Tätä olisi kivaa lähteä perkaamaan jonkun yleisen tason kyselyn kautta. Itselleni ei normina tee mieli herkkuja siinä mielessä, että vaikka joku pulla toki maistuu, en silti koe saavani siitä mielihyvää. Sama pätee suklaaseen, karkkeihin, jäätelöihin jne. Sama pätee myös lapsiin, jos meillä on jotain sirkusaakkosia, ne saattaa olla kuukausitolkulla pussissa ilman että kukaan niihin koskee.
Mulla aikalailla sama homma, en mielestäni saa ruuasta mitään erityistä mielihyvää, enkä siten ole oikein ymmärtänyt "tunnesyömis" -konseptia josta on välillä ollut täälläkin puhetta. Eikä pullaakaan huvittaisi loputtomiin vetää, vaikka välillä on kiva syödä sitä hieman. Esim. lapsena ei myöskään tullut syötyä karkkeja kovinkaan paljoa, ja usein jäivät syömättä...
Mua on aina ihmetyttänyt tämä väite. Ainakin mun mielestä suomalainen arkiruoka on ihan maukasta ja lapsena söin mielelläni esim. jotain nakkikastiketta perunoilla, makaronilaatikkoa tai muuta arkiruokaa. Tai sitten äitini vaan osasi tehdä hyvää ruokaa.
Ja nykyäänkin syön paljon mielummin jotain nakkikastiketta kuin mäkkärin tai kebabin paskaa.
Musta nuo ei ole mitenkään erityisen maukkaita, kyllä mäkkäri ja kebabbi paremmalta maistuu vaikkei niihinkään mitään erityistä himoa ole. Syöhän noita nälkäänsä, muttei ne mitään makunautintojakaan ole. Varsinkaan keitetyt perunat ei maistunut lapsena, eikä kyllä oikein nykyäänkään.

Viimeksi muokattu: