Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Olikohan sittenkin numeronsiirto? Aiemmin mainitsit "liittymäsiirto" (ilmeisesti Telia -> Moi), joten jos siitä oli kyse, niin se ei ole uusi numero vaan numeronsiirto, mikä vie aikansa. Liittymä uudella numerolla olisi käytettävissä heti saavuttuaan, kunhan simmi on aktivoitu.Itse tein numeronvaihdon viikon alussa, sain simmin eilen ja aktivoin sen kello 12. Vuorokausi myöhemmin se on edelleen odottavassa tilassa, joten en odottaisi DroiAn nopeaa onnistumista.
Nimenomaan numeronsiirron. Tiedä miksi kirjoitin väärin. Mutta ei siinä sen kauemmin pitäisi mennä kun tieto on kuitenkin telialle mennyt hyvän aikaa sitten. Sitten sen uuden numeron saaminenkin voi kestää( mistä lie syntynyt ruuhkaa)Olikohan sittenkin numeronsiirto? Aiemmin mainitsit "liittymäsiirto" (ilmeisesti Telia -> Moi), joten jos siitä oli kyse, niin se ei ole uusi numero vaan numeronsiirto, mikä vie aikansa. Liittymä uudella numerolla olisi käytettävissä heti saavuttuaan, kunhan simmi on aktivoitu.
Numeronsiirrossa menee järjestään vähintään 5 arkipäivää eli kokonainen viikko tilauksesta siirron toteutumiseen, mutta joskus menee parikin.Nimenomaan numeronsiirron. Tiedä miksi kirjoitin väärin. Mutta ei siinä sen kauemmin pitäisi mennä kun tieto on kuitenkin telialle mennyt hyvän aikaa sitten. Sitten sen uuden numeron saaminenkin voi kestää( mistä lie syntynyt ruuhkaa)
Kyllä se simmin aktivointi on ennen toiminut työpäivän aikana. Tosin en ole vuosiin vaihdellut omia liittymiä operaattorilta toiselle( yhden vaihdoin viime vuoden lopulla).Numeronsiirrossa menee järjestään vähintään 5 arkipäivää eli kokonainen viikko tilauksesta siirron toteutumiseen, mutta joskus menee parikin.
Aktivointi voi toimia, mutta numeronsiirron tapauksessa sillä ei ole juurikaan merkitystä. Numero pysyy vanhalla operaattorilla kunnes siirto on tapahtunut eikä simmin aktivointi asiaa nopeuta.Kyllä se simmin aktivointi on ennen toiminut työpäivän aikana. Tosin en ole vuosiin vaihdellut omia liittymiä operaattorilta toiselle( yhden vaihdoin viime vuoden lopulla).
Itse en lähtenyt koittamaan tuota Telia->Moi->Elisa hommaa koska voi olla myöhäistä jo numeronsiirron takia, mutta otin uuden numeron tuohon meidän koti 4G reitittimeen.Olikohan sittenkin numeronsiirto? Aiemmin mainitsit "liittymäsiirto" (ilmeisesti Telia -> Moi), joten jos siitä oli kyse, niin se ei ole uusi numero vaan numeronsiirto, mikä vie aikansa. Liittymä uudella numerolla olisi käytettävissä heti saavuttuaan, kunhan simmi on aktivoitu.
Jos se aktivointi ei tule viikonlopun aikana tarjolle, niin tulee viimeistään maanantaina, ja silloin luultavasti ehdit kyllä vielä saamaan tuon tarjouksen.Itse en lähtenyt koittamaan tuota Telia->Moi->Elisa hommaa koska voi olla myöhäistä jo numeronsiirron takia, mutta otin uuden numeron tuohon meidän koti 4G reitittimeen.
Siinä on nyt Elisalta tuo ominaisuuksiltaan täysin sama 100M liittymä ilman rajattomia puheluita reiluun 15e/kk hintaan, sen saisi nyt tuolla 2,99 eur/kk kahdeksi vuodeksi. Pakko kokeilla jos onnistuisi.
Perjantaina illalla tilasin pari moi laite nettiä. Ei voi vieläkään aktivoida. Uusia numeroita siis. Onkohan ruuhkaa, vai meneekö maanantaille?
OT: Itsellä taas ratkaisee joidenkin mobiilittymien suhteen ainoastaan se, että yhteys toimii hyvin pääasiallisessa käyttöpaikassa kuten esim. vapaa-ajan asunnollamme melkein keskellä ei mitään tai ainakin aika kaukana tukiasemista. Tällä kriteerillä valinta onkin helppo sillä alkuvuodesta tehtyjen prepaid-testien perusteella on edelleen valittavissa ainoastaan yksi vaihtoehdoista.Kieltäydyin, koska en tee kännykän nopeudella yhtään mitään, ainoastaan edullisin hinta ratkaisee, ja jos hinta ei putoa, mitä sitä vaihtamaan.
