Aivan, mutta edelleenkään tämä hormonien puute ei ole se syy miksi ihmiset syö nykyään itsensä lihaviksi. Se on seuraus siitä, että on syönyt itsensä lihavaksi ja itse uskon todellakin siihen, että tämän hormonin tuotanto on häiriintynyt lihavilla. Tämähän on selkeästi tutkittu asia ja fakta.
Toisaalta kukaan ei myöskään ole varmasti mennyt laihana nukkumaan ja herännyt lihavan, eli jotain pitää tapahtua siinä, että se normaalipainoinen muuttuu ylipainoiseksi ja siitä lihavaksi. Se taas ei liity mitenkään tämän hormonin puutteeseen, vaikka selkeästi moni yrittää täällä sillä ratsastaa. Siinä kohdassa sen yksilön pitäisi itse olla siellä oman elämänsä puikoissa ja painaa sitä jarrua.
Itse en ole myöskään mitenkään laihdutuslääkevastainen mistä varmaan kertoo jo se, että omistan näiden yritysten osakkeita ihan kohtuullisesti.
Joten jos vielä palataan sinne lihavan nälkä / laihan nälkä keskusteluun, niin silti kukaan tutkija ei voi sanoa, että miltä se nälkä kenestäkin tuntuu ja sitä olen tässä itse juuri "hämmästellyt", että täällä foorumilla se tiedetään varmaksi, että lihavan nälkä on aina kovempi kuin laihan nälkä!
Veikkaan, että se ammattiurheilija, joka kuluttaa päivässä tyypillisesti sen 5000-8000 kcal varmasti kokee joka päivä kovaakin nälkää. Josta toki osa kuittautuu pois sillä kovalla fyysisellä rasitukselle. Toisaalta samaan aikaan elimistö ei pysty ottamaan vastaan edes noin isoja määriä kaloreita tai vaihtoehtoisesti ei pystyisi treenata lisää, jos söisi kerralla nyt vaikka sen 3500 kcal. Eli itse tiedän esimerkiksi hyvin miltä se yhden päivän 5000-6000 kcal vaje tuntuu ja voin sanoa, että oli suolistohormonia tai ei niin ainakin itsellä tunne on jotain muuta, kuin pitäisi tässä nyt vähän syödä jotain.
Edellinen malliesimerkkinä siitä, että myös laiha voi kokea erittäinkin kovaa nälkää.
Ehkä pitäisi mennä johonkin kyselemään ja tutkimaan asiaa, missä ihmiset kuolee nälkään. Heillä voisi olla myös oma näkemys tähän nälkä asiaan. Toki tämänkin varmasti Kirsi voisi kumota kuntopyöränsä selästä, että ei tunnu niin pahalta, kun lihavasta.