Liittymät

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ano
  • Aloitettu Aloitettu
Itse tein numeronvaihdon viikon alussa, sain simmin eilen ja aktivoin sen kello 12. Vuorokausi myöhemmin se on edelleen odottavassa tilassa, joten en odottaisi DroiAn nopeaa onnistumista.
Olikohan sittenkin numeronsiirto? Aiemmin mainitsit "liittymäsiirto" (ilmeisesti Telia -> Moi), joten jos siitä oli kyse, niin se ei ole uusi numero vaan numeronsiirto, mikä vie aikansa. Liittymä uudella numerolla olisi käytettävissä heti saavuttuaan, kunhan simmi on aktivoitu.
 
Olikohan sittenkin numeronsiirto? Aiemmin mainitsit "liittymäsiirto" (ilmeisesti Telia -> Moi), joten jos siitä oli kyse, niin se ei ole uusi numero vaan numeronsiirto, mikä vie aikansa. Liittymä uudella numerolla olisi käytettävissä heti saavuttuaan, kunhan simmi on aktivoitu.
Nimenomaan numeronsiirron. Tiedä miksi kirjoitin väärin. Mutta ei siinä sen kauemmin pitäisi mennä kun tieto on kuitenkin telialle mennyt hyvän aikaa sitten. Sitten sen uuden numeron saaminenkin voi kestää( mistä lie syntynyt ruuhkaa)
 
Nimenomaan numeronsiirron. Tiedä miksi kirjoitin väärin. Mutta ei siinä sen kauemmin pitäisi mennä kun tieto on kuitenkin telialle mennyt hyvän aikaa sitten. Sitten sen uuden numeron saaminenkin voi kestää( mistä lie syntynyt ruuhkaa)
Numeronsiirrossa menee järjestään vähintään 5 arkipäivää eli kokonainen viikko tilauksesta siirron toteutumiseen, mutta joskus menee parikin.
 
Numeronsiirrossa menee järjestään vähintään 5 arkipäivää eli kokonainen viikko tilauksesta siirron toteutumiseen, mutta joskus menee parikin.
Kyllä se simmin aktivointi on ennen toiminut työpäivän aikana. Tosin en ole vuosiin vaihdellut omia liittymiä operaattorilta toiselle( yhden vaihdoin viime vuoden lopulla).
 
Kyllä se simmin aktivointi on ennen toiminut työpäivän aikana. Tosin en ole vuosiin vaihdellut omia liittymiä operaattorilta toiselle( yhden vaihdoin viime vuoden lopulla).
Aktivointi voi toimia, mutta numeronsiirron tapauksessa sillä ei ole juurikaan merkitystä. Numero pysyy vanhalla operaattorilla kunnes siirto on tapahtunut eikä simmin aktivointi asiaa nopeuta.
 
Olikohan sittenkin numeronsiirto? Aiemmin mainitsit "liittymäsiirto" (ilmeisesti Telia -> Moi), joten jos siitä oli kyse, niin se ei ole uusi numero vaan numeronsiirto, mikä vie aikansa. Liittymä uudella numerolla olisi käytettävissä heti saavuttuaan, kunhan simmi on aktivoitu.
Itse en lähtenyt koittamaan tuota Telia->Moi->Elisa hommaa koska voi olla myöhäistä jo numeronsiirron takia, mutta otin uuden numeron tuohon meidän koti 4G reitittimeen.

Siinä on nyt Elisalta tuo ominaisuuksiltaan täysin sama 100M liittymä ilman rajattomia puheluita reiluun 15e/kk hintaan, sen saisi nyt tuolla 2,99 eur/kk kahdeksi vuodeksi. Pakko kokeilla jos onnistuisi.
 
  • Tykkää
Reactions: Zat
Itse en lähtenyt koittamaan tuota Telia->Moi->Elisa hommaa koska voi olla myöhäistä jo numeronsiirron takia, mutta otin uuden numeron tuohon meidän koti 4G reitittimeen.

