Liittymät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ano
  • Aloitettu Aloitettu
Ei tuota voi laillisesti nostaa, koska sopimuksessa selkeästi sanotaan, että 2.99€ kk-maksu voimassa 24 kk. Voivat kyllä lisäpalveluita laittaa mutta ei niistä lisähintaa voi periä. Olisivatkohan ehtineet muutamalle laittaa viestin mutta sitten lopettivat, kun saivat noottia? Itse en ole saanut viestiä.

Jos saitte viestin, laittakaa viestiä kuluttajaviranomaisille. Pitäisi olla ihan selkeä homma.

17459110572010.jpg
Täälläkin kolme mobiililiittymää Elisalta eikä ole yhdenkään osalta ilmoitettu hinnannoususta. Tosin ei ole kyllä ilmoiteltu mistään lisätyistä turvaominaisuuksistakaan :) Pitää kai koputtaa puuta.

En tiedä onko tämä ihan selkeä homma. Koska Elisan sopimuksissa on, että asiakkaan vahingoksi voivat tehdä muutoksia toistaiseksi voimassa oleviin liittymiin. Mutta tämä selvinnee aikanaan, jos oikeusoppineet ottavat asiaan kantaa oikeuskäsittelyssä.
1744957308465.png

1744957505797.png

1744957556995.png

Tähänhän he tulevat vetoamaan, jos oikeuteen lähdetään. Ja oikeudessa väännetään, voiko liittymään tehdä näitä muutoksia mitä sopimusehdoissa lukee ja samalla nostaa liittymän hintaa asiakkaan vahingoksi. Elisan mukaan ilmeisesti voi, koska näkevät liittymät toistaiseksi voimassa olevina, kun taas asiakkaat vetoavat määräaikaiseen etuhintaansa. En ole itse niin paljoa perehtynyt lakitekstiin (varsinkaan sopimustekniseen), että osaisin sanoa miten tuossa tulee käymään.

Viimeksi muokattu:
1744957308465.png

1744957505797.png

1744957556995.png

Tähänhän he tulevat vetoamaan, jos oikeuteen lähdetään. Ja oikeudessa väännetään, voiko liittymään soveltaa näitä muutoksia mitä sopimusehdoissa lukee. Ja Elisan mukaan voi, joka näkee liittymät toistaiseksi voimassa olevina, kun taas asiakkaat vetoavat määräaikaiseen etuhintaansa. En ole itse niin paljoa perehtynyt lakitekstiin (varsinkaan sopimustekniseen), että osaisin sanoa miten tuossa tulee tapahtumaan.
Joo mutta tuossa ei puhuta mitään etuhinnasta, joka on voimassa 24 kk. Mielestäni tuota voidaan soveltaa vain toistaiseksi voimassa oleviin liittymiin, missä sitä hintaa ei ole lukittu esim. 24 kk ajaksi.

Statistiikka

Viestiketjuista
275 871
Jäsenet
77 398
Uusin jäsen
makepetaal

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom