 100m Elisaa 11,90e/kk ja 20e Keskoon, kesto 1vuosi ilman määräaikaa... jos lahjakortin laskee pois niin n. 10,2eur/kk. :kahvi: Muita kuluja tuli 3e simkortin toimitusmaksun verran.

Kesäkuulla menossa nykyinen 9e/200m moi-soppari umpeen, joten aloitin prosessin nyt näin katsoakseni tuleeko MOI:lta winbackia kuten viimeksi, jopa maukasta sellaista. Jos ei, niin ei ole mitenkään sanottua että Elisaan siirtyisin, vaan se 22e/kk 450M on ihan mielenkiintoinen MOI:lla.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
275 956
Viestejä
4 754 607
Jäsenet
77 403
Uusin jäsen
nirazz

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom