Kiitos tästä Elisan kampanjan postauksesta. Tääläkin lapsen surkea MOI:n laitenetti päivittyi nopeammaksi oikeaksi liittymäksi ja jopa halvemmalla.
Lisäksi ensi syksynä koulunsa aloittavalle nuorimmalle saatiin liittymä järkihintaan odottamaan puhelimen hankkimista.
Uusiin numeroihin liittyen sellainen huomio, että MOI:n uudet numerot on 11 digittiä. 0457 on suunta + 87xx xxx. Tämä oli niin itselle kuin Elisan myyjälle uusi asia.
Tampereella Citymarketin käytävän ständimyyjät eivät suostuneet avaamaan uusia numeroita kampanjahinnalla vaikka samalla kertaa siirtyi MOI:lla useamman kuukauden käytössä ollut liittymä.
Perjantaina avatun laitenetin sai aktivoitua maanantaina iltapäivällä ja lähdin heti aktivoinnin jälkeen uudestaan ständille.
Tällä hetkellä kaikki keskittyvät Elisa/Moi kampanjaan ja mahdollisiin vastatarjouksiin mutta varoituksen sana liittyen Teliaan, laitenettiin ja lasten liittymäasioihin:
Vajaa kolme vuotta sitten Telian ständimyyjä Powerissa kyseli liittymistä, vastasin rehellisesti että mitä halvempi liittymä koulunsa aloittavalle niin sitä parempi.
Lupasi tehdä niin hyvän tarjouksen, että kukaan ei pistä paremmaksi. 4€ kuukaudessa, hidas mutta rajoittamaton data. Enempiä selittämättä myi lapsen puhelimeen "Yhteys mukaan laitteeseen keskittäjälle".
Telialla nämä laitenetit on täysin erillään puhelinliittymistä ja se selvisi meille vasta pari vuotta myöhemmin. Oman liittymän winback puhelun yhteydessä yritin kysyä jos pojan liittymän saisi päivitettyä halvalla siihen "Yhteys Mukaan kotimaa 50 M". Ei kuulemma saa, sen saa vain uusiin numeroihin. Samalla selvisi, ettei pojan nykyiseen laitenettisopimukseen saa päivitettyä mitään muutakaan liittymää. Sanoi myös suoraan, että ständimyyjä on toiminut vastoin ohjeistuksia, laitenetti- liittymää ei saa myidä matkapuhelinkäyttöön. Liittymä olisi ilmeisesti pitänyt irtisanoa kokonaan, vapauttaa numero operaattorille, tehdä uusi sopimus ja etsiä se vanha numero käsipelillä vapaista numeroista. Jätin asian sillensä sen puhelun aikana.
BF- tarjousta noutaessa Telian kivijalkaliikkeessä kysyin taas laitenetin päivittämistä. "Ai se on sulla puhelinkäytössä?!" "Helpompaa on kun irtisanot laitenetin. Otetaan pojalle uusi puhelinnumero ja siihen aito puhelinkäyttöön tarkoitettu puhelinliittymä" En suostunut tähänkään. Tuumasin, että vaihdetaan numero sitten joskus jos on pakko mutta nyt jatketaan hitaalla ja halvalla laitenetillä vaikka se teidän mielestä onkin väärin. Tämän jälkeen käynnistin numeronsiirrron MOI:n laitenettiin, meni läpi ilman mitään ongelmia. Hyvää bisnestä Telialta ajaa asiakkaat kilpailijoille.
Olin ennestään tietoinen tästä kuviosta, että Elisa/ MOI on parhaat tarjoukset muksuille ilman puheluminuutteja. Pienen mutkan kautta tämä onnistui ja nyt on pojalla hyvä sopimus hyvään hintaan.