Siinä on nyt Elisalta tuo ominaisuuksiltaan täysin sama 100M liittymä ilman rajattomia puheluita reiluun 15e/kk hintaan, sen saisi nyt tuolla 2,99 eur/kk kahdeksi vuodeksi. Pakko kokeilla jos onnistuisi.
Jos se aktivointi ei tule viikonlopun aikana tarjolle, niin tulee viimeistään maanantaina, ja silloin luultavasti ehdit kyllä vielä saamaan tuon tarjouksen.

Itse tosiaan tilasin Moin uudella numerolla torstaina, aktivoin perjantaina ja tilasin heti perään Elisalta tuon tarjousliittymän x2.
 
Perjantaina illalla tilasin pari moi laite nettiä. Ei voi vieläkään aktivoida. Uusia numeroita siis. Onkohan ruuhkaa, vai meneekö maanantaille?
 
Perjantaina illalla tilasin pari moi laite nettiä. Ei voi vieläkään aktivoida. Uusia numeroita siis. Onkohan ruuhkaa, vai meneekö maanantaille?

Olettaisin, että maanantaina voisi. Pistin eilen kanssa laitenettiä tulemaan, nyt kun muistaisi vielä maanantaina tämän asian :D Jossei kerkeä tai elisalta ei annetaka, niin ainakin voi tilauksen perua.
 
Kieltäydyin, koska en tee kännykän nopeudella yhtään mitään, ainoastaan edullisin hinta ratkaisee, ja jos hinta ei putoa, mitä sitä vaihtamaan.
OT: Itsellä taas ratkaisee joidenkin mobiilittymien suhteen ainoastaan se, että yhteys toimii hyvin pääasiallisessa käyttöpaikassa kuten esim. vapaa-ajan asunnollamme melkein keskellä ei mitään tai ainakin aika kaukana tukiasemista. Tällä kriteerillä valinta onkin helppo sillä alkuvuodesta tehtyjen prepaid-testien perusteella on edelleen valittavissa ainoastaan yksi vaihtoehdoista.
 
  • Tykkää
Reactions: Mco
Vasta pari viikkoa sitten melkein tuplaantui vanhan Elisan Tarkka 100M hinta 13.99€/kk. Olisi kannattanut jo silloin vaihtaa Moihin, kun nyt eivät Elisan chatissä tuota 2.99€/kk diiliä suostuneet antamaan.

Eikun liittymä siirtymään Moille, kun ei Elisalle vanhat asiakkaat mitään merkkaa.
 
Ne, jotka menevät kahden sim:n taktiikalla, että saavat pidettyä vanhan numeron: Oletteko varmistaneet että numeron vaihtaminen ei ole mahdollista Elisan kautta? Kysyin chatistä ja sanoivat että pitäisi uusi sopimus tehdä, mutta kun otin esille Elisan asiakaspalveluhinnaston missä näkyy hinta 16,99 numeron vaihdolle, niin se tuli asiakaspalvelijalle uutena tietona ja kertoi että numeron vaihto voisi onnistua soittamalla aspaan (010 190 240), sillä chatissä ei ole kaikkia valintoja käytössä.
 
OT: Itsellä taas ratkaisee joidenkin mobiilittymien suhteen ainoastaan se, että yhteys toimii hyvin pääasiallisessa käyttöpaikassa kuten esim. vapaa-ajan asunnollamme melkein keskellä ei mitään tai ainakin aika kaukana tukiasemista. Tällä kriteerillä valinta onkin helppo sillä alkuvuodesta tehtyjen prepaid-testien perusteella on edelleen valittavissa ainoastaan yksi vaihtoehdoista.

Eikös sinne keskelle ei mitään yleensä mennä juuri sen takia, että pääsisi hetkeksi eroon siitä vähä-älyisestä luurista kaikkine piipityksineen.
Tämä toimi erityisen hyvin siihan aikaan kun oli vielä Nokian 3310 käytössä, eli ei siitä omalla kohdalla ole kuin ehkä n. 7 vuotta.
Puhelutkaan ei aina tulleet läpi jos joku yritti soittaa, eli homma bueno.
 