Ei ole enää saatavilla mutta minulla oli vielä käytössä kunnes vaihdoin tässä tarjouspöhinässä Elisalle. Nykyään halvin ns. normiliittymä on Rento 4G 15€/kk. Toki laitenetti sitten halvemmalla.Onko Moilla vielä sitä 9 euroa/kk liittymää?
Onko Moilla vielä sitä 9 euroa/kk liittymää?
OT: Itsellä taas ratkaisee joidenkin mobiilittymien suhteen ainoastaan se, että yhteys toimii hyvin pääasiallisessa käyttöpaikassa kuten esim. vapaa-ajan asunnollamme melkein keskellä ei mitään tai ainakin aika kaukana tukiasemista. Tällä kriteerillä valinta onkin helppo sillä alkuvuodesta tehtyjen prepaid-testien perusteella on edelleen valittavissa ainoastaan yksi vaihtoehdoista.
Paskat, hinnat "hieman" pompanneet viime vuosien aikana.
Todnäk saa, jos tilaat uuden numeron Moilta ja maanantaina aktivoit sen simmin ja kyselet tarjousta siihen numeroon Elisalta. Näillä tiedoin tarjous ei jatku maanantain jälkeen, mutta noinhan sen ehtisi.Syksyllä vaihdoin Moin 9 euron liittymän Elisalle 10 euron liittymään, vastaavilla ehdoilla.
Nyt tietysti kiinnostaisi tuo 3 euron liittymä. Mutta eipä sitä taida mitenkään enää saada, tai ehtiä saamaan?
Elisalla on ollut aiemminkin Moi:n asiakkaille 2.90€ 100M-liittymää tyrkyllä (vai oliko 50M), taisi olla joskus vuonna 2018? Siihen aikanaan vaihdoin ja sitten vuosittain vähitellen nostivat hintaa kun 24kk kamppis oli ohi.Voisi luulla Moilla huomatun laitenetin "suosion" ja muutenkin virran Elisalle. Erikoinen tämä, että lyödään yhtä kilpailijaa tällä tavalla. Toivottavasti seuraa kilpailua ja kamppista muihinkin suuntiin eri operaattoreilla.
Vähän piti selata, mutta tuosta linkistä ilmeisesti saa 2.99€/kk liittymää, jos sattuu olemaan Moi ennestään.Ja tästä linkistä löytyy yks chatti lisää.
OT: eikös sen Ruudun saa kun kirjaudut vaan Elisan sivuille ja aktivoit sen?
Vaihdon Moilta 2,99€ Perus-liittymään puhelimessa ja silloin asiakaspalvelija ei myöskään suostunut avaamaan uutta liittymää samalla hinnalla. Seuraavana päivänä mainitsin Chatissa, että vaihdoin jo Moilta Elisan tarjousliittymään, niin uuden liittymän avaus onniustuikin. Voi siis toimia edelleen.Kävin eilen Elisan myymälässä, asioin muutenkin samassa kauppakeskuksessa ja sain SIM-kortin heti mukaan eikä tarvinnut jonottaa chatissa. Ei ollut aivan täydellinen asiakaspalvelukokemus.
Sanoin tulleeni hakemaan Moi-tarjousta. Jos en olisi tiennyt 2,99 € liittymästä, olisi mukaan lähtenyt kalliimpi liittymä, esitteli vain kaksi kalliimpaa eli jouduin nimenomaan kysymään sitä. Seuraavaksi kysyin että chatista saa kuulema siirron yhteydessä saman hinnan uuteenkin numeroon, varmasti onnistuu tässäkin. No ei onnistunut, kertoi tekevänsä myös chattia, että hän kyllä tietää ohjeet, ei missään tapauksessa kuin Moilta tuleviin numeroihin. Hän jatkoi että tässä saa kaupanpäällisiä toisin kuin chatissa. Tehtiin sitten kaupat, kaupanpäällinen olisi ollut näytönsuoja valmiiksi asennettuna. Sanoin etten tarvitse, ei ollut muuta tarjolla.
Olin tuossa vaiheessa vielä ihan tyytyväinen, halvalla dataliittymä kahdeksi vuodeksi. Mutta nyt luin vielä lisää raportteja samasta hinnasta uuteen numeroon ja joku näköjään saanut Ruudunkin kuukaudeksi. Ensi kerralla varmaan jonotan chatissa.
