Mitä helvetin perkelettä

Justiinsa kävin lidlissä ostamassa lähes parilla sataa, mutta ei yhtään bonus tuotetta osunut kohdalle, niin en korttiakaan näyttänyt
Jep, tuo tuli itselle vastaan aamulla kun katsoin onko noissa bonuskupongeissa mitään. En kyllä käynyt Lidlissä eilen niin en tiedä oliko siellä asiasta mitään ilmoitusta. Luulis että saattaisi olla just sen takia että suurin osa ei kiinnosta käyttää tuota sovellusta niin kauan kuin se on lähes täysin hyödytön.
Jos viiden euron liittymisetu unohdetaan, tavallinelle kuluttajalle ei kerry mitenkään enemmän säästöä aikaisempaan tilanteeseen nähden. Sen sijaan Lidl pakottaa käyttämään sovellusta, jos asiakas haluaa "säilyttää" aikaisemman hintatason.
Tilastollinen fakta on se että suurin osa aikuisväestöstä Suomessa on ylipainoisia. -->Täten suurin osa ihmisistä ostaa liikaa ruokaa.
Kaikenlaisten asiakaspalkitsemissysteemien idea on saada ihmiset ostamaan enemmän ja enemmän, yli tarpeen.
Mä en ymmärrä miten jatkuvasti vuodesta toiseen, ihmiset on suhteellisen yksinkertaisista asioista, niin kujalla kuin kertovat olevansa. Miten se on mahdollista nähdä niin yksinkertaiset asiat, niin pieleen, tajuamatta lopulta mistä oikeasti on kyse.
Mikä on tämä alempi hintataso? Miten ihmeessä sä olet ehtinyt verrata sitä, kun koko systeemi on ollut vasta pari kuukautta olemassa?
Minkä tuotteiden hintaa on nostettu tai ovat nousseet?
Ja miksi ihmeessä olisi? Mä en ole huomannut yhdenkaan tuotteen hinnan nousseet. Lidlin väitettyä halpuuttamista mä en myöskään ole juuri huomannut, mutta toivottasti sellaista on vielä tulossa. Sen sijaan yhden yksittäisen tuotteen hinnan mä olen huomannut laskeneen, kaakaon. Aiemmin sen hinta oli käytännössä sama kuin S-marketissa.
Edelleen, bonussysteemien tarkoitus ei ole että kukaan ihminen säästää rahaa, vaan tuhlaa. Jos kukaan haluaa säästää, hän joutuu itse aktiivisesti toimimaan tietyllä tapaa sen edistamiseksi, mitä suurin osa ihmisistä ei tee.
Enemmän myymisellä ei ole tuon taivaallisen merkitystä sen myydyn tavaran hintaan, jos kyse on bulkkituotteista kuten ruoka, koska sen tavaran myyjä ei tuota(tai valmista) sitä. Myyjät vain ostaa tuottajilta, joiden intresssit eivät ole täysin yhtenäisiä myyjien intresssien kanssa.
Sen tavaran hintaan vaikuttaa vain sellainen mekamismi kuin
markkinatalous, tarkemmin kilpailun kautta.
Kilpailu: ei edellytä, ei vaadi, ei poissulje, ei tarkoita bonussysteemiä. Luonnollisessa ja keinotekoisessa monopolissa missä ei ole kilpailua rajoittamassa yrityksen kasvua tuotteiden hintojen kautta, yritys voi, tai voi olla käyttämättä bonussysteemiä. Sitä käytetään silloin kuin sillä voidaan saada aikaan lisää tulosta.
Tää iänikinen aivopieru siitä että se bonussysteemin pystyttäminen ja ylläpito vaatii rahaa, ja että sitä kautta muka ne tuotteet maksaa enemmän, sen voisi jo lopullisesti tuulettaa ulos koska ne on markkinatalouden mekanismit jotka lähinnä vaikuttavat tuotteiden hintaan, eikä yrityksen sisäisen toiminnan.