Eikä tee. Tämä on joku ihmeellinen olkiukko. Voitko kertoa monesta on tässä otannassa kyse ja oletkohan nyt aivan varma että ovat alkaneet itse asiasta paasaamaan sen kummemmin?
Tämä keskustelu menee näin esim. ravintolassa kun on uusien tuttavusten/työkavereiden/ihmisten joita ei erityisemmin tunne tai ei ole syönyt yhdessä:
Kasvissyöjä tilaa kasvisannoksen
Tyypillinen sekasyöjä: "siis etsä syö lihaa? mikset? miten saat kaikki tarvittavat vitamiinit? mä en todellakaa vois kyl olla syömättä pekonia, se on niin hyvää! haha! eiksul tee koskaa mieli lihaa?"
Tämä on niin yleinen tapahtuma että melkein itkettää. Pisteenä iin päälle monasti ovat orastavia toisen asteen diabeetikkoja huolehtimassa että saakohan varmasti kaikki hivenaineet sun muut
Itse henkilökohtaisesti en osta kaupasta punaista lihaa kuin harvoin ja silloinkin sitten vähän ns. parempaa. Mitään halvinta sikanautajauhelia en edes muista milloin on tullut ostokoriin. Kanaa menee kyllä kohtalaisesti, ehkä 0-400g päivittäin. Varsinaisia "ei lihaa" päiviä ei ole mutta niitä välillä sattuu. Kananmunia, siemeniä, pähkinöitä, palkokasveja, kalaa ja maitopohjaisia tuotteita kyllä sitten menee.
Ei ihmisen tarvitse joka ikinen päivä saada sitä 400g jauhelihapakettia terveelliseen elämään, itseasiassa se on epäterveellistä ja peräsuolisyöpä siellä on odottamassa.