Paskat, hinnat "hieman" pompanneet viime vuosien aikana.

Syksyllä vaihdoin Moin 9 euron liittymän Elisalle 10 euron liittymään, vastaavilla ehdoilla.

Nyt tietysti kiinnostaisi tuo 3 euron liittymä. Mutta eipä sitä taida mitenkään enää saada, tai ehtiä saamaan?
 
Syksyllä vaihdoin Moin 9 euron liittymän Elisalle 10 euron liittymään, vastaavilla ehdoilla.

Nyt tietysti kiinnostaisi tuo 3 euron liittymä. Mutta eipä sitä taida mitenkään enää saada, tai ehtiä saamaan?
Todnäk saa, jos tilaat uuden numeron Moilta ja maanantaina aktivoit sen simmin ja kyselet tarjousta siihen numeroon Elisalta. Näillä tiedoin tarjous ei jatku maanantain jälkeen, mutta noinhan sen ehtisi.
 
Voisi luulla Moilla huomatun laitenetin "suosion" ja muutenkin virran Elisalle. Erikoinen tämä, että lyödään yhtä kilpailijaa tällä tavalla. Toivottavasti seuraa kilpailua ja kamppista muihinkin suuntiin eri operaattoreilla.
Elisalla on ollut aiemminkin Moi:n asiakkaille 2.90€ 100M-liittymää tyrkyllä (vai oliko 50M), taisi olla joskus vuonna 2018? Siihen aikanaan vaihdoin ja sitten vuosittain vähitellen nostivat hintaa kun 24kk kamppis oli ohi.
 
Ja tästä linkistä löytyy yks chatti lisää.
Vähän piti selata, mutta tuosta linkistä ilmeisesti saa 2.99€/kk liittymää, jos sattuu olemaan Moi ennestään.

Screenshot_2025-02-22-12-04-23-68_4641ebc0df1485bf6b47ebd018b5ee76~2.jpg


Itsellä ei taida Moi liittymää harmillisesti olla.
 
Kiitän isosti vinkistä. Elisa Latausliittymä + Moi Laitenetti 4€/kk kombolla on menty. Siirsin Laitenetin tähän 3€/kk 100M Perus liittymään. Halvempi ja nopeampi kombinaatio nyt. Harmillisena puolena on sitten tuohon kilpailutusrumbaan joutuminen 2v päästä.

Täytyy vielä pohdiskella ja selvittää haluanko siirtää tuon Latausliittymän numeron asian kautta 17€ palvelumaksulla tuohon 100M Perus liittymään niin ei tarvitsisi dual-sim sekoilua. Ja kivasti tämä 100M Perus sai myös esiminä niin sekin härväily jää tekemättä.
Tuon Latausliittymän numero on kuitenkin ollut käytössä jo kaksi vuosikymmentä, enkä siitä halua luopua.
 
Kävin eilen Elisan myymälässä, asioin muutenkin samassa kauppakeskuksessa ja sain SIM-kortin heti mukaan eikä tarvinnut jonottaa chatissa. Ei ollut aivan täydellinen asiakaspalvelukokemus.

Sanoin tulleeni hakemaan Moi-tarjousta. Jos en olisi tiennyt 2,99 € liittymästä, olisi mukaan lähtenyt kalliimpi liittymä, esitteli vain kaksi kalliimpaa eli jouduin nimenomaan kysymään sitä. Seuraavaksi kysyin että chatista saa kuulema siirron yhteydessä saman hinnan uuteenkin numeroon, varmasti onnistuu tässäkin. No ei onnistunut, kertoi tekevänsä myös chattia, että hän kyllä tietää ohjeet, ei missään tapauksessa kuin Moilta tuleviin numeroihin. Hän jatkoi että tässä saa kaupanpäällisiä toisin kuin chatissa. Tehtiin sitten kaupat, kaupanpäällinen olisi ollut näytönsuoja valmiiksi asennettuna. Sanoin etten tarvitse, ei ollut muuta tarjolla.

