Kokonaisvaikutuksiin keskittymällä et vain yksinkertaisesti saa mitään järkevää tulosta aikaan, koska erot ovat niin pieniä ja kaikkia muuttujia on mahdotonta kontrolloida. Jos etsitään muutama vastaava tutkimus lisää, niin luuletko niiden olevan samaa mieltä tuon sinun linkkaamasi kanssa? Eivät ole.
Jos nyt tähän tuopin esille nostamaan todistustaakkaan mennään, niin kyllä se on sinulla, jos meinaat, että epäterveellisempiä ruoka-aineita yhdistelemällä kokonaisvaikutus olisi jotenkin maagisesti terveellisempi. Mitä terveyshyötyjä monipuolisen täysin vegaanin ruokavalion yli kuvittelet kohtuullisella lihan ja kalan syönnillä olevan? "Ei tarvitse syödä lisäravinteita purkista" ei ole terveyshyöty. Tiede ei käsittääkseni mitään tälläisiä hyötyjä tunne.
Kannattaa muuten huomata, että tuo sinun linkkisi koskee vegetarismia, ei veganismia. Maitotuotteet on yhdistetty joissakin tutkimuksissa astman ja syöpien korkeampaan esiintyvyyteen. Mistähän ne "kasvissyöjät" tuon tutkimuksen mukaan kärsivätkään?
Jos viiden minuutin video aiheeseen liittyen on liikaa, niin en tee, koska se menisi kuitenkin sinun kohdallasi hukkaan. Moderaattorit varmasti osaavat antaa sopivan rangaistuksen, jos sellainen on paikallaan. Ottaen huomioon keskustelun nykyinen taso, voin olla se fiksumpi osapuoli ja siirtyä suosiolla sivuun.
Totta kai se toimii molemmin päin. Minä kuitenkin olen perehtynyt asiaan (ei, se ei tarkoita sitä, että minulla olisi valmiina joku referaatti tai linkkilista sinulle), sinä et selvästikään ole. Jos oma terveys ei kiinnosta sen vertaa, että kaivat faktatiedot esille, niin miksi helvetissä minä tekisin sen duunin sinun puolestasi? Ei ole minulta pois.