Jos ei ole koskaan itse kokannut, niin ottaa kaupasta tai woltilla esim kanasalaatin entisen pakasteeineksen tilalle. Tämänkin tutkimus vahvistaa sitä että lääkkeillä sekä ohjeistuksella ruokavalio todella muuttuu reilusti terveellisempään suuntaan.
Oh boy, nyt kuulostaa kyllä jo tosi erikoiselta, eli tämä lääkkeen mukana tuleva ohjeistusko (mitä
@jsalmika kyselikin) käskee vaihtamaan roskan toiseen roskaan ja siinä sitten pysytään lääkkeen ja ohjeistuksen voimalla? Vai riittäisikö pelkkä ohjeistus, niille halukkaille jotka muutoksen on valmiita tekemään?
Se Woltista tilattu salaatti voi olla energiamäärältään sama ja pahempi, ravintoarvoiltaan huonompi, maultaan pahempi ja hinnaltaan kalliimpi, koska onhan "salaatti" terveysruokaa. Osaako lääkkeen käyttäjä tunnistaa, että mikä on se terveellinen vaihtoehto?
Laihduttamiseen tällä tekniikalla voisi kai sitten sanoa, että "sillä se lähtee millä se tulikin".
Miten voisimme Suomessa päätyä tilanteeseen, jossa miljoonan ihmisen joukkoa aletaan laihduttamaan lääkkeillä, vaikka heillä itsellään ei siihen ole halua? Miten tämä tapahtuisi? On pakko kysyä koska en pysty itse tällaista oikein hahmottamaan.
Onko sinulla tiedossa, että Suomessa olisi tällä hetkellä ihmisiä, joita lääkitään heidän oman tahtonsa vastaisesti, ja jos on niin millaisia tapauksia ja onko määrä kuinka suuri?
Pointti olikin juuri se, että jos nämä lääkkeet tässäkin keskustelussa monen mielestä on se ratkaisu lihavuusepidemiaan, niin itse en ole vaan vielä ymmärtänyt, että miten se oikeasti tapahtuu siis käytännössä.
Eli jos vaikka nämä lääkkeet annettaisiin ilmeiseksi valtion piikkiin, niin mikä prosentti niitä käyttäisi ja tarvitaanko siihen itseltä inputtia, että hommat onnistuu vai muuttaako tämä nyt oikeasti sitä ruoan aivoissa tuottamaa mielihyvää siinä sivussa, eli hyvän makuinen korkean energian ruoka/roska ei vaan millään mene kurkusta alas, oli nälkä tai ei.
Lihavuuslääkkeiden kanssa voi myös ilmetä pahoja lieveilmiöitä. Ongelman alkusyyt saattavat kehittyä jopa pahempaan suuntaan kun hoidetaan laastarilla.
Kyllä tästä ilmiöstä itse olen myös huolissani, mutta selkeästi en vaan ymmärrä yhtään miten tämä lääke toimii ja tähän huoleen ei ole syytä.
Asia on tutkittu, teho on taattu ja pakastepizzat vaihtuvat kanasalaatteihin lennossa, kun piikittää lääkettä ja lukaisee ruokavalioon liittyvät ohjeet.
Toisaalta ehkä olen vain itse se kummajainen, joka nauttii syömisestä ja hyvän makuisesta ruoasta. Olisi itselle outo tilanne olla ravintolassa tilaamassa, menu luettuna ja kun tarjoilija kysyy, että mitä otan, niin vastata, että mitä vaan, millä nälkä lähtee. Tai mennä kauppaan ja ottaa hyllystä mikä vaan tuote ja mennä syömään se ja todeta, että kylläpä lähti nälkä.
Tuntuu ainakin itsestä oudolta ajatukselta, että vaikka minulta otettaisiin nälkä kokonaan pois, niin tulisi sellainen olo, että haluan syödä vaan terveellistä ruokaa. Voisi kai taas verrata siihen alkoholistiin tai muuten ihmiseen joka nauttii esimerkiksi viinistä tai oluesta ja sen juomisen aiheuttamasta olotilasta, että heille juotetaan paljon vettä, niin alkoholi ei millään mene kurkusta alas, koska ei ole jano.
Siksi kai tätä on vaan niin vaikea uskoa tai ymmärtää, kun ei itse syö nälkään herkkuja, eli mene sinne fasun kahvilaan ja kiskase suklaakakkua ja kahvia, kun on aivan sietämätön nälkä.