Olin tuossa vaiheessa vielä ihan tyytyväinen, halvalla dataliittymä kahdeksi vuodeksi. Mutta nyt luin vielä lisää raportteja samasta hinnasta uuteen numeroon ja joku näköjään saanut Ruudunkin kuukaudeksi. Ensi kerralla varmaan jonotan chatissa.
 
OT: eikös sen Ruudun saa kun kirjaudut vaan Elisan sivuille ja aktivoit sen?

Mielestäni chat tarjosi ilmaiskuukautta Ruutu+, MTV Katsomo ja/tai Viaplay, mutta kieltäydyin kaikista. OmaElisasta taas löydän vain 1 viikon kokeiluja noihin.
 
Kävin eilen Elisan myymälässä, asioin muutenkin samassa kauppakeskuksessa ja sain SIM-kortin heti mukaan eikä tarvinnut jonottaa chatissa. Ei ollut aivan täydellinen asiakaspalvelukokemus.

Sanoin tulleeni hakemaan Moi-tarjousta. Jos en olisi tiennyt 2,99 € liittymästä, olisi mukaan lähtenyt kalliimpi liittymä, esitteli vain kaksi kalliimpaa eli jouduin nimenomaan kysymään sitä. Seuraavaksi kysyin että chatista saa kuulema siirron yhteydessä saman hinnan uuteenkin numeroon, varmasti onnistuu tässäkin. No ei onnistunut, kertoi tekevänsä myös chattia, että hän kyllä tietää ohjeet, ei missään tapauksessa kuin Moilta tuleviin numeroihin. Hän jatkoi että tässä saa kaupanpäällisiä toisin kuin chatissa. Tehtiin sitten kaupat, kaupanpäällinen olisi ollut näytönsuoja valmiiksi asennettuna. Sanoin etten tarvitse, ei ollut muuta tarjolla.

Olin tuossa vaiheessa vielä ihan tyytyväinen, halvalla dataliittymä kahdeksi vuodeksi. Mutta nyt luin vielä lisää raportteja samasta hinnasta uuteen numeroon ja joku näköjään saanut Ruudunkin kuukaudeksi. Ensi kerralla varmaan jonotan chatissa.
Vaihdon Moilta 2,99€ Perus-liittymään puhelimessa ja silloin asiakaspalvelija ei myöskään suostunut avaamaan uutta liittymää samalla hinnalla. Seuraavana päivänä mainitsin Chatissa, että vaihdoin jo Moilta Elisan tarjousliittymään, niin uuden liittymän avaus onniustuikin. Voi siis toimia edelleen.
 
Pystyyköhän noi numeronsiirrot laittamaan tulille jos ei ole vielä aktivoinut liittymiä mutta aktivoi ne kuitenkin heti kun mahdollista (oletettavasti maantaina/alkuviikosta)?
 
Pystyyköhän noi numeronsiirrot laittamaan tulille jos ei ole vielä aktivoinut liittymiä mutta aktivoi ne kuitenkin heti kun mahdollista (oletettavasti maantaina/alkuviikosta)?
Ei voi. Ei näy heillä Moin liittymänä( vaikka itse sen jo aktivoin niin se ei ole loppuunsaatettu Moin puolelta) ennenkuin on koko prosessi suoritettu läpi onnistuneesti. Taas uusi liittymä siirtyi 15 minuutissa Moi-tilauksesta Elisalle( alustavasti, osattiin täältä kertoa. Nähtävästi kaikki siirrot eivät mene maaliin asti)
 
Pystyyköhän noi numeronsiirrot laittamaan tulille jos ei ole vielä aktivoinut liittymiä mutta aktivoi ne kuitenkin heti kun mahdollista (oletettavasti maantaina/alkuviikosta)?
"Pystyy" (Elisa antaa tilata numeronsiirron), mutta siirto voi epäonnistua - mistä ei tule ilmoitusta vaan vain statusmuutos tilaukseen OmaElisassa - jolloin joudut pyytämään aspasta että josko yrittäisivät uudelleen. Silloin ne joutuu tekemään koko tilauksen uudelleen manuaalisesti korjaten sille luvatun tarjoushinnan.