Ei voi. Ei näy heillä Moin liittymänä( vaikka itse sen jo aktivoin niin se ei ole loppuunsaatettu Moin puolelta) ennenkuin on koko prosessi suoritettu läpi onnistuneesti. Taas uusi liittymä siirtyi 15 minuutissa Moi-tilauksesta Elisalle( alustavasti, osattiin täältä kertoa. Nähtävästi kaikki siirrot eivät mene maaliin asti)Pystyyköhän noi numeronsiirrot laittamaan tulille jos ei ole vielä aktivoinut liittymiä mutta aktivoi ne kuitenkin heti kun mahdollista (oletettavasti maantaina/alkuviikosta)?
"Pystyy" (Elisa antaa tilata numeronsiirron), mutta siirto voi epäonnistua - mistä ei tule ilmoitusta vaan vain statusmuutos tilaukseen OmaElisassa - jolloin joudut pyytämään aspasta että josko yrittäisivät uudelleen. Silloin ne joutuu tekemään koko tilauksen uudelleen manuaalisesti korjaten sille luvatun tarjoushinnan.Pystyyköhän noi numeronsiirrot laittamaan tulille jos ei ole vielä aktivoinut liittymiä mutta aktivoi ne kuitenkin heti kun mahdollista (oletettavasti maantaina/alkuviikosta)?
Turhaan tilailette mitään laitenettejä. Chatista saa samat hinnat uusille numeroille.
Kysyin 2 kertaa tänään muutaman tunnin viiveellä eikä saanut.Turhaan tilailette mitään laitenettejä. Chatista saa samat hinnat uusille numeroille.
Tilasin Elisan chatista juuri uuden liittymän uudella numerolla. Hinta oli 2.99€/kk.Jaa millekä liittymälle?
etkä ole ollut moin asiakas?Tilasin Elisan chatista juuri uuden liittymän uudella numerolla. Hinta oli 2.99€/kk.
Tilasin Elisan chatista juuri uuden liittymän uudella numerolla. Hinta oli 2.99€/kk.
Tilasin Elisan chatista juuri uuden liittymän uudella numerolla. Hinta oli 2.99€/kk.
Edellä ketjuun laitetussa Elisan tekstiviestissä lukee "24.2. mennessä", minkä voi tulkita kahdella tavalla, mutta pitäisin todennäköisempänä että kampanja jatkuu maanantain.Totesi myös, että tänään viimeinen päivä kampanjalle.
E: Seuraavalta kysäsin ni sanoi kyllä, että huomenna kerkee palailemaan asiaan kun saa moin aktivoituaEli joko parilla ihmisellä ollut jokin liittymä moilla tai arpaonni osunut.
Tekstiviestissä, jossa tuo tarjous, mainitaan:
Aivan uskomattomia tarjouksia puhelinliittymistä! Nyt jos koskaan kannattaa vaihtaa liittymä kotimaiselle Elisalle. Meiltä nyt puhelinliittymät kahdeksi vuodeksi alkaen 2,99 €/kk ja avausmaksu veloituksetta. Toimi heti ja tilaa liittymä 24.2. mennessä osoitteesta elisa.fi/etu , maksuttomasta numerosta 0800 939393 tai Elisan myymälöistä. T. Elisa | Voit muuttaa markkinointiasetuksiasi elisa.fi/omat-luvat , OmaElisassa tai asiakaspalvelussa elisa.fi/yhteydenotto
Mutta mistä sitä tietää vaikka ne jatkaa sitä kuten ennenkin on tapahtunut, taikka se sit loppuu tuohon päivään mennessä ja sillä sipuli...
Erilaiset 2FA-varmistusta käyttävät palvelut kannattaa ainakin käydä läpi ja tarkistaa, onko niissä tekstiviestivarmistus yhtenä menetelmänä.Tuotahan pitäisi koittaa. Elisan liittymä on jo, mutta vaikka siinä oli kahden vuoden tarjoushinta niin se ei varmaan ollut sitova.
Mitä muuten mahdollisia ongelmia aiheuttaa jos vanhan numeron hylkää ja aivan uuden ottaa. Sitä ei varmaan ihan heti tajuakaan mitä kaikkea pitää muuttaa?
Ehkä olen täällä ainut, jolle lyhenne 2FA ei ole päivänselvä mutta liittynee juuri sen tyyppisiin sovelluksiin, joista itsekin mainitsin.Erilaiset 2FA-varmistusta käyttävät palvelut kannattaa ainakin käydä läpi ja tarkistaa, onko niissä tekstiviestivarmistus yhtenä menetelmänä.
Tilasin Elisan chatista juuri uuden liittymän uudella numerolla. Hinta oli 2.99€/kk.
Mitä kautta pääsit chattiin näin sunnuntaina? Minulla näyttää OmaElisassa, että olisi vain arkena ja lauantaisin auki.
Uusiin numeroihin sai tarjousdiilin Elisalta ainakin heti.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.