Vähäisempi vaiva on vain odotella maanantaihin kunnes se Moin aktivointi pitäis olla tehtävissä.
 
Turhaan tilailette mitään laitenettejä. Chatista saa samat hinnat uusille numeroille.

Edit. Ei luultavasti toimi enää.
 
Viimeksi muokattu:
Tilasin Elisan chatista juuri uuden liittymän uudella numerolla. Hinta oli 2.99€/kk.

Vissiin arvasta kiinni sitten. Nyt ei ainakaan onnistunut uudella numerolla, vaan pelkästään moin asiakkaille.

Totesi myös, että tänään viimeinen päivä kampanjalle.

E: Seuraavalta kysäsin ni sanoi kyllä, että huomenna kerkee palailemaan asiaan kun saa moin aktivoitua :) Eli joko parilla ihmisellä ollut jokin liittymä moilla tai arpaonni osunut.
 
Viimeksi muokattu:
Ei onnistunut uutta liittymää ottaa ilman moin liittymää. Olisi onnistunut, jos olisi ollut siirtää liittymä.

Laitetaan sitten siirto moille, katsotaan tarjoaako mitään winbackia.
 
Tilasin Elisan chatista juuri uuden liittymän uudella numerolla. Hinta oli 2.99€/kk.

Tuotahan pitäisi koittaa. Elisan liittymä on jo, mutta vaikka siinä oli kahden vuoden tarjoushinta niin se ei varmaan ollut sitova.

Mitä muuten mahdollisia ongelmia aiheuttaa jos vanhan numeron hylkää ja aivan uuden ottaa. Sitä ei varmaan ihan heti tajuakaan mitä kaikkea pitää muuttaa?
 
Totesi myös, että tänään viimeinen päivä kampanjalle.

E: Seuraavalta kysäsin ni sanoi kyllä, että huomenna kerkee palailemaan asiaan kun saa moin aktivoitua :) Eli joko parilla ihmisellä ollut jokin liittymä moilla tai arpaonni osunut.
Edellä ketjuun laitetussa Elisan tekstiviestissä lukee "24.2. mennessä", minkä voi tulkita kahdella tavalla, mutta pitäisin todennäköisempänä että kampanja jatkuu maanantain.
Tekstiviestissä, jossa tuo tarjous, mainitaan:

Aivan uskomattomia tarjouksia puhelinliittymistä! Nyt jos koskaan kannattaa vaihtaa liittymä kotimaiselle Elisalle. Meiltä nyt puhelinliittymät kahdeksi vuodeksi alkaen 2,99 €/kk ja avausmaksu veloituksetta. Toimi heti ja tilaa liittymä 24.2. mennessä osoitteesta elisa.fi/etu , maksuttomasta numerosta 0800 939393 tai Elisan myymälöistä. T. Elisa | Voit muuttaa markkinointiasetuksiasi elisa.fi/omat-luvat , OmaElisassa tai asiakaspalvelussa elisa.fi/yhteydenotto

Mutta mistä sitä tietää vaikka ne jatkaa sitä kuten ennenkin on tapahtunut, taikka se sit loppuu tuohon päivään mennessä ja sillä sipuli...


Tuotahan pitäisi koittaa. Elisan liittymä on jo, mutta vaikka siinä oli kahden vuoden tarjoushinta niin se ei varmaan ollut sitova.

Mitä muuten mahdollisia ongelmia aiheuttaa jos vanhan numeron hylkää ja aivan uuden ottaa. Sitä ei varmaan ihan heti tajuakaan mitä kaikkea pitää muuttaa?
Erilaiset 2FA-varmistusta käyttävät palvelut kannattaa ainakin käydä läpi ja tarkistaa, onko niissä tekstiviestivarmistus yhtenä menetelmänä.
 
Ilmoitat uuden numeron mummoille (ja silti se mummo yrittää soittaa edelleen siihen vanhaan), kummeille, ja ainakin kaikkialle muuallekin mihin nro ei automaattisesti päivity ja mistä tulee olennaisia tekstari-ilmoituksia, säädät Whatsappin, Omapostin tms. sen tyypisten sovellusten palveluiden kanssa, joissa puh.nro on olennainen ja mikäli olet tottunut käyttämään mobiilivarmennetta tilaat sen 2,99€/kk. Varaan jollain tulee jotain muutakin mieleen.

Kokonaisuutena ei siis kovinkaan iso souvi niille, jotka muutenkin ovat esim. addiktoituneet vaihtamaan luuria tai säätämään muuten.
 
Erilaiset 2FA-varmistusta käyttävät palvelut kannattaa ainakin käydä läpi ja tarkistaa, onko niissä tekstiviestivarmistus yhtenä menetelmänä.
Ehkä olen täällä ainut, jolle lyhenne 2FA ei ole päivänselvä mutta liittynee juuri sen tyyppisiin sovelluksiin, joista itsekin mainitsin.
Totta puhuen on sen verran hommoo että lycka till vaan edes sen muistelemiseen mistä kaikista sovelluksista ei tule tekstiviestitse tietoa tai mikä ei muuten toimi entiseen tapaan uudella numerolla. Siitä huolimatta noita tulee todennäköisesti eteen tipoittain vasta sitten numeron muututtua. (Edit:) Tuossa alampana mainitaan jo hotmail.

Mutta nyt kun meihin moniin on muuttanut asumaan pieni Sulo Vilen niin onkos sen nyt niin väliä. Itse tyydyin kuitenkin siihen että ainoastaaan mobiilidatakäytössä 4G-reitittimissä ja tableteissa olevien liittymien kk-kustannus putoaa sellaiset 75% kahden vuoden ajaksi. Niissä kun ei ole numerolla väliä.
 
Viimeksi muokattu:
Ei irronnut chatissa liittymää uuteen numeroon halvalla. Vastaus oli että vain moilta siirrettäviin.
 
Chätin kautta ei irronnut liittymätarjousta uuteen numeroon, mutta sain tehtyä numeronsiirron perjantaiehtoona otettuun laitenettiin. Toki en maininnut, ettei ole aktiviinen liittymä vielä. Aktivointinappula toki harmaana, mutta tarvitsee maanantaina/alkuviikosta käydä aktivoimassa kunhan pystyy. Siinä kyseli sopiiko soitella, mutta chatin kautta siinä sitten yhteystiedot jne meni hienosti. Simin toimitus olisi ollut 3euroa, mutta kysäsin esimiä niin säästyy siinäkin. Avausmaksu 0e, ja laskut otin nykyiseen numeroon niin säästyy siinäkin (txt 0€, säpö 0,99€ ja paperi en muista, olisiko pari euroa ollut). Sanoi, että noin viikko menisi liittymän aktivointiin ja tilausvahvistus tulee säpöön.
 
Hohhoijaa. Aloin nyt tässä setvimään mitä kaikkea pitäisi ronklata jos vanhan ja ainoan ikinä kännykkänumeron hylkäisi ja vaihtaisi uuteen.

Esimerkiksi jo tärkein sähköposti (Hotmail). Kävin katsomassa asetukset niin ei siellä ollut puhelinnumeron kohdalla mitään. Kuitenkin kun menin asetuksissa eteenpäin niin kysyikin jotain tekstiviestivarmennusta ja ruutuun tuli tieto jossa näkyi puhelinnumeron viimeiset 2 numeroa. En tiedä mistä tuo numero sitten on sinne mennyt koska asetuksissa sitä ei näkynyt?
 
Uusiin Moin numeroihin sain tarjousdiilin Elisalta ainakin heti tilauksen jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
285 061
Viestejä
4 893 479
Jäsenet
78 930
Uusin jäsen
Pckone

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom